GT3 crasht op de ring

Auteur: , 34 Reacties

De Nurburgring zal bij velen al bekend zijn. Sommigen kennen het circuit (of openbare tolweg...) van de Xbox of PS2, anderen zullen er al wat rondjes hebben gedraaid in hun eigen auto. Vaak zijn er leuke auto's te zien, zodat er ook regelmatig mensen staan te filmen of fotograferen. Zo ook de auteurs van dit filmpje, die een leuk plekje hadden gevonden om een filmpje te maken. Ze stonden precies op de goede plek om een Porsche 911 GT3 na een overstuur momentje de baan af te zien gaan. Gelukkig blijft het bij materiele schade, maar dit filmpje maakt duidelijk dat de ring nog steeds gevaarlijk blijft.

En dankzij Didier zie je hier het vervolg:



34 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
auw da is minder. hij gaat wel wat kosten hebben
tja, even een herrinering van een beroemd circuit ;)
Wouter (autoblog)
Thanx Didier, ik heb het toegevoegd aan het artikel.
Dat commentaar van die gasten dr bij is ook wel droog
Tja, dat heb je met mensen die per ongeluk te veel geld hebben en geen auto onder controle kunnen houden. Mss moet deze meneer eerst ff een paar lesjes racen hebben.
lef heeft die bestuurder wel, maar die skid-control was CRAP! Hij doet zo ongeveer alles fout wat je fout kan doen… Zonde van de auto, maar goed, heelhuids eruit en een goede les hoe het niet moet….
Die vent maakt tenminste goed gebruik van zijn Porsche en moet gerespecteerd worden! Tenminste niet zo’n dude die met zn GT3 in de winkelstraat geparkeerd staat, maar er wel lekker mee gaat raggen op de Ring. Wel echt k%^#$%^& voor ‘m btw… Best ff balen als ondersteboven hangt in je eigen auto.
kan zijn, maar neem een fatsoenlijke race-cursus zodat je met die auto overweg kunt voordat je hem ondersteboven legt op “Der Ring”.
Misschien dacht die gast wel van Goh die lijkt wel erg op de PS2… als mij wat gebeurt druk ik gewoon op RESTART!!!


Porsche biedt trouwens wel hele mooie cursussen waarbij je leert omgaan met de prestaties van je Porsche.
Zo op ’t eerste gezicht valt die schade nog best mee…
het is maar wat je meevallen noemt. Qua bodywork lijkt de auto wel redelijk ok, maar dat dak moet wel opnieuw. Ik vraag me af of je dat zomaar recht krijgt? Wellicht dat er toch haarscheurtjes of knikjes in de dakstijlen zitten en dan issie total-loss. De wielophanging zal ook behoorlijk ontwricht zijn na het weer op de wielen laten vallen… Je kijkt met deze auto zo maar tegen 20.000 euro schade aan… maar ok, de auto was voor de klap vast wel 50.000 of meer waard…
Pizzonia kan er ook wat van, hij crasht gewoon een Jaguar S-Type R.
http://video.google.com/videoplay?docid=4919444857911927689
Wow, die is vrij heftig. En daarna gewoon kalmpjes, heb jij niks? :-P
dan sta je wel hel erg voor lul als coureur….
Vergeet niet dat de Nürburgring tot het gevaarlijkste circuit ter wereld wordt gerekend en dat een fout hier heel erg snel gemaakt is. Concluderen dat de rijder ‘niet kan sturen’ vind ik dan ook niet echt op z’n plaats.
Daarnaast: in plaats van te blijven filmen hadden de cameramensen moeten helpen! Er staan hoge hekken op die plaats (de bocht Pflanzgarten), maar ze hadden het alarmnummer kunnen bellen of op een of andere manier het andere verkeer kunnen waarschuwen. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als iemand anders ook nog rechtdoor was gegaan…
@stef: wat een onzin,dit heeft niets met het circuit te maken. De slip valt nog best mee, die had minder ernstig kunnen aflopen als hij de juiste handelingen had verricht. De correcties die hij uitvoert om de auto onder controle te krijgen maken het alleen maar erger. Dit is niet zomaar een fout, dit is een fout en daar bovenop klungelig stuurwerk bij het oplossen van de slip.
Om de slip te corrigeren had hij een klein beetje tegen moeten sturen (op tijd) *of* het gas moeten liften (voorzichtig en niet te plotseling). De chauffeur op de video laat het gas los *en* stuurt (teveel) tegen. De voorwielen bijten in het asfalt en de achterkant wordt licht door de lastwisseling. Daardoor is de auto op dat moment onbestuurbaar geworden….. Conclusie: hij kan niet met die auto overweg.
zeg is er nog een tweede stef ?
Ja dus :-)
en nog een
@ Wooody : Heb jij al wel een sop het randje gereden in een 911 ? of uberhaupt in een sportwagen, Er is er geen een zo verraderlijk als een 911, kan ik je verzekeren ;-)

