Alfa Romeo 8C Competizione update

Auteur: , 183 Reacties

Dat de 8C Competizione in productie gaat is inmiddels wel duidelijk, in Parijs zal Alfa dan ook de laatste versie aan het publiek laten zien. En het goede nieuws is dat het productiemodel niet veel zal afwijken van de concept! Onder de kap ligt wel een andere motor, het gaat daarbij om de nieuwe 4.7-liter Maserati V8 met 450pk en 470 Nm max koppel.

De 8C krijgt een 6-traps automatische transmissie met 5 settings (manual-normal, manual-sport, automatic-normal, automatic-sport en “ice”).

De carbon body is zo ontworpen dat de auto zonder hulp van spoilers toch goed op de weg gedrukt blijft. De velgen zijn van 20″ lichtmetaal met maatje 245/35 voor en 285/30 achter.

Toch zijn er ook nog wat onduidelijkheden, eurocarblog vraagt zich terecht af wat de performance is, hoeveel de wagen ongeveer gaat kosten en wanneer we de Spider kunnen verwachten…

alfa romeo 8c competizione
alfa romeo 8c competizione
alfa romeo 8c competizione
alfa romeo 8c competizione
alfa romeo 8c competizione
alfa romeo 8c competizione
alfa romeo 8c competizione
alfa romeo 8c competizione
alfa romeo 8c competizione



183 reacties

Echt een verschrikkelijk mooie auto! 450 pk is natuurlijk fantastisch!
Eindelijk een snelle Alfa! :)
Wow and wow! Met stip op één. :bow:
Nee! Die andere Rick
Thank god! Ze hebben er een echte motor ingegooid! Daar bedoel ik niks vervelends mee tegen AR maar ze zijn gelukkig niet met een of andere V6 gekomen maar met een V8 450pk!
Zo op de foto´s te zien is dit echt een beauty! Nu maar afwachten tot dat ik hem in het echt zie.
Ik zit wel een beetje te kwijlen hier….
Van mij mogen ze toch nog wat aan de voorkand sleutelen .. maar toch zeker een mooie wagen
Ik heb Alfa niet echt hoog in het vaandel staan maar moet bekennen dat dit er erg goed uit ziet! Met eindelijk eens een échte motor! Maar: ik heb te vaak gezien dat Alfa komt met een schets waar je je vingers bij aflikt en uiteindelijk komt er een auto van een Frans niveau…. (sorry)
Ik hoop dat we deze auto veel tegen gaan komen, lijkt me een aanvulling voor het nederlandse straatbeeld! En Alfa kan dit zeker gebruiken
ongelooflijk, wat alfa romeo voor ontwerpen op straat weet te zetten de afgelopen tijd. Deze auto is daar dan ook het toppunt van, meteen al bij de eerste concept een klassieker in spé, nu hij in productie gaat een instant klassieker.

Ontzagwekkend mooie voluptueuze vormen en een krachtige motor. Puh-rachtig!
Nee! Die andere Rick
Ik lees net dat het gelimiteerd is tot 500. Het huilen staat me nader dan het lachen want dit zal wel weer een duur geintje worden…..
Ik heb deze in het echt gezien op de autorai en daar is hij nog 100 X mooier. Niet normaal wat een kracht en klasse deze auto uitstraald. Zo erg zelfs dat wanneer je hem naast een ferrari zet, niemand meer oog voor de ferrari :P. Deze auto zal alfa weer wat allure geven en zo hoord het ook.

Nu alleen hopen dat de garages hem kunnen onderhouden :P
de achterkant, zijkant, bovenkant en voorkant (m.u.v. de grill) zijn schitterend, maar wat er onder de motorkap ligt is nog veel mooier…
wat een na-apers bij Alfa…..als ik goed kijk zie ik gewoon een BMW z4 coupe…..BMW macht freude am fahren!!!
@henk; ik zou nog eens goed kijken dan.

En overingens dit model stamt uit 2003; ver voordat de Z4 Coupe is voorgesteld.
Bmw mocht willen dat ze ook maar enigzins in de buurt kwamen van deze super fraaie auto.
Alles aan deze auto lijkt wel perfect de kleur, de vormgeving , de proporties , de motor echt alles klop gewoon en dat van iemand die absoluut geen Alfa fan is!!!!!
Gefeliciteerd Alfa en meer van deze waanzinnige auto,s op de markt brengen!!!
@rjb

bij bmw waren ze zeker weten al voor 2003 bezig met een coupe versie obv de z4 cabrio….en heb ook nog ff goed gekeken en nu weet ik t zeker…ik zie hierin een z4 coupe ;)
Als je hier een Z4 coupe inziet heb je wel heel goede ogen…

Vind hem erg mooi, hopen dat hij zo komt.
@henk: tuurlijk denk dat maar lekker. De Z4 Coupe is zelfs pas net voor zijn presentatie aan de directie voorgesteld: hij is ontwikkeld tijdens de avonduren van de designers zonder dat de directie hier weet van had (lees Autovisie 12 er maar eens op na). En uiteraard, Alfa zal wel inside information hebben gehad om hun 8C op te baseren. Dat denk ik ook ja.
Overigens van deze foto’s mogen ze van mij de velgen eraf halen en de concept velgen terug plaatsen of die van de Spider. Verder ben ik niet zo’n fan van dat rode grilletje achter het voorwiel. Maar verder natuurlijk een fantastische auto en zeker zo’n goede motor.
Aangezien deze auto bepaalde elementen heeft van vroegere alfa’s van de jaren 50 en 60 en van nog andere tijden, moeten ze in die tijden mss ook geweten hebben dat BMW met een Z4 in 200X ging komen en deze ook meteen hebben nageaapt!
Als je dit auto kunt vergelijken met een Z4 dan ben je compleet Z*T
Ahja voor de spiderversie van de 8C hebben ze de de cabrioversie van de Z4 als voorbeeld genomen!!!
dit is werkelijk een prachtige bak maar doet me toch een beetje aan een oude gto denken. ze gaan bij alfa iig de goed kant op!
Ik denk dat Henk het heeft over de foto genomen recht van de zijkant. Voor de rest lijkt hij voor geen meter op de Z4. Prachtige auto, jammer dat er maar 500 van gemaakt gaan worden, dit zal de prijs form omhoog stuwen. Anders had ik verwacht dat hij een concurent voor de M6 zou zijn, maar nu denk ik al snel aan een NL prijs boven de 200K. Jammer van zo’n mooie auto, waarvan spontaan je dag weer goed is wanneer je hem tegenkomt.
Nee! Die andere Rick
ik zit nu al een tijdje naar dit ding te turen om iets negatiefs te vinden. Ik kan eigenlijk niets vinden……mmmmmm misschien dan dat ie een automaat krijgt?!
Mooi.
@ ejay

idd….van de zijkant en achterkant (ronde verlichting) heeft ie veel weg van de z4 coupe…weet nl ook wel dat de z4 veel hoekiger is dan dit italiaantje
Heren, Alfa maakte al mooie snelle auto’s toen BMW nog italiaanse Isetta’s in licentie nabouwde. Wat een ongelofelijk gelul zeg, dat dit op een Z4 zou lijken. Ken je autohistorie. Zeker nog nooit een coupe gezien met een lange motorkap en een korte kont. Dit lijkt op een aantal Alfa modellen van voor de tijd dat BMW iets voorstelde in autoland. En ook enigzins op een Ferrari GTO of 275GTB.
Waar ik me ook nogal over verbaas zijn de reacties als dat er nu eindelijk een echte motor in zit. Ja, want hoe meer peekaas, hoe mooier de auto?!?! En heeft een m3 dan geen echte motor, omdat het maar een 6 cylinder is? Dan is een Jaguar E-type ook een auto zonder echte motor? Kijken doe je met je ogen, niet met je calculator. Vind je een vrouw ook pas mooi als je in de playboy gelezen hebt wat haar maten zijn?
Maar genoeg gekankerd, ieder zijn meug, pubers ook. Wat een waanzinnig mooie auto is dit. Als ik het kon betalen, zou ik er een bestellen. Die kont is ook zo ontzettend italiaans met die 2 simpele ronde achterlichten en dat korte lipje. Heeft ook iets van een Shelby Cobra.
@ Henk, maar daar is alles ook mee gezegt. Verder zijn er zoveel stijlelementen die terug komen bij zoveel merken. Het is tegenwoording ontzettend moeilijk originele vormen te vinden. Alhoewel, de Alfa toch wel een van de origineelste is van de laatste tijd.

