Alfa Romeo 4C is officieel! [updated]

Auteur: , 131 Reacties

Hier is de Alfa die wellicht niet de redding voor het merk is, maar wel alles in zich heeft wat we willen. RWD, de motor in het midden en niet meer dan twee stoelen.

Met dit productiemodel blijft Alfa dicht bij de conceptversie. Hij is 4 meter in de lengte, 2 meter breed en 118 cm hoog. De wielbasis bedraagt 2,4 meter en achter de zetels hebben de Italianen het nieuwe 1750 turboblok van aluminium gelegd: een viercilinder, gekoppeld aan een TCT-bak met dubbele koppeling, en uitgerust met een Alfa DNA-knop waarop je de Race-modus kan selecteren. Nu al te gek! Voor de wat rustigere momenten is er ook nog de Dynamic-, Natural- of All Weather-modus te selecteren.

Over het vermogen doet Alfa nog wat geheimzinnig. Ze melden dat de auto, die in het interieur gebruik maakt van koolstofvezel, een pk-/gewichtsverhouding krijgt van 4 kilo per pk. Het blokje, uitgerust met directe injectie en continue variabele kleppentiming, zal ongetwijfeld rond de 240 pk gaan leveren, om later uiteraard in krachtigere gedaantes te verschijnen. Volgens onbevestigde bronnen zal er ook een variant met 270 pk verschijnen. Hiermee zou het totaalgewicht (hoogstwaarschijnlijk droog) op max. 1.080 kg uitkomen. Dat klinkt ons wat realistischer in de oren dan de eerdergenoemde 850 kg.

Wellicht horen we er op de Autosalon van Genève meer over, waar dit achterwielaangedreven speeltje zijn debuut maakt.

Alfa merkt trouwens op dat ze gebruik maken van een ‘revolutionair’ systeem om het turbogat op te heffen. We zijn benieuwd. Dit jaar moet de 4C op de markt komen. De plaats van productie is de Maserati-fabriek te Modena, maar dat wisten we al.

UPDATE 25 februari, 11:00
De 4C krijgt 240 pk uit een nieuw 1750 Turbo benzine blok. Tot zover de 300+ pk geruchten (voorlopig). De PK/gewichtsverhouding wordt minder dan 4 kilo per paardenkracht, wat zou betekenen dat de 4C minder dan 960 kilo gaat wegen.



131 reacties

Wat een schoonheid! Hoop dat deze het goed gaat doen, niet alleen hier maar ook in de VS!
Hehe, eindelijk!! Wat een gave bak zeg! Alleen jammer dat ze de koplampen hebben aangepast, vond ze mooier zonder die gare LEDjes.
Mooie bak! Maar… zijn dat nou gewoon Hella pitjes in de “koplampen”?
@Jochempie: In de grotere foto’s is duidelijk te zien dat ze gewoon wat standaardlampjes uit het hella-schap getrokken hebben. De schatkist is dus echt leeg bij Alfa…
@Jochempie: Hella is geen belediging voor een auto. Zeker niet voor zo’n niche-ding…
@Esprit_de_Flandre: I happen to disagree. De lampen van Hella zijn prachtig. Maar de achterliggende reden is dat ze aan een afdekkapje genoeg hebben. En dus niet de moeite doen om hun eigen look in de lampen te verwerken, zoals dagrijverlichting, reflectoren, lijntekening in het glas… Als ze er nou 50 gingen bouwen, a la, maar van dit ding zullen ze er zeker 10.000 willen gaan bouwen lijkt me..
@Jochempie: Een eigen look kan je nog steeds bekomen met de positionering van de lampen onderling, en dat lijkt hier wel gelukt. Verder gaan we nog moeten zien hoeveel ze er maken. Alfa wil idd waarschijnlijk het risico niet lopen om meteen veel geld uit te geven aan dit modelletje. Maar als het verkoopt zoals het hoort (of liever nog iets beter), komt er vast wel een facelift met eigen ontwikkelde lampen…
Mickey Mouse ding ..

