Bitte ein Benz, deel I: de C-klasse

Auteur: , 69 Reacties

Het is deze week Mercedes week op Autoblog, zoals we al konden lezen in diverse artikelen (en reacties). Dat was Appeltje ook opgevallen, hij haakt er dan ook spontaan op in met zijn Bitte ein Benz fuilleton in 45 delen. Deze week deel één!

Met het speciale verzoek van Jim om aardig voor elkaar te zijn in de reacties.

Generatie W202

Mercedes-Benz C28 AMG

We beginnen meteen al met een auto die zich voordoet als meer dan hij is, want het gaat hier slechts om een opgeleukte C280. Er is dus niets interessants gedaan met de motor, alleen wat geinige dingetjes aan het uiterlijk en een andere ophanging voor een betere wegligging, veel meer is er niet over het model te vinden. Ik heb mijn “Alle auto’s 1995” er maar even bij gepakt voor wat aanvullende informatie over de C280. Er ligt een 6-in-lijn van 2,8 liter voorin die 142kw levert, daar kom je best goed mee vooruit, maar de meeste auto’s uit de woensdagspotdagafdeling zijn toch vlotter. In 1995 kostte de auto 96.250 florijnen, veel geld!

Mercedes-Benz C28 AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C28 AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C28 AMG - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz C36 AMG

En toen kwamen we bij de eerste echte AMG aan. In 1995 kostte die maar liefst 154.950 gulden, dat is 58.700 gulden meer dan de C280! Dan heb je een ongeblazen 6-in-lijn van 3,6 liter met 206kw, en de topsnelheid bedraagt de bekende 250km/u, uiteraard begrensd, want o-wee als je dat niet zou doen. De auto heeft ten opzichte van een huis-tuin-en-keuken W202 een iets andere voorbumper, andere velgen, en zeer opvallende uitlaten: twee rechthoekige pijpjes, vrij klein wel. Een redelijk onopvallende auto waarmee je dus leuk mee kan verrassen voor het stoplicht. Er zijn er ruim 5.000 van gemaakt, dat zou je niet zeggen als je er goed op let. Ik heb er inmiddels twee kunnen vastleggen. Ter vergelijking: Van de Arnage Red Label zijn er ongeveer 2.300 en daarvan zie ik tientallen verschillende exemplaren per jaar.

Mercedes-Benz C36 AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C36 AMG - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz C43 AMG (-Combi)

De C43 AMG ben ik al een stuk vaker tegen gekomen, terwijl daar maar een stuk of 1.100 exemplaren van zijn. De auto is van dezelfde generatie als de C36 AMG, maar nu ligt er een 4,3 liter V8 voorin! Die levert echter niet reusachtig veel meer vermogen, 225kw. De acceleratie van-nul-tot-honderd werd er ook niet heel veel sneller op (eerst 6,7 sec., deze 6,5 sec.), maar de heren van Mercedes-Benz wilden er natuurlijk wel meer voor vangen. 189 mille voor de sedan en bijna 194 voor de combi! De C36 AMG was trouwens niet leverbaar als combi. Het grootste verschil dat ik kan ontdekken met zijn 3,6 broeder is de set uitlaten, deze heeft ovale. De zijskirts zijn ook iets stoerder.

Mercedes-Benz C43 AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C43 AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C43 AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C43 AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C43 AMG - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz C43 AMG Combi - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C43 AMG Combi - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C43 AMG Combi - Foto © Jim Appelmelk

Generatie W203

Mercedes-Benz C32 AMG (-Combi, -Sportcoupé)

Na ongeveer acht jaar was het wel eens tijd om het model helemaal te vernieuwen. Deze generatie noemde men W203. En natuurlijk kon de AMG afdeling ook weer aan de slag voor een nieuw topmodel, deze keer uitgerust met een 6 cilinder van 3,2 liter, en wel in V-configuratie. Nou zou je kunnen denken dat het een achteruitgang is, cause there’s no replacement for displacement, maar dat is er dus wel. We noemen het: Een mechanische compressor. Zonder dat komt er maar 160kw uit (218pk), met de compressor levert het blok maar liefst 260kw (354pk)! Waar de C43 AMG niet veel sneller naar de honderd ging dan de C36 AMG, is dat hier heel anders. In 5,2 seconde! De auto was ook leverbaar als combi, en ik kom er zojuist achter dat er zelfs nog een sportcoupé is geweest! Die werd blijkbaar zo erg slecht verkocht dat hij zelfs nog nooit is gespot door één van de leden van AG (in ieder geval niet voor het moment dat de C32 AMG daar werd verwijderd). En ik heb nog wel heel lang gedacht alle modellen C klasse AMG te hebben vastgelegd… Er zijn er ongeveer 3.800 van gemaakt.

