Appeltje is terug! Gespot in Londen

Auteur: , 60 Reacties

Na een zomerreces waarin een rijbewijs, (her)tentamens en een tripje naar spot-paradijs Londen belangrijke rollen speelden is Jim Appelmelk terug. En niet zomaar terug, maar met een dubbeldikke aflevering met de auto's die de moeite waard waren in Londen. En zoals we van hem gewend zijn krijgen we niet alleen de plaatjes, maar ook uitgebreide uitleg over waar we naar aan het kijken zijn.

Genoeg gekletst, tijd voor Appeltje:

De Duurste, de snelste: Bugatti Veyron

Een van de meest spraakmakende auto’s van de laatste tijd is ongetwijfeld dit beest van het Volkswagen concern. De Bugatti Veyron is gemaakt om alle records te breken, zo lijkt het wel, en steekt wat betreft prestaties en techniek vrij ver uit boven de auto’s die er het meest bij in de buurt komen. De auto is alleen niet zo heel erg hardcore, want hij is zwaar en heeft een luxe interieur. Of hij dan ook alle records zal breken op de ring, vraag ik me af. De auto is gespot voor het Dorchester hotel in London, waar een gefortuneerde sjeik wel vaker kostbare speeltjes laat logeren. Wie even zoekt op internet komt al gauw een rode Enzo tegen, ook van hem, ook voor dat hotel, en wie nog verder zoekt komt een verslag tegen van een soort race in de woestijn waar ook zijn SLR en zijn Carrera GT te bewonderen zijn.

Bugatti Veyron - Foto © Jim Appelmelk

Bugatti Veyron - Foto © Jim Appelmelk

Bugatti Veyron - Foto © Jim Appelmelk

Bugatti Veyron - Foto © Jim Appelmelk

Bugatti Veyron - Foto © Jim Appelmelk

De langste: Maybach 62

Sommige auto’s komen nou eenmaal vaker aan de beurt dan andere. Dit is de derde keer dat er een Maybach 62 mee doet. Veel nieuws is er dan ook niet te melden. In London is het een redelijk gebruikelijk vervoermiddel, nog normaler dan een Maybach 57 zelfs! In de week dat ik op stap was in London werden er nog eens 4(!) gespot. Er zijn daar nu dus 8 lange en 1 ‘korte’ gespot. Inmiddels zijn er alweer plannen voor een nog extremere versie met de 612pk V12 Biturbo uit de 65-AMG modellen. Wat het nut ervan is zou ik niet weten, maar het uiterlijk gaat er ook enigszins op vooruit (in ieder geval wel bij de 57S). En dat mag ook wel, van voor zo’n kostbare auto vind ik het een exterieur-design van niets.

Maybach 62 - Foto © Jim Appelmelk

Maybach 62 - Foto © Jim Appelmelk

Maybach 62 - Foto © Jim Appelmelk

Maybach 62 - Foto © Jim Appelmelk

Maybach 62 - Foto © Jim Appelmelk

Het koopje: TVR Tamora

Ook auto’s met een voor autogespot-begrippen lage prijs kunnen heel indrukwekkend zijn. Niet eens om hun uiterlijk, want zoals vanouds heeft TVR er een merkwaardig uitziende auto van gemaakt. Stoer maar niet heel mooi vind ik zelf. Het is weer eens een pure sportwagen in het opzicht dat er zoveel mogelijk is bespaard op massa, daardoor heb je voor relatief weinig geld een auto die beter is met sprints dan een gemiddelde Porsche/Ferrari, zoals 0-96 in 4,4 sec, 0-161 in 9,5 sec. Maar dat zegt natuurlijk niets over de rest van de prestaties. Voor weinig geld heb je gewoon heel veel lol en naar ik aanneem één van de beste sounds ever. De motor die erin ligt komt namelijk uit de Tuscan (3,6 6-in-lijn met 350pk, iets minder dan in de Tuscan dus) en die heb ik een paar keer gehoord, wat een geluid! Een 2002 model is tegenwoordig voor ongever 45 mille al te koop.

