Audi S6 vs. BMW M5 vs. E63 AMG

Auteur: , 156 Reacties

De vraag die de mensheid al jaren bezighoudt is eindelijk beantwoord. Wetenschappelijk verantwoord en toonaangevend auto magazine AutomobileMag.com vergelijkt de opgevoerde vertegenwoordigers-auto's van Audi, BMW en Mercedes-Benz en komt tot een harde maar eerlijke conclusie.

De BMW is rijp om met pensioen te gaan (easy come, easy go in de autowereld), de Audi doet leuk mee maar haalt het net niet, en de Benz gaat er met de hoofdprijs vandoor. Verrassend? Niet echt als je het mij vraagt, AMG is toch altijd net ietsjes leuker dan de M-divisie en Quattro, hoewel die natuurlijk ook best leuk meedoen. Maar ja, er kan er maar één de beste zijn.

Lees het schokkende artikel zelf en als je het er niet mee eens bent dan kun je gebruik maken van de reactiemogelijkheid voor een genuanceerde discussie.

Er blijft slechts één vraag onbeantwoord: Wat gaat de RS6 met deze sedans doen als ie geïntroduceerd wordt…

(via GermanCarBlog)



156 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Here we go again… :-D
Ik moet nog kijken maar ik heb een vermoeden dat dit leuk word…….!!! BMW rules (hahaha) ;-) (MENING)
Gelukkig heeft automobilemag.com niet het alleenrecht op dit soort tests. En autobild liet daarom al zien dat de S6 al de verstandigere aankoop was, t.o.v de M5. Zie hier http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=11474&artikel_seite=2.
Daarbij komt nog dat de E63 amg, ruim € 10.000 duurder is dan de S6. En er nog een volwaardige RS6 zal komen :D
Ik heb het artikel niet gelezen, maar het is een Amerikaans artikel en we weten allemaal wel hoeveel verstand de Amerikanen hebben van auto’s. Hahaha…………grapje jongens.
spijtig dat de M5 word teniet gedaan aan zijn versnellingsbak (ohja die 400pk is voor als je vriendin rijdt)
de mercedes heeft het rijk voor zich, maar voor hoelang? :roll:
de audi S6 is tweede dus OH MY GOD wat gaat de RS6 dan wel niet teweeg brengen :-D
*ik vind de mercedes te archaisch van design (moest erbij)
@O.D.
dan zou je het beter eens lezen voor je iets zegt
Wat een kk blad echt waar gvd wat kan ik me hier aan ergere….

V10 rijp om met pensioen te gaan,… welke domme idioot DURFT dat te zeggen?

MB= van 5.5 liter hollen ze ff 6.3 liter uit…

weet bijna zeker dat v10 weer de prijs gaat winnen motor van het jaar 2007
en toch kies de audi :-)
Tsja…ik vind het simpel: als ik mocht kiezen, ga ik gewoon voor de audi. Waarom? Omdat het er niet toe doet hoe hard je gaat of je teveel luxe aan boord hebt. Ik vind Audi gewoon de mooiste en hij heeft 4 wheel drive. Meer dan genoeg om lol mee te trappen. De snelheid en acceleratie vind ik al prima genoeg en teveel luxe aan boord heb ik niet nodig. BMW vind ik ook wel leuk, maar ietsje minder dan Audi door z’n interieur-design. En van Mercedes vind ik de design niet spannend genoeg, me te patserig.

Ik zeg het gewoon maar, omdat het mijn mening is. Mensen hebben verschillende smaken…en ik heb zo mijn smaak. Van Audi zeg ik gewoon dit: het is een wolf in schaapskleren.
Wacht, nu is het mijn beurt : MERCEDES THE BEST!!!!!

Nee, grapje hoor ;-)

Vraag me af wat al die BMW-fans nu gaan roepen.

Feit is dat een uiterlijk van een auto veel rol speelt, en ik kan me wel goed voorstellen dat niet iedereen tevreden is over het uiterlijk van de mercedes, en dus kan je nog die audi of die BMW kopen.Het verschil tussen die 3 zal toch niet wereldschokkend zijn.

Oh ja, ik vrees dat dit weer een discussie gaat worden waar er weer vanalles, onderbouwde reacties gaan geroepen worden.
M’n rechtervoet duikt in het tapijt. Het gebrul van de motor zwelt aan tot orkaankracht terwijl ik het stuur om gooi. Kijkend uit het zijraam en met een kont badend in de rook van 1200 euro aan banden glijdt de wagen de Autobahn op. 3e versnelling…4e versnelling…meer snelheid, meer!
Dan opeens verslapt mijn concentratie, en m’n blik dwaalt omlaag naar de motorkap…..en ik zie….een ster….oh god..nee…NEEEE IK HEB EEN MERCEDES GEKOCHT AAAAAHHHHH….!!!

Ik schrik wakker en kijk wild om me heen.
“Wat is er schat?! Toch niet weer die nachtmerrie?”
De nacht is aardedonker, maar door een kiertje in het gordijn zie ik de bekende grille, en de glinstering van 4 chromen ringen.

“Het was niks schatje, ga maar weer slapen.” :D
quote:AMG is toch altijd net ietsjes leuker dan de M-divisie en Quattro, hoewel die natuurlijk ook best leuk meedoen
jaja amg ietsje leuker dan M-power en audi S of RS echt niet
u rijd zeker zelf een benz
@Raul8711: die kenden we al, kijk voor zo’n 250+ andere meningen hier:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/03/audi-s6-verslaat-de-bmw-m5
RS6. Dit gelukje heeft Merc nog kunnen meepikken. Moeten nog even geduld hebben….
Helemaal niet mee eens, met de Benz. MB z’n wagen is laatst geintroduceerd en is daarmee hoogstwaarschijnlijk de beste, wacht maar op de volgende M-series of idd de RS6:d. MB is en blijft voor mij slecht, sorry voor de MB-fans.
Wat een onzin om te zegge dat de bmw rijp voor pensioen is!! Dit is de eerste keer da ik hoor, dat de versnellingsbak van BMW niet al te best is?
De M5 blijft in mijn ogen nog steeds de beste.
ps: wat een klote blad, klopt geen zak van.
voor de “leken” onder ons… Georg Kacher wordt door velen gezien als een zeer professionele en behoorlijk objectieve en vakkundige journalist. Het is dus niet zomaar iemand die wat roept.

Maar ja een aantal mensen die hier berichtjes tikken nemen niet of nauwelijks de moeite om het artikel te lezen en als er iets staat van kritiek op “hun merk” dan roepen ze dat iedereen dom is of niet weet waar hij het over heeft…..

Wat maakt het nou helemaal uit of iemand anders jouw voorkeur niet deelt? Wat maakt het uit of ‘jouw” auto niet als winnaar uit een test komt?
Je mag je gelukkig prijzen als je in één van deze drie auto’s mag rijden en feit blijft…. ze zijn alledrie eigenlijk sneller dan zinvol is….. alleen is er altijd één het snelst… tot de opvolger van het andere merk wordt geïntroduceerd…
Het is zo zielig en jammer dat de Merc en Audi langzaam aan echt overstappen naar de kale hoogtoerige motoren, tewijl ik van Merc de compressoren gewend ben en van de Audi de Turbo’s. Ik denk dat een nieuwe tijdperk begint voor deze 2 nieuwe merken wat betreft motor techniek.

