Facelift Morgan Aero 8

Auteur: , 16 Reacties


De Morgan Aero 8 is als een lelijk eendje, die zoals het sprookje gaat, nog moet uitgroeien tot een mooie zwaan. De Aero 8 keek altijd wat scheel en dat is nu enigszins rechtgezet. De aanpassingen zijn geinspireerd op de Aeromax die vorig jaar in Geneve werd getoond.

Tot de aanpassingen horen ook een uitgebreidere standaarduitrusting en meer binnenruimte. Tegelijkertijd is het gewicht van de Aero 8 gedaald. Dit vertaalt zich in een verkorte acceleratie van 0-100: nu nog maar 4.5 seconden in plaats van de 4,9 seconden die het oude model nodig had.

Motorisch is er niet gewijzigd, de 4.4 liter V8 van BMW levert nog steeds 325 pk. De topsnelheid van de moderne klassieker komt daarmee op 256 km/u.



16 reacties

Hij is nog steeds lelijk… Ook die ‘bochel’ op de achterkant is niet echt fantastisch…
vond m scheel leuker
Nog steeds met houten chassis?
Hij is er nu ook in 4 zits trouwens.
Het is en blijft een fantastische auto, maar ik ben toch meer een dromer van de plus 8,
Oh ja Ejay, het is niet de aero 8 in 4-zits zoals jij sugereerde, maar de +4
who buys cars like this?
stevie wonder
een morgan is voor mensen die een klassieke sportwagen willen maar geen zin hebben in het wekelijks sleutelen. Mensen die voor de lol 600 km naar een hotel in Frankrijk rijden via b-wegen, dakje open en ’s avonds een goed hotel en een goed glas wijn… Als je wil scheuren dan is de Morgan waarschijnlijk niet “your cup of tea”
Ja, maar kies dan die ‘echte’ Morgans dus de Plus 4 ofzo, maar dit is dan iets dat tog wel echt sportief zou moeten zijn (top van 256 en 0-100 in 4.5 sec is tog nie slecht) Maar dan zit er zo’n lelijk zogenaamd retro bodywork overheen… Maak dat dan wat moderner, en hou het ontwerp van die oude Morgans alleen voor die oude Morgans, en ga dr geen ‘moderne’ vorm van maken, want dat wordt gewoon lelijk
@Franqie: daar geef ik je wel gelijk in. De reden van dit “nieuwe” ontwerp is me ook niet helemaal duidelijk. Eigenlijk waren alle Morgans altijd al snel. Het is ook wel echt een sportwagen. Maar meer eentje die je meestal op 70/80% van wat ie kan rijdt, en met een comfortable reserve aan koppel en pk’s achter de handof om wat mee te spelen in de bochtjes en heuvel op.
Ja dat klopt heb ff gekeken naar de specs van de ‘gewone’ Morgans, en die hebben topsnelheid van rond de 200. Dus ik snap wel dat Morgan een auto wilde maken voor klanten die wat meer snelheid verlangden, maar dan vind ik dit een beetje een ‘net niet’ auto, net niet onwijs snel, niet mooi, niet modern, maar meer een moderne interpretatie, en hij staat volgens mij nog steeds op een houten chassis…(Ik merk trouwens dat dit een hele lang zin wordt:P)
idd hebben Morgans nog steeds een houten chassis. Ik denk dat en veel modernere lijn ook wel had gekund. Maar ja, de bestaande klanten niet voor het hoofd stoten is belangrijk en een echt goed nieuw ontwerp komt ook niet uit de lucht vallen.
iets in de stijl van de Marcos TSO zou wel aardig zijn geweest http://img309.imageshack.us/my.php?image=marcostso2dn.jpg
de Wiesmann mikt trouwens wel een beetje op dit publiek. Kan me goed voorstellen dat ik die eerder zou kopen dan de Morgan.
met deze wagen wordt enkel en alleen gereden door mensen met complexen die zich door zo een opvallende(lelijke)wagen aan te schaffen toch van anderen willen onderscheiden en zo de aandacht krijgen.Morganisten worden geasocieerd met geld en rijkdom maar heb al voorbeelden genoeg gezien van oude bokken met geld(lees macht)die een heel jonge vriendin aan de haak slaan om eens ze samen aan de top komen te laten vallen als een blok en opnieuw op zoek gaan naar iets anders om terug de aandacht te trekken.
Geef maar dat beetje geluk zonder dat lelijk eendje
ik ben zelf eigenaar van een morgan aero8 het is een fantastische mooie wagen zodat ik telkens als ik er mee rijdt bjina door iedereen gespot wordt.Hij is niet alleen prachtig maar ook nog duivels snel.Het gebrul van de lekkere v8 doet ieders haren ten berde rijzen,softop naar beneden en dan maar lekker rondsnorren.Rijdt maar eens mee en beleef een hoogtepunt van genot!!!!!! vanwege een echte morganist uit Belgie.
Niet alleen de auto’s zijn speciaal en lelijk maar ook de morganisten zelf…wat dit betreft is het wel passen.
Verder is het oppassen gewezen;indien je een Morgan aankoopt bij de morgan invoerder in Belgie is de kans groot dat men er even later voor een poosje met uw vrouw van door gaat(voor een ritje).Voor de invoerder zelf lijkt zowel de Morgan als de jonge vrouwen als speelgoed te worden geassocieert.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).