BMW M6 vs MB CLS55 AMG

Auteur: , 206 Reacties


Op zich een vreemde combinatie maar Automobile Magazine heeft de 2006 BMW M6 coupé en de vierdeurs Mercedes-Benz CLS55 AMG met elkaar vergeleken. Beide wagens zijn pittige Duitsers maar de sportieve M6 en de gedistingeerde CLS lijken eigenlijk alleen op elkaar vanwege prijs en snelheid.

De M6 iDrive van BMW valt echter niet in goede aarde. De conclusie van automobilemag.com is dan ook dat ze liever wachten op een BMW M5 met handmatige versnellingsbak, scheelt je ook nog wat geld. Al ben ik niet altijd even dol op de nieuwe modellen van Mercedes, in dit geval zou ik zeker kiezen voor de CLS! Enorm mooie bak (via bavarianfalcon.com)!

Update: onze eigen rij-impressie van de BMW M6.



206 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Sir Smokalot
Maar tegen een M6 zou ik geen nee zeggen! Kennen jullie het filmpje al van 2 Russen in een onbegrensde M6 op topsnelheid?
http://rapidshare.de/files/8494339/dezembro_090.mpg.html
(rapidshare-alert!)
Ziet er snel uit;) Jammer dat ie niet even uitzoomt…
Zou zeker voor de M6 gaan. Snap niks van het gezeik om Idrive want het werkt prima, zelfs leuk om mee te spelen. Gaat niks boven Mpower, een V10 tot 8200 tpm……hmmm.
Ik zou voor de mercedes gaan. Niet dat ik de bmw niet mooi vin maar omdat je niet overal goede berichte leest over de m5/m6.
Mis even het gepiel over dat dit een ‘rare’ vergelijking is? Twee Duitse sportcoupe’s, met een vergelijkbare prijs, vergelijkbare prestaties, en vooral een vergelijkbaar publiek. Komt bij dat het allebei de topmodellen zijn in de lijn, dus ik zie echt niet in waarom dit een vreemde combinatie zou zijn. Of mis ik iets essentieels?
snap ik ook niet? een grotere concurrent is er voor de M6 niet
tom van gaeveren
Waarom is dit raar dat ze deze twee wagens testen ? Beide zijn ze ontworpen als een sportcoupe om met 4 volwaardige zitplaatsen zoals bvb een Rx-8 van Mazda. Deze zijn toevallig ook nog de opgevoerde versies van de huistuners van BMW en mercedes. Het enige verschil is dat de Beemer een 3 deurs versie is en de mercedes een 4 deurs. Dus eigenlijk is er van een vreemde combinatie niet veel aan :) mijn voorkeur gaat toch naar de Beemer echte vette bak greetz from Belgium
Mercedec is voor mensen die niet kunnen rijden en dus stoer moeten doen op rechte stukken!! BMW is een auto die meer balans heeft en een betere comunicatie met stuur, mercedes wint vermogen dmv kompressors en bmw door toeren (net als ECHTE race auto’s)

Dus mercedes is niet slecht maar meer voor mensen die van ‘cruisen’houden en BMW voor echte autolievhebbers die een auto willen hebben met gevoel en het lekkere geluid van een blerrende (lees: Hoogtoerige) motor!!!

(en eentje die niet kraakt van binnen!)

Dus mijn oordeel de M6!!!

en negatieve berichten: de V10 van de M6 & M5 is de beste motor van het jaar!! (ga maar op onderzoek uit…!!)

Dus alleen mensen die geen verstand van computers en digitale dingen hebben kraken de BMW’s van tegenwoordig af door hun beperkte kennis maar vergeten de vele mogelijkheden> (die ook van te voren in te stellen vallen en dus geen eenmalige inspanning vergen)
@Martijn: Beperkte kennis? Ik weet niet of je autoblog wel goed leest maar daar hadden ze het er echt een keer over dat de motor van de m5/ m6 niet zo goed was als het lijkt…………. http://www.autoblog.nl/archive/2005/06/28/bmw_m5_niet_zo_betrouwbaar
Dus die negatieve berichten kloppen wel……………!
Jongens, meisjes toch! Wat een emotie weer. Even de vooroordelen en gekheid op een stokje. Ik denk dat de keuze tussen deze twee teutoonse feestneuzen puur uit voorkeur gemaakt kan worden. Rationeel gezien zit je met beiden goed lijkt me.
Kwa techniek heeft BMW alles van mercedes gekopierd. ze proberen dat alleen te verbeteren. Mercedes heeft meer stijl en klasse dan dat BMW ooit zou krijgen. Ze blijven met dat koplampen model 100 jaar doorgaan. BMW is dus de saaiste automerk samen met audi.
Ik zou overduidelijk voor de BMW gaan, en waarom? Nou dat is simpel lees het verhaal maar van Martijn ik ga daar volledig in mee het is gewoon een feit dat als je zegt dat de hoogtoerige M-tech v10 op pure mechanische power is gebazeerd, zonder gebruik te maken van compressors of turbo’s werkelijk fantastisch dan maar niet te bedenken wat er kan gebeuren als er een dubbele turbo op zit met intercooler. Maar Jor heeft ook wel gelijk in die zin dat je inderdaad niet overal even goede berichten hoort over de kwaliteit van de M-tech v10. Maar een motorblok krijgt niet voor niets een prijs voor beste motorblok van het jaar. Maar de mercedes straalt wel weer meer status uit dan de M6. Maar doe mij maar de M6. (BMW maakt rijden geweldig)
Even een toelichting bij mijn tekst; de voorkeur voor de CLS is puur op basis van looks. En voor wat betreft de vreemde combinatie, ik had bv een vergelijking met de Merc CL55 AMG logischer gevonden. Ik denk dat er nu twee wagens worden vergeleken die een andere uitstraling en doelgroep hebben… Voor de rest ga ik mee met Sacha, beide wagens zou ik graag voor de deur hebben staan;)
Waar hadden ze trouwens bij TopGear de M6 ook alweer mee vergeleken? Een DB7 en een Carrera S?
ik wil wel even reageren op martijn. Je zegt dat mercedes alleen iets kan met kompressers, maar de nieuwe motor uit eigen huis van amg, is wel toevallig een 6.3 v8 (tegenover een v10 van bmw) met 510 pk(dus meer als die van bmw)…….
En wat ik nog vergeten was, bmw heeft de grootse succesen in de formule 1 gehaald samen met Nelson Piquet met een turbo motor
HAMANN heeft de nieuwe bmw m5 weer opgetuned tot 603 PK en 574 NM dit als is berijkt door veranderingen door te voeren aan de cilinderkoppen, de katalysatoren en de motorsoftware. Ook het uitlaatsysteem met vier pijpen van 7,6 centimeter doorsnee, dragen bij aan de extra kracht.

en laaat die auto nog maar is tunen door de DA-MOTORSPORT.COM dan heb je egt de hel op aarde
mersedec is verleden tijd,…..de M motoren zijn nou een maal van super goede kwaliteit.
milly: 8 grote cilinders (weinig toeren door zwaardere en grotere onderdeln) tegenover 10 kleine cilinders (hoog toeren door lichte kleinere onderdelen) per volume 510 pk gedeeld door 6.3 is 81 pk per liter motorinhoud. 507 pk door 5.0 is 101 pk per liter. Dus dat is een bewuste keuze (lees filosofie van M afd. BMW) een atmosferische motor bouwen met een lineare vermogens opbouw. (lees: ideaal voor driften, zeker M3 die wat lichter en korter is,(en beste 6 cilinder voor 3 of 4e keer op rij))

BMW heeft ook de sterkste diesel (altijd turbo of komprssor) maar dan de 3,5 liter twinturbo (prijs voor beste diesel motor) door hun geavanceerde diesel techniek, waarin je geen turbogat aantreft) Dus BMW heeft ook zeker kennis van turbo (lees voorsprong op effectieve twinturbo’s)

Maar een ideaale driftauto is er één met een goeie gewichtsverhouding (BMW altijd 50/50) (audi S4 wil bijv altijd rechtdoor doordat de motor te ver naar voren licht
maar dat terzijde) en zo’n kompressor (die mercedes zo ongeveer op alle dikke modellen heeft zitten) zorgt altijd voor vrij lomp vermogens opbouw hetgeen minder lekker rijdt (in mijn optiek) dan een (vaak grote) compressor motor.

Daarom is een BMW gewoon een lekkere auto die ook goed aanvoelt (omdat het stuur goed communiceerd) en dat mis ik bij mercedes, veel te veel gebouwt op rechtdoor rijden en cruisen.

en M5 motoren van particulieren zijn helemaal vaak stuk gegaan maar die van die ringtaxi, die als full-time baan de nurburg onveiligmaken heeft!! De motor van de F430 bijv die gaat nou echt met bosjes tegelijk stuk (informatie van de importeur). maar dus is het (vooral met Sabine) dan ook geen pretje voor die M5!!! mooie is wel dat BMW zo’n beetje verlies maakt aan die ritjes met Sabine maar dat ze wel bakken vol met informatie krijgen over alles dat maar naar voren komt tijdens deze marteling van de M5.

in het stuk staat ook over een ‘vermeende productiestop’ de M5 motor word juist achter mekaar gemaakt (komt miss in de nieuwe wiesman GT, een nieuw merk dat kruisingen van M6 en DB9 maakt (ideale combinatie trouwens) Hartge heeft hem getuned tot 550PK (zonder compressor) enzenz het houdt niet op!!! dus alstjeblieft houd allemaal op en geef het gewoon toe BMW doet het BETER!! de cijfers liegen er niet om (BMW verkoopt meer auto’s dan Mercedess met minder modellen) maar dat zegt niet dat mercedess slecht is maar ik zou er (als ze zo doorgaan nooit één kopen)

Re: Ryan, over smaak valt niet te twisten maar persoonlijk hou ik niet van die, beetje patser mercedessen en ook de M6 vind ik een beetje een patser bak. Maar wat betreft rijgedrag/handling/motor/gevoel/afwerking/dergelijkheid en mogelijkheiden, zijn de M5 modellen gewoon in één woord PERFECT!

Maar daarbij zeg ik wel dat dit wel een persoonlijke smaak is. maar iedereen heeft een eigen smaak wat betreft uiterlijk en een bepaalde voorkeur voor rijeigenschappen en technische eisen. Als ik nog meer pk zou willen zou ik er wel een turbo of kompressor op later zetten waardoor ik (met gemak) meer dan 650 PK eruit trekt. maar hij is al perfect en daar zijn de M modellen en dan met name de M3 en M6 mijn perfectie auto’s om echt in te rijden (lees: kunnen scherp rijden (ideale lijn) maar ook heerlijk driften) dus inderdaad BMW maakt rijden geweldig!!!!

