Mini-Alfa gaat Junior heten

Auteur: , 175 Reacties

Vorig jaar November gingen er al geruchten over een kleine Alfa, een model dat onder de 149 moet komen en qua styling zou moeten doen denken aan de oude GT Junior. Volgens Automotive News Europe zal deze "Junior" in 2008 gelanceerd worden en zijn pijlen gaan richten op de Mini Cooper (S). De nieuwe Alfa wordt een driedeurs hatchback, op basis van de Fiat Grande Punto.

Het topmodel van de Junior zou de beschikking moeten krijgen over een 230pk turbocharged benzinemotor met directe inspuiting (via autoblog.com).



175 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Dat is erg cool. Alfa en Fiat zijn goed bezig, de Grande Punto is ook een prachtig apparaat.
http://www.italiaspeed.com meldt ook 4wd voor het topmodel.
De Alfa Romeo 1300 junior!! :)

Mijn favoriete auto ooit! Echt één van de allermooiste auto’s ooit gemaakt, dus als de nieuwe alfa daar op gaat lijken ben ik blij!
Een junior op basis van een Punto? WTF!!?

What’s next? De mona lisa 2 geschilderd op pleepapier?
Djeezus, Alfa in godsnaam.
Read my lips : Achterwielaandrijving! Licht! Basic! Verkoopssucces!

Zucht.
een Alfa Romeo op basis van de Grande Punto is heel erg goed mogelijk
dat is namelijk één van de eerste Fiat’s met wat stijl ;)
en ik kan me er wel wat bij indenken :D
spijtig genoeg ik niet :(
Ik kom net bij een FIAT-Lancia-Alfa insider vandaan: het onderstel van de Grande Punto zal als basis voor heel veel lekkers gaan dienen.
Wanneer krijgen die Alfa’s toch eens achterwielaandrijving ? 230 pk is veel voor een voorwielaandrijvertje, en de mini cooper s heeft er geen 230 maar wel een beter onderstel dan een punto, dusse…
Hij zal gelukkig wel niet te zwaar worden denk ik. Eindelijk, want die huidige alfa’s zijn echt veel te dik.
ohh zon gt junior is echt pr8ig kwijl
He tim, ik vindt de GT1300 Junior (brievenbus;) ook een van de mooiste ooit en de GTA versie die ik ergens in de 90’er jaren gezien heb vond ik nog gaver: aluminium carosserie (geloof dat de auto 850kg woog of zo) met 115pk..gave bak. En wordt tijd dat Alfa weer een klein scheurijzer brengt dat niet te zwaar is (zoals de nieuwe 159)
De kleine alfa zal wel gebaseerd zijn op de G Punto onderstel, echter Alfa zal het onderstel zeker naar Alfa maatstaven aanpassen, de 230 pk versie krijgt volgens berichten de beschikking over een Q2 systeem dat deels 4WD is: de achterwielen krijgen alleen vermogen als de voorwielen spinnen (is ook al eens op de MINI getest, zweedse fabrikant), wat energie spaart, lichter is dan standaard 4WD en goedkoper.
Alle toekomstige Alfa’s met meer dan 200 pk krijgen awd. Dit zal dus ook gelden voor het topmodel met 230 pk.

Overigens is het tamelijk onzinnig om een kleine hatchback met achterwielaandijving uit te rusten. Net als dat alleen idioten een zescylinder in lijn bouwen terwijl een V6 de helft van de ruimte inneemt.

Zeker is nu al dat de nieuwe Junior mooier wordt dan de BMW 1-serie.
Als dat Q2 systeem lichter is, mogen ze het van mij ook op de 159 plaatsen (1700 kg voor een middenklasser…)
@Karaya: Huh?
Een V6 mag dan compacter zijn maar heeft last van trillingen. Een 6-in-lijn heeft geen primaire en secondaire trillingen en loopt het mooist van alles (tezamen met een V12-60 graden natuurlijk wat niets anders is als twee gekoppelde 6-in-lijns)
Verder is een V6 duurder om te produceren vanwege de twee cilinderkoppen (4 nokkenassen, 2x nokkenasaandrijving, etc.) dan een 6-in-lijn.
Feit blijft dat het een onzinnige reden blijft om zoveel ruimte in te leveren.

Alsof een V6 rauw loopt.

Bovendien is kostenbesparing nooit een overweging geweest voor BMW.
Een langsgeplaatste 6-in-lijn neemt minder breedte in dan een langsgeplaatste V6 zodat er meer ruimte voor de voorwielophanging en stuuruitslag over blijft.
En over kostenbesparing; BMW maakt gewoon meer winst op die manier.
Rauw lopen heeft niets met trillingen te maken; Trillingen van de motor worden aan de carosserie doorgegeven.
@ Karaya
”Bovendien is kostenbesparing nooit een overweging geweest voor BMW.”
Euhm, al eens in een basic BMW gezeten en eens goed naar de binnenbekleding gekeken?

Maar ik begrijp wat je bedoelt, als je als merk een ‘meerwaarde’ wil bieden moet je g*dverd*mme niet afkomen met een f*ck*ng Fiat onderstel.
Als ik een Fiat wil koop ik die wel.

Overigens, weetje van de week ; neem waterpomp uit Alfa 146 1.4
Neem nu waterpomp uit BMW 735 van zelfde bouwjaar, leg langs mekaar, vergelijk.
Yep, krek dezelfde :-)
@JH

Een boerenkaffer kan uittellen dat een V6 beter gebruik maakt van de beschikbare ruimte.

Ga maar eens achterin een 325 zitten, kan je trillingsloos genieten van een krampaanval.
@Heidekonijn

Dat BMW goedkope materialen gebruikt voor het interieur weet ik sinds ik laatst een rondje meereed in een 730d, Xenos had het beter gedaan. Wat motoren betreft heb ik BMW echter nooit zien beknibbelen.

Niemand had het over een onderstel alleen maar dat hetzelfde platform gebruikt gaat worden. Alfa gebruikt op haar platforms altijd andere (en meer geavanceerde ondersteltechniek) dan Fiat en Lancia.

Dat er in Italiaanse auto’s veel Duitse onderdelen worden gebruikt kwam een vriend van me laatst achter toen hij vanuit z’n 911 in m’n 166 stapte. :wink:
Ik denk dat Lancia ‘the most sophisticated’ van het stel is . . .

Ik zie erg uit naar de nieuwe Fulvia . . .

http://magazine.avtoindex.com/images/forum/2006/lancia_bertone.jpg

Met een lekkere Zagato d’r bie:

http://i66.photobucket.com/albums/h254/Dinkel_photos/LanciaZagato900/P8191579900.jpg

:lick:
Er zijn in de geschiedenis twee landen geweest die kwa auto op de eerste plaats stonden (uitstraling, design, passie): Engeland en Italie. Beiden landen hebben ook giga de positie uit handen gegeven in de jaren 70, 80 en 90. Hoogste tijd dat Alfa weer met heerlijke auto’s komt. Ze zijn al goed begonnen bij de 156 en recent de 8c Competizione die in productie gaat. Nu verder in de kleine autohoek.
Karaya: laat me raden. je rijdt een Alfa 166 V6? Typisch dat je een V6 probeert te verdedigen…bij een package van een auto gaat het niet alleen om de motor.
Een V6 mag korter zijn maar is ook breder wat zijn nadelen heeft. En als je die nog eens dwars inbouwt heb je teveel gewicht op de vooras. Interessant zou zijn om een V6 in de langsrichting in te bouwen, achter de vooras, met achterwielaandrijving; dan benut je alle voordelen. Maar helaas doet Alfa dat niet…
Kijkend naar de Lancia . . . VR6 anyone?
Karaya… iedereen moet jou wel hebben??

Mooie auto de 166, altijd twijfels gehad over het design, maar toch na zoveel jaar nog zeer speciaal! Zeker in parelmoer wit!

En hopelijk wordt de nieuwe junior iid mooier als de 1-serie, maar dat moet zeer gemakkelijk zijn! want die klopt totaal niet in zijn verhoudingen!
@JH

Typisch dat je die argumenten nooit hoort als Porsche weer eens een nieuwe 911 uitbrengt met een zescylinderboxer achter de achteras. :wink:

Laten we met z’n tweeën duimen voor BMW’s en Alfa’s met een V6 achter de vooras mét achterwielaandrijving. :lol:

Overigens blijf ik erbij dat achterwielaandrijving voor een 159/3-serie onzinnig is, voor het hogere segment zijn jouw argumenten wel doorslaggevend simpelweg omdat economische en ruimtelijke overwegingen dan een minder belangrijke rol spelen.

