Nissan Skyline met 1000 pk Mercedes V12

Auteur: , 59 Reacties

Recept: Men neme een Nissan Skyline. Men verwijdert de motor als oud afval, want daar hebben we niets aan (ehum??). Men plaatst een door Brabus getunde Mercedes 6.7 liter V12 met 4 turbo's en een slordige 1000 pk. Laat het geheel goed doorkoken en het resultaat is verrukkelijk! Een sprintje naar de 100 km/u duurt niet langer dan 3 seconden en de top ligt op een dikke 354 km/h...

Zie dat maar eens een beetje fatsoenlijk op de weg te houden. Eet smakelijk!
(via: jalopnik.com)



59 reacties

Ja duidelijk is toch weer dat die jappen niet zonder duitse power kunnen…….
@junior: Wat een onzin! Het normale Skyline motorblok kan met een paar kleine wijzigingen al vrij makkelijk 650pk leveren en er zijn versies met 1300 en 1400 pk bekend, een daar zit geen enkel stukje duitse techniek bij! Alsof alleen Mercedes, BMW, Audi, Volkswagen en Porsche verstand van techniek hebben…
!¿!Mats!¿!
geef deze maar aan mij! :P
Ale dan hebbe de jappe het toch toegegeve dat duitse motoren de beste zijn!
Deutschland über alles kennen ze dus zelfs tot in Japan!
@jan omdat er één bedrijf zo gek was een gigantische duitse V12 in een Skyline te lepelen hebben de Jappanners toegegeven dat Duitse motoren de beste zijn? Van welke planeet kom jij? Een Skyline motor is maar 2,6 liter en daar halen echt knappe ingenieurs met behulp van maximaal 2 turbo’s meer pk’s uit dan er nu uit dat Mercedes 6,7 liter blok met 4! turbo’s komt…. Ja hoor dit is echt een overduidelijk bewijs van Duitse suprioriteit. Ga jij maar eens wat meer info op internet lezen want je snapt er nog maar bitter weinig van.
Als we dan toch aan het piepen zijn: alsof alle info op internet zo betrouwbaar is…
Die Skylines met 1000turbo pk uit 2,6 liter gaan maar even mee. Dit komt mede door koelingsproblemen, de Bugatti Veyron heeft niet voor niets 10 koelers. Wat heb je aan 1000pk als je het maar 25x kunt aanspreken?
Het gaat mij er ook niet om wat er wel en niet kan. De opmerking dat duitse techniek superieur zou zijn, dat is onzin. Dat je om een echt snelle Skyline te maken een duits motorblok nodig zou hebben, dat is onzin.
De Skyline racers van Nissan(jaren 90!)hadden, toen ze meededen aan de Aziatische toerwagen kampioenschappen ook al meer dan 600 pk en daarmee werden zelfs lange afstands races gereden. Die dingen waren bloedsnel en gingen nooit stuk.
Mercedes heeft helemaal niet bijzonder veel successen op haar naam geschreven in de racerij (Audi en Porsche wel overigens). Als je kijkt naar de autosportsuccessen dan zijn de best presterende merken Honda, Mitsubishi, Peugeot, Ford, Renault, Alfa Romeo, Ferrari, Porsche, Audi en BMW en zoals je ziet zijn dat lang niet allemaal Duitse merken. Sterker nog “de duitsers” hebben bijvoorbeeld maar 7 keer de wereldtitel Formule 1 binnen gehaald sinds 1950, de Italianen maar liefst 18 keer!
Ik ben vooral benieuwd naar het koppel van deze Japans/Brabus automobiel. Je weet wat ze zeggen: “Horsepower sells the car, torque wins the race.“. En volgens mij zit er erg veel koppel in deze V12.
Slim gezien, i.p.v tegen elkaar op te gaan met elkaar samen werken.
In het artikel van Jalopnik staat:
V12, 6715 cc 4 turbo’s
Pk’s: 1000
Max. Koppel : Over 100 kgm (dus meer dan 1000Nm)
Versnellingsbak: 6 speed sequentieel
De AMG V12 is al begrensd op 1.000Nm, onbegrensd geloof ik 1.200Nm. Deze quad-turbo moet zo’n 1.500Nm koppel oid hebben.
woody, ik wil even reageren op je uitspraak “Mercedes heeft helemaal niet bijzonder veel successen op haar naam geschreven in de racerij” Als er een merk was die vroeger in de racerij domineerde was het mercedes wel, toen de 300sl uitkwam met de befaamde vleugeldeuren had meneer enzo ferarri nog de luijer om. Toen sloeg mercedes de klok, dat was de sportauto….
En dan heb ik het met de 300sl een van de vele voorbeelden……
Jan-Jaap-Karel-Kees
Vergeet niet de 300 SLR in de Mille Miglia… Met de hoogste gemiddelde snelheid ooit gereden. Eind vorig jaar nog een stuk over in de Autovisie, geweldig :D.
Trouwens over de Skyline, doe mij maar gewoon een standaard apparaat. Vindt ik toch een stuk mooier :).
Ferrari begon met zijn raceteam in de jaren ’50 en werd al in 1952 (en 1953) kampioen. Ruim voor de 300SL uitkwam. Je weet niet waar je het over hebt. Zoek maar eens wat geschiedenis boekjes op.
@ Milliy
Jij hebt je huiswerk gedaan
En @ WooODy, als je uitroeptekens gebruikt betekent dat niet dat je gelijk hebt
woody komt aardig in de buurt hoor sam sam.

