It's about goddamn time! Na een irritant wordende serie van spyshots zijn er dan eindelijk officiële afbeeldingen beschikbaar van de nieuwe X5, de zevenzits SUV van BMW.
De afbeeldingen zijn inmiddels op diverse sites en fora te vinden, het zal echter pas op de autoshow van Parijs zijn dat we de voetballers-SUV in real life kunnen bezichtigen. Begin van volgend jaar zal vervolgens de wereldwijde verkoop starten.
Het motorenaanbod bestaat uit een 272pk 3,0 zescilinder, een 4,8-liter V8 met 355pk en een 3.0 diesel met 231pk. De snelste is uiteraard de V8 en gaat in 6,5 seconden van 0 naar 100, de topsnelheid is 240 km/u.
124 reacties
dat hij gegroeid is vind ik niet zo erg
de neus ziet er wat agressiever uit dan voorheen en het staat hem erg goed ;)
LOL! Echt wel.
Mijn theorie over SUV’s is dat hoe lelijker ze zijn, hoe beter de stijl bij het type wagen past : bij een Touareg, Cayenne of een Q7 heeft men geprobeerd er een soort gewone auto op stelten van te maken en dat is geen zicht, bij een Hummer, G-wagen of een Lambo 002 heeft men het gewoon bruut gehouden en dat is lelijk maar het past tenminste.
Binnen die theorie past de ‘moerasmonster’-designtaal van BMW wonderwel bij het SUV type.
Maar ik zou me echt wel een kalende onzekere sok voelen moest iemand me er in zien rijden. Of zoals het spreekwoord zegt: ‘the bigger the SUV, the smaller the lady at the wheel.’ :-)
1. BMW X5
2. Mercedes ML
3. Porsche Cayenne / VW Touareg
…
579471. Audi Q7
In m’n ogen ziet ie er net iets beter uit dan de ML. Echt nipt.
Het voor-aanzicht van de ML is inmens veel verbeterd, terwijl bij de X5 de wijzigingen eerder beperkt zijn.
liever de Q7 of de ML dan deze…
Maar goed, ik vind ik hem super. Een stuk mooier dan de ML iig.
@Tom de nieuwe X5 vertoont veel verwantschap met de ML(zijkant), maar wint toch op detail, de Q7 is een echte Bodykit auto, die op zijn tijd ook mooi is, maar dit is toch meer het Bmw design wat ik persoonlijk mooier vind..
De kont is eindelijk zoals deze op het eerste model had moeten zijn, de voorkant is een kwallerige versie van de voorzijde van de eveneens mislukte nieuwe drie-serie.
Bij zijn introductie zijn drie motoren leverbaar. De eerste is de 265 pk sterke zes cilinder lijnmotor die de auto in 8,3 seconden van 0 naar 100 helpt en een topsnelheid geeft van 216 km/u. De tweede benzinemotor is de 4,8-liter V8 die 367 pk heeft. De voorlopig snelste X5 kan 240 km/u en sprint in 6,5 seconden van 0 naar 100. Het motorenpalet biedt één dieselmotor; De X5 3,0d levert met zijn zescilinder lijnmotor met twee turbo’s voortaan 272 pk. De X5 kan er 225 km/u mee en racet in 8,1 seconden van 0 naar 100.
De X5 debuteert in september op de Autosalon van Parijs. In het begin van 2007 start de wereldwijde verkoop.
deze X5 is in ieder geval niet zo lelijk als de X3, maar goed, dat zegt niet veel!
Is die Nederlander hier ook voor verantwoordelijk?!
Vergelijk zelf…
http://static.autoblog.nl/images/wp/mercedes_ml_front.jpg
http://static.autoblog.nl/images/wp/bmw%20X5%202006%201voorkant.jpg
wat is dat met die rare koplampen
zie de laaste spyshot van de BMW X5 met die camra voor op dat is mijn foto
Het Nederlandse autoweek en autotelevaag noemen verschillende specs, denk dat de laatste gelijk heeft want die gegevens zien we ook op buitenlandse sites terug…
AW: Bij zijn introductie zijn drie motoren leverbaar. De eerste is de 265 pk sterke zes cilinder lijnmotor die de auto in 8,3 seconden van 0 naar 100 helpt en een topsnelheid geeft van 216 km/u. De tweede benzinemotor is de 4,8-liter V8 die 367 pk heeft. De voorlopig snelste X5 kan 240 km/u en sprint in 6,5 seconden van 0 naar 100. Het motorenpalet biedt één dieselmotor; De X5 3,0d levert met zijn zescilinder lijnmotor met twee turbo’s voortaan 272 pk. De X5 kan er 225 km/u mee en racet in 8,1 seconden van 0 naar 100.
