Porsche GT3 RS is gereed

Auteur: , 37 Reacties

Zoals bijna niets in autoland een geheim blijft, wisten we dat de Porsche GT3 RS in aantocht was, maar uiteindelijk vind ik het een veel leuker bericht dat hij nu af is. Voornaamste kenmerken: lichter, sneller en breder!

Porsche heeft 20 kilo “bodyfat” weten te lozen, waardoor het totale gewicht op 1.375 kilogram is uitgekomen. De 415pk sterke 3.6 liter motor sleurt de GT3 RS in 4,2 seconden naar de 100 km/u, hetgeen een tiende sneller is dan in de ‘gewone’ 911 GT3. Helaas is de winst niet enorm spectaculair te noemen. De acceleratie zelf natuurlijk wel. De sprint naar 200 km/u duurt 13,3 seconden en de top ligt op 310 km/u.

Daarnaast is GT3 RS 44 millimeter breder dan de GT3, omdat hij de bips van de Carrera 4 kreeg aangemeten. Kunststof en carbon helpen de RS aan het lagere gewicht. Zo is ook de verstelbare achterspoiler van koolstofvezel en is in het interieur gekozen voor een Clubsportpakket met o.a. lichtgewicht sportstoelen.

Vooralsnog is de GT3 RS beschikbaar in de kleuren zilver en zwart maar op verzoek kan de auto ook af-febriek in knaloranje of felgroen worden geleverd (op tijd voor het WK zal waarschijnlijk niet meer lukken).

Porsche GT3 RS

Porsche GT3 RS

Porsche GT3 RS

Porsche GT3 RS



37 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
VET!!!
not suprised
brrrr:

“en de top licht op 310 km/u.”
@VP: Die auto is ook zo lekker licht ;)
Hoezo grijs/zwart?
Een GT3 RS hoort in het wit! met blauwe of rode belettering
Ik zou liever de normale GT3 hebben…..daar kan je in het dagelijks leven ook nog mee voor de dag komen. Zou ik er een voor het circuit willen dan zou ik wel de échte clubsport nemen. Ik zou mijn GT3 echter wel de 44 mm wijdere body willen geven. Breed is altijd beter!
ik vind zwart nogal rare kleur voor een RS. heb nooit een oude 2.7 RS gezien op plaat moet ik zeggen. En ja dat er geen wit is is ook raar?
Ik neem aan dat de rij-eigenschappen op het circuit van de GT3 RS een stuk verbeterd zijn ten opzichte van de GT3, want wanneer ik zuiver naar de specs kijk (dank GGL), dan is het heel goed zoeken naar de verschillen. Dan ben ik met O.D. eens dat ik liever een normale GT3 heb.
Wel jammer dat ie er nie in t wit is idd. Maar ik vind m in t oranje ook super!
Geef mij maar de Turbo S4 :) voor het dagelijkse gebruik.
Sorry verbeter me even:

Bedoelde de De 480 pk sterke en vierwielaangedreven 911 Turbo.
was de vorige niet sneller?
Hup Holland Hup ! ja daar bij porsche zijn ze ook klaar voor het WK ;)
Waarom introduceert Porsche die auto’s zo snel achter elkaar. De Turbo is nog niet eens te koop en dan wordt de GT3 al gelanceerd en nu ook meteen de GT3RS. Ik weet nog hoe lang we bij de 996 moesten wachten op een GT3RS.
Misschien hadden ze toen veel ontwikkelings- en productiewerk met andere modellen en zitten ze nu in iets rustiger vaarwater. Of misschien is het 997 platform nu zo flexibel dat ze redelijk eenvoudig de verschillende types kunnen ontwikkelen. Wie zal het zeggen?
Met deze RS krijg ik een beetje de indruk dat alleen de meerprijs voor een “bijzondere” 911 de reden is om de auto te maken…. Hop weer een nieuw model en ach…. laten we er nog maar weer eens een 20.000 bij optellen….
Oranje, weer voor de Nederlandse markt?