welk statement wil Alfa hier dan mee afgeven ??
@lincoln: een genereuze geste van Alfa Romeo naar jou toen zodat je weer kunt azijnzeiken ;-)
LOL .. 32 kwibussen die niet weten wat een “statement” is ..
@lincoln: Je hebt duidelijk geen oog voor design en schoonheid, maar ach die gebruikersnaam van je verraad het eigenlijk al ;)
@bofkont: het probleem met deze wagen is dat deze zoveel design heeft dat er voor schoonheid geen plaats meer over was.
@bofkont:

it,s a small world after all ..
Oooooooohhhhh zo schattig!
Wat zal tellen is de prijs, en die wordt nog niet gemeld. Vrees dat Alfa de 4C uit de markt prijst, bijvoorbeeld zo duur als M3 convertible of 335i convertible
@spidermann: Die is nog niet bekend.
@spidermann: Dat gaat wel het succes breken of maken! Als het in de buurt komt van een BMW 1-coupe; 40k, dan kan t nog wat worden.
Maar ik ben bang dat we richting 60k gaan!
@spidermann: Is de M3 volgens jou een concurrent van deze Alfa 4C? Ik zou eerder een Z4 zeggen, of een Porsche Boxster / Cayman!
@lacker: Dat zegt-ie toch helemaal niet? Integendeel zelfs…
@potver7: als jij het nou nog één keertje helemaal foutloos naleest…

…”bijvoorbeeld zo duur als een M3 cabrio of 335i…”
@mercedesclk350: U verwijt de ketel dat ‘ie zwart ziet. Spidermann spreekt helemaal niet over concurreren, zoals lacker beweert. Hij vergelijkt slechts de prijzen van een M3 of 335i, waarmee hij aangeeft dat die prijzen te hoog gegrepen zullen zijn voor Alfa omdat je voor die prijzen dus ook hele mooie BMW’s hebt. Hiermee zegt ‘ie dus dat de 4C juist niet zal concurreren met een M3 of 335i, zoals Wat potver7 terecht opmerkt.
@piebepost: als dit een samenvatting is, dan begrijp ik er geen woord van…
Mijn mond viel open toen ik het zag. Eindelijk, na al die jaren wachten. De 4C bestaat dus nu eindelijk. Ongelooflijk!
@Pulizano: maart 2011 was het als concept te zien, valt wel mee toch? Heb je ondertussen wel gespaard?
@betonstaal: 2 jaar is an sich niet zo lang idd. Maar Ik was als alfist al een tijdje op mijn honger. Ik kon echt niet wachten tot hij in productie ging. Vergelijk het met een kind dat op kerstmis zijn wekker veel vroeger wil zetten.
Wat een raar design… Weet niet echt wat ik ervan moet vinden. Voorkant is erg soft en vrouwelijk. Zie hier denk ik eerder de blonde vriendin inrijden dan de man zelf.
@Pordon: Vind je dat dan ook van een Lotus Exige?
@pjotr: Een lotus exige doet mij qua design inderdaad een beetje hetzelfde gevoel geven. Maar de exige heeft wel een stoerder front waardoor het toch in z’n geheel en wat ‘mannelijkere’ auto wordt.
Mooie auto, maar zoals hierboven als gezegd is: het succes van deze auto hang sterk af vande prijs. Ben benieuwd!
@renezzzz: prijs is verwacht tussen de €41,000 – €47,000
@betonstaal: waar haal je die prijsinfo? want dat lijkt me laag…
@betonstaal: Op autoweek.nl word gesproken van een ‘italiaanse bron’ die het over een prijs van € 67.000,= in Italië heeft. We shall see, said the blind man”
Tsja, en wij hebben een ‘Italiaanse bron’ die het over twee vermogenstuningen heeft: 240 pk en 270 pk. In dat geval mogen we uitgaan van een gewicht (droog natuurlijk) dat 1.080 kg bedraagt. Klinkt dat je realistisch in de oren?
@sir_smokalot: Zoals ik al zei, We shall see.
Indeed! Heb de laatste info even verwerkt, ‘onbevestigd’ uiteraard :)
Waarom bouwt Alfa alleen nog maar vrouwenauto’s?
Ze kunnen zich beter concentreren op een 156/159 opvolger, auto’s die wel verkocht worden.
@alcantara: Als dit een vrouwenauto is, dan lijken gevaarlijk veel vrouwen me meer mans dan jij…
Ziet er beter uit dan alles wat Alfa de laatste tijd geproduceerd heeft. Beetje jammer dat de designers alleen weer vergeten zijn om een plek voor de nummerplaat aan de voorkant te maken, wat betekent dat hij op straat toch hondslelijk zal zijn. Leuk voor mensen in Alabama die geen voorste plaat hoeven te hebben, verder heeft niemand er wat aan.
Ik heb mijn chequeboekie ( niet dat die dingen nog letterlijk bestaan ) al klaar liggen, kopen kopen kopen.
Interesseert me niet dat rare pipo’s het een vrouwen-auto vinden, ik vind hem GAAF.
@hectorae86:

zozo .. 3X achter elkaar “kopen” voor iets dat je toch niet gaat kopen ..
tis nogal wat ..
@lincoln: Ik heb de Giulietta ook gekocht toen deze net uit kwam, net zoals de 159. Voel je je wellicht benadeeld, omdat je zelf je geen nieuwe auto kunt veroorloven?
@hectorae86:

veel plezier met je lease-contract iig ..
@hectorae86: geen rare pipo hier, ik ben het helemaal met je eens! schitterend ding
Die koplampen vind ik een beetje jammer, het studiemodel had veel mooiere. Zo doet het mij meer aan de Sbarro Diva denken.

http://images.forum-auto.com/mesimages/396458/sbaro%20alfa_romeo_diva_par_sbarro.jpg
@pjotr: Daar 99% van de mensen het mee eens zijn…
@gregorius: 78% van alle statistieken wordt terplekke verzonnen
@pjotr: Ah, lees net ergens dat het fotos van de amerikaanse versie zijn, eu-versie zou nog andere koplampen kunnen krijgen (en niet die lelijke side markers)
Mooie auto, zitten wel erg veel ferrari design elementjes in… Niet dat dat slecht is, maar toch
ziet alfa dit mss als een f-type competitor?
Want ik vrees een beetje een zelfde prijsstelling…
@tborre: Ik denk eerder een concurrent voor de Boxster en de snelle roadsters van de Duitse 3.
Door het eindeloze ge-teaser is wat mij betreft het introductiemoment niks meer waard. Terwijl ik nu juist super enthousiast naar de alfa dealer zou moeten rennen?
Spijtig dat de italiaanse vlag op de zijspiegels weg is. Verder: wat een heerlijke wagen. Als iemand mee een leuk verjaardagscadeau wil geven….
Ligt het aan mij of was het concept velen malen mooier dan dit ding…?
Hallo Lotus Elise!
Moeilijk.
Typisch gevalletje van eerst in het echt zien.
Nu komt hij over als een creatie uit Cars. Alles lijkt een beetje gedrongen.
Nog het meest een tegenhanger van de Elise… Ben benieuwd of hij daar ook wat tegen kan on the track… Verder had ik eigenlijk verwacht dat het een model moest zijn dat moest concurreren met de boxter / cayman / Z3 / SLS / TT enz.. maar ik vind dit toch meer een concurrent voor de mx-5 of peugeot rc7.. Ben dus heel benieuwd naar de prijs.. Die Peugeot begint bij <€ 35.000 dus daar moet Alfa onder zitten/liggen..
@tvr1974: ik denk niet dat je die “sls” bedoelde .. SLK ? ;)

Ik denk toch dat fiat hiermee hoger mikt dan de genoemde, al is het maar omwille van gebruikt materiaal verwacht ik geen goedkoop fiatje….
@tvr1974: Ik denk toch echt dat ze mikken op Cayman / Elise / duurdere TT gebied… Die grens van € 35.000 kan maar zo eens verdubbelt worden… Hangt in NL iig erg af van hoeveel deze zal uitstoten, jammer genoeg. Daarnaast zal in de 4C ook duurdere lichtgewicht technieken komen dan in een RCZ bijv., wat hem ook niet goedkoop maakt. Maar ik ben ook erg benieuwd of ze hem een beetje goedkoop kunnen houden.
@tvr1974:

Ja, ik dacht ook gelijk aan de Elise toen ik deze foto zag, wat overigens ’n compliment is :-) Ik vind ’t echt weer ’n Alfa-waardig ontwerp & ik vind ’t overigens geen echte vrouwen-auto, alhoewel er zat vrouwen zullen zijn die ‘m ook prachtig zullen vinden.
Ik vind ’t trouwens geen concurrent voor de MX-5, de MX-5 is ’n klasse apart (roadster). Maar eerder ’n concurrent voor Lotus & misschien ook de GT86/BRZ.
Kosten ze minder dan 50k dan ga je ze wel eens tegenkomen. Voor rond de 40k ga je vergeten hoe de SLK en de Z4 eruit zien.
En moesten ze door een wonder rond de 30k gaan kosten dan … wel dan denk ik niet dat er nog andere sportwagentjes verkocht gaan worden.

Ik vrees echter voor een prijs die een stuk hoger ligt dan de 50k.
@Hupke: en bij 60k+ blijven ze exclusiever dan een 8C.
Is deze nu op basis van de Mazda MX5?
@betonstaal: Nee dat wordt de nieuwe spider.
Iedereen wachtte hierop, maar “niemand” koopt er een.
@pleiades:

Als ik het geld ervoor heb, koop ik er sowieso een!
@Nico94:
Dus je koopt er geen…
@Hubert: Is ie al in de showroom dan? Kan toch sparen? Ja, ik weet het, veel moeilijker dan leasen of financieren maar uiteindelijk wel goedkoper.
@E34M5Touring:
Ga jij toch lekker sparen.
Tegen de tijd dat het geld bij elkaar is, is het al een young-timer.
Ik heb gewoon niet veel geld over voor een auto.
@Hubert: Zullen we het inschatten van de duur van het sparen maar aan mij overlaten. En wat jij aan je auto uitgeeft moet je vooral zelf weten. Maar ga aub niet proberen fictional Financial planning te doen voor mensen die je niet eens kent.
@E34M5Touring:
Zo, da’s een hoop moeilijke taal.
Grappig dat jij zo op je pik getrapt bent over mijn opmerking op iemand die hem mooi vindt maar niet kan betalen.
Daar heb ik geen fictional planning voor nodig, maar gewoon lagere school leesonderwijs.
@Hubert: Ik ben nooit op mijn pik getrapt. Wordt altijd een beetje moe van mensen die er automatisch van uit gaan dat je zo’n ding nooit kunt betalen. Jij weet, noch van mij, noch van Nico, de financiële situatie. Dus is je opmerking op z’n zachts gezegd, voorbarig.
@E34M5Touring:
Nico zegt : als ik het geld ervoor heb, koop ik er een.
Wat mis ik als mijn conlusie is dat hij er geen geld voor heeft?
@Hubert: Jij zegt: Ga jij toch lekker sparen.
Tegen de tijd dat het geld bij elkaar is, is het al een young-timer.
@Hubert: je vergeet dat de papa van M5 centjes heeft hubert, heeft hij dat niet vaak genoeg duidelijk gemaakt ? ;)
@darkpluisje: Ik verdien mijn eigen centen thank you very much.
@Hubert: er zijn zoveel auto’s die mooi zijn maar die je niet kan betalen. Niks speciaals dus, maar bij heel veel topics wordt gezegd dat ze hem mooi vinden en geen geld hebben. En dan zeiken over ”op je pik getrapt zijn”. Het niveau moet weer omhoog jongens!
@Nico94: Maar dat heb je niet…….
@ferrari94tr:

Maar je kan er altijd voor sparen!
@Nico94:
In ieder geval een mooi streven.
Tijd komt eraan dat zelfs Alfa’s waardevaster zijn dan een huis…
@pleiades: Net als een Renault, gezien de hele Franse automarkt inkakt ;)
@bofkont: Lekker relevant.
Super mooie auto! Ga zo door Alfa!

