Een lekkere dikke reet

Auteur: , 22 Reacties

De gemiddelde moderne man houdt niet van een dikke kont. Kijk maar eens naar alle gratenpakhuizen die over de Milanese catwalks flaneren tijdens de talloze modeshows. Skinny is het devies. Hoe anders is dat met auto’s, daar is juist de trend te signaleren dat de achterpartijen steeds breder en voller worden. Een paar voorbeelden: de nieuwe Honda Civic, de BMW 6- en 7-serie, de Seat Ibiza, de Chrysler 300C, de bijzonder forse ronde achterkant van de Audi A6 Avant, en natuurlijk de enorme ‘ghetto booty’ van de Alfa Romeo Brera. Renault ging nog een stapje verder en wijdde er met de Megane II een complete reclamecampagne aan.

Kijk naar nieuw design en het valt niet te ontkennen dat ontwerpers de achterkant van de auto zeer nadrukkelijk meenemen in hun tekeningen.

Dit kan zeer geslaagd uitpakken, (BMW 6-serie, de Aston Martin DB9, of de Volvo V50, waarvan de achterkant een stuk subtieler is dan de hoekige achterlicht-units van zijn broertjes) maar het kan ook voor enorme afknappers zorgen, zoals bij de eerder genoemde Megane II, het o-zo-lelijke slagschip dat de naam Citroën C6 draagt, en de minstens net zo afzichtelijke Seat Toledo.

Volgens de New York Times hebben we dit voornamelijk te danken aan Chris Bangle. De krant schrijft dit in een artikel (even inloggegevens regelen via bugmenot) waarin landgenoot Bangle een paar forse veren in de reet gestoken krijgt, maar ik vind dat andere ontwerpers, met Giugiaro voorop, daarmee flink tekort worden gedaan.
Feit blijft wel dat de achterpartijen van de hedendaagse auto´s er qua vormgeving in de meeste gevallen flink op vooruit zijn gegaan, iets wat een autoliefhebber alleen maar kan toejuichen. Het oog wil per slot van rekening ook wat, als je weer eens in de file staat…..



22 reacties

Wouter (autoblog)
De NY Times is inderdaad wat voorbarig met de lovende kritieken voor Bangle. Ik vind zijn designs over het algemeen best aardig, maar juist de achterkanten zijn het vaak net niet. Of compleet niet, zoals bij de X-5 en 1-serie.

Bovendien kwam de Bangle-butt tegelijkertijd op de 7-serie en bij Maybach. Wie is dan een kopie van wie? :-)
Die Keyra stond ook helemaal vooraan toen de billen uitgedeeld werden. Tjonge wat een achterwerk…
chris bangle is geen nederlander, trouwens citroen c6 natuurlijk wel een hele mooie auto
De gratenpakhuizen vertegenwoordigen zeker NIET de smaak van de gemiddelde man. Design bij autos houdt een grote omzichtigheid in, kijken wat de andere doet en dan volgen; autos moeten verkocht worden en dan nog liefst in grote volumes dus massaconstructeurs zitten op mekanders lip als het op design aankomt.Bv BMW 3 serie is héél voorzichtig gerestyled.Natuurlijk, dit model is de moneymaker (groot volume omzet) voor BMW.
keyra agustina damn wat een ass
@Wieger: denk dat Smokalot bedoelde dat Bangle landgenoot is van de NYTimes;)
Laten we ook niet de Ford Ka vergeten…
Van mij mag elke wagen zo’n kont hebben als op de foto. Laten we allemaal deze foto op de achteruit hangen…
Nee, ik vind de achterkant en de heupen van een wagen héél belangrijk. Daarom vind ik de Cayenne, A6, Touareg, A4, A8,… heel mooi.
Wagens als een C6 of een Toledo zijn in die context ‘gat-lelijk’.
Een kont is natuurlijk maar 1 criterium, de lijn vind ik ook belangrijk, en dan is de C6 al iets mooier…
Whaha ik ken het meisje van de “ass-foto”.
Met zo’n kont wil je wel een stukje rijden ja..
ik wil die kontje of beter gezegd dikke kont lekker is verwennen als ik de kans kreeg…
@stylez
aja vanwaar zou je haar kennen? haar gezicht staat er toch niet op
Ik vind de C6 juist wel een mooie wagen! Origineel, en heel apart
en mijn wagen heeft een subtiel rond kontje ;-)
Schoon kontje, wie mag dat zijn????
J-Lo mss??
Wat ’t meissie betreft :
http://en.wikipedia.org/wiki/Keyra_Agustina

Enjoy ;-)
Die megane is zo lelijk (elke renault feitelijk)
De reclamecampagne van Renault rond het achterwerk van de auto en inzittenden is nogal ironisch. Niet op de manier zoals hij bedoeld is, maar omdat het bijzonder illustratief is voor al die marketingafdelingen die eigenlijk geen idee hebben wat ze precies proberen te verkopen.

In de tv-reclame zie je een docent uitleggen dat het achterwerk zeer belangrijk is: hoe dichter bij de weg, hoe beter. Dat is namelijk sportief. Als Renault zijnde moet je daar mijns inziens niet te veel de nadruk op leggen, want als er één manco is aan alle sportieve modellen van Renault waarover de gehele wereldpers het (terecht) eens is, is het wel dat je in alle recente Renaults veel te hoog zit.

Beetje off-topic dit, maar ik moest er gelijk aan denken toen ik Renault genoemd zag.
@Joachim

Oow dat zou ook goed kunnen dat zij dat is, die billen leken ook verdacht veel op die van een dame in me MSN lijst.
:-)
Op de site van Milano staat de Maserati van John de Mol te koop. (weet niet hoelang die advertentie er al staat). Zwart metallic met zwart leer. Mooi ding met goed vormgegeven KONT. (Toch nog een bruggetje gevonden :-) ).
De Citroën C6 lelijk?? Futuristisch en mooi sluiten elkaar niet uit hoor!
Had het niet Sir Mixalot moeten zijn? “I like big butts and I cannot lie! You other brothers can’t denie.. etc”
Prachtig lied..

Ehrrmm maar goed.. Idd Keyra heeft een achterwerk om U tegen te zeggen en mbt auto’s vind ik de kont erg belangrijk!!
*De gemiddelde moderne man houdt niet van een dikke kont. Kijk maar eens naar alle gratenpakhuizen die over de Milanese catwalks flaneren tijdens de talloze modeshows.*

Beetje offtopic: ik denk altijd dat homoseksuele modeontwerpers niet van vrouwenlichamen houden en daarom die bijna sekseloze meisjes op de catwalk zetten. Ik denk dat de gemiddelde man juist wel van een kont houdt. Ik wel tenminste.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).