Mercedes CL diesel en Cabriolet in de pen

Auteur: , 36 Reacties

Wat is mooier dan een Mercedes CL600? Een cabrioversie misschien en als er maar genoeg vraag komt dan maakt Mercedes die. Dat zou dan de vierde cabriolet zijn in het modellengamma van Mercedes, immers de SLK, SL en CLK zijn er ook nog. In Rotterdam rijdt/ reed een kunstig verbouwde 560 SEC Cabriolet en die ziet er toch best aardig uit.

Ook een diesel of 4Matic vierwielaangedreven versie zijn niet uitgesloten. Aangezien de S-klasse die varianten ook kent, is het een koud kunstje om een CL420 CDI te bouwen (via AMS).



36 reacties

Ben benieuwd of dat nog een mooi lijnenspel kan geven! Zo’n grote cabriolet…
Dat er een diesel in komt is natuurlijk niet meer dan logisch, waarin komt tegenwoordig geen diesel meer?
Diesel is nu geen brandstof waar vroeger mee gelachen werd. En vind het erg positief

en nee coupe is lelijk op de cl.
Een cabrio zou een mooi concurrent vormen voor de Continental GTC…
Ben ook wel eens benieuwd wat die met het lijnenspel zal doen!
Silasse… Coupe is lelijk op de CL???? Is de CL geen coupe dan?
@ mvagusta volgens mij wel hè? ;)
die cabrio gaat er zeker mooi uitzien! maar een concurrent voor de continental GTC denk ik niet, die is toch even iets duurder.

op autokampioen staat een impressie: http://www.autokampioen.nl/published/akm/content/afbeeldingen/2006_2/toekomst/0608mercclca-406258_enlarged.jpg

persoonlijk vind ik hem erg mooi eruitzien, alleen die kleur….
mvagusta… ik bedoelde een “retractable roof” (cabrio)
sorry…
en weer WIT! ;-)
Volgens mij wordt het dan een NOG grotere en logge bak. Dan is het niet mooi meer maar dan is het gewoon zielig!
nee sorry slk55 amg, maar die achterkant is niet helemaal mooi! hopelijk in een productieversie beter!

Silasse… geeft niks hoor! :)
@ mvagusta

geeft niet hoor, maar ik snap je opmerking niet.
De achterkant is toch helemaal niet te zien op deze foto, je ziet alleen de voorkant en de (linker) zijkant, hoe kan je dan oordelen over de achterkant?
BMW 6 serie concurrent!
Keep on driving
De impressie van AutoKampioen ziet er niet uit. De S-Klasse is te groot en log om er een mooi ogende cabrio van te maken. Volgens mij krijg je zo’n lange carrosserie ook nooit stijf genoeg voor een goed weggedrag.
Ik lach dagelijks om diesels.
@ Karaya; Waarom lach jij dan dagelijks om diesels?? Ik rij er in eentje en dat bevalt mij toch uistekend. Ik ben benieuwd waar jij dan zelf in rijd.
@Mark

Ik rij een 166 3.0 , met die lachwekkende benzine prijzen van tegenwoordig ga je toch geen diesel rijden?
@ Karaya: lachwekkende benzine prijzen?? Ik weet bij welke pomp jij tankt maar bij de pompstations die ik ken is het eerder een kwestie van zorgwekkende (hoge) prijzen.
Zuinigerd! :lol:
Niets nieuws toch, daar staan wij Hollanders om bekend!
En een moderne diesel trekt die 166 van jou er finaal uit, btw.
@hans

Je moet geen appels met peren vergelijken lieverd.

Als brandstof gratis was zou niemand diesel rijden.

Op de dag dat Ferrari een diesel monteert mag je van mij beweren dat jij je moderne diesel annex olieboot gekocht hebt vanwege de fije motor.

Walm ze tot die tijd.
Hier is nog een impressie van de cabrio, dit maal van autobild:

http://www.blogsmithmedia.com/www.autoblog.com/media/2006/09/cl_cabrio_autobild.jpg

Deze ziet er al een stuk strakker gelijnd uit.
@ Mercedes-Benz

Steek nu alsjeblieft géén dieselmotor, hoe edel ook, in de CL en SL!
@ karaya

waarom geen diesel is het slechter dan.
volgens mij heeft audi toch echt Le Mans gewonnen met een diesel.
@Merc

De Audi diesel heeft alleen maar kunnen winnen door de gunstige regels voor diesels. Als gelijke technische vrijheid voor benzinemotoren toegestaan was dan had die diesel geen schijn van kans gehad.
@ karaya,

Als brandstof gratis was ging je rijden in wat je lekker vindt rijden. Ik weet niet hoe het met jou 3 litertje zit, maar mijn 3 litertje rijdt op 2200 á 2300 toeren wanneer ik 200 rijd. Jouwe, minimaal het dubbele? Lekker… al die herrie in de auto

En vind het een beetje vreemd waarom je alle diesels uitlacht… Ik kan me geen reden bedenken. ‘Zuinigheid’ vind ik een belachelijke opmerking. Er bestaat ook een financiele logica. Breng jij water naar de zee???

Ik had alleen wel verwacht dat als Mercedes dan een diesel wilt gaan uitbrengen in de cl-klasse, ze een 500/600 CDI uit zouden brengen. Had ik persoonlijk eigenlijk al verwacht in de s-klasse.
@C30

Herrie? Ga jij je mond even spoelen! :lol:
Ik ben het helemaal met c30 cdi amg eens, wat wil je nog meer (in het geval van c30 cdi amg) je hebt dan een snelle, zuinige en stille mercedes. dat is toch de idealen combinatie? als er een diesel amg van de slk was geweest, had ik nog serieus zitten twijfelen, uiteindelijk zou ik dan denk ik toch voor de benzine versie hebben gekozen, want het geluid dat uit mijn auto komt is gewoon prachtig! en ik ben bang dat dat bij een diesel veel minder is.
klopt
Dus zijn economische overwegingen van doorslaggevende aard bij aankoop van een diesel.
Karaya, ik weet niet wat voor school jij hebt gedaan, maar denk eens logisch na… Waarom in hemelsnaam zou ik een auto kopen die 3.500euro goedkoper is dan een zelfde auto máár dan met een bijna 2x zo grotere moter???
Omdat je de benzine voor die twee keer grotere motor niet kan betalen? :lol:
oke karaya, je hebt gelijk… erg zinvolle discussie
Beste Dames en Heren, ben hier per ongeluk terecht gekomen en was de niet gericht op zoek naar een zinlosse discussie…. Ik rij met het aller grootste plezier in mijn E55 AMG en ben na elke rit weer als herboren……. gewoon HEERLIJK!!! En zoiets is alleen mogelijk op benzine….. en autoproducenten weten dat ook want anders was er wel een “E55 AMG Diesel”….. Diesel is er nu eenmaal niet om sportief te rijden, maar dat is economisch. Er is dan ook niet één sportief argument te noemen waarom de aanschaf van een diesel verantwoord zou zijn, ondanks dat ook de nieuwe (noem eens wat) Ford Focus 2.0 TCDI lekker vlot loopt en erg vlot door trekt naar de 180 km/h. En als, als, als is al helemaal geen argument, want als ik een sneetje had gehad dan was ik een vrouwtje en geen mannetje :-))) Het was mij een waar genoegen, Rex.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).