Het enige deel wat ik niet mooi vind, zijn de koplampen. Die waren bij de concept mooier.
Hallo, Italiaanse schoonheid! Tering wat mooi zeg!
@robbie wist vorig jaar te melden dat hij een carbonfibre chassis kreeg, 1100+ kg ging wegen en 80k euro ging kosten. Is men die mening hier nog steeds autoblog?
@seneca: 80k kan ik echt niet serieus nemen voor een sub-2.0 4-cilinder, zelfs al wordt er wat carbon gebruikt…
@HDM:
Dan neem je een X-bow of een Donkervoort toch niet serieus….
Die zijn nog wel ff duurder dan 80K. Een Exige S kost nu 88k hier ter lande dus zo gek zou het niet zijn als de 4C hier rond de 80 uitkomt.
hoopelijk zelfde prijs classe als de gt86 of brz dan krijgen we nog eens leuke beelden
Je mag het allemaal niet zeggen want dan ben je zo’n namaak Alfisti met z’n emotie en krokodillentranen bla bla bla. Maar ik vind het een supergaaf ding. En of de koplampen dan rechtstreeks bij Hella van het schap komt zal me aan de reet roesten. Daar bestellen doorgaans wel meer merken hun verlichting. Hopen dat de prijsstelling interessant wordt. En dat ze hem niet te premium willen plaatsen. Ik ben benieuwd. Hopelijk genereert het weer een beetje positief nieuws rond het merk en gaat El Coltrui met een vervanger voor de 159/166 aan de slag. Met Italiano V6 please.
Gewoon hebben zet maar neer nee hoef niet ingepakt te worden helemaal te woepiewouw, funcioneel, absoluut niet, een hebbersitem waarom omdat het een Alfa is daarom meer dan reden genoeg..
pracht van een ding, hopelijk leveren ze m ook met een handgeschakelde versnellingsbak dan is ie perfect!
@salberts93: Hoe weet je dat, heb je er al mee gereden?
@alcantara: nou niet perse maar het zien van dit ding volstaat voor mij als volledige roadtest ^^
@alcantara:
Sommige auto’s maken nu eenmaal hebberig zonder er een meter mee gereden te hebben.
In mijn geval is dit er zo een….
@salberts93: Nope flippers en automaat lijkt het op: http://www.autoblog.com/2013/02/11/alfa-romeo-4c-spy-shots-reveal-production-interior/
@seneca: ja zoiets hoorde ik al maar dat vind ik dus echt gaar dat is naar mijn idee ook het enige nadeel aan de Jaguar F-Type
@salberts93: Het is helaas wat de consument wil..
@salberts93: F-type is ook gewoon met handbak te krijgen toch? Nadeel van de F is de belachelijke prijs, verder 1 van de mooiste auto’s sinds tijden (met de V8 uitlaten, niet die centraal geplaatste onzin)
@darkpluisje: idd.. de f-type is duurder dan de xk-rs … en nog geen klein beetje… ik was naar een f-type aan het kijken en was helemaal in de war toen ik de rpijs van de f-type en de xk-rs naast elkaar plaatste.. in belgie, na korting is de xk-rs meer dan 30K goedkoper.. Jaguar is op dat vlak niet goed bezig.. Maar na een testrit in de f-type kan ik wel zeggen: Jummie….
Hmm, Autojunk straks dus helemaal vol met ‘Mijn-Auto’ topics van 4C’s, zo te lezen?
Well done Marchionne, heb je advies ingewonnen bij de lokale kleuterschool?
Liever ca.150pk, geen exotische materialen en een normale handbak.
En dit alles voor een prijs van 30.000euro.
Dan heb je een hit waarvoor ik mijn grote bak de deur uit doe en als familycar kopen we dan wel een oude station.
Heerlijke wagen, eindelijk weer eens een echte Alfa zo te zien.
Helaas wat te duur voor mij als nieuw, dus maar even enkele jaren wachten en verlekkeren.
Zou dan Alfa nr7 worden voor mij.
Gezien de motorisering (1750Ti) zal deze Italiaanse schone (want dát is ze zeker ‘een schone’) wel in de catogerie RCZ/TT/Z4/Boxster komen. Hopelijk past Alfa Romeo daar ook de prijs op aan. Mocht ze zelfs, qua prijs, in de buurt komen van de GT86/BRZ/MX5 heeft Heel Japan een serieus probleem.. Maar ik denk dat deze een stuk duurder zal zijn en zo toch in de regionen van de (duurdere uitvoering) TT/ SLK/Z4 zal eindigen.
En voor de mensen die deze koplampen afzichtig vinden, hou hoop, d’r zullen vast aftermarket spullen aankomen voor deze 4C
nog even afwachten lijkt me..
als je deze info van begin deze maand leest (http://www.topspeed.com/cars/alfa-romeo/index13.html) dan lijkt het wel alsof het een beperkte serie zal worden.
Iets wat mij zou verbazen.. of ze moeten verlies draaien en een alternatief hebben?
prijs lijkt me echt cruciaal voor alfa, als die op GT86 prijs valt zal het best wel een toppertje worden, als die op Boxster prijs valt gaat t lastig worden.. ertussen in zal die denk ik vallen, dus t word afwachten
Komt er ook een 6- handbak versie? Wel een gaaf ding om te zien zeg!
Ziet er allemaal mooi uit maar reken er maar op dat het nou geen echt succes wordt. Ik weet zeker dat er leukere alternatieven zijn. Want iedereen vindt het mooi maar amper iemand koopt het, voorbeeld de Guilietta!
Enige probleem is, net als bij de gtbrz, het kleine motortje. Ze zullen het geluid wel wat beter voor elkaar hebben dan toyobaru, maar het blijft toch jammer. Het interieur zal wel een stuk beter zijn waarschijnlijk (net als het exterieur).