TVR Tamora - Foto © Jim Appelmelk

TVR Tamora - Foto © Jim Appelmelk

TVR Tamora - Foto © Jim Appelmelk

TVR Tamora - Foto © Jim Appelmelk

TVR Tamora - Foto © Jim Appelmelk

De primeur: Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Na een aantal jaren was DaimlerChrysler wel uitgekeken op de V8 Kompressormotor uit de 55-AMG modellen, en kwam het idee om er weer eens een ongeblazen motor in te zetten. De V8 heeft een inhoud van 6,2 liter, en het maximum vermogen is 515pk. De auto is heel hypocriet weer begrensd op 250 km/u, maar acceleratie is toch boeiender dan topsnelheid vind ik. 0-100 in 4,5 seconde is best indrukwekkend te noemen voor een zware sedan als deze. De auto stond voor Eaton House in London, met op de achtergrond nog een zwarte Phantom. Daarvan heb ik er zoveel gespot dat ze in ieder geval niet in deze top 16 thuis horen. Dit is de eerste CLS 63 AMG op AG.

Mercedes-Benz CLS63 AMG - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz CLS63 AMG - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz CLS63 AMG - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz CLS63 AMG - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz CLS63 AMG - Foto © Jim Appelmelk

Grootste visuele impact: Lamborghini Gallardo Spyder

De auto die je vanaf kilometers af al zou herkennen als exoot is deze, niet alleen om de vorm. De kleur doet het hem. Oranje vind ik de beste kleur voor een Gallardo, nauw gevolgd door Giallo (geel). Het was ’s avonds dat ik hem tegen kwam, dus door de lichtomstandigheden zijn het nogal matige foto’s (oud digitaal gevalwordt nog vervangen). Ik was ’s avond nog maar even de straat op gegaan, en al gauw kwam ik op een driesprongetje, waar ik een Phantom ontmoette. Recht voor me stond een Aston-Martin DB6 en in de straat links stond een Bristol. Nadat ik de Bristol had gefotografeerd stond deze auto opeens in de straat, waar ook de DB6 stond, dus ik was er precies op het goede moment. Toen ik klaar was met fotograferen scheurde de auto weg met een heerlijk geluid!

Lamborghini Gallardo Spider - Foto © Jim Appelmelk

Lamborghini Gallardo Spider - Foto © Jim Appelmelk

Lamborghini Gallardo Spider - Foto © Jim Appelmelk

Zeldzaamste auto: Bentley Arnage Diamond Series

Als er één ding is dat opvalt aan de vele exoten uit Saudi-Arabië/VAE/… die je in London tegen komt, dan is het wel de kleur. Ik zag ook nog een witte Continental Flying Spur, de meeste witte exoten komen daar overigens vandaan. De Arnage is er in ontelbaar uitvoeringen, waarvan deze één van de meest recente is. Er zijn er maar 60 van gemaakt om te vieren dat de fabriek in Crewe 60 jaar in gebruik is. Deze speciale uitvoering is te herkennen aan:
– Roestvrij stalen sierstrip op de voorbumper
– Nieuwe 19 inch lichtmetalen velgen
– Flying B mascotte, maar anders dan die optionele op de Arnage
– Britse vlag op de voorschermen, maar anders dan bij de T-24 Mulliner
– Speciaal houten inlegwerk in het interieur en gestikt diamantpatroon in de bekleding
Zomaar wat kleine dingetjes, zoals bij elke bijzondere uitvoring van de Arnage het geval is. Ik vind vooral de velgen niet echt een vooruitgang, maar het blijft natuurlijk leuk dat het niet de eerste-de-beste Arnage is.

Bentley Arnage Diamond Series - Foto © Jim Appelmelk

Bentley Arnage Diamond Series - Foto © Jim Appelmelk

Bentley Arnage Diamond Series - Foto © Jim Appelmelk

Bentley Arnage Diamond Series - Foto © Jim Appelmelk

Bentley Arnage Diamond Series - Foto © Jim Appelmelk

De gemeenste: Dodge Viper SRT-10

Elke auto heeft wel een eigen uitstraling, met als invloedrijke factor de koplampen. De ene auto heeft een vriendelijke uitstraling, de andere stoere, en deze auto vind ik duidelijk een heel gemene uitstraling hebben. Het is een echte Amerikaanse musclecar met uiteraard een veel te grote cilinderinhoud en een redelijk lage prijs. In de VS is de auto verkrijgbaar vanaf ongeveer $85mille, vrij weinig geld voor 510pk en een 0-100 tijd van minder dan 4 seconde. In Europa zal je wat dieper in de huidel moeten tasten, Amerika is nou eenmaal enorm goedkoop wat betreft auto’s. De auto is verkrijgbaar als Coupé en als Convertible, maar om een of andere reden wordt de dichte variant veel minder vaak verkocht dan de softtop. Deze in Amerikaanse handen zijnde Viper stond ergens in een woonwijk in London, geparkeerd in de buurt van een 996 GT3 en een EVO VIII FQ-340. Zo kennen we London weer…