Sorry voor de lange post maar dit zijn ook altijd dezelfde gesprekken over mercedes VS BMW maarja!!
en nog het laatste: wie houdt er van het geluid van een Porsche carrera GT? Ik ga ervan uit bijna iedereen maar de M6 en M5 bijv. die maken (relatief zacht geluid) maar als je een zelfde mooi uitlaatsysteem op de V10 plakken (die evenveel toeren maakt als de Porsche) dan krijg je ook geluiden die klinken alsof ze rechttstreek uit de hemel komen. (porsch 612 PK dikke 6 liter motor) scheelt in Pk’s per liter motor inhoud procentueel gezien een maar een paar pk’tjes. ze draaien allebei 8250 toeren dus wat dat betreft kan die V10 nog eens super klinken ook!!
ten eerste, een slr heeft de zelfde motor er in als de cls en die heeft ook een wonderschoon geluid, dus dat is gewoon ut zelfde. Je hebt gelijk bmw doet het beter kwa verkoopcijfers omdat mercedes een tijd problemen gehad heeft met de kwaliteit.
Maar je verdraait het verhaal een beetje, dit zei je eerst: mercedes wint vermogen dmv kompressors en bmw door toeren (net als ECHTE race auto’s). en nu probeer je jezelf eruit te lullen. Maar ieders smaken zijn verschilend. Toch blijf ik er bij dat de m6 niet uitziet kwa design.
en ff om naar onze vrienden van topgear te gaan. Daar heeft hij gereden met de m6 op the isle of man en hij viel me heel erg tegen.(vooral als hij zo’n idieaale gewichtsverdeling had)
Daar tegenover was jeremy wel te spreken over de cls die ze op het circuit daar hadden.
Daarnaast heeft de cls een revolutionar design.
Trouwens in welke auto rij je zelf? een bmw….
En die van pagani, zijn die dan gek dat ze kiezen voor een oude amg motor. Hoezo hebben ze dan geen bmw motor uitgekozen..
Vogens mij rijdt hij Merc en heeft hij er spijt van geen bmw gekocht te hebben.
@martijn, Audi heeft (voorlopig) de sterkste diesel(in A8). Maar verder ben ik met je eens dat hoogtoerige motoren erg leuk speelgoed zijn. Het feit dat ze deze hoge toeren kunen draaien maakt ze wel wat kwetsbaarder.
@milly, Pagani heeft voor het oude 7,3 liter V12 blok van amg gekozen omdat deze erg weinig massa in de schaal legt. Het blok is lichter dan Porsches 5.7 v10 en ferrari’s 6.0 v12.
@midi: BMW heeft de 4.5liter diesel alweer gekieteld en dat is dus nu weer sterkste motor…!! sorry!!

Jeremy heeft idd een mercedes dus die is bevooroordeeld (zoals hij ook is over engelse auto’s) en hij is geen god die altijd gelijk heeft!!

Milly: zelfde motor maar dan teruggeschroeft met een ander uitlaat systeem dat nog steeds bromt ipv schreeuwt (wat hoogtoerige motoren doen) maar maakt niet uit wat je mooier vind is smaakt maar ik weet het wel!!
Ik lul me er niet uit wat betreft het kompressor en turbo verhaal het is alleen maar een feit dat ieder een voorkeur heeft voor vermogenswinst. Ik wil alleen aangeven dat BMW ook met turbo en kompressor techniek toonaangevend is…!! dus ik denk dat je me niet goed begreep maar ik sta voor alles dat ik hier heb geschreven!!

Het hangt er voornamelijk vanaf wat voor een rijder je bent>!! wie komen er wel eens op zandvoort? als er daar gedrift word (bijv autovisie driftclub) dan zie je praktisch geen mercedessen.. puur omdat een BMW gewoon is gemaakt om strak, en communicatief te sturen en door de hoogtoerige motor en de 50/50 gewichtsverhouding een hele goeie drift auto…!! dus alle tekenen wijzen ernaar…!!
over topgear gesproken……. M6 moest wel als eerste starten!!!!!!! dus je kent de weg minder goed!!!! en steeds als hij met een ander auto rijd weet hij pricies waar hij extra gas moet geven enzo.. en bij de start met de m6 spinde die STIG te veel dus ook weer een paar honderste in de +!!

en over die Jeremy gesproken hij is een grote magooltje,… hij kraak bijna elke BMW die hij in zij handen krijgt AF!!!
TopGear is een anti-BMW bolwerk! Het is een duivels complot wat ik je brom!

Die Pagani Zonda was toch de snelste road-legal auto ooit over het TopGear cirquit vorige aflevering? HOAX!
Even een aanvulling over de discussie mechanische (BMW) of geblazen motoren (MB, Audi):

Van oudsher is de ongeblazen motor de filosofie en het terrein van BMW. De motoren van BMW zijn de beste in de autoindustrie die daar jaar in jaar uit al prijzen mee winnen. Recentelijk voor de nieuwe V10 maar ook de hun nieuwe 6 cilinder die de lichtste ter wereld is maar bijvoorbeeld ook de 400 pk V8 uit de vorige M5 heeft de prijs als beste V8. Daarbij benadrukt de superauto allertijden de McLaren F1 dat BMW’s V12 gebruikte en al 11 (!!!) jaar geleden er 627pk’s uitperste.

Echter wat zien we nu tegenwoordig? Een trend naar ongeblazen dus mechanische motoren….

Mercedes heeft nu namelijk een mechanishe hoogtoerige 6,3 AMG V8 ontwikkeld met 510 Pk en 630 Nm koppel tot max 7200 tpm.
Audi heeft in de nieuwe RS4 een 420 pk sterke 4,2 V8 FSI-motor zonder turbo’s of compressor die 8250 tpm haalt.

Dus een leuke strijd gaat zich ontwikkelen. Het is het domein van BMW en deze zal gaan antwoorden met de M3 straks in het vooruitzicht! Zo is mercedes de meest comfortabele auto van de drie, BMW de sportiefste en Audi ertussen in. Al klopt Audi steeds harder op de deur bij BMW, getuige ook de nieuwe RS4!

Ook wat betreft de PK wedloop is de strijd heviger dan ooit en zal het stuivertje blijven wisselen. Ik heb gehoord dat Mercedes volgende jaar in de nieuwe S420 CDI 350 pk’s gaat leveren (nu nog 314 pk, 730 nm).. en daarmee V8 diesels van audi (326 pk, 650 nm) en BMW (330 pk, 750nm)weer voorbij streeft.
Blijft leuk niet!?
Top Gear Rules!!!! Jeremy Clarkson ook !!!!
TopGear rules zeker! Hoor zelfs niet auto liefhebbers dat ze dat programma nog leuk vinden.
Tip: Zondagavond 21.00 BBC2… gaat TopGear de Bugatti 16.4 Veyron testen. :)
Ja! Ik heb er nu al zin in.
bolleredouan
taz ga weg met die bmw ze zijn egt verot.
ik neem liever die cls die is gwn beest.
fuck bmw en ik geef tog het voorkeur aan mercedes.
wisten jullie dat bmw betkent B betere M mercedes W wagens
Klopt als een bus! BMW’s zijn betere wagens dan Mercedes!
Ik zou voor een citroen ax diesel gaan, lekker zuinig!
Bolleredouan: als je van mercedes houdt rij je waarschijnlijk als een ouwe lul of wil je alleen maar stoer doen met je bak, of je houdt alleen maar van stoplicht sprintjes… maar echt rijden zal (en kan) je nooit leren als je in een mercedes blijft rijden!!!

Dat audi ook (probeert) om hoogtoerige motoren te maken is leuk maar de motor ligt bij audi altijd te ver naar voren (bijna voor de voorwielen) en daarom wil de audi in de bochte nog te vaak vooruit!! hetgeen niet lekker rijdt.. maar het blijven wel mooie auto’s (beetje standaard net als bmw) met dikke motoren! dus het blijft een persoonlijke voorkeur!!

Maar BMW is (en voorlopig blijft) de enige die rijden echt geweldig maakt voor mij!!
Martijn ik zie het al jij hebt er ook geen verstand van!. Echt rijden doe je in een maybach…heerlijk zwevend over de weg. BMW is voor pipo!
Roderakker: Welke kneus gaat er nou zelf in een Maybach rijden van zoveel geld met zoveel luxe (achterin)…

Echt rijden is in mijn optiek iets heeeeeeeeeeel anders dan in een auto van meer dan 2000Kilo over de weg ‘zweven’ ohww sommige mensen…

(mayback zweeft omdat je in een luxe zetel zit en stuurt alsof je in een amerikaanse bak rijdt)
Maybach is in een woord samen gevat VIEZEROTTEGORENIETUITZIENDE auto is meschien wel luxx enzo maar wat heb je eraan nix en dat geldt voor alle vieze mersedecen OOK………..voor dat geld dat je die Maybach koopt kan je een DIKKE huis kopen!!!!!! BMW blijft gewoon de BESTE EN MOOOISTE LOOKS maken tegewoordig!!!!!!! ferrari and porsche blijfen bijna de zelde looks behouden veranderd nix aan EGT rot wagens!!!! BMW THE BEST….. heb zelf een BMW uit 1996 E36 328i met TURBO van DA-MOTORSPORT… op km stand staat 210 000 en hij doet het buitengewoon PERFECKT…..nog noooit iets mee gebeurd… dat blijkt weer dat BMW goede kwalitative auto’s op de markt brengt!!!!
Hé, we hebben ook verstandelijk gehandicapten op de site! Maar ik wist niet dat jullie ook je rijbewijs konden halen?
.
Hoedanook: Welkom! En probeer je een beetje te gedragen.
@Autoblogger: Misschien eens in de Weblog-handleiding het hoofdstuk IP-Ban bestuderen?
Volgens mij gaan we met deze blog een record scheppen met de meeste reacties:-)
Maar mario, even op jouw te reageren. Een g55amg, een auto van 25 jaar oud, trekt jouw e36 een waas voor de ogen. En nog iets. denk je niet dat mercedes auto;s van 1996 met de zelfde kilometerstand niet perfekt zijn????? En trouwens martijn, ik denk dat een audi harder door de bocht gaat als een m3, al heeft hij de motor ver naar voren liggen. Ook eens gehoord van quattro…..
En trouwens sacha, topgear vond de bmw m5 ook een super auto’s maar belichte de slechte dingen gewoon op een leuke manier eruit
Mensen, beetje discuseren is leuk hoor, maar dit geschreeuw naar elkaar leidt echt helemaal nergens toe.
Wat boeit het nou wie welke auto mooier vind? ‘Ja maar Mercedes is beter hier in’ ‘Nee want BMW is hier toch beter in’.
.
’t Hoeft hier echt geen hoogstaand literair niveau aan te nemen, en ik vind het echt heel tof dat er eindelijk eens een paar reacties komen op een bericht, maar misschien is het een idee om dat zinloze geschreeuw te laten??
Dat was ook sarcastisch bedoeld beste milly. Topgear is gewoon een leuke show, wat er daar gezegd wordt moet men niet al te serieus nemen.
beste sacha, dat van mij ook hoor:-P
Ooit in een RS4 of S4 gereden?? angstaanjagend gewooon als je iets te hard op bocht afkomt gaat ie zo rechtdoor en na mijn raceliventie al meer dan 15 jaar te hebben div. drift en slip cursussen te hebben gevolgd en BMW training op de nurburgring te hebben gehad weet ik echt wel hoe je een bocht moet nemen en met een audi is dat nou niet een van de zekerste zaken in het leven…. (wel snelle auto’s hoor maar net als mercedes voor rechtdoor gemaakt) (Quattro is leuk als je gaat rallyrijden maar achterwielaandrijving is HET, vraag maar aan alle professionele autocoureurs)

Dus mario verwoord het misschien een beetje direct maar hij heeft natuurlijk wel gewoon gelijk!!

En Top gear is top alleen zou af en toe het commentaar meer onderbouwt mogen zijn maar de humorfactor overheerst en is ook heersend!!!
ohja en je blijft een kneus als je zelf in je maybach gaat rijden!!! tssss hoe je het in je hoofd haalt…!!!
je hebt stijl of niet…
Waarom moet de auto 500pk hebben?. Heeft het zin?. Je mag niet harder dan 120 km.
Die snelle auto’s zijn voor de gewone jongen met geld en een kleine piemel. En als je geen geld hebt en ook een kleintje dan koop je een race motor. Als je dan toch niets hebt om mee te spelen, zoek je een hobby.
/me gaat op zoek naar een hobby (er moet er hier nog eentje liggen…)
reactie op milly,..hij mag zijn best doen dan om mij uit te trekken…. is niet om op te scheppe ofso ik heb samen met een C36 AMG uit 1997 met 280 PK een sprint gemaakt van 300 meter…ik moet wel eerlijk zeggen hij was wel snel maar niet snel genoeg om mij eruit te trekken!!!