Wat mijn 166 betreft, die heeft weinig moeite om z’n 226 pk op de weg te brengen, zelfs in de stromende regen zonder tractioncontrol.
@tim

Ik vind de 166 één van de mooiste ontwerpen van de laatste decennia. Vooral de achterkant is geniaal. Wel het eerste type want de nieuwe neus vind ik totaal niet bij de auto passen.

De 156 heb ik daarentegen nooit wat gevonden. Vaak hoor je mensen zeggen dat de 166 een opgeblazen 156 is. Het is precies andersom, da Silva heeft eerst de 166 ontworpen en daarna pas de 156. De 156 is een auto die heel goed aansluit bij de gemiddelde smaak, daarom zal ik er nooit één kopen of het moet een GTA zijn.
Fiat heeft de techniek in huis om zo’n Alfa te bouwen; Maserati:)
Die hebben een V8 met transaxle system..nou als Alfa zijn V6 nou eens neemt met zo’n transaxle met achterwielaandrijving dan wordt het leuk (en liefst niet te zwaar) En laat BMW maar zijn 6-in-lijns bouwen en Alfa AUB die rode, verchroomde V6!
Oh ja..en Porsche heeft 42 jaar de tijd gehad hun “fout” met de 911 te optimaliseren;-)
@JH

Het wachten is op een 911 met de motor dwars achterin en aandrijving op de voorwielen. :lol:
De nieuwe 169 schijnt net als z’n Maserati broertje aandrijving op de achterwielen te krijgen.

Bovendien schijnen ze met een nieuwe V6 bezig te zijn omdat het GM derivaat niet aan de Alfa-eisen voldoet.
@JH
Euhm..GTV6, 75 V6, ES30 SZ…?
V6 in de lengte, achter vooras, transaxle versnellingsbak, perfecte gewichtsbalans verdeeld over zowel de twee assen als de vier wielen (als je de batterij op de juiste plaats hebt/zet).
Overigens een V6 die zacht snort als je rustig rijdt en klinkt als Pavarotti met zijn ****** tussen de bankschroef als je hem op zijn staart trapt.
(of zoals Clarkson zegt ‘it’s like angels licking your soul’).
Er is gewoonweg geen zaliger 6pitter *ooit*

@Karaya
Vind de 166 vooral met de nieuwe gril de perfectie nabij.
Zou er meteen een willen…met achterwielaandrijving.
De jaren ’80 GTV6 was de best klinkende Alfa tot nu toe . . . waar blijven ze!
heidekonijn: met zoveel klassiekers (GTV6, 75V6) smeekt het er gewoon om, dat Alfa weer zo’n klassieker bouwt :)
@ JH
Damn straight! En dus ophoudt met Fiats te gebruiken als basis.

@ Dink
Euhm, nou ja, behalve de Montreal / 33 stradale en een handvol raceversies dan :-)
ik denk dat we de realiteit onder ogen moeten zien….. zonder het delen van componenten van de diverse merken binnen de groep zijn er te weinig schaalvoordelen te halen en worden de auto’s onbetaalbaar…..

Ik heb liever een Fiat als basis met het design, het karakter en de motor en wielophanging van Alfa dan een 10 jaar oud chassis dat helemaal door Alfa is ontwikkeld met een modern jasje maar verouderde techniek. Het hoeft ook helemaal geen probleem te zijn, alleen moet je de emotie ff aan de kant schuiven. Een Jaguar x-type is een Mondeo onderstel. Maar met voldoende aanpassingen en unieke componenten is het toch een dijk van een auto geworden. Iemand liever een Passat dan een X-type? Ik niet……

De ontwikkelafdelingen van Fiat/Alfa/Lancia samen kunnen geweldige dingen maken. Misschien is het onderstel van de Grande Punto misschien wel voor een deel door Alfa Romeo ingenieurs ontwikkeld? Het maakt mij weinig uit, als het resultaat maar een echt Alfa karakter en echte Alfa styling heeft…..
@heidekonijn: V6 ging het over toch? ;)

Grande Punto onderstel is door FIAT ontwikkeld. En die heeft de Italiaanse merken in de stal. De tijden van de FIAT Dino, Thema 832 en de Lancia Stratos zijn voorbij . . . helaas. Heel erg ‘helaas’. Want die nieuwe 159 is een schande. Hij zal ongetwijfeld super rijden maar hij ziet eruit als een Audi. And that’s a damn shame. Alleen ‘er uitzien als een SAAB’ is een ergere opmerking tegen een auto . . . IMO.
159 een schande? omdat……?
159 schande? je bent niet goed wijs met ,, lijkt op een audi” het is nu juist zo knap dat er eindelijk is een fatsoenlijke wagen op de markt is gezet die er tenminste in de buurt komt.

Ik heb net een 159 gekocht met een V6 motor (in alfa rood natuurlijk) en het rijdt echt waanzinnig. Het ontwerp vind ik ook goed gelukt. Strakke lijnen en een goede agressieve neus. ik ben het overigens met iedereen eens dat de Alfa’s veel te veel wegen.

Die persoon die hierboven overigens riep dat de 156 een auto is die teveel aansluit bij de bevolking heeft mijn 156 GTA-F43 nog nooit gezien.

Een GTA kaalgestript, normaal alfa-rood erop en een fatsoenlijk spoilerpakket van PininFarina. Van de buitenkant denk je, tja best een mooie wagen, totdat je onder de motorkap kijkt en een motorisch orgasme krijgt. Een GTA motor tot perfectie gebracht in de Ferrari werkplaats. Ruim 350 PK bruut geweld en toch nog zuinig.

3 besturingscomputers van Ferrari die het blok optimaal houden, titanium en carbon fibre onderdelen van Ferrari. Bij 100 km per uur zakt het onderstel 5 cm omlaag voor een beter luchtweerstand. Ferrari remschuiven en Brembo blokken. Launch control, dynamic break assist, adaptive cruisecontrol, Corner control. Ze weten wel hoe het moet daar;)

Alle elektronische foefjes in te stellen en aan te passen via een 7″ navigatie -scherm en controle systeem van Kenwood aangesloten op de boordcomputer van Alfa Romeo.

Ook hebben ze het voor elkaar gekregen om de veiligheid te verhogen (totaal 12 airbags……?) en het gewicht deze sportwagon met circa 90 kilo te laten zakken.

Ik weet niet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen maar ze moet maar effe met alfa en fiat gaan praten voor het afslankrecept.

Het kost een bekkie maar je hebt dan wel een wagen waar er nu maar een paar van op de wereld rijden, in Nederland nu 4.

Hij wordt officieel niet erkent door Alfa en je garantie vervalt meteen. Het duurt een tijdje voordat je aan de beurt bent, want ze laten niet iedereen toe en ze doen maar 1 wagen tegelijk. Bovendien is het 80% vooraf betalen. Ik heb de wagen overigens nog steeds!

De F staat overigens natuurlijk voor Ferrari en 43 voor het projectnummer

Dus iemand zin in een wedstrijdje…..;)

Mr. GTA-F43
Is die GTA-F43 ergens op het net te vinden?
@Dink
Ik denk niet dat je de 159 in het echt hebt bekeken. Het ziet er op en top Alfa uit en bovendien heerlijk dik en agressief. Audi zou willen dat zijn auto’s er zo uitzagen. Dat zijn vaak nogal zakelijke familievader auto’s, zonder enige emotie.
Wat styling betreft hoor je me niet klagen over de 159.
Wat niets betreft eigenlijk, behalve dan (hamer, hamer) het gewicht en de dealers.
@Mr. GTA-F43

Kunnen we niet een keer een artikeltje maken over die GTA? Ik ben zeer benieuwd! mail maar naar [email protected]
Ik zal binnenkort effe een fotootje loslaten maar wil niet te veel laten zien ivm diefstal-gevoeligheid. De verzekering heeft namelijk zeer hoge eisen gesteld over het tonen van bepaalde dingen.

Ik moest verplicht een alarmsysteem van Clifford klasse 3+ in laten bouwen met opsporingschip. Buitenzijde auto enz o mag ik gewoon tonen omdat ie er “redelijk” normaal uitziet, maar motor en zo wordt lastig omdat ze bang zijn dat men erachter komt waar de wagen te pikken valt.

Maar ik zal jullie absoluut binnenkort een mooie foto tonen!!