Ik vond het juist zo leuk van Audi die turbo’s opschroefde om veel vermogen te behalen, en van de Merc de comp. De koppel die vroeg vrij komt gaat mooi gepaard met een sterke duw in de rug, maar helaas. De RS4 2.7 BITURBO is nu al legendarisch in mijn ogen en ik hoop dat de 65amg niet hetzelfde lot treft.

Kortom: de verschillen in de motor karakter worden steeds minder. Audi gebruikt hetzelfde wapen als M-divisie om de M3 te overtreffen. Ook onze conservatieve vriend Merc begint aan hoogtoerige motoren. Is het leven niet vele malen mooier met een Turbo Audi, Compressor Mercedes en een hoogtoerige BMW? We zien hier nu 3 kale motoren met elkaar concurreren.

(Bespaar je post: ik weet dat de RS6 biturbo krijgt.)
wat rijdt die Georg Kacher zelf dan? Persoonlijk zou ik ook voor de Audi gaan, De mensen hebben bij BMW en Mercedes vaak al een beeld van je, Audi is misschien wat beschaafder in faam, bij BMW denken ze vaak aan petjes, en bij mercedes aan taxi, Audi roept vaak geen rare beelden op (tenminste dat is mijn mening)
bmw moet zijn m5 eens een update geven dan ,en nog eentje me een sterkere motor…dat zal et imago zeker verbeteren..
amg=>meeer peekaas en koppel voor de rest ni veel meer
m=>wegligging ,peekaas,koppel,ophanging….,veel betere sportwagen
De BMW M5 is de mooiste en gewoon de beste.
Tja hoe belangrijk is het imago voor je. Ik ga voor de audi. Komt bij mij het minst patserig over.
BMW hoeft helemaal niks met de motor te doen,..
meschien knalt de MB tot de 100 wel wat sneller maar de top van BMW haalt de MB lang niet. en een lopende start van de 100 tot top weet ik zeker dat de beemer wint.

En als er een of ander lamslul oordeelt over de bmw v-10
dat is toch zijn mening.. ( FUCK HEM)

Jullie weten zelf ook V-10 2 maal motor van het jaar…

Ik weet niet wat die Duitse commentators hebben,… het lijkt er naar dat ze de M5 niet zo mogen.





M the Most Powerful Letter in The World!!!!!!!!!
BMW haalt wel het beste in de mens naar boven…
De Mercedes is een taxi, de BMW is een pooierbak en de Audi heeft chromen spiegels. Dat wordt nog moeilijk kiezen…
hoe kan je nou in …. naam een AMG en M5 vergelijken met een S6 dat is toch een maatje te klein… wacht dan en pak een RS6
@ Sacha

En jij gelooft zoon iemand? Die efftjes wat neer knalt over de SMG bak.
Hij schrijft dit,..
ik ben heel kwaad en ik ben nu de zaak met mijn advocaat aan het doorspreken.
wtf wil je bespreken,… of ze de verkeerd overbrenging hebben gebruikt?


Denk je niet dat die SMG bak,… niet lang duurig is getest voor verkoop?

mijn baas heeft zelf E63 M6,…
Hij heeft de auto zowat continu op de P500 SPORT staan.

Hij heeft wel nog nooit de launch control gebruikt.

En hij heeft nog nooit enkel probleem gehad met de SMG bak.


Ik weet niet of er mensen zijn die ff voor de lol iets neer zeten omdat ze BMW haten..

Het zou heel triest zijn!!
ik heb in geen van de drie auto’s gereden en kan daar dus ook niks over zeggen. Mijn keuze zou dus puur gebaseerd zijn op het design, en dan ga ik toch voor de BMW, ondanks dat audi’s iets minder ordinaire imago me toch iets meer aanspreekt
Helaas,

de CLS63 AMG heerst al deze drie wagens met gemak weg. (H)
of zijn de BMW fans net zoals de auto? Een beetje agressiever en iets minder beheerst dan de Audi en de Merc ;-)
wat een dom artikel!
er staat niks in
mercedes amg vind ik waardeloos saaie bak
audi is best mooi
maar bmw is the best
Een CLS moet je er eingelijk niet mee vergelijken Dat moet een coupe (4 Deurs Coupe) voorstellen en deze drie zijn supersedans
@sacha, Niet iedere auto is perfect, zelfs de S6 niet. Maar in het artikel schrijven ze dat de smg bak niet fijn werkt. Daar heb ik verder nog niks over gehoord?
Automobilemag heeft al eens de M6 en de CLS tegenover elkaar gezet:
http://www.autoblog.nl/archive/2005/12/06/bmw_m6_vs_mb_cls55_amg
Ahja, het is als bmw-fan altijd moeilijk te aanvaarden dat een ander gewoon beter is…
En dat die M5 sneller is op top als die E63 AMG, dat wil ik nog wel eens zien, want ja, iedereen roept hier toch dat mercedes alleen maar goed is op zijn topsnelheid en dat die in de bochten niets is??
En wat dan nog dat MB kiest om hetzelfde aantal pk als de concurrent uit een grotere cilinderinhoud te halen, daar heb ik maar 1 antwoord op : koppel !
En naar mijn mening is veel koppel nog steeds plezieriger dan veel pk, want waar ga je hier op de gewone baan al die pk’s loslaten (= topsnelheid), terwijl veel koppel( =snel optrekken, snelle tussenacceleratie ) veel leuker is op gewone wegen.
Haha, in de Carros zeiden ze ook dat de M5 slechter was dan de rest door zijn versnellingsbak.
Ooh, ik lees het net. En het is eigenlijk bijna hetzelfde artikel. Het laatste stuk is ook al hetzelfde.
Zo mooi die Amerikanen, stelletje strebers van de eerste orde. Niet zeggen, nou kijk als je zus en zo leuk vindt dan is deze auto het beste voor je en als je dit en dat leuk vindt dan vindt je die auto leuker. Nee gewoon, lekker ordinair, deze auto is beter dan deze en als je die niet hebt dan ben je een loser en hoor je er niet bij. Materialisme, schaapjesgedrag en oppervlakkigheid in zijn puurste vorm. USA! USA! USA! En nee ik ben geen USA hater, ik vind het helemaal kicken als ik daar ben en het zijn hartstikke gastvrije aardige mensen, maar gewoon tikkeltje te materialistisch. Oh ja, en de vrouwtjes vinden Eurotrash helemaal geil, dusss USA! USA! USA!
in vrijwel alle video’s waarin een M5/M6 voluit accelereert in auto mode (en als hij in manuele mode gereden wordt door iemand die het schakelen niet precies op het goede moment doet) zie je hoe lomp de klap van het schakelen is. Het mag dan snel zijn, maar het is niet soepel. Dat je allerlei settings moet uitzoeken voordat die auto zo rijdt als jij prettig vindt is toch wel apart. Ook voor sommige misschien wel leuk (beetje spelen met alle opties) maar het is niet nodig als je kijkt naar de andere auto’s die vergelijkbaar zijn….