@ Nee! Die andere Rick. Dat vlakje van de richtingaanwijzers net achter de voorwielen ben ik nog niet helemaal uit. Aan de ene kant zorgt het voor wat leuk contrast, maar anderzijds verstoort het ook een beetje de lijn. Verder lijkt het of er geen sleuf zit op dat vlakje als zijnde warmluchtafvoer van de remmen, dan zou het nog schappelijk zijn, maar dit.
Nee! Die andere Rick
@Lampredi
Je raaskalt nu wel heel erg. Wat is de sterkste motor die Alfa nu te bieden heeft? De 3,2l V6?! Had je dat nou werkelijk de perfecte motor voor zo´n beauty gevonden? En die vergelijking met een E-type en een M3 slaan natuurlijk ook nergens op.

@Ejay
Ik zit het nu zelfs uit te vergroten maar ik zie echt geen vlakje voor een richtingaanwijzer. Bedoel je op die eerst foto de weerkaatsing van het licht misschien precies in de kromming van de wielkast?!
@Needieandererickschrijft: Ik raaskal helemaal niet jongeman, hoe groot is de motor in een M3? En denk je werkelijk dat BMW de enige is die daar zoveel PK uit weet te peuren?
Ik had die V6 zeker de perfecte motor gevonden, het geluid van een V6 is veel mooier dan dat van een V8, en waarom zou deze auto nou weer de allersnelste moeten zijn. Daar wordt-ie echt niet leuker van.
En die vergelijking met een EType slaan natuurlijk wel ergens op, namelijk op de volstrekt puberale opmerkingen die hier gemaakt worden alsof een motor pas echt is als-ie een hoeveelheid PK’s heeft die pubers kennen van posters. De redenering van deze mensen volgend hoeven we alleen nog maar berichten over de Bugatti Veyron te plaatsen, de rest is toch alleen maar minder. Nee hoor, een 6 cylinder is geen echte motor, heeft nog geen 1000 pk, haha, langzaam zeg.
Verder zou je natuurlijk ook een keer met argumenten aan kunnen komen in plaats van te blaten over motoren die je nooit onder je kont hebt gehad.
Dit is een prachtige auto.

Ik ben blij dat hij niet veel afwijkt van de concept car. Ik vind alleen de velgen absoluut niet mooi, en dat grilletje achter de voorwielen mogen ze van mij ook verwijderen. Verder heb ik het iedee dat de uitlaten niet recgt naast elkaar zitten, dat heb ik bij de bmw 5-serie en andere auto’s met dubbele uitlaat ook altijd. Voor de rest is het een echte beaty!

Zoals ik al op een eerdere topic over de 8c had gezegt, ben ik heel erg geïntereseerd in deze alfa. Als die zo rond de 100.000-140-000 zou gaan kosten zou ik serieus gaan twijfelen of ik mijn slk niet ervoor zou inruilen. Helaas denk ik dat hij door de gelimiteerde oplage veel duurder zou worden.

@Henk,

hoe kan je in deze prachtig (ronde) vormgegeven italiaan, nou een Veel hoekerige bmw z4 coupe zien? Alleen omdat hij ook een lange neus heeft en een korte achterkant? Vind je de BMW 3-serie sedan, en de alfa 159 sedan dan ook op elkaar lijken? Die hebben namelijk ook allebei de zelfde vorm (sedan).

even ter vergelijk:

bmw:
http://twoday.net/static/iaablog/images/bmw%20z4%20coupe%20zwei.jpg

alfa:
http://static.autoblog.nl/images/wp/alfa_8c_competizione_09.jpg
Over hoge specifieke vermogens.

Alfa haalde eind jaren zestig al 220 pk uit een 2 liter V8 32 klepper in straatlegale uitvoering in de tijd dat BMW nog gietijzeren scheepsblokken monteerde.

Dat is dus meer dan 35 jaar geleden.
@Henk en alle andere die denken dat dit op een Z4 lijkt door ronde achterlichten

Ehm..nee het lijkt op een R34 Skyline..die heeft toch ook ronde achter lichten ? Of messchien wel een TVR….nee wacht ff ik zie het nu het is gebaseerd op een ouwe Maserati….

Hoeveel autos hebben ronde achterlichten ? Hoeveel sport autos hebben een lange laage neus en en korte staart ? Hoeveel sportautos hebben brede “heupen” ? Oh…messchien van daar dat ze allemaal wel een beetje op elkaar lijken….

In essence every sport car is composed of the same elements….thats what makes them sports cars… and if you can find a Z4 coupe in these pictures I congratulate you on an ample and creative imagination…. but regret to inform you that this isnt a “find the Z4 in the foto” game…. There is no BMW Z4 here…just pure passion….
Deed mij in eerste instantie ook denken aan de Z4 coupe vanaf de zijkant… en een Datsun 250zx…

Mooie auto, alleen de neus kan mij niet bekoren. Moet dat een verwijzing zijn naar een F1 neus?
De achterkant is gebaseerd op die van de 33 Stradale.

Kent uw geschiedenis.
Nee! Die andere Rick
@Lampredi
Zijn we een beetje gefrustreerd kerel?! Loopt het niet zo lekker op het werk of thuis ofzo??
Of ben je gewoon gefrustreerd dat deze motor niet door Alfa zelf wordt gemaakt maar door Maserati?
Ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat ie de snelste moet zijn. Ik heb echter wel de V6 van Alfa en een V8 van een Maserati onder mijn kont gehad en neem het maar van mij aan dat daar echt een wereld van verschil in zit.
Als je in dit ding een V6 zou gooien, ook al zou die gekieteld zijn, dan zou dat als een tang op een varken slaan. Zie je het zelf al voor je dan heb je zo´n exclusief ding en dan wordt je links en rechts ingehaald door opgevoerde civic´s en astra´s.
Zo´n mooie auto behoort gewoon een sterke motor te hebben klaar!
Nee! Die andere Rick
@Karaya
Ja maar vroeger, vroeger was alles anders…….
vraag:

één ding is me nog niet helemaal duidelijk: word de alfa 8c in een oplage van 500stuks per jaar gebouwd, of komen er daadwerkelijk maar 500 stuks?
@Rick2

Kent de geschiedenis en u kent de toekomst.
@Dreier

Dit is een kenmerkende audi neus.

Ik weet niet waar jij de afgelopen jaren hebt gezeten, maar alle alfa’s van tegenwoordig hebben deze (prachtige) neus.
Nee! Die andere Rick
@slk55 amg
Op autoweek.nl staat ook dat er maar 500 worden gebouwd. Dit wordt dus geen serieuze optie voor mij. Tenzij die tussen 100 en 150 komt te liggen.