het skyline blok komt op 550 pk, zonder een andere interne verandering. het blok kan 1600 pk aan, dan scheurt het tussen cilinder 3 en 4. met 1400 pk, heb je nog steeds geen super erge coolings problemen.

woOdy, weet aardig wat over de motor denk ik. ik heb de motor de afgelopen 2-3 jaar bestudeert, heb er een boek over enzo.

iedereen moet even goed hun feiten nachecken voordat ze weer is wat uit hun nek lullen. gewoon omdat de bugatti 10 koelers nodig heeft om te kunnen rijden, betekent niet dat de skyline net zoveel nodig heeft om 1000 ok te krijgen.
Dat is gewoon een tijdelijk hype van die 1000 pk. Bugatti heeft hoog van de toeren geroepen en de andere merken willen tonen dat het ook mogelijk is in hun wagens (bestond trouwens al in het dragracen) En Mercedes heeft wel degelijk een goeie naam in races. Vroeger in de F1 met de “zilvere pijlen” was Mercedes de dominant. De afgelopen jaren was het ferrari maar kijk hoe ze nu bezig zijn, toch ook niet echt om trots op te zijn en dat geld ook voor mercedes. De meeste merken blinken wel ergens uit bij een bepaalde soort races. En wat zijn slechte motoren? Er zijn verschillende manieren om aan een bepaald aantal pk’s te komen. Dan hangt het gewoon af moeten ze lang meegaan (zwaarder, minder snel) of moeten ze snel gaan (lichter,onderdelen gaan minder lang mee).
de opmerkingen over “wat zijn slechte motoren daar ben ik het mee eens. Er zijn meerdere manieren en technieken en je kunt niet zomaar stellen dat de ene keuze beter is dan de andere (“Ieder voordeel heb z’n nadeel”- Cruyff).
Het officiële Formule1 kampioenschap begon in 1950 en sinds die tijd heeft Mercedes 4 keer (eigenlijk 3,5 want in 1954 werd Fangio kampioen maar reed zowel met Maserati als Mercedes) de wereldtitel binnen weten te slepen.
De tijd van de Silberpfeilen betekende idd veel succes voor Mercedes, maar toen waren nauwelijks regels om de auto’s vergelijkbaar te maken. Er reden eigenlijk totaal onvergelijkbare auto’s door elkaar. 4,6,8 cilinders met en zonder compressor “alles kon”. Ik probeer niet Mercedes af te zeiken, maar zoals Bas al zei, check je feiten voordat je dingen gaat roepen die nergens op slaan (zoals de eerste post bij dit onderwerp, daarmee begon de “discussie”)
kijk eens naar volkswagen (niet dat ik dat zo’n goed merk vindt). Die krijgen gewoon 170pk uit een 1.4tje. Dat vindt ik een betere prestatie dan met 4 turbo’s 1000 pk te krijgen.
Overigens…
Qua specifiek vermogen scoort dit AMG blok niet eens geweldig met een ruime 149 pk/liter. Het originele 2.6l motorblok haalt die waarde al bij een vermogen van ‘slechts’ 388 pk.
Ergo: there is a substitute for cubic inches, namelijk vakmanschap en technische know-how ;-)
Koppel Solstice, daar draait het om: HP sells the car, torque winst the race
Die motor hangt die voorin? Zo te zien wel namelijk. Dan vraag me toch af hoe hij op het circuit zal presteren. Aangezien die V12 een stuk zwaarder is dan de originele V6.

