Autospotter slaat weer toe

Auteur: , 37 Reacties

Na zijn introductie vorige week is onze autospotter weer op pad geweest voor wat leuke kiekjes. Met deze keer een beetje klassiek en een beetje modern. Een beetje Duits, een beetje Engels en een beetje Italiaans. Een paar open dakjes (zou de lente er dan toch aankomen?) en een traktor. Dus voor ieder wat wils. Allemaal behoorlijk kostbaar, maar voornamelijk erg exclusief.

Jim Appelmelk zelf draagt weer zorg voor het praatje bij het plaatje:

Ferrari 250GTL

Op de salon van Parijs van 1962 was deze auto als eerste te bewonderen. Voluit heet hij Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso, de naam zegt het al, een luxe uitvoering uit de 250 reeks van Ferrari. In totaal zijn er maar 351 van geproduceerd, wat in combinatie met de legendarische afkomst zorgt voor een huidige straatwaarde van rond de 3 ton. Je komt ze nog wel eens tegen op een Concours d’Elegance, maar helaas zijn daar vaak erg veel auto’s die hem kunnen overtreffen.

Ferrari 250 GTL - Foto © Jim Appelmelk
Ferrari 250 GTL - Foto © Jim Appelmelk
Ferrari 250 GTL - Foto © Jim Appelmelk

Maserati 4200GT

Na een redelijk lange periode van redelijk saai ogende tot erg lelijke modellen kwam Maserati in 1998 eindelijk weer met een echt mooie auto. Dit was de 3200 GT, die in 2001 werd opgevolgd door de iets gewijzigde Spyder 4200 en vlak daarna de dichte versie, de 4200 GT. Aan het uiterlijk veranderde niet erg veel, helaas verdwenen de mooie boomerangvormige achterlichten. Daarom een foto van de voorkant, waar de luchtroosters van de motorkap zijn verdwenen.

Maserati 4200 GT - Foto © Jim Appelmelk

Aston-Martin DB9

Na de DB6 uit 1965 werd de traditie van DB-naamgeving lange tijd onderbroken voor enkele decennia V8 modellen. In 1993 werd dit gebruik weer voortgezet met de DB7, die in 2004 werd aangevuld met de DB9, en vervolgens uit productie ging. Inderdaad, een echte DB8 is er nooit geweest. De DB9 is uitgerust met een 6 liter V12, net als de DB7 Vantage. Dit is de eerste die ik heb gespot, toentertijd in bezit van de Amsterdamse strafrechtadvocaat Abraham Moscovicz, die er overigens wel vaker erg vroeg bij is met net uitgebrachte supercars.

Aston Martin DB9 - Foto © Jim Appelmelk

Bentley Arnage T-24 Mulliner

Speciaal voor de Amerikaanse markt werd er een speciale uitvoering gemaakt van de Bentley Arnage. De VS kregen er 24 aangeboden, de rest van de wereld kreeg er ook nog een paar. Ga er dus maar van uit dat dit de enige is in Nederland. Ik had hem al vaker gezien in de P.C. Hooftstraat en omstreken, maar op een donderdagavond in november kon ik er voor het eerst eens rustig foto’s van maken.

Bentley Arnage T-24 Mulliner - Foto © Jim Appelmelk
Bentley Arnage T-24 Mulliner - Foto © Jim Appelmelk
Bentley Arnage T-24 Mulliner - Foto © Jim Appelmelk
Bentley Arnage T-24 Mulliner - Foto © Jim Appelmelk
Bentley Arnage T-24 Mulliner - Foto © Jim Appelmelk

Lamborghini Diablo

Een van mijn favoriete auto’s is de Lamborghini Diablo, in het geel graag. Minder hoekig dan de Countach uit de jaren ’70 en ’80, ongetemder en buitenaardser dan de wat rondere en meer geciviliseerde Murciélago. Na 337 exemplaren viel het doek voor deze auto, want onbetaalbare en onpraktische auto’s die te veel opvallen kennen niet veel kopers. De Diablo kent overigens vele vormen, waardoor er in totaal bijna 2000 zijn verkocht.

Lamborghini Diablo - Foto © Jim Appelmelk
Lamborghini Diablo - Foto © Jim Appelmelk
Lamborghini Diablo - Foto © Jim Appelmelk
Lamborghini Diablo - Foto © Jim Appelmelk

Austin-Healey 3000

Aan het einde van de jaren ’50 werd deze auto geïntroduceerd als sportieve roadster, maar zeker geen serieuze concurrent voor Ferrari. Hij zat meer in de richting van de huidige Honda S2000. Hij is een aantal keren gewijzigd, waardoor er drie series ontstonden. Met een totaal van ruim 42.000 exemplaren was het een redelijk goed verkocht model, dat je tegenwoordig nog wel eens ziet rijden. Voor €25.000 kun je een goed exemplaar verwachten.

