Christijan Albers krijgt 911 Turbo

Auteur: , 59 Reacties

F1 coureur Christijan Albers is sinds februari 2005 ambassadeur van Porsche en dat brengt bepaalde voordelen met zich mee. Hij bestuurt sindsdien een 911 Carrera S Coupé, maar het kan altijd beter. Vandaag kreeg Christijan er namelijk ook nog eens wat turbopower bij, dit in de vorm van de nieuwe 911 Turbo!

Philip Stassen, directeur van Pon Porsche Import in Leusden, liet weten: “Christijan is één van de eersten, die in een nieuwe 911 Turbo gaat rijden. Albers en de 911 Turbo lijken in zekere zin wel een beetje op elkaar: beide hebben ze namelijk de kracht én het karakter om op het hoogste niveau te kunnen presteren. Deze auto is hem op het lijf geschreven.

Nu alleen nog even op hoog niveau presteren…



59 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Lelijke wagen! CA is dom.
heb hem zien staan bij de dealer, gad dat ding ziet er strak uit (veel beter dan op foto)
Ook in het echt vind ik hem lelijk, ik houd gewoon niet van de Porsche-styling. En aangezien die altijd hetzelfde is, op elk model en in elke tijd, denk ik niet dat het met mij en Porsche ooit nog wat zal worden.
@Citrofiel: Bedankt voor deze nuttige bijdrage… Moet je niet ook nog ‘Citroën the best’ onder aan je berichtje zetten

En weer ff ontopic: Some guys have all the luck…
Junior (BMW Liefhebber)
911 turbo dat is ”de” porsche! En Christiaan krijgt hem gewoon, wat een mazzel pik zeg!
vØlvØ frǽk
ik wil ook ambassadeur van Porsche worden :-)
Ik wil ambassadeur van Bugatti worden!!! :D
Dat Wist ik al:D
EN Wat een bak is dat in het echt
Gaaf ding:D
En hoezo moet citrofiel ‘Citroen the best’ neerzetten ZO goed is citroen nou ook weer niet hoor -want de vormomgeving van citroen vind ik vooral lelijk-
En ik vind het juist een klasse apart dat porsche 911 na 40 jaar toch veranderd en toch het zelfde blijf. Dat is een klasse apart zou geen ander merk hebben kunnen doen denk ik



Porsche The Best(sorry voor de mensen die er zich aan irriteren)
dat balletje krijgt gewoon een 911 Turbo echt een hele mooie wage
“beide hebben ze namelijk de kracht én het karakter om op het hoogste niveau te kunnen presteren”

maar beide presteren dat niet :P
want zo goed doet albers het niet in de F1 ;)
Porsche kraagt zichzelf af :D
mazzelpik trouwens die albers, dat hij dat gewoon krijgt :roll:
@ Porsche fan: Ooit wel eens van sarcasme gehoord?
Hoe kan iemand die niet kan rijden ambassadeur van Porsche worden
Als ik de testresultaten lees van de auto,en de auto neigt de prestatie’s van de carrera GT te hebben sorry hoor maar dan is wat mij betreft duidelijk,als je je dan ook realiseert dat good old Walther Rohl zich met de ontwikkeling heeft mogen bemoeien !?

En dat Albers dan met zo’n auto mag gaan rijden,helemaal goed toch ,Albers wie anders,Joske ? neeeeeeeeeeeee !
niemand die op dit blog één letter heeft getikt heeft zelfs maar 80% van de rijkwaliteiten van iemand als Albers….. Dat hij in een matige auto rijdt en misschien niet de meest brilliante F1 coureur ooit is dat doet daar niets aan af……. Ook de “kneuzen” van de F1 hebben meer voertuigbeheersing dan 99% van de wereldbevolking dus een beetje respect voor de capaciteiten mag best….

