AMG wil 50% meer verkopen + veel nieuwe modellen

Auteur: , 65 Reacties

Meestal houden we niet zo van teasers, maar als AMG 8 nieuwe modellen in 1 foto teasert dan besteden we daar uiteraard graag aandacht aan! Nu alleen nog even uitvogelen welke acht nieuw modellen AMG de komende jaren wil introduceren.

Mercedes viert dit jaar dat AMG 45 jaar bestaat en tegelijkertijd met dat feestje maken ze grootse plannen bekend voor de toekomst. Zo wil AMG de verkopen opkrikken van 20.000 auto’s nu, naar 30.000 auto’s in 2017. Ook willen ze het aanbod van modellen uitbreiden van 22 modellen nu, naar 30 modellen in de toekomst.

Voor die nieuwe modellen denkt AMG aan minimaal 3 compacte modellen (zoals de A45 AMG en CLA45 AMG) en nog meer AMG varianten van de S-Klasse. Dat er ook een Black Series variant van de SLS AMG komt kunnen we ook alvast verklappen. Net zoals een 911-killer met de naam SLC AMG (aka mini SLS).

Het eerste nieuwe AMG dat we zullen zien is de A45 AMG op basis van de nieuwe A-Klasse. Deze auto krijgt een geblazen viercilinder onder de motorkap en zal beschikken over vierwielaandrijving. Iets wat AMG op meer modellen wil gaan toepassen. De A45 AMG zal in het eerste kwartaal van 2013 debuteren. Met betrekking tot deze auto zegt CEO Ola Källenius nog het volgende:

“Our goal is to build the most dynamic, most powerful and at the same time most efficient four-cylinder series production compact car”

Ook wil AMG de hoeveel speciale AMG dealers wereldwijd uitbreiden 270 naar 350 in 2017. Welke 8 nieuwe modellen denk jij dat AMG de komende jaren gaat introduceren?



65 reacties

mooie auto’s ik vraag me echt af welke er onder de doeken zitten
Uiteraard de CLS AMG Shooting Brake variant. De Shooting Brake komt in September van dit jaar op de markt dus kunnen we de AMG versie rond die tijd verwachten.
A45 AMG
GLK AMG
CLA AMG
SLS AMG Black series
SLC AMG
(CITO AMG)?
R AMG
Misschien nog een diesel AMG in de S-klasse en de E klasse.
Dit is overigens maar een gokje, want ik zou het verder ook niet weten.

Ik wist trouwens niet dat de GL ook in AMG verkrijgbaar was.
@mercs: een R AMG was er ooit al, maar die is geflopt en van de markt gehaald.
@mercs: CITO =

http://www.zone01.be/imgs/imgs4/mb20.jpg

Niets is onmogelijk natuurlijk…
@mercs: Maar je bedoelt vast de Citan…
@Esprit_de_Flandre: Ik bedoelde inderdaad de citan. Bedankt voor de correctie. Al denk ik niet dat die er komt, want Mercedes Bedrijfswagens is een heel ander bedrijf dan Mercedes persoonwagens.
@mercs: Verwacht het ook niet, maar als MB bedrijfswagens kan samenwerken met Renault en VW, waarom dan niet met AMG?
@mercs: Nee hoor is helemaal geen ander bedrijf, gewoon Daimler. Wel een andere divisie inderdaad.
@mercs: en wat dacht je van de B 55 AMG?
@reinier73: de B55 was geen AMG, AMG zit niet in de naam van dat witte scheurmonster en zij hebben ook niets te maken gehad met de ontwikkeling. Het zijn onderdelen geweest van andere modellen die die combinatie hebben gemaakt.
Drie schitterende letters AMG, er is volgens mij geen enkel anders huistuner die zo groot en bekend is als AMG. AMG lijkt wel een merk opzich en verdienen dat ook, ze maken de auto met de ster veel mooier en bruter. Volgens mij lukt het AMG om de meest lelijke auto mooi te maken.
@agera: Multipla AMG? Zou wel stoer zijn.
@agera: less is more… doe mij maar aleen de M.
@agera: Maar een letter is beter. Tenslotte is M de mooiste letter van het alfabet :P
@mdemooistelettervanhetalfabet:

de “M” van marketing ..
@mdemooistelettervanhetalfabet: De M is wel ideaal voor een boterletter!
@sacha: :lol:
En nog een GLK AMG misschien?
Persoonlijk gok ik op het volgende:

1. A45 AMG
2. CLA45 AMG
3. SLS AMG Black Series
4. CLS63 AMG Shooting Break
5. B45 AMG
6. GLK45 AMG
7. SLC AMG
8. S63 AMG Cabrio/CL63 AMG Cabrio
A45 amg, lol wa voor een blok zit er dan in? of probere ze het zo hard te overraten? bmw noemt zijn 3 liter 3 turbo m550d , maar een 4 cilinder 45 noeme :O?
@KaCh1ng:

Dacht hetzelfde, wordt geen V8 :) gewoon een 2,0 4 cil.
@KaCh1ng: 45 wijst naar het 45e jarige bestaan van ///AMG
@nicktexel: nope. Hij heet 45 omdat het in lijn ligt met x55, x63 en x65. Dat ze nu 45 jaar bestaan is louter toeval zeggen ze zelf.
@robbie: 35 lijkt me dan veel logischer , 45 is een te grote naam voor een 4 cilinder
@KaCh1ng: dit laat juist ruimte open voor nog kleinere modellen ;)
@robbie: aaaaah okee logisch idd:P
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
die dingen worden allemaal met de hand in elkaar geknikkerd ..
komt geen robot of computer aan te pas ..
Die verkoopsstijging zal dan vooral van de A moeten komen…

AMG Citan?

http://www.mercedesforum.nl/forum/download/file.php?id=79609

http://www.mercedesforum.nl/forum/download/file.php?id=79610
@Esprit_de_Flandre: Voor de courier die z’n boetes kan declareren!! (twisted)
@Esprit_de_Flandre: Als de ZZP hype doorzet dan is er in in Nederland zeker een markt voor zulke dingen.
A.d.h. van het plaatje kan je wel raden dat er een upgrade van de SLS gaat komen, misschien zelfs een nieuw achtig limousine en wat SUV’s of A-klasse apparaten.
@The360box: de SLS AMG Black Series is idd al aangekondigd en heel vaak betrapt tijdens het testen.
@robbie: Nu moet wel gezegd worden dat dit een hele leuke teaser is als je een beetje een goed oog hebt tenminste, wat ik al zei: dan zullen er wat nieuwe limousines bij komen.
Als je meer wilt verkpen,dan moet je met je vanafprijzen zakken en meer modellen…Begin eens met een Vito of Sprinter AMG.
Op die foto’s zie ik denk ik onder de doeken een S W222, een CLS Shooting Brake, een CLA AMG of mogelijk de nieuwe C voor 2014, mogelijk dan de mini-SLS aka SLC, nog een sedan vorm, ik hou het op de ene die de eerste CLA/C níet is.. en dan een B, GLK en tenslotte A.

Dat denk ik tenminste eronder te zien, getuige het feit dat ze van de GL ook al een AMG hebben gebouwd zou een GLK nog kunnen, de rest is al bevestigd of gewoon logisch gezien het verleden/heden.
Het grootste gedeelte van de auto’s is grijs. Dat zegt genoeg, toch?? ;)
@Burdy: ja dat ze grijs zijn enkel.
Een hoop nieuw speelgoed, ben benieuwd. Misschien wel een “praktisch, zuinig en groen” diesel model.. Maar als je meer wilt verkopen kun je idd beter beginnen met het verlagen van de vanafprijzen naar rijtjeshuis niveau ipv vrijstaande villa.
@littleturbo96:

marges op AMG meuk zijn al snel het 3voudige dan van normale MB meuk ..
@littleturbo96: Wat dacht je van nieuwe E-cell modellen?

Zoals de SLS AMG E-cell. (Staat overigens gewoon op de site van AMG)
M (diesel) POWER rules!
We like AMG :)
Zo als je alle Amg’s op een rij zet die er ooit geproduceerd zijn heb je een aardig leuk rijtje zeg.
Doe maar.. hoe meer AMG’s en Black Series we te zien krijgen hoe beter!
Daar staan veel centjes!
ik denk dat ik 3 of 4 mpv’s of suv’s zie.
E63 amg coupe en cabrio??
ik weet niet of het officieel is maar kan het niet zijn dat men het blok van 250 cgi (voor de A-klasse) een oppep beurt geeft in plaats van een 2 liter, of is dat een 2 liter.
wat word de nieuwe R-klasse voor auto dan?
the-budel-guy via iPhone app
De über amg zou een GL 65 ///AMG zijn.
den via iPhone app
Jullie vergeten allemaal de diesels zoals ze eerder al de c30cdi amg hadden…
een SLS 65 AMG!!! Dat zou dik zijn
@jorden:

Wat heb je daar nu aan? Als het je dan toch enkel om cilinder inhoud (nuja aangegeven inhoud maar eigenlijk vermogen want de 63 heeft meer inhoud dan de 65) gaat maak er dan een SLS 73amg van.