Als je puur naar het vermogen gaat kijken naar een BENZ C36 AMG en een BMW E36 M3 alleby hebben ze 6 in lijn benz heeft 400CC meer maar doet daar nix mee!!!

Maarja het is en blijft een keuze die je maakt om een auto te kopen de ene vindt nou een BMW mooier dan een BENZ of anders om……RESPECT daar voor

;-)
reactie op die roderakker jongetje als jj een fiat uno rijdt met een dikke piemel dan….. hoeft je geen komentaar te geven op mensen die een beetje vafsoenlijke auto rijden en hoeft niet te beteken dat die dan ook een kleine piemeltje hebben….. en als je een meid ziet rijden in een dikke BMW of BEN heeft zij dan ook een kleine spleetje volgens jou????

ik denk dat je gewoon puur jaloers bent op mensen met dikke auto’s :-S

BETER gaa een goede baan zoeken waar je geld verdient en dan ga een beter auto kopen > dan denk je anders over mensen die dikke auto’s rijden!!!

en MARTIJN jij weet het jongen respect voor je ;)
Je hoeft je niet aangesproken te voelen. Het feit dat je dat wel voelt zegt iets…
1 ieder zijn mening … Persoonlijk kan ik (uit eigen ervaring) zeggen dat de CLS 55 AMG wel heel goed rijdt (ik heb gelukkig de mazzel gehad er mee te kunnen rijden). Persoonlijk vind ik de BMW niet mooi, maar nogmaals : dat is geheel persoonlijk ;-)
om mijn vorige post over de superioriteit van BMW motoren te ondersteunen!!
Ik som hier even de laatste prijsuitreikingen op:

International Engine of the Year Award 2005
1 BMW 5.0-litre V10
2 BMW 3.0-litre twin-turbo straight-six diesel
3 Toyota 1.5-litre hybrid

Best New Engine Award 2005
1 BMW 5.0-litre V10
2 Ferrari 4.3-litre V8
3 Toyota 3.3-litre hybrid

Best Engine Above 4.0-litre Award 2005
1 BMW 5.0-litre V10
2 Ferrari 4.3-litre V8
3 VW 5.0-litre V10 diesel

Best Performance Engine Award 2005
1 BMW 5.0-litre V10
2 Ferrari 4.3-litre V8
3 Mercedes AMG 6.0-litre twin-turbo

Best Engine 2.5-litre to 3-litre Award 2005
1 BMW 3.0-litre twin-turbo straight-six diesel
2 Honda 3.0-litre hybrid
3 BMW 3.0-litre straight-six

Best Engine 3.0-litre to 4.0-litre Award 2005
1 BMW 3.2-litre straight-six
2 Porsche 3.8-litre
3 Toyota 3.3-litre hybrid
tja, en 100pk per liter is ook niet meer zo uniek. Waarom ga je niet op een raket zitten?. Wedden dat die meer pk’s geeft.
Ok, je kan pas tevreden zijn bij 1000pk oftewel;

Bugatti 16.4 Veyron :)
Kijk die toyota heeft pas pk’s
Ik vind dit steeds leuker worden:-D
roderakker: een raket meer pk’s ga ik niet om wedden.. DUH!! als je stijl hebt laat jeje rijden in een maybach..!!
stel dat je hobby autorijden is?? (echt autorijden, lees boven wat ik daarmee bedoel!!) en 100Pk per liter is niet ZO uniek nee, maar mercedess moet het nog uitvinden hoe dat te doen zonder compressor…!!

Mario: weet volgens mij heel goed wat ik bedoel met echt rijden en echte auto’s die degelijk (soms mooi) zijn en ook een bepaald gevoel geven!!

Dennis: mooi of niet daar gaat het eigenlijk al niet meer over maar tuurlijk rijd je mercedess goed!! maar er is altijd baas boven baas!!

ToM5: jij weet het!!
Engin_Milan_Da motorsport
laat me jullie uit jullie pijn verlijden wij als da motorsport turkije hebben op dit moment de snelste bmw van de wereld dus kom ff een kijkje nemen we zijn zelfs sneller dan enzo geloof je me niet kijk ff op onze site zie je hoe wij bmw m5jes mee spelen binne kort komen we met een nlderlandse wagen dat word een cabrio m3 turbo e36 1100 pk dus check ff site vriende lijke groet engin milan en crew damotorsport.com…….. rotterdam,kralingen
mensen dit bedoel ik nou DA-MOTORSPORT……. Je voelt de power ;-)
JONGENS van damotorsport ZEEER VEEL respeckt voor jullie ga door met het tunen van de BMW’s
Sir Smokalot
[Quote]
Hé, we hebben ook verstandelijk gehandicapten op de site! Maar ik wist niet dat jullie ook je rijbewijs konden halen?
.
Hoedanook: Welkom! En probeer je een beetje te gedragen.

Sacha – 07 December ’05 – 20:27
[/quote]

3 x raden waarom Smoke steeds minder op autoblog post…
Oh, en vergeet vooral niet je auto bij DA MOTORSPORT te laten tunen!
(had ik al gezegd dat je voor tuning bij da motorsport moet zijn?)
Tja, het maakt heel wat los zo te zien… Maar iedereen heeft recht op een mening, toch?
Je weet toch wat ze zeggen autoblogger: “Opinions are like assholes, everybody has one”
Altijd leuk BMW vs Mercedes Benz, Kijk maar naar AL die reacties. Die gasten van DA-MOTORSPORT gaan best ver maar ga is naar http://www.boostjunky.com staan m5jes met 850pk check maar is.
Als we nu ook nog de hele tuningscene erbij halen wordt dit zeker het nieuwe record aan reacties op autoblog. Voor je het weet hebben mensen het over absurd getunede skylines met meer dan 1200 pk. Discussies over ieders voorkeuren kunnen zo eindeloos zijn, maar het is wel leuk.
Precies. Kwa esthetiek weet ik niet goed welke ik mooier vind. De CLS55 is een prachtbak, maar de M6, waar ik in Frankfurt overheen heb staan kwijlen ook.
.
Maar goed. We weten allemaal dat de overall CLS55 de beste auto in zijn klasse is. Misschien geen 100Pk per liter, maar ook geen ontploffende motoren (zie linkje). Als je een raceauto wilt dan moet je toch echt die Carrera 911S hebben, zoals door Topgear aangetoond de beste cirquit auto. Je kunt van The Stig vel zeggen, maar niet dat ie partijdig is.
.
Linkje: http://www.autoblog.nl/archive/2005/06/28/bmw_m5_niet_zo_betrouwbaar
@ Sascha, goed om te horen dat je op de IAA bent geweest! Ich auch :)op de persdag dmv gratis kaartjes van de dealer. Mijn kwijlmoment was een prive gesprek op de astonmartin stand waar we toelichting kregen op de V8 vantage die in het kamertje achter glas vertoond werd. maar goed, besides the point.
Hoezo we weten allemaal dat overall de CLS 55 AMG de beste is in zijn klasse??? Weer nergens op gebaseerd…
Sowieso is het nauwelijks een klasse want weinig concurrenten. Daarbij gaat het in die klasse om echt sportieve auto’s en kan je mijn inziens niet om de BMW M6 heen. Tuurlijk de mercedes doet het heel goed, maar de M6 biedt meer. Nog scherper, rauwere prestaties, launchcontrol, betere feedback… een carbon fibre dak om gewicht te verminderen en zwaartepunt te verlagen. Oftewel meer dan alleen een dikkere motor, wat verlagen en stuggere veren. Tja dat heeft Rafael van der Vaart dan weer niet slecht bekeken!!
Rafael ligt ook op Sylvie Meis, dus hij heeft het in meerdere opzichten niet slecht bekeken.
.
Er is niks mis met de M6, maar het blijft een mode-poppetje net als de Aston Martin Vantage, en de AMG Mercedi. Misschien kan ie harder door de bocht, maar de Benz zit weer comfortabeler. Als je echt los wilt gaan met je race-licentie, en ook nog een beetje comfortabel wilt cruisen, dan kom je maar op één automerk uit, en dat is Porsche.
.
De Mercedes is en blijft in die klasse (opgevoerde teutonen) de comfortabelste en de meest betrouwbare. Zo’n AMG motor blaas je namelijk niet zo makkelijk op, omdat die veel relaxter loopt.
juist sacha, dat bedoel ik nou. Koop een race auto om te racen en voor het rijden neem je een comfortabele sjees. Je gaat toch niet op de openbare weg racen..
Voor een “Rode rakker”:http://pvda.nl/ maak je erg goeie opmerkingen. Of ben je een ander soort “Rode rakker”:http://www.ferrari.com/ ?
sacha verwoord het goed
Ze zijn beiden subliem en erg goed. Maar de AMG is absoluut heel betrouwbaar. Qua design en beleining zijn ze allebei heel apart. De keuze gaat om smaak. De keuze is makkelijk voor mij wanneer de (X5= favoriete auto) en de M6 meedoen Ze hadden eigenlijk de M6 beter kunnen vergelijken met mercedes cl 55 amg, beide in dezelfde prijsklasse en beiden een coupe. De cls is eerder een concurrent van de m5
de 6 serie gwn zie ik zitten maar de M vind ik een schaamtelijk ding
cls is wel cool maar die gebruikt remmen om bij te sturen in de bochten (zie topgear)
audi rs4 leuke sportwagen vooral het geluid
maar ik zou liever met een porsche rondrijden
Klopt allemaal, het is gewoon een kwestie van smaak…
Ik heb een proefrit gemaakt in de mercedes cls AMG en in de M5. En het komt puur op persoonlijke voorkeur aan !!
De M5 is een echt race beest, en vraagt constant om tot het uiterste te gaan. De CLS is rustiger en kan zeker ook heel hard alleen met 4x zoveel comfort (Ivm luchtvering en automaat).
Eén ding is zeker dat geen van de twee je zou teleurstellen :p
Hehe, zo hoort. Auto’s zijn emotie. Het feit dat iemand op deze site aan het surfen is zegt al genoeg. We zijn dus allemaal uit hetzelfde hout gesneden, de een heeft echter een ander benadering van autorijden. Helemaal prima toch?
Ff nog aanvullend op de Pagani, de snelste productieauto voor een hele lange tijd, de McLaren, wordt aangedreven door een hele dikke BMW motor. Ennuh, Clarkson is leuk maar Tiff Needle rulez. Hij was ooit de oprichter van TopGear (inmiddels met Nicky Henderson bij Fifth Gear) en doet de Stig qua carhandling in het niets verdwijnen!
Goeie comment sjonnie! I’m with you….