Mr. GTA-F43
@Mr GTA-F43
Dat is: porsche in je achteruitkijkspiegel snel heel klein zien worden. Te gek! Heb je nog wat meer specs?
En nee, die heeft hij blijkbaar weer niet…
Mr GTA-F43:

om het even subtiel uit te drukken:

wat een LULVERHAAL!

sorry hoor, maar dat lijstje van specs is 1 groot uit de mouw getrokken fabeltje.
ten eerste: alpine verkoopt geen autoradio’s met een CANbus monitoring/editing systeem. vering die bij 100 5cm omlaag zakt? yeah right, hoe hoog staat je auto standaard dan? beetje normale verlaging zou 35-40mm zijn, nog een 5cm daarbij en je carter zit in het asfalt.
dat waslijstje van al die electronica wil ik niet eens over beginnen, corner control? esp bedoel je zeker!

en dat lulverhaal over je alarmsysteem slaat ook nergens op, zulke dingen ZOUDEN inderdaad kunnen zijn opgelegt door de verzekering, MAAR die doen zoiets nog niet eens met auto’s van een half miljoen, dus jou alfaatje zekers niet, ook al heb je een V12 eronder zitten.

kom jij eerst maar es ff over de brug met foto’s en een uitdraai van de rollerbank van jou 350 pk OP DE VOORWIELEN.
kerel, een standaard 156 GTA met 250pk zit nog zijn banden op te roken in de 3e versnelling, en jij hebt 100 meer?

en 12 airbags en al die electronica en speciale vering en je 5 kilo zware brembootjes maken jou bella 90kilo lichter?

get a life.
@flippy.nl: correct commentaar. Sprookjesverhalen van die zogenaamde Mr. GTA-F43. Gebaseerd op zeer ijle lucht.

Autodelta is al reeds jaren de tuner van snelle Alfa´s en dat is het enige juiste adres om echt power in het vooronder te krijgen. Voorbeeld: 328 pk 3,7l GTA of met compressor tot 400pk !! Dat gaat dan wel nog steeds los op de voorwielen…………. nix geen 12 airbags of luchtvering….. opstijgen doen die Alfa´s !!! :-)
Hoi..
Nou het verhaal klopt wel hoor… ik ben een van die andere 3 eigenaren van de F43..
ik zal vanavond nog wat foto’s posten.. want sommige mensen geloven vuur pas als ze hun handen erin gestoken hebben, klaarblijkelijk.
Mijn Bella ziet er optisch niet anders uit dan een gewone GTA.. maar onder de motorkap is het idd een groot feest..
Ik kan alvast een sluier optillen… de 6 normaal verchroomde kelkjes. zijn met twee aangevuld, verguld en voorzien van zirkoontje.. het blinkt je tegemoet… vraag me niet waarom ze daardoor harder gaat… en 100 kilo lichter is geworden.. maar het is wel zo.. mijn F43 kan trouwens van binnenuit in hoogte worden ingesteld.. van -2 tot 8 centimeter lager.. handig voor de drempels.. en beter op het circuit..
Wat F43 ook nog vergat te vertellen is dat er 20inch velgen opleggen… anders lopen de schijven aan.. die keramisch zijn.. en inwendig verlicht.. (ze gloeien op als je hard remt..).
Er zit ook nog een knopje “Plane/Auto” op… dat staat nu op auto.. ik heb er nog niet op durven duwen..maar de 243 pagina tellende gebruiksaanwijziging zegt dat er dan vleugels uitkomen.. en je gaat vliegen!
Mr. (ahum) GTA en Hans komen aandacht tekort denk ik zo……
Graag zien we de foto’s tegemoet, TIP mr. (ahum) GTA rijdt ff in 10
minuten een kleine 110 km van je huis, maak een foto ( als je al een toestel hebt ) en overtuig al deze mensen die je toch niet geloven, me included.
Ik ben bang dat je vroeger te weinig aandacht kreeg van je moeder,
of je hangt teveel met je neus in spelcomputers en bent de realiteit
uit het oog verloren……
pfffffffffffffffffffffffffff………… Doe mij ook zo´n auto uit jouw sprookjesboek………….welterusten Hans
Ja heb net contact gehad met dit bedrijf, en kan mijn 156SW er naartoe brengen.


Ik kan kiezen uit diverse paketten :

paket 1 : F43 sticker (voor op de achterkant)

paket 2 : F43 mattenset 4 delig (incl alu bevestigings materiaal)

paket 3 : F43 ventieldopjes (voor een gewichts besparing van +- 1,5 kg )

Nee !!!! ik geef toe jouw verhaal is veeeeeeeel mooier. Hoehahaha toppertje

heb je ook z’n sticker op je brommer?????


groeten van een alfist die voor een combinatie van paket 2 en 3 gaat .
Zorzis, heb jij die GTA F43 ruitenwissers niet gezien…. (:
@ hans

ben zeer benieuwd naar de foto’s, is er misschien ook een site waar meer info te vinden is, want het komt nu allemaal een beetje ongeloofwaardig over.
GTA F43 ruitenwissers!!!!!!!!


HEB IK AL !!!!!!!!!


(weer een gewicht besparing van minstens een kilo
Oh sorry Zorzis ik bedoelde het nieuwste type….. de GTA F-44 ruitenwisssers,
gevuld met gas zodat ze -1 kilo wegen.
die vering is natuurlijk helemaal meesterlijk, van -2 tot 8cm verlaging? met 8 cm zit je krukas in de putdeksel…


maar toch leuk voor je, zo’n levendige fantasie…
Geweldig Flippy ;-)
@flippy

LOL,haha, mooie fotoshop. erg grappig! ben toch zeer benieuwd naar de foto’s waar hans vanavond mee komt.
mooi gedaan flippy :P
Mijn motorblok….

http://i97.photobucket.com/albums/l219/MrGTA-F43/AlfaF23.jpg

beter dan een slk, en veeeel sneller
Kan iemand me ff helpen?! Hoe schrijf je nou Fotosjop? Is het photosjop of fotoshop of photoshop of photowinkel of fotowinkel?! Anyone? :)
photoshop ;)
Ah thx Dekster! ;)
Hans rinkelt er al een belletje? :)
@ hans

doel jij op mijn slk? mijn slk is gechipt naar 400pk en de begrenser is eraf gehaalt. ik denk dus dat mijn slk wel wat sneller is. Maar kom maar met specs en overtuig me maar.

De foto ziet er geloofwaardig uit, erg bruut zo’n ferrari motor in een (prachtige) alfa. Maar je maakt me nu wel nieuwschierig naar de prijzen en specs.
@ rick dos

Waar zie je aan dat dit een photoshop is? ik heb er ook opgelet maar kon niks vinden dat op een photoshop wijst.
Die maakt gehakt van jouw SLK’tje….. hoef ik geen specs voor te zien…..
@slk55 amg
Ik heb het net in mijn windows viewer uitvergroot. Let op het naamplaatje van Ferrari aan beide kanten is het “geblurd” of te wel gesjoemeld. En let ook op de rode dop achter de motor is ook afgevlakt “geblurd” dus ook gesjoemeld. Dit is gewoon een Alfa V6. Let ook maar op tussen de 3e en 4e chroome buis klopt de schaduw niet.
Klassiekerrally
Ik had even de indruk dat het hier over de nieuwe Alfa Junior ging.
Maar ik heb me vergist. Jammer…
@ hans

Leuk geprobeerd maar ik denk dat je je dag beter kunt besteden, dan een aantal autobloggers voor de gek te houden, en een hele dag bezig te zijn met een shop, die na enkele minuten na plaatsing al word herkent als shop.

@twanie

Niet te snel conclusies trekken hè, je weet de specs van mijn slk en de specs van de neppe alfa romeo ‘ferrari’ niet. dus wees in het vervolg wat voorzichtiger met het plaatsen van dit soort nutteloze reacties.
kijk ik heb een 156 met een ferrari v10 haha, nu ben ik wel sneller dan die ‘zielige’ ferrari v8 van hans.

mijn motorblok: http://i97.photobucket.com/albums/l219/MrGTA-F43/v10rood-1.jpg
hahaha, nice job. Als ze nou nog vol blijven houden dat hij zo’n snelle 156 heeft dan moet ie maar ff mailen en dan maken we een afspraak, zetten we die bak wel op de streep tegen de SLK55 amg en gaan we klokken, lol

Niets ten nadele van de Alfa Romeo 156 GTA want dat is een prachtige auto.

On-topic: Die Junior zie ik wel zitten, maar de foto’s bij het andere topic zijn om te huilen. We zullen wel zien. Hoeveel echt lelijke auto’s heeft Alfa nou helemaal op de markt gebracht …. erg weinig..
SLK ik had het over een Ferrari V8 blok tegen dat Mercedes/taxiblokje van jou
lekker melig gedoe hier :)

maar “for the record”: mijn 1.8 owned jullie bakkies met gemak :)

waarom: een fictieve auto kan niet bij een stoplicht verschijnen, tenzij ik de geschikte poedertjes absorbeer….
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IYH74SQV)

Kom hier maar ff tegen dan…. hele dag photoshoppen….
@ twannie

De afbeelding die jij hier net plaatst, gaf ik een paar reacties terug als link.
Verder vind ik het ongelofelijk triest dat je mijn amg motor (wat overigens ook een v8 is) met een taxi motor vergelijkt. getuigd van hoog niveau, ga vooral zo door met van die nutteloze reacties te geven.
http://picserver.org/v/6KB955PTBU77

In ieder geval een mooi verhaal, wist niet dat er nog mensen bestonden met zo een rijke fantasie!!!!

