Alfa Romeo GT facelift

Auteur: , 45 Reacties

De beloofde facelift van de Alfa Romeo GT deze zomer zal volgens Italiaspeed op de autoshow van Parijs in september aan het publiek worden getoond. De wijzigingen zullen zeer subtiel zijn. Twee kleine chromen stripjes onderaan de luchtinlaten in de bumper en nieuwe 18" lichtmetalen velgen zijn de belangrijkste wijzigingen.

Ook zal een nieuw Black Line pakket worden gelanceerd voor de GT. Het pakket bestaat uit koplampen die, net als voor de GTA versies van 147 en 156, een zwarte achtergrond krijgen, chromen spiegelkappen en een interieur met rode stiksels voor de stoelen.

Over eventuele onderhuidse wijzigingen of de verwachte 175 pk sterke 1.9 JTD is nog niets bekend.



45 reacties

blijft een mooie auto…
jammer dat ze het zo klein hebben gehouden, maar veel aan verbeteren was er toch niet. alhoewel de electronica nog steeds niet alles aan de wensen over laat maar goed dat hou je toch bij alfa. voor de rest prima autotje
Knappe wagen van buiten, rammelbak van binnen. Da’s mijn ervaring na 2 jaar Alfa GT rijden.
@ frank
alfa broleo
GT en 147 zijn inderdaad kwalitatief minder dan de 156/ 166. Het is allemaal wel op te lossen, maar jammer is het wel.
misschien eens tijd voor achterwielaandrijving?
@ Wouter

Ik heb een probleem met de bestuurdersdeur die na 1 maand zo los komt te zitten, dat alle verf onder de deur weggesleten is. Ik moet om 1.5 maand naar de dealer om ze vast te zetten. Tot zelfs de inspecteur er bij halen, heeft niet geholpen.

Flippende parkeersensoren, piepende voorstoelen, achterbank, rammelende achterklep, het hele dashboard en middenconsole dat kraakt. Ik heb veel geduld gehad, en heb vele dealerbezoeken achter de rug. Maar baten wil het niet.

Heel spijtig. Voor de GT heb ik 4.5 jaar met een 156 gereden met SP die vele harder aanvoelde als de GT. Nooit dergerlijke problemen mee gehad. Een nieuwe Alfa kopen durf ik even niet meer, ook hoe goed de 159 / Brera misschien zijn. Ik schakel even over op de nieuwe coupé van BMW voorlopig.

Alleszins … ik hoop dat Alfa met deze update sleutelt aan de kwaliteit, het is nodig.

@ swa … da’s ook zever. Er zijn weinig “door de weekse” merken die aan de wegligging van Alfa kunnen tippen.
Ik heb nu 4 jaar een 147 gereden, waar van 3 jaar een editione nr 416 van de 500
Voorheen jaren lang opel gereden waarvan de laatste een astra 17 maanden jong en 17 maal in de garage bij de dealer gestaan met mankementen :-(
De 4 jaar 147 hebben mij alleen een verplicht bezoekje voor onderhoud gekost.
Kortom Alfa kan ook zeer prettig zijn, en is zelfs genieten met al het luxe.
Eind van dit jaar ben ik van plan om een GT 2007 te bestellen ;-)
Word helemaal een feest, dus wie wil er een 147 uit de gelimiteerde oplage??????
Ze is zwart met rode leren bekleding en met alles…… er op en aan.
wegligging is misschien goe maar voor de rest pure brol
Rij nu 14 maand met mijn GT. Heb 70.000 km op de teller staan en nog geen problemen gehad. Had tot vorige maand ook nog 156 SW met 260.000 km op de teller. (ongeval mee gehad ) En ook met die wagen alleen maar positieve ervaringen. Vroeger nog met een 3 tal BMW’s 3 reeks en een 2 tal BMW 5 gereden. En daar veel minder positieve ervaringen mee gehad. (oa kapotte motor na 1000 km)
Ik wil hiermee maar aangeven dat er bij ieder merk en type wagen wel “minder goed gebouwde” tussen zitten. Alleen hoor je de eigenaars van BMW’s en Mercedes daar nooit over klagen. Maar ze staan wel degelijk bij de lokale dealer om hun niet bestaande problemen op te lossen.
Het is een prima auto is mijn ervaring. Geen problemen mee die echt noemenswaardig zijn. Elektronica OK, geen kraken en gepiep. Buitenzijde prachtig gelijnd en iedereen die ik tegenkom is onder de indruk van het voorkomen van de auto. Er zijn weinig auto’s waar je zoveel lol mee hebt. Voor mij wordt de volgende auto zeker weer een Alfa.
@Swa,