Dodge Viper SRT-8 - Foto © Jim Appelmelk

Dodge Viper SRT-8 - Foto © Jim Appelmelk

Dodge Viper SRT-8 - Foto © Jim Appelmelk

Dodge Viper SRT-8 - Foto © Jim Appelmelk

Dodge Viper SRT-8 - Foto © Jim Appelmelk

Monaco-Style: Ferrari 575 Superamerica

Ook elke auto heeft een typische habitat, voor bijzondere modellen Bentley kun je het beste naar London, voor een GT3 RS kun je het beste naar Zandvoort heb ik gemerkt, of naar Nurburg, en de Superamerica voelt zoch het meeste thuis in Monaco. De auto is gebaseerd op de Ferrari 575M Maranello maar heeft een ingenieus te openen hardtop, die scharniert aan de B-stijl waardoor het dak op de achterklep komt te liggen en het achterruitje 180 graden draait maar op dezelfde plek blijft. De auto is gebouwd in een beperkte oplage van 559 exemparen, en kostte 330 mille. Voor een tientje meer heb je er eentje met een F1-bak. Aanvankelijk kwam ik de auto tegen bij een stoplicht waar ik haastig wat matige foto’s heb gemaakt, later stond de auto nog in een parkeergarage vlakbij de Veyron. Gelukkig waren de bewakers tolerant en vonden ze dat ik best een enkele auto mocht fotograferen, als ik maar niet verder zou gaan kijken en fotograferen. Hier in Nederland belt men eerder meteen een agent op in zo’n situatie.

Ferrari 575 Superamericana - Foto © Jim Appelmelk

Ferrari 575 Superamericana - Foto © Jim Appelmelk

Ferrari 575 Superamericana - Foto © Jim Appelmelk

Ferrari 575 Superamericana - Foto © Jim Appelmelk

Ferrari 575 Superamericana - Foto © Jim Appelmelk

Het interessantste design: Aston-Martin DB7 Zagato

Aston-Martin heeft al vaker samengewerkt met Zagato, het bekendste voorbeeld is natuurlijk de onbetaalbare DB4 GT Zagato. Dat is een auto die zo wordt gewaardeerd dat er vaak echte DB4’en en DB4 GT’s voor worden opgeofferd, wat ik erg jammer en triest vind. In Britse klassiekermagazines kom je ze ook vaak te koop tegen, en dan zijn zelfs de replica’s nog enrom veel waard (echte worden nooit zo aangeboden). Maar nu weer terug naar dit model. Deze is ook in samenwerking met Zagato gemaakt en heeft de DB7 Vantage als basis. Deze is iets korter en wat lichter. Er werden er 99 van geproduceerd, net als van de cabrio-variant, die DB-AR1 heet. Deze staat doodgewoon samen met zijn grote broer – de V8 Vantage V600 – in één van de vele Londonse straatjes, die overigens tot de nok toe zijn gevuld met allerlei lekkers. De auto was 60.000 pond(!) duurder dan de standaard DB7 Vantage, die ongeveer 100.000 pond kostte.

