Landwind X9 in Guangzhou

Auteur: , 46 Reacties

Landwind is terug! Op de Guangzhou Motor Show in China is de Landwind X9 onthuld. Het model heeft een lichte facelift gehadis een vervolg op de huidige Landwind (X6) en daarbij is met name het interieur en de voorkant aangepast. Dat laatste heeft voornamelijk te maken met de veiligheid van de Landwind. Door het gebuik van nieuwe beschermlagen en airbag-sensoren moet de wagen beter presteren tijdens een crash(test).

Versterkingen in de constructie moeten ervoor zorgen dat de knietjes van de bestuurder niet verbrijzeld worden. We zagen namelijk eerder dat bij een frontale botsing het compartiment van de bestuurder totaal werd samengedrukt.

Volgens Autoblog Spanish komt de nieuwe Landwind pas begin 2007 naar Europa, en dus niet eind dit jaar.



46 reacties

hmmm, auto interesseert mij geen fluit…
maar wat staat daar naast te pronken?? :p
Wat een vreselijke auto, van een vreselijk bedrijf, met een vreselijke directie.
Volgens mij was het in 1993 dat de Frontera op de Nederlandse markt verscheen,naast de aanpassingen op milieugebied en wellicht enkele andere techniche aanpassingen blijft de Landwind naar mening dus gewoon een al dertien jaar oude auto.
Daarnaast zal het ook zo zijn dat de auto al een aantal jaar als Izusu het leven had aan de andere kant van de plas voor de auto in ons land werd geontroduceerd.

Kortom Landwind ontwerp of koop een modernere auto i.p.v. alle investeringen welke jullie moeten doen om die oude Frontera steeds weer te updaten,ook is er van het opbouwen van een merkimago geen sprake,kijk eens naar Daewoo,Kia e.d. ging en gaat toch stukje beter dan al dat gepruts van jullie !
Een chinese frontera, dat ze hem maar in china houden.

P.S. als ze willen verkopen door er vrouwen naast te zetten, moeten ze er wel mooie naast zetten :p
da mag nie he… die koeienvanger :-P
de frontera schijnt veiliger te zijn dan de landwind van nu:W…ze hebben alle verstevigingen uit de frontera weggehaald om een goedkope landwind over te houden.
ben benieuwd of ie ook een flinke kar kan trekke
die vrouwen zien er net zo goedkoop uit als die auto.
frut frontera…snap echt niet dat mensen in zo’n frikandel gaan rondrijden
die vrouwen mogen wel eens een zonnebankje pakken..

(de auto interesseert me niet)
Ik begrijp niet waarom iedereen zo tegen de chinese Landwind is?
Ik lees hier veelvuldig Chinese Opel Frontera!!!
Als ik op autozine naar 2e hands frontera kijk, zie ik prizen van 17.000 euro voor een 5 jaar oude Frontera. Dus geen nieuwste snufjes zoals ABS etc.

Heb je ook een nieuwe landwind voor (Dus WEL nieuwste snufjes zoals ABS etc.) met 3 jaar garantie.
Ik zit liever bij een ongeval in een landwind dan een mini mpv van 15 a 16.000 euro. de Landwind heeft toch zijn gewicht mee t.o.v. een 1000 kg auto.
Een Fiat idea, of Nissan note, bv, vind ik er nu ook niet zo geweldig stevig uitzien..

We hebben het liefst allemaal een BMW X5, alleen jammer genoeg, ik heb daarvoor niet de benodigde euro’s
Ps, ik ben op de hoogte van de crashtest Landwind. Duitse TUV goed, ANWB slecht.
Junior (BMW Liefhebber)
Heftige ride, echt pure 4×4 FUN in deze X9. Deze overclassed zeker wel de X5 4.8is of een Mercedes G55!
Ik hoop dat die opmerking sarcastisch bedoeld was, anders vrees ik dat ge niets van auto’s kent.
uhm iedereen wil rondrijden in een X5?! wtf dan jaag ik meteen een kogel door me kop!

alsjeblieft geen SUV’s meer! stop the hurting!!!
Cuore sportivo
doe die banaan maar weg en breng die “suckie suckie 5 bucks” dat ertegenstaan maar naar hier !!!
Junior (BMW Liefhebber)
@ SimonMc: Ja tuurlijk, vreselijke machine die landwind, deze auto is de openbare wegen op deze wereld niet waard!
Raar dat er zoveel tegenwind wordt gegeven op de Landwind,

Let wel het is een kopie van de Opel!!! Toen deze uitkwam met de frontera
Was en is nu (tweedehands) wel alles oké?