Uh, wat rijd je zelf?
Mooie vrouwen zijn doorgaans ook onbetrouwbaar, sommige mensen nemen nu eenmaal genoegen met Mien van driehoog achter.
@Karaya: Mooie vergelijking, je slaat de spijker op zijn kop!

@Frank: Jammer, dat je het zo slecht hebt getroffen met jouw exemplaar. En met de afhandeling van je problemen door je dealer. Eerlijk gezegd denk ik dat de kwaliteit van Alfa’s dealernetwerk een groter probleem is dan dat van de kwaliteit van de hedendaagse auto’s zelf. Ieder merk zitten wel slechtere exemplaren tussen. Maar ik heb weleens de indruk dat de manier waarop dat soort problemen worden afgehandeld gewoon slechter is geregeld bij de Alfa dealers dan bij andere premium merken. Maar: Aan de kwaliteit van het dealernetwerk gaat de komende tijd heel hard gewerkt worden, heb ik begrepen.

Zelf rijdt in al 70.000 km/17 maanden zonder noemenswaardige problemen in de GT.

Mensen die maar blind roepen dat Alfa’s per definitie rammelbakken zijn, ach… Zijn van die mensen die maar een beetje naroepen wat ze op verjaardagspartijtjes horen. Meestal op basis van “de collega van een neef van een buurman die 15 geleden eens een Alfa had die…” Van die zielepoten die geen eigen mening of smaak durven hebben en dan maar weer risicoloos kiezen voor net zo’n doorsnee-bak als de rest van de straat. Hoeven ze niets aan de buren uit te leggen en kunnen ze lekker onderling bespreken hoe goed hun 13-in-een-dozijn bak is. En een beetje afgeven op die eenling met guts die wel een Alfa (GT) heeft durven kiezen. (Die ze stiekum allemaal veeeeeel mooier vinden.)

By-the-way: Alfa Romeo tot nu toe in 2006 het sterkst groeiende automerk in Duitsland. Toch niet slecht van zijn rammelbakken-merk in de heimat van de “degelijke auto”.
meer dan deze facelift hoeft het niet van mij :D
gewoon een beetje weer wat hedendaagser maken en hij kan er weer een paar jaar tegenaan ;)
@ Eric : Denk maar niet dat er geen problemen zijn in andere dealernetwerken.
Ik heb zelf genoeg ervaring met oa BMW dealers en ook daar hapert het vaak wel eens. Wat denk je ervan als men na 3 pogingen om een herstelling onder garantie uit te voeren droogweg zegt : nou meneer, we hebben alles gedaan om dit probleem te verhelpen maar beter dan dit krijgen we het ook niet. Volgens het hoofdkantoor valt dit binnen “de normen”. Tjah,…

Sedert ik bij mijn huidige officiële Alfa dealer ben (nu ruim 5 jaar) heb ik nog niks anders dan volledige medewerking gehad. Ik ga bij de aankoop van mijn wagens dan ook nooit het onderste uit de kan halen, ik stem veelal in met het voorstel dat ze mij voorleggen. Daartegenover staat dan wel dat ik van hen verwacht dat ze mij op een professionele manier bijstaan als er iets fout loopt, zonder morren. En dat doen ze ook. Ik ben namelijk ook niet te beroerd om strikt de onderhoudsvoorschriften te volgen, ongeacht de kostprijs. Dus weten ze dat alles er aan gedaan wordt om de auto tiptop in orde te houden.
En dat laat zich zien in hun attitude ten opzichte van mij. Gewoon klasse.