Die 65 motor is veel te zwaar om te gebruiken, veel te koppelrijk en niet sportief genoeg voor een wagen als een sls.
@Hupke: En de Huayra dan? Ook mits wat aanpassingen, maar daar heeft AMG zelf natuurlijk ook de mogelijkheden toe.
@Revvji:

Die kan je toch niet vergelijken met een GT als de SLS. De hele opbouw en opzet van die wagen is anders.

Het is natuurlijk mogelijk maar het zou toch geen echt voordeel hebben denk ik.
@Hupke: Die kan je op veel vlakken inderdaad moeilijk vergelijken. Maar de Huayra valt op z’n minst wel sportiever te noemen dan de SLS. En da’s toch waar jij het probleem in ziet?
@Hupke: Bovendien kunnen we de vergelijking maken in de richting die jij bedoelt, namelijk het verschil tussen een SL63 en een SL65. In die configuratie is de 63 het sportievere model door o.a. de afstelling. Maar de V12 maakt dan van de SL net een model dat beter past bij de (moderne) invulling van een GT, namelijk een snelle cruiser. Dus in die zin kan die 65 ook voor de SLS nut hebben. Niet noodzakelijk als verbetering, maar als alternatief, met een andere filosofie.
@Revvji:

Die geblazen V12 is technisch een tof ding maar die 63 V8 (ondanks dat ik die minderwaardig vind aan motor uit de 55amg) is heel licht (vind het gewicht niet direct maar hij is lichter dan de V8 uit de M3 van bmw) atmospherisch en sportief afgesteld.
Zelfs als ze die V12 voorin de SLS gepast (hoogte, lengte) krijgen. Het gewicht zal de SLS alleen slechter maken, het extra vermogen enkel in de rechte lijn een verschil maken (en traag is die nu al niet) want de motor kan nu al meer dan dat de SLS grip heeft.

Kortom die 65 motor kan toch nooit geen meerwaarde bieden aan de SLS behalve dan qua naam en geluid.
@Hupke: Slechter zou ik niet meteen durven zeggen. Wel anders. Zoals ik al zei: het zou zijn karakter volledig veranderen van een topsporter naar een snelle cruiser, van sprinter naar krachtpatser. Ik weet gerust dat het extra gewicht (des te meer omdat het in de neus zit) de SLS een heel stuk agiliteit zou verliezen, maar da’s alleen maar een probleem als je op zoek bent naar een circuitbeest.

Sneller in rechte lijn, naam en geluid zijn net de zaken die passen bij dat GT-karakter. Ik vind dat de SLS die polyvalentie wel heeft. Een soort CL met echte sportwagenlooks. En geef toe, als borrelpraat en bij inhaalacties is 1000 Nm toch altijd leuk? :P
@Revvji:

Achja als dat je ding is, een krachtpatser voor op de snelweg met de looks van een SLS dan zou zo’n 65 motor eventueel nog een mogelijkheid zijn. (moesten er geen problemen zijn om die qua lente en hoogte in de SLS te passen, en mercedes er niet tegen op ziet om er weer een perfecte wagen van te maken qua sturen, grip, vering,…)

Maar dan zou ik toch liever voor de CL gaan. Veel gemakkelijker om in en uit te stappen, je zit op een normale hoogte, je het meer overzicht in het verkeer, je hebt een koffer,… en er is geen ‘minder model’ van dat je op het circuit rondjes om de oren rijdt.
@Hupke: Ik zeg niet dat dat mijn ding is, maar ik veronderstel dat er wel klanten zijn die op zoek zijn naar zoiets. Ik zou ook altijd voor de CL kiezen, veel meer mijn ding. Maar ik bekeek het vooral vanuit de ogen van een SL65-koper. Die motor hoort daar eigenlijk ook niet bij, zeker niet als je bedenkt dat SL ooit stond voor sport leicht… Maar er bestaan ook kopers voor.
Lengte zal wel geen probleem zijn, een extra zwaar blok vervang wat van de gigantische kreukelzones :P Hoogte, ophanging, afstelling etc. zouden inderdaad moeilijker zijn, maar waarschijnlijk niet onmogelijk. Als dat blok ook in een SL past… De hoogte zou wel het moeilijkste zijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).