Begrenzing van je BMW M5 verwijderen?

Auteur: , 26 Reacties

Net een dikke M5 gekocht maar je komt niet voorbij die grens van 250 km/u? De Hartge M5 toch iets te duur? Het duurt allemaal te lang met die opheffing van begrenzers? Turner Motorsport heeft de oplossing! Deze gasten verkopen een begrenzer- removal unit welke werkt voor de BMW E60 M5, de BMW E63 M6 en de BMW E46 M3!

Met behulp van de unit is het niet nodig de wagen te tunen en de kosten zijn relatief laag ($649). BMW rekent hier in Europa rond de $1500 (?) om de begrenzer er af te halen dus dit lijkt een zeer interessant alternatief. Zeker als je bv nagaat dat Hamann meer dan $10,000 vraagt voor een software en tuning upgrade!

Meer details op turnermotorsport.com (via bavarianfalcon.com).



26 reacties

Leuk en aardig allemaal maar wat is de TOPSPEED van de M5 dan?????
“Our sources in Germany claim the E60 M5 went 197MPH with this unit installed!”
Brrrrrr…, da’s een gruwelijke 315 km/u !!! Ik moet dat kastje echt hebben…, die M5 koop ik later wel (jokerp)

Ik vraag me alleen af of die M5 in de standaard uitvoering voldoende is uitgerust om deze snelheden “redelijkerwijs” aan te kunnen. Wanneer tuners de begrenzing verwijderen, wordt er ook altijd wat aan de banden, remmen, vering, etc. gedaan.
Enkel verwijderen van de begrenzing, kan dus weleens een risicovolle operatie zijn (maar dat is 315 km/h sowieso).
Sir Smokalot
Het kan nog harder. Zie hier een variant van een al eerder door mij gedumpt filmpje van een M6, dit keer vergezeld door 2 dikke 1000cc-supersportkanonnen (een Blade en een Gixxer):
http://rapidshare.de/files/8939385/m6power_002.mpg.html
hier halen ze hem er af voor 800,- euro.
nick m5 heeft een top van 334 km per uur…. de M-seriess kunnen nog harder lopen maar de montuurs en de rest van de groep vond dat te risikant voor de klanten die onervaren waren op zulke hoge snel heden!! ga der maar van uit had hij anderss een top had van 350 +- !!

en M-series zijn niet standaard 5 serie,,.. ze hebben hen zo gebouwd dat die snelheid geen probleem is!! remmen, vering etc.!!

ahh maar leuk zoon ding!! daar zou de blauw niet zo blij mee zijn ;-)
camera´s kunne hem niet aan en die golfjes TDI´s helemaal niet!!!
vrouwen en auto’s….. een dame in een M5 op de Nurnburgring!!
(sabine die ook in een uitzending van TopGear zat)
Stefaan Dewinter
Ik bezit een M6 met begrenzer eruit,ben echt teleurgesteld over de prestaties,heb ook nog een M5 E39 V8 motor en die trekt mijn inziens veel harder deze is trouwens ook zonder begrenzer.Wat mij opvalt is dat de M5 bij uitgeschakeld DSC een spinnende bom wordt waar dit bij de M6 niet het geval is,zou anders toch moeten daar deze 106pk meer heeft.Heeft iemand hier ervaring mee??En ja de wagen staat in de 500Pk sport modus,maar neen de mijne spint echt niet
Peter Prn Str
over het spinnen met je m6 denk ik dat je meer in de hoge toeren moet rijden…die V8 heeft een giga koppel en ik vind dat in mn m5 ook een beetje vreemd, maar als ik dan op toeren een snelle bocht neem word alles anders..
ps, ik wil mn begrenser er nu afhalen …wat loopt ie dan…bij chipmeister ..?
Stefaan Dewinter
Eindelek dan toch een reactie op men mailtje;Wat betreft de M6 daar is de begrenzer er al in de fabriek uitgehaald kost je wel 2500euro maar daar is een rijstage op de nordschleiffe met BMW inbegrepen en die is de moeite;
Ondertussen loopt de auto geweldig bij BMW zeggen ze dat de wagen gewoon meer tractie heeft dan de M5.Wat betreft de begrenzer op de M5 E39 ik liet die destijds verwijderen bij Autotune heinz de wagen loopt dan een werkelijke snelheid van 293km/h Heinz heeft een eigen site neem eens een kijkje http://www.autotuneheinz.be
Stefaan Dewinter & Peter Prn Str, jullie zijn twee luckie bastards!!!!!!!!!!!!!!!! Echt super goed M-power rules..
@de M5 en M6 rijders hierboven. De vermogens ontwikkeling van de oude V8 uit de vorige M5 en de V10 zijn nogal anders. De V10 is gebouwd voor hoge toeren en trekt daarom (in ieder geval voor het gevoel) minder hard bij lagere toeren. De motor lijkt daardoor minder sterk dan hij is. Dat klopt ergens ook wel, want de V8 zal bij 3000 toeren waarschijnlijk meer pk’s hebben dan de V10. Doordat de V10 echter tot boven de 8000 toeren kan draaien komt hij bij een veel hoger toerental op een grotere hoeveelheid Kw (/pk).