Dat de M5/M6 goed zijn zal ik niet tegenspreken, maar het kan best zo zijn dat er inmiddels een betere allrounder is. Toch?
Ik heb net even die link gelezen van sacha over de versnellingsbak van de M5 wat een gezeik heeft die vent gehad zeg..

off topic ik heb afgelopen weekend in de ring/taxi gezeten en daarvan een filmpje gemaakt (640×480 30 fpm).
We komen in dat filmpje gelijk met een Lamborghini Gallardo op de baan.
Ik wil dit filmpje wel mailen maar het is bijna 800Mb!
moviemaker loopt vast als ik het bestand kleiner wil maken.
@V-power: mail ons anders even via [email protected], misschien kunnen we helpen…
Ik zelf ben een bmw fan, en ik zal (bijna) altijd voor een bmw gaan om de simpele reden dat het voor mij de puurste en met “actieve” wagen is om mee te rijden.
Dat de MB AMG het wint geeft duidelijk aan dat de journalist meer waarde hecht aan een auto die bloedje snel is en redelijk zijn werk doet in de bochten.
De M5 is zoals elke M veel sportiever en leuker (als je normaal kan rijden dan) dan een MB.
Voor mij is audi de enige echte concurent van BMW en ik verw8 ook dat Audi de M5 zal overtreffen met de RS6. Maar ik vind het, zoal velen van jullie al geschreven hebben, geen eerlijke vergelijking tegenover een MB AMG en een M5, het is gewoon een andere klasse!
Punt is dat BMW met de M5 toen de tijd een hele sprong vooruit is gegaan in de techniek, en MB en Audi willen dat nu evenaren. Zij hebben dus tijd aan hun kant, want de M5 draait alweer een tijdje mee. Dus dit is dan eigenlijk ook geen goed gekozen test. Zelfs BMW nieuwe M3 die eraan komt zal de S6 en AMG verslaan.
@ Dekster en W0o0dy: ik zg toch dat ik een grapje maak! Hoe duidelijker moet ik het er neer zetten? (Ik neem aan dat W0o0dy ook op mij doelde o.a.) Ik zit gewoon maar een beetje te pesten aangezien ik weet dat dit altijd voor verhitte discussies zorgt. Maar het was dus een GRAPJE!
@Mpower
spijtig is dat nog niet zeker want die V10 kan 520(en miss meer) pk leveren bij 8000toeren dus een BITURBO zit er volgens mij niet in
Jullie vergelijken ‘Top of the line’ van BWM en Mercedes met het 1 na snelste uitvoering van Audi. Zien jullie niet dat de Audi RS6 (dus niet de S6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) de snelste sedan uitvoering is van Audi…?! Je gaat toch ook niet een M5 met een E500 vergelijken?! Wacht maar tot de RS6 uit is, die verslaat de Mercedes E63 duidelijk wel :D
Fijn om te zien dat er lekker weinig mensen voor een mercedes gaan (terwijl je er veel te veel ziet) en zo veel voor de charme van een mooie audi. En let’s face it, die bmw 5 van nu is niet moeders mooiste. Als je die pics ziet van de komende 5 kan het misschien weer wat worden. Voor nu lekker wachten op de rs6 en natuurlijk de avant versie daarvan want wat een mooi lijnenspel heeft die auto en met zo’n lekker hoogtoerige V10 (zoals in de M5) klinkt en voelt formidabel. Leuk dat BMW er voor heeft gezorgt dat er eindelijk niet meteen 2 turbo’s op een grote motor geschroefd wordt (Al doet bmw dan bijna nooit). Supersedans worden steeds wreder!
Ik denk dat het bij auto’s in deze prijsklasse gaat om smaak. ik zou, mits vemogend genoed, gaan voor de BMW. Alhoewel RS 6 klinkt ook leuk!
Wanneer de RS6 er is, kunnen de M5 en E63 in het zand bijten, waarschijnlijk zal de RS6 ook met een V10 komen, en het zou me niet verbazen moest het pk-aantal rond de 550 schommelen!
En trouwens, de Audi vind ik sowieso al mooier dus ik zoou lekker wachten op de RS6!
de E-klasse gaat mij iets te lang mee met vrijwel hetzelfde design, de M5 is gewoon een goede wagen en de S6 is een gedurfde tegenstander van de M5
toch ga ik voor de M5 en niet de S6, maar dat is pure smaak
ookal heeft de S6 een betere motor
de M5 heeft het meest aansprekende design :)
benz moet altijd stoer willen doen:” kijk ik heb een 6.5 liter Broem Broemm ”

Met de M5 beleef je het meeste lol en hij is de mooiste van de 3
@JeffreyG:

Meest aansprekende design ?
Het lijnenspel van de M5 en de 5-serie in het algemeen is te gecompliceerd,
vind ik persoonlijk niet echt mooi.. De Audi daarentegen heeft mooie, ronde lijnen die perfect zijn afgestemd op elkaar, en jah, de Mercedes, ook al is er net de facelift uit, als het van mij afhangt wordt hij toch een dagje ouder..

Maar goed, dit is natuurlijk persoonlijke smaak ;)
Toch zullen jonge succesvolle mensen eerder de BMW of de Audi kopen, ookal is de Mercedes beter, je word meteen geassocieerd met een vent van 50 als je er in rond kart.

Mercedes moet eens wat aan dat stoffige imago gaan doen als ze succesvol willen blijven, want het tijdperk dat mensen met geld toch wel een Mercedes kopen begint aan zijn einde te komen.
Liever in ster in de vooruit, dan een ster op de neus !!!

Ik zou geen van drieen kopen. Doe mij voor dat geld maar iets echt speciaals, een Maserati Quatroporte !!!
Jan-Jaap-Karel-Kees
Ik denk dat deze auto’s niet echt te vergelijken zijn.
Want de E63 AMG is meer een GT. Veel pk’s en een dikke motor, maar minder sportwagen. De M5 is juist meer sportwagen, de S6 die is veel minder krachtig dus uit een andere klasse. Ik denk dan ook dat t een zinloze discussie is, omdat de auto’s niet met elkaar te vergelijken zijn.
@ W0o0dy
met een m5 kun je echt wel soepel rijden als je opschakelt moet je gewoon even van je gas schakelen en weer gas geven dan is er niks aan de hand
’t zal weer een eindeloze discussie worden.
Wie gaat de stand bijhouden ?