Aston Martin DB7 Zagato - Foto © Jim Appelmelk

Aston Martin DB7 Zagato - Foto © Jim Appelmelk

Aston Martin DB7 Zagato - Foto © Jim Appelmelk

Aston Martin DB7 Zagato - Foto © Jim Appelmelk

Aston Martin DB7 Zagato - Foto © Jim Appelmelk

Het productiefoutje: Bentley Continental SC

Het leek de heren van Bentley wel eens een leuk idee om van de reeds redelijk lang lopende Continental R/S/T een uitvoering te maken met een uitneembaar dak, geen softtop á la Azure dus. Dat werd de Continental SC, waar SC staat voor Sedanca Coupé, een naam die lang, lang geleden al werd gevoerd voor andere RR’s/Bentleys met uitneembaar dak (alleen het gedeelte recht boven de cabine). Of staat SC voor nog iets anders? Al na een paar maanden kwamen er klachten over een lekkage door toedoen van het targadak, en ging de auto na ongeveer 71 stuks weer uit productie. SC wordt dan ook wel eens uitgeschreven als Soaked Carpet gezien de tapijten onder de ‘kieren’ van het dak. En zoiets mag natuurlijk niet bij een auto met een nieuwprijs van ongeveer achthonderdduizend gulden. De auto lijkt met dak erop trouwens nog behoorlijk veel op de Continental T, maar er zijn nog duidelijke verschillen in uiterlijk. De auto heeft een geheel eigen voorbumper, nog sportiever dan die van de Continental T, en het roostertje onder de koplampen heeft een uitstekende lijst die van links naar rechts doorloopt onder de grille. De zijskirts zijn nog groter en de spatborden steken aldus de eigenaar verder uit. Het zijn kleine dingetjes die er bij elkaar voor zorgen dat je net ziet ‘hee, wat is er anders aan dan aan een Cotninental T?’.

Bentley Continental SC - Foto © Jim Appelmelk

Bentley Continental SC - Foto © Jim Appelmelk

Bentley Continental SC - Foto © Jim Appelmelk

Bentley Continental SC - Foto © Jim Appelmelk

Bentley Continental SC - Foto © Jim Appelmelk

De evolutie: Chevy Corvette C6 Z06

De naam Corvette gaat inmiddels al 53 jaar mee, en zo nu en dan worden er leukere versies van gebouwd. Op basis van de C4 kwam er een ZR1, met 375pk. Het was een auto waarvan er slechts 5595 zijn gebouwd, dus zeker op het continent een lage spotkans. Toen kwam de C5 Z06, -ook een zeldzame vogel-, met 405pk; nu is de C6 Z06 er met maar liefst 505pk, een hoeveelheid die min of meer verbleekt bj de 560 paarden van de alledaagste Continental GT’tjes, maar dat is natuurlijk niet het enige dat een auto echt bijzonder maakt. Het vermogen wordt geleverd door een redelijk forse 7 liter V8, want Amerikanen zijn er niet echt goed in om veel vermogen te krijgen uit kleine volumes. De auto heeft een luchthapper op de klep gekregen en een extra ventilatiesleufje op het achterspatbord. Overigens is het me opgevallen dat de C6 Z06 stukken minder zeldzaam is dan zijn voorlopers. Dit is mijn derde alweer, terwijl ik de andere elk nog maar één keer heb gespot. En dat terwijl ik de C6 over het geheel genomen het minste zie van de drie genoemde.

Chevrolet Corvette C6 Z06 - Foto © Jim Appelmelk

Chevrolet Corvette C6 Z06 - Foto © Jim Appelmelk

De Super-GT: Mercedes-Benz SLR McLaren

In London is dit niet de allerbijzonderste auto, in de tijd dat ik er was, -drie doordeweekse dagen-, zag mijn mams nog een zilvere. Deze auto stond bij een hotel geparkeerd achter een F355 Spider, de supercars zijn daar vrij makkelijk te vinden. Na mijn fotosessie werd me vriendelijk gevraagd om op te houden met fotograferen, best netjes, vind ik nog. Bij de Oger in de P.C. Hooftstraat krijg ik immers meteen al dreigementen op mijn kop, net als bij de Ralph Lauren. Die mensen daar denken blijkbaar dat ze heel wat zijn. Maar om nog even terug te komen op ‘Super-GT’, de auto is nog niet hardcore genoeg om zich te kunnen meten aan de Carrera GT, weegt te veel en heeft te veel luxe aan boord voor een andere titel.

Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto © Jim Appelmelk

De brute Brit: Aston-Martin V8 Vantage V600

Meneer en mevrouw van de DB7 Zagato hebben nog een speeltje. Al eerder hebben mensen deze combi gespot, en ik trof hem ook weer aan (zelf geen combofoto gemaakt). De V8 Vantage kostte ooit ongeveer 750.000 gulden, een gigantisch bedrag dat de meesten ook liever ergens anders aan uit gaven. Er lag een 5,34 V8 blok in dat al decennia lang in gebruik was, en in de Vantage leverde het 550pk, 90 meer dan de Vanquish en 35 meer dan de Vanquish S! De V600 was met 600pk zelfs nog niet eens de overtreffende trap, want er kwam ook nog een (straatlegale) V8 Vantage Le Mans met een nog bruter uiterlijk en hetzelfde aantal paarden. De auto is behoorlijk groot en niet echt gestroomlijnd, en daar komt nog bij dat hij bijna 2 ton weegt! Dan nog haalt de auto 320km/u. De auto is van de ‘gewone’ V8 Vantage te onderscheiden aan de hand van de velgen. Deze heeft vijfspaaks, de ‘standaard’ heeft zesspaaks metaal. Ten slotte moet ik nog melden dat ik het erg irritant vind dat uitgerekend de goedkoopste Aston ooit vernoemd wordt naar de duurste ooit… Heel frapant.

Aston-Martin V8 Vantage V600 - Foto © Jim Appelmelk

Aston-Martin V8 Vantage V600 - Foto © Jim Appelmelk

Aston-Martin V8 Vantage V600 - Foto © Jim Appelmelk

Aston-Martin V8 Vantage V600 - Foto © Jim Appelmelk

Aston-Martin V8 Vantage V600 - Foto © Jim Appelmelk

Aston-Martin V8 Vantage V600 - Foto © Jim Appelmelk

Über-Elfje: Porsche 996 GT2

Elfjes zijn er in alle soorten en maten, tweewielaangedreven en met ‘maar’ iets van 350pk, tot vierwielaangedreven grootbespoilerde supercars. De GT2 heeft dan weer geen vierwielaandrijving, maar ik geloof dat een supercar ook liever achterwielaadrijving heeft in verband met de wegligging. De basis van de auto ligt bij de 996 Turbo, die je in grote lijnen nog wel terug vindt in de GT2. De voorbumper heeft er wel veel van weg en de luchthappers achter de voordeuren zitten er ook nog. Verschillen tussen Elfjes blijven altijd gering. De turbo heeft 420 paarden, deze heeft er 462 en dus allemaal op de achterwielen. Porsche is befaamd om zijn remmen en heeft uiteraard ook goede schijven gemonteerd onder de GT2. Er ligt kostbaar keramiek in dat ook nog 16,6 kilo (!) lichter is dan de metalen schijven. Ook andere ingrepen deden de massa afnemen, zodat het een wat primitievere auto is dan de 996 Turbo. Het was met f. 550 mille de duurste variant van de 996 reeks.

Porsche 911 (996) GT2 - Foto © Jim Appelmelk

Porsche 911 (996) GT2 - Foto © Jim Appelmelk

Porsche 911 (996) GT2 - Foto © Jim Appelmelk

Porsche 911 (996) GT2 - Foto © Jim Appelmelk

Porsche 911 (996) GT2 - Foto © Jim Appelmelk

Oudste wortelen: Ford GT

Als er één auto retro is, dan is deze het wel. Vorig jaar heb ik hem zien staan op het Concours d’élegance op paleis het Loo, naast zijn oude broer. Ik zou zelf gaan voor de oudere variant, want een ouderwets ontwerp met moderne details vind ik niet geweldig. Wel heel mooi trouwens, ik sprong een gat in de lucht toen ik deze auto tegen kwam. Een fotograaf was net bezig met een shoot voor een blaadje. Zoals de meeste Amerikanen is de Ford GT veel beter betaalbaar dan zijn concurrenten, zelfs als je de nodige belastingen bij de $140 mille optelt kom je nog erg voordelig uit voor een auto met wel 550pk! En eindelijk is daar eens geen reusachtige motor voor nodig, het komt uit een blok met de fatsoenlijke afmetingen van 8 cilinders en 5,4 liter. De auto wordt in beperkte oplage van 4.500 exemplaren gebouwd, overigens niet echt weinig. Maar omdat het een Amerikaan is zul je de auto hier in de buurt relatief weinig aantreffen.

