Oranje Porsche 911 GT3 RS en Targa 4S

Auteur: , 23 Reacties

Wit is het nieuwe zilver en oranje het nieuwe zwart. Of niet en dan is oranje gewoon een gave kleur. De autoshow in Parijs werd gedomineerd door wit en zilver, dus dan is wat afwisseling welkom en Porsche snapt dat.

Dus namen ze een oranje GT3 RS en Targa 4S mee. Nog even opfrissen: de GT3 RS is nog lichter dan de GT3 en met 415 pk sprint die in 4,2 seconden naar de 100. Topsnelheid is 310 km/u, wat me voldoende lijkt in het Nederlandse verkeer.

De Targa 4S heeft een mooi glazen dakje wat open kan, 355 pk en vierwielaandrijving.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 Targa 4S

Porsche 911 Targa 4S
Porsche 911 Targa 4S
Porsche 911 Targa 4S



23 reacties

Ik kan me nog herinneren dat de vorige variant van de GT3 RS wit was, met rode striping en velgen? (zelfs geen porsche badge, maar een sticker op de motorkap) Oranje met zwart staat em goed overigens… niet echt onopvallen daarentegen;)
Het blijft mooi, zo’n pure variant van een al briljante sportwagen! Volgens mij gaat deze straat-racer hoge ogen gooien op het circuit als hij wordt getest tegen andere sportwagens zoals de Ferrari F430 stradale.
Ben ik de enige die Targa lelijk vindt? Lijkt wel een vrouwen auto. Heb geen idee of dat zo is!!!
Ik vind de targa echt vet, en de kleur oranje vind ik ook heerlijk..
de kleuren komen niet tot hun recht bij deze foto’s, de RS is vaker geel dan oranje hier. Anyway die oranje (of groen) is natuurlijk gedaan omdat de orginele 2.7 ook in oranje/groen kon. Dat ze wit als kleur achterlaten verbaast me dan weer wel.
Vooral de GT3 RS is behoorlijk mooi, vind alleen de spoilers wat minder. Ben niet zo onder de indruk van de verbeteringen van de RS tegen over de “gewone” GT3. Ze hebben wat carbonfiber toegepast en de achterkant verbreedt maar zoveel lichter (ik dacht 20 kilo) is die daarvan niet geworden. Feit blijft natuurlijk wel dat het een hele goede circuitauto zal zijn
Ik begrijp het ff niet. Ik betaal ong. 30000 euro meer voor de RS dan de normale GT3 en ik krijg er voor terug?! What exactly?….1/10 van een seconde sneller naar de honderd misschien?……Ik ga toch liever voor de GT3 die vind ik er gewoon beter uitzien.
En die andere Porsche is natuurlijk geen Targa. Das gewoon een 911 met een schuifdak!
@Type-R: de kleuren komen op mijn beeldscherm aardig overeen met hoe het echt was, misschien dat de 3e en 4e foto iets te geel zijn (overbelicht?).

En wat bedoel je met “Dat ze wit als kleur achterlaten verbaast me dan weer wel”, je had verwacht dat de GT3 RS net zoals de GT3 in het wit zou uitkomen?
Deze 2 zijn echt awesome, 2 echt mooie Porsche’s.
porsche is the best :D
Ken Speed Fan
Porsche blijft het zelfde ( SAAI DUS :P ).

Ik vond de witte GT3 RS ( wit met rode stickers ) veel mooier.
Prachtige auto’s natuurlijk! maar dan niet in het oranje…
Jan-Jaap-Karel-Kees
Ik vind het jammer, de RS is best mooi maar bij de vorige had ik het idee, kijk dit is een bijzondere auto, dat heb ik bij deze niet. Waarschijnlijk omdat je de voorbumper ook gewoon op je carrera kunt bestellen. En dat wit met striping had gewoon wat, meer dan oranje.
Pipo_de_Clown
et gaat niet erom wat je betaald voor de wagen, maar de mogelijkheden die je ervoor krijgt.

Je rijdt in de dikste porsche op de GT2 en Carrera GT na… esteem heet dat, ook al kan 90% van de kopers er niets alles uit halen wat erin zit. Een GT3RS staat gewoon leuk naast de F360 Stradale / Bentley Mansory van je poker vriendjes in de parking onder et holland casino (zie ze weleens staat (a))

Who gives a shit about wat een wagen kan… maakt mij et uit of ie 700pk heeft of 500, et gaat alleen fakking hard, liever een bak die ontzag wekt met 500pk en dikke knaken gekost heeft… dan een toyota supra drift wagen met 700pk, heel leuk allemaal maar je rijdt er wel mee voor aap natuurlijk. Net als zoon simpel Ariel Atompje
Pipo_de_Clown
of… zou jij met je GT3RS in de slipstream gaan hangen van je voorganger op de A2? neem jij de afslag ALTIJD met 140 ipv 50 advies snelheid? ben jij ook zoiemand die elke ochtend de bandenspanning aanpast aan de temperatuur van die dag? wil jij ook zo graag later remmen voor de afslag dan die Suziku Alto die naat je rijdt? ha ha… kijk prestaties zijn leuk, maar de uitstraling van de wagen is belangrijker voor het alledaags gebruik ;)

maargoed dat is zo maar mijn mening, ik denk alleen wel dat dus echt NIEMAND zoals mijn voorbeeld ooit met die dingen rijd, behalve die ene dag vrij rijden op zandvoort om je speeltje is goed uit te testen. Want tijd om dagelijks circuit te rijden hebben gasten niet die over de 2 ton aan een wagen kunnen besteden, dus…
Ik snapte het toch al niet, dat geouwehoer over roadsters, cabrio’s, spiders en targa’s. Maar nu blijkt dat duitsers zich ook Targa mogen noemen volg ik het helemaal niet meer.

De GT3 RS vindt ik een veel mooiere orange
blijft lachen met die clown…… als het zo belangrijk voor je is wat andere van een auto vinden dan ga je het nog moeilijk krijgen. Er is namelijk altijd iemand met een duurdere, snellere, brutere, etc… auto.
Waarom loopt de raampartij van de Targa aan de zijkant achter in een punt toe en is die niet in de klassieke ronde Porsche-vorm? Wellicht dat dat veroorzaakt dat AutoGekkk de auto een vrouwenauto vindt lijken.
@ Relax: dat is altijd al zo geweest bij de targa’s en heeft met de afkomst van de cabrio te maken
en porsche was niet de enige met een oranje auto op de autoshow: http://www.blogsmithmedia.com/www.autoblog.com/media/2006/09/dsc07457.jpg
@Autoblogger

nee ik bedoel de orginele 911 2.7 RS uit 1972, DE kleur daarvoor is wit met rood. Zoals wat ze ook deden met de 996 RS
Type-R je hebt helemaal gelijk! de eerste RS was wit met rooie streep onder met carrera RS en de 996 GT2 RS is dat ook zo! wit met rode of bij deze type blauwe streep onder! maar k vindt de orange GT3 RS wel vet uitzien!!!!!!
Gewoon 2 verschrikkelijke mooie sportauto,s

the best there is !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rene

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).