Peter Bijvelds gaat lekker met Landwind

Auteur: , 10 Reacties

Zoals we gisteren al schreven; de Landwind is in Nederland! De wagen, waar enorm veel interesse naar is, blijkt inmiddels al 300 keer verkocht. Importeur Peter Bijvelds denkt er totaal in het eerste jaar ongeveer 1.000 in Nederland te kunnen slijten en nog eens 600 in België. In september arriveert alvast een boot uit China met de tweede lading Landwinds.


Ook hier op autoblog.nl zagen we al diverse reacties uit het oostblok en andere Europese landen langskomen. In Nederland zegt Bijvelds 145 aanmeldingen te hebben van autobedrijven die geïnteresseerd zijn in een Landwind-dealerschap. Daaruit kiest de jonge importeur 35 bedrijven met wie hij nog dit jaar een dealernetwerk wil opzetten. Volgens Bijvelds zijn de meeste belangstellenden verkopers van volumemerken als Volkswagen, Mercedes en Ford. In zijn eigen bedrijf in het Brabantse Erp komt over twee weken het eerste dealerschap.
Bijvelds is al vanaf zijn zeventiende actief in de autobranche. Hij heeft een goedlopend bedrijf in parallelexport van auto’s naar Groot-Brittannië, dat hij samen met zijn vorig jaar bij een rallyongeluk omgekomen vader runde. Het pionieren lijkt hem in zijn bloed te zitten, zijn ouders waren veertig jaar geleden de eerste dealers die hier auto’s van het Japanse Datsun verkochten!

De motoren van de Landwind zijn afkomstig van Mitsubishi en Isuzu. De sterk op de Opel Frontera lijkende terreinwagen zal de status van PC Hooft-tractor waarschijnlijk niet bereiken. Wel is de suv een echte prijsvechter. De Landwind is verkrijgbaar vanaf 16.950 euro en is uitgerust met zaken als lederen bekleding, elektrische ramen en airconditioning.
De Jiangling Motors Coporation (JMC) bouwt de Landwind in zijn fabriek in de Chinese stad Nanchang. Het concern met exportdrift bouwde het afgelopen jaar 10.000 auto’s en heeft een omzet van 8 miljard dollar per jaar en 15.000 werknemers in dienst (bron: zibb.nl).



10 reacties

Ik kom vaak en China en ben dus goed bekend met de kwaliteiten van Chinese auto’s. Lievergezegd het gebrek eraan. Zoals de lezersbrief in het andere topic al zei gaat werkelijk alles in no time kapot aan zo’n ding. Chinezen maken alles op het oog prima na, alleen ze gebruiken materiaal dat van zeer treurige kwaliteit is. Daarnaast zijn werknemers totaal niet gemotiveerd.
Niet dat alle Chinese auto’s slecht zijn, maar de meeste zijn niet veel soeps. Waarom ipv dit antieke stuk slOpel verdriet niet een Chery sedan of Zhonghua naar nederland is gehaald is voor mij een raadsel. Die auto’s bewijzen dat het ook anders kan.
Volgende keer beter, jammer alleen dat Chinese auto’s nu meteen een slechte naam krijgen.
Rutger van der Maar
De Brilliance Zhonghua ziet er inderdaad goed uit. Een Duitse rij-impressie en foto’s heb ik gevonden op:
http://www.autobild.de/erlkoenige/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8507
Vanavond was er een item op het RTl nieuws, ook hier heeft men de twijfels over de kwaliteit…
De video is (nu nog) online te bekijken…
Er staan zelfs quotes van onzenen Peter in de Washington Post! Goed artikel: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/07/08/AR2005070801788.html
The new “Landwind” vehicle produced in China is full of elementary mistakes. Why don´t the Chineses take the trouble to employ a simple German driver/mechanic to test the vehicle in China instead of producing thousands only to be tested in Germany or Europe. It doesn´t make economical sense or are the Chinese really from another planet. I wqould have thought it would be the easiest thing on earth to pay just ONE German car maniac (a house) and ask him what is good or bad about the car before it arrives in Europe in its´ thousands. Let´s face it, the Germans have very high technical standards and produce the most highly rated cars in the world, so who do you go to for advice? The biggest advantage of the Chinese vehicles is that it has relatively old technology which can be repaired by anyone in comparison to “modern” European vehicles which need computer technology support to keep them running. Still, nice one China, I hate all the electronic Sh….. in new cars.

Pete Sage
@Peter, i dont think that this first shipment was full of free cars. They probably just need the cash.
gaillard georges
bonjour,
je suis interressé par le 4×4 chinois landwind.
comment faire pour en acheter un en france ou en belgique
pouvez vous me répondre en francais
merci
Is er ook een dealer in Italie? Ik zit daar namelijk een deel van het jaar.
Vriendelijke groet
Daar is volgens mij nog niets over bekend maar het zou me verbazen als daar geen dealerschap komt…
Het is niet raar hoor dat garage Bijvelds dit soort auto’s zoals in een van de reactie’s weergegeven verhandeld.
Je hebt twee woorden die recht tegenover elkaar staan en het is aan de persoon welke hij of zij kiest.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).