Alle verhaaltjes die je hoort over rammelbakken, roestkarren, flauwe motors, falende elektronika, etc. zijn inderdaad bijna altijd van horen zeggen. Ik hoor deze al lang niet meer. Neem gewoon een van deze mooipraters eens mee voor een korte rit, daarna zal je ze niet meer horen.
@ Eric & DMK

Mijn ervaring met dealers …

1. Bij mijn eerste dealer ben ik weggelopen daar ik na groot onderhoud m’n 156 terug kreeg met blutsen in m’n passagiersdeur vooraan. Ipv gewoon toegeven en het via de verzekering te regelen kreeg ik een antwoord: “Goh ik ben ook ooit jong geweest, nu trek ik mij zoiets allemaal niet meer aan.”

2. Bij m’n huidige dealer de GT gekocht … na al die problemen krijg ik steeds hetzelfde te horen: “Alfa’s zijn sportieve, harde wagens … die horen te rammelen en te kraken.” Bij het inschakelen van de inspecteur zijn 2 problemen van de zovele opgelost. 1 is er ondertussen ook al terug.

3. Gaan horen bij een derde dealer in de buurt (de laatste relatief kortbij). Die vonden de praktijken van mijn huidige dealer ongehoord. Maar nou alles overnemen qua garantie, onderhoud van m’n GT. Misschien moest ik eens een nieuwe kopen bij hun?

Ik zit alleszins niet te liegen over de kwaliteit van mijn GT. De 156 was mijn eerste echte wagen en ik was er verdomd fier op! Leuke wegligging, super prestaties, geen noemenswaardige rammels en kraakjes … dus ik had vol vertrouwen in Alfa en heb de GT aangeschaft. Nu, de problemen die ik nu met de GT heb en het dealerbegrip wens ik echt niemand toe!

Wanneer ik met m’n problemen op Alfa-forums op de proppen kwam krijg je reacties als:

“Goh pech voor je … maar MIJN GT is perfect!”
“Ja die van mij is ook schitterend.”
“Ik rij al zoveel rond ik hoor niets.”
“Stop nou eens voor negatieve reclame te maken, de GT is perfect”.

Tot je ze uitnodigt om mee te rijden …. dan hoor je niets meer. Struisvogelpolitiek behoort niet enkel tot BMW, Mercedes, Audi eigenaars toe ;)

Je kan begrijpen, vanuit mijn standpunt, dat ik even geen Alfa meer hoef, hoe knap ze ook mogen zijn.

Dus DMK … niets van horen zeggen hier.
@ Frank
Ik schrijf “bijna altijd van horen zeggen” Bij u is het duidelijk uit eigen ervaring.
Wat de fora betreft, ik volg een aantal fora regelmatig en er zijn er inderdaad die geen enkel slecht woord willen horen. Zij leven in hun eigen kleine wereldje. Daarnaast zijn er ook een aantal waar alle “mankementen” duidelijk aangegeven worden en zeer kritisch besproken worden. (bv alfaowner.com) Net zoals bij auto’s dus van soorten.

Zoals je zelf aangeeft is de dienst na verkoop zeer bepalend voor je kwaliteits aanvoelen van een wagen. Een dealer die niet met je mee denkt en zoekt naar een oplossing zorgt ervoor dat je appreciatie voor de wagen sterk daalt.
Ik heb dus net dezelfde ervaring gehad met BMW. (en mijn wagen was dan nog slechts 1 van een wagenpark van 150 stuks BMW binnen 1 bedrijf)

Daarom ook dat ik duidelijk maak dat ik met mijn huidige dealer een zeer sterke vertoruwensband heb opgebouwd. Zo hebben ze vorige week nog op eigen initiatief een garantieprocedure opgestart voor een “zaagtandband” die toch al netjes 30.000 km had gereden. Dit is nu wel niet bij AR maar Good Year maar toont aan dat ze het opnemen voor mij als klant.
Als je in België woont kan ik je altijd de gegevens van mijn dealer bezorgen ;-) .
Spijtig dat je dergelijke negatieve ervaring hebt met een wagen die toch behoorlijk wat geld kost. Hopelijk bij je volgende aankoop, ongeacht het merk, meer geluk !
Frank,

Jammer dat je zo’n slechte ervaring hebt. Ik heb met mijn GT ( net ingeruild voor een Brera ) 80.000 km gereden in 1 1/2 jaar tijd en nooit enige problemen gehad. Ook daarvoor een 166 2.4JTD ingeruild met 230.000 km op de teller en ook daar niets mee gebeurd.