Tiff is de koning….(plenty of rubber left…i think i’ll go for another lap; test van de M3 destijds :))
tiff kan ik niet uitstaan, het is gwn op de manier hij prezenteerd en zijn accent NOOOOOOOOOOOOOO
clarkson rulez
Gaat erom dat Tiff echt met een wagen kan spelen en Clarkson maar wat aanklooit.
Echter Clarkson heeft zijn eigen draai aan de show gegeven en het echt grappig heeft gemaakt. Dus Clarkson voor de Humor, Needle voor het echte rijden!
Nee, geen pvda.
Auto?.. een rode thyssen krupp.
ToM5, ik heb dat filmpje van de M3 (E46, Topgear) op mijn pc staan, echt briljant. Maaruh laten we nou niet weer gaan mekkeren tussen en over Tiff en Jeremy. Ieder zijn voorkeur. Het gekraak van Clarkson op BMW irriteert mij, met name omdat het gebaseerd is op de voorkeur van BMW van Needle (en dat BMW geen extra’s regelt voor Topgear maar net zo behandelt als ieder ander TV-programma en dat BMW Rover om zeep heeft geholpen voor de 4×4 techniek en de Mini (en terecht van BMW!). Dit heeft weer te maken dat Clarkson en Needle bij het scheiden van Needle bij Topgear gebroeieerd zijn geraakt. Ach, erg peuterig allemaal. Maar ja, Clarkson heeft nu miljoenen kijkers en denkt nu dat hij zijn gelijk krijgt. Jammer alleen dat het gros Needle niet goed kent van het vroegere Topgear toen het meer journalistiek was dan de show nu (overigens destijds met genoeg humor en entertainment). Maar het blijft vermakelijk genoeg om te volgen.
Nog ff terugkomend op Rover en BMW, het heeft Land en Range Rover trouwens geen windeieren gelegd, dat vergeet iedereen even gemakshalve, met name Clarkson als hij de aandrijflijn van Range Rover (vorige serie dan) verheerlijkt. Wat een gelul om een paar auto’s eigenlijk. (Groen) Links zou voor de grap eens moeten meelezen;-)
He wist ik allemaal niet. Kan me voorstellen dat BMW happy is met Tiff Needle. Die gast ging helemaal los met driften bij elke M versie. Heb je ook nog filmpje van de vorige M5 (400pk)? Die is ook echt zo gaaf, daar komt die echt aanglijden met de M5 …..

Anyhow, vind inderdaad dat Topgear wat informatiever mag worden.

Greetz.
Doe mij maar de CLS, die is veel stijlvoller, maar als je echt voor prestaties gaat moet je de M nemen… Bij DA-Motorsport…op de site staat een filmpje van die 1000pk sterke 3 serie tegen een M5..wat zeggen die 2 tegen elkaar?
Gellukkig zijn we het erover eens dat Mercedess voor de oudee lullen is die willen cruisen, en BMW voor de echte autoliefhebbers die weten wat echt rijden is!!

DA-Motorsport doet het weer extreem, gaaf om te zien!!

M5 motor gaat helemaal niet snel stuk…ohw sommige mense lezen iets en veranderen het dan weer helemaal!! de motor van de ring taxi is een aantal x stuk gegaan. (niet zo gek) terwijl er nog geen particulieren zijn geweest met een opgeblazen motor. .. (feit blijft beste motor van jaar)

BMW RULES!!!! en Jeremy weet het maar heeft zijn eer hoog te houden… jammer maar waar dus naait BMW topgear een beetje!! Humor toch!!
het is Tiff Needell (niet Needle) kleinigheidje
Wat ook nog wel grappig is is dat BMW nu zo’n aanhanger van ongeblazen (turboloze) benzinemotoren is terwijl zij in 1973 en 1974 een van de eerste waren met turbo benzine productiemotor in de BMW 2002 Turbo. De oliecrisis destijds was na 1672 verkochte auto’s de nekslag voor dit type. Logisch dus dat dit een gewilde oldtimer is (met 174 pk aan boord, minimaal, er zijn er bij die bij een banktest standaard aan het wiel al 170 pk laten noteren)!
Die test met die lichtblauwe M5 heb ik idd ook, helemaal briljant met de gekozen muziek. Je moet bij Kazaa o.i.d. ff Topgear invullen, komen een leuk aantal hits tevoorschijn. Deze mag je natuurlijk niet downloaden hoor, das strafbaar!
De grote plasser heeft gelijk, tis Needell, sorry Tiff (moet ie maar vaker op tv verschijnen, uit het oog uit het hart;-).
Allemaal even goed luisteren,

Je moet je waarnemingen testen en filteren in plaats van je veronderstellingen als vaststaande feiten te behandelen…

Doe mij maar eem M6 :)

Peace
ik typte eens M6 in op video.google.com in vond een kort filpje van een M6 die 340km/uur doet en als je kijkt op de toerenteller kijkt kan hij nog sneller
http://video.google.com/videoplay?docid=7297023101890529293&q=M6
kga voor de m6
op het topgear lapboard is de m5 een halve seconde snellen dan de cls en bij fleet is de m6 enkele tienden sneller dan de m5
WWBD volgens mij snap jij het wel!! feiten liegen er niet om!!
Dekster: BMW zegt zelf 330 te halen dus meer zou kunnen maar dan is er waarschijnlijk iets aan gedaan>!!
Sjonnie: BMW komt binnen 6 maanden (als het goed is) ook met een 335TI die waarschijnlijk 330 pk gaat leveren als opvulling gat 330i(=/-260pk) en de nieuwe M3 (+/- 400pk) dus ze zijn het nog niet vergeten!!
BMW RULES!!
wrm heeft bmw een begrenzer op zijn M modellen

(ik ize audi hun r8 nog niet begrenzen)
@dekster: het blijft onderdeel van het duitse herenakkoord voor 250 km/ph. Alleen porsche doet er niet aan mee in duitsland.
Ps: de vorige M5 400 pk liep ook 270 stiekem hoor maar alsnog begrensd.

@Martijn: waarom een 335 turbo? heb het ook gehoord maar vindt het raar dat ze ineens met turbo’s gaan werken. Hou dan de huidige M3 motor met 343 pk en plaats daar de nieuwe M3 V8 met 420 pk boven. Toch?
@Martijn: Van de nieuwe turbo benzinemotor had ik idd al gehoord en gelezen. Ben benieuwd hoe deze presteert in de 335i. Ben nu al fan van de 335d en 535d.
@ToM5: De komst is marketingtechnisch noodzakelijk om het gat te dichten naar de nieuwe 8 cilinder M3 toe. De E46 is inmiddels “oud”, BMW kan het niet maken (en terecht) om een oude motor in een nieuwe M3 te hangen ondanks het feit dat zij met een nieuwere M3 (V8) komen. De polici van BMW is niet hetzelfde als die van Audi (S4 en RS4) met een overtreffende trap. Het is de Motorsport afdeling ook de eer te na om meerdere modellen te ontwikkelel, zij willen persé exclusiviteit per BMW typemodel. Voor meer keuze kan men altijd nog overstappen naar de Alpina’s. Doe mij maar een B5 touring (lekker voor de wintersport en zonder begrenzer).
Overigens is men van plan om de begrenzers op de M-modellen in de toekomst niet meer toe te passen en deze voorziening te behouden voor de “normale” modellen. Zo ook de AMG’s en de RS’en.
MENSEN, de echte autokenners weten het. MERCEDES-BENZ bouwen de beste auto’s!!! AMG’s van tegewoordig zijn zo erg bruut, die motoren, de plezier die je beleeft, de sportieve stijl van Mercedessen… Mercedes-Benz is gewoon de auto, met een luxe historie. BMW-rijders snappen het niets van

om even kort te houden, MERCEDES-BENZ AMG’s 4ever!!! en weg die die (B)adkiup (m)et (W)ielen
en…als je de technische eigenschappen even buiten laat. zeg BMW-rijders… Mercedes-Benz heeft een uitstraling met hoge status. Kijk maar naar de Amerikaanse Markt. Die rijke luitjes kopen eerder een Mercedes-Benz dan een BMW. Waarom? damn, wat denken jullie zelf? Rijke Mensen kopen daarnaast ook Autos met een uitstraling die hoge status geeft. Check al die Rijke Amerikanen, Olie-Sjeiken, Rijke Chinezen, of mensen met een hoge funcite in hun beroep… bijna allemaal Mercedes-Benz!!! en zeker nu met de komst van de nieuwe S-KLasse. gaat de S zeker de 7 serie , A8 en Pheaton degraderen…

sorry, maar dat gaat echt gebeuren!
hey KYC je zit nog vast in een droom wereld van mercedes benz…srry maar je droom zal nooit in vervulling gaan komen!! BMW IS NU EEN MAAL BETER DAN BENZ,.. ???waarom??? winnen zij alle motor prijzen??? = omdat ze beste motoren leveren!!! de nieuwe S is een WANNABE BWM I-DRIVE !!! w8t maar tot bmw de nieuwe 7 op de markt brengt, dan maakt hij de s met de grond gelijk!!! en kijk naar die sterren,..
50 cent,, 6 serie clip CANDY SHOP
50 cent,, 7 serie clip STUNT 101
en die familie, die rokker ik kan niet op de naam komen zoon en dochter heten JACK en KELLY, maar hij heeft de nieuwe 7 seire en JACK X5!!!!
EN IK KAN ZO WEL DOOR GAAN!!!

WAT vormgeving betreft,.. HET is een keuze die je maakt, jij vind benz nou mooier oke,. maar hij is niet beter!!!

M-POWER FOR EVER!!!

ltz
KYC: Mercedes kampt met ernstige kwaliteitsproblemen.
Goed voorbeeld is de ML, deze stond in de top tien van minst bevredigende auto’s bij een enquete gehouden door topgear. Deze info komt van eigenaren en is dus betrouwbaar.
Dan zeg je iets over rijplezier. Ik vraag me af wat je onder rijplezier verstaat maar een mercedes met automaat, luie motor, weinig communicatief onderstel en tot slot zeer hoog gewicht bezorgt personen die weten wat sportief rijden is bar weinig rijplezier.
Waarschijnlijk verschuil je je graag achter het esp van mercedes wat je nog niet eens uit kan zetten (unbelievable!!!) en doe je het al in je broek wanneer je auto begint te driften. Veel plezier op de Autobahn.
In het verleden heeft MB erg mooie geavanceerde auto’s gebouwd (gullwing (eerste met directe benzine inspuiting), slr(de oude) ssk serie. ze hebben het grandprix racen (voorloper van F1) gedomineerd. Nadat een benz het publiek invloog met ongeveer 80 doden tot gevolg hebben ze zicht teruggetrokken. Wie zal zeggen hoe lang ze nog hadden kunnen domineren. De auto’s van die tijd bezorgen me kippevel. De huidige mercs maken helaas geen emotie meer bij me los.
Tjeemig wat een emoties weer zeg, en dat enkel maar om de voorkeur van de een. Laat je niet zo opfokken joh. Rijd wat je wilt…. Zit je liever achterin of vervoer je nog weleens japanners met koffers van schiphol dan koop je een MB. Wil je liever met een knap staaltje techniek op pad (en zelf rijden natuurlijk) dan koop je een BMW;-)
@woodsaw, vergeet niet de MB’s tijdens de 24 uurs van Le Mans van 2002 (?), daar gingen er 2 letterlijk sky high door gebrekkige downforce….
nouw ik wil toch wel eens weten of audi of bmw kan concureren mit de nieuwe S65 amg….
Het gaat niet om de verkoopcijfers, rondetijden, topsnelheid ed. die kwaliteit bepalen. Kijk maar eens wat er op televisie wordt voorgeschoteld welke hoge kijkcijfers scoren, heeft dus niets met kwaliteit te maken. Iets waar heel veel van wordt verkocht of begeerd is niet per definitie van goede kwaliteit. Ook de producten die door “kenners” (Topgear, Autovisie ed.) wordt aangeprezen betekenen niet automatisch van goede kwaliteit. Alles heeft te maken met de persoonlijke voorkeur van iemand, ook journalisten zijn niet objectief, degene die dat beweerd te zijn is in ieder geval een leugenaar. Laat je niets wijs maken en ervaar zelf of JIJ iets kwaliteit vindt naar jouw maatstaf.
Daarom voelen we ons ook zo persoonlijk aangesproken wanneer het onze auto’s betreft (of de voorkeur voor de een). Autorijden heeft voor 90% van de eigenaren te maken met persoonlijke voorkeur. Daarom is deze onzin ook zo leuk. Poog niemand te overtuigen, laat je door niemand overtuigen, maar overtuig jezelf.
Oh oh oh Die MArio toch…50 cent met M6 blablabla
hey als ik ga beginnen welke sterren in een Dikke Mercedes-Benz rijden dan kan ik zeker uuuuuuren doorgaan! Het is zeker nog meer dan BMW-rijders.. hahaha
Ik denk niet dat alle journalisten gaan beweren volgens hun persoonlijke smaken. Ik denk ook dat die Jeremy Clarkson best veel verstand heeft over auto’s. HIj zal dat heus wel vertellen wat hij in die auto meemaakt.
Haha je hebt gelijk KYC. Bijna alle hip hoppers rijden in een ontieglijke dikke Benz. Die 50 Cent rijdt zelfs liever in een Benz dan een BMW!

