Amerikanen + MINI = Cooper S 6.4 HEMI [650pk]

Auteur: , 60 Reacties

Iedereen die het nog niet door heeft: deze MINI (?) wisselde de 1.6 vierpitter dus in voor een hele grote V8, met supercharger.

Zo kom je nog eens wat Europees tegen op die Amerikaanse tuning-show. Hoewel, behalve het formaat en de banden (Michelin) is deze MINI Cooper S inmiddels aardig Amerikaans. Alles is weer gericht op zo hard mogelijk rechtdoor rijden. De supercharged 650pk/850Nm V8 voorin en de onmisbare starre achteras die de aandrijving verzorgt.

Een leuk project maar volgens mij heeft het nog wat verfijning nodig. Zelfs Amerikanen zijn tegenwoordig ook met circuit’s en bochtsnelheden bezig. Een MINI-V8 zie ik graag terug maar dan wellicht een Clubman met de aandrijflijn uit een BMW M3 of Corvette (om het Amerikaans te houden)? (bron: GTSpirit.com)



60 reacties

Haha vett
zijn ze de maker vergeten te vertellen dat er een motor uit ze auto steekt?
ja leuke projecten, voor in je schuur..

wel weer leuk om te weten dat het ”mogelijk” is :D
Leuk omdat ’t kan, voor de rest volkomen nutteloos!
De bougiekabels kleuren wel mooi bij de rest van de auto, dat dan weer wel.
Fijn maar doe mij maar een aude mini met een honda VTEC in het vooronder en ik rijd dit bechroomde gedrocht het snot voor de ogen.
@Hupke: Ja inderdaad, die 2 liter uit de S2000 zal wel passen toch? :D
@Truttenschudder:

http://vtec.minimania.com/index.htm

Zelfs de 2.4 past erin :D
@Hupke: Ja maar als ik voor karakter kart zou gaan, zou ik toch de 2.0 uit de S2000 pakken. :P
@Truttenschudder: Daar heb je zelfs geen andere motor voor nodig. Gewoon de toenmalige dienstklopper volstaat…
@Hupke: Logisch, er zit maar een automaat in met maar 4 verzetten.
@Hupke: ben je bekend met VTEC? en VVTi ? weet jij ook of een VVTi het zelfde effect kan hebben als een VTEC, aangezien het wel nagenoeg het zelfde is..

zou onze Toyota Avensis VVTi ook bij hoog toeren ineens een extra duwtje krijgen ? :D
@dennisr:

Ik ben bekend met VTEC niet zo zeer met VVTi maar het lijkt me precies hetzelfde te zijn.
Ik zou zeggen probeer het eens met je avensis.
@Hupke: ok, ja zodra de gelegenheid er is zal ik het zeker een keer proberen :)
@dennisr: VVTi standaard is afgesteld op verbruik. In de Corrola T-sport werkt het soortgelijk aan V-Tech
@Hupke: Het lijkt niet hetzelfde, het is hetzelfde. Alleen ander naampje..

VTEC: Valve Timing Electronically Controlled
VVTI: Variable Valve Timing Intelligence

Geeft er maar een draai aan. ;)
@Freewarefreak: LOL, V-TEC en VTT-i is helemaal niet hetzelfde, al lijkt het wel allemaal op elkaar …

Zie b.v.:
http://my.is/forums/f87/vvt-i-vs-vtec-109457/index6.html
http://www.billzilla.org/vvtvtec.htm
http://www.diffen.com/difference/VTEC_vs_VVT-i

VTT-i is vooral zuiniger en lineair-soepel over de hele toeren-range, VTEC heeft de agressievere nokkenas en uitlaatkleppen-lift boven ~6000rpm en dus meer piekvermogen. En VTTL-i is diddy.
@dawwg: Thx! Ja da’s niet eerlijk hè.. ik wist die linkjes niet.. ; Weer wat geleerd. Ik ben ook geen autotechnicus.. maar denk soms dat ik een beetje mee kan kletsen, hahaha.. :) Correct me if I’m wrong.. and you did! ;)
Wat een onzinproject..
@mariodv: Het was gewoon voor de lol hoor, gewoon kijken of het kan. Ze zullen het (denk ik) niet in productie nemen.
@masterstig: Toch een duur lolletje. Je bent een blok van €40.000 kwijt, een zooi materialen, en minstens een half manjaar aan tijd.
@mout: Voor sommige mensen is geld niet het belangrijkste, en het was een hobby project en dus zijn al die manuren het vast wel waard geweest (ze hebben het vast gezellig gehad).
the-budel-guy via Android app
een woord WOW!!
Als je zo’n auto koopt haat je bochten.
@fiets: En zo niet, dan haat je ze vanaf het moment dat je de eerste bent tegengekomen.
Ben pas onder de indruk als ze het op Nederlands kenteken krijgen.
@norge: :mrgreen: I lol’d :)
Waarom? Ja omdat het kan begin ik ook al zat te worden. 4 speed automaat, 650 pk op? Voorwielen? Typisch Amerika bla bla bla kijk ons eens bah! Zou stoerder zijn als je 400 pk uit die 1.6 krijgt en 4×4 onder krijgt.
@mightymike: ”onmisbare starre achteras die de aandrijving verzorgt.” ik denk dus op de achterwieltjes :)
Wel mooi dat ze het uiterlijk redelijk standaard hebben gelaten en onzettend overdreven bumpers erop hebben gegooid! Vind alleen de nieuwe mini wat karakter missen..
Doe mij dan deze maar:

http://miniv8.com/miniv8/pics/big-01.jpg

http://miniv8.com/
@yup923: Ziet er leuker uit, maar ik vind het jammer dat ze daar zo’n motor in ploffen. Je bent daar geen zak mee. Liever het gewone standaardmotortje, of een moderner exemplaar maar nog steeds compact en voorin, en achteraan een bruikbare laadbak…
Is een starre achteras street legal? Zo ja, ik zou er toch niet graag een snelle bocht mee willen nemen in de regen :p
@vale46: Vorige generatie Mustang had ook een starre achteras, volgens mij de Corvette ook.
@E34M5Touring:
@euro95:
Starre achteras is toch geen differentieel zodat het linkerwiel even snel draait als het rechter, ook in bochten.
Of hebben we het over iets anders?
@vale46: Wat opzoekingswerk heeft me slimmer gemaakt.
Ik was verkeerd.
Uiteraard is een starre as street legal, ze zijn zo veel auto’s die er mee rond rijden (oldtimers).
Ook bijna alle vrachtwagens/bestelbusjes hebben nog een starre achteras.
@vale46: wat je bedoelde was misschien een Diff Lock dan is er geen toerentalverschil mogelijk tussen links en rechts.
@E34M5Touring: Zoiets. Zoals een quad, gewoon 1 vaste as hebt waar de wielen op zitten. Maar dat is het dus duidelijk niet.
@vale46:

Zelfs quad’s hebben een diff, toch?

Starre achter as is gewoon eentje die geen onafhankelijke achterophaning heeft.
@Hupke: Mijn quad is cardan aangedreven, dus er zit een differentieel op, maar mijn achteras is 1 volle as door mijn diff.
De 2 achterwielen hangen gewoon vast aan elkaar.
Bij alle cross-quads is dat zo.

ATV quads (zo van die dingen met veel bagagerekken op) kunnen een diff hebben, maar dan zeker ook een diff-lock, anders kan je er niks mee in de modder.
@Hupke: Foto van een cross-quad die met een ketting is aangedreven, je ziet, geen diff:
http://i11.tinypic.com/4hmo3nd.jpg
@E34M5Touring:
huidige mustang heeft ook een starre as. corvette heeft onafhankelijke ophanging met double wishbone en bladvering (niet het type bladvering dat je op vrachtautos aantreft)
@vale46: Buitendat wat E34M5Touring zegt, Kijk eens naar vrachtwagens, bestelbusjes en terreinauto’s en ook meerdere oldtimers hebben nog steeds een “starre” achteras ;)
HMmmm
Wow! Dit is echt TE gaaf! Who cares voor de achteras? Dan maar een stugge klootzak. Volgens mij is een starre achteras zoiezo beter, aangezien het steviger is ;)
@euro95: Lol, starre achteras beter? Op vrachtwagens wellicht goed voor zijn doel en relatief goedkoop. Maar beter? Lijkt me sterk.
@euro95: Steviger?
Ik denk dat A-draagarmen toch een stuk steviger zijn hoor!
Als ze een low mounted turbo hadden gebruikt i.p.v. zo’n megagrote blower met paraplu dan had ie met een powerdome a la BMW M3 nog dicht gekunnen. Dan was het een dikke sleeper geweest. Beetje jammer dit. Wel vet natuurlijk!
@Freewarefreak: Als je een V8 in een Mini draait, wil je er geen sleeper van maken. Iedereen moet kunnen zien hoe F’up je wel niet bent in ’t kopke…
wel erg lelijke velgen
@theman1996: Wow dat je daar op gelet hebt!! Dat was toch niet het eerste dat je opviel he? ;)
Waarom hebben zij een nep ‘S’ embleem op de achterkant geplakt?
@e550: Hoezo nep? Donorauto was misschien een S…
Allez ja, niet donor, maar de ontvanger van de donatie. Hoe noem je dat??
Yuk. Ziet eruit als een goedkoop plastieken speelgoedmodelletje…
Dragstrip bommetje!
Ik zeg gewoon nieuwe mini pakken, blok eruit, die in een oude mini doen, en dan een superged lotusblok in die nieuwe gooien. Hihi.
Supercharged lotus/toyotablok. Gaat ook hard zat.
Ziek!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).