Ach, dat gezeur op verjaardagen over de kwaliteit over de Alfa’s…. ik maak me er niet druk meer over. Ik rij lekker Brera nu en dat is….SUPER! Met een glimlach op mijn gezicht.
Wat mij opvalt ben zelf gt rijder sinds oktober 2005 en ik vind het nog steeds een super alfa hier voor stillo en alfa 147 gereden.
en ja een rammeltje hoort er nu een maal bij.

Wat me wel opvalt is dat de dealers je gouden bergen beloven maar dat de service als je een maal alfa romeo rijd ver achter blijft.

Als je dan ook nog rammeltjes krijg ga je je eerder ergeren volgens mij.

MAAAAAAAAAAAr een ding is zeker MIJN GT maakt als ik er in rij en andere mensen zie kijken een hoop ergenis goed
Daar de GT mijn zesde Alfa op rij is, spreek ik uit ervaring. Ik heb met geen enkele auto ooit echte problemen gehad en denk er dus niet over om over te stappen naar een ander/minder merk. Vanaf de eerste auto heb ik me wel gehouden aan het advies om pas stevig met de auto om te gaan als de motor op temperatuur is. De GT is super. Als volgend jaar de diesel-versie naar 175PK gaat, ruil ik mijn bijna drie jaar oude GT in.
Ik heb een 155 gehad en daarna een 156. Van beide wagens ben ik uiterst tevreden geweest. Hoewel ik nu een Audi firmawagen heb kan ik zeggen dat de “kwaaltjes” die jullie opnoemen niet enkel bij Alfa voorkomen (mijn audi is nog geen 2 jaar en de intercooler is er al doorgeblazen, ze hadden dat nog nooit gezien in de garage).

Mijn advies: zoek een goeie garagist!!! Iemand die vertrouwd is met Alfa (en liefst al een tijdje) en je hebt weinig of geen problemen. Mijn vader is al bijna 30 jaar Alfist en heeft al heel wat wagentjes versleten, nooit heeft hij problemen gehad, hetzij roest (maar dat is sedert de jaren ’90 verdwenen).

Ik kan weinig merken van dezelfde prijsklasse van Alfa noemen die even subliem zijn in design als Alfa. De nieuwe alfa 159 en de brera zijn een subliem staaltje design!

Groeten van een alfist in hart en nieren!
mja ik heb aantal keren testrit gedaan met de alfa GT collezione en ik vond het persoonlijk een superauto hij rijdt wat hard maar het is ook een sportauto!!(18 inch velgen zal ik er alleszins niet opzetten :d) en hij trekt toch zeer goed voor een 150pk? het geluid die uit de bose-boxjes kwamen vond ik meer tegenvallen dan verwacht maar dat kan ik misschien corrigeren door een versterker in te steken alhoewel ik niet weet of dat wel een goed idee is..
trouwens denken jullie dat er een update komt voor de motor (1.9diesel naar 175pk?)
toch weer even reageren laat ik in een ding duidelijk zijn alfa gt was en is me droom auto.
De coplimenten die ikkrijg bij de verkeerslichten en van mensen zijn spontaan in de trant van wat een mooie auto en dit is de mooiste alfa romeo.
ik sluit me bij de mening aan een goede alfa dealer met goede werkplaats.en waar service hoog in het vaandel staat maakt een hoop goed!!!!!!!!!!!!!
maar mocht je twijfelen over de aanschaf geloof me ALFA ROMEO GT IS EN BLIJFT EEEEEEEEEEEEN SUPER AUTO.

theo wennekes
Elke minuut dat ik in mijn GT rij is vakantie. (75000km op 20 maanden)
Al moet ik toegeven dat mijn garagist lang heeft moeten zoeken op één flippende parkeersensor. Een goeie gepassioneerde garagist doet wonderen.
@ theowennekes – van wat een mooie auto en dit is de mooiste alfa romeo.
Hij is echt wel heeeeeel mooi, maar mooier dan een Brera ?????