@ Gidie, die 1.4 heeft een twinturbo als je tenminste de Polo GT bedoelt. Honda haalt 240 pk uit een 2L atmosferische motor, dus zonder turbo.
op wOoOdy regearend: er zijn meerdere technieken om motoren te tuning. Ik heb liever wat minder Pk”s en meer betrouwbaarheid dan meer pK”s en weinig betrouwbaarheid. Om een voorbeeld te geven: De Bmw M5 heeft wel een last dat ze iets kapot maken op het circuit…..
@W0o0dy. Ja maar een normale skyline heeft wel 10turbo’s nodig om aan een fatsoenlijk aantal pk’s te komen. Zonder die turbo’s is die auto niet voorruit te branden.
@junior: HAHAHAHAHA, weet je zeker dat je op het autoblog forum moet wezen en niet op http://www.sesamstraatblog.nl?
@ Woody en aan andere opgefokte ” petrol heads ”
Je kan op een rustige manier met elkaar discussieren zonder elkaar te beledigen.

Ik vind het knapper als je je mening kan opbouwen met feiten en argumenten dan elkaar te linken naar http://www.sesamstraat.nl
En trouwens zoals Sacha zei:
HP sells the car, torque winst the race
want pk is niet alles, het draait meer om koppel
moeten we opmerkingen als bovenstaande van Junior serieus gaan nemen? kom op zeg…..
Als trouwe Mercedes liefhebber moet ik wel helaas zeggen dat ze er weinig eruit hebben gehaald dan 1000 pk met behulp van 4 turbo`s…
Ferrari heeft uit de enzo fxx meer dan 800 pk gehaald en dat is een gewoon een atmosferisch motor, wat wel een knap staaltje techniek is.
Eigenlijk is het wel een beetje jammer
En wat moet je met een zware v12 terwijl je hetzelfde uit die 2.6 skyline kan halen? Met de v12 haal je er wel meer koppel uit
@SamSam: natuurlijk ben ik voor discussiëren op basis van argumenten en ik denk dat ik daar redelijk uitvoerig in ben geweest. Schelden doe ik dus ook eigenlijk nooit, maar ik denk dat de meeste mensen hier het met me eens zullen zijn als ik vind dat de opmerkingen van Junir weinig te maken hebben met feiten. Maar ok, misschien was die opmerking over sesamstraat een beetje onvolwassen. Het is niet mijn bedoeling iemand te beledigen.
Wat Jappen uit een 1.8 V4 16v kunnen halen, halen sommige Duitsers nog net uit een 2.5 V6 24v.