Doe mij maar de S6.
BMW is niet mis … maar tweede keuze.
Mercedes is voor taxichauffeurs en (rijke) boeren.
haha, je ziet aan de reacties dat dit een dik onzin verhaal is. 1 is de M5 cker niet minder dan de 63AMG, het is een grotere motor dus meer vermogen. En over de S6 dat is niet de zelfde, ze moeten nog even wachten op de RS6, dat is dan de grote winnaar, en voor mij komt de M5 nog steeds op 2.
BMW is niet rijp voor pensioen wat een overdreven gedoe zeg. E63 heeft slechte pk/l verhouding en BMW juist goed. Test is niet eerlijk E63: 514pk M5: 507pk en dan komt audi met ‘slechts’ 435pk. Wacht op de rs6 met zn v10 biturbo met 550 pk en doe dan een test. Audi maakt ze totaal in en dan is de mercedes rijp voor pensioen!! audi rules
al dat geklets over hoe groot de motor is….. who cares? Maakt het iets uit of je een 2, 3, 4, 5, of 7 liter motor hebt?

Het gaat om de vermogensontwikkeling, de koppelkromme, het geluid, het gewicht van het ding, de duurzaamheid en het verbruik. Als al die zaken goed zijn dan is de inhoud irrelevant. Ja een bepaalde motor heeft een hoger specifiek vermogen dan de andere, dat is een goede prestatie maar zou iemand met een M5 daarom zijn motorblok willen ruilen met de 2 liter uit de Honda S2000? Ik denk dat ik het antwoord wel weet….

Ook dat gemaar……..over wel of geen turbo: maakt het iets uit? Ook hier weer, merk je als rijder hoeveel pk, hoeveel koppel, het geluid en het karakter…. de specs van een motor zijn ondergeschikt aan de ervaring, behalve als je geilt op cijfertjes…. Persoonlijk stap ik liever in en laat de ervaring bepalen of ik het wat vindt of niet.
dat 6.3liter blok heeft als bedoeling algemeen gebruikt te worden. bij mercedes maakt dat trouwens niet veel uit want het blok geeft een hoog koppel. en net zoals bij de audi is de curve veel belangrijker dan het eindaantal pk’s
fijne video! M5 tegen de CLS55AMG Wie wint er dit keer? (ik zeg niets :-p )

http://www.youtube.com/watch?v=6hwC2U8EnZ4
Goeie filmpjes altijd van D:SF
RS6 klappert keihard over die andere 2 heen
@W0o0dy
zonder te kijken:als het zo een auto en motersport tv test is…durf ik ervoor wedden dat de cls overal wint behalve op circuit staat ie iets achter ;-)
Tiff goes nuts met de M5 op het circuit (5ty gear video)

http://www.youtube.com/watch?v=_zYWOqm_Zkc
dies mooi (had die nog nooit gezien)
Questie van rekenen….

-een 6.3 ltr. blok van Mercedes levert een goede 500pk, zij moeten het niet hebben van de techniek maar van de cilinderinhoud

-de RS6 geeft dadelijk zo’n 550 pk (met drukvulling)

-omgerekend zou de BMW met een 6.3 ltr blok een dikke 600 pk kunnen leveren (zonder drukvulling)

M.a.w. BMW blijft de winaar!
zo simpel ligt het natuurlijk niet…
fijn dat mijn opmerking eerder over het marginale belang van motorspecificaties zo goed wordt opgepakt ;-)
@Navarone
een 6.3LITER van bmw zou dan 12/14cilinders moeten tellen (waar ga je dat steken?)
dit verklaard wel weer dat Engelse en Amerikanen absoluut niets van auto’s weten. ik weet niet welke beunhaas dit artikel heeft geschreven, maar deze man hoort echt in een gesticht thuis, want hij is blind, doof en heeft geen gevoel meer.
de BMW is en blijft de echte winnaar
Ge Kunt Zeggen Wat Ge Wilt.. BMW Blijft 4 Altijd De BOM Tussen Die 3 Auto’s
kijk eens wat voor volk dat soort auto’s aantrekt
@ Dekster

DOMME OPMERKING
naar mijn mening:

Is de Audi duidelijk het mooist van de drie, strak ontwerp en alle lijnen die je in het bodywork herkend passen allemaal perfect in het ontwerp. Bij Mercedes en BMW is dit heel anders, daar krijg je het het idee dat het ontwerp een beetje ‘geforceerd’ is en dat resulteert in een lijnenspel dat uiteindelijk niet mooi tot zijn recht komt.

Verder wil ik nog even kwijt dat het belangrijk is om niet alleen naar het aantal PK’s, maar ook te kijken naar hoe je die PK’s op de weg krijgt! Als je met een tweewiel achteraandrijving zoals bmw dan is dat natuurlijk leuk om te driften, maar of het sneller is op het circuit is het antwoord DUIDELIJK NEE. Maar voor de rest is het blok wel weer heel goed uit deze auto. Maar de RS6 zal duidelijk wel nóg sneller zijn en meer vermogen hebben en plus dan nog eens de quattro aandrijving wordt het echt een supersnelle auto met zeer goede wegligging en grip. Over de mercedes ben ik snel klaar want die moeten natuurlijk weer de grootste motorinhoud hebben, maar veel hebben ze er niet aan, aangezien je de ESP niet uit kan zetten EN het blok is super zwaar waardoor dat ding een wegligging heeft waar je om kan lachen en veel PK’s halen ze er al helemaal niet uit.
mensen mercedes heeft een ander doelgroep dan bmw en audi en volgens mij staat mercedes nog altijd op comfort en bmw staat voor sprortiviteit en audi op allebei een beetje.

als ik moet kiezen voor design: voor mercedes
voor comfort: mercedes
voor prestaties: bmw

dus wrm zou ik een bmw willen hebben dat enkel me prestaties kan voldoen dus ik kies dan simpelweg de mercedes de prestaties laat ik wel door de vingers zien( en de mercedes is wel snel genoeg)

en mensen dit is mijn mening!
AMG AMG AMG
Deora Deora Deora
“Deze SMG III-transmissie laat zich bedienen met schakellepels aan het stuur. In de snelste modus duurt het nauwelijks 0,065 seconde om van het ene verzet naar het andere te wippen. Die overgangen gaan gepaard met heftige klappen waarbij je vertwijfeld de achteruitkijkspiegels opzoekt om te checken of er geen tandwielen of aandrijfstangen op het asfalst achterbleven.” luidt het in een ander blad; en dan noemt men de BMW hier rijp voor pensioen, hahaha, het grootste deel van het publiek dat met een mercedes rijdt is op pensioen, hahaha.

Ze hebben gewoon allemaal hun plus en min punten, maar om dan te zeggen dat de BMW op pensioen moet en dat de audi wel leuk mee doet vind ik niet.
Naar mijn zeggen staan ze alledrie op de eerste plaats. (PUNT)
Jan-Jaap-Karel-Kees
He volgens mij is dat de Autovisie.
Heel erg possitief is het niet over de M5, en dat voor een blad dat pro BMW is ;)
Maar daar gaat het om bij die versnellingsbak, t gaat wel snel, maar je hebt t gevoel dat alles kapot gaat. Is wel een keer leuk, maar k denk dat t op den duur vervelend wordt.
ohja, ik zou gaan voor de M5
Dexter zei:, een 6.3LITER van bmw zou dan 12/14cilinders moeten tellen (waar ga je dat steken?)

