Gumpert Apollo in Genève

Auteur: , 42 Reacties


We schreven eerder over de Gumpert Apollo, de eerste officiële productieversie van deze supercar was in Genève aanwezig. Productie van de Apollo begon al in oktober 2005 en in 2006 zal men met ongeveer 30 medewerkers gaan proberen om 30 Apollo's te bouwen. Uiteindelijk moet de productie stijgen tot 60 wagens per jaar.

De Gumpert Apollo is street-legal maar wordt ook gebruikt in diverse races (check). De fabrikant is druk bezig met het verkijgen van licenties voor de FIA GT en ACO, terwijl men al eerder mee deed aan de Franse GT-series (FFSA) en als derde eindigde tijdens de Hockenheimring DIVINOL-Cup. Als krachtbron wordt de Audi 4,2 Liter V8 bi-turbo motor gebruikt, het vermogen is 650pk met een max koppel van 850 Nm.




42 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
niet slecht en zeker niet met de moter die er in zit.
prachtige wagen en prijs valt ook nog mee
geweldig ding gto had er eerste een special over echt een mooi concept(plan) van oud audiengineers
Nog steeds even apart.
Vooral in de kleur zo als tie hier staat egt supermooi! Alleen vind ik de naam Gumpert niet zo fantastisch gekozen… Maar ja, daar gaat het ook eigenlijk weer niet om
Serieus zotten auto, heb er hier thuis 2 brochures van liggen, met ook een bijhorende prijslijst,

de basisprijs is € 198.000 en dan zijn er nog enkele speciale (extreem dure) opties:

-motorupgrade van 650pk naar 700pk: € 29.000
-motorupgrade van 650pk naar 800pk: € 49.000
-carbon car body: € 19.900
-race rear spoiler: € 12.380
-climate control: € 9.850
-autoradio met navigatiesysteem: € 8.120
-nappa leather interior: € 10.500

Dit zijn slechts enkele van de ongeveer 20 opties, je kan ook voor een gans uitbreidingspakket kiezen met o.a. 800pk motor, voor een meerprijs van € 137.650!
Hij heeft een topsnelheid van 360km/u, van 0-100km/u in 3.0sec en van 0-200km/u in 8.39sec!

Wat een knap staaltjes techniek!
Das zeker wel mooi! Hoe kom je aan die brochures dan?
Heb ik aangevraagd via een mail naar het bedrijf, niet dat ik er één ga kopen hoor ;-)
(Nog een kleine correctie, 0-200km/u doet hij in 8.9sec)
Hij weegt trouwens maar 1100kg
ZALIGEN BAK!!!
echt een koopje als je het mij vraagt
niet dat ik hem kan kopen ben pas 16 me vader wel
Ja, en mijn vader werkt bij MacDonalds!
Die advertentie van Pieter Frijters is weer spot-on: “Maakt aandacht u onzeker?” LOL
ja indruk wekkend staaltje techniek,gto had m getest beste autoblad van nederland ja hier kan spyker nogwat van leren
GTO is het zaligste magazine dat bestaat
best indrukwekkend maar wat een opzichtig apparaat. En kan Dekster mij uitleggen waarom hij een Noble niet ziet zitten en dit apparaat wel?
@W0o0dy
het design en het feit dat het uit audi afstamt
Best een cool ding, dacht ik toen ik de foto’s hierboven zag; wat een beest!, na het filmpje van Dekster. Veel dikker kan je een auto niet maken.
Welk design? De proporties kloppen van geen meter, de ramen aan de zijkant zijn belachelijk klein (maar duitse huizen hebben dat ook, maybe a german thing) en de rest is vooral wat kunstof om de aerodynamica te verbeteren. Tis een Racer zonder sponsoring. En die link met Audi is toch niet boeiend? Donkervoort gebruikt ook Audi motoren en Spyker ook, maakt dat de auto beter? Kweenie,volgens mij had een ander merk ook een goede motor voor al deze auto’s kunnen leveren.
Dat over die link met Audi boeit mij inderdaad ook niet zo, maar het design is egt super!! Vooral die voorkant, en zeker in die kleur zoals tie hierboven staat!
@W0o0dy
bekijk het als de F1 van audi
en 800pk in een wagen die nog geen 1100 kilo weegt
Ik hou dan misschien niet van de koeningsegg maar ik hou erg veel van deze wagen
7400 toeren (voor een turbo wagen)
van 0 naar honderd in 3sec (650pk versie)
150 liter kofferruimte(niet erg belangrijk maar je kan toch boodschappen met deze wagen doen)
190pk/liter
het is niet de mooiste wagen die er is maar lelijk kun je hem toch ook niet noemen
voor mij is dit een FXXkiller
het ding is misschien ook wel erg snel en heel stoer, maar volgens mij slaat de kritiek die je hebt op een Noble (geen emotie/passie en geen historie) net zo goed op deze Apollo.
Ergens lijkt er een tegenstelling in je mening te zitten (Smaak is natuurlijk niet altijd consequent dat snap ik wel)
@W0o0dy
ik heb de indruk dat mijn kritiek over Noble je dwarszit
Toen ik de Noble voor het eerst zag sprak hij me niet aan, ik voelde me niet terug 12 en JA, ik heb de topgear aflevering ook gezien en ik geloof best dat het een HEEL goede wagen is. Toen ik deze wagen voor het eerst zag, had ik zoiets van “WOW” kweet het is veel tupperware maar JUST LOOK AT IT.
“ik ben zo niet voor noble, want ze hebben niks speciaals behalve die fiesta moter” ===> is te grof gezegd
ik hekel mij aan HET IDEE om een 3liter V6 te hebben

