De Porsche 997 GT3 RS zal de opvolger zijn van de Porsche 911 RS en was al een keer eerder gespot. Het was dus slechts een kwestie van tijd totdat 'ie ook een keer in actie op de gevoelige plaat werd gelegd. Dat is nu dan ook gebeurd, want GT3 RS is gespot op de Nurburgring, maar er is meer, want ook een nieuwe Porsche GT2 werd gespot...
De belangrijkste verbeteringen die de GT3 RS heeft doorgemaakt ten opzichte van de normale GT3 is de gewichtsreductie. Misschien dat de GT3 RS ook nog een zwaardere motor krijgt. De GT3 is momenteel uitgerust met een 3.6 liter 6-cilinder motor en wellicht wordt dit in de GT3 RS een 3.8 liter 6-cilinder.
Een nieuwe Porsche GT2 is misschien nog wel de grootste verrassing. De GT2 is eveneens gebaseerd op de Porsche 997. Voor de kenners met oog voor de kleinste details, lezen we op worldcarfans:
The second car and unexpected by many sources at this point is the 997-based GT2. With standard PCCB ceramic composite brakes from the 605-hp Carrera GT, the wider rear flares of the Carrera 4/Turbo range, and intercooler ducts in its rear fenders, it is unmistakably the next GT2. The rear wing top on this test mule is similar to those found on previous GT2s and may be exchanged for a newer design, but the lower, vented wing-base looks production-ready. The front bumper is new and simpler than the 997 Turbo’s and the rear bumper vents remain hidden on this car. Expect the GT2’s horsepower to be at least 520 when it’s announced later this year, with the possibility of as much as 550 or more on the table. Top speed should exceed 200 mph, a first for production-line 911s.
Bekijk de spyshots van de GT2 en de GT3 op: worldcarfans.com
24 reacties
én moet porsche daar ook maar meteen een opvolger van maken :-D
O.D. – 12 April ’06 – 21:58
ik dacht dat het zo zat: de gt3 is qua prestaties ongeveer gelijk aan de turbo (evenveel pks en ong evensnel van 0-100) maar heeft wel straffere afstelling. de GT3 heeft een ongeblazen hoogtoerige motor en de turbo, zoals de naam al zegt, heeft een turbo-motor die al bij lage toeren heel krachtig is. de gt3 is dus meer de race-auto en de turbo meer de cruise-auto
Porsche positioneert de GT3 echter wel tussen de Carrera en de Turbo in. De Turbo is gepositioneerd als het topmodel (tot de GT2 komt). Eigenlijk moet je gewoon twee lijnen onderscheiden in de 911 serie. De straatversies: Carrera (2,4,S,4S en alle cabriovarianten), Targa en Turbo. Daarnaast heb je de nog sportievere lijn met de GT3, GT2 en GT3 RS.
en C30 CDI AMG, ik weet eigenlijk wel zeker dat de GT2 de GT niet overstijgt. ook zal het vermogen lager liggen denk ik. alleen daarmee zullen de prestaties op de topsnelheid na niet minder zijn denk ik waarbij de 300km/u wel gehaald wordt… Het lijkt me daarbij prachtig als er een nieuwe porsche supercar zou komen maar dat kan nog best een jaar of 10 duren :-P
Als laatste de GT3 RS die gaat naar Cup Car prestaties en zal rondes gaan zetten waar de meeste bang van gaan worden en hem lieverniet willen aan zien komen in zijn binnenspiegel.
de Turbo heeft vierwielaandrijving, heeft veel luxe is niet zo straf afgesteld als de GT3 en is moeilijker te berijden op circuit doordat er bij een bepaald aantal toeren de turbodruk erbij komt.
Deze variabele turbo’s zijn als eerste gebruikt bij diesels. De allereerste op de markt was de 110PK 1.9TDI van VW. Destijds beroemd om zijn hoge koppel bij lage toeren. Daarna zijn heel veel turbodiesels uitgekomen met zon variabele turbo. Heel makkelijk te herkennen, ze hebben een hoog koppel bij erg lage toeren (1800-2000RPM).
Variabele geometrie is trouwens een mechanisme waarbij een soort schuifjes de turbodiameter groter en of kleiner maken.
verder snap ik jou uitleg niet helemaal GT2 Fan? hoezo hij reageert minder snel dan de turbo?
de turbo reageert JUIST bij lage toeren, maar heeft daarbij een kleiner bereik(nodig) dan een toerenmotor…
Dus Daarom Porsche The Best Car of The World
Jullie kunnen er alles over vertellen maar kunnen jullie er mee rijden? hahahahaha
echt goed hoor!!!!
hahahaha
@ GT3-RS eigenaar: ja en jij hebt waarschijnlijk ook geen gt3RS, dus houd jij ook maar je bek. anders: fotos
de trubo heeft iig bij laag toerental een heeel hoog koppel wat hem óók snel maakt, de GT3 zal je altijd op toeren moeten krijgen en houden als je er echt mee aan de top wil zitten. dat is moeilijker en kost vaak meer tijd. uiteraard zijn allebij de auto’s snel.
de GT2 heeft verder een grote kans om de GT het benauwd te laten krijgen omdat de turbo in de acc al sneller is. de GT2 is iig sneller dan de turbo, ik ben benieuwd!
@GT3 RS eigenaar, het is wat dom en inhoudsloos om zulke uitspraken te doen zonder onderbouwing.
IN DIE TIJD SUPER CAR
wow dat is ook de eerste keer dat ik je zie op autoblog.nl :)
Ten eerste: welkom
Ten tweede: heb je niet toevallig eventjes je naam veranderd om stoer te doen? Of je bent gewoon een 14 jarige die niks van auto’s af weet en dan maar wat gaat zeggen, geen onderbouwing in de reactie geen inhoud… top man (Y) FOTO’s :D FOTO’s :D en niet op Google gaan kijken of er eentje spotten :)
(wat zit ik nou te praten… hij komt toch nooit meer op het forum..)
@tim
(H)