@Karaya
Filosoof! ;)
@Rick2 : Ja, gefrustreerd door het feit je maar niet wilt snappen dat sneller niet perse beter is. Maar ik snap het al: jij bent een van die mensen die wel weten dat een auto een gaspedaal heeft, maar het stuur nog niet ontdekt heeft :)
Ik vind de neus echt op een astra lijken! de zijkant op een wagon R+ en de hitteschild onder de auto nogal op die van een 3 serie uit 1980 lijken………. jongens! Wat een onzin. Dit is 100% een opzichzelfstaand model. Ik denk dat Alfa hierbij de boventoon voert qua originaliteit wat door diverse merken is geimiteerd. Ik noem Seat (weliswaar een ex-alfa ontwerper) maar wel met als doelstelling Seat het Spaanse Alfa te maken. (gelukt?!?!) ik noem een geintegreerde achterdeurgreep (156) in noem het interieur van de mazda 3,6 wat geheel ik gekopieerd. Luchtroosters uit de “echte spiders” zitten daar nog steeds in. Ik doe dit niet om een grammetje te halen voor Alfa alleen iedereen kijkt en leent. Beter goed gejat dan slecht bedacht zeg ik maar…. Wat mijns inziens niets te maken heeft met deze Alfa…. deze is fantastisch!
Nee! Die andere Rick
@Lampredi
Aha! Nou dan zal ik je maar niet verder frustreren daar is het een te mooie zonnige dag voor….waar ik nu trouwens van ga genieten. Met mijn gaspedaal ferm ingedrukt en mijn stuurwiel losjes in de handen. Ga ik maar de staat weer blij maken, milieudefensie weer frustreren en naar mijn mede weggebruikers die mij vriendelijk begroeten met hun middelvinger terugzwaaien. :)
We zullen het er maar op houden dat; we agree to disagree. ;)
@henk

http://static.autoblog.nl/images/1968-alfa-romeo-33-stradale-rear-red-reactie.jpg

Kijk Henk, uit de tijd dat BMW nog grasmaaiers maakte.
Ergens wel jammer van de V8.
Door deze auto zo hoog in de markt te plaatsen en maar 500 stuks
te produceren zal je hem wel niet zo vaak tegenkomen.
En nog minder kans om er zelf een te bezitten. Tevens zal
het grootste deel voor de VS markt bestemd zijn.

Ik had een 240pk 2 liter 4cylinder en een 350pk 3.2 V6 een mooiere optie gevonden. Met een Audi TT concurrerend prijs. Dat zou voor een stuk fraaier straatbeeld zorgen. Echter dat zou de Brera voor een groot deel uit de markt prijzen. Zonde van al die ontwikkelingskosten.
Oh ja, de 4 cyl en 6cyl maakt hem dan natuurlijk de 4C en de 6C competitione.
Lieve hemel wat mooi, daar kan Ferrari nog wat van leren!
@ donaldduck.

ga toch weg.
@Ja Rick2, we zijn het oneens :)
Daar heb ik ook niks op tegen. Maar misschien kun je dat eens bedenken voordat je met woorden als “raaskallen” aankomt.
Ow en lieve mevrouw Peijs…. mag hier een amerikaans nummerbord op? of liever… geeneen?
Ik ben het met donaldduck eens.

vind het wel orgineel bedacht die alfa 4c en 6c. toch zou ik er ook een 8c bij doen.

(misschien domme)Vraag:

waarom is er eigenlijk geen enkel merk met een 7 cilinder motor? je hebt wel 3,4,5,6 en 8 cilinder motoren maar geen 7 waarom?
Overigens zal er met de prestaties niets mis zijn, met 440 pk en een lager gewicht dan een Maserati V8 Coupe (want carbon-body).
@slk55 amg

Dan worden die BMW’s nog krapper van binnen. :wink:
@slk55amg: eh, die Corvette Z6 nogwat heeft toch een 7 liter? En de Pagani Zonda? nou ja, 7,3 dan.
@slkamg: O sorry, verkeerd gelezen: liter != cylinder.
Eh, hoe stel je dat voor, 7 cylinders? in een V, op een rij?
@ Lampredi : Nou, er bestaat wel een V5…. dus in principe kan een V7 ook… Inline 7 lijkt mij een beetje lang…. maar ja zou wel kunnen….

Wanneer komt er nou eens een fabrikant die weer een V12 in de breedte gaat monteren? Was dat niet beter voor balans ? (en natuurlijk hele brede, lage autos ?)
@ karaya

‘in t verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst’…

misschien is BMW dan wel niet zo oud als BMW, dat wil echter niet zeggen dat (ik vind) dat bmw gewoon fijne auto’s maakt waaraan alfa in de verste verte niet kunnen tippen….let the discussion continue
On topic blijven!
Zeg dit echt niet om te provoceren ofzo, maar hoe langer ik naar deze auto kijk, hoe minder mooi ik hem ga vinden (idd minder mooi ik zeg dus niet dat ik hem lelijk vind). Ik vind de heupen voor het mooie iets te dik en het dakje iets te rond waardoor hij een ietwat eihoofdje krijgt. Hoewel een minder rond dak zou hem ook niet staan… Miss is een ‘double-bubble roof’ van Zagato wel de oplossing.

Verder, en ik zeg dit niet omdat ik een BMW fan ben oid., maar kom op zeg… grasmaaiers? BMW maakte voor WO2 zelfs al geweldige auto’s, en uit de jaren ’50-’60 was de 507 ook schitterend.
beetje nutteloos… alfa 8c met een z4 vergelijken niet?

vooral vanwege de prijs lijkt me.
over het algemeen is een bmw veel saaier gestyled dan een alfa > de duitsers willen liever degelijkheid uitstralen, de italianen maken liever een opvallende uitbundige auto.

om het nog eens over koplampen te hebben… het lijkt me nóg mooier als er maar 1 ronde unit onder het (plexi)glas zit. nog een beetje te veel lampjes achter 1 raampje.

verder hoop ik dat alle fabrikanten weer meer back-to-basic gaan met de styling. al dat over-moderne gedoe van de meeste fransen en jappanners heb ik het niet zo op.

PLUIM voor ALFA!!! :-D
Cuore sportivo
gelukkig dat ze er geen ‘huidige’ V6 inproppen want die komen van GM!!! De sounds trekt op niks meer en er zit geen gevoel in.

Neem even tijd en kijk eens naar de hele mooie geschiedenis van Alfa Romeo :
en associeer het aub niet met een of andere duitse wagen !

http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=search.php&brand=Alfa%20Romeo
@Henk: dat komt dan doordat jij wel van gassen houdt, maar niet van sturen. Of het komt doordat jij lelijke auto’s fijner vindt dan mooie auto’s. Of je vind “Bayerische Motoren Werke” mooier klinken dan “Alfa Romeo”.
Nee hoor, geintje. Maar wat Karaya denk ik bedoelt, is dat het een beetje onzinnig is te denken dat ze de 8C van de BMW Z4 hebben afgekeken, omdat er al Alfa’s met deze styling rondreden lang voordat er een Z4 bestond. Het zou net zoiets zijn als wanneer Chevrolet met een retro Corvette aan zou komen en dat men dan zou denken dat ze dat van de BMW Z8 hebben afgekeken.
Jan-Jaap-Karel-Kees
Prachtige auto :D
Vooral de achterkant, erg simpel, maar o zo mooi.
Maar wat zou er mis zijn met een V6. Schroef er 2 turbo’s op en je hebt ook een geweldige motor. Dan wel die uit de 147 GTA dan he, die schijnt een beter geluid te maken.
@lampredi: Je hebt een goed punt alleen is de BMW z8 natuurlijk eerder een retro bmw 507 als een corvette…
@Joep: Ja, daar heb je gelijk in. (Over mooie auto’s gesproken trouwens :) )Ik heb destijds echter gelezen van een designer van BMW dat ze zich bij het interieur sterk hebben laten inspireren door de eerste Corvette. Zo kwam ik erop.
die lijkt echt op een bmw z4 coupé gemixt met een tvr na-apers
@ Henk