Vergelijk twee auto’s met 110pk, één diesel en één benzine. De diesel lijkt veel sneller als je naar je gevoel/beleving van snelheid luistert. Uiteindelijk blijkt de benzine uitvoering toch iets sneller van 0 naar 100 te acceleren. Waarom? Omdat de diesel meer moet schakelen en omdat de benzine auto bij een sprintje naar 100 start met ongeveer 4000 toeren en nergens in de sprint onder dat getal komt…….

Duidelijk zo? Hetzelfde doet zich voor bij de oude M5 en de nieuwe…. als de nieuwe maar genoeg toeren draait is hij VEEEL sneller, maar als je een beetje kalm aan doet, lijkt er weinig loos onder de motorkap, terwijl de V8 altijd klaar lijkt te staan voor een tussensprintje…
Stefaan Dewinter
Bedankt voor het mailtje echt technisch geschreven en inderdaad kmoet toegeven de M6 moet het uit de toeren halen,maar de sensatie in de M5 E39 blijft wel overheersen.
Ik heb ook een M5. Heb hem laten tunen bij Heinz in Aalst. Hierboven al eerder vermeld. Hij loopt 330 op de teller!!! Hoeveel ECHTE kilometers dit zijn weet ik niet. Ik weet wel dat het gruwelijk hard is. @M6 chauffeur: trap als je stilstaat met de DSC uitgeschakeld uiteraard, in een keer VOL het gas in. Nou dan spint ie wel hoor!!!!! Geloof dat maar… Ik heb ook een uitlaat erop van Eisenmann. Hij gilt, echt niet normaal. Zeer mooi, krijg er ook veel goede reacties van…
Stefaan Dewinter
Hoy Calimero

In je reactie schrijf je niet over welke M5 het gaat ik vermoed de laatste versie met V10 motor daar je zegt dat ie op de teller 330 haalt en enkel de km teller van de laatste M5 gegradueerd is tot 330km/h.je mag er vanuit gaan als de begrenzing eruit is je een iets opener uitlaat hebt en de wagen goed ingereden je er ongv 305Km/h uithaalt effectief.Kan je trouwens controleren via je gps indien als optie ingebouwd;Sportieve groet nog.
Hoi Stefaan!

Uiteraard is het de V10. Ik heb ook een Stinger DSI in de auto zitten (weet niet of je dit kent) en die werkt via de GPS. Als ik 320 op de teller rijd, geeft 312 op de GPS aan. Dus zo heel veel afwijking zit er niet op denk ik dan toch?
Stefaan Dewinter
Hoy Calimero

Nee stinger ken ik niet (sik en ik die dacht dat ik ongv alles wist),maar ja 312 is wel reel denk ik.Ik zie dat je toch wel echt gepassioneerd liefhebber bent van snelle wagens net als ik,dus ik vraag mij af wat zou jij kopen nu achter de ervaring
mzt 507pk,blijft niet veel meer over om in te kiezen als je het nog iets of wat betaalbaar wil houden he.Zo mischien komen we elkaar wel tegen bij Heinz,wanneer er weer eens een aanpassing aan èèn van de wagens moet gebeuren.