Wat is dit voor een onzin?
hoe groter de inhoud van de moter is hoe meer cilinders je nodig hebt omdat te verdelen (anders geraak je niet aan hoge toeren)
iedereen heeft zn menig dus jullie kunnen hier blijven over zaniken, veel zal het ni uithalen. en het is ook niet dat de schrijver van her artikel een zeer gerespecteerde journalist is dat we hem blindelings moeten geloven. iedereen heeft andere voorkeuren en behoeften en zal iedereen dus wel een andere wagen kiezen uit de drie duitse topwagens
Ik ben het met je eens LPH!!
Ben het gedeelteliik met je eens Dekster, hoe meer cilinders des te beter de krachten verdeling en dus zal de motor ook rustiger lopen. Maar voor puur vermogen zijn meer cilinders niet perse noodzakelijk, kijk naar de cylinderinhoud van diverse Amerikanen (Musscle cars) van 7.3 ltr en meer, veelal voorzien van een v8

Het is meer het karakter waar je een auto op kiest. De één houd van turbo’s de ander van hoge toeren en weer anderen van veel liters….

Overigens vind ik het verhaal van de journalist niet bepaald objectief!
haahahahahha zo een onzinnige duscutie Mercedes-Benz kan beter op pensioen gaan zo een lelijke lijn pfff zo verouderd audi kan maar net net me en bmw ;-)
@Narvone
idd, maar je sprak in je eerste reactie over een 6.3liter blok zoals in de bmw dus dat kan onmogelijk 8cilinders tellen ;-)
nee, ik sprak over het specifiek vermogen die bij BMW hoger ligt dan bij Mercedes, BMW haalt er bok de M devisie meer dan 100 pk per liter uit, dus met 6.3 ltr zou ie meer dan 650 pk kunnen leveren….
Dat kan Mercedes er vast ook wel uitpersen. Ze willen denk ik dat de motoren wat langer en beter meegaan dan die gevoelige M motoren.
Sacha : Ja !
Dat wil ik ook al de ganse tijd zeggen, maar er is niemand die dat kan verstaan blijkbaar…
Mercedes heeft zo al te kampen met kwaliteitsproblemen (spijtig), moesten motorproblemen erbij komen, heeft mercedes helemaal geen troef meer in handen.

Kijk maar bv naar de mercedes 190E 2.5 evolution II, dat is een auto van 1990, met een cilinderinhoud van 2500 cc en hij heeft 235 pk, dat komt aardig in de buurt van 100 pk per liter, en dat vind ik een deftige prestatie, zeker in die tijd.
Maarja, die 190 serie van mercedes is wat mij betreft een van de meest betrouwbare wagens geweest qua aantal killometers.
stukje geschiedenisles:

1989: Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution AMG, four-cylinder engine with 165 kW/225 hp output, 240 Nm torque

Dat is een specifiek vermogen van 90pk per liter en het is maar liefst 17jaar geleden……….. Met een winst van 0,5 pk per jaar (niet echt een heel erg spectaculaire ontwikkeling) kom je al boven de 100pk per liter….

Het is niet z dat Mercedes het niet kan…. ze maken gewoon andere keuzes omdat ze een andere filosofie hebben over wat die motor moet doen/kunnen.
Haha ! WOoOdy, you read my mind !
Ik zie wel dat uw specificaties lichtjes van die van mij verschillen, waar hebt ge uw gegevens vandaan als ik vragen mag?
het woord “bijna” vergeten…….
Is dat op mij bedoelt??Of…
bij mercedes gebruiken ze dat blok algemeen met verschilliende toepasingen dus atmosferisch kun je het niet maken. maar toch 7000toeren is lang niet slecht
De BMW en de Mercedes hebben 2 fantastische motoren, waarmee ze naar mijn mening al gelijk een voorsprong hebben op de Audi:
BMW: een atmosferische 5 liter V10 met 507 pk (meer dan 100 pk per liter zonder turbo’s of compressors halen maar heel weinig motoren)
Mercedes: 6.2 liter atmosferische V8 met 510 PK eveneens zonder turbo’s of compressors. Voor een V8 met deze inhoud is 510 pk heel veel, zeker gezien het feit dat hij geen turbo’s of compressors heeft, zoals ze bij AMG veel gebruiken.
mercedes is voor mensen tussen de 50 en de 60 , maar bmw en audi zijn voor mensen die op een best wel jonge leeftijd geld hebben om z on auto te kopen en nog iets bmw m5 m6 hebben 6 schakel standen dus als je de hoogste stand niet aan kan, dan doe je maar een lagere stand. bmw mag dan wel van 0-100 langzamer doen dan de E63 of de rs6 die er aan komt, maar kweet 100 prozent zeker dat die van 100 naar de top sneller is danbeide dus BMW THE BEST
Genoeg gezwam,

wie kan hem betalen? Dan heb je het recht om de rest af te katten. :)

Het zijn alledrie superwagens..

@Woody; jij snapt het!
Peter Voermans
Jaja, de Audi met 4 wiel aandrijving.
Moet wel met zo’n motor, standaard voorwiel aandrijving zoals standaard achterwiel aandrijving bij de BMW en de Merc. kommt gar und absolut nicht im frage !!
Nee natuurlijk niet, het arme karretje komt dan waarschijnlijk niet meer van z’n plek.
Voorwiel aandrijving voor een grote auto, hoe verzin je zoiets.
De Amerikanen doen hierin braaf mee met als resultaat dat je met Amerikaanse auto’s die niet met hulp van (b.v. Mercedes) Europese automerken zijn gemaakt nog minder een fatsoenlijke bocht kunt nemen dan met het belabberde Amerikaanse blik van vroeger.
Ik heb het artikel gelezen en vraag mij af in welk tijdperk de Amerikanen zich bevinden.
Voor de rest is het persoonlijke voorkeur, BMW voor mij en Mercedes alleen als automaat.
Een Mercedes heeft nog steeds een parkeer (voet) rem i.p.v. een handrem.
Bepaaldelijk niet handig bij hellinkje trekken in de ardennen.
Alles best leuk en aardig maar dit zijn totaal nutteloze motorvermogens, je moet ermee óf naar een circuit óf naar Duitsland op de autobahn (heel veel euro’s meenemen, deze karretjes zijn nu niet bepaald zuinig).
als het aan mij ligt gaat’t zo:

bmw op 1
audi op 2
mercedes op 3

de bmw is de snelste sportsedan dus.. :d
een bmw m5 is het leukste om te rijden ,omdat je de traction control uit kunt doen en natuurlijk ook de esp. de m5 heeft de beste wegligging en op het circuit kunnen geen van beide (en de rs6) hem bijhouden . dus er is een duidlijke winnaar de M5. hij is ook de mooiste.met een e63 kun je niet zoveel lol hebben als in de m5 , want de traction control kan niet uit . met een s6(rs6) kan je al helemaal geen lol hebben , want hij heeft 4 wiel aandrijving , maar audi zet ik op de tweede plek ,want het is ook een goeie auto om te hebben en mercedes kan mij de pot op. BMW , Betere Mercedes Wagen.
De traction control kan wél uit, alleen niet 100%, hij grijpt nog steeds met de remmen in.
@ bmw m6 csl