Mario denkt dat 50 Cent (in die clip van Candy Shop en stunt 101) in een M6 en BMW 7 rijdt. Maare…. DIE AUTO’S ZIJN NIET EENS VAN HEM! Hij leent ze alleen om die clip te maken..hahahaha

AMG POWERRRRRRRRR
Bmw komt gewoon te erg in 2006 komt de nieuwe bmw M3 e90 met 400 pk v8 4.0 bmw word alleen maar beter en beter en hij heeft mercedes ingehaald mercedes is meer voor ouwe mensen die beetje rustig willen rijden of stoer willen doen maar bmw is meer voor jongeren mensen die houden van sportief en snel rijden snel door de bocht driften enzo en is bmw snel kijk maar http://www.da-motorsport.com die turkse mensen hebben en kunne er wat van bmw m3 e36 met 1000 pk kijk maar praat maaR nog nooit een mercedes zo gezien zelfs niet eentje die getuned is
bmw is ook sneller met schakelen met de SMG3 hij schakelt snel omdat de tanden kort op elkaar liggen zodat die sneller kan schakelen ik weet niet of mercedes dat heeft misschien heeft mercedes ook wel pk enzo maar mercedes is niet zo licht als bmw bijv: de bmw m3 e46 csl met 360 pk met carbonfiber dak maakt een stuk lichter of de bmw M6 ook met de carbonfiber dak en natuurlijk de beide bmwS de onderkant is ook van carbonfiber dus dat is een stuk lichter dus ik denk wel dat de bmw m6 veel sneller is dan die ene mercedes die hier boven genoemd is de csl die is gewoon veel zwaarder dat zegt wel genoeg denk ik
@m5pwr
die nieuwe m3 zal toch zijn teennagel mogen uitkuisen voor de rs4

die m3 met 1000 pk zal waarschijnlijk een groot turbogat hebben en om de 1500 km binnenmoeten voor onderhoud +dat is zelfmoord

dat carbonfibre dak maakt zoveel verschil nu ook weer niet het legt wel het zwaartepunt lager endat is goed

mercedes is zwaarder maar ik vind deze vgl. niet correct want en bmw M6 zou je beter vergelijken met een ferrari


(Ik zou persoonlijk geen 1 van de 2 kiezen)
@dekster je hebt wel gelijk je moet bmw niet met mercedes maar met een beter verglijken een ferrari bijvoorbeeld, mercedes hoort er niet bij de sportieve snelle autoS vind ik ;) en die m3 met 1000 pk is wel zo dat die turbo enzo heeft maar niet dat die een grote turbogat ofoz heeft hij moet wel een snelle onderhoud hebben dat klopt wel maar dat is de hobby van die mensen en die m3 ziet er nopg helemaal origineel uit geen gat te zien :D
hoi mercedes is voor mensen met geld , klasse en style bmw is voor mensen die op wil scheppen maarja de arme pooier zal eerder een bmw kopen , en echte man koopt een mercedes cls.
Testen laten het ook zien dat mercedes beter is.
De waarheid gebaseerd op feiten mensen,
Altijd leuk als je ff niet bent geweest!! haha!! Persoonlijk moet ik zeggen dat ik ook niet zo van da-motorsport auto’s ben voor mezelf dan!! wel heel gaaf dat het KAN en om te zien!! maar idd snel stuk en dat turbogebeuren rijdt alleen lekker rechtdoor..!

Dat mensen nog steeds zeggen mercedes is beter vindt ik ook ongelooflijk want de feiten liegen er niet om! en Jeremy Clackson die rijd zelf mercedes dus die houdt zich wel stil!! De mensen diet Top Gear magazine lezen moeten de ingezonden brief van 1 of 2 maanden geleden is lezen, Titel “BMW MOE” Daarin biedt Topgear magazine bijna excuus aan voor het feit dat BMW altijd wint in de tests maar zeggen dat ze ook niets aan kunnen doen…..! (zegt genoeg lijkt me als we t moeten weten van autojournalisten)

BMW M kampt met kwaliteitsproblemen hahahahaa!!! (kan ik alleen maar om lachen!!!)

Mensen ga meer op het Circuit kijken en zie hoeveel mercedessen er rondrijden (bijna geen) kijk bij de driftclub(.nl) daar deed vorig jaar precies 1 hele mercedes mee!! hahah de rest 90% BMW’s en losse dingen (oude opels, oude jag enz) Maar echt rijden (LEES: Driften, gooien, smijten) doe je in een BMW!!

TOM5 & SJONNIE: Sjonnie: Hij komt er doordat (zoals eerder omschreven: “als opvulling gat 330i(=/-260pk) en de nieuwe M3 (+/- 400pk)”

Heel logisch is het idd niet maar wel fijn want ze werken met 2 turbo’s een kleine en een grote die 2 vullen elkaar zo aan dat er geen turbogat meer is maar een evenredige opbouw van het vermogen waardoor je dus feitenlijk niet merkt dat je een Turbo auto rijdt! dus wie weet pakt het mooi uit!! ze hebben met de 535D in ieder geval met deze technieck gewerkt en iedereen weet hoe enthousiast iederen hier over is!! Dus zodra ie uitkomt moeten we dat maar even proberen!

En idd BMW en MB niet vergelijken, mercedes is comfort voor de oude lul! (of patser, of iemand die niet weet wat echt rijden is!!) Ferrari vindt ik ook niet goed voorbeeld want Ferrari is en blijft italiaanse troep waar je veel onderhoud aan kwijt bent maar wel een hele mooie, snelle auto met status voor terugkrijgt! maar voor op het circuit?? nee!! BMW staat voor degelijkheid, betrouwbaarheid en sportiviteit en dat zijn (in mijn optiek) DE elementen voor een geweldige rijders auto waar je ECHT mee kan rijden!!!

PS: welke celeb rijdt welke auto maakt niet uit want het zijn gewoon mensen met veel geld die een auto moeten en kopen wat ze mooi vinden niet omdat ze ermee gaan racen, driften gooien en smijten maar om mooi in te zijn dus lekker BOEIE!!
BMW RULES ANYWAY!!!!!!
Mercedes: ben jij toevallig grappenmaker als beroep?? welke feiten?? Laat me raden je bent 13 jaar en je hebt een poster met een mercedes erop boven je bed hangen? je vader verdient 2 modaal en heeft een mercedes diesel en wil eigenlijk een cls?

Nu weet ik dat je zal zeggen dat het niet zo is maar alle symptonen leiden er wel naar, dus sorry ga eerst leren rijden en kom dan pas praten!!
Alles wat gezegd moest worden heeft Martijn al gezegt;):D

BMW RULES
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel van deze experts hier in Mercedes AMG of BMW M series rondrijdt ??
Ik rijd regelmatig in de standaard BMW 1 en 3 serie en af en toe in de auto van een collega een Mercedes C serie. Beide autos vind ik een klasse beter dan VW Boring ehh Bora (waar ik nu prive het meeste in rijd) en Opel (waar ik vroeger in reed) geen emotie maar kwaliteit op basis van degelijkheid, robuustheid, wegligging etc. Waarbij de Mercedes op comfort beter scoort, maar de BMW een ongelofelijke wegligging heeft. Die nieuwe 1 serie is een hele gaafe. bak, je blijft er maar de bochten in rondscheuren.
En over rijke mensen die altijd Mercedes rijden ?? Een feit is dat BMW het veel beter doet dan Mercedes in China in het bovensegment. Maar dat zal naar mijn mening meer te maken hebben met de betere marketing daar. Beide Merken zijn absoluut TOP en daar hoef je geen AMG of M-serie voor gereden te hebben om dat te be amen (Maar dat blijft wel heel mooi speelgoed, het is fantastisch te zien waartoe de techniek in staat is, en dat doen de beide grootmachten heel goed).
@ronnie: AMEN
Als je zelf een dergelijke auto bestuurd hebt of rijdt dan kan je mee praten. Anders ga je blind af op wat een ander vindt en dat is nooit goed. Maar goed, zo lang SBS6 nog kijkers trekt met Hart van Nederland zal dat wel nooit beter worden (mensen met een mening gebaseerd op feiten en kritisch op andermans meningen). Dus wees kritisch en ervaar zelf.
Verder nog een gummend 2006;-)
Heb vorig jaar een 3 serie naar de beurs in Genève gereden en ik moet toegeven dat beviel wel. De c-klasse was niet echt mijn soort auto. Qua imago hebben wat mij betreft beide merken last van een (te) groot aantal mensen dat zich lomp gedraagt of de auto voorziet van allerlei mogelijke wanstaltige spoilers, velgen en dat soort shit. Ik zou beiden niet kiezen, maar dat ligt aan mijn smaak.

Wat de betere auto is de M6 of de CLS hangt heel erg van je smaak, je rijstijl en je gebruik af. Wil je het circuit op dan is er vanalles te verzinnen dat nog leuker is dan de M6, wil je jagen op de autobahn dan is er ook vast nog wel iets leukers te vinden dan de CLS. Dat de één beter is dan de andere kun je niet zomaar zeggen. Daarvoor moet je eerst bepalen wat de wegingsfactor is van de verschillende onderdelen (circuit, autobahn, veiligheid, ruimte, stijl etc.).
Dacht het niet

BMW Rules en dat is het einde van het verhaal
Lijkt me duidelijk dat je moet weten waar je over schrijft.
Dan onderscheid je ook snel de onwetenden van de wetenden.
Ben 6 jaar privechauffeur geweest. Heb in de autobranche gewerkt. En kom regelmatig naar circuitdagen met sportauto en racemotor. Ik ben helaas geen racecoureur maar ik haal wel 255 km/uur op mijn 600cc Yamaha op het (korte) rechte stuk van zandvoort. Ik ben even kwijt wat de discussie heeft los doen barsten. Maar over 1 ding hoeven we niet te twisten. BMW maakt betere autos’en in het bijzonder betere sportieve auto’s.
MB heeft een cruciale fout gemaakt door met Chrysler in zee te gaan. Op de lange termijn redden ze het niet.
Back in the summer I even devised a little test to find out if the big Beemer was as fast as the new Ferrari 430. It took two corners and the shortest of straights to prove it isn’t, and then the Beemer broke. The third 5-series in a year that I ’ve sent back to base with a mangled diff.
.
Aldus “Jeremy Clarkson”:http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12529-1963707_2,00.html
.
Dus niet alleen de “motor”:http://www.autoblog.nl/pivot/entry.php?id=1348 is een zwakke plek.
Clarkson sloopt alles! Daar is hij een meester in. En auto’s die intensief worden gebruikt op circuit gaan kapot. Een raceauto word na iedere race uit elkaar gehaald. Had je verwacht dat een M5 na kneiterhard knallen over de Nordschleife niet aan extra slijtage onderhevig is en gewoon doorkachelt tot zijn eerste 30000 km beurt. Beetje naief Sacha…
M van den Bogaard
Als je puur wilt rijden koop je een Lotus Elise. Licht qua gewicht, krachtige motor achter je rug. Geen luxe shit die je aandacht afleid van wat echt belangrijk is. Genieten heet dat. Puur rijden.
Maar da’s mijn mening.
Het zijn de feiten woodsaw. De M6/M6 auto’s hebben 3 zwakke plekken: Motor (echt niet alleen de Ring-Taxi), de koppeling (geen garantie op ongebreidelde launch-control) en kennelijk ook de lim.slip.diff. Niks ten nadele van BMW hoor, want de dingen die wèl onder de garantie vallen worden netjes gefixt (ook opgeblazen motoren). Maar over de superieure ‘kwaliteit‘ van BMW M moet men hier niet àl te hard van de toren blazen. Dat is namelijk pas naief.
Ik bedoel natuurlijk “M5/M6″…
Precies M van den Bogaard!
Ik rij met een Lotus Elite uit 1959 (soms op het circuit).
Lotus rules als het om rijplezier gaat!
Veel figuren op deze site zullen dat alleen nooit begrijpen of zelf kunnen ondervinden.
Veel ‘figuren’ op deze site kiezen misschien bewust ergens anders voor woodsaw. Vast niet iedereen wil in een skelter over het circuit racen.
Ik had al het vermoeden dat je niet weet waar je over praat Sacha.
Bedankt dat je mijn vooroordeel kracht bij zet.
Dat klopt. Mijn voorkeur op autogebied ligt niet bij antieke skelters maar meer bij stoelverwarming en airco. En hoewel men het vast erg interessant vindt dat je in een Elite rijdt (ik vind het een erg mooi auto’tje) …