Weirdo,

De 8C is gebaseerd op de Z4? Haha dwaas… Zal eerder op de Alfa Romeo Tipo 33 Stradale zijn…

Check maar:
http://www.autozine.org/Classiccar/html/Alfa/Tipo_33.html
@Dennis: En daar hebben we de volgende puber die zijn autohistorie niet kent en gaat voor tupperware-met-spoilers-en-turbo.
woooooooow prachtige bak van Alfa niet normaal mooi helkemaal suuper
haha ferrari is hier echt helemaal niets bij

maken!!
dat word een hit bij de meisjes en jongens 8)
hier kan ferrari heel veel van leren wat design is wat een mooie auto super
wouw.. geweldig mooie auto .. lekker motortje;) waarom laten ze geen foto van de binnenkant zien?
@ Lampredi : doe een srustiger aan jongeman je jaagt je heletijd op voor deze mensen is niet goed voor je hart :-) doe eens kalmer aan dat zou beter zijn … Verder vind ik dit een mooie wagen !!! echt wel hoor, maar ook wel een beetje weg van de Z4, maar verder vind ik dit ook een beetje een janet(homo) look hebben ik weet niet dit is mijn mening !!!
De open versie lijkt mij de perfecte sportwagen, maar één ding stoort me.
Om Jeremy Clarkson te citeren : WHAT WAS THE MATTER WITH A MANUAL?????????? WHY DO WE HAVE TO HAVE THIS???????? (Slaat natuurlijk op de versnellingsbak.)
Benieuwd of ik er in pas, anders laat ik me in een paar maanden sowieso op de requestlijst zetten
ik vind de bmw z8 veel mooier dan deze hoor sireus de z8 heeft veel meer pk en kan veel harder trekt veel harder op dit is ook wel een mooie auto lijkt een beetje op een tvr
en heeft lcihten van een porsche
@ Nee! Die andere Rick

Dit blok is door Polo Sportivo ontwikkeld dus door Alfa Romeo – Maserati. Dit blok heeft dan ook totaal andere karakterstieken dan de Maserati variant. Hij is wat meer revvy en klink anders, de Maserati gromt meer en de Alfa Romeo variant heeft meer een gil en reageerd aggresiever op het gaspendaal. Ook slaat de toerenbegrenzer wat later in.

Weet waar je over schrijft buddy.
@ Ilquadrifoglio : Hoe weet jij dat nu allemaal ?! komaan zeg :s heb je al met een maserati en deze alfa gereden ? zoja, chapeau !, maar ik denk het toch niet hoor, en dat die aggresiever reageert enzo snap ik niet, je hebt dit gewoon zelf verzonnen!!!, of wil je zeggen dat dit letterlijk uitgelegd staat ergens ? komaan zeg mensen maken hier hun eigen berekeningen zonder dat ze er iets van af weten !
@ luuk

Nederlanders weten gewoon net wat meer dan belgen ;)

nee hoor grapje.
Cuore sportivo
ik heb al met een bora en een ghibli gevlamt ! die zijn erg “dul” (vertaling voor de nederlanders : aggressief) maar een alfa 33 en 164 turbo zijn dat ook, alhoewel de prestatie minder is.Ik vond de sound van de bora prachtig, maar die V6 van alfa blijft toch een andere noot waar mijn haar van recht komt.
Dit ziet er buitengewoon prachtig uit, mooie lijnenwerk, kleur, velgen, MOTOR tja op welke vlak wil je deze Alfa nog kapot maken. Alfa welcome back!
ja zeker de verhoudingen zijn helemaal top en dat is bij andere alfa’s wel eens anders geweest
prachtige velgen trouwens
super super super!!!!!
auto helemaal top
ik hoop dat de nieuwe 147 ook dit soort lijnen krijgt zou top zijn.
Prima nieuw gezicht voor Alfa niet ????
@ Nee! Die andere Rick, nee kijk maar eens naar die eerste foto. Er zit duidelijk een stukje afgevlakt net achter het voorwiel, daarin zit de richtingaanwijzer.
@Luuk: rustig aan? Niks ervan! Ik rijd (met het) hart, dat moet van de minister :)
Maar-eh, janet? Ik vind het wel iets vrouwelijks hebben, maar daar houd ik juist van. Een auto moet sensueel zijn, anders vind ik het niks.
@Rick, ja hoor, weer eentje. De Z8 is mooier, want die heeft meer pk. Heeft-ie helemaal niet trouwens :)
@ Luuk garage

Check het internet maar. Op de site van FIAT CRF is veel te vinden. En als fanaat kan ik je vertellen dat ik echt op het nieuws zit. En deze karakter verschillen zijn uitgebreid besproken.

Maar je hoeft het niet te geloven…
Het is me een raadsel waar ze de voorste nummerplaat gaan bevestigen…mooier gaat ’t er niet op worden in ieder geval.
Julie zeiken elkaar maar af. Moeten julie zelf weten.
Maar dit is echt een prachtauto.Als fan van Ferrari (ook andere Italiaanse Bolides maar vooral Ferrari) moet ik met spijt in het hart zeggen dat deze wagen mooier is dan de wagens van het huidige Ferrari gamma.
Deze Alfa straalt pure emotie, historie, agressie en ook elegantie uit. Allemaal verpakt in 1 wagen.
Wat die motor betreft is het niet echt belangrijk of het een 4, 6 of 8 cylinder is.
Het belangrijkste is het gewicht (wat erg laag is door zijn koolstofvezel) en het rijplezier.
De Bugatti Veyron heeft dan wel 1000 mega pk’s. Wat rijplezier betreft moet hij onderdoen voor een Lotus Elise van amper 220pk.
Ik steun Lampredi. Toen BMW nog veredelde trapauto’s maakte, bouwde Alfa al topwagens. Het is niet minder dan idioot om te veronderstellen dat Alfa ook maar enige inspiratie van een ander merk nodig zou hebben.

Ik heb overigens ook zitten kijken wat nu het negatieve aan de 8c is… en ik weet het. Het wordt zo’n exclusieve en dure auto dat hij helaas te weinig op de weg te zien zal zijn dat hij het straatbeeld echt kan oppoetsen tussen al die saaie bmw 3’s en toyota avensissen.
@rick
Je weet niet waar je het over hebt. Over smaak valt niet te twisten, maar de cijfers zijn in jouw nadeel, vriend.
Die Z8 van jouw weegt maar liefst 1590kg. Heeft een vermogen van maar 400 pk. De 8C is (vrijwel) geheel van carbon en daarmee superlicht. Wellicht meer in TVR getallen te denken dus 1100 kg? Maar met veel meer pk’s want de snelle Tuscan S heeft ‘maar’ 396 pk. De 8C zal dus dik onder de 4 seconden naar de 100 gaan, schat ik zo in.
Deze Alfa wordt een megakraker. Richtinggevend voor alle wannabee sportwagenbouwers.