BMW staat nog altijd voor: Bij Mercedes Weggegooid :P
@ bmw m6 csl : ik moet mijn antwoord veranderen, ik weet het niet zeker, maar bij de CLK63 kun je allesinds de ESP volledig uitzetten, dus hij gaat ook niet meer met de remmen gaan ingrijpen bij driften bv.
Dus het is goed mogelijk dat die nieuwe E63 ook de mogelijkheid heeft tot volledig uitzetten van de ESP.
mercedes was vroeger beter, door al zijn nieuwe uitvindingen, zoals airbag, abs,…
voor audi zou ik nooit kiezen, (audi=vw)
m5 is sneller dan dan alle drie.En m5 blinkt mooier dan dan audi en mb(de ledverlichting,..
moet het mercedes brabus zou geweest zijn zou ik voor mercedes gaan.Dan was hij de snelste en is beetje afgewerkt.
Maar uit deze selectie zou ik voor m5 gaan

ps:PDC vind ik bij mercedes te stom t.o.v.met bmw
Mercedes betekent, Met Echt Rampzalige Constructies En Dramatische Elektrische Storingen…..
1 woord … BMW
ik vind dat mercedes een te afgezaagd uiterlijk heeft en ook een heel consevatief uiterlijk.Met de nieuwe cl zijn ze wel goed opweg omdat ” oeruiterlijk” te doorbreken. De BMW daarintegen vind ik heel designvol en vooruitstrevend .M.A.W ze blijven niet bij de tijd stilstaan
wat vind je eigenlijk van de maybach
Mercedes heeft misschien een afgezaagd uiterlijk, maar BMW is gewoon LELIJK.
De tijden dat een BMW er mooi en sportief uitzag zijn voorgoed voorbij.
Wie durft beweren dat de nieuwe BMW’s mooi zijn is gewoon hypocriet en blind om te waarheid onder ogen te zien.

Gelukkig heeft mercedes terug het goede spoor beet, en lijkt het wel alsof hun nieuwste modellen een vleugje van die ouwere generaties in zich verwerkt hebben.

Ik vind dat bv de nieuwste S-klasse meer lijkt op die van 2 generaties terug, dan de vorige generatie.En ja, de achterkant is wel geinspireerd op de maybach, het is tenslotte en merk van mercedes.

Zelfs de binnenkant is meer zoals het vroeger was, dus het lijkt niet meer de cockpit van een vliegtuig met 1000-en 1 knopjes, maar gewoon een vrij sober, “clean” dashboard, zoals het moet, zoals het eens was.
eej simonmc , ik vind de nieuwe generatie van bmw mooi , maar dan ben ik niet gelijk een hypocriet en blind ………… ,want dat is jou mening . mijn mening is dat mercedes saai is om te rijden te gewoontjes te lelijk en heeft slechte prestaties , maar ik ga toch ook niet zeggen dat je een hypocriet bent of een stomkop bent (of dat blind gedoe van jou)als je mercedes mooi vind.iedereen heeft een andere mening over een ander auto. nog iets die 1000 knopjes geval ,dat heeft bmw voor hun opgelost door de i-drive uit te vinden en de interieur heeft mercedes ook van bmw (in de meeste gevallen tenminste) alleen wat bij gewerkt. mijn mening is dus zo; 1. bmw
2. audi
3.mercedes
de audi RS6 zal de motor uit een gallardo se krijgen dus 520 PK meer dan de M5 en de E63 ,maar hij wordt de zwaarste . rond de 1900 KG
@Bmw m6 csl: veel recente (en redelijk betrouwbare) informatie wijst erop dat Audi voor de RS6 een turbo (of supercharger) op het blok van de S6/S8 gaat zetten. Belangrijkste reden voor het gebruik van een turbo is niet het aantal pk maar de koppelkromme (meer koppel bij lagere toeren).

Verschillen tussen het S8 blok en de Gallardo Se motor: Iets grotere boring en daardoor is het een 5,2 liter ipv een 5 en dit blok heeft net DIrecte benzine inspuiting (FSI)

Specs van de S8
V10 met directe inspuiting
cilinderinhoud 5204 cm3, 4 kleppen per cilinder met met variabele kleppenbediening
boring x slag 84,5 x 92,8 mm, compressieverh. 12,5:1
max. vermogen 331 kW (450 pk) bij 7000tpm
max. koppel 540 Nm bij 3500tpm

Daarmee gaat de S8 (ondanks 1940KG) in 5,1 naar 100km/u reken voor de RS6 op 4,5 of sneller…
Ik ben hier misschien wel laat mee maar ik vind die pk-strijd gewoonweg belachelijk. Na die eerste E 55 AMG met 476 pk kwam er de M5 met 507 pk die deze pk-strijd probeerde stop te zetten. Toen 7 jaar geleden de S6 uitkwam had die 340 pk, en de nieuwe heeft verdorie een Lamborghini-motor. En dan Mercedes die niet tegen haar verlies kan en haar 5,5 liter vervangt door een motor die 1,3 liter groter is dan bij de concurrentie om een luttele 7 pk meer te hebben dan de BMW! Ik vraag mij af hoeveel pk de nieuwe RS6 gaat uitbraken en waar dit allemaal zal eindigen, we zijn nu al op weg naar de 600 pk…
Die 600pk duurt nog wel ff. Een wiskundige extrapolatie:

http://img230.imageshack.us/img230/215/600pkqb7.jpg)
leuk zo’n grafiekje maar de M5 is er al een paar jaar en de E63AMG is er ook al sinds begin dit jaar…… dan loopt de lijn dus opeens een heel stuk stijler dan in bovenstaande grafiek.
Peter Voermans
Ik dacht dat de V10 van Lamborghini van Audi af kwam, ik kan me vergissen natuurlijk.
Waarom bij Audi niet de W12, die is korter.
Ik denk dat de V10 zowat half onder het dashboard steekt.
Het enige dat ik bij BMW niet zo jofel vindt (maar dat heeft niets met de M5 of M6 te maken) is bij de zescilinders in lijn het nieuwe R6 blok, dat magnesium ding (weet je wel).
Met magnesium valt mechanisch totaal niets aan te vangen, het metaal is dan wel heel licht maar ook heel zwak (zo’n 30% zwakker als aluminium).
Je kunt er geen bout indraaien zonder het risico te lopen de schroefdraad in het magnesium te slopen.
Ik hoop dat deze blokken veel zullen ploffen en snel weer verdwijnen, om dan weer plaats te maken voor het degelijke N54B30 blok.
De nieuwe bi-turbo is trouwens (nu officieel) het bekende N54B30 cilinderblok van aluminium (wellicht nog met gietijzeren cilinder-voeringen).
Zou het R6 blok in bi-turbo uitvoering inderdaad spontaan uitelkaar knallen??
de V10 van Lambo schijnt de Audi 4,2 V8 te zijn met een iets kleinere boring (voor hogere toerentallen) en 2 cilinders extra…. (4,2/8*10=5,2)

De 5,2 V10 van de S6/S8 is dus in feite een 4,2 liter V8 met 2 cilinders extra (en directe injectie).