Tot twee jaar terug altijd leasewagens gereden, Audi A4 en VW Passat….
nou ik kan je zeggen dat ik met deze auto’s van maximaal 3 jaar oud meer
probleempjes had dan met mijn huidige 156 bella ( van zo’n 7 jaar oud nu ).
Allerlei elektrische problemen, die ik bij mijn Alfa nog nooit heb gehad.
Ook eea aan motorisch ongemak, waardoor ik toch ieder jaar wel een keer of twee aan de kant van de weg op de ANWB moest wachten. Mijn bella heeft ons nog nooit in de steek gelaten, al behoeft ze natuurlijk wel wat aandacht……
net als een echte vrouw……. Over drie weken overigens krijgt mijn vriendin een GT van de zaak, ik kan nie wachten ((-:
Gegroet,

Deze belg heeft voor kort nog nooit met een echte ‘klassewagen’ gereden. In 2000 heb ik me een Seat Ibiza (Benzine) aangeschaft die slechts 60 PK had. De kilometerstand van deze auto (130.000 na nog geen 6 jaar), die echter steeds om de 6000 KM zijn onderhoud kreeg, zette me aan na te denken over de aankoop van een nieuwe wagen. Ik nog redelijk jong (29 jaar) en onbezonnen had gehoord dat Honda schitterende service en kwaliteit leverde voor een wagen in het segment van de middenklassers. Heb enkele maanden in spanning afgewacht en ik had 30.000€ bijeen gespaard. Ik dacht eraan om de nieuwe Honda Civic te kopen in Executive versie met alle mogelijke opties. De wagen was compleet uitgerust. Van spraakbesturing Airco, Navigatie, Radio, GSM, etc tot parkeersensoren en parkeercamera. Zelfs extra sfeerverlichting aan de pedalen. Heb met die wagen een testrit ondernomen. De 2.2 Diesel met 140 PK was zalig. Ik had alles in gereedheid om die wagen te kopen, tot mijn vriendin me vertelde om eens te gaan rondkijken wat ik nog kon kopen voor die 30.000€ en iets meer. Plots stonden we beide te kijken naar de Alfa Romeo GT. Een donkergrijze metaalkleur en vanbinnen een salon. De afwerking van het dachboard was subliem, de zetels gewoon heerlijk en de kleur van de binnenafwerkinng sprak me eenorm aan (rood leder). Ik heb meteen een testrit gedaan.

Ik moet wel eerlijk zijn met mezelf. Ik hou van snufjes, van de toeters en de bellen en om eerlijk te zijn miste ik die wel een beetje in de Alfa, mmaar man, werd dat eveen goedgemaakt door het rijcomfort, de isolatie van storende geluiden was subliem vergeleken met die Honda. Wat ik echter wel vrij grof vind, is de prijs voor het navigatiesysteem. Dit is verouderd (CD navgatie) t.o.v de concurrentie (DVD navigatie) maar het kost wel evenveel of soms iets meer dan de anderen. Wat ik heb vernomen, en dat komt van de dealer zelf, heeft het CD navigatiesysteem als nadeel dat ik het niet kaan updaten via het net, maar dat ik een cd moet kopen als ik vermoed dat de wegen na enkele jaren niet meer echt courant zijn. Wat is jullie ervaring daarmee?