Ford GT - Foto © Jim Appelmelk

Ford GT - Foto © Jim Appelmelk

Ford GT - Foto © Jim Appelmelk

Ford GT - Foto © Jim Appelmelk

Ford GT - Foto © Jim Appelmelk

De opfrisbeurt: Mercedes-Benz SL 65 AMG

Niet alleen Michael Jackson is zo en en dan toe aan een nieuwe neus, ook Mercedessen worden wel eens geopereerd. Aan het begin heb ik jullie de eerste SL 65 AMG al laten zien, deze heeft een facelift gehad. De voorbumper is nog wat stoerder geworden, de luchtroostertjes aan weerszijden zijn vervangen voor kieuwen, er liggen andere velgen onder (die van de CLS 55 AMG lijkt me?), en er liggen uitlaten onder van een design waar lang en diep over na is gedacht! Dat vind ik dan zelfs nog het mooiste detail aan de hele auto, de SL zelf vind ik overigens niet zo’n heel spannende auto om naar te kijken (Sorry Sacha! Ik vind hem overigens wel erg lekker rijden + snel + goed afgewerkt + comfortabel). Op deze locatie in London is overigens ook eens een Pagani Zonda C12S gespot, die met aangepast SL 73 AMG blok achterin wel familie genoemd kan worden.

Mercedes-Benz SL65 AMG - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SL65 AMG - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SL65 AMG - Foto © Jim Appelmelk



60 reacties

he wat een narigheid allemaal…als ik dan toch moet kiezen, doe mij dan maar de DB7 Zagato. Bij Kroymans stonden er een tijdje 3 naast elkaar in de showroom…
Ik wil ze allemaal! Behalve de TVR, die is lelijk…
Dat ziet er goed uit! Wat betreft die Veyron met kenteken 999, de eigenaar is de zoon van de ruler of Ajman. “The guys name is Rashid ,, so the letters RRR might represent his first name”. Meer spots daarvan op: http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=78999
Dat zijn mooie spotjes Appeltje!

Maar soms vraag ik me af wat mensen met die auto’s flikken
da vantage aub, ook al lijkt het een mustang met een aston badge :lol:

(voor wat staan die 3 “R’en” op de achterkant van die veyron?
Wow…de Astons zijn om te kwijlen, ook de SLR en Ford GT!! Die veyron heeft verkeerde kleuren, evenals de 3 letters “R” op zijn kont.

Als ik mocht kiezen, dan maar de DB7 Zagato of V600, dan de slr.
zie ik op één foto een Suzuki Cappuccino (voor de Viper)? En op de foto van de V8 Vantage 600 staat volgens mij een BMW Z8 (of is het toch een Wiesmann…..)
Dit zijn de betere reportages! Erg leuk om te lezen, de weetjes die er bij staan.

De gallardo spyder (maar ook de coupé) vind ik toch één van de mooiste moderne sportwagens… Het is écht een bijzonder ontwerp, niet alleen wat lijnen betreft maar ook kleur, geluid en prestaties. Lamborghini is prachtig..

Ook leuk om ’s wat minder bekende auto’s te zien met een interessant achtergrond verhaaltje.
welcome back Appeltje en leuke foto’s en begeleidende tekst weer!
Ze zijn weer prachtig! Ik vind het wel mooie kleuren voor de Veyron, alleen wel dat RRR weghalen.

@W0o0dy: Die Suzuki Capuccino viel mij ook al op :P
prachtige spots
en ik ben jaloers, want ik heb nogsteeds geen Veyron in het wild gezien :(
en die TVR zie ik werkelijk voor het eerst ;)
best knappe roadster :D
en de achterkant van die DB7 Zagato doet me een beetje denken aan de Marcos :P
dat maakt hem er natuurlijk niet minder mooi op :D
Oh ik dacht de hele tijd dat het een MG F was ofzo, anders had ik er ook nog wat foto’s van gemaakt… Een Suzuki Capucciono zie je niet elke dag nee. Voor die V600 staat inderdaad een Z8, zo is London he!
Laatste de FORD GT40 ook gespot. Ik reed richting antwerpen toen ik hem ineens voor me zag rijden.. Op het moment geen camera of mobieltje bij de hand :(

Maar het is echt een verschrikkelijk mooi ding. Het was de lichtblauw met oranje uitvoering
respect voor appeltje!!!

Wat is dat precies bij die bugatti achter op: R R R ????

En trouwens ook niet bijzonder fraai bij sommige auto’s die kentekenplaten aan de voorkant in de vorm van een sticker op de moterkap
Mooie pics, interessante stukjes om te lezen, goed werk!
De Vantage, al is z’n voorloper nog mooier.
Ja, wat staat er juist voor de Aston Vantage 600 geparkeerd ?