Celica T-sport 1.8 V4 16v 192 PK
BMW 325 Ci 2.5 V6 24v 192 PK
Mercedes-Benz C230 Sports Coupé 192 PK

De enige Duitser die echt respecteer om z’n motortechnische vooruitboekingen is VW die met de nieuwe Golf GTI 2.0 met 200 PK en een koppel van 280 Nm (wel met een Turbo overigens)
@ Woody

Coooool
ff for the record, de skyline zelf komt ergens uit azië ja. Maar deze auto is toch echt getuned door een fransman.
voor de liefhebbers: een stel professionele drifters (absolute helden in Japan) die tot de conclusie komen “This car is so fast, even a dead man will scream!”

http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=36035AA1-2B82-4AC1-87BD-771358852BEC&kw=9&p=1
Het vermogen wordt gescha
het vermogen wordt geschat op ongeveer 600pk maar de auto is vooral getuned op “driveability” dus een mooie koppelkromme en een lineaire vermogens ontwikkeling.
Dragracer Skyline met een behoorlijk aangepast 2.7 liter blok.(ongeveer 1,350 BHP) http://www.exvitermini.com/r33specs.htm
Snelste 400 meter met staande start 8,273 seconden met een eindsnelheid van 268,416 km/uur (overigens was het max.toerental “maar” 10.500 toeren en dus “slechts” 1100pk.
Allemaal leuk hoor, die skyline met die dikke motor. Ik heb echter een flink interview met de eigenaar daarvan gelezen. Die auto heeft maar heellllll weinig kilometertjes gelopen.Ik vind het prachtig wat hij gedaan heeft. Maar ik wil weleens zien of die techniek het 100.000 km uithoudt.
Ennuhhh als je echt wil funnen moet je een Freestream T1 bestellen.
http://www.freasteamcars.com
Ik betwijfel of die skyline dat bijhoudt…..
freestrammotors
MotorSportElise
lkkere auto :-D , boeiet niet wat het is 1000 pk aan boor is altijd lekker:-P
voor sommigen die denken dat je ten alle tijden 10 radiators nodig heb voor koeling zoals bij de bugatti….doe ns normaal…waarom hebben ze dat bij bugatti…1)..de motor zit achterin..2)de auto weegt om en nabij de 2000 kilo…

verdiep je eens wat meer in de skyline..dan kom je tot de ontdekking dat je verre van een mercedes motor nodig heb om hard te gaan…

ik heb de skyline met mercedes motor al eens gezien…maar hij rijd er nooit mee…wel raar als je 1000pk heb…
@wim: zoals je misschien al was opgevallen, hadden we al een paar tekstjes gewijd aan wat er allemaal met het normale Skylineblok mogelijk is…
Wat ik even in dit forum wilde zeggen dat de skyline absoluut ownd in de racewereld. Ik heb genoeg Mercedes auto’s gezien die absoluut niet kunnen tippen aan de japanse tuners van de Skyline. Het is soms jammer dat mensen de japanse auto’s niet respecteren. Ik doe dat namelijk wel :).
Wat een gelul. Het is immers een 6.7 liter race-V12 met maar liefst 4 turbo’s, om zodoende 1000 pk’s eruit te kunnen peuteren.

De befaamde RB26DETT met zijn cilinderinhoud van slechts 2563cc haalt al 1420 pk’s onder extreme tuning (6-cilinder in lijn).

In dat opzicht, zou de 6,7 liter V12 iets van 4200 pk’s moeten hebben om nog een volwaardig concurrent te kunnen zijn voor de RB-series. Met andere woorden, een matige motor dus…
@Soul2reav, precies!

Lees dit maar:

[quote]Er zijn tal van varianten van de Nissan Skyline uitgebracht, waaronder het vlaggenschip GT-R die in de jaren 60 werd geïntroduceerd. Deze was technologisch bezien voor zijn tijd geavanceerd. Anno 2005 kan het vergeleken worden met de hedendaagse exoten zoals E60 M5 s85. Echter, de huidige 4WD-wereldrecords in alle categorieën zijn nog steeds bezet door de Skyline’s (onder andere b.v.b. de 4WD-topsnelheid van 387 km/h en dragaccerlatie van 0 naar 300 km/h in 7,94 seconden).