Austin Healy 3000 - Foto © Jim Appelmelk
Austin Healy 3000 - Foto © Jim Appelmelk
Austin Healy 3000 - Foto © Jim Appelmelk
Austin Healy 3000 - Foto © Jim Appelmelk

BMW M6

Een supersnelle M-versie van de in 2004 geïntroduceerde BMW 6-serie kon natuurlijk niet uitblijven. Met de techniek van de huidige BMW M5 is dit een echt Beul van Bijeren. De 645i was al niet zo’n lieverdje, de M6 met 507pk zal zéker alleen de linkerbaan nodig hebben, tezamen met een alerte radardetector. Je ziet hem stukken minder rijden dan zijn vierdeursbroeder, aangezien hij stukken meer kost, zonder dat zijn prestaties erg veel beter zijn.

BMW M6 - Foto © Jim Appelmelk
BMW M6 - Foto © Jim Appelmelk
BMW M6 - Foto © Jim Appelmelk

Hummer H1

De huidige Hummer H2 zul je in de P.C. Hooft wellicht op iedere hoek tegen komen, verwacht de H1 alleen maar bij het Amerikaanse leger in grote getale tegen te komen. Arnold Swarzenegger schijnt zeven van deze auto’s te hebben, en met hem is de auto ook wel een beetje te vergelijken. Niet helemaal, want zijn reusachtige 6.5 V8 Turbodiesel levert helaas nog niet eens 200pk. In combinatie met zijn “redelijk forse” voorkomen is dit een auto voor mensen met veel geduld, gebruik een kalender voor acceleratiemetingen.

Hummer H1 - Foto © Jim Appelmelk
Hummer H1 - Foto © Jim Appelmelk

Bugatti Type 35

Als je deze auto tegen komt in het wild, kun je wel verwachten dat het een replica is. Ook deze is dus nooit in de huidige vorm uit de Bugatti fabriek te Molsheim komen rijden, hoewel dit exemplaar wel op een echt chassis schijnt te staan. Er werd veel mee geracet, en succesvol. Voor huidige begrippen zijn ze ook nog heel erg snel, veel vermogen voor weinig massa garandeert dat al min of meer. In het rijtje “mooiste soundtracks” staat deze auto erg hoog.

Bugatti Type 35 - Foto © Jim Appelmelk
Bugatti Type 35 - Foto © Jim Appelmelk
Bugatti Type 35 - Foto © Jim Appelmelk
Bugatti Type 35 - Foto © Jim Appelmelk
Bugatti Type 35 - Foto © Jim Appelmelk

Rolls-Royce Phantom

Dit is eigenlijk de eerste geheel nieuwe Rolls sinds BMW baas is over het legendarisch merk. Daarvoor zat de techniek al in de Silver Seraph, van deze auto is ook de buitenkant duidelijk foor de oosterburen ontworpen. Helaas. Waar de Seraph nog een forse doch subtiel vormgegeven auto was, is deze eerder lomp en indrukwekkend dan erg elegant. Goed verkoopt hij zeker, vandaag de dag zijn er al ruim 2000 van de band gerold, en dat voor een auto van ruim vijfeneenhalve ton. Dat zijn er al meer dan de totale productie van de pakweg drie ton kostende Silver Seraph!

Rolls Royce Phantom - Foto © Jim Appelmelk
Rolls Royce Phantom - Foto © Jim Appelmelk
Rolls Royce Phantom - Foto © Jim Appelmelk



37 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Mooie foto’s zeker van de bentley.
Zeker mooie foto’s, Complimenten! Die Diablo is nog steeds erg mooi zeg!

Heeft iemand trouwens info van wie die H1 is?
Dat kan je ergens op internet toch opzoeken met dat nummerbord.
mooie autos jim! zeker die 250gtl en de bugatti!!
Nee Zapp, je kunt alleen het type opzoeken en of ie al aan de APK moet.
wwwwwwwwwoooooooooooow bugatti type 35!!!!!!!!!!!

:| :| :|
Niet van wíe de auto is, maar wel de specificaties van het motorblok en de eerste tenaamstelling etc.

zie: https://info.apk.nl/ovi/oviinvoer.aspx
bmwliefhebber
echt toppy auto’s!!!!!!
zeker veel op de PC hoofdstraat???
de bmw m6 super!!
moet je kijke bij de foto van de lamborghini…
op de achtergrond wat voor autos daar rijden!!
das echt een paradijs….
Echt super, door fabrikanten gegenereerde plaatjes zijn nog niet de helft zo mooi als dat je ziet dat ze in het wild in NL rondrijden.
Mmm… er zit precies toch nog geld in Nederland…
Die bloedmooie Type 35 parallelparkeren doet me denken aan een andere foto: http://www.flickr.com/photos/doc18/54113758/
Maar wel gedurfd met zo’n museumstuk rondtoeren; petje af.
SlagerKorrel
Wat een vette serie!
Ga zo door!
Heb even gekeken van wie die H1 is. Zal hier niet de volledige adres-gegevens neerzetten, maar het is niet een of andere celeb volgens mij.
Hij staat geregistreerd op een adres in Zeewolde, op een naam die nou niet echt landelijk bekend is…
Sorry dat ik het zeg maar wat een slechte foto’s zeg! Verder zijn het allemaal mooie auto’s, behalve die Hummer die is lomp Amerikaans.
waar zijn die foto’s getrokken?
En die Bentley is uiteraard van een Belg… of een in België ingeschreven Nederbelg…
Waar heb je dan gekeken van wie die H1 is.
Ja waar kan je nakijken van wie de auto (bijv. Hummer H1) is? Op welke site?
Dat kan niet. Tenzij je toegang hebt tot de RDW gegevens, of bij een Hummer garage werkt die die auto in onderhoud heef. Persoonsgegevens zijn niet openbaar beschikbaar.
Die Bugatti is bijna evenduur als al die andere auto’s bij elkaar !
nou lekker dan, fileparkeren met een diablo :-P