Een BMW Z8. Dat appeltje daar niks over gezegd heeft, of is dit niet exclusief genoeg ? Hoeveel rijden er trouwens rond ?
Appeltje weer mooie spots!!!! ben alleen ff erg benieuwd naar het filmpje in de woestijn met carrera gt enzo en bugatti?? kan het niet vinden dus zou heeeel graag iets over horen!!!! Alvast bedankt en laat ze maar komen!!
maak daar toch geen spel van. in londen is er blijkbaar veel te bewonderen :)

(naast de veyron wat is dat?, idd een rols)
Ik zou eigenlijk nie meer weten waar dat filmpje staat, misschien waren het ook wel alleen maar een aantal foto’s… Ik zag het een paar weken geleden ergens in een topic op AG, maar ik denk niet dat het makkelijk meer te vinden is :(

@Renny De Z8 was niet extreem genoeg voor deze aflevering, er zijn er duizenden van gemaakt. Nog best zeldzaam dus, maar niet bijzonder genoeg voor hier. Misschien later!
De Z8 is één van de treurigste creaties aller tijden.

Wat een wanprestatie!
@Karaya: Helaas heb je nog nooit met een Z8 gereden.
@Karaya: het wachten is op een BMW-fan die roept: “Ik heb ze voor minder voor hun flikker geschoten.”
Bram: De gallardo spyder (maar ook de coupé) vind ik toch één van de mooiste moderne sportwagens… Het is écht een bijzonder ontwerp, niet alleen wat lijnen betreft maar ook kleur, geluid en prestaties. Lamborghini is prachtig..

Ik moet altijd denken aan de Toyota Celica en ik denk niet dat ik de enige ben…
hoeveel veyron`s rijden er eigenlijk in nederland, anyone?
Motor Authority » Another day, another exotic supercar: the Edran Enigma
[…] Edran Cars | via Autoblog.nl […]
@ Karaya: de z8 is een zalige wagen! vooral deze met de m6 velgen eronder ==> http://www.autogespot.nl/viewimages.php?id=7214748364826052006195504
Aaajo niet zeuren! Die Z8 die hier in die link staat ziet er supergaaf uit. De rest op deze pagina is nog vetter! Klasse!
mooie auto’s.
Niks dan lof voor de maker van deze reportage, hele interessante facts en goede foto ’s ondanks de slechte apparatuur.

Ik heb eigenlijk wel zin in een reportage Frankrijk, met name Parijs en de tolweg richting het zuiden.. daar rijden ook zat mooie exemplaren rond… geen dank voor de tip :-)
Ja, mijn digi ligt er inmiddels uit, en scannen wordt vaak ook vrij matig hoewel de camera zelf geweldig is. Binnenkort kijk ik naar een nieuwe digitale camera, dan heb ik eindelijk plaatjes die 100% zijn.
@ luciano er komen 4 bugatti veyrons naar nederland en er zijn er overigens al 3 verkocht.

Prachtige spots trouwens.;)

Even off-topic maar weet iemand wat voor n auto hier op de 3e en 4e foto staat? (aan de overkant van de weg)
http://www.autogespot.nl/viewimages.php?id=4214748364828082006200455
@Woody

Dan kunnen ze Clarkson ook executeren, want die heeft de Z8 tot de grond toe afgebrand.

En terecht.
Terugkomend op m’n vorige comment is het een Rolls Royce? Er staat wel een “figuurtje” op de motorkap wat lijkt op The spirit of Extacy, en op de achterkant zit een plaatje wat lijkt op het logo van Rolls Royce.
@zapp: Ik dacht eerst ook: Rolls Royce. Maar volgens mij is het een Chinees ding, heb er pas iets over gelezen, maar weet niet meer waar :S
beschuitfluiter
wát een fraai spul allemaal zeg… helemaal geweldig! ik ben het overigens helemaal eens met ’t verhaal over TVR; dingen zijn gewoon het meeste fun voor ’t geld…

keep ‘m coming!
volgens mij is de auto die Zapp zoekt een getunde Japanse bak een Toyota Crown of een Nissan. Die dingen (als het klopt wat ik denk) worden ook gebruikt bij drift wedstrijden…
en natuurlijk weer heel vet
de meeste had ik wel al gezien op autogespot
maar appeltje is back again
Goed bezig Appeltje ! Leuke tekst en de meeste foto’s heb ik voorbij zien komen op autogespot.

