Heftig! Fornasari RR600

Auteur: , 50 Reacties

Fornasari is een kleine Italiaanse autoproducent die nogal bijzondere creaties bouwt. De eerste vraag die opkomt na het zien van de foto is: "wat is het?". Fornasari houdt het zelf op een SUV, maar met 440 cm is het zeker geen grote.

Gelukkig wordt dat gecompenseerd door het monteren van een 6.0 liter V8 afkomstig van Chevrolet. In de Fornasari RR600 levert de V8 600 pk en er is ook versie met 500 pk. Het blijft een SUV, dus een vedergewicht met 1700 kg, maar die 600 pk staan wel garant voor indrukwekkende prestaties. De topsnelheid is 280 km/u en de sprint naar de 100 duurt 3,8 seconden.

Vierwielaandrijving (in meerdere smaken, naar keuze van de klant) is present en een handgeschakelde zesbak of viertraps automaat kunnen ook al door de klant worden gekozen.

Bestellen kan hier, met dank aan SLK55 AMG voor de tip!

Fornasari RR600
Fornasari RR600
Fornasari RR600



50 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
lelijk maar redelijk snel
Héééééééééél apart…. Maar toch heeft het iets :S
opzich wel mooi maar niet egt mijn smaak

en ik moet zeggen (julie kunnen er anders over denken) maar heel ver weg vind ik de voor en achter kant wel een beetje van een cayenne hebben:P
compleet andere prestaties dan dat de buitenkant doet vermoeden!
zeer aparte auto, alleen jammer dat hij er een beetje uitziet als een kitcar.
Nee! Die andere Rick
Ik dacht dat we het er over eens waren dat Italianen mooie auto´s bouwen. What the f*ck is dit dan?!
Zullen we het de Italianen maar vergeven?
Wel leuke prestaties trouwens!
over het uiterlijk is al genoeg gezegd, maar valt jullie niet op hoe klein die schijfremmetjes zijn voor 600 pk en 280 km per uur????
zit ergens wel cayenne in ja. is alleen een belediging voor cayenne. dit is italiaans design met de bijbehorende afwerking,oftewel kut
@ johan

De voorkant heeft inderdaad wel wat weg van de cayenne, maar de achterkant is absoluut geen cayenne, meer een ferrari (zie achterlichten)
zo kun je eigenlijk nog wel even doorgaan:
de motorkap lijkt op die van een tvr met die rare bobbel
en de uitlaten komen van de corvette
en de koplampen lijken op die van de MB e-type

Maar goed, nou houd ik op met dat gezeur over dat hij op andere auto’s lijkt.
het is en blijft een (orginele) italiaan.
Hmm frontspoiler van een cayenne, daarbovenop de koplampen van een Celice GT-four, vervolgens een halve TVR motorkap, achterpartij met 550maranello lampen, en een corvette c6 diffuser/uitlaat gedoe… jah echt mooi :S niet dus… leuk onderhuids, maar de verhoudingen zijn ver te zoeken… net als de schoonheid overigens…
dus net weer 5 min te laat;) eerst verder lezen dan pas posten alex ^^
Die foto’s op de site van die BAJA versie zijn wel AF!
Nog nooit van het merk gehoord en wordt al volop mee geracet
@ tim

Die schijfremmen zijn niet klein, die velgen zijn gewoon mega groot!

nee grapje, best raar inderdaad, misschien is dit een alleen een voorbeeld auto,
want die ramen zijn ook wel erg donker getint.
o nee ik zei net nog dat het misschien een voorbeeld auto was, maar dan is het wel raar dat er een nummerbord op zit, ik weet het ook niet meer, ik kan geen andere redenen bedenken waaron er zulke kleinen remschijven op zitten.
Mooi hoor, dat dit nog bestaat. Kleine zelfstandige autofabriekjes die special wagens maken en zelfs ermee racen (en nog heel behoorlijk ook!)
Minder dan 1700kg is voor een auto met een 6 liter v8 en 4 wielaandrijving behoorlijk goed! Het zou goed kunnen dat de wielen op de foto’s de 23inch “velgen” zijn. Dat de remmen dan klein lijken is dan niet zo gek, in verhouding tot de wielen zijn ze dat ook. Je hebt geen gigantische schijven nodig als de auto minder zwaar is….
Tjaa…. Bijzondere auto. Maar niet helemaal in verhouding! Hij doet mij een beetje denken aan de Lamorghini LM002, alleen is deze wel iets meer gladgestreken!
wel appart…. maar de afwerking laat te wensen over… kijk maar eens onder die chromen schakelaar… mist net een randje van dat rode velours…. wel erg ordinair hoor… rood verlours… met dat slagen printje op de armleuning…. beetje Sjonnie en Anita….
De achterkant doet enorm denken aan de impressies die we totnogtoe van de ALfa 147-vervanger gezien hebben. Estethis verantwoord vind ik dit echter allesbehalve.
Een schoonheid is hij niet, maar wél exclusief. Weet iemand iets over de prijzen?

Wel raar, een Italiaan met een Amerikaanse motor. Zeer contradictorisch.