Volgens mijn gedachten zijn de Importeurs bang voor de opmars van auto, s uit China
En dan vooral de prijzen,
Voor de kosten van onderhoud van de betere merken (tussen haakjes), kan een Landwind rijder elke drie jaar een nieuwe aanschaffen en dat betekend altijd rijden onder garantie.
Mooie modellen
(Junior (BMW Liefhebber) schrijft,

31 July 2006 om 1:48
@ SimonMc: Ja tuurlijk, vreselijke machine die landwind, deze auto is de openbare wegen op deze wereld niet waard!)

Dat is ook wel logisch, want de Landwind is gebouwd voor het echte ruige terrein in China. Dit beslaat ijsvlaktes tot bergen en oerwouden zonder verharde wegen. Daar hoef je weer niet met je mooie europese SUV te gaan rijden.
Alleen dit gegeven al in je achterhoofd, weet je dat de Landwind geen rotzooi kan zijn. Op die mooie gladde wegen in europa gaat zo’n auto jaren mee, zolang je niet frontaal tegen een muur rijdt.

Verder kun je eens kijken op http://www.landwindcar.com wat een prachtige modellen daar staan afgebeeld. Dan moet je Bert gelijk geven dat de grote autobedrijven bang zijn voor de Chinese autoindustrie.

Ik wil in ieder geval wel voor 18.000 euro, als “jan met de korte achternaam” in een Landwind CV8 rijden. Bv.
leuke auto
China is on pace to overtake Germany as the world’s third-biggest auto maker

http://www.moneyweb.co.za/shares/international_news/841590.htm


Andrew Batson, Wall Street Journal
Posted: Wed, 02 Aug 2006 08:02 | © Moneyweb Holdings Limited, 1997-2006


BEIJING — Raising the bar for competitors around the world, China is shifting its manufacturing resources to increasingly sophisticated goods, as shown by its rapid emergence as a global powerhouse in the auto-parts industry.

Just a few years ago, Chinese-made automotive components were plagued by a reputation for poor quality, and often cost more than U.S. or German parts. Detractors said the precision engineering required for the best parts was beyond the reach of inexperienced Chinese companies and their low-cost workers.

Last year, however, China for the first time exported more parts than its fast-growing auto industry purchased from abroad. Quality has improved so much that major Western auto makers like Volkswagen AG and DaimlerChrysler AG say they plan in coming years to buy billions of dollars of Chinese-made components — such as brakes, fuel pumps, wheels and steering systems.

Those gains show how China continues to evolve as a manufacturer, posing new challenges for rivals in the U.S., Europe and Japan. After earning its stripes as a maker of simple consumer goods, such as furniture and textiles, China has branched out, quickly coming to dominate more labor-intensive parts of the consumer-electronics business, such as computer assembly, and moving into a broader range of industries.

The country’s production of machinery and transportation equipment has surged, and export of those goods — which range from auto parts to forklifts to vacuum cleaners — totaled $352 billion last year, a fourfold increase from 2000.

Meanwhile, motor-vehicle production here has nearly tripled, and China is on pace to overtake Germany as the world’s third-biggest auto maker. It has become the world’s second-largest car market in terms of sales as millions of Chinese buy cars for the first time. Millions more are expected to do so as their incomes rise and car prices fall.

Now, “China competes in the entire range of products from telecom equipment to textiles,” says Hafiz Pasha, director of the United Nations Development Program’s Asia bureau.

The transition comes at a sensitive time for the U.S. and Europe, which have been finding it harder to hold on to high-paying manufacturing jobs. Employment in the U.S. auto-parts industry fell to about 644,000 in 2004 from about 721,000 in 2002, according to government figures.