In ieder geval. Ik heb lang afgewogen wat ik moest doen. Mijn hart volgen voor de meest complee afwerking met alles erop en eraan en bovendien een zeer hoog aanschreven motor en service van Honda of de luxe en de schitterende lijn van de GT. Wel mijn vrienden. Ik heb me vandaag een GT aangeschafft. het was een moeilijke knoop waarmee ik lang geworsteld heb. Ik hoop me te kunnen aansluiten bij alle positieve commentaar. Ik neem een risico, maar hey, een man moet af en toe wat ‘guts’ tonen. Als jullie wat meer info hebben inzake het navigatiesysteem, hoop ik dat te kunnen vernemen.

C Ya.
Gunther.
Ik zou van die Honda afblijven want er moet een hele serie retour naar de garage.
Een Alfa GT is veel meer dan alleen emotie en de Honda is nu al verouderd met zijn extreme uiterlijk. Iets wat zo afwijkend en apart is heeft nooit een langleven.
Overleg met de dealer of je er een dvd nav. in kunt krijgen.
Dat moet te regelen zijn, ze hebben bij andere types een aktie met de AVIC-HD1BT van pioneer.
succes kies smart kies een Alfa ;-)
ALfa romeo GT 1.9 of bmw 3.20D touring + Mpakket
de testrit met de alfa romeo waren zalig, ook die bose installatie is zeer interessant. De bmw 3 is natuurlijk een heel andere stijl, heeft geen zo’n persoonlijkheid en het is een 5 deurs.. voorlopig lijkt de Gt me het best voorliggende (hij is ongeveer 3000 euro goedkoper) maar ik zal er 5jaar mee moeten rijden en ik betwijfel of ik die tegen dan nog niet beugereden heb. (dan ben ik 23) …
Henk Hamminga
In middels ruim 120.000 km gereden met de Alfa Romeo GT 1,9 JTDm Distinctive. Bij mij kraakt er helemaal niets in de auto. Helemaal stil en ook het windgeruis bij hogere snelheden valt mee, ondanks dat de auto nog 35 mm verlaagd is en in die hoedanigheid wat straffer is afgeveerd.
De Michelin banden (Pilot Sport 235/40R18 95Y) maken echter wel meer lawaai dan de Pirelli’s (PZero Nero 235/40R18 91Y), die er eerst onder zaten, maar slecht leverbaar zijn.
Ik vind het nog steeds een dijk van een auto, en heb er weinig problemen mee gehad. Wel is bij 106.000 km de waterpomp vastgelopen (net uit de garantie), maar dat is door Alfa keurig opgelost.
Ik hoef dus helemaal niet na te denken wat de volgende auto wordt. Weer een GT en ik wacht de 175 pk JTDm even af. Ook de 200 pk diesel Brera, staat op het verlanglijstje, maar die wordt denk ik net te duur.
In Duitse auto’s wil ik nog niet dood gevonden worden; emotieloze auto’s met een veel te hoog prijskaartje. Qua design moet je toch echt in Italië shoppen!
Heb vandaag een bestelbon ondertekend. (onder voorbehoud van verkoop huidige wagen, nu zaterdag) Vanaf 5 januari fiere eigenaar van een GT 1.9 JTDm 16v E4 Distinctive (18″ velgen etc…). Is er iets dat ik zeker niet mag vergeten toe te voegen, nu het nog de moment is. iPod kit wordt nadien geleverd à €160.
Dank voor eventuele response!
PEEDEETEE

NB. Was vandaag aanvankelijk binnengestapt in volle overtuiging de 159 sportwagon te bestellen… (Helaas) mijn echtgenote was erbij en liet me (eigenlijk aangenaam) overhalen bij het zien van de GT.
Gianluca Lietaert
Mijn allereerste alfa was een 156 dat ik tweedehands gekocht heb van mijn onze alfadealer (ja we hebben 3 alfa’s thuis). Ik moe zeggen een pracht van een auto. Bouwjaar 1998 105 pk, heb er veel goede tijden meebeleefd. Zelf heb ik er een 120.000 km meegerenden om te eindigen op een totaal van 235.000 km. Aan de auto zelf zijn er nooit kosten geweest (allée naast de normale slijtage onderdelen zoals koppelingscylinder, luchtdebietmassameter etc…).