Voor de mensen die nog niet overtuigd zijn van de fotosoep (asjeblief RickDos, speciaal voor jou in ABN), bij de groene lijn issie doorgesneden en bij geplakt, waardoor de blauwe en rode lijnen in t “origineel” best nogal overeen komen….

OnTopic: Laat maar komen die Junior Bella, Fiat onderstel of niet! Worden al zo ongeveer eeuwen onderstellen gebruikt voor meerdere modellen van verschillende merken, hoeft niks te betekenen!!!
Nee AMG is wel leuk… maar wat ik bedoel, het is en blijft toch een
Mercedes, en daar stap ik alleen in als ik een taxi moet hebben….. (:
Hierbij nog ff de foto, wou niet helemaal lukken….

http://picserver.student.utwente.nl/i/6KB955PTBU77/730w

AMG gewoon leuk?? Ik mag dan wel Alfa-fan in hart en nieren zijn, ik heb toch nog wel wat hart over voor andere merken!! ’n Mercedes vind ik (persoonlijke mening) vele malen mooier dan bijvoorbeeld een BMW, waar toch nog steeds een hoop mensen warm voor lopen…. Qua design zijn ze een stuk verder als BMW, zij het dat ze zich meer richten op elegantie en comfort dan op sportiviteit zoals Alfa dat doet…. Heb het hier dus niet over de afwerking, motoren, of degelijkheid (Waarvan ik overtuigd ben dat die 3 bij zowel Alfa als BMW en Mercedes goed zitten), maar puur over t ontwerp….
Tja, voor mij blijft mercedes toch gewoon een taximerk of een kampbak….
en de enig mooie mercedes is voor mij de Mc Laren, maar dat is
dan ook nauwelijks nog een mercedes te noemen…..
Een ieder heeft zijn liefde voor een of meerdere auto merken.

daarom rijden er nog meer merken rond dan alleen Alfa Romeo en MB!!!!

en gelukkig maar!!!!!!!!!!!!!!!

Zelf ben ik Heel trots op mijn 156 SW wat niet eens beschikt over een kanon van een motor,Maar hij straalt het wel uit………Maar heb ook nog een 25jaar jonge BMW E21 6cil in een wel hele mooie staat. ben ik ook helemaal gek op.

Merk best dat mensen bij het verkeerslicht wel links naast de BMW gaan staan
maar zit ik in de Alfa ze netjes achter me blijven staan??????????????????????

Behalve natuurlijk de petjes Opels/golfjes met veel neo en autostyle uitlaatdempers!!!!!! die als een gek optrekken en die ik bij het volgende verkeerslicht voorbij rij in mijn 1.6 omdat het een weg is met een groenegolf bij 80 kilometer p.uur

Nee wil dus niet vertellen dat iedere Alfa,een schaap in wolfs kleren is.
Maar vind het wel leuk dat het uiterlijk van een auto veeeeeel belangrijker is dat het verborgen hart onder de kap.
al is het wel fijn als dat hart 6 cilinders en 3.5L inhoud heeft he, zoris?
Uuuuuuuuu Ja!!!!!!!!!!

Hoehahaha ……….idd het heeft wel iets ja.
@ hans

TIP:

Ik denk dat je, als je deze site nog wil bezoeken, snel je naam moet veranderen. anders word je vierkant uitgelaggen, en denkt iedereen weer van “daar heb je hem weer, die ons wou doen laten geloven dat hij een exclusieve alfa met ferrari motor had. terwijl hij in zijn normale leven, gewoon een puber jongen is die van shoppen houd”.
Humor is ver te zoeken hier. Dat ferrariblok was toch overduidelijk een geintje in tegenstelling tot Mr GTA F-43. En er wordt lijkt mij niemand uitgelaggen hier. uitgelachen zou ik me nog kunnen indenken ;-)
Ik denk dat hier nog wel meer 16 jarigen met een droomauto zitten opgescheept :-)
maar maakt niet uit. Zolang het maar plezant blijft.
@Carfreak
Eindelijk iemand die een post ook helemaal leest.. en begrijpt dat mijn reactie alleen maar een cynische reactie is op het onmogelijke verhaal van GTA-F43.. we wachten nog steeds op foto’s van zijn monster…

@SLK… je hebt het nog niet helemaal begrepen geloof ik.. maar dat verbaast me niets als je in een taxi rijdt..
Sorry “SLK”maar als je uitgelaggen met twee g’s schrijft dan weet ik het
ff niet zo zeker meer met jou… Overigens vind ik je logo wel erg mooi,
als je 16 jaar oud bent. Alfa is nu eenmaal het mooiste merk, met een hele schare liefhebbers. Hans wil enkel iets duidelijk maken, uitgelachen zal
hij zeker niet worden…. enkel toegelachen. SLK succes met je taxi miniatuurverzameling…….
Cynische reactie ???? Citaat:Hans schrijft,

2 October 2006 om 6:08
Hoi..
Nou het verhaal klopt wel hoor… ik ben een van die andere 3 eigenaren van de F43..
ik zal vanavond nog wat foto’s posten.. want sommige mensen geloven vuur pas als ze hun handen erin gestoken hebben, klaarblijkelijk.
Mijn Bella ziet er optisch niet anders uit dan een gewone GTA.. maar onder de motorkap is het idd een groot feest..
Ik kan alvast een sluier optillen… de 6 normaal verchroomde kelkjes. zijn met twee aangevuld, verguld en voorzien van zirkoontje.. het blinkt je tegemoet… vraag me niet waarom ze daardoor harder gaat… en 100 kilo lichter is geworden.. maar het is wel zo.. mijn F43 kan trouwens van binnenuit in hoogte worden ingesteld.. van -2 tot 8 centimeter lager.. handig voor de drempels.. en beter op het circuit..
Wat F43 ook nog vergat te vertellen is dat er 20inch velgen opleggen… anders lopen de schijven aan.. die keramisch zijn.. en inwendig verlicht.. (ze gloeien op als je hard remt..).
Er zit ook nog een knopje “Plane/Auto” op… dat staat nu op auto.. ik heb er nog niet op durven duwen..maar de 243 pagina tellende gebruiksaanwijziging zegt dat er dan vleugels uitkomen.. en je gaat vliegen!

Ik denk je bedoelt je reactie hier was sarcastisch bedoeld ??? Altijd op de kleintjes letten………….
Wellicht dat Alfa Romeo na het lezen van de ideeën van uitvinder Hans,
wel over zal gaan tot dat knopje plane/auto….
Hans loopt gewoon 75 jaar voor op de huidige auo/vliegtuigindustrie
door hier een samenwerking voor te stellen. Mischien dat SLK ook alvast
kan gaan beginnen met het verzamelen van miniatuurvliegtuigjes….
http://www.aviationmegastore.com/prodimg/28354_0.jpg)
Is toch veel mooier dan een miniatuur van de Mercedes SLK…..
@Hans
Als ik lollig kan (probeer :) ) te zijn, kan ik ook wel mans genoeg zijn om mijn excuses aan te bieden. Ik ben midden in dit verhaal binnengekomen en heb dus inderdaad niet alles volledig gelezen!

“Er zit ook nog een knopje “Plane/Auto” op….maar de 243 pagina tellende gebruiksaanwijziging zegt dat er dan vleugels uitkomen.. en je gaat vliegen!”
OMFG! Hoe kunnen we dit gemist hebben! :s
@ Iedereen die mij hier loopt af te kraken

Wat een gezeur om een spelfout, omdat ik na een dag hard werken, lachen met dubbel gg schrijf, wat maakt dat echt uit!!??? We zitten hier toch niet meer op school? als het maar leesbaar is.
En dan heb je nog dat gezeur over dat ik geen slk zou hebben, nou ‘nieuwelingen’ als jullie de laatste tijd een beetje goed op de site hadden gekeken, dan hadden jullie zelfs foto’s van mijn slk gezien.
Ik heb niks tegen alfa, in tegen deel zelfs, Ik krijg misschien een 8c, (als jullie dit niet willen geloven dan moet je het maar zelf weten, maar ik weet wel beter).
En Hans, Die reactie van jou kwam wel erg serieus over, en op het einde maakte je een beetje een rare opmerking over een knop met “plane/auto”, Ik snapte die opmerking niet, maar dit was blijkbaar de grap, leuke ‘humor’ hoor.
Later kwam je met een foto, die er wel erg realistisch uitzag. Ben je echt de hele dag bezig geweest met die photoshop, alleen maar voor zo’n ‘grap’.
Als je naar de foto’s van Flippy kijkt, daar was het duidelijk dat het om een grap ging, dat waren photoshops met humor. Die van jou kwam me iets te realistisch over voor een doorsnee grap op een autoforum. Maar als jij dit echt bedoelde als grap (wat ik betwijfel) dan bied ik hierbij mijn excuses aan.

