Is 12,9 liter en 1100 pk genoeg?

Auteur: , 39 Reacties

Het lijkt wel feest deze week, een feestje met veel pk’s. De Duitse autobouwer Weineck wilde graag een statement maken en dat lijkt te zijn gelukt. De klassieke Cobra hoort te worden uitgerust met een vette V8 en dat hebben ze in Duitsland goed begrepen.

Maar liefst 12,9 liter meet het exemplaar wat in de Cobra gemonteerd is. Weineck claimt een piekvermogen van 1100 pk bij 7000 rpm. Het nogal heftige koppel van 1760nm komt vrij bij 5500 rpm. De toerenbegrenzer grijpt pas in bij 8000 rpm, een absurd hoog toerental voor zo’n grote motor. Die hoge toerentallen roepen overigens links en rechts op fora wat vragen op, of het allemaal wel klopt wat beweerd wordt door Weineck.

Ga je vol weg bij een stoplichtsprintje dan bereik je binnen 5 seconden 200 km/u, weer 5 seconden later rij je al 300 km/u. Je mag wel zelf alles onder controle houden, want ABS, ESP, ASR, niets van dit alles biedt Weineck aan (via Auto55.be).



39 reacties

vraag me af wat ze hier voor een versnellingsbak voor hebben (vrachtwagen ofzo?) en wat voor een aandrijfassen….. Zonder spoilers of venturi’s heeft deze auto geen downforce dus gaat ie op snelheid waarschijnlijk vliegen. Een nogal gestoord voertuig, echt levensgevaarlijk
Dit is absurd, 10 seconden tot 300 km/h. Is dat niet het zelfde cijfer als de Veyron? En het verbruik zal ook wel waanzinnig zijn zeker. Wie dit koopt heeft méér als één veis los zitten.
Ik denk wel dat hier een machtig geluid uit komt.
ik vraag me af of het motorgeluid boven het kolken in de tank uitkomt (jokerp)
oja, en de motorkap… “it’s definately sucking” :-P
als je je best doet gaat ie op ze achterwielen weg volgens mij.. :-P ik vind het wel erg veel hoor en dat alleen op de achterwielen…
dit is te zot voor woorden. Hier kan je toch niet veilig mee rijden????!!! maar waarschijnlijk wel een bangelijk geluid.
Wouter (autoblog)
Erik (& anderen): ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die er mee gereden heeft. Er zijn nog veel meer artikelen te vinden, maar geen rijimpressies.
There is no replacement for displacement“. Behalve dan “more displacement“.
Kun je die wagen wel recht op de baan houden. Zeker als je voluit wil.
Bizar en Lelijk met een hoofdletter L.
Op zich is een Cobra een prachtig klassieker, alleen dat vreselijke ding op de motorkap is wel erg lelijk.
Ik heb een paar jaar geleden eens een reportage gezien op VOX AMS. De auto was toen nauwelijks te controleren bij hard acceleren. Het zegt ook genoeg dat hij van 0-100 in 3,8 op trekt en 100-200 in 1,5s. Zodat hij op het totaal komt van 5,3s voor de 0-200 sprint.
Lijkt me best leuk om te hebben… alleen met die snelheden heb je toch goed zicht nodig, hebben ze een wolkenkrabber op de motorkap gemonteerd , zie je niets…
Jay Leno heeft ook een 1.000Pk apparaat laten bouwen:

http://www.jalopnik.com/cars/images/leno_toronado.jpg

Aldus: http://www.seriouswheels.com/top-1966-Oldsmobile-Toronado-Jay-Leno.htm

1000Pk op de voorwielen…
Amerikaanse V8 blocks zijn relatief makkelijk naar de 1000pk te brengen, als je kijkt in de hot rod wereld rijden er genoeg van rond. Helaas gaan ze wel allemaal vrij snel stuk. Dit ding, tja, je moet er van houden…
Oorspronkelijk heeft deze auto wel voorwielaandrijving maar zelfs Leno was niet gek genoeg om 1000pk naar de voorwielen te sturen. “Leno’s car, while still powered by a 425-cubic-inch engine, sends power to the rear wheels by way of a C5 Corvette transaxle.”
Van 0-300 in 10 seconden?Dat kan toch nooit??Ik weet dat de moto van de ghostrider, diene hayabusa met 499 pk van 0-300 in 9 seconden geraakt, maar dat is een moto he!En zelfs dan waren er dan al heel veel die riepen dat dat onmogelijk was, laat dan staan voor een auto.
als je naar dragracen gaat kijken dan zie je daar auto’s die dat halen (en veel sneller nog). 400 meter met staande start in 6 seconden en een eindsnelheid van meer dan 200 mph kan wel. Of dit ding idd in 10 seconden op 300 zit dat weet ik niet, maar theoretisch is het wel mogelijk. Deze auto weegt maar 1000kg en heeft 1100 pk… als de Veyron in ongeveer dezelfde tijd naar 300 kan dan moet deze er niet ver vanaf zitten…..
De vraag is of de Veyron dat echt kan???
Dit is niet normaal en ik wil het wel geloven eigenlijk maar kan het haast niet geloven!!! hoe kan je in godsnaam in 1,5 sec. 100-200 km/h afleggen. ik weet dat hij een absurde koppel heeft maar toch ik bedoel jullie weten toch allemaal hoelang 1,5 sec. duurt? Ik heb wel prestaties van een M3 B32 turbo @30psi 1000hp @7800RPM en 1070nm @4600RPM. en deze M3 heeft nog steeds wheelspin op 200km/h. Ik geloof best dat die Cobra meer tractie heeft dan deze M3 maar ik weet niet hoeveel tractie je nu nodig hebt om 1760nm in snelheid te vertalen?!?