@stan: jij komt niet eens één rondje door met een F1 zonder te crashen binnen 15 seconden van de tijd van iemand als Albers dus……. wie kan er nou niet rijden?
Wat een onzin allemaal dat hij het niet goed doet! En W0o0dy hij hoort echt niet bij de kneuzen, dan weet jij blijkbaar ook niets van F1 of Albers. Hij is super hij rijdt alleen niet bij een competetief team. Hij heeft tot nu toe al zijn teamgenoten verslagen en is rookie of the year geworden in de DTM. Als hij bij een beter team komt kan hij past echt laten zien wat hij kan.
Geweldige auto trouwens!
heb ik dat gezegd dan? beter lezen!
@Fer. M.
van 0-100 is hij sneller maar dat komt door een betere tractie in het begin van de sprint. maar voor de rest kan hij de carrera Gt niet tippen (kijk maar van 0-200 tijden)


@W0o0dy
F1-rijders hebben een goede zelf beheersing, maar zijn daravoor niet altijd de beste in handeling.(albers doet het niet zo slecht eigenlijk) , F1-piloten zijn te vergelijken met gevechts-piloten.
een F1 auto is een wild beest, als je daarmee op de limiet kan rijden dan heb je hele goede voertuigbeheersing.

Zet een willekeurige F1 rijder (ja zelfs een “kneus” als Ide (zoals veel mensen roepen)) in een straat auto die hij niet kent op een voor hem onbekend circuit en in de tweede ronde rijdt die in jouw auto een snellere tijd dan jij zult rijden na 10 ronden oefenen…….. Mensen onderschatten het rijden met een F1 auto enorm. Een F1 heeft 800pk, weegt 600kg inclusief de rijder en haalt bij het remmen soms meer dan 4g. Voeg daar een wielophanging zonder rubbers, keiharde veren en dempers en spoilers aan toe en je hebt het ideale recept voor spins en crashes. Goed voorbeeld was een auto journalist die bekend stond als een erg goed chauffeur die een keer in een F1 auto mocht rijden…. na de voorzichtige start ging het steeds beter maar toen hij ging proberen sneller te rijden begon de auto bij het uit accelereren na een bocht uit te breken en kon de journalist de auto maar net op de baan houden. Later bleek uit de telemetrie dat de hoogste g-krachten die de journalist had gehaald op dat moment waren gehaald……… bij het bijna kwijt raken van de auto op een recht stuk……
Overigens haalden de F1 coureurs in IEDERE bocht van dat circuit een hogere g-kracht waarde bij een snel rondje.
eigenlijk juist hetzelfde als gevechtspiloten (zoals ik al zei), F1 coureurs oefenen ook op tienkamp om hun spieren te ontwikkelen voor de g-krachten, maar iets wat die journalist van jou niet had is nekspieren endat is het belangrijkste
PRACHTIGE drooom auto :) :-D
Verbaasd mij te zien hoe goed deze porsche turbo zich kan meten met de carrera GT !In mijn ogen is de carrera GT de überporsche.

Ik ken nu niet zoveel van porsche, maar ik veronderstel dat de turbo de carrera GT niet zal kunnen verslaan op vlak van wegligging?Aangezien de carrera GT een middenmotor heeft en de turbo de motor in de koffer heeft.

Ook vind ik de carrera GT een échte sportwagen ( de sound, géén turbo, middenmotor,hoge toeren, veel carbon fiber,de looks,…)
de Carrera GT is idd een sportwagen met middenmotor, maar daarmee is het snelheidsverschil nog niet verklaard. De GT heeft ook een veel lager zwaartepunt en veel meer downforce. Verder kunnen de kenners vast nog een hele lijst met zaken aandragen die de GT beter maken, maar of dat zo boeiend is….. Een sprintje van 0-100 zegt niet zoveel een topsnelheid eigenlijk ook niet. Je zou eens de tijden van de turbo en de GT op de kilometer met staande start moeten vergelijken….. daar zal de GT al een stuk sneller zijn. In de bochten is een Turbo verder kansloos tegen een GT (als je de capaciteiten van de auto kunt/durft te benutten). De balans van de GT zal beter zijn en de auto kan simpelweg meer zijdelingse g-krachten aan.
Beste Dekster,

Met betrekking tot de vergelijking met een gevechtspiloot volg ik je direct !

Met betrekking tot de prestatie’s van de Turbo bedoel ik niet direct prestatie’s zoals de sprint van 0-100,danwel 0-200,het gaat mij om de specifieke rijkwaliteiten van auto’s,waar in dit geval door meerdere autojournalisten duidelijk geknipoogt werd naar de GT !