Op de 5,2 V10 zullen ze een turbo gaan plaatsen waardoor er nog wat meer pk’s uitkomen en vooral ook meer koppel (zeggen de diverse bronnen). De vorige RS6 ging toen ook al met 50pk meer over de concurrentie heen. Het lijkt er op dat Audi voor de nieuwe RS6 met 550pk en minimaal 600 nm koppel vanaf ongeveer 2500 toeren weer de snelste auto zal hebben ondanks het hogere gewicht.

De W12 is geen optie voor de RS6 omdat die motor veel te zwaar is en daardoor de balans van de auto waardeloos zou zijn. Met de RS4 heeft Audi laten zien dat een grote motor veel verder naar achteren kan worden geplaatst als de auto ingrijpend wordt aangepast. Daarom stuurt de RS4 zoveel beter dan de vorige snelle A4 uitvoeringen.

Lichtmetaal hoeft geen probleem te zijn voor de levensduur van de motor. Wel zullen de tuners het een stuk moeilijker hebben om nog (veel) meer vermogen uit deze blokken te halen (kijk maar eens hoe weinig bedrijven een fatsoenlijke upgrade op de M5 aanbieden……). De “oude” gietijzeren blokken waren veel sterker en hadden dus meer stevigheid over…. dat gaf de tuners een goede basis voor een RS6 met 650pk of een M3 met zelfs 1000 pk….. Probeer je zoiets met de nieuwe blokken dan kun je zeker problemen verwachten…
Peter Voermans
Door de boring te verkleinen zonder iets aan de slag te doen verhoog je de zuigersnelheid, dit is bij hogere toerentallen nu juist niet wenselijk.
Zou je de slag van de krukas daarentegen verkleinen, dan neemt de zuigersnelheid af waardoor hogere toerentallen worden toegestaan.
Het nadeel is wel dat bij een kleinere slag het motorkoppel afneemt.
Het koppel T=fxs , ofwel kracht (f) x de lengte van de lastarm (s), waarbij s de slag van de krukas is gedeeld door 2.
Anders gezegd: de afstand van het hart van de bigend-lager tot het hart van de krukaslager.

Nog even iets; Het motorblok van de BMW Z4 M is het S54B32 blok, volledig van gietijzer (behalve de cilinderkop natuurlijk).
De nieuwe (en lichtere) twin-turbo 3 liter (N54B30) motor (aluminium, cast-iron liners) zou waarschijnlijk het M motorblok enigzins in vergelegenheid kunnen brengen betreffende de prestaties.
Niet alleen zou dit blok de Z4 in M uitvoering het karretje aanmerkelijk lichter maken, ook is van deze turbo-motor het koppel 35 Nm hoger dan dat van de houdige M-motor.
Vergeet daarbij ook het toerengebied niet: 400 Nm van 1500 tot 5000 rpm, dat is 400 Nm over toerengebied van 3500 rpm.
Vooral bij tussensprints zou de gietijzeren M-motor weleens rode wangetjes kunnen krijgen.
Daar komt nog bij dat het gemiddelde brandstofverbruik bij deze turbo-motor beslist minder is dan 12 liter/ 100 km.
Of het nieuwe twin turbo blok incl alle voorzieningen en extra pijpen wel zoveel lichter is dat valt te betwijfelen. En een gietijzeren blok heeft meer “over” dan de lichtmetalen blokken, het blok op zich is sterker, met name bij extreme belasting (lees hoge turbodruk, hoger toerentallen).

De 1000pk turbo uitvoering door Da Motorsport gebruikt daarom ook het oude gietijzeren blok. Een lager gewicht is leuk, maar een dikke turbo op dat lichtmetaal blok is volgens hen een garantie voor ellende….

Het was nog vroeg, maar idd is een kleinere boring beter voor het koppel en minder geschikt voor hogere toeren. De slag van de S8 motor is gelijk aan die van de Gallardo, maar de boring is 2 mm groter (84,5×92,8 ipv 82,5×92,8) Verder is de compressie een stukje hoger (12,5:1 ipv 11,0:1).
Liever een ster in m’n voorruit dan op mijn motorkap!!!
woody, audi heeft besloten geen turbo of zo iets op de rs types te zetten, kijk maar naar de rs4
De meeste geruchten gaan uit van 550pk uit de V10 met turbo. Er zijn echter ook geruchten dat het de 4,2V8 uit de RS4 wordt…. maar dan met turbo en nog steeds ruim meer dan 500pk.

Omdat er eentje geen turbo heeft, krijgen ze allemaal geen turbo meer?
Heb je een betrouwbare bron die meldt dat het geen turbo wordt?
beetje vage vergelijking want de s6 is niet het snelste model van de audi a6 ,de m5 en de amg wel…
Ik wil de auto die ik wil hebben.
Ik vind de Mercedes qua uiterlijk veruit de minst mooie van de drie. De vroegere AMG-modellen vond ik heerlijk stoer, maar wat ze nu met deze E en met de nieuwe S aanvangen, slik ik niet. Verder vind ik de A6 heel mooi, breed, strak, stevig, maar de 5-reeks is gewoon dé mooiste auto van het moment. Ik herinner me nog de dag waarop ik de nieuwe 5 voor het eerst zag in een toonzaal. Mijn ogen (en die van m’n vader) vielen uit mijn (zijn) kassen! Ik geef graag toe dat er over smaken niet te twisten valt, maar ik ben tot op heden nog niemand tegengekomen die de 5 echt niet mooi vindt.

Ik heb nog met geen van de 3 gereden, maar vind het ook wel belachelijk om de BMW (waarvan we allemaal weten dat hij een suuuuupermotor heeft) af te doen als schroot. Als dit geen subjectieve review is, weet ik het ook niet meer.

AMG heeft onlangs zijn 5.5 vervangen door een 6.3 om mee te kunnen met de 5.0 van BMW. Om die reden alleen al kunnen deze wagens niet vergeleken worden. Laat de kerels van Motorsport eens een 6.3-variant van hun M5 uitbrengen, en vergelijk dan. Je zult je ogen niet geloven. Gelukkig doet BMW niet mee aan dat megalomane gedoe van Mercedes. Wie hoeft nu een 6.3, een vrachtwagenmotor!?