Hopelijk komt er nog meer van dat moois uit het CS, want die 500stuks zijn waarschijnlijk al allemaal weg……..
dag mensen, wat een fijne discussie gaande hiero prachtig!
Ik moet toch constateren dat dit een prachtwagen is en ook al ben ik niet bekend met de geschiedenis van alfa romeo EN bmw vind ik ze niet heel erg op elkaar lijken. Ik vind persoonlijk de alfa eleganter, tijdlozer uit ziendan de bmw. ik zou dan ook zeker voor de alfa gaan, maja met maar 500 stuks die er gemaakt gaan worden, wordt t een beetje moeilijk.
maar goed een PRACHTIGE wagen dus. ten out of ten !
Nee! Die andere Rick
@Ilquadrifoglio
Nou mijn welgemeende excuses dat ik dat niet wist zeg! Vind je het heel erg als ik het mezelf vergeef dat ik dat niet wist?!
Het internet staat zo boordevol info over wat je geschreven hebt dat ik het niet kon vinden.
Heb je toevallig linkjes hiervan over jouw feiten? Want je begrijpt natuurlijk dat we met deze info de weledelgeleerde Autoblogger ff mee om de oren moeten slaan! Ons een beetje verkeerde info geven!
Luister kerel, ik ben geen Alfa fanaat omdat ze al jaren prut auto´s maken.
Het is echter duidelijk dat men bij Alfa het roer aan het omgooien is. En nu komt men eindelijk met een werkelijk waar pracht auto, waar we bijna allemaal over eens kunnen zijn, die men hoger in de markt wilt zetten. Dan zou het stom zijn, zo niet idioterie om zo´n pracht auto met de welbekende en in elke serie aanwezige V6 op te zadelen. Dit past volgens mij ook niet in de vernieuwingstocht van Alfa.
Ik ben trouwens in mijn zoektocht ter bevestiging van jouw verhaal op alfa fora gestuit en daar zat men al bij de Brera te schreeuwen om een V8. Dus blijkbaar is men onder alfisten ook een beetje uitgekeken op de V6 3,2 waarvan ik ook begrijp dat dit door GM wordt gebouwd (I mean, come on!).
Het maakt de auto toch alleen maar puurder als er ook nog een volbloed Italiaan in ligt? Toch?!
@Iedereen zo’n beetje

De V6 optie (met turbo) is overwogen maar vanwege koelingsproblemen (beperkte beschikbare ruimte) heeft men gekozen voor de V8 configuratie.

De zogenaamde GM V6 deelt slechts het carter met z’n GM broers, de koppen zijn geheel door Alfa zelf ontwikkeld. Overigens las ik laatst dat Alfa zelf niet tevreden is over de gasrespons en de algehele karakteristiek van deze motor, daarom zijn ze nu bezig zijn met de ontwikkeling van een geheel nieuwe V6.


P.S. Gezien de commentaren lopen er hier aardig wat boerenkaffers en bling bling pooiers in de rondte. Zelden heb ik zo’n vertoon van wansmaak en historisch onbenul mogen belezen. (BMW verdient betere fans!)
Ik ben het met de heren Lampredi en Karaya (jawel, het komt voor! ;-)) eens: Een echte Alfa Romeo 6 cilinder hat ook in deze auto zeer goed tot z’n recht kunnen komen. Alleen heeft Alfa geen 6 cilinder die groter is dan de 3,2 (op dit moment) Als ze net als TVR heeft gedaan een motor in de buurt van de 4 liter hadden gemaakt (al dan niet met drukvulling) dan hadden ze er ook wel genoeg koppel en pk’s uit kunnen halen om de 8C tot een erg snelle sportcoupe te maken… De prestaties zijn trouwens bij Alfa’s zelden de belangrijkste factor. Alfa Romeo bouwt auto’s voor liefhebbers, waar veel andere merken auto’s voor technofreak’s of mensen met een zware rechter voet maken. Alfa’s hebben meer uitstraling, de passie druipt er vanaf. De begeerte is bij de fans enorm en zo iemand heeft een relatie met zijn auto…. Da’s toch iets anders dan een leasebak die je 4 jaar aftrapt en dan dumpt…… Mensen die auto’s alleen maar zien als een gebruiksvoorwerp hebben in de Alfa showroom niets te zoeken…. Mensen met een passie voor auto’s zouden eventuele vooroordelen eens over boord moeten zetten en op een leuke weg met veel uitdagende bochten eens een stukkie vlot moeten gaan rijden met een heerlijke Alfa….. ( open your mind and listen to your heart!)
Car Magazine heeft meer met betrekking tot performance, prijs etc…

“In a tactic borrowed from Ferrari, production will be limited. Insiders hint that as few as 500 examples of the 8C could be produced. That may be partly due to the price tag. Expect to pay around £80,000 for the carbonfibre sports car – unusually steep for an Alfa.”

“Expect performance to be ferocious with 62mph dispatched in around 4.0sec, with a top speed in excess of 180mph.”

“The 8C makes its public debut at the Paris motor show later this month. First customer cars are likely to arrive next summer, for those buyers who originally expressed an interest in the 8C concept car.

Alfa Romeo is yet to confirm whether it or an outside firm will produce the 8C. Expect to pay around £80,000 to get your hands on one.”
Hij is al te bestellen!!!!! Tussen de € 120 en 150 K. Hoorde dat van de dealer maar die denkt dat ze al uitverkocht zijn.
Echt ongelofelijk, jammer dat de Brera niet zo apart is gebleven.
Klopt ze zijn bezig met een Polo Sportivo V6 (Alfa Romeo – Maserati) Dit blok zal uitgerust zijn met Uniair, hiermee zullen ze makkelijk 100PK/L halen. Hiernaast zijn ze ook bezig met een geheel nieuw platform.

Waarschijnlijk wordt de Alfa Romeo 169 het begin van een nieuwe reeks RWD modellen. (139 & 149 FWD Q2) 159 & 169 & Grotere Coupe’s RWD transaxle)
Cuore sportivo
RWD transaxle ?? daar dromen we allemaal van, maar dat zal niet meer gebeuren vrees ik !! Alhoewel het een mooie droom is …
die “Maserati” V8 is toch gewoon een door Alfa en Maserati gezamelijk ontwikkelde nieuwe V8? (hiervoor had Maserati de Ferrari v8 uit de F360)
Ik las net trouwens dat de 3,2 (deels GM) op korte termijn ook opgevolgt gaat worden door een echte nieuw ontwikkelde Alfa V6… BETER! :-)
@Woody: geloof niet dat Maserati ooit de 3,6 liter V8 van Ferrari had. Voordat Maserati de huidige V8 had, hadden ze hun eigen 3,2 l V8, die nog uit de biturbo tijd stamde.
Ik dacht dat Maserati de 4.3 liter samen met Ferrari heeft ontwikkeld en dat Ferrari die motor pas later in de 430 is gaan gebruiken, met andere cylinderkoppen en een andere (flat) krukas.
dat klopt, het is idd niet die uit de 360, maar de F430, met “maar” 390 ipv 490pk…..

Die 3200GT met 3,2 V8 heb ik gereden (automaat)…. prachtige sound en een heerlijke motor (als er geen storingen optraden tijdens stevig doortrappen…)
@ Cuore sportivo
Heeft +/- 6 maanden geleden zelfs in een Press Release gestaan van FIAT.