De voorkant vind ik zeer stoer en zelfs mooi, de achterkant daarentegen…
Maartenunplugged
wat een goor ding… en dan dat te vieze bling bling pookhoesje…

nee sorry, de wansmaak top 10 heeft er mijns inziens een nieuwe kandidaat bij!
Italiaan met amerikaanse motor is niet zo raar: Denk maar aan Iso en De Tomaso. Ook dat waren raspaardjes.
En profile en de achterkant vind ik persoonlijk wel geslaagd, de voorkant daarentegen weer minder. Het interieur mag je wat kleuren betreft eigenlijk niet be-(of ver-?)oordelen: het is wat de klant vraagt, en aangezien deze uit Dubai komt, ontkom je niet aan een zeker kitsch-gehalte…
erg apart . . . . vreemd maar het heeft wel iets!
dit meen je niet wat een lelijke auto
raar… maar eerder exclusief.
en toch heeft het iets…
De prijs van dit rare ding?
wel mooi.
een soort kruising tussen een sportauto een een suv
normaal moet ik overgeven van suv’s(vooral de hummer h1 of de rambo lambo)maar deze is vet cool
wHAha!! ditis echt niet serieus te nemen ik vind hem zeker niet mooi
specs zijn wel helemaaal top

slopen!!
De Bowler Wildcat op z’n Italiaans zullen we maar zeggen:p, indrukwekkende specs, iets minder indrukwekkend uiterlijk. Soort mislukte interpretatie van het motto van Lamborghini: een lijnenspel van vloeiend ronde en scherp gehoekte lijnen.
Ik vind hem lijken op een door een “van achteren aangereden Spyker from Paris tot Beijing via Rome”. En profil heb ik het dan over. De achterkant lijkt wel op een Ferrari maar de “diffuser” lijkt op die van een Corvette.
Grappig bakkie. Niet lelijk maar zeker niet mooi.
Ken Speed Fan
Mijn plus en min punten over deze auto.

+ MOOIE NAAM – APART DESIGN
+ APART DESIGN – REMSCHIJVEN
+ MOOIE VELGEN – GOEDKOOP INTERIEUR
+ INDRUKWEKKENDE PRESTATIES – 4 TRAPS AUTOMAAT


PS : Wat is dat voor een lelijk spul bij de versnellingspook en bij de deuren , en het plaatje wordt echt verneukt ( sorry verpest :p ) door dat goedkope stuurtje.
Cuore sportivo
dat ze dat eens hertekenen als berline ofzo …
ik vind het wel grappig op de site onder de tab NEWS; NEWS -> NO NEWS !!!
Moest het een Japanner/aziaat geweest zijn, zouden de meningen unaniem “lelijk” geweest zijn…
De artikelen die ze op hun wevsite verkopen passen bij het interieur —> FOUT!
hier twee voorbeelden van een fout fornasari artikel:

http://www.fornasaricars.com/eng/50.html
http://www.fornasaricars.com/eng/48.html
@autoblogger

er moet wat aangepast worden in het stukje, de sprint van nul naar honderd verloopt niet in 4 sec. maar in 3.8 sec. het model met 500pk die sprint in 4 sec. en de 600pk sterke motor in 3.8 sec. de 1km sprint gebeurttrouwens in 23 sec. das ook behoorlijk snel.
Ah, de neus van een ’90 Celica E-klasse met Cayenne-gepeperde luchthappers, de achterlichten van een Passat in de kont van een Corvette, het dakspoilertje van een willekeurige japanse hatchback, het stuur van een Muci Evo 7 gekruist met een dode boom en als je je ogen tot heeeel kleine spleetjes knijpt lijken die letters op de voorkant net Ferra..naaah.

Als je perse iets wil wat anderen niet hebben kun je natuurlijk zo’n Fornasali kopen. Of een been laten amputeren.
euhm vind het helemaal niet mooi, bah tis echt een bak op vier wielen die helemaal hoog staat :s weggegooid geld
@slk55 amg: heb het aangepast…
voorkant is mooi, achterkant wat ‘minder’. wat interieur betreft kan je wel zien dat t een italiaan is maar als geheel toch smaakloos.. Prestaties zijn wel top maja hij mag wel kosten denk ik
weet iemand hoeveel deze auto eigenlijk kost?
WTF! Ik had het net met een auto-maat over mooie kleine jaren ’60 Abarths . . . Racket!
hmm.. de le mans op de website van hun.. die is wel mooi. echt!
de Le Mans is gebaseerd op de Callaway Corvette
waar zitten de remmen? :O of moeten die flippo’s jou 1700 kilo afremmen van 280 naar 0? d8 et niet eh…
Tja, de specs zijn inderdaad goed, jammer dat er geen remproef word vermeld…..(Rijk heb gelijk). Een automatische 4 bak is ook niet iets om in de folder te zetten…. En het uiterlijk? Niet voor mij….. This niet elegant, niet glad, niet sensueel, niet origineel, niet functioneel ach…..misschien sportief….
Daarbij heb ik de liefde voor een suf nooit begrepen. Kies een sportwagen, een station, een jeep, een pick-up of een limo… Maar niet de middenweg
tsja, ze moeten daar toch eens een goede plaatwerker aannemen. het golft aan alle kanten.
Heeft wel iets .. niet super, maar wel potentieel..
tja, ik vind de auto niet harmonieus uitzien… de voorkant zie ik niet terugkomen in de achterkant, qua thema. misschien begrijpt niemand mij, maar als je de voorkant en de achterkant van een S-klasse bekijkt, zie je bijv. bij de lichten een zelfde soort design terugkomen en dat vind ik hier in geen enkel element terug.
-Edit: Nutteloze bijdrage-

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).