More job losses could be on the way: Some major U.S. parts makers — including Delphi Corp., which has plants in China — have sought bankruptcy-court protection. And small and midsize suppliers, which often don’t have the resources to set up lower-cost operations abroad, are facing growing pressure.

“In the past two years, Chinese bids for auto-parts orders have driven customer price targets to a level below our costs on some products,” said Larry Denton, chairman and chief executive of Rochester Hills, Mich., parts maker Dura Automotive Systems Inc., at a recent government hearing in the U.S.

U.S. parts makers have also raised concerns about their access to the huge Chinese market. Earlier this year, the U.S. joined the European Union in asking the World Trade Organization to overturn a Chinese tariff policy that the two trading partners say discourages imports of auto parts.

China says the policy, introduced in 2005, is designed to prevent tariff fraud. It imposes additional tariffs on auto parts that exceed certain thresholds in terms of value or number of components. China says the idea is to discourage anyone who might seek to circumvent its auto tariffs by importing dismantled vehicles at the lower tariff rate that applies to parts and reassembling them in China.

The growth of the Chinese parts industry comes as manufacturers here increasingly grapple with rising wages and higher energy and raw-materials costs. In China’s booming coastal areas, where many factories are located, land and labor are no longer as cheap and abundant as they once were, says Lü Tie, a scholar at the Institute of Industrial Economics in Beijing. Those areas “are now pretty close to the level of middle-income countries. Their comparative advantage is changing,” he says.

With local wages on the rise, Chinese manufacturers are seeking to improve their efficiency and reduce their reliance on low-cost labor. They are increasingly churning out higher-value products such as auto parts and shifting away from traditional exports such as textiles and toys.

Some Western companies are reaping the benefits of China’s quest for greater productivity. Rockwell Automation Inc., a Milwaukee maker of high-end equipment and software to run factories, said it has seen its China business grow by more than 30% a year since 2003.

“There is a misperception” about China, says Scott Summerville, Rockwell’s president for Asia Pacific. While China still has a lot of labor-intensive manufacturing, he says, “there’s a big push right now to make Chinese companies globally competitive. You can’t do that just with cheap labor.”

Rockwell is part of an influx of foreign money and expertise that has contributed to the improving quality of Chinese-made auto parts and other products. The world’s biggest auto companies are also bulking up in China, looking for growth that is increasingly hard to come by in mature markets. They, in turn, often demand that their parts makers be able to supply them directly in China.

In recent months, such major Western auto-parts suppliers as Robert Bosch GmbH, of Stuttgart, Germany, and ArvinMeritor Inc., Troy, Mich., have made significant investments in Chinese factories that can make parts for the local market as well as for export.

The higher standards that global companies have introduced, combined with the international growth of local auto-parts makers like Wanxiang Group, has spurred innovation. To gain access to more customers and better technology, Wanxiang has bought several U.S. companies and has expressed interest in buying some assets from Delphi. It says its sales have been growing an average of 26% a year and reached 25.2 billion yuan, or about $3.15 billion, in 2005.

Smaller Chinese companies are also climbing the technology ladder. Huaxiang Group, based in the coastal city of Ningbo, started out in 1982 making plastic caps for medicine bottles. Now it makes molded plastics for auto interiors. Though it has been supplying VW’s China operations, about 20% of its 2005 revenue of 2.25 million yuan came from exports, says Xu Peiqi, who runs the office of the board of directors. Huaxiang opened an office in May in VW’s hometown of Wolfsburg, Germany.

“The companies are very focused on exports,” says Huang Xiaohua, secretary general of the Auto Parts Industry Association of Ningbo. “Products are going up-market,” as local manufacturers are increasingly becoming first-tier and second-tier suppliers for the major auto makers, he says.

“When we started exporting in 1997, people argued that you couldn’t make” auto parts cheaper in China, says Jack Perkowski, chief executive of Beijing-based parts maker Asimco Technologies Ltd. “People also argued that China would never be a large car market.”