Misschien stiekem een 3.0 of 3.2 v6 erin lepelen? Ik wil best wat pk’s inleveren voor twee cilinders meer.
@jolig: Er zijn ook landen waar je betaalt voor de inhoud van je motor. Bijvoorbeeld hier in Zwi. Ook denk ik dat ze van mening zijn dat een goed getunede koffiemolen ‘beter’ voor het milieu is dan een groot, minder ontwikkeld blok.
Je biedt wat de markt vraagt maar niet kan betalen of anders kiest. Zeer handige verkoop strategie van Alfa Romeo. Laten we het maar houden bij het volgende: Alfa is de eerste in zijn soort die de wens van een gemiddelde autofan en autoblog bezoeker laat uitkomen. Geen fanfare of taart op de redactie etc ? ;)
Als ze er daar jaarlijks 150000 van verkopen, liggen ze aardig op schema
Waar zitten die non-believers nu, Alfa Romeo ging toch ophouden met bestaan? De 4C zou toch nooit op de markt komen?

Zie hier, het begin van misschien wel de grootste comeback van een merk in de autogeschiedenis. (Enige vorm van overdrijving is mij volkomen vreemd.)
@Carreza:

ze wilden em eerst “der untergang” noemen ..
maar dat paste niet op de achterklep ..
Wat een plaatje! Nu hopen dat de prijs rendabel zal zijn en alfa Romeo zijn comeback zal maken. Door met deze wagen en hopelijk nog een aantal nieuwe modellen, winstgevend te zullen zijn. Een merk met zoveel historie, passie en emotie mag niet verloren gaan.
@Carreza: Sorry, wat laat, hier ben ik. Dealer weigert voorschot. Vertelde me dat als ik hem ooit wou zien, ik maar naar Geneve moest gaan. Beer. Vel. Verkopen…
Wat een beauty! Laat hem AUB net zo waardevast als de andere Alfa’s zijn, zodat hij binnen de 10 jaar voor mij betaalbaar is,
Ik vind ‘m niet mooi. Althans, vooral de koplampen, daklijn en de luchtinlaat aan de zijkant niet. Dat mag allemaal wel wat strakker. De koplampen doen me helaas wat teveel aan de Mito denken, die vind ik daar ook al niet mooi. Iets waar de Giulietta in mijn ogen overigens ook last van heeft, net als lelijke achterlichten. Best jammer want de Giulietta is net als deze 4C op die paar puntjes na best goed te pruimen. Nu toch maar hopen dat dit ook een beetje gaat verkopen want het Nederlandse wagenpark kan best wat opfleuring gebruiken!
Super! hoop dat Alfa snel nieuw succes heeft
Godverdomme, het wordt echt tijd dat ik ergens 50.000 euro vandaan haal. Zo’n 4C is toch wel heel erg begeerlijk.
Ik vind het een begeerlijke wagen, maar toch geen echte schoonheid.
integralechubasco