Voorts wil ik graag reageren op de stelling van diverse schrijvers hierboven over rijkwaliteiten van Christian en in het algemeen.Ik denk inderdaad dat velen van ons niet eens kunnen wegrijden met een heftige supercar,laat staan met een F1,wat een kul verhaal dat CA niet kan rijden.Stel dat we uitgenodigd worden om een rondje met CA op Z’voort mee te mogen in z’n turbo danwel in iedere andere auto,dan komen 99 van de 100 er geel,groen,grijs uit,heren een foutloos rondje need for speed of GT4 op de playstation maakt van ons nog geen coureur.Doe eens mee aan een trackday in de kneuzengroep en voel wat wat het is om met je eigen ‘ Turbo ‘ een rondje ideale lijnen te rijden,pak op zondag een rondje Nordschleife en voel wat je eigen ‘ Turbo ‘ allemaal doet bij het inremmen,uitaccelereren,inveren,uitveren maar ga zeker niet vertellen op dit forum dat CA niet kan rijden !
Gelukzak!!
Zeg Porsche Fan, hoe oud ben jij? 12?
Het geluk is met de dommen zeggen ze wel eens he..? :p Ik vond Porche in het verleden niet zo speciaal, maar de laatste tijd komen ze wel met zeer mooie auto’s en technisch gezien zeer goed!
Beste Rick,

Slechts belangstelling,van welke merken genieten nu en in het verledn wel jou voorkeur ?
Haha leuk, ik weet nog dat hij altijd in een dikke Mercedes reed, omdat hij toen bij dat DTM team zat.

Hij moest toen hij in de F1 kwam echter een nieuwe auto nemen, omdat de merknaam Mercedes daarin ook actief is, als concurrent (kuch) van Minardi. Toen is hij voor zover ik weet Porsche gaan rijden.

Overigens is Christijan een coureur die lang mee kan gaan in de F1, misschien dat hij nooit een WK zal pakken met coureurs als Alonso/Raikkonnen, en in de toekomst Kovalainen er nog bij, maar coureurs als een David Coulthard zijn ook van gigantische waarde voor een team. Om te zeggen dat hij geen talent heeft, ik heb 2voudig WK Formule1 Mikka Hakkinen nog nooit 2 man in één bocht in zien halen in het DTM, iets wat Christijan toch briljant deed.
Ze leiken inderdaad op elkaar allebei lelijk en rijden slecht
@ alwin
je haalt me de woorden uit de mond, alleen dacht ik aan nog iets jonger
en: chill dat hij die turbo heeft gekregen, ik zag hem al wel eens door de PChooft rijden in zijn rode carrera S, dus het zal ook niet heel lang meer duren voordat ie ff komt showen met zijn Turbo
@alwin Volgens mij ben jij nog 12 ????
ik wee nie waar je het over hebt hoor

@Jappekop Heb je ooit in een 997 Turbo gereden dan. dus je kunt nooit weten hoe goed of slecht die is

En hij laat trouwens alle hoeken van het circuit zien Aan de ferrari f430-lamborghini Gallardo-Bmw m6- Mercedes benz sl65 Amg
En al zn andere concurrenten


Want de nieuwe turbo is de Absolute top in zijn klasse
Hmmm, Alwin, diezelfde vraag kunnen we ook stellen aan Jappekop.

Spellingscontrole met een volautomatische ‘ban’ bij teveel fouten zou wellicht ook geen overbodige luxe zijn. Houd deze blog a.u.b. een beetje leesbaar! MSN-taal gebruik je maar voor puberachtig geneuzel met je klasgenootjes.

Ik ben niet echt een fan van Porsche, maar ik kan me voorstellen dat Albers blij mag zijn met deze verbetering. De turbo is een flinke stap hoger. Of je liefhebber bent of niet, het is boven iedere twijfel verheven dat de recente Porsches gewoon steengoede auto’s zijn.
Jan-Jaap-Karel-Kees
Haha
Porsche Fan ooit wel eens van met kritiek omgaan gehoord??

en op jouw beurt , hoe kan jij zeggen dat de turbo de top is van zijn klasse??
Heb jij ooit in een van die auto’s die je noemt gereden, of in de 997 Turbo??
Wie kan er nou niet overmee praten??
@Porsche Fan: je zegt “@Jappekop: Heb je ooit in een 997 Turbo gereden dan. dus je kunt nooit weten hoe goed of slecht die is”

Jij ook niet neem ik aan, dus hoe kun jij nou weten of die auto goed is?