Now, he says, “the conventional wisdom is that China can copy but not create. That’s going to go too.”
Met de auto zal het wel goed komen in Nederland, alleen de mensen die hem naar het land halen, IMPORTEUR, en die hem gaan verkopen, DEALERS, moeten zich bewust worden dat de klant voorop staat en dat ze deze tevreden moeten maken/houden. Op dit moment zeker niet het geval. Een nieuw merk op de markt moet je promoten en de klanten die het aandurven moet je koesteren. Ik hooopvoor het merk dat er een andere organisatie achter gaat staan dan de huidige want anders gaat het zeker niet lukken. Als ze doorgaan met de huidige organisatie zullen er steeds meer mensen komen als ik en gaat het merk ten onder aan de negatieve publiciteit. KOOP nu GEEN Landwind want de organisatie die er aczit is niet klant vriendelijk, maar uit op snel geld maken.

Alex Smits
mooie auto, alleen kleur is kapot lelijk + meisjes
lelijk ding, en die chineese motorkapsnollen maken het er niet beter op
Hallo John,

heb je ooit in een Landwind gereden??????? heb je de proefrit van de Landkind van de telegraaf bekeken???????? weet je wat alle chinese mensen die ik ken die een landkind hebben zeggen??????? @#!$%%%[email protected]@@. De landkind is een onveilig monster enig idee waarom hij maar 17 mile kost omdat hij onveilig is. Een opel frontera is veel veiliger ondanks dat hij geen ABS heeft, het komt omdat de carroserrie beter is het abs systeem is alleen voor het remmen en een echte terrein wagen heeft dat niet nodig, want die zijn al stevig genoeg. Ik zit liever in een Fiat Idea of Nissan Note dan in een LANDKIND als je word aan gereden in een nissan note hoeven je benen niet geamputeerd te worden, maar dat is dan toch al niet meer nodig want je bent al dood als je met 64 km/h word aangereden in een Landwind. Het gewicht van de auto maakt ook niet uit neem een Citroën Xsara Picasso (een hele veilige en moderne auto) en een Landwind de Landwind is een ton zwaarder maar dat komt alleen door onnodige extra’s. De carroserrie is eigenlijk maar een dun laagje metaal met wat staal en een plastic dashboardje, de Picasso daar in tegen heeft ook isolatie en windowbags. Als in een Picasso word aangereden met 64 km/h zal je een gekneusde arm hebben misschien gebroken meer niet! in een LANDWIND ben je DOOD !!!!. Het feit is ook dat de Citroën Xsara Picasso maar 6 mile duurder is en een rijker uitruistings niveau bezit en betere veiligheid garandeerd, de gebruikte of 2e hands Picasso kan of even duur of goedkoper zijn. Je kan ook een extra luxe versie met automaat en lederen bekleding tegenkomen voor dezelfde prijs misschien iets goedkoper of duurder. Dus mensen de conclusie is simpel koop een Citroën Xsara Picasso, c5 of xantia of natuurlijk een van die andere heerlijk auto’s als een Ford Mondeo, Opel Omega of Vectra of natuurlijk een Toyota Avensis of Rav4.

Dus geen LaNdKiNd, Nee serieus koop hem niet!!!! !!!!


Jasper
Jhon je hebt gelijk met de prijzen van de opel frontera maar je moet niet kijken op site’s als autozine maar http://www.autotelegraaf.nl je ziet hier frontera’s van 5 jaar oud voor 17 mile maar ook frontera’s van 2 jaar oud voor 17 mile. Het uitrustings niveau ligt veel hoger dan dat jij zei ze hebben allemaal aibags, abs, airco (sommigge zelfs leer) en cd speler, alleen de frontera’s van 12 jaar oud hebben deze dingen niet. De Landwind houd zich al niet goed op de openbare weg laat staan in het ruwe terrein van china waar af en toe een ijs vlakte een berg keten of een oerwoud in de weg licht trouwrens heb jij de bejing rally met klassieke auto’s bekeken daarin alleen verharde wegen in China. Ik denk dat je beter met een van onze europeese of amerikaanse Suv’s kan rijden dan met een Landwind neem een Bmw X5 of een Mercedes Gl 350 prima auto’s, de amerikaanse auto’s als Chevvy Surburban of Chevrolet Tahoe of Trailblazer zijn nog beter voor dit terrein, ze zijn er voor gemaakt en de Landwind niet. Ik denk dat je zelfs nog beter met een klassieker of een Daihatsu Terios of Suzuki Vitara/Grand Vitara in China kan gaan rijden, jij bent duidelijk geen Auto kenner!!!!!!!!! anders had je dit allang geweten !!!!!!!!!……….