http://memoiresdestands.hautetfort.com/images/medium_lotus_elite_1960.jpg

… snap ik de relevantie niet helemaal van een klassieke kart uit 1959 in de discussie over twee proleten-GTs uit 2005.
Je blijft volwassen. Waardeer ik!
Laten we erover ophouden.
Wilde ook niet opscheppen maar reageerde op het punt: weet waar je over praat en waar baseer je onder andere je mening op.
Tevens vind ik het leuk om elkaar scherp te houden en hier en daar een reactie uit te lokken.
Ff nog een kanttekening @Sacha en Woodsaw. Leuk als men elkaar “verbaal” de les wilt lezen, nog veel leuker als dat met wederzijds respect gaat. Zoals eerder omschreven, het feit dat wij hier bladeren en reageren zegt al genoeg over het hout waaruit wij zijn gesneden. Ongeacht de keuze in ieder geval benzine in de aderen, das altijd prettig. Zonder namen te noemen kunnen een hoop loggers daar voorbeeld aan nemen.
Zo nou weer genoeg Kofi Anan uitgehangen, BMW rules;-)
Het is zo dat bmw een sportievere auto bouwt. Ze willen lijken op een porsche maar het lukt hen jammer genoeg niet ook al komen ze kort in de buurt. Mercedes pakt het anders aan. Niet zo sportief als een bmw, maar wel de snelheid en het comfort. Hun sportieve auto, drukt zich uit in de slr. Daar kan geen enkele bmw ook maar aan tippen. En ze laten hierbij zien dat comfort en sportiviteit door een deur kunnen.
eigenlijk zou ik de M6 willen v/d twee maarik vraag me af je kan toch een cls kopen en die tunen(bv brabus) maar bij de M6 zijn V10 komen de tuner af met het excuus met perfectie meot je niet knoeien
dekster, die AMG motor is (met name omdat ie geblazen is) erg goed te tunen. Lui als “Kleemann”:http://www.kleemann.dk/site/Main/tuningsolutions/amgv8 en “Carlsson”:http://www.carlsson.de/pdf/motor/Benzinmotoren.pdf weten door aanpassing van ECU, spruitstukken, nokkenassen en kompressor-poelie het vermogen/koppel betrouwbaar op te krikken van 500Pk/700Nm tot 600+Pk/800+Nm
.
Die BMW motor heeft waarschijnlijk al die (ongeblazen) optimalisaties al, anders krijg je nl geen ongeblazen productieblok waar 500Pk uitkomt.
.
Die AMG motor is in principe behoorlijk lui, ze hebben zich er ‘makkelijk‘ van afgemaakt met een kompressor.
Can autocentrum en Flexaforte hebben de handen ineen geslagen om een driftdag te organiseren en wel a.s. zaterdag 4 feb.
Het is voor drifters met een eigen auto.
En er is nog steeds plaats.

De datum is een beetje kort dag maar voor de echte drifter geen probleem

Het is vanaf 9:00 tot 16:30 op vliegveld Niederrhein in Duitsland.

De dag wordt geheel verzorgd met lunch ,koffie enz..


Route beschrijving:

volg borden vliegveld Niederrhein (Weeze) ,neem afslag Well,Baal +/- 3,5 km , dan volg borden Landrover club.



De Kosten van deze dag bedragen 150 euro, per persoon .(dus incl lunch, koffie etc)



voor meer info Raymond 0622241442
Bij mij is elke dag een driftdag.
den moet jij toch veel banden verslijten
met wat rij je?
Ik rijd met de bus en tram. Maar in mijn fantasie is het elke dag driftdag.
welke wagen heb je voor prive gebruik?
Ik snap het niet als je die 2 auto’s ziet ga je toch meteen voor de Mercedes!! Die heeft veel meer klasse. BMW is voor patsers.
jajoh jij wel
Je bedoelt andersom denk ik BMW THE BEST FOCK DE REST
ik zou ook voor de M6 gaan,snap ook niet wat mense tegen de idrive hebben, vind ik ook zeer fijn om me te spelen Mpower;-)
uhm mercedes is wel een mooie auto maar bmw is ook mooi maar een betere motor om snel te rijde. Maar merceds zijn motor kan langer meegaan en minder duur. Wij hebbe een bmw 520i uit ’94 verkocht aan 4000 euro en een mercedes van zelfde jaar kost minder nu hebbe we een mercedes ml 2700.
Bmw rulez. Prachtige motor geluid en mercedes tis ne tractor geluid:D
Ik zou de M6 natuurlijk kiezen v10 zegt al genoeg toch met een superchanged knop niet normaal toch niet dat ik mercedes niet mooi vind ofzo maar niks gaat boven bmw sorry..
Sacha: Wederom gelijk met je stelling over MB heeft relatief luie motor (en gaat daarom dus ook langer mee) maar M motor met ze 8250 toeren is super!! en al helemaal om mee te driften tot in de toerenbegrenser…… Daarom BMW rules!!!
Milly (17-01) ohoh je stelling over sportieve auto BMW en comfort MB klopt als een rots. Maar dat MB betere auto;s maakt… jammer!! SLR is een goede auto maar voor dat geld koop ik liever iets anders (carrera GT!!!) die SLR maakt weer dat tractor geluid met ze supercharger!! en dan nog 5.44 liter v8 en dan met supercharger 626 PK.. het is veel maar het is niet veel als je kijkt naar het aantal pk’s per liter voor een dergelijk blok met een supercharger! maar dit komt natuurlijk ook door de afweging van kwaliteit (lees: duurzaamheid) en vermogen>! maar al met al! geef mij maar een toerenjagende V10 5 liter van BMW M!!
Voor de liefhebbers: AMG spruitstuk naast een Kleemann spruitstuk. Het verschil laat zich raden: http://forums.mbworld.org/forums/attachment.php?attachmentid=48205&stc=1
is dit het drukst besproken artikel van autoblog?
bestaan daar eigenlijk cijfers van?
Zou best eens kunnen. Tsja, die Teutonen spreken kennelijk tot de verbeelding. Zodra het over De Grote Drie gaat raken de gemoederen op zijn zachtst gezegd geprikkeld…
Eerst en vooral vind ik dat BMW auto’s zijn voor johnnys, kappers en allochtonen.
Mercedes zijn voor mensen met smaak en klasse.
Ook vind ik dat BMW en mercedes niet altijd met elkaar te vergelijken is.Het is onderhands wel duidelijk geworden dat BMW meer prestatiegericht is, en mercedes meer comfortgericht is.
Het ding is, dat mercedes tegenwoordig meer klanten en vertrouwen aan het verliezen is omwille van de kwaliteit van hun elektronica.
Heel spijtig, want mercedes was ooit zo’n verfijnd en goed merk met prachtige techniek.
Wat betreft de kwaliteit van motoren, is mercedes in mijn ogen nog altijd zeer goed, beter als bmw vind ik.
Ik heb nog nooit gehoord van een opgeblazen mercedes motor, maar van bmw wel.
Dat komt omdat mercedes “rustige” motors maakt.Betrouwbaar op termijn, laag in de toeren, hoog koppel.
En daarom dat ze ook gebruik maken van turbo’s.
Tuurlijk kan mercedes zo’n hoogtoerige motors afleveren als bmw met evenveel pk/liter verhouding, maar dat is hun doelstelling niet.Mercedes heeft het voor comfort en betrouwbaarheid.Trouwens, een turbo is goed voor het verbruik en doet de motor minder moeite doen.

Trouwens, bmw gaat ook uitkomen met benzinemotoren met turbo’s…Dus al dat gezever daarrond kan achterwege gelaten worden.
En de M6 is wel een goeie auto denk ik, maar feit is dat die m6 toch niets aanvangt met z’n pk’s, zoals uitgewezen is bij topgear ( zie test met carrera s en db7 ).

Trouwens, de ubermercedes in mijn ogen is de mercedes cl, en daar kan geen enkel bmw model aan tippen, simpelweg omdat ze er geen concurrent voor hebben.

En ik denk ook niet dat er 1 enkele bmw is met zoveel koppel als sommige mercedessen.Dan denk ik aan de cl65 amg en de s65 brabus.De cl heeft 1000Nm koppel, en dat vanaf 2000 toeren, en de s65 heeft ongeveer 1375Nm koppel dacht ik.

En gericht naar martijn: Volgens mij kan bmw in jouw ogen niets fout doen, en dat bewijst dat je niet objectief bent.Ik ben een mercedes fan en geef toe dat BMW veel goeie kwaliteiten heeft.Dat kan jij niet.
Mercedes heeft volgens jou dus geen enkele goeie wagen.
Wel, in mijn ogen zit(zat) bmw altijd achter mercedes en proberen ze alles te doen om mercedes in een slecht daglicht te stellen.
Trouwens, ik vind de huidige bmw’s niet mooi meer, en ze worden steeds lelijker.De x3 en de 1 serie zou ik zelfs geen bmw’s meer durven noemen.

En tot slot, volgens mij kwam P.Diddy ( aka diddy )in het clipje van “bad boy for life” toe in een stel prachtige s-klasse mercedessen, en die heeft nog steeds meer klasse dan 50 cent.
snelle fredie
BMW is meer voor sportiefe type’s en mercedis is meer voor de ouwe snobs bmw is gewoon veel sprtiever en mercedes is luxe alle wat je luxe kunt noemen bmw heeft evenveel luxe+BMW pakt geen spullen af van mercedes het is juist andersom
Simon Mc

uhmm hoe zou ik beginne,
bmw is voor johnnys, kappers en allochtonen in jou ogen.
maar wie zijn allochtonen volgens jou?
ik leg je effe uit, dat zijn alle mensen uit alle landen die naar NEDERLAND toe komen!!

maar jij bedoelt alleen turken/marokanen enz denk ik!!! of bedoel je ook de belgen die naar nedeland zijn gekomen ?

je praat echt als een KIP ZONDER KOP !!

totaal geen verstand van auto’s

ik zou je nog iets vertellen, BENZ kan niet zonder turbos en compressors,

maarja je hebt ook mensen die in sprookjes geloven.






