Waarom is er geen BMW M7?

Auteur: , 43 Reacties


BMW krijgt erg veel vragen over een mogelijke M7. Ze hebben er nog geen beslissing over genomen maar denken er wel aan, zo laat Helmut Panke weten in een gesprek met AMS. De 7-serie was eigenlijk nooit kandidaat voor een sportieve upgrade, toch maken oa Alpina (B7) en Hamann er al werk van. En zeker met de concurrentie van de Audi S8, Bentley Flying Spur en Mercedes S65 AMG lijkt het alsof BMW wat steekjes laat vallen...

Ook sprak men over de nieuwe Crossover van BMW (X6?), deze zal de Allroad techniek uit de BMW X5 gaan gebruiken. De wagen zal een sportieve vierdeurs worden. We schreven hier al eerder over in artikelen met betrekking tot een eventuele BMW X Sport, een BMW X6 of een BMW V-serie.



43 reacties

Hopelijk lijkt ie totaal niet op die op de foto, want dat is echt een gedrocht, de 7-serie is sowieso al geen toppunt van schoonheid…
Lekker discreet zo’n mooie 7!
Ik heb het gebrek aan M7 altijd een gemiste kans gevonden. Als de M-divisie wat minder puriteins zou zijn dan was er allang een M7 geweest.

Het zal alleen niet makkelijk zijn tegen de S8 op te boksen. Dat ding is echt een koopje vergeleken bij de andere genoemde auto’s.
Een M7 zal denk ik tussen de 150.000 en 200.000 euro komen aangezien de M6 dat ook zit en ze qua kale nieuwprijs 2k schelen. Een S8 is welliswaar een prima auto, maar ik zou M en AMG eerder met RS ipv S vergelijken. Alleen probleempje met de RS8 is dat die naam al vergeven is aan hun vorige Le Mans racer.
waarom een M van de 7?
het is een limo, dat moet luxe, niet sportief
ik vind de S-klasse AMG ook totaal overbodig
Sir Smokalot
BMW heeft van zichzelf al behoorlijk zware motoren voor de 7-serie, met aan de top een 6-liter V12 die een niet onaardige 445 pk uitbraakt.
Als ik me verplaats in BMW weet ik in ieder geval dat ze daar behoorlijk rechtlijnig denken, dus waarom zou je je top-limousine dan in een ordinair performance-beest omtoveren? Waarschijnlijk is de M-divisie druk zat met de M3, 5 en 6. Ik denk daarom dat ze meer voor kwaliteit dan voor kwantiteit gaan. Bovendien: een limousine van 2180 kg omtoveren in een pk-kanon dat nog veel meer pk’s produceert dan de ‘standaard’ versie?!
Er is maar één fabrikant die zo gek is om dat te doen, misschien wil BMW dat wel zo houden….
echt vet maar die spoiler van achter is ni nodig
BMW vind dat de 7-serie niet bedoeld is als sportauto maar meer als luxe limo
Gewoon NIET doen…
De 7 is een limo, een zakenauto, die moet je niet als M variant op de markt brengen.
‘k zie een captain of industry niet gauw in een M7 touren. Wellicht dat zijn/haar chauffeur het wel kan waarderen.
ik vind nog steeds dat ze terug moeten naar de vorige 7, en dan is het natuurlijk mooi om een M motortuning in de prijslijst te zetten van de 750i. uiterlijk moeten ze er alleen niets aan veranderen!

die nieuwe 7 vind ik net als de 5 en x5 en x3 nogal nietszeggend en ik denk dat het nooit wat wordt… als de oude 750 niet meer terugkomt :-P doe mij dan maar een audi!
Het is een ordinaire bak met al die spoilers.

De m3, m5 en m6 hebben al een zeer hoog Sjonnie gehalte dus laat de 7 serie a.u.b. met rust.
M staat voor Motorsport, een M versie van een 7 serie zou de imago van M GmbH niet ten goede doen. En die foto ziet er buitengewoon walgelijk uit!
de 760 doet 0-100 in 5,5 seconden en dat lijkt mij snel genoeg voor zon grote auto , en als je een S55AMG koop tja als je dat leuk vind maja koop dan gewoon een S500 en daarnaast een CLK 55 AMG ofzo dat is ”echt sportief ”
Trouwens de 7 serie van op de foto is reeds het oude model, van voor de geslaagde update dus.
tering wat een prutsers ze hebben gewoon de evo8 nagemaakt, het is de zelde spoiler,bumperkit en achterlichten.
hij heeft niet eens spiegels!!!!!!!!!!!
Spiegels zorgen alleen maar voor extra extra luchtweerstand (jokerp)
Of wellicht dat de spoiler achterop voor voldoende downforce zorgt en is de downforce van de spiegels niet langer nodig (http://www.autoblog.nl/archive/2005/05/03/extra_downforce_door_spiegels)
volgens mij is dit een fotoshop ‘m7’
ja, zag ik ook al, klopt geen hout van..
als bmw de M7 zo in productie laten gaan kunnen ze het zeker vergeten!