Desbetreffende records daarvan, worden geleverd door (gn.) RB26DETT (“The engine of the year 1995, 1996, 1997”), welke van origine ontwikkeld is voor de rally/racerij. Dat blijkt ook uit het feit dat de Skylines 50 keer achter elkaar de JGTC-kampioenschappen domineerden (1ste, 2ste, 3ste plaatsen). In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A races en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de R32 GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook de 24-uursrace op het Spa Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen. Daarna namen ze niet meer deel aan de races, onder meer dat Nissan besloot te stoppen met de fabrieksproductie van Skylines. Het merk wou zich richten op ‘de gewone burger’.
Groter

Wegens de wetgeving van de Japanse regering werd dit motorblok vanaf de GT R31 S-series gedowntuned naar 278 pk’s standaard aan het vliegwiel. Hierbij werden de huidige Skylines betrekkelijk zeer makkelijk stock op te voeren (vermogens ver boven de 800 AWHP’s is geen uitzondering, integendeel). Ook het onderstel en de aandrijving waren toentertijd opmerkelijk, daar deze auto onder andere beschikt over vierwielsturing (S-HICAS) en computergestuurde aandrijvingsverdeling (de door Nismo vervaardigde ATTESA-ETS), deels afhankelijk van omstandigheden. Hiermee was het niet alleen mogelijk om enkel voor/achterzijde onafhankelijk te bepalen. Sterker; het werd per wiel geregeld, wat vooral het bochtengedrag en grip ten goede komt. Vrijwel alle Skylines worden met zescilindermotoren in een lijn afgeleverd, met de GT-R als topmodel. Over dat laatste schreef het internationale automagazine “Road & Track” ooit: The best straight-six sportcar to ever come from the land of the rising sun. Na een rit in 1000 pk’s sterke JUN R33 betitelde Jemery Clarkson het als ‘de auto met de meeste grip en beste weggedrag’.[/quote].

50 keer achter elkaar. Doe dat maar eens na met je Mercedes. Het is niet voor niets dat hij in Japan als Godzilla betiteld werd, nadat hij een Le-mans Ferrari pijnlijk vernederde…
Hier heb ik niks op te zeggen…
Lijkt me duidelijk…
Iedereen heeft zijn eigen smaak. Maar wat ze ook doen met de motor van Mercedes, het officiele Nissan blok heeft op dit moment een record top van 387km/h, en zo staan er meer records op naam van Nissan (NISMO). Waar de Duitsers en andere landen zo als Engeland en de VS niet eens aan kunnen komen met hun wagens en/of techniek.
—-
Junior schrijft: @W0o0dy. Ja maar een normale skyline heeft wel 10turbo’s nodig om aan een fatsoenlijk aantal pk’s te komen. Zonder die turbo’s is die auto niet voorruit te branden.
—–

Ik ben 16, ik begin net aan mijn eerste jaars opleiding autotechnicus, maar zo te zien had ik het dus zwaar mis dat ik een nietsnut was wanneer het over bepaalde zaken gaat.

Zelfs een standaard skyline knalt gudverdumd hard, mén, ik heb er in gezeten, trekt als een malle, dus ik denk dat je even wat dingetjes moet opzoeken met je ”zonder 10 turbo’s’ is die niet vooruit te branden”

n00b!
[…50 keer achter elkaar. Doe dat maar eens na met je Mercedes. Het is niet voor niets dat hij in Japan als Godzilla betiteld werd, nadat hij een Le-mans Ferrari pijnlijk vernederde…]

Niets meer aan toe te voegen, nicely said.
*Kwijlt.
Check this one out! Durf nog maar eens te beweren dat Skyline’s prutsbakken zijn en minder zijn dan Mercedessen of BMW’s….. etc.

Kijk hoe een Mines Skyline een Porsche GT3 en een F40 voorbij rijdt op het circuit.
http://www.youtube.com/watch?v=y9YEFEkAvJk
Opzich wel leuk en aardig, maar diegene die de RB26DE(TT) motor willen ophemelen:

Als Porsche er nooit was, dan hadden ze ook niemand om die motor van te kopiëren.


Zo, daar ben ik even klaar mee.