kortom Smaken verschillen
no problem at all. Iedereen mag vinden wat ie wil. En niet iedereen heeft mijn smaak en da’s misschien maar goed ook. Met smaak heb ik geen moeite, maar ik vond het opvallend dat iets dat je dwars zit bij de ene auto niet telt bij de andere. Auto’s zijn emotie en dat is met dit voorbeeld wel heel duidelijk. Grappig toch? Past goed op een forum/weblog.
er zijn wel enkele minpunten
de luchtinlaat boven is wat te hoog
de achterkant is een beetje sober
en bij die zetels stel ik me enkele vragen

maar down the less ik zou nog steeds graag één bezitten
Er is wel meer van Audi dan alleen de motor, ze mochten namelijk tijdens het bouwen van de auto alle kennis en apparatuur van Audi gebruiken. Enige voorwaarde was wel dat Audi de door dit project opgedane ervaring en techniek mocht gebruiken in zijn toekomstige modellen. Dit is dus meer dan een sportwagen met Audi motor. Is wel een erg vet project geweest vind ik. Alleen jammer dat niemand om zijn kop in een tunnel wilt rijden….. te weinig lef waarschijnlijk.
regel maar een tunnel van een tiental kilometers met een zijkant waar je tegenop en weer vanaf kunt rijden………
@Jeroen
ik wil dat altijd een proberen maar er is geen enkele tunnel waar je dat kan
want het oppervlak onder de wagen moet vlak zijn
er valt me net iets op die luchthapper op het dak is verbeterd
Als je die blauwe en de oranje gaat vergelijken vallen er nog veel meer veranderingen op: De wielkasten zijn niet langerafgerond, het uiteinde is een horizontale lijn. De achterkant is behoorlijk veranderd, andere achterlichten, de spoiler “staat er bovenop” en veel rechter omhoog in plaats van dat ie tussen de wielkast past. De koelgaten zijn nu afgesloten met gespoten plaatwerk en de diffuser is veel breder. De voorkant heeft een grotere opening in het midden van de neus onderaan. Dit lijkt meer de racer dan die blauwe een beetje zoals de GT-klasse homologatie uitvoering van de straatauto. Veel meer downforce was waarschijnlijk het doel.
@W0o0dy
de blauwe was toch een prototype?
Ik geloof dat je – als je deze auto koopt – kan kiezen uit een stuk of drie verschillende luchthappers op het dak. Die hoge kan je dus kiezen maar er zijn volgens mij ook lagere modellen. Stond ook in de GTO.
Doe mij dan maar de hoge
heeft iemands specs van de 800 pk versie met crabonfider body?
Die Roland Gumpert heeft vroeger trouwens nog bij Audi gewerkt en was één van de belangrijkste personen bij de ontwikkelen van “Quattro”.

Specs van die versie met 800pk kan ik niet terugvinden :-/
kon ook geen specs vinden maar kijk naar de CCX van Koenigsegg, die heeft 806pk en weegt 100 kg meer en heeft waarschijnlijk iets minder grip maar ook minder luchtweerstand. De prestaties zullen waarschijnlijk iets beter uitvallen dan van de CCX behalve de topsnelheid, daar zal de Apollo lager scoren omdat hij een veel hogere luchtweerstand heeft (0.390 voor de Apollo tegen 0.297 voor de CCR)
Die luchthapper is op de foto’s bovenaan kleiner. Ik vind die kleinere luchthapper mooier.
Sorry, dat was al opgevallen. :s
een kennis van ons heeft um gelijk ingeruild voor een mercedes amg ding kwam niet vooruit man zo’n apollo

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).