Al bij 30 km/h te hard rijbewijs inleveren

Auteur: , 8 Reacties

We wisten al dat er het e.e.a. gaat veranderen in het verkeersboetebeleid. Zo gaan de boetes afhangen van het risico. Uit een nog niet officieel gepubliceerde boetekaart 2006 van het Openbaar Ministerie, blijkt niet alleen dat de boetes vanaf volgend jaar flink omhoog gaan, maar ook moet het rijbewijs voortaan al bij een snelheidsovertreding van 30 km/u binnen de bebouwde kom worden ingeleverd...

Een heel klein lichtpuntje is echter dat de mierenneuk boetes tot 8 km/u te snel, minder zwaar zullen worden beboet (bron: autoweek.nl).



8 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Superkoerier
Heb eigenlijk op Flitsservice.nl al mijn reactie gegeven, maar hier nog een keer vermelden waar het om gaat:

Zolang de maximumsnelheid een ambtelijk besluit is en niet gebasseerd is op risiconiveau’s kun je niet per definitie stellen dat de overschrijding van de maximumsnelheid een measurement is voor gevaar en dus in het nieuwe stelsel de hoogte van de bekeuring.

Maar goed, iedere jan l*l zal de woorden van Jacobus Spee wel weer voor zoete koek slikken en schikt zich in zijn/haar lot. Jammer, want dan mis je een hoop plezier.
Spee had vandaag nog wat aardige dingen hoorde ik: Bellen in de auto verbieden, ook het handsfree bellen. Geen andere dingen zoals haar kammer e.d. Geen alcohol meer.
Daat laatste sluit ik me volledig bij aan en haar kammen doe je maar in de file. Echter handsfree bellen verbieden tref je erg veel mensen die het nodig hebben voor hun werk mee. Verder, tja, ik heb het niet zo met ‘die moet dood’ maar een imbeciel die zulke rare dingen verzint om 16 miljoen mensen kapot te pesten, ik zou aan mijn mening kunnen gaan twijfelen. Alhoewel het natuurlijk veel grappiger is als meneer met met 100 km/u in de bebouwde kom een school voorbij raast, nog een rood licht mee pakt, aangehouden wordt en blijkt dat hij veel te veel gedronken heeft. Dan is het einde van de carriere net als die 3VO pipo. Eigenlijk moet er gewoon een keer gepropesteerd worden met 10.000en weggebruikers tegen de geldklopperij.
Spee is een complete idioot!
Het gaat hem niet om de verkeersveiligheid, nee het is zijn missie het plezier wat autorijden sommige personen geeft werkelijk helemaal te verbannen. Als het aan hem ligt worden oldtimers niet meer op de weg toegelaten om maar een voorbeeld te geven. Dit wil ik in een ander perspectief zetten om zijn radicale gedachten duidelijk te maken. Dit kun je vergelijken met het verbranden van schilderijen van de grote meesters uit het verleden. Wie het verleden niet koestert en bestudeert kan zichzelf niet begrijpen.
Hij is ook tegen individualisering van je auto. In een communistisch regime zou hij beter op zijn plaats zijn
Spee is de Obersturmfuhrer van de antiautoclub.
Goed dat jullie je eens goed laten gaan, één en ander wordt hier goed verwoord.
Ik geloof dat er ook bij degenen die zich ‘in hun lot’ schikken, eigenlijk veel steun bestaat ten voordele van de auto – indien ze hun steun tenminste kunnen beperken tot een stemmetje iedere paar jaar.
Ik bedoel dat er een autopartij moet komen, liefst Europees, maar vooral in NL/VL, want nergens ter wereld(!) is het zo erg als hier.
Alvast ikzelf blijf echter normaal rijden, hoe dan ook.
Dit verkeersbeleid is extremistisch. Het bestaat nergens ter wereld. Het is geïnspireerd door oa. denktanks als http://www.langzaamverkeer.be die extreem traag rijden als doel zetten.