Mercedes-Benz  C32 AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz  C32 AMG - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz  C32 AMG Combi - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz  C32 AMG Combi - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz  C32 AMG Combi - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz  C32 AMG Combi - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz C55 AMG (-Combi)

En dit is de huidige C klasse AMG. Er ligt een V8 in van maar liefst 5,4 liter! Echt enorm voor zo’n autootje als dit vind ik. Het blok is terug te vinden in heel veel recente AMG’s, maar de afgelopen tijd zijn er al redelijk wat vervangen door de 63 AMG. Ik heb zelfs al een filmpje gezien van een voor 2008 geplande C63 AMG!. Maar om weer even terug te komen op het blokje voorin, dat is weer eens een ongeblazen blok, zoals het ook ligt in alle wat oudere 55 AMG’s, plus nog in de huidige CLK en SLK. Omdat er maar weer eens geen kompressor op zit, levert de motor maar 13pk meer dan de voorganger. Het is dan ook voornamelijk in het voordeel van het koppel geweest: van 450 naar 510nm. Naar de honderd maakt dat niet zo veel uit. Het uiterlijk is redelijk duidelijk veranderd, de voorbumper is veel groter geworden en er liggen 4 in plaats van 2 pijpen onder, en het bekende “V6 Kompressor” is van de zijkant verdwenen.

Mercedes-Benz C55 AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C55 AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C55 AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C55 AMG - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz C55 AMG Combi - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C55 AMG Combi - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C55 AMG Combi - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz C30 CDI AMG (-Combi. –SportCoupé)

Een zeer bijzonder idee was het om eens een diesel AMG op de markt te brengen, voor mensen die wat goedkoper sportief willen rijden. Daarnaast natuurlijk ook om diesel te promoten als niet-meer-duf-en-sloom. Er ligt een 3,0 liter direct ingespoten vijfcilinder in met 231pk:, dus 0-100 in 7,0 seconde, en een top van krap aan 250km/u. Het is dus vast een zeker een snelle auto die ook nog best zuinig en goedkoop rijdt (gemiddeld 1:13!), maar het concept kwam niet van de grond. De foto’s van de C30 CDI AMG Combi hebben hier zelfs al eerder gestaan, want ik heb nooit een ander exemplaar kunnen spotten. Je zult dus goed moeten zoeken om er eentje tegen te komen, mijn totaalscore ligt op 2 Sportcoupé’s, 2 Sedans, en één Combi in alle jaren dat ik er op let! In 2004 verschenen nog enkele tientallen exemplaren als facelift, zoals de afgebeelde combi. Op foto 3 van de combi trouwens nog een leuke combo met een E55 AMG. De auto kostte in Nederland 74 mille voor de sedan, 76 en-een-halve rug voor een combi, en 68 mille voor een sportcoupé.

Mercedes-Benz C30 CDI AMG Sportcoupé - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C30 CDI AMG Sportcoupé - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C30 CDI AMG Sportcoupé - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz C30 CDI AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C30 CDI AMG - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes-Benz C30 CDI AMG Combi - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C30 CDI AMG Combi - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz C30 CDI AMG Combi - Foto © Jim Appelmelk



69 reacties

Heus, ik waardeer jullie enthousiasme maar ik kan hier niet warm van worden. Sorry.
Leuke spots, met veel info. Echter zolang agrarisch en kmaper nederland zich nog verplaatst in dergelijke auto’s met name de W202 kan ik er niet warm van worden. het design is hoekig, maar niet spannend zoals sommige auto’s van die tijd wel hoekkig, maar ook spannend waren.
deze zijn niet leuk beetje oud en zo
Je ziet op de foto’s gewoon allemaal C-klasses en daar blijken dan – volgens de typeplaatjes – veelvermogende motoren in te zitten. Behalve wat spoilers en dikke velgen/banden is er NIKS BIJZONDERS TE ZIEN. ’t Zijn ook geen zeldzame auto’s of zo. Het is allemaal supersnel (en superduur) spul, dat wel. Maar voor mij niet begeerlijk. Sorry, ik moet nu weg, mijn taxi staat te wachten.
Love it or hate it… Dit is een documentaire, een stukje geschiedenis, een naslagwerk. Klasse! Misschien moeten Appeltje zijn stukjes ook op Wikipedia.
Phew! Ben ik ff blij dat ik het met de reeds eerder gegeven comments eens kan zijn!
Kan ik tenminste niet uitgemaakt worden voor Mercedes basher! ;)
Ik heb deze een tijdje gereden in de C200Kompressor ‘last edition’ uitvoering gereden:

http://static.autoblog.nl/images/wp/gespot/23/mercedes-benz_c-43-amg-combi_01.jpg