even de prestaties van de turbo M3 (link)
0-100 km/h 3,2 sec. (betere tractie dan de cobra?)
0-200 km/h 8,8 sec. (na 90 km/h speelt aerodynamica op een auto steeds grotere rol naarmate snelheid toeneemt)
0-240 km/h 11,9 sec.

gear ratio:
72 km/h in first gear
121 km/h in second gear
183 km/h in third gear
246 km/h in fourth gear
304 km/h in fifth gear
340 km/h in sixth gear, electronically limited

greetzz
ik weet niet zeker of ze kloppen, maar hier heb je twee formules. Daarmee kun je de tijd over 400 meter met staande start uitrekenen en de eindsnelheid. Ik ben niet zo’n ster in wiskunde, maar ik kwam uit op 7,1 seconden en een eindsnelheid van 306 km/uur….

ET = ((Weight / HP)^.333) * 5.825
MPH = ((HP / Weight)^.333) * 234

Iemand die me kan vertellen of die formules ergens op slaan? en of de uitkomsten die ik hier heb kloppen? de auto weegt 1000kg (2000lbs) en heeft 1100pk…. rekenen maar!
oh ja ^.333 is het getal tot de macht 0,333
0-300 in 10 sec is wellicht mogelijk. Maar 100-200 in 1,5 seconden geloof ik ook niet. 0-100 zal dan wel tegen de 2 seconden zijn (met tegen bedoel ik de onderkant van 2 seconden)…

Maar, wel weer een sterk verhaal voor op verjaardagen!
dat is een zelfmoordmachine
In de Top Fuel dragster klasse, staat het wereld record voor de 1/4 mijl op 5sec, na 400mtr 495km/h. Dus elke seconde 100km/h sneller. Het is logisch dat bij deze Weineck Cobra de 100-200 sneller is dan de 0-100, dat heeft puur met tractie te maken.
Je kunt in stilstand de Bugatti Veyron (0-200 in 7,3sec ;0-300 in 16,7sec) tot 200km/h voorbij laten accelereren en je bent nog eerder bij de 300km/h.:-)
er schijnen berichten te zijn dat elke keer je gas geeft je een halve liter benzine door je motor blaast
meer weten over vermogen, koppel, acceleratie en topsnelheid? Op deze site staat een aardig stuk tekst dat uitlegt hoe auto’s komen tot hun tijd op de 0-100 sprint etc. http://www.tuningparts.nl/technische_artikelen.php?subaction=showfull&id=1127141265&archive=&start_from=&ucat=7&
@W0o0dy
wat een lange tekst
yep, het is een heel verhaal, maar redelijk duidelijk geschreven dacht ik. En ook best leerzaam.
@ WoodY

Thanks voor de site man…zocht ik al langer
Jep, mooie link WOoOdy. :-)
1100 pk. Dat is ziek veel. En dat op een 2WD. Die loopt de eerste 3 seconden te spinnen man.
@Joost
met zoveel power kan je voor eeuwig blijven spinnen tot je banden inklappen(letterlijk)
Als je in 5 sec naar 200 km/h wil zal je de rechter voet toch moeten beheersen.
1100 pk uit 12.9L ? Vind het maar brak. De skyline haalt 1400pk uit 2.6 :)
Btw, ben jij bas bnr34??
Op zich lijkt het me wel vet om te hebben. Misschien dat je na een tijdje zelfs een beetje went aan de auto, zodat je hem beter onder controle kunt houden. Misschien kun je er zelfs wel mee overweg. Maar ik ben bang dat ik er niet graag 0-300 in 10 sec. mee zou doen, al is het alleen maar omdat het een cabrio is… Dan liggen je ogen ergens achter je op de weg ofzo? Maar wel sick dat ze het voor elkaar hebben gekregen.. weet iemand wie die auto op dit moment in bezit heeft?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).