;-)
@mario
ik denk dat hij die arabs bedoeld

turbo’s en compressors zijn geeb duivelsvoorwerpen hé mensen
Oud nieuws Mario, Mercedes doet het juist prima zonder turbo’s en compressoren: http://www.autoblog.nl/pivot/entry.php?id=3236

Het is net de Efeteling hier, sprookjes komen spontaan uit!
@Mario: Volgens mij ben jij dan wel een bmw rijder, want als ik de naam mario nog maar hoor, zie ik al direct een johnny voor mij.No offense.

En welke auto is volgens jou de snelste wagen ooit?Nee hoor geen bmw hoor.Inderdaad, een mercedes, en die zijn record is nog niet verbroken sinds (en vergeef mij als ik mij vergis )1938.

Ik heb gezegd.
en toen werd het vebroken door audi niet?
De Bugatti Veyron 16.4 v16 haalt een topsnelheid van meer dan 400 kmpu en is daarmee de snelste fabrieksauto
bmw heeft in de formule 1 de het meeste succses gehad met de 1,5 liter turbo 1200 pk bij +- 9000 toeren
effe back on topic cls en de m6 zijn eigenlijk totaal
niet met elkaar te vegelijken autos
tuurlijk wel het zijn beide top coupe’s en de hoogste in hun rang
Ik had het b.t.w. over deze auto: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W195
De BMW M5 en M6 zijn leuke auto’s
Jammer dat je er niet eens 2 keer achter elkaar een sprint mee kan trekken.
Dan wordt de boel begrens om het heel te houden.
Geef mij maar een Mercedes AMG die heeft daar geen problemen mee!
Kevin
CLS63AMG is er ook nog
juist simonmc dat waren nog eens mooie en snelle f1 wagens
en leendert je kunt er wel 2 keer een sprintjee mee trekken
aleen niet 2 keer gelijk achter elkaar met launch control
en het maakt mij niet uit of die benz harder loopt en meer pks heeft dan een m5 ik vind de m5 veel mooier
en ja smaken verschillen is maar goed ook
dat record van de W195 is een beetje nietszeggend. “De hoogste officieel gemeten topsnelheid op de openbare weg”….. ik zeg, pak een moderne F1, zet een snelweg af (km of 10) en pas de versnellingsbakverhoudingen wat aan, dan moet 500km/h geen probleem zijn. Dit record heeft niets met productieauto’s te maken en de enige reden dat het nog staat is dat er geen snelweg van 10km kan worden afgezet voor een dag of twee……en dat er geen F1 teams zijn die dit record willen breken.
de mclaren F1 heeft toch het snelheidsrecord gebroken op een strook die 9km lang was
(ik heb het over die strook)
iemand meer info daarover?
bar honda f1 heeft dit jaar met de 3l v10 iets over de 400kmh gereden op een zoutvlakte
he jullie weten toch zo dat mercedes altijd de snelste autos produceerd kijk maar naar de mercedes Mc Laren .
in de voorige mclaren lag een bmw motor
als het mij vraagt zou ik liever deze hebben: http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/17/bmw_alpina_b6_cabrio

de alpina B6 cabrio
MERCEDES TAXI!!!!! bagger BMW POWER
BMW M5 heeft 507 PK Heeft stekingen om naar 400km te gaan en ik vind BMW M6 ook mooi maar ik ga toch liever naar de M5
Als we toch praten over auto’s die 80 procent van de bevolking nooit in zou kunnen rijden.Laten we het dan goed doen.Een BMW-Alpina B5, B6(heb je zelfs nu)B7 Alpinaaaa brada’s Das ist die Bayern Meisterwerke lolzzzz hahaha
kan iemand de reacties van martijn verwijderen, kword er misselijk van. Hij wilt zeggen dat bmw de beste wagen ooit is, maar dat is zijn mening, als iedereen bmw de mooiste wagens vinden, zou mercedes failliet gaan. Niet iedereen vind een bmw “de beste”. Probeer dat dan ook te respecteren.


p.s. ik zou ook voor de M6 gaan dus is ben niet anti BMW voor moest je dat nu denken
BMW M6 is the Best!!!!!!!!!! mooie auto met lekker veel pk’s hahaha zo hoort het toch
even voor de duidelijkheid, die jeremy clarkson van Top Gear bakt niks van auto~s.. hij rijdt paar rondjes in een auto.. en hij heeft ZIJN mening al klaar liggen, en mensen denken dat hij nog gelijk heeft ook nog LoL.. want als hij een BMW helemaal afkraakt in zijn programma dan geloven mensen dat ook nog. hoe stom kan je zijn…
ik neem de m6 en ben zelfs een soort mecedes-fan
CLS BRABUS, WERELD RECORDHOUDER…..IK HOEF NIET PERSE EEN BMW HOOR, DAT GELUL OVER WEGLIGGING ENDERGELIJKE IS ALLEMAAL ACHTERHAALDE SHIT, KIES LIEVER VOOR COMFORTABEL, LUXE EN RETE SNEL…EN JA HIJ IS OOK SNEL IN DE BOCHTEN, ZONDER DAT JE DERUIT STUITERT, ZOALS DE MEESTE AUTO’S DOEN MET DIE HOBBELS IN DIT SOMBERE BEGRENSDE LANDJE.
nejdet acer
ik neem ze alle 2 zijn mooie auto’s ik ben gek op deze 2 auto’s i love it,,, ik denk over 15 jaar draai je nog niet eens om voor die auto :d
@SimonMC (ben al tijdje niet meer hier geweest en heb niet alles gelezen maar reactie die naar mij was gericht) hier een bekenning:
BMW kan idd weinig fout doen al gaat het wel eens fout (X3..) 1 serie is niet mooi maar heeft zijn eigenl kwaliteiten. Verder wil ik best dingen toegeven mits er een onderbouwing bijzit.. maar mensen hier op autoblog hebben nogal moeite met dingen logisch bekijken… Ik leg ook uit WAAROM BMW in mijn ogen de beste auto’s maakt! en dat kunnen veel mensen niet..! helaas en BMW kan ook niet de beste zijn want auto’s zijn een kwestie van smaak>!! dus nogmaals als je van racen/driften/duitse degelijkheid/hoogtoerigemotoren/sportief/strak/communicatief/(soms)beschijden/ houd dan is BMW een merk voor je… (in mijn ogen)

MB vind ik dus bijv. niet chill door de automaat die ze in al hun dikke modellen doen. (zeg het als ik geen gelijk heb..) Ook de laagtoerige geblazen motoren trekken mij niet! geef mij dan maar een zichzelf oplazende toerenjager!! maar dat is smaak… Ook vind ik een BWM communicatiever sturen dan een MB die vaak wat meer op comfort is gericht en alles wat meergedempt word.

het turbo verhaal is idd waar maar daar kan ik helaas in mijn ogen ook niet gelijk geven dat bwm meedoet ofzo. want een turbo heeft altijd een zogenaamd Turbo gat (tot de toeren waar de turbo gaat werken tot de de toeren waar de turbo werkt) (kijk maar naar nieuwe Porsche Turbo heeft er ook last van) MB heeft vaak compressoren die daar geen last van hebben.
Maar BMW gaat 2 turbo’s op zijn turbo modellen schroeven (net als de 5.35D heeft)! een grote en een kleine die elkaaraanvullen om zo geen turbogat te hebben. ook gaat deze motor 6500 toeren draaien (geloof ik, weet niet precies) maar wel nog aardige hoge toeren met een redelijk vermogen (makelijk te tunen!!!!!) en dus zie ik daar meer potentie in dan alle huidigeturbo auto;s met veel vermogen (en een turbogat) en idd de motor is zuiniger (bmw zegt geloof ik iets van 10%) maar door die hogedruk inspuiting hangt ie wel lekker aan het gas..! dus zeg ik BMW heeft weer goed werkt vericht en loop dus niet de massa achterna met hun Turbo’s. de huidige wetgevingen maken het noodzakelijk om op meerdere manieren vermogen op te wekken uit een relatiefjkleine motor (in ieder geval geen amerikaans big block 7/8 liter V8 taferelen) maar goed hier (werderom) een ( in mijn ogen) ‘goeie’ onderbouwing waarom BMW goed is. (BMW goed in het algemeen in combinatie met al mijn andere stellingen over BMW)

Geef me iets waardoor ik moet zeggen dat BMW kut is dan zal ik het toegeven… maar geen roddels over V10 (nieuwe M5 motor) is kut want die gaaat vet snel stuk omdat Sabine de V10 had opgeblazen.>! ja logisch dat die stuk gaat. dat is voor BMW een bron van info omdat zij als baan de hele dag in dat ding volluit de Nurburgring over rost!! Dus dat zal BWM niet boeie..! maar ik heb nou niet gehoord in de autobladen dat BMW hun handen vol hebben aan de teruggebrachte M5 ofzo… dus dan ga ik niet verder in op zo”n verhaaltje… ;-)

maar goed lang genoeg getyped om dit tijdsstip.! ik hoor het wel!
Waarom is BMW k… ? Kijk naar het design van de hele, aktuele collectie. Met uitzondering van de nieuwe Z4 Coupe is het allemaal bagger. Zowel interieur en exterieur.

Slechte vormen, overgangen en lelijke proporties. Design met harde lijnen en concave vlakken is wel aardig, maar die hollander in München bakt
er echt nix van.

Een andere hollander heeft ooit de Z1 getekend…….. een klassieker net zoals de M1.
@Turbopaultje: of jij hebt een slechte smaak…?!?!?! ;-)
@ martijn: nee, rij in een echte auto. Maar behoor jij tot de groep die ik blind noem ?
@Turbopaultje, ik ga nooit discussies aan wat betreft smaak over uiterlijk…!! Maar goed jij rijd in een echte auto maar zegt niet welke… k ben benieuwd..!!

Van mensen die zichzelf Turbopaultje noemen verwacht ik al niet te veel inhoud dus kom is je verhaal dan ipv ze zijn lelijk want dat is jou mening over smaak en over smaak valt niet te twisten…!!

Probeer is uit te leggen wat voor jou een echte auto is? een opel Corsa met een turbo erop??
M6 vs CLS 55 AMG

– M6 de mooiste (mening)
– M6 de snelste (feit)
– De M6 heeft een technisch wondertje onder de motorkap! Waardoor hij exclusiever wordt voor poteniële kopers…

M6 for me! :D
@martijn: even ter correctie: jij veronderstelt dat ik een slechte smaak heb ( lees je eigen woorden) op basis van nul, niks: een vooroordeel mbt tot mijn nickname.

Ergo, daarmee ga je dus wel degelijk een discussie aan mbt smaak over uiterlijk en spreek je jezelf tegen. Dat ik mijn heldere, polariserende mening geef, verloochen ik niet. Dat is een mening, die echter ook op zaken als kennis en ervaring gebaseerd is. Voor mij ben je dus blind als je het design van de huidige BMW collectie (muv de Z4 Coupe), dank aan ene van Hooijdonk, mooi vind.

Ik heb het niet nodig om zinloze details over mij of mijn auto´s aan onbekenden prijs te geven, dus dat doe ik niet.
ter info. Hiermee begon de design ellende bij BMW in 1999:

http://www.bmwworld.com/models/z9.htm
voor mij maakt het niet zoveel uit in vind het allebei prachtige autootjes : de bmw doet het meer met zijn sterke motor en agressiefe look en mercedes met zijn enorme comfort en luxe —–> twee dreamcars
Ben zelf in het bezit van een CLS 55 AMG, en een SL 65 AMG. Ik heb met de BMW`s gereden, en geloof me, Mercedes komt het beste uit de bus. Anders had ik wel zo`n M6 gekocht.

Ben net een paar daagjes terug van training met AMG op Spa Francochamps. ik heb daar gereden met de SL 65. De auto`s zijn voor dagelijks gebruik, maar een paar keer per jaar ga ik er ook mee het circuit op. Dan word jullie verhaal over wie, wat, en waarom compleet anders.