En die V-versie, wat is daar dan het verhaal van? Ik bedrijp niet echt wat BMW met deze auto in de markt willen brengen. Naar mijn inzicht is het gewoon een tweede 5-serie?!
Ieke vind M7 mooi, vette spoiler. Ieke kopen en dan ieke ben Atta Turk.
die foto hierboven is duidelijk een photoshop
ik denk dat met de alpina B7 en hamann 7-serie er voldoende
opties zijn voor degene onder ons die teveel geld hebben
een M-versie lijkt me een beetje overbodig…
persoonlijk zou ik liever een M1 zien, lijkt me meer geschikt om sportief mee te rijden.
zou het overigens ook niet zo erg vinden als het wel doorgaat…
nou zo iets als dit zouden ze nooit doen want dit is zo ordie en BMW weet wel beter en kan wel mooier ik kan nie wachte als ie ooit echt uit komt maar het is een vraag.
Ik vroeg me eens af; Waarom BMW geen bedrijfs- en bestelwagen produceert, niet dat ik daar een fan van ben maar het is wel opmerkelijk dat de concurrenten het hebben en BMW niet.
audi heeft het ook niet trouwens
dekster(de echte)
maar bmw heeft wel motoren
en audi moet zo geen dingen maken vw doet dat wel
omdat de concurentie van bmw moet toch iets verzinnen om geld te verdienen
the ultimate driving machine a la M///bestelwagen met achterwielaandrijving en dubbele Vanos, life begins @7000rpm baby! Wehkamp is nooit meer te laat
‘the ultimate driving machine’ komt er in de toekomst misschien aan in de vorm van een nieuwe M1 (geen M-versie van de E80 1-serie maar wel een opvloger van de M1 uit de jaren 80)! Helmut Panke heeft in een interview gezegd dat er een 1:1 model staat bij BMW Motorsport Gmbh! Laat die maar komen ipv de M7!
hoe zwaar moet dit ding dan wel niej zijn en wat voor motor?
mag van mij wel komen maar zo komt hij toch niej dr uit te zien want dit is het vorige model van de 7-serie
bmw heeft wel gezegd dat als er een M7 komt dan zal die niet alleen een vette moter krijgen maar moet alles aangepast worden
Dat is overduidelijk een photoshop. Ten eerste is die spoiler veel te groot, kijk eens naar alle vorige straatlegale M-modellen, geen enkele met zo een grote spoiler, ten tweede ontwerpt BMW M voor elk nieuw M-model aparte velgen, die meestal op geen enkel ander model verkrijgbaar zijn (de velgen van de huidige M5 en M6 zijn uitzonderlijk wel verkrijgbaar als optie bij elkaar), ten derde zullen die zijschorten niet zo groot zijn en ten vierde zullen die roostertjes achter de voorwielen niet zo hoog zijn. Ik dacht trouwens dat ik ooit eens ergens gelezen had dat BMW een M-versie van de 7 nooit zou durven overwegen.
waarom staat mijn vaders auto op internet
waarom niet?
Ach dat vind ik nou zo’n onzin. Het is gewoon een hele andere markt de bedrijfswagens! Het is juist heel knap van Mercedes dat zij én bestelwagen/busjes produceren in alle soorten en maten, én vrachtwagens in alle soorten en maten, én passagiers bussen in alle soorten en maten, én dan ook nog eens ‘gewoon’ personen auto’s produceren!

@M5
Wat je ook kan zeggen m5, is dat Mercedes gewoon heel erg slim is en alle technieken in huis heeft om 10x zoveel geld te verdien vergeleken met bmw audi etc.
wat is hier nu het probleem discusie over de m7 hij bestaat al!!! ben op vakantie geweest naar roemania en daar rijden ze tog al rond er stond duidelijk op BMW M7 heb hem zelf gezien en ziet er zeker niet uit al de auto boven op de foto
van mij mag hij uit komen. heeft de audi s8 ook een concurent
woaw!! wat un vette wagen
dat vraag ik me zelf ook vaak af waarom er geen m7 is
hee er zijn 2 m5’s op autoblog
t is xel ne schone vinden jullie ook niet?
die auto hierboven is misschien wel mooi om een x te maken voor een show ofzo maar niet voor massale verkoop, dat zou een flop worden.
een m7 hoort er eigenlijk wel bij, als ze van alle andere auto’s een M versie maken, moet het van de 7 serie ook.
persoonlijk heb ik liever een 645 of m6, iets meer voor ”jonge” mensen en veel sportiever.
7 serie is meer een ouwe lullen bak:P

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).