@ WOoOdy

Alfa Romeo – Maserati V6

@
Lampredi

Heet jij trouwens niet Lusso Italiano op het Italiaspeed Forum?
Nee! Die andere Rick
@W0o0dy
Mijn zwager heeft een 3200GT. De sound van die auto is gewoon prachtig! typisch Italiaans. Alleen de wegligging van dat ding vind ik persoonlijk nogal nerveus voor zo´n auto.
@Ilquadrofoglio:Nee.
@Nee! Die…….Rick: als ik heel eerlijk ben heb ik er niet echt mee gegooid en gesmeten….. moest de trouwauto voor een goede vriend toch wel een beetje netjes afleveren…. ;-)

Ik heb van dat nerveuze niets gemerkt (tja bijna 400pk duwt de achterkant best opzij als je gaat trappen, maar nerveus….?). Hoezo nerveus? Wat bedoel je precies? Wanneer?
Deze alfa is gewoon prachtig, ik ben een echte alfista maar @Lampredi… het is waar wat je zegt dat de snelheid van de auto niet het belangrijkste is maar zo een prachtige auto moet gewoon gecompenseert worden met een prachtige snelle motor. De V6 van de alfa is een prachtmotor maar produceert niet meer dan 260pk tenzij je naar autodelta gaat en een compressor laat plaatsen. Ik vind deze auto moest gewoon minstens 400pk hebben. V6 of V8 maakt me niet uit. De auto in zijn geheel moet mooi zijn dus zowel uiterlijke stijl als snelheid en emotie. Daarom hoef nog altijd niet te scheuren als met een rallywagen. En trouwens liever dat alfa samenwerkt met maserati dan met general motors. Want dat is pas de slechtste zet ooit van alfa..
@gianni. “…gecompenseerd met een snelle motor…” of met een laag gewicht :)
Ik zat, in de lijn van de 33 stradale, meer te denken aan een kleine, maar superfelle V6/8, maximaal 3 liter, maar wel 9000 tpm, zodat je 300 pk hebt. Dat in combinatie met een gewicht van minder dan 1000 kg, mmm :)
Nee! Die andere Rick
@W0o0dy

Ah da´s nou jammer! ;)

In rechte lijnen geen probleem. Op lage snelheden ook geen probleem tenzij je zoals je al aangaf, in een bocht een dot gas geeft maar dat doen we maar niet he?!
Ik heb hem echter ook op de snelweg in Spanje (toegegeven niet overal de beste wegen) mogen proberen en heb hem tot 250 km/h kunnen brengen. De remmen van de Maserati kunnen trouwens ook veel beter. maar enfin als je in lange flauwe bochten zit met pak hem beet 140-150. Dan moet je gewoon kleine koers correcties maken want anders ben je hem gewoon kwijt.
Slimme onder ons die zeggen natuurlijk dan moet je niet 140 door een bocht gaan maar ik kan je zeggen dat ik dit met mijn eigen BMW heb gedaan en met een Ferrari 360 en die bochten kan je, bewijzen van spreken, met 1 hand op het stuur doen.
@Lampredi een auto van dit formaat krijg je met de moderne eisen echt bijna niet onder de 1200kg en een hoog vermogen door hoge toerentallen is wel leuk, maar met meer KG heb je ook automatisch meer koppel nodig…. Bovendien zullen ze veel van deze auto’s willen verkopen in de VS en daar kun je niet aankomen met zo’n klein hoogtoeren motortje…. jammer maar helaas. (al ben ik persoonlijk wel fan van redelijk veel koppel laag in de toeren en toch een (relatief) hoog toerenplafond 7000 of zo…)
@Lampredi: Ja natuurlijk dat zou ideaal zijn maar ik denk dat met deze auto zo een laag gewicht niet te halen valt zoals woody ook al zei. En bw een lotus elise is een heel lichte en snelle wagen maar daar kruip je in en uit en als je dan al wa groot en struis zijt geraak je er niet eens in. het moet een wagen zijn die niet alleen door kleine magere mense maar door iedereen gebruikt kan worden. Maar wat ik wou zeggen was zo een prachtige wagen moet gewoon onder de vijf seconde van nul na de honderd duiken en ik weet niet of dat met een v6 haalbaar is…
ook met een V6 kun je best 400pk halen en met een laag gewicht is 0-100 in 5 seconden dan ook wel mogelijk (tvr sagaris doet 0-100 in 3,7 seconden met een 4 liter 6 in lijn, met 380pk, maar weegt dan ook slechts 1078kg…..)

Verder zou een turbo of een compressor op een 4 liter V6 ook het vermogen halen, maar of dat wensenlijk is….. en of het onder de lage neus goed zou passen…..
Ik head al laten weten zeker in de 8c geïntereseerd te zijn. zeker als die tussen de 100.000 en 140.000 euro in zou kosten.
Wat blijkt nu ze zijn allemaal al verkocht!!! :( daar gaat mijn droom auto, of ik zou er een uit het buitenland moeten halen, maar dan word hij nog duurder.

Ik heb net Alfa Romeo Nederland gebeld voor info. Ze zeiden dat er ong. 30 naar nederland komen, maar dat ze allemaal al verkocht waren.

Dit is echt bale! Hoe vroeg moet je er tegenwoordig bij zijn?!
@slk55 amg

Ik er geen, jij er ook geen! :lol:
Nee! Die andere Rick
@slk55 amg
Als ze dan toch al uitverkocht zijn……hebben ze je niet de daadwerkelijke prijzen toevallig al doorgegeven?
Ik denk niet dat de auto tussen de 100 en 140 in Nederland komt te liggen. De FIAT baas had al een prijs van tussen de 100 en 150 genoemd. Tel daar onze lieve belastingcentjes bij op en dan naderen we volgens mij de 200 al snel.
30 stuks vind ik (voor ons land) trouwens wel vrij veel voor een oplage van 500 wereldwijd.
Ik zou maar niet teveel op die 500 vertrouwen, Ferrari heeft er ook een handje van om de oorspronkelijke oplage te overschrijden.
@Nee! Die andere Rick

Ik zeg alleen maar wat ik gehoord heb van AR NL, en die zeiden dat er +-30 stuks naar NL zouden komen. als hun dit zeggen zou dit wel zo zijn.

De prijs daar heb ik niet op doorgevraagd, ik vroeg hoeveel die zou kosten en ze gaven me als antwoord ‘rond de ander halve ton’ ik weet dus niet of dit met of zonder de belasting centjes erbij is.
Nee! Die andere Rick
@slk55 amg
Luister mien jong, I am not shooting the messenger. Ik vind alleen dat Alfa nogal genereus is geweest met 30 stuks voor Nederland.

Ik denk dat ik maar eens weer mijn slaapzak uit de kast ga trekken. Als Karaya gelijk heeft en ze overschrijden de 500 dan wil ik als eerst in lijn zijn.
En anders krijgen we de herkansing bij een 8C spider. ;)
@Rick2

Die optie van de “herkansing” schoot mij ook al door m’n gedachte… :wink:
Nee! Die andere Rick
@Karaya
*ondertussen bij Rick; stopt net zijn slaapzak in de wasmachine…*
:)
@ slk55 amg

Deze oplage is slechts als proef naar de intresse voor een high end Alfa Romeo GT. Als deze allemaal als verkocht zijn…

Durf ik te garanderen dat het niet bij de 500 blijft.
Cuore sportivo
euh, bij mijn weten en volgens de italiaspeed site is de 500stuks onderverdeelt in 250 coupe & 250 cabrio …
@cuore sportivo

klopt inderdaad, zoiets dacht ik ook ergens gelezen te hebben.
Wat ik me nu pas bedenk, waar moet de nummerplaat voorop komen?
als er een nummerplaat voorop komt verpest dit de prachtige neus…..
benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
De nummerplaat komt er elektrisch onder uit als je hem nodig hebt, het is een pracht auto jammer dat ik net een Lincoln Aviator en een Jag xk roadster en coupe heb gekocht maar deze komt zeker hoog aan mijn lijstje. Alhoewel ik de Jaguar e-type 1961 mk1 toch nog wel wat mooier vind. Ik ben ook benieuwd naar de cabrio.

groeten jasper
@ slk55 amg

jep, erg eh. Ik vind het nu al erg als er een nummerplaat op moet bij alfa, want zo aan de zijkant vanvoor zoals bij de meeste alfa modellen dat staat voor geen meter. Waarom niet zoals in de V.S alleen een plaat vanachter, dan kunnen ze voor alle automerken een mooiere neus bouwen denk ik.
Wat een discussie of het een BMW, Audi,….enz is.
Het gewoon een echte Alfa Romeo. Zoek maar eens foto’s op van de Alfa Romeo Tipo 33 en de Alfa Romeo TZ dan zie je dat de lijnen uit het verleden weer terugkomen in de 8C Competizione. Bovendien als de auto net zo presteert als het eruit ziet, dan is er geen BMW of Audi die daar aan kan tippen als productiewagen.

