Subaru Legacy STI

Auteur: , 27 Reacties

De Subaru Legacy is één van goed bewaarde geheimen in de autowereld. De Legacy rijdt prima, ziet er fatsoenlijk uit, maar wordt nauwelijks verkocht in Europa. Misschien kan een sportievere Legacy STI daar wat verandering in brengen.

De Legacy STI is gebaseerd op de 2.0 GT, die met de 260 pk en 343 Nm (uit een 2.0 viercylinder) best vooruit te branden is. Motorisch heeft STI dan ook niets verandert, maar er zijn wel diverse andere wijzigingen. De voor-, achterspoiler en 18″ velgen zijn vooral voor het uiterlijk, maar er zijn ook Brembo remmen gemonteerd en Bilstein dempers. Ook de uitlaat moest wijken voor een sportiever exemplaar. In het interieur vinden we andere lederen sportstoelen en de teller heeft voortaan een maximumsnelheid van 260 km/u.

Met dank aan SLK55 voor de tip!

Subaru Legacy STI
Subaru Legacy STI
Subaru Legacy STI
Subaru Legacy STI



27 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Ziet er wel vet uit
Jammer dat je ze zo weinig ziet, want het zijn goede auto’s
Tja na de 1e foto wou ik net gaan schrijven dat dit er zeer goed uitziet en dan zie je vervolgens de andere foto´s en dan is ineens het enthausiasme weg.
Qua uiterlijk blijf ik de Legacy een verdomd mooie wagen vinden. En als hij rijdt als de Impreza STi ben ik helemaal tevreden :D
De prestaties zijn ook niet mis dus wat wil je nog meer ;)
Ja die onderste foto ziet eruit als die gepimpte Sub van autoweek!
Hoewel het exterieur van de pre-facelift versie mooier is, blijft het een toffe bak. Goede kwaliteit, goede rijeigenschappen, onderscheidend en vreselijk onbekend. Helemaal in de snelle uitvoeringen een feestje.

Opvallend: hier in Nederland (en de rest van Europa?) hebben we de 3.0R Spec. B, een zes-cilinder boxer zonder turbo goed voor 245pk en een sprint van 0-100 in 6,9 seconde. In Amerika verkopen ze een 2.5GT Spec. B, een viercilinder met turbo goed voor 243pk. En dan is er ook nog een 2.0GT 260pk sterke viercilinder turbo voor Japan? Wat een gedoe.

Dat STI pakket mogen ze wel weglaten: het subtiele uiterlijk van de Spec. B. is juist één van de meest sterke punten van de Legacy.

De volgende stap is natuurlijk de allereerste diesel boxer motor volgend jaar; doordoor zal de Legacy een stuk minder exclusieve verschijning worden, vrees ik.
de achterkant is het gewoon nét niet, en da’s jammer want die neus is zeer netjes
@ mr R. Zet op die 3.0 R eens een biturbo , dan VLIEGT hij voorruit :)
Heeft deze ook 3 sperdifs?
Jammer dat de voorkant op de e60 lijkt
Ik vind hem er mooi, en snel uitzien, ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Ik vind vooral die 4 uitlaten erg mooi, en die voorkant is ook erg netjes gedaan.
Ik vind het wel jammer dat je ze zo weinig ziet want ze zijn harstikke mooi, en meestal ontzettend snel (zeker deze STI), maar aan de andere kant, is het juist leuk dat ze zo uniek en bijzonder bliven. Dit is goed alternatieve voor de duitse stationwagons. maar geef mij toch maar mijn allroad, die heeft (vind ik) toch net even wat meer stijl.

wisten jullie dat er ook een forester sti bestond? ik kwam net een foto tegen op het net:

http://www.autoblog.com.es/fotos/subaru/forestersti3.jpg
http://www.sportbilen.se/bilder/bilder/forestersti2006.jpg
http://carsmedia.ign.com/cars/image/article/608/608656/preview-2006-subaru-forester-sti-20050429041146280.jpg

Of is die forester alleen maar bij een concept gebleven? weet iemand meer?
@SLK55: Ik denk dat de Allroad ook iets beter valt bij moeders….. lol (deze station had ik je ook aangeraden, remember?)
Ik vind de 3.0R Spec B mooier dan deze.
De spoilers zijn een beetje onnodig vind ik.
Wat ze wel mogen doen is de auto verlagen en die Brembo remmen.
Maar wel de velgen van de Spec B eronder.
Die Forester STi is vulgair! Ik vind deze Legacy Sti wel geslaagd. Ik hoop dat ie ook hier op de italiaanse markt wordt gebracht, wellicht dat de verzekeringspremie dan wat betaalbaarder wordt (gaat hier vnl. over cilinderinhoud, 3L onevenredig duur!), zo heb ik een goed argument bij moeder de vrouw om de huidige Forester te vervangen!
@ wooody