Idd er zijn heel veel geruchten over rammelbakken, rommelkarren, …maar iedere keer dat ik zo mensen meeneem voor een ritje komen ze er allemaal versteld uit en zeggen “amai ik had da echt nie verwacht”, “zo de max van een auto”, “super comfort”, “zalige wegligging”…OK ik geef wel toe dat er aan nieuwe modellen die op de markt gelanceerd worden veel kinderziektes zijn maar volgens mij is da wel op iedere merk wel op aan te merken.
Dus ik zou zeggen iedereen die een ALFA heeft en mensen kennen die er constant negatief overdoen neem ze eens mee om een tourke te doen en ze gaan wel van gedachten veranderen d

De 156 standaard is nie een sport auto maar ja als je daar 16” ondersteekt dan voel je al goed het verschil.
Ik heb me nu een 159 SW gekocht en ik hoop dat ik er evenveel genot van zal hebben als mijn 156.
ok heb zelf een Gt is een super auto.Voorheen Astra haha ik weet ’t is geen auto maar nieuwe bazen nieuwe wetten.(reden dat ik er ben weg gegaan!!!)

Maar goed mijn volgende auto word weer een Gt jtd Distinctive.
Hoop dat ze in 2008 er ook een automaat in kunnen zetten rijd wat relaxter in dit file land.

Technich nooit problemen gehad rijd echt geweldig zeker als je veel rijd 75000 per jaar dan zijn de stoelen in een GT wel aan te bevelen.

al met al alleen maar lof groet Leon
Op het randje van het jaar (za. 30 december) een nieuwe GT besteld.
In de afgelopen 25 jaar al vele Alfa’s (Berlina, Guilia’s, 155, 156 en als laatste de 147) gereden, met af en toe een (kort) zijstapje naar een ander merk.
Het is ongelooflijk hoe je met een merk verweven kan zijn.
De uitstraling en sportiviteit van Alfa’s zijn extra’s op een auto die alleen Italiaanse designhuizen kunnen creeren.
Ben trouwens ook een liefhebber van klassieke auto’s en verbaas me iedere keer weer wat in Italie is ontworpen en door derden (veelal met veel succes) op de markt is gebracht (bv Peugeot 404 en 504 cabrio).
Ik ben dan ook zeer benieuwd wat de GT mij gaat brengen.
Leuk is natuurlijk dat je op voorhand weet, dat je in een wagen rijdt die algemeen bekent staat als een “nekkendraaier” voor het langslopend publiek.
Als laatste nog even iets over kraakjes/rammeltjes en onderhoud.
Misschien ben ik een bofkont, maar ik heb in al die jaren eigenlijk nooit iets bijzonders meegemaakt. Mogelijk dat het iets met een goede dealer / goed onderhoud / passie voor het merk te maken heeft, echter klachten zijn er bij mij nooit geweest. Ik ga voorlopig van de GT genieten.

Beste wensen en veel Italiaans rijplezier.
Jan
Jan. Heel veel rijplezier! Sinds een maand rij ik ook in een GT en vind het een fantastische auto.
Help ……… advies benodigd.

Ik heb inmiddels mijn nieuwe GT opgehaald en al 2 weekjes genoten van de vele complimenten en het heerlijke rijgenot.

Ik bemerk echter, dat ik (ondanks het feit dat ik toch echt geen fors figuur heb – 1.85 lengte, 85 kg.) iets te breed ben voor de overigens uitstekende (Alfatex stof) sportstoelen.
Ik zit met de bovenbenen net over de gepolsterde oplopende zijrand van de stoel en heb duidelijk het gevoel dat er wat afknelt .