AT: De nieuwe X5 wordt in eerste instantie leverbaar met de 272 pk sterke 3.0i, als 4.8i met 355 pk en als 3.0d met 231 pk.
Het zal niet mee vallen voor BMW want de ML ziet er stukke beter uit.
hoezo…is er dan nog meer behoefte aan auto’s voor de wesley sneijders van deze wereld?! ik wil hier niet de geitenwollensokker uithangen, maar de ML63 is toch echt een overbodige brug te ver
(En van die stomp-spiegels van Mercedes word ik helemaal kotsmisselijk. Dat past toch niet bij een SUV!!)
…als ik soms die v8-ten hoor brullen in de stad: (zucht), je hebt stiekem gelijk!
8 August 2006 om 13:04
sorry hoor maar ben ik het of begrijp ik gewoon niet wat hij wilt zeggen…..
OT: Ik heb al een X5 3.0d (nee ben geen voetballer). Ik wil hem inruilen en heb naar de Q7 gekeken maar die vind ik te groot en log. Nu zit ik meer aan de nieuwe ML te denken maar…..als ik dit dan weer zie dan denk ik toch dat ik ff ga wachten.
Zijn er al shots van het interieur?
Klasse bedankt! Het ziet er echt goed uit!
Ik zie net op een andere site dat vanmiddag om 16.00 uur er bewegende beelden vrij worden gegeven.
Maarja, het zal er de mensen niet van weerhouden van hem te kopen, want zoals ik al zei, al maken ze hem zo lelijk als ze willen, maar er plakt een BMW logo op, kopen te mensen hem toch.Kijk maar naar de cayenne, de lelijkste SUV OOIT.
Wie weet ziet hij er in het echt wel beter uit.
In mijn ogen staat BMW momenteel “stil” met het maken van auto’s (uitgezonderd de Z4 M Coupe, M5 en M6).
http://images.leftlanenews.com/content/tm_28-2007-bmw-x5.jpg
http://img.stern.de/_content/50/13/501331/BMW-X5-PICKUP-750_750.jpg
op leftlanenews.com staan er nog foto’s ;-)
voorkant is geslaagd maar de rest niet
En dat voor een zevenzitter???
prachtig!!
en eh.. Bas, de nieuwe 3 serie is behoorlijk veranderd, hoor.. bijv. de lampen en bumpers
Het pakket ziet er veelbelovend uit, nu nog wachten op de rijeigenschappen… nouja het is een BMW dus wat zal daar mis aan wezen?
What’s new vraag je je af… Het lijkt wel alsof ze een facelift uit hebben gevoerd en verder niets. BMW is lui aan het worden, de verwachte (nieuwe) 3-serie wordt ook maar op enkele punten veranderd. I’m not impressed.
BMW lui aan het worden? Dát vind ik een heel “narrowminded” gedachte. De 5 liter V10 bijvoorbeeld, een prachtige motor. (X aantal prijzen) De 5 serie gewaagd design, maar het lijkt toch echt aan te slaan. Je moet het maar durven als Bayerische Motoren Werke. Verder is het gamma uitgebreidt met de X3 en zijn er leuke plannen voor een Z6. Zo zijn er nog veel meer ontwikkelingen die dit bedrijf momenteel doorvoert. Lui? nee, innovatief? ja best wel…
Van voren gaat het nog wel maar verder is het weer een combinatie van veel te drukke lijnen met als dieptepunt de achterkant. Maak het eens wat strakker in plaats van ik weet niet hoeveel lijnen horizontaal (zie ook 1-serie) Ik kan daar echt niet van houden. En aangezien de mede-weggebruiker daar het meest tegen aan kijkt moet ik dit model maar afwezen. Volgende keer liever een X5 waar het totaalplaatje wel van klopt.
Dit is heel wat anders dan de ML, GL, Q7
Precies een klasse hoger :O
Ben er echt weg van!
Meer dan dikke klasse!!!
Veel teveel lijnen aan de voorkant (te druk en dat is wat mij betreft altijd minder) de kracht moet komen van mooie lijnen, niet van VEEL lijnen. De wielkasten zijn overdreven maar hebben ook een rare vage vorm en lopen lelijk naar de deuren toe. Het interieur lijkt me nauwelijks veranderd… De achterkant is wel iets beter….
Weet iemand of de auto veel zwaarder is geworden? De vorige was niet eens zo overdreven zwaar voor een SUV……..