Je kletst jezelf zo in een hoek.
Porsche Fan schrijft,

5 July 2006 om 14:17
@alwin Volgens mij ben jij nog 12 ????
ik wee nie waar je het over hebt hoor


we hebben het erover hoe je op alles en iedereen reageert. of je bent heel jong of je bent gewoon heel dom
alee en nu iedereen van zijn paard komen.
Horses are the best! (oh nee ik hou helemaal niet zo van paarden ;-) )
hij wel! waarom krijg ik er geen 1:S
(wast maar zo’n feest)
@Porshe Fan
Zouden we dan eigenlijk weten hoe oud je echt bent aangezien je zo afwerend doet over je leeftijd?
Autoliefhebber !
Beste collega’s,

Deze site staat dagelijks vol met fris,vers leuk autonieuws,en ook de filmpjes zijn vaak heerlijk.

Mag ik aan de onvolwassen manier van commentaar op de diverse item’s van vandaag begrijpen dat DE SCHOOLVAKANTIE is begonnen ! Willen jullie s.v.p. met je Xbox of Playstation gaan spelen of steppen of met je skelter het woonerf op …………..,deze site is voor autofanaten niet voor hangjeugd !
@Autoliefhebber ea: helemaal mee eens, we zullen er wat beter op gaan letten.

Alhoewel iemand zijn/haar leeftijd niet uitmaakt wat mij betreft, dwalen de discussies steeds meer af en worden de reacties wat harder. Om nog maar niet te spreken van het grammaticale aspect. Niet dat ik zo’n taalpursit ben maar ok;)
Volgens mij is het voor je merkimago beter om je naam te verbinden aan een winnaar. En dat is CA toch niet bepaald.
Ik vind de Carrera S overigens mooier dan de Turbo. Bovendien klinkt hij luider. De extra pk’s, daar doe je in de praktijk toch niets mee. M.i. gaat CA er dus niet echt op vooruit. Hij had beter een GT3 kunnen vragen. Klink nog beter dan de S.
Autoliefhebber !
Dank redactie !,


Laten we er alsjeblieft voor waken dat dit stukje ontspanning zijn inhoud en kwaliteit niet verliest aan deze onsympatieke mensen.

De commentaren doen mij overkomen als dat iedere forum bezoeker woon,werk verkeer aflegt met een supercar danwel menigeen al proef gereden heeft met een Porsche 911 Turbo en deze auto op z’n top heeft kunnen beoordelen (ahum)
goed punt Peter, maar ik denk dat CA al doof genoeg wordt van de F1. Voor een F1 coureur zou dan misschien de GT3 RS een nog betere keuze zijn….

Maar iemand als Chris kan met die 480pk van de turbo ook in het normale verkeer best overweg…
@cetrofiel…. smaken verschillen maar over sommige dingen valt niet te twisten…. hij is inderdaad grote fan van de citroen c6 denk k..;)… maar wat een autoo….. k word ambassadeur van gumpert.. (H)_

nog ff… CA moet wel opletten dat zen motor niet uitvalt… blijkt nogal veel voor te komen… *-)
My apologies. mensen, heb dom gereageerd.
@citrofiel

Citroens zijn inderdaad erg goed.
@Porsche Fan
Heb jij al in die 997 Turbo gereden dan? Volgens mij staat ie nog maar net bij de dealer, proefritten zijn pas over een paar weken mogelijk.
Was de vakantie maar begonnen… :( zit nog heerlijk aan mn bachelorscriptie te werken. Maar gelukkig is er autoblog met gezonde afwisseling van de studie.

Ik vind het altijd zo fantastisch om de F1 coureurs in monaco door de straten te zien planken. Met snelheden tot 250 km/u zo dicht langs die boardings rijden in een auto die zo scherp is… diep diep respect.
Vreemde keus vind ik dit van Porsche, aangezien CA een F1-coureur is zou ik hem de puurste Porsche geven die verkrijgbaar is, en dat is toch echt de GT3 (RS). De Turbo is minder sportwagen want vierwielaandrijving en een dikke turbo.