Heel erg leuke auto. Aangezien er 2 of 3 varianten op stapel staan verwacht ik een spectrum van lage prijs/minder vermogen naar hoge prijs maximale vermogen. Zoals Lotus of Porsche ook hun Exige en nieuwe Boxter in de schappen hebben staan.

Voordeel van de Alfa ten opzichte van de Exige S (225pk, 935kg, 4,15kg/pk )en Boxter S (315pk en 1325kg, 4,2 kg/pk) is de kg/pk die lager is dan 4,0 kg/pk.

De Alfa is klein en heel breed. Korter dan een Mito, breder dan een 458 Italia. Bovendien erg laag. Qua afmetingen komt hij redelijk overeen met de Exige, alleen is hij 27cm breder dan de Exige.
De Porsche is een smalle hoge en zware/logge auto vergeleken met de Alfa. Alleen de krachtige motor probeert de achterstand wat goed te maken.
Een Quadrifoglio Verde met 300+pk uit dezelfde blok is ook in de pijplijn.
@integralechubasco: Laat maar komen! Ik verwacht niet dat iedereen die hier “kopen” roept hem ook daadwerkelijk gaat kopen. Maar al doet maar 10% dat wel dan wordt de weg er weer een heel stuk mooier op.
Als mensen nou net zo hard naar de showroom rennen om deze auto aan te schaffen als hoe ze hier reageren, komt het wel goed met alfa. Het merk brengt altijd veel reacties teweeg hier op Autoblog, dat geeft hoop.
@woot: Eens aangekomen in de showroom wacht de koude douche : (nog) (nooit?) niet te koop.
Feit dat dit een opvallende verschijning zal worden is al te merken aan de reacties hierzo… Hoe kan je nu een volledig beld van deze auto vormen door hem alleen op persplaatjes en foto’s te zien. Ik heb hier nog een ellenlang gezeik op die mito gelezen en die is in het straatbeeld best mooi. Mijn eerste conclusie is , op foto mooi maar deze persplaatjes geven me een onafgewerkte fotoshopsessie-indruk.
100% porno
Hoeveel tweezitters worden er nu verkocht, niet veel, dus dit zal ook wel geen verkooptopper worden. Ze hadden het ontwikkelingsgeld beter in de nieuwe middenklasse sedan/stationcar kunnen investeren zodat die wat eerder op de markt komt, die hebben ze veel harder nodig.
Een en al kust! wat een mooie auto.
OK. ik denk net als lotus en zo .
De ideale sport auto. Klein licht en voldoende pk,s
Hier in Oostenrijk en Zwitserland zullen er wel veel van verkocht worden..
Echt helemaal te gek. Laat dit een voorbode zijn voor meer Alfa’s in het lichtgewicht en met achterwielaandrijving. Ik geloof heilig dat terug naar de echte Alfa’s zoals de 75 bestaansrecht aan Alfa geeft met vaandeldragers als de 8C en hopelijk een betaalbare 4C….

PS,
Had er geen Lancia logo op moeten staan. Ik kan hem ook zien als een perfecte opvolger van de tijdloze Lancia Stratos!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).