AC Schnitzer doet de 5 Serie (Touring) facelift

Auteur: , 19 Reacties

BMW introduceerde dit jaar een *ahem* radicaal gefacelifte 5 Serie, en dus had AC Schnitzer weer wat om mee aan de slag te gaan. Het resultaat van hun inspanningen presenteren ze later deze week op de Essen Motor Show.

Naast de gebruikelijke tuningsattributen kan de eigenaar van een gloednieuwe 5 Touring ook kiezen voor de volgende vermogensupgrades:

BMW 520d van 135 kW/184 pk naar 160 kW/218 pk
BMW 525d van 160 kW/218 pk naar 190 kW/258 pk
BMW 530d van 190 kW/258 pk naar 227 kW/309 pk
BMW 535d van 230 kW/313 pk naar 264 kW/360 pk

BMW 528i van 180 kW/245 pk naar 216 kW/294 pk
BMW 535i van 225 kW/306 pk naar 265 kW/360 pk
BMW 550i van 330 kW/450 pk naar 386 kW/525 pk

Uiteraard zijn er tal van wielen beschikbaar, in maat variërend van 19″ tot 21″. De breedste geschikte achterband (op een velg van 10″ breed) heeft een loopvlak van 295 mm. Dat kan best van pas komen als je je 550i naar 525 pk laat opvoeren, welhaast M5-waarden.

Spoilers, skirts, ventilatieroosters en meer van die tuning-dingums in de gallery.



19 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Doe mij maar zo’n 550i ! praktisch het vermogen van een M5 en toch genoeg ruimte om alles mee te nemen.
@maartendn: Ja, waarom dan geen M550D als je ruimte wilt? Die is waarschijnlijk ook nog zuiniger dan deze AC Schnitzel.
@fritsie: heb je gelijk in! Voorliefde gaat toch meer naar benzinemotoren. Nu is er zowel een benzine als een diesel variant beschikbaar met het m5 vermogen in touring model, leuk voor een dragrace?
Perfectie bestaat dus toch!
Waauuww 550i heeft standaart 450peekaas niet slecht, de vorige generatie E60 had er 367 als ik het mij nog goed herinner, maar wat een wagen fantastisch!!!
Belangrijkste vraag (vooral in Nederland): Wakosda? …
@Emile_Benz: heevee…
Ik draag BMW een warm hart toe maar ik ben niet zo’n fan van AC Schnitzel. Liever standaard, M, Alpina of als het dan toch anders getsjoeneert moet maar meteen volledig over the top met G-Power of Hamann etc.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Het is dat ik Alpina-gek ben. Maar dit heeft toch ook wel wat!
Het valt me trouwens op dat er een boel getuned wordt met winsten die niet veel meer dan 10 / 15% extra vermogen.
Bij de diesels koop je bij Schnitzer precies een upgrade naar het modelletje hoger in de pik-orde.
Over upgrades naar een duurder modelletje gesproken: de 518d, 520d en 525d hebben allemaal hetzelfde 1995 cc blok, maar anders beademd. Is het een beetje te doen (voor particulier, garage of tuner) om aftermarket je bimmer te tunen met originele BMW onderdelen? Zodat je een 525d rijdt, met 518 op het kenteken?
(Zelfde vraag voor de drie 6-cilinders of de twee benzine 4-cilinders)
@mout: denk je echt dat het enkel de turbo is die verschillend is? Je bent toch niet naïef he?
@hollow: Enkel de turbo? Nee. Maar ik denk wel dat ze het zo, en niet anders doen, omdat ze voordeel halen door veel onderdelen hetzelfde te laten.
Ik weet er niets van, maar ik denk zo: Turbo, chip, injectoren, misschien een nokkenas.
@mout: Als je zo veel geld aan tuning uit gaat geven had je net zo goed een 525d kunnen kopen, heb je tenminste garantie.
Not bad. Quadpipes mogen wat mij betreft alleen op de sterkste uitvoeringen.
Wel een mooie achterbumper met eindelijk eens niet die typische lelijke uitlaten. Ik vind het een mooiere achterbumper dan die van het M-sportpakket. Dat is alleen maar een zwart stuk plastic.
Ze geven de getunende versie gewoon net zo veel vermogen als een motorisering hoger. Hmmm.
Zou die 550i nog met handbak te krijgen zijn?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).