@twannie
Het is wel duidelijk dat jij geen verstand van auto’s hebt, je noemt mercedes motoren ‘taximotoren’ en vervolgens plaats je een afbeelding van een CLK, terwijl je een SLK bedoelde. Ga vooral zo verder met mensen belachelijk maken op de site, door ze op kleine foutjes te betrappen. Maar pas dan ook op je eigen ‘kleine foutjes’.
Waarom wortd hier ineens de taxisjauffeur bulaggeluk gemaakd ?
Heel droefig wort ik erfan……………………
Over spelling gesproken;) Anyway, laten we weer even ontopic gaan…
Bestaat er uberhaupt een referentie op het internet betreffende de GTA F43?
Als we toch zitten te *****…
slk55amg…. is dit geen leuke vervangingsauto voor jou

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5394&cache=no

;) .. nee hoor, ik zit maar te geinen! Ik weet dat je hem echt hebt, en ik weet ook dat zo’n slk fantastisch rijd! Heb ook de eer gehad om er een keer in te rijden! :)
@mvagusta
LOL! :)

@iedereen
Sommige hebben gelachen en andere hebben gelaggen. poppetje gezien kastje weer dicht zullen we maar zeggen…….
Nee dit lijkt mij duidelijk een grap Karaya!!!!!!

bij de 156 club hebben ze nog nooit gehoord van zo project.

Maar het is wel een leuk onderwerp om over te dromen

toch !!!!!! Mr GTA-F43 ……………………….
haha, komt er eindelijk eens een taxi die niet van mercedes is ( ;) ), maken ze er zoiets van. Ben blij dat jij als ‘ervare’ autoblogger wel beter weet. dan die ‘nieuwelingen’.
@Zorzis

Gelukkig maar, ik begon al aan mezelf te twijfelen. :wink:
Heb zelf een 1600 lusso bertone gehad uit 1975 geweldige fun auto was dat zeg!!!!!!

Hoop dat er erg veel terug is te vinden van het oude (originele) in het nieuwe model .

En zit dus nu al te wachten op de bumperloze GTA !!!!!!!!!!!!!!
Als ik het dus goed begrijp verdien je dus uiteindelijk alle kosten van die F43 terug via de houdersschapbelasting als je de auto 100 kg lichter maakt , of zit ik er naast.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat Anita verwijderd is uit de auto , maar dan was het waarschijnlijk 120 kg geweest !!!
Haha… SLK krijgt een 8C.. ik begin er eindelijk de humor van in te zien :D
Hans, doe niet zo triest!, en ga snel weer in je studieboeken zitten neuzen i.p.v. deze site! Ik geloof slk55amg echt wel, hoor! Er zijn al diverse keren spots van zijn mercedes op deze site voorbij gekomen!, en ik geloof ook niet dat iemand een leugen zo lang vol kan houden!

slk55amg… Weet je trouwens al wat meer over de 8c?
SLK, CLK, CL allemaal een pot nat…… de een alleen wat duurder dan de ander.
Ik heb niet eens geprobeerd om een goed plaatje te zoeken, dit zou enkel mijn interesse aantonen in Mercedes ( die er dus niet is ). Verstand van auto’s…..
mischien heb je gelijk SLK AMG…. of heeft smaak niets met verstand te maken !!!!!!! Ik schroef geen motorblok uit en in elkaar, dat klopt….. maar iets zegt mij dat jij dat ook niet voor elkaar krijgt. Tja en dan komen we dus bij smaak, wat jij dus duidelijk niet hebt….. anders had je allang een Alfa, en zat je
nu niet opgescheept met een taxi…………
SLK AMG…. zonder de boeken erop na te slaan, wat heb je betaald voor je
“nieuwe C8” competitizione. Even kijken of ik je op het beroemde foutje kan
betrappen….. ik weet bijna zeker van wel. Als je geen prijs geeft ben je
zowiezo het afzeiken niet meer waard wat mij betreft, ik geef je nu nog
het voordeel van de twijfel.
@ twannie

gaan we weer………..
Als we het over smaak gaan hebben, ik heb weldegelijk een alfa gehad, Ik heb een 147 GTA gehad. en ik heb ook nog wel andere italiaanse bolides gehad zoals een maserati 3200GT, dus ik denk dat je kan concluderen dat ik wel smaak heb.

@ mvagusta

Ik heb 2 weken geleden de formulieren moeten invullen, en heb daarna diverse keren met AR NL aan de telefoon gehangen, Ze zeggen dan steeds dat ze hub uiterste best doen, maar verder nog niks kunnen zeggen. Vrijdag heb ik een afspraak met de heer H. Akersloot, en dan heb ik wellicht meer nieuws te melden. AR kon wel melden dat er de 4.7 L motor in kwam te liggen.
Zeau mensen kunnen we ons ajb weer als volwassenen gaan gedragen?! Dit wordt zo ook een gebed zonder end natuurlijk he?!
Maar SLK wat ging ie nou kosten dan, 220.000….. (-: mischien ???
Misschien kunnen we dan allemaal bidden voor een 8C?
helemaal met je eens frankie! We kunnen beter gaan bidden voor die 8c! Want dan kunnen mensen als Appeltje hem spotten en wij op Autoblog genieten van een zeer mooie 8c in het wild! :)

twannie; volgens mij is de prijs nog niet bekend! tussen de 150.000 en 200.000 waarschijnelijk, geloof ik!
Ja weet ik, net als SLK die het artikel in Autovisie goed bestudeerd heeft.
Twannie…….Hoe kan ik je overtuigen (zucht)………..als je me niet gelooft en mij ervan beschuldigt gewoon mijn informatie via autovisie te hebben verkregen, dan geloof je me maar niet, het maakt mij niet uit. alleen vind ik het erg kinderachtig, gedraag je nou eens volwassen, en geloof mensen als ze iets zeggen. Je kan natuurlijk nooit zeker weten op een site als autoblog, of je de waarheid te horen krijgt, maar heb gewoon wat vertrouwen, inplaats van mij meteen voor leugenaar uit te maken. Waarom denk jij dat ik lieg? Ik heb al aan de mensen van autoblog belooft dat zodra ik hem heb, de mensen van autoblog hem mogen lenen voor een stukje over te schrijven. Ga eerst maar eens een een aantal topics goed doorlezen, voordat je me uitmaakt voor leugenaar.
Jij komt hier (volgens mij) voor het eerst (ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder reacties van ‘twannie’ heb gezien) en je begint meteen mensen aantevallen. goed begin, ga vooral zo door. Nogmaals het is een kwestie van vertrouwens of je me gelooft over de 8c.
oja de prijs is trouwens nog niet bekent, de importeur denkt dat de prijs rond de 200.000 komt te liggen.
SLK, ik hoef je nu niet meer te vragen of ik ook een rondje mee mag rijden zeker……. ((-:
Overigens heb ik het woord leugenaar nergens gebruikt……. dat gaat me wat te ver. Het is voor een hardwerkend persoon gewoon moeilijk te bevatten dat
er mensen rondlopen die dan weer ff een nieuwe Alfa 147GTA, dan weer een nieuwe Masserati, dan weer een Mercedes SLK AMG en dan weer een C8 hebben. Mijn vader heeft geld als pannekoeken…. maar rijdt z’n nieuwe
wagens netjes een jaar of 7 voor hij ze weggooit……..
@Twannie

Ik weet alsof ik soms overkom alsof ik heel veel auto’s heb, maar dat valt reuze mee, ik heb op dit moment alleen een slk55 amg, een audi a6 allroad en een motor (Ducati). Ik vind het gewoon leuk, om elk jaar van auto te wisselen, zo blijft het leuk om in je auto te rijden. Vergeet niet dat ik elke keer als ik mijn wagen voor een andere inruil, daar ‘veel’ geld voor terug krijg, ik hoef dus niet zoveel bijteleggen voor mijn nieuwe auto.
Die 8c daar heb ik lang over getwijfeld (2 ton is en blijft een hoop geld), maar heb me uiteindelijk toch ingeschreven, ik denk dat het een collectersitem word en dat hij dus wel waardevast zou zijn (omdat er maar 500 stuks van gemaakt worden), dit heeft mij doen overhalen er een te willen kopen.