Dat de Carrera GT minder snel is op de 0-100 komt door de automaat die in de Turbo zit die ten tijde van de Carrera GT nog niet voldeed aan de eisen van Porsche(onder meer schakelsnelheid). De handgeschakelde variant doet exact even snel over de 0-100.
http://videos.streetfire.net/video/6BC33DFA-C49D-4390-874A-D4AA2AB1E95E.htm
this of topic ma kweet niemeer waar iemand hierachter vroeg
hier staat een aardig stukje over wat F1-rijders allemaal doen om die bolide te kunnen besturen
http://www.mclaren.com/features/driver/drive_for_fitness.php
Da’s nou jammer meneer Stassen, leuk marketing verhaaltje opgedreund, maar Porsche staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid en bovenal..WINNEN!! Meneer Albers daarentegen…heeft nog nooit gewonnen, betrouwbaarheid van zijn wagens en zijn stuurmanskunst laten te wensen over en daarnaast zal mijnheer Albers wel eens heel snel het volgende seizoen pleitos zijn. Jammer dat Porsche zo’n stunt uithaalt, hadden ze beter aan Pietertje Van de Hoogeband kunnen geven, dat jong is snel en wint ook nog eens wat!!
@Rikkie: Nog nooit gewonnen zeg je? Heb je al eens naar de cv van Albers gekeken? Een behoorlijk aantal DTM races gewonnen en ook een flink aantal F3 races.

Wat heb jij zoal gepresteerd dat je het recht geeft iemand als Albers af te zeiken? Heel jammer hoe we in Nederland vaak met sporters omgaan….. gewoonweg zielig.
Idd WOoOdy, en een vergelijking tussen een Hoogeband en Albers kan je niet maken, aangezien er bij de Formule 1 veel meer komt kijken dan alleen de rijkwaliteiten van een coureur, het is een heel team, een totaalpakket dat perfect moet functioneren om vooraan te rijden! Jammer genoeg heeft MF1 dat nog niet voor mekaar, maar ik denk dat Albers in het verleden genoeg heeft laten blijken snel te zijn, dus van mij mag hij nog wel wat kansen krijgen in de F1.
fifth gear: tiff gaat opnieuw een F1rijden (geeft je ook goed idee van wat ze moeten kunnen ;) )

http://www.youtube.com/watch?v=OiK-BvrwyYw

http://www.youtube.com/watch?v=qkreSCjE0sg
Naja een jaar na dato toch nog eens deze discussie doorgespit. Heb intussen wél met de 997 turbo gereden. Geweldige auto, maar te veel hulpmiddelen voor mijn smaak. Gelukkig biedt Porsche van alles.

Hm good to be living in the West.
Porsche Fan schrijft,

5 July 2006 om 14:17
@alwin Volgens mij ben jij nog 12 ????
ik wee nie waar je het over hebt hoor

@Jappekop Heb je ooit in een 997 Turbo gereden dan. dus je kunt nooit weten hoe goed of slecht die is

En hij laat trouwens alle hoeken van het circuit zien Aan de ferrari f430-lamborghini Gallardo-Bmw m6- Mercedes benz sl65 Amg
En al zn andere concurrenten

Want de nieuwe turbo is de Absolute top in zijn klasse


Leuk verzonnen op basis van liefde voor het merk maar helaas geen waarheid.

Zie onderstaande links:

http://www.caranddriver.com/features/13186/2007-porsche-911-gt3.html


http://www.caranddriver.com/features/13192/2007-porsche-911-turbo.html

http://www.caranddriver.com/features/13185/2007-chevrolet-corvette-z06.html

http://www.caranddriver.com/features/13179/2007-chevrolet-corvette.html

Voor het hele verhaal klik op onderstaande link.

http://www.caranddriver.com/features/13173/the-lightning-lap-2007.html

Op zich is de Porsche 911 Turbo een mooie en zeer snelle auto maar zeker op
gebied van prijs/prestatie verhouding is de nieuwe Corvette Z-06 onverslaanbaar.

Leen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).