De 8C Competizione en de 8C Spider zijn wat mij betreft de mooiste ontwerpen van Alfa Romeo.
Zoals ik al zei, een megakraker. Daar moet je dus vroeg bij zijn………….
Voor diegenen, die naar een alternatief op zoek zijn. Autodelta heeft de Brera aangepakt: 348 pk……………..
@paultje: idd een leuke aanpassing, maar ik denk dat er binnen 1,5 jaar een nieuwe V6 met meer pk’s en koppel beschikbaar komt waar GM niets mee te maken heeft gehad…. eindelijk weer een echte Alfa V6 dus! Die zal geen 348pk hebben denk ik, maar 300 zit er zeker wel in. 3,6 liter met ongeveer 325pk zou me niet verbazen….
Die Autodelta is wel gaaf, maar ik zou graag het gewicht omlaag willen…. EN meer pk’s natuurlijk!
De Brera GTA krijgt dezelfde V8 als de 8c.

Het alternatief komt er dus al aan.
heb me in laten schrijven, sta op de lijst.
belgische prijs plus minus 150.000 euro… nederland 200.000 en een beetje
hoop dat ik een van de 500 word.. en dat AR niet van die belachelijke eisen stelt, zoals ford deed met de gt.. die kon je krijgen, maar dan moest je even op papier zetten dat je voortaan heel je firma-wagenpark op ford zette… sorry maar dat is het niet waard
Ik duim voor je mareno ;)

Ik heb me zelf ook op de lijst laten zetten, alleen kleinen kans dat ik hem nog krijg, want alfa romeo NL zei dat ze (waarschijnlijk) allemaal al verkocht waren.
Ik sta dus onder “reserve’ laten we maar zeggen.
Hopelijk zien een paar mensen er van af.
Nee! Die andere Rick
@slk55 amg
En nu maar duimen dus! Wel ons op de hoogte houden he?! ;)

Als die tussen de 100 en 150 (En misschien iets meer) zou komen te liggen dan had ik me ook aangemeld maar als die in Belgie al 150 kost tja dan weet je het wel voor Nederland!
@ Nee! Die andere Rick

Ja ik vind 200.000 euro ook wel erg veel, maar het is niet dat ik het niet heb, ik twijfelde gewoon of ik het eraan wou uitgeven. je kan namelijk ook heel veel ander moois kopen voor 2 ton. Maar dat er maar 500 stuks zouden komen heeft me min of meer over de streep getrokken. Hij blijft uniek en bijzonder en je zal er veel bekijks mee hebben. Ook denk ik dat als ik hem eventueel weer zou willen verkopen/inruilen er niet zoveel van die 2 ton af zou gaan. het is een collectersitem.

Nu maar hopen dat ik er één krijg.
Echt een prachtige auto. Ik verheug me erop hem in het echt te zien! :D
moet je deze eens bekijken! erg mooie photoshop van autoweek!:

http://img.photobucket.com/albums/v77/yellooh_cab/cars/8cqp-schreeuwerigrood.jpg

Dit zal een hele goede concurrent kunnen zijn voor de cls! Prachtig!
Cuore sportivo
Prijs gaat liggen tussen de 150.000 en 200.000 excl.

En waarom heeft iedereen het over een 4.7 V8?
In de brief van de importeur staat toch echt 4.2 V8 met 400 pk. En een handgeschakelde 6 bak, en geen sequentiele bak dus.

Maar geinterreseerden moesten zich inschrijven op een lijst, die 1 week terug is verstuurd naar importeur. Er volgen eerste gesprekken voordat alfa zijn keuze maakt aan wie ze de 8c gunnen. En als je alleen maar geld hebt, en geen alfist bent, kan je het wel schudden.

Of er een spider komt is ook nog niet zeker. En of er 500 worden gemaakt, is ook nog niet zeker. Vertrouw aub niet op die autoweek sukkels die het altijd denken te weten.

En ja, ik werk toevallig bij alfa.
Stephan: Waarom? Omdat op bijna iedere website staat dat het de 4,7 V8 wordt die in samenwerking met Maserati is ontwikkeld….. De 4,2 uit de concept 8C zal niet in de Maserati worden gebruikt en erg logisch is het niet dat e 2 motoren worden ontwikkeld voor auto’s met zo weinig volume (verkochte aantallen).

Voorbeelden (met een aantal fraaie foto’s)
http://www.leftlanenews.com/2006/09/11/production-20072008-alfa-romeo-8c-competizione-details/
http://www.italiaspeed.com/2006/cars/alfa_romeo/04/8c/1204.html
@ stephan

Ik ben benieuwd of ik er één krijg, ik ben namelijk geen ‘alfist’k, de eenige alfa die ik ooit heb gehad is de 147 gta. ik heb wel vaker andere italianen gehad, waaronder een masarati 3200 coupe. Kan jij niet een goed woordje voor me doen? :) ik wil namelijk heel graag die alfa.
@SLK55 als je die duitse wagens afzweert en beterschap beloofd zullen ze je vast symapthieker vinden ;-) En een 3200GT is wel een paar bonuspunten waard :-) en de 147 GTA ook natuurlijk!

Mogen we dan wel een artikeltje doen over die 8c (en ermee rijden natuurlijk) als je haar krijgt?
Als ik hem krijg mogen jullie een artikel er over schrijven, dat is afgesproken.

maar ik weet niet of ik duitse auto’s af kan zweren, ik heb net een nieuwe a6 allroad besteld, deze word de vervanger van de passat w8. mijn hart ligt dus bij beide auto’s duitse auto’s daar krijg je veel kwaliteit (is mijn ervaring), en italianen die hebben prachtige auto’d qua vormgeving, en duitse en italiaanse auto’s rijden allebei fantastisch. dus ik denk niet dat ik duitse auto’s helemaal kan afzweren.
Dan zou ik dat gewoon tegen niemand zeggen ;-) En nu maar hopen dat het lukt!

Is het trouwens een idee om eens een review van de SLK te doen? Lijkt me leuk! Als het je wat lijkt, mail me maar op [email protected]
@ slk55 amg

Bij Italiaanse auto’s krijg je ook kwaliteit, maar die liggen bij de motor, gearbox en geluid. Italiaanse auto’s hebben ‘Soul’.
@ stephan

Weet jij trouwens hoe het (voor)nummerbord erop komt te zitten? weer aan de zijkant, in het midden onder de gril of word het een sticker? het nummerbord lijkt mij de hele neus verpesten namelijk.
Cuore sportivo
de oude italiaanse wagens hadden een soul, nu is ie weggefilterd !!
bij mijn weten is een sticker verboden in belgie, of is een sportwagen een uitzondering op de regel ?? Ik heb toch al enkele coupe’s met een sticker zien rijden, of is die maatregel afgeschaft ?
Eender waar je de sticker of nummerbord zou hangen verpest het toch heel de neus, vooral in holland waar die platen nog eens groter zijn ! Worden daar ook stickers gebruikt ? Nog nooit gezien.
Als er een kleine nummerplaat mag ophangen kan je die voor het beste optische resultaat in een van beide luchthapers hangen, wat ten nadele komt van de afkoeling van de motor bij continu hoger toerentalgebruik, als je zoals oma rijdt zie ik daar geen probleem in … maar oma koopt dat niet ;-)
Ik gok op een sticker als nummerbord.