En over dat meerijden…..Laten we eerst maar eens wachten of ik er daadwerkelijk een krijg, ik hoop dat ik een van de (500) gelukkigen ben.
Tja dan rest mij enkel nog te zeggen: “ik hoop dat je em krijgt !!!!”
En dat ik je een keer mag bewonderen op de nederlandse snelweg,
of op de een of andere Alfa Romeo meeting….
Ik denk als je daar met een C8 de hoek om komt er heeeeel veel
mondjes openvallen….. me included !! Maar als jij een nieuwe auto inruilt
na een jaartje, vindt je dan dat je veel terugkrijgt ??? Ik zou alleen maar
balen van die 30% die je zo ongeveer op de nieuwprijs moet inleveren.
Een enkel vraagje, mischien een beetje persoonlijk, maar mijn nieuwsgierigheid
kent geen grenzen: wat doe je voor werk ??? Want iets moet je heel goed doen.
Dit heb ik in een eerdere topic ook al vertelt ik zou even zoeken waar het staat……
ik heb de tekst even gekopieerd:

Ten eerste kom ik uit een redelijk welvarende Familie, Ik ben ooit begonnen als accountant en doe dit nog steeds met veel plezier en succes, maar in de loop der jaren heb ik ook behoorlijk wat huizen gekocht, ik zit dus ook in het vastgoed. Mijn vrouw brengt ook nog wat geld in het laadje, zij is binnnen-huisarchitecte.
en ik heb de lotto gewonnen. jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
mijn ex was ook binnnen-huisarchitecte, toen we nieuw behang gingen uitzoeken…


maare.. slk, als jij elk jaar in een andere auto rijd, rij je dus al evenveel jaren in de verkeerde auto(‘s).

la je nou eens gaat kijken naar een auto die je ligt en een beetje hart voor hebt kan je rustig ook wat langer in een auto blijven rijden, en tegelijk een euroot’je of 10000 ermee overhouden door wat langer door te rijden.

maar als je die 8C gaat bestellen en hem een jaar later weer wegdoet mag je vrouw wel meer doen als wat behang uitzoeken, helemaal met de afschijving gaat je dat een tonnetje of wat kosten.

wij hebben trouwens nog steeds geen foto’s gezien heren….
nee, die 8c (mocht ik hem krijgen) blijft natuurlijk wel langer dan een jaar, mits hij mij natuurlijk goed bevalt. Als je in een AR 8c rijd dan rijd je wat bijzonders, en unieks, dit ga je niet na zoveel moeite om hem te krijgen wegdoen. Ik was dat dus ook zeker niet van plan.
een tonnetje afschrijving?? ik denk dat het een collectersitem word, en aangezien er maar 500 stuks van worden gemaakt, zou er (gok ik) grof geld voor neergelegt worden. Hij zou natuurlijk wel wat afschrijving hebben, maar een ton lijkt mij wel heel veel.
pls… stoppen met de onzinnige discussie! volgens mij zijn er een paar mensen veel te gefrustreerd bezig hier!

@slk… ik geloof je idd ook, je bent al langere tijd bezig hier en geen enkele reden voor onbetrouwbaarheid gegeven. maar weet dan alsjeblieft de discussie ook optijd te stoppen! loopt een beetje uit de hand als er mensen blijven zeuren. alle meer ervaren en meer waardevolle mensen zullen denk ik niet snel aan je twijfelen.

de nieuwe alfa lijkt me helemaal top als die rwd krijgt! anders wat mij betreft ‘just another gray car’.
@Alwood

Een 8c met FWD?!

Over onzinnige discussies gesproken!
Karaya nee… ik had het over de nieuwe junior waar dit bericht origineel over ging ;-) uiteraard is de 8c zo puur als maar kan!
Waar ging dit topic ook alweer over? :-)
Ik zat na lange tijd weer is op autoblog en zie wat belachelijke berichten voorbij komen over mijn alfa. Canbussen die niet zouden passen, dat mensen nog nooit van dit project gehoord hebben, dat er een ferrari motor in zou liggen, zirkoontjes op het motorblok, een belachelijk verzekeringsverhaal, noem maar op. ik heb erg moeten lachen, vooral de geweldige fotoshop foto’s. ik heb me kostelijk vermaakt.

Ik zal even wat dingen rechtzetten want jullie snappen het geloof ik niet helemaal.

1. als ik zeg dat de auto gestript is bedoel ik ook helemaal gestript

2. ik heb geen Alpine systeem maar een kenwood systeem (vroeger hoofdsponsor en adviseur van Ferrari Gran Prix en de consumentenwagens).Er is een tijd gweest dat een ferrari standaard werd uitgerust met een kenwood autoradio. tegenwoordig is dat niet meer zo want ze zitten nu bij Mercedes.
De techniek, passie en kennis is er nog wel. En vandaar kenwood.

3. Ook canbussen zijn om te solderen en anders aan te sturen zie het maar als USB waar de stroompjes door heen lopen vraag me niet hoe, ik ben geen techneut.

4. iemand had het over Autodelta, leuk bedrijf met zeer goede ideeën en mooie projecten maar die hebben de alfa 145 van mijn zoon een paar jaar geleden volledig verneukt.

5. Het F- project is niet bekend bij alfa of bij de bekende kringen omdat het projecten zijn die door ferrari als hobby projecten worden uitgevoerd met gecertificeerde ferrari monteurs in Modena en daar wordt buiten niet over geschreven.

6. verzekeringen zijn WEL zo streng!! Iemand sprak over wagens van 150.00 euro waar het niet eens bij nodig is, is werkelijk een fabeltje. Mijn collega rijdt een bizar af fabriek getunende DB9………. Austin Martin voor degene die niet weten waar ik het over heb, ter waarde van 122.000 euro en ook hij heeft al problemen met z’n verzekering, ook daar zit een volgsysteem in. Dat is niets bijzonders want voor 900 euro en een abonnementje van een tientje per maand weet je alles.

7. Voor wat betreft het laten zakken van een auto ( in mijn geval max 5 cm) zijn er sommige personen ook niet helemaal op de hoogte. Je kunt het als optie pakket bij de BMW M5 gewoon krijgen en Honda had het 3 jaar geleden al op de Type R zitten. Het werkt met oliedruk en lucht en is adaptief aan te passen.

8. Corner control is geen ESP maar een systeem dat de richting van het stuur in de gaten houd ten op zichte van de hoek van het wegdek. Je hebt wel is dat je met een te hoge snelheid een scherpe bocht in gaat en je het boeltje niet helemaal onder controle hebt. Via sensoren wordt de maximale hoek berekend en wordt de auto via de vering rechtgezet. Het is een fantastische bijkomstigheid van het te laten zakken systeem van punt 7 hierboven.

Ook dit is niet exclusief meer want de duurdere citroëns kunnen dit ook maar gaat het wat slomer. Mijn systeem denkt continue na en maakt gemiddeld 5 tot 10 berekening per seconde afhankelijk van de hoek van het wegdek.


Ondertussen vindt ik het zeer vervelend dat er mensen op deze site zitten die een ander hiermee belachelijk maken. Ik zie dit wel vaker gebeuren op sites. Laat mensen in hun waarde en laat ze genieten van hun alfa of andere wagens. Sommige mensen hebben het over hun vervoer van A naar B. En er zijn ook mensen die een godsvermogen kunnen en durven uit te geven aan hun auto, de één nog meer dan de ander, en de ene auto nog mooier dan de andere.

Ik ben nu eenmaal een Auto (Alfa)-liefhebber en heb er mijn werk van gemaakt. Ik kan er een hoop geld aan uitgeven omdat ik dat gelukkig kan, Je kunt dan dit soort fantastische projecten verwezenlijken. Het enige dat ik doe is mijn investering beschermen en dat is zeer zeker niet onbelangrijk. Geloof me ik weet echt waar ik het over heb. Bovendien gaat het om een bak geld en ook ik moet er ook hard voor werken.

Nogmaals: het is een waar verhaal, en er is geen woord gelogen.

Ik zal het jullie nog sterker vertellen. Ik heb vorige week een blauwe 156 2.4 JTD serie 2 uit Duitsland gehaald. Ik ga namelijk proberen om ook deze auto weliswaar niet zo uitgebreid als de F43 door Ferrari te laten tunen. Het wordt de eerste diesel waar ze bij Ferrari een hobby projectje van maken en waarbij ik als eigenaar alle kosten en de risico’s draag. De auto gaat over 3 maanden op transport en wordt bij terugkomst natuurlijk alfa rood gespoten.

