AC Schnitzer grijpt i8 Roadster bij de kladden

Auteur: , 24 Reacties

Nu al uitgekeken op het uiterlijk van je i8 Roadster? AC Schnitzer helpt een handje.

De Duitsers zijn één van de eerste grote tuners die zich vergrijpen aan de nieuwe i8 Roadster. De firma heeft een aerodynamisch pakketje ontwikkeld voor BMW’s dakloze en zet daarbij de i8 Roadster 20 tot 25 mm lager op zijn pootjes. Opvallend en zeker niet onmisbaar is de toevoeging van een nieuwe vaste achterspoiler.

Naast de uiterlijke aanpassingen heeft AC Schnitzer tevens nieuwe velgen in petto voor het model. Volgens de tuner wegen deze 21-inch grote AC1 wielen 4,4 kg minder in vergelijking met de reguliere velgen op een i8. Daarnaast zegt AC Schnitzer deze velgen speciaal voor de i8 te hebben ontworpen.

Uiterlijke opsmuk lelijk zeg je? AC Schnitzer dekt zich in door te zeggen dat de aanpassingen functioneel zijn en dus voor betere downforce moeten zorgen. Verder zijn er de nodige AC Schnitzer logo’s te vinden en tref je in het interieur aluminium pedalen en gerse vloermatten aan.



24 reacties

Wat een gedrocht
Lepel er nou maar gewoon een V8 in en dan nog wat bredere velgen er onder. Dan gaan pas gaan we praten!
Geef een ADHD-kleuter een fles absint, een stuk papier en een potlood. Rara, wat komt daar uit?
@ghengiskhan: Een veroordeling voor kindermishandeling?
@ghengiskhan: een konijn ?
@ghengiskhan: jemoeder?
@ghengiskhan: een mislukte grap?
Auw.
@Donstil: zeepje laten vallen in de douche bij de sportschool ?
Bah
@allesmetturbo: hij heeft wel een turbo! ;)
Want hij had nog niet genoeg aparte lijntjes en kronkeltjes in het design?
De coupe versie van schnitzer werd een aantal jaar geleden gespot en toen vond iedereen m geweldig hier terwijl het enige verschil het ontbreken van een dakje is. Doe mij ook die dichte maar
@flashevan: https://www.autojunk.nl/2015/08/bmw-ac-schnitzer-acs8-sport
@flashevan: Die is echt veel mooier
@flashevan: Ik zie toch wel enkele verschillen hoor. Net genoeg om het verschil te maken tussen net niet en net wel.
@flashevan: doordat die nog wat blauwe accenten had, oogt ie als geheel veel beter. Ben geen fan van al die blauwe accenten op elektrische auto’s, maar had deze witte bijvoorbeeld zilvergrijze of zwarte accenten gehad, dan denk ik dat ie een stuk smakelijker zou ogen.
Waarom doen ze er niet twee jaar langer over en komen ze niet met een échte tuning ipv dit soort knakentuning? Tunen wordt steeds minder ‘bijzonder’ zo. Het is niet eens tunen, het is gewoon een iets andere carrosserieopbouw. Ik heb geen respect voor dit werk.
Autoblog is toch voor auto’s. Niet voor duracell gedrochten
@lompey: welkom in deze eeuw…..
Ja want meer downforce is wat dit ding nodig heeft. Nog meer weerstand voor het 3cilinder aggegraatje.
Wat een lelijkheid
Ze zouden de range extender eens moeten aanpakken. Poorten flowen, uitboren, dikkere injectoren, E85 ready maken, lichtere draaiende delen en redline naar 9000 rpm. Moet je eens kijken hoe snel die accu weer vol is!
Ik mis een dikke uitlaatpijp

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).