Waar is die witte met rode of blauwe band zoals altij gebleve.
Geef mij de 997 GT3 maar… :)
de prestaties hadden wel iets beter gemogen, en het gewicht 1375 kg is toch wel veel voor een auto als deze
Tja, erg onder de indruk van de GT3 RS t.o.v. de GT3 ben ik niet. Iets lichter, hetzelfde vermogen bij een wat hoger toerental van 8400 omw/min en breder. Ze hebben blijkbaar nogal wat moeite moeten doen als ze carbon-fiber hebben gebruikt. Jammer ik had er meer van verwacht
Beetje nepperij (cynische marketing uitvoering:) Minder luxe voor meer geld. Dat is de Porsche 911 GT3 RS. De uitgeklede lichtgewicht sportwagen kost met een prijskaartje van € 186.250,- op de kop af € 31.500,- meer dan zijn ‘luxe’ broeder GT3.

Dat zijn nog eens dure kilo’s, je raakt er 20 kwijt en je krijgt een rolkooi, maar dan mag je 31.500 euro aftikken….. leuk voor de winst van Porsche maar dit is echt B*****it
Wat vinden “we” van de prijs?

(ze zijn er stil van…… ;-) )
dat is hij waard :-d
waarom? een rolkooi kost zeker geen 10.000 en…….. verder?
de exclusiviteit?
ik blijf het onzin vinden, die GT3 is toch al absurd duur…… dit slaat echt nergens op. Ben benieuwd of dit nieuwste marketing trucje van Porsche ook nog een sneller tijd weet neer te zetten op de baan van TopGear….. geloof er weinig van.
op ebay staat een GT1 voor 1 150 000 euro is dat niet absurd?

de GT3 is niet de snelste op papier maar stuur hem maar eens de nurnbergring op


is het je nog nie opgevallen dat porsche bij topgear altijd hun tijden in het nat rijden?
dit is 1 van de mooiste porsche van dit moment en zeker omdat ie zo mooi eruit ziet en die prijs ach ja als je er geld voor hebt koop je hem toch gewoon
En tuurlijk is die auto sneller dan een 997GT3
De GT3 is all spartaanser en lighter dan een normale 997, waarom de meerpijs betalen voor nog minder comfort en identieke prestaties, de GT3 is de perfecte wagen met de uitzondering van de turbo die nu wel verschrikkelijk duur is geworden!
Ben benieuwd naar ’t filmpje.
Klassiekerrally
@Dink: ik zocht er ook al naar :)
Porsche GT3 RS op Spa…


Speciaal voor de zaterdagochtend een gruwelijk filmpje van de Porsche GT3 RS op Spa. Gimme gimme!
We zagen al eerder een webspecial van de 997 GT3 RS, mbvt tipte ons echter over deze link op porsche.com. Klikken maar!
……
jan van der wal
GT3 RS non plus ultra
Super vette bak,

Heb hem onlangs gezien op SPA (belgie)
Daar zie je pas wat deze machine kan en wat een geweldig geluid deze bezit.

Gewoon een SUper bak en de kleur is onwijs gaaf.
heel serieuse 911 ! ik vind de ‘normale’ GT3 al super.
persoonlijk zou ik de motor een 50 cm naar voren willen zien.
waarom de totaal on-nuttige achterbankjes maar aanhouden?
geef die motor een schop naar voren!!

dit is dus het non plus ultra van Porsche op sportief gebied. mee eens?
carbon, titanium, aluminium, het houdt niet op om gewicht te besparen zelfs de porsche embleem is van plastic om een paar grammen te besparen!
hier heeft Porsche 40 jaar over gedaan.

en dan weegt ie ondanks alles nog 1375 kilo.
dat weegt een standaard BMW MZ4 coupe ook. en daar zit geen grammetje carbon aan.
kom op hee Porsche: tijd voor iets nieuws.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).