Ik hoop hiermee het één en ander opgehemeld te hebben en niemand tegen de borst te hebben gestoten. Ik respecteer elke auti liefhebber in welke auto dan ook. Voor nu wens ik jullie veel rijplezier en misschien tot een volgend praatje.

Met vriendelijke groet,

Alfa-liefhebber en bekend columnist van een bekend
autoblad in Nederland en Engeland,

Mr. GTA-F43
Mr.Twanie Mc Laren
Ïk vind het alleen raar dat een club van 5000 alfaliefhebbers en kenners nooit van iets dergelijks gehoord hebben, je kunt begrijpen dat het zonder foto’s gewoon een grote joke is voor ons allen…. of niet mr. GTA bekende collumnist van een bekend automagazine in Nederland en Engeland !!!!
Ge Weldig.

ik ben weer helemaal blij vanavond!

weer een A4’tje vol met geblaat over hoe geweldig je maximaal getunde ferrari romeo 156 GTA-F43 al wel niet is door een niet technisch persoon zoals je zelf zegt.

dus jij rijdt in een extreem zeldzame alfa ferrari 156 waar nog niemand van heeft gehoord behalve in de werkplaats van ferrari zelf.

open deurtje: jij bent GEEN monteur, dus jij doet het onderhoud niet zelf, waar doe jij je onderhoud? rij je zeker zelf ff naar ferrari om de olie te wisselen?

en als jij een bekend collumist bent in een “bekend” autoblad: jij moet met jou ego over je wagen het wel eens hebben gehad in 1 van je collumns, laat er eens 1 zien…. (en kom nou niet met gelul aan dat dat niet mag, of je geeft de naam van het blad en welke uitgave het instaat)

en om nog terug te komen op een eerdere vraag die gesteld is door veel personen hier: LEVER BEWIJS VAN JE UBER WAGEN. zolang je dat niet heb gedaan zal je hier nooit serieus worden genomen, helemaal niet door mij of iemand die hier daadwerkelijk een fysieke alfa romeo 156 bezit.
ik vind Austin Martin ook wel een sterke….. dat zie je regelmatig in de betere autobladen….
Mr.Twanie Mc Laren
TIP: zijn nicjname is Martin die rijdt in een…… Austin:

http://www.vintagecarconnection.com/Copy%20of%201969%20Austin%20America.jpg
@ Mr. GTA-F43

Als dit een leugen is dan maak je er wel werk van zeg, tjonge jonge, wat een lang stuk. Je verhaal komt niet helemaal geloofwaardig over, er zijn een paar dingen die je ‘verdacht’ maken. ten eerste, als bekend columnist zou je toch moeten weten dat je aston martin schrijft, en geen austin martin. ten tweede, je laat geen foto’s zien. ten derde, er is niks, maar dan ook echt niks over dat ‘hobby project’ van ferrari te vinden op internet. ten vierde, zoals flippy al aangaf, waar gebeurt jou onderhoud aan de wagen? Beantwoord nou al deze vragen eens, en dan pas kan ik zeggen of ik je verhaal geloof, nu in ieder geval nog niet. En kom eens met foto’s of leen je auto wellicht eens uit aan de mensen van autoblog, die er uiteraard voorzichtig mee omgaan, voor een test er mee te maken, en daar een stukje over te schrijven. Kom nou niet aan dat dit niet mag van de verzekering, want dat is kletskoek, van een enzo of een veyron mogen ze toch ook foto’s en reportages op het internet plaatsen.

En je bent een bekent columnist zei je? van een engels-nederlands autoblad? doe dan niet zo flauw en zeg dan meteen even welk autoblad. is het Top gear? GTO?….
Eindelijk hebben we een nederlandse STIG… in een Austin Maxi…

Het is tijd dat je wekker gaat.. en dat je wakker wordt
Mr.Twanie Mc Laren
Gelukkig hebben ze bij Ferrari erg veeel ervaring met diesels mannen
zoals we allen weten……waarschijnlijk omdat diesels van nature zo
lekker snel zijn….
Heeeeerlijk!!!!
Ik kom hier voor het eerst en heb net bovenstaande in 1 ruk doorgelezen.
(als ik per ongeluk taalfouten maak komt dat door de tranen die ik nog in mijn ogen heb staan – niet van het huilen maar van het lachen uiteraard! Dit voordat iemand mij van taksjiesjoveur beschuldigd ;-)
Dit topic is steeds leuker aan het worden!!!!!! Hoehahaha geweldig !!!!!!!!

Geloof dat Ferrari idd bezig is met diesels……..maar niet voor in de straatmodelen maar voor de formule auto’s

dit doen ze samen met spijker omdat die ook over dit motorblok gaat beschikken.

Dit Diesel/Ferrari blok moet natuurlijk nog veel getest worden,
en daarom heeft Ferrari gekozen voor een oplossing dat ze niet met de formule auto de straat op hoeven.

ze kwamen namelijk in gesprek met een bekend auto colmnist die op het idee kwam om dit in een oude afgetrapte duitse 156 in te bouwen .

Na een vergadering werd het licht op groen gezet voor dit project!!!!!!

Maar Ferrari had wel wat voorwaarden op papier gezet!!!!!!

zo moet dit project zo geheim blijven dat er geen foto’s van mogen geplaatst worden.

Ferrari dit project altijd zou ontkennen ,als er lucht van zou komen.

Ferrari een bedrijf uit de U.S.A heeft gevraagt om de bekende auto bladen en forum’s in de gaten te houden , en evt huurlingen van een bekende fam uit Italie zelf langs de personen gaat sturen , die gelekt hebben.

Bron: de spits
@zorzis,

ik weet niet wat ik nu nog moet geloven, en wat niet. Is jou bovenstaande bericht nou een (leuke) grap? of heeft dit echt in de spits gestaan? Op de site van Spits kan ik er niks over vinden, dus ik neem aan dat dit een leuke grap is?
Twanie Capone
Nee geen grap, eenieder die hierover spreekt kan een bezoekje van mijn
familia verwachten ((-: Dit project moet topsecret blijven, dus ik neem
ik aan dat dit de laatste woorden zijn die jullie eraan vuil maken. ((-:
Twanie Capone
Zorzis Capone is mijn broer en ferrari fanaat.
@zorzis
Ja inderdaad dat verhaal ken ik ook!
Ferrari (uw naam worden geheiligd, uw…) had een tractor bij Lamborghini (uw naam worden geheiligd, uw…) gekocht en er was iets mis aan. Toen wilden ze bij Lamborghini gaan klagen en die zei; “hou jij je nou maar lekker bezig met raceaouto´s bouwen dan maken wij ons wel druk om tractoren!”
En toen heeft Ferrari gezegd “ik zal ze bij Lamborghini eventjes laten zien hoe je een tractor moet buwen!”
En nu zijn ze dus bezig om de motoren te testen voor hun tractor!

bron: ikzelf ;)

@ Twanie Capone
De koffie staat al klaar voor ze hoor! ;)

Kunnen we u AJB dit topic sluiten?!
niks op toe te voegen zorzis ;)
Nee.. niet sluiten… het wordt steeds leuker…

Maar met de verklaring van Zorzis.. valt alles eindelijk op zijn plaats..
Geniale conspiracy van Ferrari.. en GTA F43… wie anders kun je een Ferrari Diesel het best laten testen.. en.. waarom een journalist erbij betrekken als je alles geheim wil houden…. inderdaad.. “if you cant beat them, join them”..

Het zou me niet verbazen.. als de Paus en Osama Bin Laden ook dit complot betrokken zijn..
Nee, niet sluiten.

ik ben zo benieuwd wanneer Mr. 156 gta f43 door de mand valt. het is gewoon te leuk om te lezen. hopelijk komt Mr. alfa bla bla bla snel weer met een reactie, en laat hij niet weer zo lang op zich wachten.
Whoehahaha, lach me hier een scheur!!!!

Na area 51 praktijken op een GTA zet Ferrari zelfs de stap naar Diesels!!!
Het verhaal wordt met de dag spannender!!

@slk55amg: Tuurlijk duurt t ff voor mr GTA F.hengtengflubberrubber weer reageerd/reageert (zoek de juiste spelling zelf maar uit ;) ), t duurt ff om zo’n LULVERHAAL te verzinnen….