Sportieve groet
Mmmh, idd, lucky bastards.

Ik moet het doen met mijn Yamaha r1 2007 190pk (incl pwr com).
Drift als een gek, dat dan weer wel, en die sensatie van 0 naar 100, pfff 2,9 sec en jullie.

Sportieve groet..Linq
Stefaan Dewinter
Aan Linq
Met de meeste hoogachting,Mr Linq maar laten we redelijk blijven en niet te veel dromen,tenzij uw achternaam Rossi of Gibernau is lukt het u niet om de 100Km/h te halen in 2,9sec zelfs niet met power comander,ik spreek met kennis van zaken bezit zelf R1 weliswaar model 2004 en M6.Wel ik daag u uit mooie asfalt rechte weg,u regelt uw power comander centrale op race,ik mijn auto op P500 sport en Launch control en we doen een stilstaande start u gelooft uw eigen ogen niet,ik ben ondertussen 48jaar en de tijd van cafepraat is bij mij allang verleden tijd,overigens wel mooie moto die nieuwe R1 vaN Yamaha zeker in de kleuren wit met rood en als het evenkan Termignoni uitlaat.

Sportieve groet nog.
Stefaan
joannes verhoest
de stinger is een fantastisch toestel met top prestaties, het systeem werkt inderdaad op gps-satelieten, maar bij een snelheid boven de 230 – 240 is de berekening van je gps niet snel genoeg om een correct resultaat te bekomen… indien je 320 op je teller ziet staan mag je daar 6 % van aftrekken en dan kom je op een 300 a 305 km/u uit, wat reeds zeer veel is, je gps zal op zo’n snelheid een continu verkeerde berekening hebben en zal hierdoor (bij een constante top snelheid) continu verspringen naar boven en beneden. hoewel ik de stinger nog niet in werking heb gezien, kan het weldegelijk gebeuren dat deze toch juist meet op zo’n snelheid (het bezit namelijk een wonder aan apparatuur en technologie), indien dit het geval zou zijn dan zal de snelheid op je toestel vrij gelijk blijven (bv. 310 – 311 – 312 -310 i.p.v 302 – 312 – 306 – 299 – 311) en zal er een fout zijn binnen je snelheidmeter-teller in je auto, die van bmw zijn immers niet gemaakt om de wijzer boven de 275 te doen gaan ( hogere snelheden staan er puur voor de show op ). als deze reeds een snelheid van 320 aangeeft, kan het best zijn dat je reeds het maximum van je teller hebt bereik, maar nog niet het maximum van je wagen. het basisprincipe van een wettelijke snelheidsmeter (standaard voorzien in alle voertuigen) is een 10 % foutmarge onder de snelheid van 100 km/u en een foutmarge van 6 % boven de 100 km/u. enkel mits een aanpassing, een additioneel toestel of een gps, kan de effectieve snelheid worden aangetoont. de stinger is namelijk ook fantastisch omdat dit de legale radardetector is bij uitstek. het toestel is kompleet legaal, zoals het radar dectector systeem in een gps, maar er is extra illegale software bijgeleverd bij de aankoop, waarmee je niet enkel vaste filtspalen opspoort, maar ook mobiele, en ook reeds het systeem waarbij men over een bepaald traject (bv. 5km, 2 foto’s, 1 aan de start, 1 aan de finish, tussenliggende tijd bepaald je snelheid) je snelheid controleert. het systeem is praktisch niet detecteerbaar door de politie (a d h v de radar-detector-detector), maar toch is er heel minieme kans indien gebruik van lage frequentie. geen nood, hierop is de stinger voorzien: 1 druk op de knop en alle illegale software wordt verwijderd van je toestel. dit is ook handig bij een gewone politiecontrole…
van die yamaha r1 is een top van 0 naar 100 inderdaad nonsens, volgens de technische fiche is er een top van 0-100 in 3.09 sec, dit is op papier, in werkelijkheid kan je dit praktisch onmogelijk halen. menselijk reactie vermogen is hiervoor te traag… btw: als je dezer dagen een top wagen wilt aanschaffen, neem dan de nieuwe audi RS6 avant, een familie wagen met ballen aan zijn lijf, sneller dan de C 63 en M5. prachtige wagen en helemaal niet zo opvallend als bv. een R8 of een M6 (terwijl de RS6, voorlopig toch nog, betere prestaties neerzet dan de R8 en de M6). te gelijker tijd heb je hier te maken met een ruime wagen met veel opberg- en passagiersruimte…