En inderdaad, een M5 moeten we ook al niet vergelijken met een S6, maar met een RS6. Dat is zijn concurrent!
Ken De Audi Fan
Guys

als de Audi RS6 komt ( 550 pk )
Dan boeie de andere niet meer , dit is ook geen vergelijkende test
de vermogen van de BMW en mercedes kloppen ( rond de 500 PK) maar de audi niet( Rond de 430 pk ) de s6 is bedoelt voor de mensen die niet genoeg geld hebben voor de RS6

PS : beter een ster in je voorruit dan op je motorkap ( mercedes :dikke buikenbak
Ken De Audi Fan
Ps Smaken verschillen (Gelukkig)
ik ga voor de audi die vind ik gewoon de beste en is ook de mooiste. bmw is te patserig en de mercedes net wat je zegt guys dikkebuikenwagen bah,en daarbij komt ook nog dat audi gewoon doet en niet te veel aandacht trekt en dat doen die 2 andere merken wel,nee AUDI is gewoon de beste.
Ken De Audi Fan
@ Jan

Dank voor je mening ( eindelijk iemand die me begrijpt )
Wel is het interieur van de BMW 7 mooier ( mijn mening (
Ken De Audi Fan
sorry BMW 5-serie
bmw en mercedes willen altijd vooraanstaan,laten ze maar eerst aan die electronica werken want met al die problemen heeft ze dat veel klanten gekost,en audi kent ook die problemen wel maar lang niet zoveel.niet voor niets is audi marktleider geworden met die grote bakken,go audi.
maakt het nou uit welke auto sneller is welk motorinhoud groter is welke auto de beste is? ik rijd zelf in een bmw 730 d bouwjaar 2006 ik rijd in een fucking diesel en rijd 260 top der is een nieuwe tijdperk aangebroken DIESEL RIJDEN
ZUINIG maar toch SNEL je kan wel lopen discussieren welke sneller is welke beter is maar wij hebben een gezegde als die mooie auto niet van mij is noem ik hem niet mooi je kan wel eindeloos lopen discussieren maar als die autos niet van jou zijn heeft het ook geen nut om.
Audi is echt nie de marktleider, dat is nog altijd BMW!!
Ik vindt mercedes en AMG echt nep.
Want amg is eigelijk een tunermerk.
Waarom neemt mercedes geen eige soort M-versie / Of RS versie van de productie auto’s.

als ik een test zou doen over de beste duitse grote sedans.

mercedes e 63 amg – ac schnitzer m5 – audi mtm rs6
Dit is nou wat ik wil. MB-1e plaats Audi-2e plaats BMW-3e plaats.
Tjah of dat komt dat ik mercedesbloed hebt(mercedes PORDON)en me pa op dit moment A6 rijdt.
maar me opa heeft de E-klasse en ik moet zeggen de mooiste exterieur heeft de Audi maar luxe en degelijkheid is mercedes toch echt de top
(5-serie is geen slechte auto maarja het is en blijft een BMW he:P)
helemaal mee eens remco !
Vandaag bij Pon in Leusden, de RS6 wordt verwacht in december 2007. De motor is een biturbo met 570 pk (!). Gereden met de S6, waanzinnige auto.
december 2007!!? leuke specs btw
de s6 is niet bedoeld voor mensen met te weinig geld want bij een auto van 150.000 euro maakt 20 mile ook niks uit, de s6 is gewoon een segment dat mercedes en bmw niet kennen net als de s8, audi maakt ook de a8 6.0 w12 met 450 pk evenveel pk als de s8 dus maar toch een totaal andere en ook veeel duurdere wagen met totaal andere eigenschappen ….
goed nieuws voor de bmw m5 lovers. laatst was er weer een test van de m5 vs e63 vs s6, maar dit keer ging het om de snelste van de drie. hier zijn de de gegevens= 0-100) e63 4.5) m5 4.7) s6 5.4 . 0-130) m5 6.9) e63 6.9) s6 8.2.
0-160) m5 9.4) e63 9.7) s6 11.6. 0-200) m5 13.5) e63 15.0) s6 18.0. alle gegevens die hier staan heb ik in autobild gevonden.
nah nah lopen allemaal te bluffe met Audi 550 PK , Mercedes zoveel PK ik hoor jullie nog wel als de nieuwe BMW M5 komt de E60 gaat al van 0 naar 100 in 4.8 sec wat denk je dan van die nieuwe M5
Rare gaste hier !!!!!!!

Mercedes heeft alleen maar zijn naam (niks waard)

BMW wil zijn auto goed make door de uiterlijk gevaarlijk te ontwerpen

AUDI AUDI AUDI!!!!!!!!…….. Dat is een auto, beste comfort, beste motor, 4 wiels aandrijving, wat wil je nog meer.

Het is de discussie niet waard, audi is gewoon de beste
Eerst en vooral, smaken verschillen. Ten tweede: die Amerikanen zijn ofwel super chauvinistisch of jaloers. Ik hou ook wel van american musclecars maar deze zijn niet te vergelijken met deze drie, en dan spreek ik niet over prestaties maar over hoe en waarom je er wil mee rijden. Het zijn 3 verschillende auto’s en de Benz en de M hebben ze vergeleken op de Nordschleiffe en ze konden niet van elkaar wegrijden. Getest door profrijders die de Ring uit hun broekzak kennen. Voor ieder van ons: het is de chauffeur die telt. Echte auto’s voor echte piloten: M3 E30, MB 190 2.5-16 en oerQuattro. OOOOooo en ik vergeet nog te vertellen dat ik zelf BMW Me39 rijdt en ben niet arrogant en zou best met de Benz of de Audi willen rijden. Eens zien wie er dan nog volgt. Misschien toch een beetje arrogant?!
Top 3

1. BMW M5
2. Audi S6
3. E 63 AMG

Einde
Niemand hier ooit een snelle Mercedes-Benz gereden zeker…
(Trouwens rijden deze toch wel eeeeeven sportiever dan de ‘standaard’ E220 CDI Elegance taxi hoor :P).

1. E63 AMG

2. Audi S6
3. BMW M5

===
Jordey:
Ik vindt mercedes en AMG echt nep.
Want amg is eigelijk een tunermerk.
Waarom neemt mercedes geen eige soort M-versie / Of RS versie van de productie auto’s.
===

Wat is het verschil tussen Mercedes-AMG GmbH en M GmbH en Quattro GmbH? Alsof die laatste geen ‘tunermerken’ ofzo zijn. Maargoed…
hey v-power werk je bij shell ofzo?
top 3:
audi r8
mercedes c-klasse
porsche gt3
edit: heeft dit nut?
Véronique Rolin
Als het dan toch moet in vakken: bmw is voor de johny’s met de petjes, audi is een vw met vier ringen voor de would-be rijken die geen mercedes kunnen betalen… merc. is de enige echte klassewagen. Inderdaad, conservative luxury… En dat merc. als taxi gebruikt wordt heeft te maken met zijn degelijkheid… Detail: in Munchen rijdt het vol met bmw’s als taxi !
die mercedes E63 amg heb ik laatst zelf in gereden is wel een leuke auto om mee te rijden ik stond toevalig naast een M5 maar die trok jammer genoeg net effe iets sneller dan mij volgens de boekjes zijn we even snel maar dat was niet echt te merken maar die E63 blijft mijn lieveling
@ rick
misschien komt dat omdat je een andere rijstijl hebt

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).