erg mooie foto’s trouwens en een waardevolle bijdrage aan autoblog :-D
de bugatti is geen echte Type 35 maar ook niet helemaal nep….. “hoewel dit exemplaar wel op een echt chassis schijnt te staan”
Heb idd toegang tot de RDW-gegevens, vandaar…
CJIB of flits medewerker Danny?
!¿!Mats!¿!
ik wist niet dat er zo weinig diablo’s verkocht werden.
de DB9, prachtig gewoon
engelse kwaliteit (niet het beste maar wel goed)
heb vandaag zelf een Audi A8 W12 gezien
en zo’n lelijke Nissan Micra CC
Tsja, ik had erg graag gewild dat het een echte Type 35 was… Maar daar rijdt niemand natuurlijk mee. Ik heb ook nog een Bentley uit die tijd van dezelfde racecategorie gespot, helaas ook niet heelmaal echt. Die foto’s zijn trouwens heel low res gemaakt, dus echt slecht zijn ze niet.
Hey Jim weer een mooi verhaaltje!
Toffe foto’s ook weer ;)
vette foto’s bii die bentley welke camera sluitertijden heb je gebruikt?? toppie ga zo door elke week een vaste post:P:D
Heey ff vraagje heeft iemand al een bugatti veyron zien rijden?? later paddoi
Genoeg auto’s die een 250 GT/L kunnen overtreffen???? Tjee, dan moeten ze wel heel mooi zijn, want de Lusso heeft echt geweldige lijnen
@ Sacha
Wat? Ik, flits-medewerker? Voor het karretje van Spee gespannnen worden? Nee bedankt…
Zit in de auto-verzekeringen, dus wij hebben een directe link met de RDW.
Hey een aantal foto’s heb ik al gezien op http://www.car-spotter.nl !
@Danny: thanks for the info;)
aaldert postma
Deze bugatti t35 is een replica made by Teal uit Engeland. Fabriek bestaat niet meer, wel de Tealownerscclub.
Ik ben de trotse eigenaar van eenzelfde versie, op nederlands kenteken.
In roermond is er nog een eigenaar van een heel mooie Teal.
Kan iemand mij zeggen of de blauwe Teal op de foto een nederlands kenteken heeft en wie de eigenaar is ?
Hoop van iemand te horen.
Aaldert.
Erik Bruinsma
Hallo meneer

Ik was beniewd of u misschien ook weet van wie de Bugatti type 35 is.
Het is mijn bedoeling om er een te maken voor mijn kinderen (een kleine)
Het mooiste zou dus zijn als ik er een in het echt zou zien.
Als u er een weet te staan hoor ik het graag van u.

mvgr Erik Bruinsma
aaldert postma
Beste Erik,
Ik heb een Teal 35 ,zilverkleurig, bij mij thuis staan.
Dit weekend uit de stalling gehaald en vandaag voor de APK.
Laat op mijn email adres je telefoonnr achter en ik bel je terug.
Voor meer info over Bugatti replica’s zie” autoweek forum”. ” wie heeft er ook een bugatti replica ”
Aaldert Postma
Beste Aaldert,

ik weet dat mijn vader een Bugatti Replica in de garage in Frankrijk heeft staan, één van de 110 geregistreerde Ruska Bugatti’s in Nederland. Motor is niet meer lopend, auto ziet er niet op en top meer uit maar wordt in de toekomst nog gerestaureerd (we zoeken nog een goede restarauteur die het tegen een scherpe prijs kan doen), AUTO IS NIET TE KOOP!!!

Daarnaast hebben wij nog een Ruska Regina (replica van de MG TD) en een Citroen HY (golfplatenbusje). Al deze auto’s zijn momenteel niet in staat om te kunnen rijden en staan gestald of gewoon buiten op het erf!

Met vriendelijke groeten,
Sven Hekert
Aan Sven Hekert,

Hoi SVen ik lees dat er bij jullie buiten op het erf een Ruska Regina staat te verpieteren.
Ik heb veel interesse.
Laat eens wat horen.
email is [email protected]

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).