Ik haat begrenzers

Auteur: , 41 Reacties

Gelukkig denkt de Duitse tuner HARTGE met ons mee.

HARTGE sloopt de begrenzing op 250 km/u uit het motormanagementsysteem van de 540i, 545i en 550i. Voor de 6-serie is hetzelfde truukje toegepast op de 645Ci en 650i. Het aangepaste motormanagementsysteem wordt alleen aangeboden in combinatie met HARTGE kilometerteller zodat je met een beetje geluk echt 300 op de klok kan zetten. Wel lullig als je dan nog wordt ingehaald door een M5 waar de begrenzing ook af kan.



41 reacties

gewoon direct een m5 kopen dan eh in plaats van een 540 of 545 of 550i. Of M6 ipv 645 of 650i:p. En dan heb je geen problemen:p

BMW RULEZ
En als ik het goed heb laat BMW (en Brabus, èn AMG, etc…) je serieus diep in de buidel tasten voor dit voorrecht…
Leuk, gewoon het feit dat je weet dat het begrensd is, is al een ergernis op zich. Onafhankelijk van het feit dat je de snelheid zelden haalt.

@ Schnitzerken, M5 houdt ook gewoon op bij 250 hoor, die moet je ook ontgrenzen.
@Djivy: Volgens mij is dat vooral vanwege de garantie die ze moeten bieden…
Jep heeft met de garantie te maken als je een ongeluk ofzo iets krijgt dan heb je geen garantie als de begrenzer is weg gehaald
Laat staan een verzekeringsdekking…

En laat ons eerlijk zijn: ik heb het wel gehad aan 250. 300 hoeft echt niet.
BMW is the best!
kilometerteller—>snelheidsmeter. Op een kilometerteller zie je hoe veel km je al hebt afgelegd ;). Leuk initiatief om de begrensers er af te slopen, ik ben benieuwd hoe hard die dingen “kaal” nou in werkelijkheid lopen. Overigens vind ik het eraf halen van een begrenzer even nutteloos als het monteren ervan.
tja die begrensers vind ik ook niet zo
de laatste tijd lijkt het eerder traditie dan veiligheid :roll:
waarom dan in godsnaam je motor zo snel maken als hij toch op 250 word begrensd :evil:
gelukkig zijn er een paar aardige meneertjes die je van dat probleem afhelpen :D
dus voor nu eventjes: hartge is de beste :cool:
Top
bij elk ongeval boven de 160 denk ik dat de verzekering niet tussen komt (of je moet ommium nemen zoals ik)
Denk eerder 120, aangezien je nergens harder dan 120 mag rijden. Op de autobahn ben je ook niet verzekerd als je 130 rijdt en een ongeluk krijgt.
Naar mijn mening is begrenzen op 150km/h pas nuttig. 250km/h of 300km/h, je zal het niet meer kunnen navertellen als je de vangrail begroet! Ik ben overigens geen voorstander van begrenzen, rondrijden met de kennis dat je niet het maximale uit je auto kan halen is al erg
Gelukkig maar dat die eraf gehaalt kunnen worden:D:D
DonDiedCorleone
Fuck begrenzzzzzzers en Fuck maximum speed…. DER BAHN rulz net als Hartge! ;-)
Ligt aan de banden, deze kunnen geen snelheden aan die hoger dan 250km/h liggen
de banden zijn er echt wel voor 250+. Dit komt door afspraken tussen autofabrikanten en de beheerder van de autobahnen. het is een beetje geven en nemen. de auto is gebouwd om harder dan 120 te rijden en dit is toegestaan op de autobahn. met een maximum van 250. zo kunnen autofabrikanten zich blijven richten op prestaties van autos.
haha, ik zie het al gebeuren jij rijd 300 en er zit een m5 te plakken datje ff naar rechts moet en dat hij er gewoon dan nog even langs komt. Ik weet niet wanneer dit allemaal kan trouwens in dat drukke nederland zelfs in duitsland krijg je zoveel tijd niet volgens mij, zit altijd wel een auto in de weg.
Als ze toch perse iets willen begrenzen dan maar de snelheid op 250, ipv begrenzen op peekaas zoals in JApan, mag je maar 280pk hebben.
Vind het zinloos.
Als je tegen 250 km/h crasht ben je dood.
Als je tegen 300 km/h crasht ben je dood.
sow die begrenzers is voor niets nodig.
“Vind het zinloos.
Als je tegen 250 km/h crasht ben je dood.
Als je tegen 300 km/h crasht ben je dood.
sow die begrenzers is voor niets nodig. ”

Klopt, maar de kans dat je met 250km/h nog iets kunt redden door bijv te remmen, is stukken groter als met 300km/h. Een dubbele snelheid betekende een 4 voudige remweg.