groetjes
Jos
Stefaan Dewinter
@Verhoest Joannes
het doet mij steeds plezier als ik zo een technische uiteenzetting mag lezen,het enige wat ik betwijfel is uw mening over de audi RS6 en de M5,tenzij u natuurlek de laatste nieuwe bedoeld met 586pk??maar die is bij mijn weten nog niet op de markt(ik bedoel rijdt al rond laat staan een comparatieve test tussen de BMW en de Audi of vergis ik mij??

Sportieve groet
joannes verhoest
@Dewinter Stefaan
ik heb het inderdaad over het nieuwe model van de RS6 avant die in belgie pas in april op de markt komt, in duitsland volgende maand al. hij zet ondanks zijn veel zwaardere gewicht, toch betere prestaties neer dan zijn tegenhangers bij mercedes en BMW, namelijk de C 63 AMG break, E 63 amg break (binnenkort mss de E 65 AMG) en natuurlijk de M5 touring…
ook tegenover de sedan versies zet hij betere prestaties neer.
dit zal vooral te wijten zijn aan de nieuwere technologie, want de M5 is toch al een tijdje op de markt, en vooral ook de 5.0 liter V10 TFSI motor die uit de lamborgini gallardo en de audi S6 en S8 komen. welliswaar heeft men de motor 0.2 liter lichter gemaakt (om oververhitting tegen te gaan), maar men heeft er 2de turbo aan toegevoegd en heeft het pk gehaalte opgedreven tot 579.4 pk met 650 Nm bij slecht 1500 toeren… (geen 586 pk, sorry ben een muggezifter…) er zijn nog geen comparatieve test gedaan tussen de BMW en de audi, wel reeds tussen de BMW en de mercedes C 63, maar alle tests van de audi die reeds uitgevoerd zijn zetten echte top prestaties neer. uit test blijkt dat als men de begrensing verwijderd (niet omzeilen met een soort van stoorzendertje) dat de wagen, net als de BMW, kan gaan rijden boven zijn actuele vermogen (zie ook het bekende voorbeeld van de bugatti veyron). zowel bij BMW als bij audi kan dan het vermogen overstegen worden (zonder tuning), bij de BMW M5 van 507 pk naar waarden zoals 540 pk, en de audi van 579.4 pk tot waarden van 600 pk. Bij mercedes kan dit echter niet, omdat zij een andere technologie gebruiken om hun pk’s te ontwikkelen. zij hebben minder pk’s namelijk 457pk en 600 Nm, maar zetten hiermee wel (rekening houdende met de pk’s) veel mooiere prestaties neer, het wel ook een lichtere wagen, eerder een tegenhanger van de M3 en de RS4. de E 63 AMG heeft dan ook 514pk meegekregen. maar bij welhalen van de begrenzing palt mercedes E 63 neer op 316 km/u en de C 63 AMG op 321 km/u, terwijl de BMW M5 een snelheid van 325 km/u overstijgd en soms zelf boven de 