De Volvo C30 in Parijs

Auteur: , 30 Reacties

De Volvo C30 was niet meer onbekend en is nu ook officieel onthuld in Parijs.

.

Gebouwd in Volvo’s fabriek te Gent (B)
Medio december 2006 bij de Nederlandse dealers
Opvallende vormgeving met glazen derde deur
Minimalistisch interieur met de bekende Volvo middenconsole
Breed motorenpalet met vijf benzine- en drie dieselmotoren
Zuinige 1.6D motor (4,9 l/100 km)
Zelfde veilige carrosserieconstructie als Volvo S40
Zeer hoogwaardige audiosystemen met optionele iPod- en USB-aansluiting
Verwachte verkoopaantallen: 65.000 per jaar, waarvan 75% in Europa
Naar verwachting is 75% van de kopers nu géén Volvo-rijder
Belangrijkste concurrenten: Audi A3, BMW 1-serie, Mini, VW Golf en Alfa 147
Prijzen vanaf 23.950 euro

Benzinemotoren

Type Configuratie Vermogen (kW/pk) Koppel (Nm)
T5* 5-cilinder in lijn 162/220 320
2.4i* 4-cilinder in lijn 125/170 230
2.0 4-cilinder in lijn 107/145 185
1.8 4-cilinder in lijn 92/125 165
1.6 4-cilinder in lijn 74/100 150

Dieselmotoren

Type Configuratie Vermogen (kW/pk) Koppel (Nm)
D5** 5-cilinder in lijn 132/180 350
2.0D 4-cilinder in lijn 100/136 320
1.6D 4-cilinder in lijn 80/109 240

* Leverbaar met Geartronic automatische versnellingsbak
** Standaard uitgevoerd met Geartronic automatische versnellingsbak

Vergeet ook niet de gallery te bekijken met veel highres foto’s van de Volvo C30.

Volvo C30
Volvo C30
Volvo C30 T5
Volvo C30 T5



30 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
ik vinnd die doorlopende achterruit maar niks..
voor de rest is het best een lekkere hatchback
Ik vind het best een mooie bak! Alleen die middenconsole vind ik maar niks! Veel te klinisch! Zou een goede zaak zijn voor Volvo als ze 75% nieuwe klanten denkt binnen te halen!
Ik denk dat ik aan de achterkan nog moet wennen, maar toch ik vind het een heel geslaagde wagen .. en moest ik nood hebben aan een nieuwe zou ik zeker een gaan kijken bij volvo
Hmmzz…Vreemd dat de 1.6 diesel meer pk heeft als de 1.6 benzine.
Het offieciële persbericht dat rondgestuurd wordt zegt prijzen vanaf 18.950 euro ipv deze 23.950.
Meer dan geslaagd. Kopen!
18950? in Nederland? Kan het me niet voorstellen….. dan zitten er waarschijnlijk geen ramen in die open kunnen en geen achterbank of zo, dat kan echt niet voor een Volvo. Waarschijnlijk de prijs in belgië of zo….
Ik denk dat het wel eens de prijs kan zijn zonder BPM en BTW zaken.

Verder: geslaagde bak, zeker de T5 achterkant (neem ik aan) met de dubbele uitlaten is dik!
De nieuwe 480 ES, maar dan 100% hatchback? :)
mooie auto, eindelijk eens een kleinere wagen(buiten de s40) met minder klasse dan dan de rest van volvo !!! eens een gewone auto, mooi :)
EUREKA! Ik ben er uit! Ik weet eindelijk wat ik van die achterkant vind! Helemaal geen bal aan namelijk! :)
Voor de rest op de velgen na vind ik het wel een leuke auto.
ziet er erg mooi uit. eindelijk komt volvo weer met een kleine volvo, en zie hier het resultaat, prachtig, jammer van die velgen op foto 1, maar hij ziet er voor de rest echt heel mooi uit, vooral over de achterkant ben ik heel erg te spreken, erg mooi die doorlopende achterruit, jammer dat de uitlaten van de concept er niet op zitten, maar die uitlaten van de t5 daar neem ik ook genoegen mee. dit gaat denk ik wel een succes(je) worden.
volvo is goeg bezig!
Boh die T5 heeft er ook mooie velgen op liggen zeg!
Eindelijk een volvo die mensen onder de 40 kunnen kopen. Hoera. Verder een erg mooie auto.
mooi dingetje
Volvo, blegh!! weg ermee.
goed idee van volvo, het was eigenlijk toch wel een ouwe-lullen-merk,
maar hiermee weten ze het jongere publiek toch ook te bereiken, heel erg goed idee
zelf heb ik de C30 al 2x gezien, op de Autobahn, ook vanuit een Volvo,
ik vind het een cool auto’tje, hopelijk komt er ook een Volvo C30R met V6 ofzo, en dan 300 pk :P
Prijzen zijn ook bekend: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5370&cache=no