Oh ja, de VQ-serie motoren is tevens ook grotendeels gekopieerd vanuit de Duitse grijze massa’s.
Ze hebben Porsche nodig, om met Porsche en de rest te concurreren.

Is da nou gek of nie?
Én ook nog eens Cosworth (Audi).
@Rico: Golf GTI Mk.I 1.8 atmospherisch, 480 PK, 280 Nm.

Zul je ook wel leuk vinden. Alleen was hij in de prak gereden en waarschijnlijk is hij nu ergens in de vorm van een blokje. :P

Hij liep i.i.g. tegen de 16.000 RPM, en stationair op 8.000 RPM.
niet te geloven ! 1000 pk ? wow !
Brabus cls Rocket
Weineck cobra?
Koenigsegg ccr?

Gaat volgens mij best snel, zijn verder gewoon productieauto’s.

Je kan ook een enzo fxx 800pk geven, in de normale enzo schroeven ze dat terug om hem betrouwbaar te houden….hahahaha.
Ik denk dat een van de betrouwbaarste opschroefbare auto’s toch wel Toyota Supra’s zijn….

Jullie zijn onderling allemaal lekker appels met peren aan het vergelijken, circuit, straatauto’s en dragracers zijn onderling heel verschillende auto’s met heel verschillende settings en normen, die kun je zo niet met elkaar vergelijken.

En als jullie toch zo nodig naar vermogen, betrouwbaarheid en cc’s kijken, pak dan een 1000cctje die zo ff 200pk eruitgooit, die zich bij 14.000tpm heerlijk voelt en waarbij je dat elke dag kunt benutten…..en daarbij nog zeer zuinig lopen ook!
Wil je snel?……….neem dan een y2k, is ook gewoon een produktie bike!!!!!

Auto’s zijn waardeloze achterhaalde dingen….ze worden zwaarder zuipen meer, en zijn fileveroorzakende bullebakken….

Het meerendeel van de argumenten hier zijn allemaal overgenomen momentopnames, totaal nutteloos ter referentie…..maar wel leuk om te lezen….

Oja, volgens mij staat er ook een record op naam van een Mclaren F1?????
Das echt geen fu*** Nissan blok!

En ach, Vipers, GT40’s, Gto’s, Z06’s voorzien van twinturbo’s zijn betrouwbaar en rijden alles stront….die kleine blokjes waar jullie het over hebben pompen er in verhouding minimaal zoveel klerezooi in…..wel eens de compressieverhouding naast elkaar gezet, met je turbo verhalen….

Kun je in een Skyline ook in zijn vier optrekken vanuit stilstand en doorgaan tot de 280, zonder horten of stoten?
Kun je in een Skyline ook 100kmh rond 1000tpm rijden en een verbruik halen van een op 16?
Dit is geen 1.6 motortje, maar een 7-LITER! V8, standaard….simpele techniek.
En Porsche en Ferrari op het circuit ook nog poep rijden, kijk dat noem ik ontwikkeling, voor een auto die gezien word als lomp amerikaans, een Corvette die ook nog een een flink stuk goedkoper is dan de rest….


Met je uitgeklede Speciaal geprepareerde overboosted Skyline….die alleen maar rechtdoor kan….en die je heel veel geld gaat kosten.
@ Brabus cls Rocket “met je uitgeklede speciaal geprepareerde overboosted Skyline…, die alleen maar rechtdoor kan….,” Volgens mij ben jij gek bij je hoofd. Skylines gaan soms harder door bochten dan Formule 1 wagens dit vanwege hun 4WD systeem.
als er mee geraced gaat worden zal er toch begrensd moeten worden om aan de eisen te voldoen.
Mensen rustig,iedereen zit her gewoon argumenten te verzinnen tegen elkaar.Alle autos zijn goed in iets, De skyline bv. is geweldig in handling maar de mercedes s weer heel anders. bovenden goed werk met de skyline! vraaag me echt af hoe het is om met zoets te rijden…
sorry voor mn vorig bericht mn ‘I’ toets is kapot

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).