De “standaard” GT2 en de Ford GT trekken mij de meeste aandacht…
@ Zapp: Volgens mij is het een behoorlijk fout opgeleukte Infinity Q45 (een ouder model, wordt hier niet verkocht)

Voor de rest wederom een super reportage!! Alleen kan ik de Zwarte Phantom op de achtergrond bij de CLS 63 AMG niet vinden. Wel een zwarte London Cab… ik zou ze ook door elkaar gehaald kunnen hebben :-)
Hmm… iedereen in ieder geval bedankt voor de moeite, geen rolls dus. :s
Me love Viper … droomt weg.
Ik ben exact 2 weken geleden in London geweest en JA! ik zag precies die oranje Veyron maar ook nog een donker groene, nou ik kreeg zowat een hartaanval.
Vooral in Kensington is het een autohemel. Geniaal.
hey Zapp!

wat lelijk is die groene murcielago in jouw link voor die ‘rolls’
4 uitlaten is echt over de top! beter 1 zoals lp640
DB7 Zagato: une voiture fantastique!
Ik weet 99% zeker dat ding van zapp een Chinese Limousine is, en geen opgeleukte Infiniti enzo. Vind het alleen stom dat ik ben vergeten waar ik dat ding gezien heb…
Is het geen Mitsuoka? Er was er laatst een op AG gezet, gespot in Monaco, maar ik kan hem zo gauw niet vinden (ook dezelfde kleuren, Cannes en Monaco trekken ongeveer dezelfde mensen aan)
Dat Japanse ding is een Mitsuoka Galue kost rond de 30000 euro.

Dat RRR op die Veyron is de teamnaam van de eigenaar (Sh. Rashid Bin Humaid Al Nuaimi) Die dus nog veel meer cars heeft zoals deze
Flying spur Mansory
http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=e214748364815082006001217
Tjesus wat een gedrocht die Mansory.
Nee hoor, die Mansory is best leuk.

Weer een mooie serie foto’s gemaakt Appeltje! 3 dagen in Londen en je komt dit tegen… En dit is slechts de top 16… Wow, ik moet dringend naar Londen.
Doe mij overigens maar de Gallardo Spider. Mooie bak.
Ik kom vaak In Engeland maar zie nooit geen moer!
Heel.. heel mooi Appeltje (de spotter) zeeeer goed gedaan! Ga zo door!
@ tim
Idd echt heel lelijk die uitlaat niet alleen maar gewoon helemaal, een lambo moet je niet tunen en als je het dan toch doet doe t dan mooi.
Gaaf dat je terug bent Appeltje! Hopelijk to-stay wat mij betreft! Weer erg leuk om te bekijken en te lezen…
de auto die Zapp zocht is idd een Mitsuoka Galue maar dan wel de “nieuwe” de Galue II

Deze dus… http://www.mitsuoka-motor.com/english/lineup/galue2/exterior.html

Eén van de kleinste autofabrikanten van Japan, maar ze hebben ook nog wat andere auto’s gemaakt, waaronder een 7-kloon en eenprototype voor een bizarre sportwagen de Orochi.
Oke bedankt W0o0dy.
mijn linkje naar het plaatje werkte niet dus hierbij voor de volledigheid, alsnog de foto:

http://img318.imageshack.us/img318/6553/mitsuokagalue2uv2.jpg
Aston Martin Jonas
heb je de flying spur mansory neit gezien appeltje
Nee helaas niet gezien! Misschien moet ik eens in het weekend gaan, want op één zaterdag heb je ongeveer net zo veel als in drie doordeweekse dagen, lijkt het wel. de AG-Crew was er namelijk op de zaterdag voor de ma-di-wo dat ik in London was, en alleen op die dag al hadden ze meer (onder andere dus die Mansory, ook 2 SLR’s, Carrera GT,Veyron, twee DB7 Zagato’s, S65 AMG W220, S65 AMG W221, …). Dus hopelijk nog een keer in een weekend!
De Mclaren Doet het altijd goed (H)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).