En ik kan alleen maar zeggen dat dat een super auto was. Onopvallend en niet spannend, maar wegligging, comfort en praktisch tot-en-met. Jammer dat het niet de C43 Combi was, want dat was vast nog leuker geweest…
-edit: loze bijdrage-
Leuk setje, maar ik moet toch zeggen dat die kleine amg’s me weinig/niets doen ..
Maartenunplugged
Ik heb mercedes altijd al bakken gevonden voor taxichauffeurs en fantasieloze, saaiie 50+ers…

en dat vind ik nog steeds… al stop je er een veyron motor in, het is en blijft een taxi.
When will the hurting stop…..

Normaal waardeer ik het werk van appeltje enorm maar deze keer…… NEE… kansloos tot en met…

p.s. appeltje ik hoop dat dit een flauwe grap van je was…… :P
CLK DTM AMG!!
dat is de beste auto die je kan krijguh en dan het liefst cabrio he;)
Jaren geleden ben ik eens meegereden in een C 36 AMG sedan en ik moet zeggen, dat trok heerlijk hard op. Power op overschot voor de Belgische wegen. Coole kar.
“Met het speciale verzoek van Jim om aardig voor elkaar te zijn in de reacties.”

Jongens, jongens wat een waardeloze reacties hierboven !
( blijkbaar weten/kunnen jullie het allemaal beter )

Ik ben persoonlijk ook geen “ster”-fan, maar kan dit topic wel waarderen.
Mooie documentaire/evolutie/info over de c-klasse van Mercedes.

Zoals jullie kunnen lezen is dit pas deel 1 van 45 en dus zullen er ook nog wel andere modellen/merken aan bod komen zodat er voor iedereen iets tussen zit.

@ Appeltje : Thanks
Beste schrijfer,

Erg leuk verhaal, zelf helemaal mercedes fan en met name de C36 vind ik een imposante verschijning. Rijdt momenteel ook met een w202, wel is waar geen AMG, maar wel een fijne en vlotte wagen.

Het verhaal dat mercedes taxi’s-autoos zijn, dat weet iedereen en moeten we maar niet over gaan discuseren. Kan het me best begrijpen, kom namelijk ook nooit een JTD of 530d tegen die na 2,5 ton nog draaien als een zonnetje

De mensen die hier slecht commentaar geven, zijn waarschijnlijk liefhebber van een ander merk. Zal een paar merken noemen BMW, Fiat, Volkswagen Alfa. Jammer dat voor auto-leken dat de speciale modellen als de M-series, abarths, GTI en GTA’s ook niet opvallend zijn en verder ook geen toevoeging hebben of ooit zouden krijgen..

Merken als Porsche, ferrari en Lambogini zijn daarintegen ras sportwagen en maken op iedereen indruk, dan wel niet op de prestaties dan wel om de tijdloze vormgeving….


Groetjes Wim
(let niet op mijn spelling, ben geen dokter in de Nederlandse taal)
ik had een deja-vú of hoe dat ook mag heten.. ik heb namelijk recent een C43 verkocht in chromaflair kleur (optie 17000 gulden (!!)) 7 stuks nieuw in nl geleverd.. een bovenstaande lijkt er exact op. ik kan alleen niet goed zien of het een chromaflair kleur is…

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KPYH6A7Z
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GCOXNQYW
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YUFX4PLR

Qua rijden is het overigens absoluut geen sportauto, maar echt een (heerlijke!)sportieve sedan, met een zeer vlotte motor. Een bmw 330i rijdt al opwindender, puur door geluid en onderstelafstelling.
Ik ben het volledig eens met S-andy..

Ik vind autoblog.nl een erg goede site omdat er altijd het (meeste) laatste autonieuws op staat, alleen is het erg jammer dat er dan altijd weer van die mensen zijn die het gewoon niet halen om er nuttig of constructief commentaar bij te schrijven. Als je niks beters te melden hebt, laat het dan gewoon. Opmerkingen zoals: “Zijn me niet duur genoeg, niet nieuw genoeg, exclusief genoeg etc.” hoef je er allemaal niet bij te zetten omdat driekwart van jullie deze AMG C-klasses, of zelfs een C180 toch niet kunnen betalen.

