HPA Golf R32: 575 peekaas!

Auteur: , 34 Reacties

We zagen al eens de Beetle RSI van HPA, met onder de kap een 3,2 liter V6 biturbo a 427 pk. Deze keer hebben de jongens van HPA een R32 aangepakt en in plaats van de standaard 250 pk heeft de hot hatch nu een vermogen van maar liefst 575 pk! De all-wheel drive HPA R32 gaat daarmee in 3,5 seconden naar de 100!

Zoals je zult begrijpen gaat de sprint naar de 100 gepaard met 4 rokende bandjes, burn rubber baby! Trefwoorden zijn oa twinturbo, twin intercoolers, carbon onderdelen en brembo remmen. Motortrend mocht een endje rijden met de hete Golf en maakten ook een video van het gebeuren.

Dat ziet er niet standaard uit...



34 reacties

dat is pas opvoeren
sick :|
Thanks, heb de site ook even gelinkt in het artikel…
Heel sick….maar waar gat t heen??
575 pk in een golf is echt te bizar….maar wel vet!
Vraag me alleen echt af waar t goed voor is….je kan toch met al dat geld wat er aan versleutelt is een veelll dikke auto kopen?
Vond btw de Golf 4 van HPA er veel dikker uitzien, vind de golf5 voor het gezicht een beetje te hoog.
the real stig!
amai, das een raket op wielen!!!
iets voor m’n oma :lol:
Jaja vèt hoor maar HGP Tuning doet dit allang met R32’s ook de oude! ( http://www.hgp-turbo.de/index.html ) daar wordt bijv. ook de (nieuwe) A3 3.2 DSG heeelemaal aangepakt met ook genoeg pk en daarachter een flink aangepaste DSG-bak
Blijft een golf. Yuk.
Dit is geen golf meer, maar een tsunami. Ben benieuwd hoeveel koppel die heeft.
tmag wel een simpelweg klein goedkoop golfje zijn, maar dit is echt puik werk, amai das een raket, maar als je er af en toe mee gaat rijden denk ik toch wel dat die motor eens opblaast man
“Ben benieuwd hoeveel koppel die heeft”
??????????????????????????????????????
Dat kan je toch uitrekenen als je de peekaas (worteltjeskaas?) kent en het toerental.
M = 7029 * peekaas/toerental
aangezien deze bak simpelweg bomvol wordt getromboniseerd met 4 kilo druk of zo gaat ie gewoon zijn normale toerental draaien – zeg 7000 – nee 7029 toeren.
dus
7029 * 575 / 7029 = 575 Nm bij max vermogen. Zeg dat het max. koppel een pietsje hoger zal zijn en je komt in de buurt van de 600 Nm.
wel een leuk detail dat ze de uitlaten weer opzij hebben verplaatst :-P

ik vind ook dat VW daar best wel een fout mee heeft gemaakt bij de huidige r32. als je ze in het midden zet ziet de golf 5 er nóg hoger en lomper uit…
dit is sneller dan een enzo! ik begrijp het niet goed.
Dit is toch gewoon helemaal top , sta je daar met je dikke veel duurdere Porsche en word je het snot voor je ogen gereden door een Golfje!!!
Ik heb echt respect voor deze gasten dat ze een blok zo op kunnen fokken dat het bloedsnel is maar tevens zoals ik begrepen heb ook nog eens degelijk blijft!
de wheelspin is wss trouwens niet van de 4 wielen. door het enorme koppel en ook wel vermogen houd de koppeling naar de achterwielen het niet en hebben de voorwielen dus iets meer vrijheid.

er zit nl geen diff bij auto’s als deze, is ook nauwelijks plek voor. zal wel stijgen in onderhoud omdat de koppeling in het midden vaker vervangen zal moeten worden bij hard optrekken.
heeft wél weer als voordeel dat je assen minder zwaar belast worden omdat ze met wheelspin een deel van de kracht op de voorwielen lozen.
gruwelijk ding hoeveel kost ie??

maken!!
Jullie zijn allemaal de Golf 4 van EIP tuning toch niet vergeten he ;) ± 750 pk.
@Benny : zitten die tegenwoordig al aan 750 pk?De laatste keer dat ik die zag, was op een testbank en toen haalden ze er 650 pk uit.Toen ik dat filmpje zag, schrok ik gewoon van het toerental en van de acceleratie, dat was gewoon onvoorstelbaar.
Ik zie het al.Die 650 pk hebben ze op de 2 voorste wielen getest, op alle 4 de wielen zal dan een 755 pk beschikbaar zijn.
Ik zou dat opgewaardeerde synchro systeem (haldex) geen vierwielaandrijving willen noemen. Best aardig karretje verder.
rinze hendrik
ik heb bij Gran tourismo 4 de oude R32 HPA en die gaat daar ook fucking hard maar heeft 510 pk :P
Dahlback Golf RS1 zeker nog nooit gezien. Minstens 900pk. Maar heeft verder weinig met een Golf IV te maken onder de carroserie.
http://www.youtube.com/watch?v=9jUyuUik2fY&mode=related&search=
Dat filmpje van die golf4 van EIP is ook gruwelijk, dat die gozer opspringt van zijn krukje omdat ie schrikt als dat ding gaat knallen op die vermogenbank. Maar je hebt ook nog zo’n rode golf4 van korpi ofzoiets? Ook iets van 600 pk. Maar goed wat ik niet begrijp is dat als je die techniek hebt je niet een betere auto als uitgangspositie neemt.

Maar goed HPA heeft toch ook een keer voor zo’n autobeurs, waarbij automerken dan allemaal gruwelijke prototypes (in beide betekenissen van het woord) laten zien die toch nooit productie halen, voor VW een Passat, Jetta en Touareg naar resp 500 en 600 pk gejaagd?
http://www.youtube.com/watch?v=laKy1AqL6Uw

amai hier nog zo iets 1000 pk als dit geen raket is ….
yo, coole bak die ouwe Katterug. Gaat echt verschrikkelijk van zijn plek. Onder 8 sec. op 400 m………pffffffffffffff.

Die Dahlback Golf is useless op het circuit, veels teveel vermogen. Om het een beetje in de handen te kunnen houden is de vering zeer slap gehouden en ook de stabi´s (hij helt veels te veel over voor een goede circuitbak). Die snelle Urquattro of Cossie kan ie daarom in de bochten niet eens bijbenen………
Cuore sportivo
om de hoeveel km moet de motor open voor een volledige revisie ? of is het een wegwerpgolfje ??
Idd. Denkt dat die blok dat niet lang trekt!

En Antoine , denk dat die r32 na de tuning niet meer veel goedkoper zal zijn dan een porsche!!!!!!!!!!
dat is pas golf power
Hmmmmm…. owkee… deze motor.. maar dan in een IV :p
renault freak
hebben ze niks beters te doen daaar
Leuk om met deze auto een stoplichtsprintje te doen met een Porsche 911 Turbo of een Ferrari 575. Of een Lancer EVO helemaal zoek rijden..
ik ben echt fan de R32, maar dit slaat echt alles!!!
ik heb zelf thuis ook 2 R32 die ook getuned zijn, maar dan alleen ook bestickering
egt een bejaaarden wagen m’n oma van 88jaar heeft ook zoon golf 4 r32 575 pk

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).