Jasper
Jasper,

Ik ben inderdaad geen professonele autokenner. Maar, ik heb wel in de gaten dat de Chinese auto industrie hier in Nederland wel erg negatief word neergezet. Hier op het blog, lees ik ook weinig onderbouwde negatieve kreten waarbij ik me afvraag : Gaat het nu om de auto of om het meisje?

Hetzelfde gebeurde in de media rond de jaren 70′ met de Japanse auto. Toen kocht je een Datsun (nu Nissan) met heel hoog uitrustings niveau voor 2/3 van de prijs van een europese auto. Dat kon toch niks zijn! Gekopieerde goederen verkochten ze!!!
Japan maakte toen een vergelijkende ontwikkeling door als China nu.
Het resultaat zie je nu: Het lage lonenland Japan van toen is nu een van de duurste landen om in te leven.
Zelfs de (bus)reizen naar Europa van toen en nu, zijn identiek zoals gisteren op het journaal kwam.

Ik blijf erbij, voor Nederland met zijn oversized autoprijzen gaat de Chinese autoindustrie heel belangrijk worden.
Kijk maar op deze link http://www.landwindcar.com
Overigens, over veiligheid op de weg.

DE OVERHEID STIMULEERD ONVEILIGHEID OP DE WEG.

Iedere auto van 25 jaar en ouder, zonder enige vorm van veiligheid welke voldoet aan de huidige normen, mag wegenbelasting vrij rondrijden.

De vreemdste manier van “onveiligheid creeren” die ik kan bedenken.
De wegenbelasting zelf bepaald in feite wie veilig rijdt. Iemand met een klein inkomen rijdt in een klein licht wagentje om de kosten te drukken (laag tarief wegenbelasting) Terwijl de zg. rijkeluis vrouwtjes in de sterkste en zwaarste ( heel hoog wegenbelasting tarief) auto’s rondrijden omdat het zo lekker veilig is.

Hetzelfde geld voor schoon en zuinig rijden. Gas (schoon) en diesel (zuinig en tegenwoordig met filter ook schoon) Duurder, duurst, in wegenbelasting.
Jammer dat er nog geen dealers zijn in Noord-Holland!!!!!!!!!!!
ik werd ook gelokt met de prijs van ong. 17500 eu’s maar als je daar binnen komt blijkt ie ineens 23000 te kosten voor een midden model (was een rekenfoutje zeiden ze).
dat was meteen de reden om op zoek te gaan naar een tweedehands mitsu outlander van 1 jaar oud met weinig km.
wat betreft die veiligheid vindt ik dat allemaal onzin, als je met 5 km/u tegen een lantaarnpaal aanloopt kan het ook beroerd met je aflopen.
ik zou iedergeval met geeneen auto met 64 km/u ergens op willen knallen.
ik zie vaak genoeg sávonds op tv crashes, die in tweeen of drieen om een boom gevouwen staan en dat zijn meestal gerenomeerde duitse vehicle’s die ik niet kan betalen
Een aantal Europese bedrijven willen Chinese auto’s zo zwart mogelijk afschilderen. De eerste negatieve berichten kwamen niet voor niets bij onze oosterburen (ADAC) vandaan. De grote Duitse autofabricanten (Opel, VW, BMW en Mercedes) zijn niet gebaat bij een Chinese invasie van goedkope replica’s.
Iedereen moet zelf weten of ze de Landwind veilig genoeg vinden om er 1 aan te schaffen. Feit blijft dat er meer auto’s even (on)veilig of zelfs nog onveiliger zijn, maar daar wordt weinig publiciteit aan gegeven. Deze auto’s hebben daarbij ook nog een even milieu(on)vriendelijke uitstoot van schadelijke gassen. Ook hier wordt weinig publiciteit aan gegeven. Dus ik begrijp alle hektiek niet om de Landwind.
We wijzen wel naar de ene auto die onveiliger zou zijn en schadelijker voor het milieu zou zijn, maar hoeveel eigenaar hebben een oldtimer (onveilig en schadelijk voor milieu?) of meerdere auto’s (1 auto is schadelijker dan meerdere auto’s?) of hebben een motor (wel eens met 64 km een botsing gehad met een muurtje?). Veilig is een relatief begrip; bij het ene produkt wordt een bepaalde veiligheid wel geaccepteerd, bij een ander produkt weer niet.
Al met al is het belangrijk om kritisch te zijn en dat ook te blijven, maar besef dat de belangen in de autobranche groot zijn en sommige bedrijven ver zullen gaan om potentiële concurrenten buiten de (Europese) deur te houden (hoe vaak is de elandentest wel niet, met een vette knipoog, door de concurrentie gebruikt om de eigen produkten te promoten).
daewoo-chevrolet
@ Rein: ik ben het helemaal met je eens!
Al denk ik dat i.i.g. Opel er niet achter zit, want de Landwind werd ook bij de Duitse Opel-dealer verkocht.
Das nog wel een terrein wagen met uiterlijk.
De meesten die nu op de nederlandse markt komen zijn echt van de ronde koekblikken waarvan je de voor- en achterkant niet kan onderscheiden.