Maar @ woody, wel raar dan dat zo’n website meer weet dan de grootste AR dealer van NL. Wij hebben 18 mensen gevonden die zo’n auto willen, maar als we er 2 of 3 krijgen mogen we echt super blij zijn.
@Cuore Sportivo

Stap eens in een 166 V6.
Cuore sportivo
ik heb al met een 166 2.0V6 turbo gereden dat zelfs opgepept was, acceleratie en snelheid is wel leuk, maar in vergelijking met mijn “”wijlen”” 75 …
Als je ooit in Beernem passeert (belgie) mag je wel stoppen hoor. Koffie, bier whatever staat wel klaar …
@Stephan: ik weet ook alleen maar wat ik lees. Don’t shoot the messenger. :-)
@Cuore Sportivo

M’n vader had vroeger een Alfa 75 3.0 V6 America. :wink:
Ik snap echt niet waar die berichten vandaan komen.

slk55 hebben ze jou echt bij de AR dealer vertelt dat er een 4.7 V8 in zou komen met een sequentele 6 bak? Ik kan het haast niet geloven.
@ stephan

Ze hebben alleen gezegt dat er een v8 in kwam, maar ze konden nog niet precies zeggen met wat voor inhoud.

Ik heb (naar mijn weten) nooit gezegt dat AR NL tegen mij heeft gezegt dat er een 4.7 v8 in komt te kiggen. hoe kom je daar op?
Dat zei ik ook niet. Ik vroeg het, want ik heb het namelijk nog niet vernomen vanuit AR.

En omdat iedereen het zegt hier, vroeg ik me af of jij dat wellicht had gehoord van je dealer. Want zover ik weet, is dat niet zo.
Hmm, geen gek ontwerp, maar eigenlijk een regelrechte kopie van jaren 60 klassiekers. Neus is trouwens niet super…
@Stephan….. op de site http://www.8c.alfaromeo.com/pop.htm (ik neem aan van Alfa zelf…. staat de specificatie van de motor. Toch de 4,7 met 450pk. Lekker bezig die importeur….. :-(
Superauto , had hem op de Auto-Rai al gezien, mijn vrouw was er helemaal gek van, maar hij zou eerst niet gebouwd worden, nu dit wel het geval is heeft ze er een optie op genomen, mits hij de 200.000,= niet overstijgt.

Taracotti
Lijkt een beetje op de nieuwe opel gt en consorten
smullen! 8c op video (lekker weggetje in de heuvels)

http://www.autoweek.nl/videodisp.php?ID=176&cache=no
Hey WoOody….

Ik had dat gister inderdaad ook al doorgegeven! Via een reactie (8C+girls) en via de anonieme tiplijn :)
Wel een mooi filmpje! Bewegend ziet de auto er nog beter uit!
Mooi filmpje hoor! Maar hebben we nou echt niet een stukje waar we de motor ook kunnen horen? Daar ben ik nou zo verdomd benieuwd naar! :s
Op Youtube zag ik nog een filmpje! Met geluid van de motor! :)
bij search Alfa 8c intikken en dan is het de bovenste(staat ook een alfa75 op) hij duurt 2,41min
thx! ga ik strx ff kijken dan!
Hmm prachtige wagen maar ik had de motor toch wat rauwer verwacht een wat brutere toon. Misschien komt het gewoon niet goed over via youtube…….
wat een mooie uitzicht!
PRACHTIGE AUTO.
iK HOOP ALLEEN DAT ZE HEM DE WIELEN VAN HET PROTO-TYPE GEVEN EN NIET DE VERGROTE 147 VELGEN
Die italianen lopen soms echt achter met hun design,
proberen ze nu een goedkope versie van ferrari uit te brengen?

Mooie auto, maar totaal niet vernieuwend
Mijn inziens een erg klassiek gelijnde auto waarvoor Alfa alle lof verdient. Dat ze hem toch gaan uitbrengen na de eerdere vertraging/ontkenning, mag geen verrassing heten gezien de grote belangstelling vanuit het publiek. Ook met het oog op de terugkeer (eindelijk) van Alfa op Amerikaanse bodem, is het op de weg brengen van de 8C begrijpelijk. Alfa laat eveneens zien dat het na de Alfa GT nogmaals een subliem gelijnde sportcoupe op de markt durft te brengen. Wel jammer dat de Brera qua design geen schijn van kans heeft tussen de GT en 8C. Met andere woorden; een kleinere 8C met een V6 en traditiegetrouw gewoon achterwielaandrijving in plaats van de Brera zou mijn hart echt sneller laten kloppen.
voor mij is dit de mooiste wagen ooit ontworpen
Het is maar best dat deze in productie gaat
voor mij is dit de mooiste wagen ooit ontworpen
Het is maar best dat deze in productie gaat
die lijnen zijn fantastisch
sorry voor 2 maal hetzelfde
ik vind hem mooi, hoor, maar ook een béétje ouderwets
Ik ben 8 okt naar de autosalon van Parijs gweest. Door enkele contacten konden we regelen dat we in de kooi mochten waar de auto stond. hierdoor hebben we de auto van binnen bekeken(erin gezeten), van buiten kunnen bewonderen schitterend en hebben we onder de motorkap kunnen kijken.

kans om er 1 te bemachtigen is overigens bijna nul, want komen als goed is maar 15 naar nederland en zijn al bijna 70 aanmeldingen dusjah:
ik ben nog steeds heeeeel erg verliefd
Geweldig ontwerp wat dan eindelijk in productie gaat, maar……………..
de achterkant zou mi. wat subtieler, ronder vloeiender mogen. Over het algemeen heeft hij vooral ronde vormen. Vanachteren gezien is hij net iets te abrupt afgesneden. Dat lijkt elkaar te bijten.
Gewaagd om te schrijven en misschien niet te vergelijken, maar toch: hij zou van achteren iets mogen hebben van de Wiesmann GT…
Verder geweldig dat zo’n potente beauty het straatbeeld af en toe mag verrijken en tegenwicht kan geven aan de andere pogingen van design.

met vriendelijk gr,
roméo
Een supergave en mooie auto! Sta elke keer te kwijlen bij die foto’s.
Ik heb de 8c Spider op de Auto rai gezien…opslag hopeloos verliefd..tranen…vlinders in m’n buik..en weer eens tranen maar dat heb je met de onbereikbare liefde ;-)

Verder waren er veel mooie auto’s te bewonderen maar het einige welke mijn hart doet sneller kloppen is toch de 8c, kijk naar hem dus ook elke dag (van de foto’s wel te verstaan) dan is mijn dag weer helemaal goed!
ik vind alleen de motor mooi:-)
Beste Henk,

Mag dan wel op een Z4 Coupe lijken maar laten we eerlijk wezen….wat een afgang als we naar de motor-prestatie van deze super-bolide kijken NAAST die van de Z4, toch? Uiteraard mag je qua merk kiezen wat je wilt (Thank GOD) maar tja…..motorisch is dit een verademing t.o. de Z4…..en ja….ik ken de Z4. Fijne auto.

Ed
kirana van kerkvoort
Deze Alfa Romeo Competizione vind ik helemaal te gek!!
Wij krijgen een Alfa Brera, we hadden een Alfa 156, we hebben als lease-auto Alfa GT, en nog een lease-auto: Een Alfa 159 Station. Dus we gaan van Alfa naar Alfa!!
zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo geil…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).