Ja, dat weet ik nog wel, ik heb er zelfs in proefgereden (in de 3.0). Dit is een geweldige auto, van de buitenkant is hij bescheiden, maar als je hem op de sport stand zet, en het gaspedaal diep indrukt, dan weet je niet wat je overkomt. Toch hebben we (mijn vrouw en ik) uiteindelijk voor de a6 gekozen, omdat wij die net wat mooier en stoerder vonden, en de a6 ik ook behoorlijk snel hoor.
beloofd op het gebied van prestaties heel veel maar een a6 allroad is wel iets mooier idd.
Het uiterlijk is wel stoer maar het heeft het net niet helemaal.
wat moet dit kosten?? en wat zijn zijn concurenten

maken!!
tom van belgie
vete kar man
ik denk dat dit een van de meest ondergewaardeerde auto’s is van dit moment
ja dat zou best kunnen want het is een geweldige maar wat anonieme auto. De auto’s die kwa ruimte concurenten van deze auto zijn. Zijn comfortabele zakenauto’s en dat is deze nou weer totaal niet dus volgens mij heeft deze auto zit hier iets mis met de doelgroep.
best strak voor een lijkenbak… ;)
Ik vind het echt een supermooie auto, maar ja Subaru heeft hier niet echt een goede naam, wat jammer is, want ze bouwen gewoon goede auto’s.
Subaru Legacy STi
[…] All’esterno la Legacy STi si distingue per i cerchi da 18″, per gli spoiler. Freni e ammortizzatori hanno ricevuto un bell’upgrade (Brembo i primi, Bilstein i secondi). Anche il sound dello scarico ha ricevuto qualche attenzione. Come per gli altri modelli speciali di casa Subaru, è difficile dire se e quando arriverà in Italia. Via | Autoblog.nl PUBBLICITÀ PUBBLICITÀ postato da Luca il venerdì 06 ottobre 2006 in: […]
dr is natuurlijk een heel simpele verklaring voor het feit dat je Subaru’s niet vaak ziet: Wat denk je dat die dingen kosten?!?! Kwaliteit komt nou eenmaal met een prijskaartje. het zijn gwoon super goede auto’s. en verder vind ik dit egt een mooie auto. het ziet er allemaal gwoon netjes uit, niet te veel opsmuk e.d. het is gwoon mooi allemaal.
Beste Mensen. Ik zelf ben abslouut niet ontevereden over mijn STI.. maar er is 1 klacht.. op een tank van 55 liter kom ik meestal niet verder dan 320-350 km.. soms nog minder.. Subaru kan dus wat mij betreft 2 dingen doen; of een grotere tank monteren( die neem ik aan dus wel in die legacy zal zitten) of nu toch echt eens gaan proberen die auto’s zuiniger te laten rijden.. Elke keer weer zie ik tot mij verbazing die verbruiken bij een audi S3 oid .. die rijden gewoon allemaal (en tegenwoordig hebben ze bijna net zo veel vermogen) gewoon 1:12 .. Oh er is nog een optie.. een snelle diesel er in en dan zullen de verkopen bij Subaru zeker stijgen…
Subaru, da’s eigenlijk het enige toffe Aziatische automerk. Zo denk ik er alleszins over. Lekker atypisch doen, boxermotoren, vierwielaandrijving, bijzonder goeie kwaliteit, zeker de Legacy helemaal niet lelijk.

En de heren van Subaru zijn bezig aan een boxer-diesel, stel je voor. Ik hoop dat Subaru kan blijven overleven en ik ben er zeker van dat ze dat ook zullen doen dankzij die o zo noodzakelijke diesel.
Wachten wachten en nog eens wachten.
Al heel lang wacht ik op de turbo versie van de legacy in europa.
Bijvoorbeeld de Legacy 2.5GT of de 2.5XT http://home.quicknet.nl/qn/prive/pa.vandervlies/images/Legacy/07MY_legacy_GT.pdf
En nu moeten we ook nog tot eind 2007 wachten op de diesel.

Overigens moet ik zeggen dat de kleurstelling mij wel bevalt.
http://home.quicknet.nl/qn/prive/pa.vandervlies/images/Legacy/legy3.jpg
weet iemand de et waarde voor de subaru legacy 3.0r?
alvast bedankt
jaja pracht van ne auto… jammer da hij duur is in aankoop (en belastinge)
voordeel is wel da ge 10 keer minder der mej naar de garage moet!!
de garagiste hebbe nooit meer als 2 auto’s binne staan omda ze bijna nooit stuk gaan, bij bijna eender welk merk als ge naar garage moet moogt ge een week of meer wachte, bij subaru mss 1 of 2 dage…
vanaf nu op autosallon mej den dieselmotor zal waarschijnlijk wel de verkoop stijge en gaan we der wel wa meer zien rondrijden. subaru rules ma is te weinig bekend hier in europa…
ah trouwes aan da verbruik hebde nog een ander optie…leg der een LPG tank in en ge hebt op een jaar of zelfs minder uw instalatie der al uit… jammer en stom van regering is da ge der meer takse op moe betale…hoe lomp kunne ze zijn, ’t is verdorie 100 keers beter voor milieu, just gelijk mej plantaardige olie..hier in belgieland verbiede ze’t, in duitsland krijge ze der ne premie voor… klein contrast toch wel…
onze legacy touring van 9 jaar oud is nog altij in topvorm, zowel in optrekke als in trekkracht, vandeweek nog 2 vastgeslipte auto’s uit de wei getrokke… ne kleine volgelade vrachtwage was net iets te zwaar en zat iets te diep

Greets

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).