@ Pieliej, 300pk in de R modellen gaat nog altijd met een 5 cilinder turbo motor. 315pk Yamaha V8 past denk ik niet in het vooronder. Verder zonder achterbank, maar met stoelen zou een middentunnel om een aandrijfas te monteren geen probleem moeten geven in zo’n kleine auto. Normaliter gaat de beenruimte van de middelste persoon eraan.
Instant classic, deze C30. Want one.
De D5 is even duur als de S40 D5. Vaag, want de S40 1.6 is 1610 goedkoper d an de C30 1.6.
Heel subtiel vleugje P1800 en 480, erg goed gedaan.

En profil een beetje de snelle lijn van de Fiat Stilo (overigens mooi ding maar alleen bereden door frustraatjes).
reken op prijzen vanaf 26K in Nederland
best wel grappig karretje hoor:D maar ik vind het interieur helemaal niks veel te simpel….daar is volvo dan ook wel voor”simpel en degelijk” maar het had wel wat spannender gemogen..
@ Wouter

2.4i moet volgens mij een 5 cilinder zijn i.p.v. 4 cilinder. ;)
de prijs/uitrusting verhouding is wel in orde(standaard een stapel airbags, airco, electrische spiegels en een redelijke stereo(op papier) en stabiliteitssysteem) alleen cruise control zijn ze vergeten en lichtmetaal moet je er ook bijkopen. Ga dus maar uit van ongeveer 26.000 voor een C30, maar dan moet je wel zelf bijsteppen want je krijgt daarvoor de 1,6 met 100pk.
A.P.M. van den Goorbergh
Prachtige auto, zal ongetwijfeld een groot succes worden. Maar ik denk dat de echte Volvo rijder er niet in zal gaan rijden. Deze zal dan toch kiezen voor de S40 of V50. Er komt gewoon een nieuwe jonge doelgroep op af die nu nog in een Audi, BMW, VW Golf of Alfa rijdt. Een goede zet van Volvo maar de genoemde merken zullen ook terug slaan met goede inruilprijzen om de klanten te behouden, en of Volvo daar tegenop kan? Dat zal de tijd uit moeten uitwijzen. Maar een ding is zeker, de concurrentie krijgt het wel heel moeilijk.
roger k

Ben trots op volvo, dat ze eens een kleinere uitvoering maken.
Dit zal de andere merken niet in de koude kleren gaan zitten.
Een volvo is sterk en zeker heel erg veilig .
Ik denk en hoop dat het een succes word.
hoop zelf dat er een c30 op diesel komt
voorkant ok, achterkant lelijk
Lijkt inderdaad zowel van de zijkant als achterkant op een Fiat Stilo, die al bijna vervangen wordt! Voorkant stoer, wel mooi alternatief voor SUFFE Golfs en Astra’s, en voor slechte Italianen (waaronder Stilo zelf)
(ben zelf Stilo rijder :-))
Prachtige wagen. Alleen erg weinig prijsverschil met de s40. Erg onhandig die achterruit. Hoge tildrempel en weinig bagageruimte. Voor de rest prima auto.
Ik ging er helemaal voor (de C30) toen ik de auto nog niet goed van binnen had bekeken. Helaas is de achterbank maar 2 plaatsen groot, een vette minpunt vind ik.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).