Er zijn mensen die echt geinteresseerd zijn in de geschiedenis van auto’s, en als je het niet bent druk je op de “Terug” knop en ga je naar een post die je wel aanspreekt. Ik was graag de eerste geweest die zo iets te zeggen had, maar gelukkig zijn er mensen zoals S-andy die mijn mening delen.

Terug naar de oorspronkelijke post: Leuk stukje geschiedenis! Jammer alleen dat er niets over de voorloper van de C-klasse instaat, de 190-serie (W201). Ik wist nog niet zo veel over de AMG versies van de C-klasses, dus erg interessant! Bedankt!
aah.. een post naar mijn hart :) Ik rijd al jaren in een C-klasse en dan is het altijd leuk de toppertjes van het genre de revue zien te paseren. Helaas is het nooit en AMG geworden, maar heb wel een C 250 TD uit ’96. Een topdiesel uit die tijd. Let wel 150 pré cdi/tdi pekaatjes. Deze beleef ik, moet ik zeggen, als een C 25 TD AMG… Maar goed, die had je toen helaas nog niet.
p.s: ik ben het trouwens roerend eens met 190e en S-andy en bedankt nog Appeltje!
Maartenunplugged
ach wat voelt ieder zich op zijn teentjes getrapt. Als een aantal mensen hun mening uitspreken zal daar vast een reden voor zijn ofniet? Zou je dit verhaal over de Saab 900 Classic net zo interresant vinden? Of over de Volvo 940 Polar? of over de vw passat? of de levensloop van de renault 25’s?
oke dit is misschien niet vooor iedereen een leuke spot maar voor de liefhebbers zeker wel en ze zijn stuk voor stuk super exclusief , Appeltje knap werk zo reeks van C AMG’s
misschien niet maar dan zou ik er niet zo een waardeloos stuk commentaar leveren als: “Ik heb mercedes altijd al bakken gevonden voor taxichauffeurs en fantasieloze, saaiie 50+ers…

en dat vind ik nog steeds… al stop je er een veyron motor in, het is en blijft een taxi. ”

Ik zou er gewoon niets bijzetten… Verspil ik mijn tijd ook niet, toch?
die vorige post was voor maartenunplugged
ohja en zouden jullie wa meer andere merken posten ipv audi, ben die merk echt beu aant zien altijd audi audi audi
hoewel ik een groot fan ben van AMG, word ik van die oude c-klasse amg’s niet warm. Die c55 amg met zwarte velgen vind ik er wel heel strak uitzien. jammer alleen dat het niet de orginele velgen van amg zelf zijn.

Ik ben benieuwd naar de volgende delen, bedankt Jim!
@Maartenunplugged: Je kunt niet naar alle monden koken. Waar het om gaat is dat iemand (Appeltje in dit geval) zijn best heeft gedaan om een inhoudelijk stuk te schrijven, dat de liefhebber absoluut zal aanspreken. Ik kan me ook goed voorstellen dat het je helemaal niet boeit, want smaken verschillen nu eenmaal (gelukkig maar) en dat is natuurlijk prima. Echter, in het geval dat het je niet interesseert, mag je best kritiek geven, maar dan graag een beetje opbouwend, of nog veel beter, gewoon niet, dan spaar je je energie voor het reageren op artikelen die je wel boeien.
@ carfreak

jij bent zo boos dat je niet eens meer normaal kunt schrijven c.q typen.
@Carfreak: niet zo aanstellen!
En kijk even naar het linkermenu! We posten bv veel meer over bmw dan over audi…
-edit: loze bijdrage-
Puik werk Appeltje, voor mij persoonlijk een heel interessante topic. Op naar de volgende!
M’n maat had vroeger een C36, die heeft hij verkocht aan een paar Turken.

Ze waren na een rondje meerijden dermate wit weggetrokken dat ze zonder handjeklap subiet afrekenden.
ik hou niet zoo van de c klasse
doe mij maar een reportage van de s klasse;):P
ik had een jaartje terug het voorrecht om voor een dik half jaar een (gloedje nieuwe) C220 combi te rijden met me 19 jaartjes. Echt een prima auto; had echt wel kwaliteit. Leuk was een keer dat ik voor het stoplicht stond en daarnaast kwam ff een C55 AMG combi langs ging staan. En ik vond die C220 al vlot…..