De enige begrenser die wel zinnig is moet tussen de oren van de bestuurder zitten !
Uhm, lexus, 300 rijden in Nederland kan met gemak. Moet je alleen wel met de juiste auto doen. Geen BWM ofzo, eerder een viper of een lamborghini.
heb eerst een oud model 540 i gehad heb ik de begrenzer ook laten afhalen liep 285kmh dan zit je ook niet echt relaxt achter het stuur moet ik eerlijk zegge
Misschien is het wel een idee om in plaats van een begrenzer de bakverhoudingen veel efficienter te maken. Dan zou je bijvoorbeeld de 6 overbrengingen zo kunnen maken dat je veel sneller de 250 bereikt. Dus bij max toeren in de 6e zit je dan op 250km/u. Lijkt mij een fijnere begrenzer dan een elektronische.

Kortere overbrengingen=snellere acceleratie=meer phun!
Misschien is het wel een idee om in plaats van een begrenzer de bakverhoudingen veel efficienter te maken. Dan zou je bijvoorbeeld de 6 overbrengingen zo kunnen maken dat je veel sneller de 250 bereikt. Dus bij max toeren in de 6e zit je dan op 250km/u. Lijkt mij een fijnere begrenzer dan een elektronische.

Kortere overbrengingen=snellere acceleratie=meer phun!
= Alfa Romeo filosofie :-)
@Dr. 156
jah… daar heb je ook gelijk in.
Junior (BMW Liefhebber)
300km/H rijden is idioot op de rijksweg, je brengt onnodig andere mensen in gevaar. Ga dan naar de nurnburgring in duitsland! Rij je daar maar in je 1tje te pletter. Hard rijden is leuk maar 300 is wel teveel van het goeie.

Maar al met al is het wel leuk als je kan zeggen van tja mijn 545i loopt 300km/H zet je porsche er maar naast ;).
die begrenzers zijn echt onnozel, of je nu 250 rijdt of 300, echt veel verschil in schade bij een ongeval zal het wel niet zijn zeker
Goed dat die “gentlemens-agreement” tussen BMW, Audi en Merc er is.
Anders ging de discussie of een Audi trager of sneller was dan een BMW.
Zo wordt ook het geld van die Duitse wagenbouwers in design en techniek gestoken i.p.v de snelste wagen; in een rechte lijn. (zoals Amerikaanse bakken).
Verdammtnochmal!
-EDIT, ga maar ergens anders spelen-
Klassiekerrally
Post van Verdammtnochmal! lijkt me redelijk in aanmerking komen voor verwijdering.
@Klassiekerrally.
Eh nou. Als we erover zouden moeten stemmen zeg ik Auf Wiedersehen Verdammtnochmal!
@ klassiekerrally

Mee eens!
Om in de taal van Verdammtnochmal! te blijven: Futsch mit die Anmerkung!
Verdammtnochmal!
volwassenheid …
m3 of m5 of m6 met of zonder begrenzers.De m3 met 286 pk zonder begrenzer op de teller 285. m3 met 321 pk 290 plus. m3 343 pk 300 op de teller. zo kan je met de m5 dat ook doen en met de m6.
origineel is de m1 de snelste bmw, dan de m635csi top 255km/p. toen in die tijd was het top. hangt van je zelf af met of zonder begrenzer rijden. alleen verzekering???? maar wel op een circuit rijden met eigen risico
Maar BMW geeft je wel degelijk om de begrenser te verwijderen, ook in nederland en met behoud van de garantie..
doen ze trouwens ook nog gratis voor je.

enige vereiste is dat je een geldige race licentie kan oveleggen aan BMW Nederland. als je dat hebt, halen ze het zo voor je weg, en kun je bijvoorbeeld het circuit op zonder begrenzer..
waarom eigenlijk een bmw kopen, koop een opel vectra opc :P die is op 260 begrensd en hij is nog 10duizenden euros goedkoper
waarom eigenlijk een m5 of m6 etc, je moet gigantisch veel geld neer leggen voor een auto die 250 is begrend.. laten we zeggen 135000 of 160000 euro.. als je ook voor 45000 duizend euro een auto kan kopen.. gooi en hier daar wat adjustmenst tegenaan en je bent nog 25000 kwijt.. je rijdt voor 60000 ook 300 km/h.. doe mij die maar..
@ chrizzle.

Ik vind dat je gelijk heb hoor maar goed dan heb je dat ding helemaal opgefuckt en verbouwd en dan scheid je blokje ermee uit doordat die daar eigenlijk niet op gebouwd is.

Die M5 en M6 zijn er wel op gebouwd.dus blijven die toch de wijzere keus als je het kan missen.
trouwens ik zou zoon m5 ook weer aanpassen zodat ie nog harder ging :P
mijn vader heeft een audi a5 nou hij trekt em goed over de 320km/h heen als hij in duisland is en dan moet je de duitsers eens zien kijken

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).