330 raast, afhankelijk van de weersomstandigheden. De audi heeft net als de BMW geen vast pk gehalte bij zo’n snelheden en haalt hierdoor net zoals de M5 geen vaste top (in tegenstelling tot de Mercedes, die praktisch altijd een vaste top bereikt, mits redelijke weersomstandig heden). de audi RS6 haalt met behulp van het nieuwe snufje, de DRC (dynamic ride control) dat de wagen stabiel houdt bij optrekken, remmen en hoge snelheden, en top van 330 km/u die overstegen kan worden, bij de juiste weersomstandigheden, tot net geen 350 km/u…
als je mijn opinie vraagt, dan kan je niet kiezen tussen mercedes, BMW en audi… ik ben lange tijd een BMW fanaat geweest, de M5 was mijn grote droom, maar reeds enkele jaren besef ik dat mercedes ook heel wat te bieden heeft, en sinds kort (1 a 2 jaar) heeft audi mij ook al heel wat getoont. keuze tussen de M3, de C 63, en de RS4 vind ik zeer moeilijk, hoewel de nieuwe M3 geen echte topper is naar mijn zeggen. bij uiteindelijke keuze tussen de C 63 en de RS4 zou ik waarschijnlijk voor de C 63 kiezen, met twijfel welliswaar (maar de C 63 is dan weer de duurste, dacht ik). bij een keuze tussen de E 63, de M5 en RS6, cijfer ik de E63 als weg, een prachtige wagen, maar geen echte topper in mijn ogen, deze wagen is te elegant en vertegenwoordigd te weinig het sportieve (wat in mijn ogen ook het verouderde beeld tussen BMW, mercedes en audi duidelijk maakt. BMW was vroeger het sportieve, met innige rijgedrag. mercedes was luxeuse met een zeer elegante uitstraling en een hoog prijskaartje. en audi was het meelopertje van de 2 groten BMW en mercedes, het eerder lompe type, met weinig uitstraling en klasse, niet echt sportief, maar wel degelijk van kwaliteit), uit de uiteindelijk overblijvende keuze van M5 en RS6, kan ik moeilijk een keuze maken, de M5 bestaat reeds een tijdje en is toch een stuk goedkoper dan de RS6 naar mijn vermoeden, de M5 is daarentegen wel een opvaller, en is zeer veelzijdig qua eventuele aanpassingen (tuning), de RS6 is dan weer iets minder opvallend dan de M5 maar is wel exclusiever, en heeft een zalige rijdynamiek. persoonlijk zou ik op het ogenblik een RS6 verkiezn, maar dat zal wellicht zijn omdat deze pas nieuw is en echt wel een zalige achterzijde heeft. prachtig afgewerkt. ook de optie voor die 420mm diameter keramische remschijven is ongelofelijk…

dat was mijn opinie

PS: indien je nog meer info wilt weten over de stinger, kijk dan eens op http://www.radarshop.com en op www. stinger.nl