Waarom zou je trouwens met een compleet nieuw design komen , de Defender is in 40 jaar tijd amper veranderd. Trends zijn voor nichten, niet voor mannen!
En oh ja, voordat je erover valt….voorlopig kan ook ik hem niet veroorloven
Jarenlang was de BMW X5 de “leading class” voor het SUV segment. Hij overtrof de ML en liet deze vallen als een baksteen met betrekking tot de verkopen. Audi is te laat begonnen met een echte SUV. BMW doet het heel goed om te wachten op de nieuwe ML en de SUV van AUDI. BMW is weer geslaagd om een geweldige X% neer te zetten. Subtiele veranderingen, want BMW rijders zijn trouw maar wensen wel een bekend gezicht, vandaar dat de vernieuwde zeven serie niet zo goed beviel. Ze hebben hier leer uitgetrokken. De nieuwe X5 is een superstrakke zakelijke bak met een sportief karakter waar BMW voor staat! Hij is werkelijk prachtig geworden, en BMW rijders zullen massaal hun oude X5 inruilen op deze! Dat staat vast. Er zal ongeveer 10 procent overstappen en de rest blijft trouw.
Naar mijn smaak een supergeslaagd project en geloof me, als er een M versie komt wordt dit weer de leading class op SUV gebied!!
Met vriendelijke groet Peter
Een belangrijk deel van een ontwerp zijn de oppervlakken van de carosserie en daar is BMW een stuk verder dan andere fabrikanten met zijn negatief gekromde oppervlakken (goed voorbeeld is de “schouder” van de 5-serie)
Overigens is Bangle chef design van alle BMW’s (dus ook mini, rolls royce) en de Nederlander Adrian van Hooydonk van de BMW auto’s…
Maar had beter gekund,
Als je goed kijkt loopt de motorkap niet met de voor bummer mee.
Dat maakt hem iets minder.
Messchien dat het in the real life anders is, ( Foto is toch altijd beetje anders).
De koplampen stralen agressie uit wat echt mooi is.
Hoop zo dat ze die V12 700 PK Le Mans motor erin steken.
Dashboard wel weer erg mooi, was ooit BMW typisch. Maar wat moet je nou met die lelijke PS2 gamestick ? Past helemaal niet in het geheel, maar dat is een echte BMW kwaal aan het worden.
Deze x5 is echt te mooi, ech te knap, sorry ze, maar de mensen die beweren dat deze X5 weinig tot niks veranderd is hebben volgens mij nog nooit een x5 tegoei bekeken, en mss een beetje last van jaloesie…. Hij is echt volledig veranderd als je het mij vraagt, en ja in de possitieve zin, de achterkant is gewoon AF en de voorkant is mooier als ooit te voren.
Dat hij gelijkenissen van de X3 vertoont kan ik niet ontkennen, en al vind ik de X3 een echt lelijke auto (sorry voor eventuele bezitters ;)), vind ik zijn trekken hier goed op uitgewerkt, mooi rond.
De mensen die beweren dat BMW luirikken zijn, en geen werk in deze wagen hebben gestoken…. KOMAAN. Ik vind bijna niets dat identiek is me de vorige X5wat dus wil zeggen dat die alles volledig hertekend is geweest,….BMW heeft net als in al zijn andere wagens er heel veel werk in gestoken, dat hij erop trekt, jah wss wel en dat zal wss ook de bedoeling zijn geweest. En dan hoor ik sommige spreken van een facelift?????? :o:o …auw
Maja ieder zen mening
Verder vind ik de binnenkant ook zalig mooi, mooi rond net als buiten, en dan de nieuwe pook :p hehehe…
Mooie prestatie van BMW en zeker een succes (ondanks de sterke concurrentie op de SUV markt)
Mij mogen ze er eentje geven ;à)
En het blijft een foute auto.
Drugsdealers, verwende vrouwtjes met te veel plamuur op de bakkes en rappers zullen ‘m echter wel prachtig vinden.
Ik snap ze niet, die SUV’s. Enige voordeel t.o.v. een (vaak veel mooiere en beter rijdende) stationwagon is dat je lekker hoog zit waardoor je een goed overzicht hebt.
de eerste (voor mij) mooie stationwagen moet nog gemaakt worden, kwestie van smaak ook
Je leest verkeerd. Vrijwel niemand hier wil em kopen.
