Discreet geweld: Porsche 911 Cabrio TwinTurbo door 9ff

Auteur: , 27 Reacties

Naar aanleiding van de Porsche dagen in Zandvoort van afgelopen weekend, hadden we redelijk wat berichten (1, 2, 3, 4) over de Porsches en voor degenen die nog niet compleet Porsche moe zijn, gaan we nog even door. Ditmaal komt het bericht niet uit Zandvoort, maar van Porsche tuner 9ff.

Tuner 9ff nam de Porsche 911 Cabrio onder handen en het resultaat liegt er niet om. Petjes en hoedjes en toupetjes, kun je in deze Cabrio beter afzetten, want deze 911 Cabrio TwinTurbo sprint in minder dan 4 seconden naar de 100, zit 6 seconde later op de 200 en nog eens 12 seconde later wijst de naald 300 km/u aan.

De auto werd op 19 inch metaal gezet. De speciale Continental high-speed banden in de maten 235 en 325, samen met het sport chassis en de enorme 380 mm remschijven, moeten deze tijger in wolfskleren handelbaar houden.

Het vermogen van de geblazen 6-cilinder motor met 650 pk en 830 Nm koppel, blijft voor het oog discreet verborgen doordat voor de achterwielen de luchthappers voor de turbo ontbreken. De auto is vierwiel aangedreven en met z’n top van meer dan 350 km/u behoort ‘ie tot de snelste Cabrio’s op onze planeet. Brrrrrrrr!!!

Porsche 911 Cabrio TwinTurbo 9ff

Porsche 911 Cabrio TwinTurbo 9ff

Porsche 911 Cabrio TwinTurbo 9ff

(bron: persbericht 9ff)



27 reacties

mooie wagen…. maar sonde dat ze het orginele porsche logo eraf hebbe gehaald
Daar hebben die tuners helaas wel vaker een houtje van…
Zeer bruut, maar ik zou er idd wel een logo op laten zitten.
de ideale auto voor Barthez, Zidane, Koller en Jaap Stam ;-)

Vraag me wel af hoe ze die motor voldoende lucht geven zonder de luchtinlaten aan de zijkant…….
ik vind vooral de velgen heel erg mooi :)
en 350km/h? W.O.O.W. ;)
lekkere bandjes ook :D
nice, zo heb ik het graag, helemaal niet overdreven, en ik blijf het toch geweldig vinden hoe je uit een 6-cilinder in godsnaam 650pk gaan halen..

voor de rest, heel mooi en discreet, knap staaltje techniek!
Ziet er erg goed uit! Een top van 300+ met de kap open kan ik niemand aanraden tenzij je permanent doof wilt worden…..
Vind dat de dempers van de uitlaten te goed zichtbaar zijn, of zou het door de hoek van de foto komen. Zou jammer zijn.
Die velgen zijn heel strak. Mooie bak, maar inderdaad: een logo zal er wel beter op staan !
leuk al dat porsche nieuws!
Ziet er wel aardig uit :P
Het is allemaal wel leuk, zo’n opgevoerde Porsche met veel turbogeweld, maar hoe groot is het TURBO-GAT dan wel niet…
scheurt het dak niet bij 350km/uur
Hmm, velgen en zichtbare uitlaatdempers vind ik ook niet zo geslaagd, maar 650pk klinkt wel ontzettend bruut! En Porsche nieuws is altijd lekker. Ik verlang wel weer eens naar wat RUF nieuws, dat vind ik de vetste Porsches. Anyone?
350 is bij mijn weten de snelste cabrio (mc12 330, porsche carreraGT 324,…)
dekster ik dacht dat de sl v12 biturbo de snelste was niet?
op 250km/h begrends welliswaar
En de Brabus uitvoering dan. Zal is eve opzoeken maar ik dacht dat de sl de snelste was ze.
SL 600 brabus getuned das de snelste volgens mij iets van 720 pk damm…
Hoog macho-gehalte, maar een standaard Porsche is snel zat. Het snelheidspotentieel is op de gewone weg door gewone mensen toch niet te benutten. Als je persé meer geld wilt uitgeven dan de prijs van een standaard Porsche, kun je m.i. beter een exclusievere auto kopen.
touaregv6tdi.driver
uhm…. altijd die argumenten dat je op de “gewone” weg toch niet hard kan word ik gek van. Het hangt puur van jezelf af hoe hard je wil en gaat.

ik vind dat ze hem zoals gewoonlijk verkracht hebben, waar is bij de tuners de souplese en de subtiel(iteit)?

die wielen zijn ook lelijk en die rare strip op de voorkant, en die uitlaten zijn ook mislukt jammer jammer jammer….
Super vet ding, ziet er erg strak uit! :D
heb het even opgezocht
There is nothing to replace displacement other than more displacement. This philosophy is also true for the new Mercedes SL 600 and that’s why the BRABUS engineers developed the BRABUS S V12 S Biturbo increased-displacement engine. The BRABUS top-of-the-line engine sets new performance standards with a maximum power output of 730 hp / 537 kW and a maximum torque of electronically limited 1,100 Nm from just 2,100 rpm. The power is transferred via a reinforced five-speed automatic transmission run with ARAL high-performance lubricants like all BRABUS engines and transmissions. The performance of the powerful two-seater speaks for itself: 0 – 100 km/h in 4.0 seconds, 0 – 200 km/h in 10.5 seconds, and – depending on final drive and tires – an electronically limited top speed of up to 350 km/h make the BRABUS SV12 S Biturbo Roadster one of the fastest sports cars in the world.



dus hij is even snel
egt vette porche
Een van de best geslaagde tunings. Meestal zijn het blamen, maar dit is een pronkstuk, een meesterwerk! Mooie velgen, knappe motor! Bravo voor 9ff! Maar IDENTITEITSCRISIS: waarom moest het (prachtige) logo van Porsche vervangen worden door het sobere 9ff?
hele mooie wagen heeft tie wel een kofferbak of niet

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).