groetjes jos
Stefaan Dewinter
@Verhoest Joannes
Wel verdorie ik dacht dat ik een rasechte autofreak was,maar hier moet ik mijn meerdere toch erkennen(natuurlek ben ik een echte BMW freak,kan je al zien als je mijn vroegere artikels hier leest)en dan ben ik nog geabonneerd op alles wat maar met autos te maken heeft,maar ik ben toch juist wanneer ik zeg dat Audi geprobeerd heeft van de motor van de nieuwe RS6 in de R8 te monteren,en er 3 exemplaren op de Nurburgring in de vlammen op zijn gegaan,wegens koelingsproblemen?en tenzij,maar ik ga het nazien had de motor daar toch 586pk??Een hint voor Audi mischien kunnen ze een licht opsteken bij Bugatti,daar heeft men ook een hele tijd nodig gehad vooraleer alle koelingsproblemen van de baan waren!!!
Sportieve groetn nog
joannes verhoest
@ Dewinter Stefaan
idderdaad, audi heeft dit geprobeerd. maar mag ik je er wel op wijzen dat de motor in de RS6 uit de R8 komt en niet omgekeerd.
maar de motor in de RS6 heeft men 0.2 liter lichter moeten maken om zo het koppel en pk gehalte te verhogen, zonder koelingsproblemen te hebben.
terwijl in de testversies van de R8 op de nurburgring de originele 5.2 heeft laten liggen en niet de 5.0 uit de RS6, en men heeft zo het pk gehalte opgevoerd tot respectievelijk 586pk (dit was mogelijk omdat men die 0.2 liter extra had) en daardoor zijn de koelings problemen ontstaan, dit was trouwens een experiment om te onderzoeken wat die koelingsproblemen veroorzaakt, om zo bij een oplossing de R8 met een nieuwe zwaardere motor op de markt te kunnen brengen naast de toekomstige R8 met een V12 6.0 liter diesel die in detriot stond… je bent inderdaad een rasechte autofreak, want ik heb nog nooit een abonement gekocht op auto magazines en dergelijk. heel zelden, 12 tal keer per jaar, koop ik wel autowereld, omdat dit in mijn ogen een objectief en ordentelijk tijdschrijft is. verder zou ik op reis in zomer in winter, wel eens een duits, frans, italiaans, … autoboekje kopen om mijn tijd in de wagen te verdrijven. maar al bij al zul jij vast veel meer weten dan ik over autoos… jij bent namelijk reeds 48 en ervaren, ik ben nog maar een snotaap van 18 (bijna 19) en heb slechts recente kennis. autoos hebben mij altijd gepassioneerd en ik ben er al mee bezig sinds ik in het lager onderwijs zat. thuis heb ik de afgelopen 8 jaar alle autoos gekozen, mijn ouders vertrouwen mij op mijn keuze… wel heb ik voor een 18 jarige reeds heel wat rij-ervaring met verschillende wagens (ik ben natuurlijk nog geen geroutineerde chauffeur), maar ik reed reeds met een chevrolet tahoe 5.3 (2001), een chevrolet avalanche 5.3 (chipped)(2003), een bmw 320i automatisch(1998), een mercedes CLK 200 cabrio (2002) en (2006), een chrysler grand voyager 2.5 crd (2005), een volkswagen caddie 1.6 (2007), een mercedes B170 (2007) en volkswagen touareg 2.5 tdi (2005), een bmw 320d (2004), een volkswagen golf V 1.9 Tdi (2006), een volkswagen golf IV 1.6 (2002), een cadillac escalade EXT (2003), een renault twingoo,… en waarschijnlijk wel nog enkele wagens die ik ben vergeten, maar dit zal het toch ongeveer zijn. dan mag ik wel niet vergeten dat ik op de leeftijd van 12 eens met een BMW 520i heb gereden (naar niet op de weg natuurlijk), en mijn eigen wagen, een mercedes 190 1.8 benzine (1991), staat ook nog niet in het rijtje… ook heb ik wat ervaring met tractors en maneuvreren met remorquen aan een tractor. en vooral maneuvreren met remorquen doormiddel van en klarque, zeer handig toestel, ik reed ook reed met een de avalanche, van mijn stiefpa, met een 8 meter langer boot op een 3-asser eraan tot in luxemburg, niet zo simpel als het lijkt… maneuvreren ermee valt wel mee… ervaring met vrachtwagens en bussen of busjes, heb ik niet. wel met brommers en ik heb ook wat ervaring met een suzuki 250cc die thuis staat. verder weet ik niks af van moto’s, ligt niet binnen mijn interesse (hoewel ik graag eens een agusta zou willen berijden, en een buell ook…). mijn fanvoriet in de autowereld is het herkennen van motoren op geluid, de literinhoud van een auto kan ik niet onderscheiden, maar ik hoor wel het verschil tussen diesel en benzine, zwaar of licht, en er zijn heel wat merken die je er zo uithaalt… ook met mijn 190 van mercedes heb ik al heel wat ervaring… hiermee bedoel ik dan het rijgedrag van je wagen aanpassen, van loom naar sportief, ongelooflijk wat je uit die oud car nog kan halen. van mechaniek ken ik niet zo veel af, ik leer de namelijk wetenschappen – wiskunde, en geen techniek of zo… (nu doe ik handelsingenieur), maar ik zou wel doodgraag mechaniek leren na mijn studies in een vorm van avondschool of zo… zo zie je ik ben nog maar een echte snotneus op vlak van autoos, buiten de verschillende rijervaringen mss…