Desondanks blijft die veiligheid natuurlijk wel belangrijk.
Hebben ze nu ook extra investeringen gedaan om de motor aan te passen van deze Landwind of maken ze nog steeds gebruik van de Mitsubishi motor?
Jasper,
LaNdKiNd??? weet je wel hoe je het spelt grappen maker.
net zoals John zei: in het begin zij ook iedereen van japanse auto’s dat het niets was een nu zie je er zoveel rijden. ik durf te wedden dat je over pak em beet 8 jaar veel meer chinese auto’s ziet rijden. Ik zelf zou liever in een landwind zitten dan in een suzuki alto als je een ongeluk krijgt dombo…
ik weet ook niet of het wel een veilige wagen is maar toen de jappaners hierheen kwamen met hun auto’s in het begin zouden het denk ik ook niet van die heel erg veilige wagens zijn geweest. en ze zullen het vanzelf wel aan moeten passen.
@ties,

1. Ik ben geen dombo
2. Ik heb niks gezegd over een suzuki alto, alleen maar over veilige europese wagens.
3. LaNdKiNd, spellings foutje
i’am sorry for that i cold you a dombo
gave bak zal er best een willen hebben
alleen ff w8 op 2e hands komt voor leuke prijs
” # Cedric schrijft,
29 July 2006 om 10:26

Een chinese frontera, dat ze hem maar in china houden.

P.S. als ze willen verkopen door er vrouwen naast te zetten, moeten ze er wel mooie naast zetten :p”

persoonlijk vind ik EN de auto EN de vrouwen supergeil
nou ik weet wel waar ik voor zou gaan:P
drie voor de prijs van 1
Lekker belangrijk allemaal.

Als iemand er een wil kopen dan doet hij of zij dat toch.

Ik denk dat sommige van de reagerenden, zelf ook motor rijden, en dat is sowieso velen malen linker dan het rijden in een auto, dus waar hebben we het over?

Ik rijd zelf o.a ook motor en heb het hogere risico weloverwogen meegenomen bij de beslissing motor te gaan rijden.

Verder wat een ander er van vindt zou je nooit belangrijker moeten vinden dan je eigen mening, dus wederom lekker belangrijk allemaal.

En ja, ik weet het dat geld ook voor deze mening, maar het gaat hierbij meer om het bewustwordingsproces van het bovengestelde.

ze denken dat ze denken, maar dat denken ze maar!

Op je gevoel afgaan is sowieso veel beter.

Overigens vanuit welk oogpunt gezien is iets slechter of beter, nietwaar ;-)

Doe wat je moet doen en laat wat je laten kunt en verder neem je eigen keuzes op grond van je eigen gevoel en wees ervan bewust dat het je eigen keuzevrijheid is.

Wees alert op de hersenspoeling van de alomvertegenwoordigde reclames en vraag je af, waarom wil of doe ik dit wel of niet.

Wil ik dit zelf of wil een ander dat ik dit doe?

Haha het leven is leuk,

gegroet Spes Saluti

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).