
Hoe duurder de auto hoe meer tuningspecialisten zich ermee bemoeien, zo zagen Mansory al eens Bentley’s bewerken. MTM heeft echter ook een aardig optiepakket voor de Continental GT, de zesliter W12 motor krijgt hierbij een update van 560pk naar 650pk! Het max koppel gaat van 650 naar 795Nm en de GT gaat vervolgens in 4,4 seconden naar de 100 (in plaats van de standaard 4,8 seconden). De topsnelheid van de Bentley gaat omhoog va 318 naar 337 km/u… Prijs? Voor 11.195,- EUR is de conversionkit all yours!
MTM heeft daarnaast nog meer spulletjes voor de Continental GT, zoals een verlagingssetje, leuke uitlaatjes en velgen (via autoblog.it).
Afbeeldingen via mtm-france.com.
Voor zo’n auto en zo’n vermogenswinst is €11K een koopje.
Supervette velgen en bumpers!! Mindere uitlaten, ze doen een beete afbreuk aan de auto.
Ik vind dat ze van zo’n auto op uiterlijk vlak er af moeten blijven.
Het is zoals een porsche tunen…volkomen nutteloos.
Eindelijk iets dat mooi getuned is…
Met die uitlaten verneuken ze het echt naar mijn mening.
De uitlaten hadden juist mooi dezelfde vorm als de 2 ovale vlakken in de achterlichten…..
Goed gelukt en €11k lijkt veel, maar de auto zelf zit boven de €200k, dus het is eigenlijk wel een koopje. Ook qua uiterlijk is het niet verkracht.
Idd Bassie, die uitlaten zien er wel erg zielig uit.
Kitje ook verkrijgbaar voor Flying Spur?
Yep: http://www.mtm-online.de/en/index.php?nav=3&FZID=FlyingSpur
Alleen iets minder peekaas; 635…
@autoblogger
wrm minder pk’s voor de flying spur het is toch dezelfde moter?
SUPER GUT
@dekster: ja, dat is dus vreemd inderdaad…
ander uitlaatsysteem misschien? Of de Spur heeft iets andere software met meer nadruk op koppel en daarom iets minder pk’s? (is het koppel voor de Spur anders?)
Voor die extra 15 peekaas veranderd MTM het uitlaat systeem, terwijl ze voor de Flying Spur enkel een optische verandering aanbieden. De twee uitlaten systemen zijn duidelijk niet compatibel.
De 635pk zonder uitlaat is ook beschikbaar voor de GT voor €6.800.
mtm kan ook van je A8 W12 een flying spur maken(in prestaties)d
een A8 met 635pk of 650pk? Die is veel sneller dan zo’n Bentley (scheelt nml een paar honderd kilo, 2475 kg voor de Spur en 1960kg voor de A8 W12)
wel zonde die standaard uitlaten van deze auto zijn wel mooier vind ik
vet!
uitlaten vindt ik beter dan de originelen?
LoL me pa wil het op die van hem gaan doen……
wat hij zich af vraagt is of de fabrieksgarantie niet vervalt!
Dan rijd je pa in een Continental GT, en dan neem je als nickname Dodge…
Ja, maar anders moet hij misschien 6 namen hebben, en ze ook nog elke keer veranderen :P.
kitje is een koopie jammer dat de auto zelf zo duur is
lol rijd zelf dodge ram…. me pa krijgt in augustus Continental GT…
kom hier heus niet liegen over die shit…. maar ik snap het al… anoniem mensen liegen doen net alsof.. maarja
iig wat ik me dus nog steeds afvraag wat het met de fabrieksgarantie doet… iemand idee?>
kan je deze power ook in je A8 W12steken?
Bentley uuuuuuuuh
Dre found me in the sluuuuuuuuums???
50 unhh
Bentley unhhhhh
em came got a nigger fresh outta slums
automatic gun
……
@W0o0dy
dan mag mtm ook wel een vlakke bodemplaat en defuser steken
lijkt me een bruikbare suggestie! Een A8 met aangepaste wielophanging, 650pk en wat downforce lijkt me best een goed alternatief voor een Mercedes S65 of Brabus/Kleemann S-klasse (vraag me alleen wel af of je quattro systeem niet wekelijks uit elkaar klapt als je er 650pk en bijna 800 Nm tegenaan gooit…..)
als je enkele onderdelen vervangt door titan en magne zal het wel lukken ;-)
kvind em mooier met 4 uitlaten