Vol verwachting klopt ons hart…..
ik kan niet wachten tot ventje gta weer om de hoek komt met weer een nieuwe uitleg over esp en verstelbare vering en zijn verzekeringsperikelen.

kom op joh, laat ons niet langer wachten!
Twanie Capone
Tja dit is nog leuker dan het cabaret waar ik gisteren heen ben gegaan,
Mr.GTA Wannabee is gewoon erg grappig en ja zoals het een sopannend verhaal betaamd….. het wordt steeds spannender !!!! Wat zou er na deze diesel onthulling uit de toverhoed van Ferrari worden gehaald……
Het volgende supergeheime project van Ferrari is natuurlijk een Hybride Alfa 159 met 500pk en 800Nm koppel bij 2000 tpm, voorwielaandrijving en zonder extra gewicht! Maareh… niet verder vertellen hè? Het is heeel erg geheim hoor!
@ SLK55 AMG Ik zag in jouw reactie dat je nu even niet weet of ik het meen of niet……………….. Nou ik kan je vertellen,

In Mijn verhaal is net zoveel waar als het Tractor verhaal van @ Rick Dos,

en de bron SPITS ?????????? ja hoor echt waar ……….. weet je wel hoe druk het tussen Hoorn – Amsterdam is
O haha, Ik dacht al dat het een grap was, na de reacties die volgde, maar bedankt, nu weet ik het dus zeker. E ik dacht dat je het ‘nieuws’ tijdschrift Spits bedoelde. erg grappig verhaal trouwens.
Mr. GTA-F43 laat weer lekker lang op zich wachten…….. zeker in italie om zij ferrari diesel project in het oog te houden.
nee, joh, hij moet nu ff naar rome voor een oliewissel….
Twanie Capone
hahahaha… mischien moet ie het maar beter zelf leiden…..
dieselkennis is daar nog nooit aan de orde van de dag geweest,
anders waren ze wel vrachtwagens gaan produceren in Italië.
Dirk van Arken
Als ik dit lees wordt ik echt droevig. Ongeloofelijk dat er zoveel mensen zijn, die zich alfa romeo liefhebber noemen, het merk zo kunnen vervuilen.
Ik ben werkzaam bij Kroymans en zal even een paar zaken verhelderen.

Zoals wellicht bekend, is Kroymans importeur van oa Ferrari en Alfa Romeo.

Het zogenaamde F43 project is een fabel van de bovenste plank.
Ferrari is gedeponeerde merknaam; dit betekend dat dit merk alleen op ferrari’s en ferrari gerelateerde artikelen mag staan.
Het alfa blok met ferrari opschrift is iets dat, indien ferrari er lucht van krijgt, zal uitzoeken of het commercieel gebruikt wordt en zo ja, strafvervolging zal opstarten ivm merkvervuiling en misbruik van de merknaam. (Mr GTA-F43 dit betreft u). Bedenk dus goed hoever u dit wilt doorzetten aangezien het feit dat Kroymans als importeur dit soort zaken ook in de gaten houdt.

Dan nog een kort bericht over de 8C.
Deze gaat geproduceerd worden, maar over de levering en bestellingen is nog NIETS bekend. GEEN!!! enkele dealer heeft op dit moment de mogelijkheid om dit model te bestellen of te reserveren. Het is nog de vraag of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Het is waarschijnlijker dat dit via een beperkt aantal grote dealers en via de importeur zal gaan lopen.

Hopelijk zal dit verhaal nu teneinde zijn zodat wij allen weer van de “echte” liefhebbers kunnen genieten.
Twanie Capone
Dus ze hebben geen Diesels die getuned zijn Dirk ????? hahaha
Strafvervolging is een groot woord en ook niet aan de orde in een topic als dit,
er is hier denk ik helemaal niemand die mr.GTA serieus neemt…..
zelfs mijn vriendin moet er om lachen…
en die heeft mischien net iets meer verstand van auto’s….
dan mr.GTA……. ((-:

Helemaal niets dus !!!
sue the bastard!


sorry, iets teveel suiker gegeten. :)


maar dit begint echt op iets te lijken. niet vragen waarop, maar het lijkt er wel op. :)
Hahaha, prachtige soap dit topic.

Wil de echte “Mr. GTA-F43” (= Ramon ?!) nu rechtstaan.
Twanie Capone
Hoezo ligt ie zelf nog op de grond van het lachen dan……
Lijkt me eerder dat ie zich heeft verkropen achter de grootste steen die ie kon vinden!! Waat unne gek!!!
haha, het zou inderdaad goed kunnen dat Ramon hier achterzit. Hij houd denk ik wel van een geintje als dit. Maar ramon je moet dan ook mans genoeg zijn om nog even een reactie te sturen dat het een (leuke) grap was… en dat jij er achterzat (?).
Alfa155 2.0 Tspark
Mensen, mensen,

Volgens mij ging het hier toch om de nieuwe “kleine” Alfa, of niet soms. Niks GTA, SLK55AMG, F43, etc. Het is goed dat Alfa met een kleiner model op de markt komt. Kunnen de minder vermogenden onder ons ook een ras echte Alfa kopen. En ja, 230 PK alleen op de voorwielen is inderdaad een beetje veel. Hierboven had iemand het over het nieuwe Q2- systeem. Dit is dus gewoon TWEE-wiel aandrijving. Maar wel met een sper-differentieel. Dit zou voldoende moeten zijn om snel van de plek te komen. En nou maar hopen dat de eerstvogende GTA weer flink wat lichter wordt en zijn naam (De A van GTA betekent lichtgewicht in het nederlands) eer aan doet.
jeetje, ik denk “hé, er is weer een nieuwe reactie bij het topic over de alfa 156 gta met ferrari motor, misschien geeft ramon eindelijk toe dat het een flauwe grap was”, maar nee, krijg je zo iemand als Alfa155 2.0 Tspark die, een beetje te laat, heel serieus op het onderwerp van het topic in gaat. Ik geef alfa155…..wel gelijk het ging natuurlijk over de nieuwe kleine alfa junior, maar om daar nu nog een reactie over te geven. ben benieuwd of de ‘alfa 156 gta met ferrari motor soap’ nog een staartje krijgt…..
Twanie Capone
Precies, het leven is al serieus genoeg…….
Over die mini alfa waren we anders al weken uitgepraat,
nu zijn we nog steeds geïnteresseerd hoe deze soap zich ontvouwen.

Wie is mr. GTA ????
Gaat Croymans hem vervolgen ??? LOL
Is er dan toch een GTA F43 ???

Want ik heb een en ander uitgezocht en denk toch dat er iets is…….
ik durf dit natuurlijk niet hard te roepen voordat de bewijzen spijkerhard zijn,

Ik wil geen troubles met de one an holy alfa/ferrari ( he ook samen ) importeur
ja, mister GTA F43 laat wel lang op zich wachten. en dat op zo’n spannend moment, echt een ‘cliffhanger’.

Ik denk dat we helaas niks meer van ramo…..uhhhm mister GTA F43 zullen horen. en dat het een verhaal/soap met een open einde is.

@Twanie Capone

ben zeer benieuwd naar je info….
Haha, hij durft niet meer, die meneer Alferrari… :D
Helaas ……….heeft de fam uit italie’ hem toch opgeruimd……snik!!!!

hij heeft natuurlijk teveel info vrij gegeven over dit geheime project.
ik zelf kreeg al div keren bedreigende mail dat ik moest stoppen met het graven naar info over dit project.

ik heb toen dus gekozen voor mijn leven, en ben zelfs tijdelijk ondergedoken geweest. Bij iedere knal uit een uitlaat,had ik dan weer mijn hart in mijn keel.



dus mensen !!!!!! pas aub op met wat u plaatst.

met wat geluk ligt er een paardenkop in je bed,met wat pech ben je weg gewerkt achter een muur van beton……….R.I.P
Maar ff on-topic kreeg met toeval vandaag weer eens wat nieuwe info over de junior. nog ff wachten tot hij echt tezien is. ziet er leuk uit op papier !!!!!!!!

bron : autoweek.nl
Zorzis schreef:

“dit doen ze samen met spijker omdat die ook over dit motorblok gaat beschikken.”

Nou, nou,

Hier wordt mijn familienaam te grabbel gegooid!! Het is Spyker en niet Spijker, want wij zijn gewoon falliet!
Neemt niet weg dat ik als Spijker-telg in mijn JTD’je momenteel wel de nieuwe Spyker V10 CTDIII heb laten lepelen (of was het nou de V10 JTDIII, in iedergeval zo’n V10 diesel ofzo). :)
Tjezus, MR GTA F43’s onzinverhalen over Ferrari die “even” een 156 GTA onderhanden neemt en goh, doen we “effe” een JTD erbij als dieselproject!! In ieder geval wel leuk om te volgen, en voor mensen die denken dat iets van het bovenstaande mbt Spyker waar is, helaas ben ik alleen maar een verre afstammeling van Spijker. Ik moet spijtig genoeg rondrijden in een 156 JTD, en dat vindt ik al erg genoeg (Not!!!!!)

Maaruh vooral dit topic “alive” houden, kostelijk!

Mvg,

MR Spijker JTD F-huppeldepup

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).