En daarbij, iemand in mijn familie rijdt met een zwarte ML en daar is niets mis mee, is een hele nette auto.Veeeeel netter als deze bmw wat mij betreft.
dalijk als ze rond RIJDEN kijkt ieder van hier of elk mens wel OM
en zegt so ziet er goed uit;)….
nieuwe auto om mee te rijden is altijd mooi:)
ciao
Zelfs de SLR weegt bijna hetzelfde als een M6 en die zit vol met koolstof, etc.
BMW toont Mercedes de weg en die kunnen alleen maar volgen…
X5 aan het werk
http://preview.thenewsmarket.com/Previews/GBMW/VideoAssets/ASF/GBMW_4920_45020.WMV
X5 keuring
http://preview.thenewsmarket.com/Previews/GBMW/VideoAssets/ASF/GBMW_4920_45023.WMV
X5 interieur (met een goeie close up van de nieuwe pook :p)
http://preview.thenewsmarket.com/Previews/GBMW/VideoAssets/ASF/GBMW_4920_45024.WMV
bron:http://www.theautochannel.com/news/2006/08/09/017811.html
Enige wat nog zeer ok is uit München, zijn hun motoren en onderstellen.
kan BMW nog redden, en het is beslist geen boulevard car.
Dan is AUDI Q7 een stuk mooier getekend.
Eindelijk schakelen zoals we dat jarenlang in het DTM hebben gezien en geleerd!!
God mag weten welke imbeciel dat bedacht heeft.
vooral de achterkant is mooi!
Sowieso, mijn voorkeur is Duits! Mij ga je nooit, jamais zien rijden in een Volvo XC90. Mijn motto: is je leven saai en eentonig, rijdt met Volvo!
groot gelijk, leve Volvo!
Dit is te X3erig, en dat is een belediging voor SUV’s
– Apache
Ik ben enerzijds wel blij dat de X5 niet radicaal is veranderd. De 8 cilinder benzinemotor zorgt ervoor dat de X5 in 6,5 seconden acceleert van 0 nar 100 km/h. Naats zijn sportieve uiterlijk is de X5 ook echt sportief. De afwerking van het interieur is ook werkelijk perfect, aardig wat ruimte en je zit ook goed. Waar ik helemaal weg van ben zijn de nieuwe ovale uitlaatpijpen in de X5 4.8i.
De Audi Q7 vind ik helemaal niks, spreekt mij totaal niet aan. De VW Touareg is niet spannend genoeg.
Op de terugweg – dezelfde weg – in tegengestelde richting, dus met de wind in de rug en aan dezelfde snelheid, was het helse windgeruis nog waarneembaar, maar als minder storend te ervaren. Dus opgelet, gebruik de X5 als sjieke boodschappenwagen of enkel voor lange afstanden als het windstil is of enkel met de windrichting meerijden. Zo niet heb je veel geld betaald voor een onbegrijpelijke miskleun wat je van dit merk voor dit type wagen toch niet zou verwachten. Het lijkt misschien een detail, maar neem de proef op de som en maak zelf maar een proefrit. Je zal het zelf merken en zeggen :”Nee, dit kan toch niet zijn hé ?” Welke clown van een ingenieur is hiervoor verantwoor-delijk ? Hopelijk wordt hier snel iets aan gedaan, want helaas staat mijn keuze nu vast en is het een “Njet”. Verdorie, nu ik de nieuwe X5 wou aanschaffen waar ik reeds zo lang naar uit keek, ook al is de wachttijd 11 maanden – gaat het weer aan mijn neus voorbij. Bedankt ingenieurtje ! Je hebt serieus iets op je geweten al hebben de meesten nieuwe X5 bezitters het nog niet eens door. Succes jongens, ik heb het gelukkig op tijd ontdekt. Dan toch maar even tot 2008 wachten op de Q5 ? Hopelijk met een gewijzigd déjà-vu styling interieur van de Q7, want aan het X5 interieur kan de Q7 niet tippen. De X5 is gewoon prachtig te noemen. Heb een Touareg gehad, maar OK bedankt ander onderwerp graag, deze staan voor een prikje overal in Europa te koop. Hoezo ? Lees maar de ervaringen van de vroegere eigenaars. Je krijgt er rillingen van. Ik formuleer de Touareg steeds alszijnde een mooie vrouw met een rotkarakter en niet te vertrouwen met uitzondering van de V10 of course, maar dan nog die voorbanden. Oh, oh, oh …… Ook al rij je normaal en lange afstanden, het kost je een fortuin.
De X5 ziet er echt veel beter en moderner uit.
En de nieuwe diesel van BMW is echt goed.
Ook de Smoel van de X5 is echt veel dikker als die van een ML.
Die van de ML ziet er zo oud uit..
Zeker geslaagd de nieuwe x5