groetjes jos
Stefaan Dewinter
@Verhoest Joannes
Beste Joannes ze gaan jou niet veel meer leren op de avondschool automechanica!! dat kan ik je garanderen! Jij rijdt nu met een Mercedes 190,mischien kan ik je toch nog het volgende bijbrengen,wist je dat er van dat model 1879629 gemaakt zijn? fabriekscode W201 en de produktie stopte in Sindelfingen in februari 1993?
Zo spijtig moet ik het nu kort houden want de plicht roept(werk weet je)
Zo tot wederhoren
Beste groeten nog
Onze east Freunde maken zeer zakelijke auto’s, de sportmodeltjes, zoals de z3 en z4 hebben een interieur van een nissan micra heel erg jammer, de 5 serie en 6 serie, zijn zeer mooie auto’s vooral de m, bmw is een turkenmerk geworden in mijn ogen(denk aan ingedeukte 316 coupe een vergelijkbare opel of fiat is rijkelijker uitgerust en een astra trekt de 316 eruit), ik bedoel autofreaks zoals op blogs zoals deze zullen al met hun ogen dicht het verschil horen tussen een 530i en een m5 alleen jammer dat er geen auto’s meer gemaakt worden zoals een z8 of 8 serie(of de leuke z1 met grappige deuren), maar ja toen der tijd kosten een bmw 850csi net zoveel(15.000 gulden is niks op een bedrag zoals dit) als een ferrari, 290.000 gulden voor 8 serie tegen Ferrari F355 GTS (1994) 305.000 gulden, helaas leverde de ferrari ook 380 pk maar dan bij 3.6 liter en de bmw bij 5.6. het verbruik was zelfs nog meer in de 8 serie, als je kijkt voor 1994, 95 was de 8 serie ver voor zijn tijd, de S70B56 levert 380pk de coupe haalt zonder begrenzer 300km. de S70B56 heeft het kleinste productie aantal van heel het bmw concern, de 8 serie is een grote flop geworden omdat het elektronische gedeelte gewoon shit was(veel dingen gingen stuk), alhoewel de 8 serie een zogenaamd AHK systeem heeft, het achteras kan ook draaien zoals de voorwielen(niet ver maar dat kleine stukje scheelt zoveel http://nl.truveo.com/BMW-E31-850CSi-AHK/id/72057640285433591, dat je nog scherper door de bocht kan als een motor of watvoor auto dan ook(wellicht dat de skyline iets scherper door de bocht gaat), tot slot, Mannschaft Stefaan een m5 blijft een uber- dikke auto, ik bedoel het volk(met een crx del sol of een hyundai coope zou denken oh zon een oude lullen directeur slee zal niet zo snel zijn laat ik hem er eventjes uit racen, een wolf is schaapskleding is de m5 de m6 heeft een toch iets scherpere look, de m5 is een van de mooiste auto’s ooit gemaakt in mijn ogen puur omdat het niet een patser auto , geen sportauto(zoals een toyota mr2, honda s2000, of dergelijke) en toch zon dikke v10 heeft, f1 flippers en toch lekker comfortabel is, alles wat een auto zou moeten hebben heeft een m5, alleen een nadeel de prijs, 150 mille is toch een hoop, voor hetzelfde geld heb je een maserati met meer ”ik ben rijk” gehalte, vriendelijke groet

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).