Wat mij ook enorm gestoord heeft is de voorzitter van de auto-industrie-vereniging die gisteren in het nieuws een woordje plaatste bij de opening van het autosalon binnenkort en die….het openbaar vervoer en de fiets openlijk promootte ten nadele van de auto.
Godverdomme, godverdomme, godverdomme, vervloekt, vervloekt, vervloekt.
Auto’s worden schoner, veiliger en ook sneller. Het is dan ook debeiel om de snelheid omlaag te brengen in plaats van omhoog. Zolas je nu ziet krijg je file’s bij de 80 zone’s omdat er een bottleneck gevormd word; iedereen moet namelijk afremmen. Ik maak het zelf helaas elke keer weer mee. Ik pleit er voor em op stukken waar het gewoon kan een proef te doen zoals de autobahn, gewoon geen limiet als het rustig is. Prima locaties zijn A58 Vlissingen-Bergen op Zoom, A7 Groningen-Duitse grens, A7 Groningen-Joure en A6 Joure-Almere. Gewoon sensoren in de weg die verkeersdichtheid meten, wordt het te druk gaan de borden aan.
Bovendien auto’s verbieden, het scheelt op mijn route met mijn oldtimer 45 minuten of je met de auto of met de trein gaat en dan ga ik dus niet harder dan 100 km/u op de teller.
Graag zou zien dat het hele systeem 20km/h naar voren zou worden geschoven. Dus vanaf 10km/h te hard boetes in de honderden euro’s, vanaf 30km/h rijbewijs innemen, en dan voor associale lui die echt geen ene zier geven om de veiligheid van hun medemensen en het nog bonter maken vanaf 50km/h boetes tot 10.000 euro en 10 dagen cel of een werkstraf van 40 uur.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom er überhaupt nog mensen zijn die klagen over verkeersboetes.
Die verkeersboetes, ik word er ook gek van.
Ik ben best een goed-oplettende autorijder, maar 2 bonnen per jaar calculeer ik toch maar gewoon in, want anders gaat mijn goede zin er te veel onder lijden.
Als je trouwens bij de bibliotheek in Maastricht bij de los- en laadplaats parkeert en je gaat je boeken omwisselen, mag dat ook weer niet. Het mag alleen als je de boeken op het trottoir legt, zegt de verbalisant. Welke gek legt nou die boeken op het trottoir, dat doet toch niemand?
Ik zeg tegen hem: het is toch een laad- en losplaats? Zegt hij: het is bedoeld voor de mensen die aan de overkant in de flat wonen, om te kunnen verhuizen.
Waarom wordt die parkeerplaats dan niet aan de overkant van de straat gemaakt, denk ik dan.
Want je kunt niet verhuizen van de kant van de bibliotheek, aangezien aan de overkant ook een parkeerplaats met auto’s is, dus daar zou je dan omheen moeten verhuizen.
Misschien moeten we in zo’n rare situaties vaker dit voor de rechter moeten laten komen.
Het is toch elke keer weer ongeveer 60 euro, en dat doet echt pijn in een smalle beurs, daar heeft niemand het over.
ze zijn helemaal besodimieterd stelletje DIEVEN ,Peter R, de Vries heeft in zijn programma laten zien hoe die gasten zelf hard rijden en nergens omgeven, het gaat niet om veiligheid maar om GELD , word je van alle kanten genaaid hier, ze zijn gewoon aan het stelen , veiligheid heeft er niks mee te maken ,. bij 30 je rijbewijs kwijt , wat denken ze niet ! ga echte criminelen pakken , pedo’s verkrachters die rond lopen, politieagenten die minderjarige meisjes vermoorden, ga die gasten pakken maar ja dat kunnen ze niet aan uiteraard oftwel daar is niks aan te verdienen , is alleen maar meer werk.

het gaat nergens meer over, iedereen maakt fouten maar dat je voor zo een fout (30 harder= je rijbiwjs kwijt ) zo hard gestraft moet worden . gewoon BELACHELIJK

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).