dus niet zo technisch lullen, als blijkt hoe snel iemand in een bocht eraf kan zeilen, zonder aanwijsbare reden, zonder
achteraf te beseffen waardoor nu een spontane slip ontstaat…lees maar eens wat artikeltjes op het Porscheforum
spontane slip bestaat niet, er is namelijk altijd een reden en meestal heet die bestuurder. Wat ik wel en niet met een sportwagen kan doet niet ter zake, ik leg uit dat hij fouten maakt en vooral ook *wat* hij fout doet. Hij gaat te hard de bocht in, schrikt omdat de achterkant uitbreekt bij het gasgeven en maakt er vervolgens een zooitje van door het verkeerde te doen…. Mij heb je niet horen zeggen dat ik dat met die 911 op die baan beter doe, maar ik weet wel waar het hier fout gaat en daar is niets spontaans aan
Sorry, naam vergeten bij de laatste post. Dat was dus Stef (de “eerste”)
Sorry, hier ging iets fout met het posten…

Hoe de crash ook is ontstaan, het is niet verstandig tijdens de Touristenfahrten op de Ring zo hard te rijden als je weet dat zo’n Porsche een verraderlijke auto is en je eventueel over onvoldoende rijkunsten beschikt om zo’n wagen onder controle te houden. Houd gewoon een bepaalde marge aan, want hoe meer ongelukken er gebeuren, hoe eerder door de organisatie besloten kan worden met deze T-fahrten te stoppen.

Dat geldt overigens ook voor het plaatsen van dit filmpje: publiciteit op het gebied van ongelukken wordt over het algemeen niet door de N’Ring getollereerd, ondanks de lerende werking die het voor veel mensen kan hebben…
dat je verstandig moet zijn en wat marge moet inbouwen daar ben ik het mee eens. Je moet je eigen grenzen en die van je auto kennen en zorgen dat je veilig rijdt. De 911 is niet de makkelijkste auto dat is genoeg bekend, maar als je dat weet zou je juist voorzichtiger moeten zijn. Iemand kan niet beweren dat hij de auto onder controle heeft en vervolgens aankomen met “ja maar die 911 is een verradelijke auto” als het fout gaat. De bestuurder maakt de fouten, het is geen hocus pocus.

Volg racecursussen en bouw je snelheid rustig op, en neem alleen risico als er ruimte is om fouten te maken.
ik ben de stef van: zeg is er nog een tweede stef? en vanaf nu noem ik me “stef van belgie” zo opgelost
die’nen porsche eeft geluk gehad bij na en echte crash!!!!
@Woody

De bestuurder maakt de fouten dat is duidelijk.

Voordat je de fouten verder analyseert, zou je eerst eens moeten kijken welke wat voor ‘karakter’ een 911 heeft. Gas loslaten in een bocht zorgt er bij een 911 namelijk voor dat de auto las krijgt van overstuur. Het is waarschijnlijker dat de bestuurder door gas los te laten in de slip is geraakt.

Voor meer informatie over het weggedrag van de 911 moet je inderdaad eens op het porscheforum kijken.
Dat schreef ik in de eerdere berichten al: De chauffeur op de video laat het gas los en stuurt (teveel) tegen. De voorwielen bijten in het asfalt en de achterkant wordt licht door de lastwisseling. Daardoor is de auto op dat moment onbestuurbaar geworden…..
Shit happens.. :)

Porsche’s zijn nou eenmaal tricky.
In 1 Woord Zonde:-o
tja… de wegligging van een kever blijft nog steeds beroerd (911= plat geslagen en opgefokte kever)
Daarom was de ring toen dus weer es gesloten. Die eerste auto op het filmpje (porsche 944) is van mij!
Die kerel kan voor geen meter rijden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).