Deze zogenaamde “testen” waar die bladen altijd over spreken..Tjah.. Zo kan iedereen het. Voor dagelijks gebruik doen deze twee merken weinig tot niks voor elkaar onder.. Echter op het circuit geniet Mercedes mijn voorkeur.


Greetz, MB (Die Audi ook erg hoog heeft zitten).
Kunnen we op foto’s verwachten MB??
en wat kost zo’n training nou? Wanneer was dat?
@ MB : Dus je had ergens 150.000 EUR teveel liggen ofzo?

Apprecieer het ten zeertste dat je mercedes verdedigd, maar zeggen dat je op circuit MB verkiest vind ik al heel verdacht, zijnde BMW de sportiefste te zijn van het duo, tenzij dat circuit alleen maar rechtuit was ;-)

Ik zeg , leg de bewijzen op tafel en zoniet, beschouw ik uw uitleg als GEZEVER en kunt ge het bijgevolg beter afbollen…
Oeps, bedoelde natuurlijk 400.000 EUR…( weet niet waar het getal 150.000 EUR vandaan kwam??)
@Turbopaultje ik ga het niet meer hebben over design dus wat wil je nou horen?? “Ik heb het niet nodig om zinloze details over mij of mijn auto´s aan onbekenden prijs te geven, dus dat doe ik niet.” ik vraag niet welke auto;s je hebt maar wat je voorkeur geeft… dus als je toch even wil laten weten dat je auto;s hebt dan heb je dat nu subtiel gedaan… maar je mening nog niet gegeven!! dus kom is door!!
@MB tsjaa is toch lastig iemand geloven die niet echt geloofwaardig overkomt…. Ten eerste die zogenaamde testen… Aangezien het beroep van autojournalisten is om auto;s aan de tand te voelen en hier hun mening over te geven (de ene iets wat objectiever dan de anderen weliswaar maar toch) en rapporten over de publiceren lijken me niet ‘zogenaamde testen’…..???

en JoUW voorkeur gaat uit naar MB, ja je rijdt er ook zelf in één en gaat één keer per jaar naar het circuit… moeten we dan aannemen dat JIJ het weet? Algemeen bekend is dat BMW het 9 van de 10 keer op het circuit juist beter doet dan MB… Dus helaas ben je eruug ongeloofwaardig….!!

PS of je bent zoals eerder vermeld alleen op het rechte stuk gebleven op Spa ;-)
@ Martijn: lees de blogteksten eens goed, wellicht realiseer je je dan dat ik wel degelijk mijn mening gegeven heb. Omdat je wellicht geen zin hebt dit te doen: BMW design is kl… m.u.v. Z4 Coupe, oorzaak Z9 concept van van Hooijdonk. Helaas een NL-er, die probeert in de voetsporen te treden van een ander….. die o.a. de Z1 en 993 heeft ontworpen.

kortom, probeer nu niet met lousy trucs je eigen slechte verhaal overeind te houden.
wil iedereen nu van zijn/haar paard komen a.u.b.
kzou beide nemen:P

want de cls is de enige mooie mercedes, vindt ik.

bmw is gewoon beter netals die topman van mercedes zegt.
Ik vond het leuk alle reacties te lezen! Ik heb zelf ook een mening (een vrij algemene) namelijk deze. De auto van je voorkeur is een kwestie van bewustzijn. De top van BMW wil met hun auto’s sportiviteit en een beetje status uitstralen en daar slagen ze redelijk in denk ik, getuige jullie reacties. De top van Mercedes wil exclusiviteit en veel status uitstralen en ook daar slagen ze volgens mij in. De mercedes top lijkt me alleen iets intelligenter en de laatste jaren ook speelser gezien hun nieuwe sportieve modellen. Ze komen hiermee op het terrein van BWM en dat doet natuurlijk pijn, vooral omdat ze het zo goed doen… Ik denk dat de primitievere mens (inherent) vast wil blijven houden aan oude overtuigingen en daarom een BMW kiest nog los van het feit dat een sportieve mercedes onbetaalbaar is. Stellige BMW rijders komen mij een beetje autistisch over ook, dat zal herkenbaar zijn. Ter relativering, het zijn twee topmerken al kan er maar één de ster zijn.
tja ik ben geen fan van beide merken(BMW vind ik dan overigens wel de betere)
-edit: lees de huisregels eens-
hoewel ik eerlijk moet bekennen dat de E63AMG wel absurd gaaf is. BMW vind ik de laatste tijd steeds lelijker worden, ik kan die nieuwe 5-serie namenlijk niet aanzien. alleen deze M6 vind ik erg mooi. tussen deze twee auto’s kiezen zal dus erg lastig zijn. op rationeel denken moet je zo’n bedrag niet gaan uitgeven, dat doe je op gevoel. De M is zoals gezegd een hoogtoerige motor en daar geef ik de voorkeur aan. Ik moet wel zeggen dat er erg veel onwaarheden in de reacties staan, dus ik raad mensen eens aan hun informatie te controleren. verder vind ik dat sommigen de medemens wel eens meer in hun waarde mogen laten. ieder zijn merk, elk merk zijn doelstelling. boven alles vond ik deze vergelijking absurd en had je heel veel reacties kunnen verwachten. je kunt een 2-deurs coupé en een 4-deurs coupé nooit vergelijken.
Ik lees ook steeds dat BMW rijders; sjonnies, aso, patsers en zelfs “allochtonen” zijn (@SimonMc).?!
Ik weet niet of je weet wie onder allochtonen vallen “SimonMc”, maar je bent een allochtoon als één of beide ouders niet de nederlandse nationaliteit bezit of van buitenlandse afkomst is!!
Zie eens om je heen…misschien iemand van je eigen vrienden!?
En zelfs ons eigen koninklijkhuis bestaat al jaren uit allochtonen, ook Bea is allochtoon en Wim-lex en Amalia etc.
En rijden/reden (Bernhard) zij niet Ferrari en Mercedes??

En Mercedes rijders hebben meer klasse en stijl etc.??
Dus jij (SimonMc) kan het wel aardig vinden met Gerard Joling, want dat is al jaren een Merc. rijder!
Dus als ik net zulke domme conclusies trek als jij….dan houd jij wel van het mannelijke geslacht?!

Zie, en je komt tot de conclusie dat vooroordelen alleen maar nutteloos zijn.
Want mijn BMW-dealer helpt toevallig ook Merc. rijders hoor 8-)

Moet wel even kwijt dat ik als BMW-rijder zelf ook geniet als ik weer uitgedaagd wordt bij de stoplichten door een Mercedes-rijder in zijn pas 1 jaar oude sportcoupé en hem het snot voor de ogen rijd met mijn 10jaar ouwe M3 e36.
MWOOAAAAHHAAA….go with a smile!!
Volgens mij kennen jullie allemal niet echt het verschil tussen mercedes en bmw :
de details
en zoals julie allemaal weten is het ook jouw soort van smaak dat er van afhangt.
Ik zelf rij nu al 19 jaar met een mercedes en ik heb nog geen enkel probleem ondervonnen (alleen wat roest )
Mercedes staat voor stijl , kwaliteit, VEILIGHEID!!,afwerking ,design, status en zoveel meer
BMW staat voor rijplezier, sportiviteit, karakter, ook wel design en nog veel meer

ik zelf zou altijd voor mercedes kiezen omdat je dan weet da je auto een symbool uitstraalt dat van onschatbaarde waarde is en dat heb je bij bmw niet

Ook zou ik één ding willen rechtzetten over Mercedes en BMW: iedereen kent het idrive mechanisme( circel waarmee je allerlei toepassingen kunt doen door er aan te draaien) de meeste mensen denken dat mercedes dat heeft afgeken van BMW maar dat is niet waar , sommige waardevolle bronnen sugureren dat BMW informatie kreeg van een medewerker van Mercedes over het project.

Ik persoonlijk vind dat je met klasse ,stijl, vrijheid, veiligheid en discretie veel verder gaat komen in je leven dan welk andere dingen dan ook.

En die klasse, stijl, vrijheid, veiligheid en discretie vinf je bij Mercedes-Benz
Kijk maar naar de beste wagen ooit gemaakt : Mercedes-Benz SEC 560
maar mercedes heeft 4 uitvoeringen van de cls de 4e uitvoering zit helemaal vol en daarvan zeggen ze dat die gelijk is aan de bmw M6 ja zo kan k t ook als bmw in de m6 een V12 stopt staat ie gelijk aan de mercedes MC laren
@ BMW

Ooit gehoord van komma’s en punten?

Even voor de duidelijkheid, in de mercedes SLR McLaren zit geen V12, maar een V8 motor.
nee in de bmw , wel goed lezen he
jongens jongens toch jullie zitten te praten en te praten.. denken jullie dat een een m6 of mercedes snel is.. dan kom maar tegen mijn auto blazen: bmw m3 met dubbelgetaliseerde v blok gedubliseerde potstang en een opgefokte inhoud van 600 pk! wil je hem zien kijk dan op http://www.yarak.com
hallo jongens, k kwam de site toevallig tegem tijdes t surfe.. ik geef martijn gelijk bmw is een snelle auto (ALLEEN SNEL) , ik rij namelijk op dit moment in CL63 AMG hiervoor reed ik een m6.. dus t verglijking kan ik wel make.. m6 is alleen snel en dat stuur, wegligging blablabla dat zijn allemaal verkoopers verhalen misschien is martijn wel verkoop adviseur :) k heb niet een cls gereden , maar een mercedes is een compleet anders.. je kan cruisen, racen, je kan zelf op vakantie gaan met die auto , met een m6 lukt dat nie hoeveel koffers of tassen denkje dat je daarin kwijt kan NIX.. en k weet nie hoe iemand een bmw motor kan beschouwe ik heb namelijk 4 jaar bij bmw gewerkt 2,5 bij MB en nu werik al 3 jaar bij ford.. ik zal zegge : kapotte motor bij ford max 2x per jaar, bij MB max 4x per jaar k zal zegge dat bij bmw om de 2maande bmw binne viel met kapotte motor.. dus t techniek van bmw is niet super.. met bmw sgijt je 12 kleure als je met koude motor ff t gas in trapt met MB heb je dat temisnte nie.. maja dat wou ik ff kwijt ….
semi, komaan jonge je hebt nog nooit in je hele leven een CL63 AMG gezien laat staan rijden. word wakker maat ik woon vlak neffe je
van mercedes naar bmw
bmw loopt voor op mercedes en geen klein stukje ook even voor de duidelijkheid

elektronisch is bmw verder dan mercedes

waar mercedes de boeken erbij pakt voor elektrische schema’s

heeft bmw dit allemaal in een testkast staan

klein voorbeeld

hier spreekt een voormalig mercedes monteur overgegaan naar bmw

en heb beide auto’s mogen ervaren

rijden beide top

keuze aan de rijke mensen onder ons mij keuze is de m6
hallo,
Mijn voorkeur gaat uit naar de BMW M6, ik vind dit zeker de mooiste auto die tot nu toe gebouwd is. ik vind ook niet Dat je een M6 kunt vergelijken met een cls. Vergelijk hem dan met een BMW 645 CI, ook een goede auto maar niet zo goed als de M6. Ik zeg niet dat Mercedes een slecht merk is, integendeel ik ben helemaal weg van de slr 722 Mc laren maar BMW blijft voor mij toch nog wel de favoriet.
het zit zo,
bmw is zonder te denken de betere auto voor het stad en om op een circuit te rijden, maar geloof mij nou maar als je ze samen op het autobahn zet en dan laat los gaan heeft de bmw helemaal geen kans en gaat de mercedes veel langer mee.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).