Ik heb de dealer nog niet geinformeerd, echter ben benieuwd of iemand anders mogelijk hetzelfde heeft ervaren en hoe hij/zij dit (zonder af te vallen ..!!)heeft opgelost.
Ben eveneens een 3-tal weken gelukkige GT-eigenaar. Die zetels zijn voor mij persoonlijk bijzonder goed qua steuning. Vind het beetje jammer dat de bestuurderszetel vooraan niet wat hoger kan gezet worden. Enkel keuze ganse zetel omhoog/omlaag; In het andere geval heb je betere steun onder de knieën. Maar… ben zeer tevreden.
BTW: Heb jij n.a.v. salonvoorwaarden je iPod -installatie, inclusief iPod bijgekregen ?
Esselens Davy
ze mogen de neus toch meer maken zoals de brera
vooral de lichten lijken nog wat oud
vanachter idem
maar de wagen is echt de max
heb dit weekend met een 1.9jtd 150 pk gereden
met 5 man erin
en dit racebeest trok voor te hebben
machtige std kuipzetels
dit was een zwarte met 18″ velgen onder en rood leer
dashboard zag er proper uit
alles werk naar behoren
alleen had ik een opmerking
zodra je hem in achteruit zet begint het parkeersensor zoemertje te gaan
en piept voor te hebben
ook al is er niets achter je
heb deze eig niet getest
maar de wagen reed super
zou er me nog zo een durven aanschaffen
DIE PARKEERSENSOR PIEPT INDERDAAD DE EERSTE SECONDEN EN GAAT DAN TOCH NORMAAL UIT INDIEN ER GEEN OBSTAKELS ZIJN UITERAARD…

IK LAS OP EEN ANDER FORUM DATEIND 2008 ER EEN GT-JUNIOR OP DE PROPPEN KOMT EN PAS EIND 2010 EEN NIEUWE GT.
Esselens Davy
nee dit bleef piepen en de sensor was niet vuil
stond wel een tijdje in achteruit om te manoevreren

wel een prachtwagen
maar 1 maal dat je de wagen gewoon bent heb je dit toch niet meer nodig
overbodige luxe vind ik

moesten er nu dezelfde lichtbakken inzitten als in de brera dan was het compleet af en de achterlichten wat bewerken ook :p
@DAVY “moesten er nu dezelfde lichtbakken inzitten als in de brera dan was het compleet af en de achterlichten wat bewerken ook :”

Wie weet voor de nieuwe GT in 2010…
http://www.mijnalbum.nl/Album=6NXO7XVO

Heeft U ook foto’s van je GT ? Graag een post aub…
In april komt er een ALFA-treffen (plaats weet ik nog niet precies)… Wie gaat er heen ?
De GT is perfect zoals hij is … het type lichtblokken voor en achter maken em een buitenbeentje in het huidige Alfa-gamma maar dat vind ik prima zo.
Zo is het een bloedmooie tijdloze coupé met eigen karakter en toch overduidelijk een Alfa in hart en nieren.
Zelf rijd ik ook met een GT jtd met enorm veel rijplezier.
Vroeger een 2de handse 146 gekocht en gereden tot daar 303.000 kms op stond (+ nog bij te rekenen onbekend aantal kms van terug gedraaide teller!). Geen grote problemen mee gehad enkel gekraak en gerammel toen ik em pas had (4jaar oud) maar mits wat handigheid is dat zo goed als allemaal opgelost geraakt.
De GT rijdt nog zonder kraakjes of rammeltjes maar als zoiets de kop zou opsteken heb ik nu de ervaring om er zelf iets aan te doen!

ciao alfisti !
Volgens mij is er echt veel verschil tussen de exemplaren onderling.
Ik heb 2 weken geleden een GR 3,2 V6 aangeschaft. Een brok emotie, superwegligging, supersound. geen rammels kraakjes of piepjes, wel wat veel windgeruis bij de ramen. Ik heb hem ingeruild op een BMW 530D omdat ik vanaf juni bijna geen km’s meer maak. BMW was ook een fantastische wagen maar toch…… Mijn hart gaat sneller kloppen van de Alfa.
Hey Hey,

Ik kan een GT kopen voor een prijsje.. maar er staan 100.000 km’s op. schrikt me toch wel een beetje af?
Distributieriem is net vervangen en heeft ook een groot onderhoud gehad, (onderhoudsboekje zit er bij).
Prijs voor deze GT 11.000€ (vriendenprijsje).
Doen?

Thanks voor respons!

Grtz

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).