Snap trouwens ook niet waarom er zoveel mensen op die C-Klasse bashen. Van een(vergelijkbare) RS4 zeggen we “ooh yeah woa hebben” ,maar als het een C55 is “woa no way” ?
wat heeft idereen tegen Mercedes da zijn toch schone auto’s
en Appeltje goeie uitleg en mooie foto’s
Mooi stukje jim
ik heb het normaal niet zo op die oude bakken maar dit is wel grappig om te zien.
van oud naar nieuw mooi stukje :)
ps (als je die CLK DTM AMG nog nodig heb geef me ff een mailtje :P)
leuk om die amgtjes weer eens een keer te zien bij ons in het dorp rijdt zon oud type c43 best een leuke auto om te zien
ik heb retecp voor julie belangstelling voor zo’n AMG maar ik heb tog egt liever een BWM M ;)
Die c36 is echt een beest er erin gezeten echt je word in je stoel gedrukt
verder een erg onopvallende auto des te leuker bij het stoplicht
het is algemeen bekend dat een mercedes een zogenaamde “taxi” auto is – dat zegt alleen maar dat die auto’s extreem betrouwbaar zijn…ik heb zelf jarenlang met een 93er C250D rondgereden die eerst een paar ton KMs met C36 bumpers en later een paar ton KMs met C43 bumpers uitgerust was…640.000km ZONDER dat het klepdeksel er uberhaupt ooit af is geweest…zie ik bij de gemiddelde alfa of bmw nog niet gebeuren!

de 202er is inderdaad verouderd – de W/S203 C30CDI ROCKS!

greetingz,
Uhm owke en wie is Jim?! Ik kan wel een Jim gaan bedanken maar als ik niet weet wie ik aan het bedanken ben dan kan ik ook niet weten waarvoor ik hem aan het bedanken ben! :)

Bedankt hoor Appeltje! ( Are you JIM?! Captain of the starship enterprise?! :) ) (sorry komt door de topic van KITT, komt ineens allemaal nostalgie naar boven. ;) )

Mooie foto´s, zoals altijd, alleen kan de inhoud van de foto´s me niet zoveel boeien…..hopelijk de volgende AMG serie weer wel! ;)
mijn buurman heeft een C36 AMG is zo vette bak :D en mijn neef had een E 50 AMG
Leuk initiatief, kijk uit naar de volgende 44 delen. Goed werk Appeltje, leuk voor de liefhebbers en geinteresseerden in de historie van de auto’s/merken van vandaag.

En ik ben het eens met bloggers als S-andy, 190e en Simon. Gewoon normaal je mening geven en liefst ook nog onderbouwen. Als je er niks mee hebt, doe het dan niet. Er staat zelfs bovenaan het bericht; “Met het speciale verzoek van Jim om aardig voor elkaar te zijn in de reacties.”
dan wil ik nu over naar

Affengeile Audi’s ;)
“Beheers je, Citrofiel. Ga voortaan gewoon niet meer naar mercedes artikelen kijken… Of houd een emmertje bij de hand.”
(heeft niets met jouw spotkwaliteiten te maken, Appeltje, ik ben gewoon anti-mercedes, en al helemaal de oudere modellen)
leuk…. iets over de saaiste AMG’s ooit gebouwd

behalve die c55 met zwarte velgen die is prachtig
Mercedestuner
Nice !! het blijft een zeer respectabel wagen voor de autoliefhebbers !!

Greetz
@ Citrofiel Er komen ook weer eens wat Citroëns langs in mijn artiekelen, in ieder geval twee SM’s en één of meer DS Décapo’s, dat vindt je wel heel leuk neem ik aan?

@Deora ik heb de foto’s van die E50 AMG inderdaad een ker gezien, dat model komt over twee weken nog langs!

@ Rolo ik kom zeker nog eens bedelen om die CLK AMG DTM. En om je CLK 63 AMG :D. En om je SLK 32 AMG, hoe saai die dan ook is.

@Rick Dos Jim=Appeltje=ikke
@Appeltje c.q. Jim
Bij deze dan; Bedankt voor die blume…uh sorry foto´s Jim! ;)
Het is nog best gezellig geworden met dit artikel ;)
@ Appeltje: Natuurlijk vind ik dat leuker. Danku.
@Citrofiel: “…anti-mercedes…

Hoe kun je nou anti zijn? Als je het niks vindt prima, daar kan ik mij alles bij voorstellen. Maar anti?
Mooi stukje geschiedenis daar. Blijft voor mij toch een van de mooiste/beste, BMW is wel een goede tweede maar haalt het niet bij een Mercedes.
Zal ik jullie eens even wat leuks vertellen, dat is mijn auto daar ! hahaha
Pluk (springt) van de Petteflet
Zeker wel een mooi artiekel!

Ze zijn een stukje ouder, maar dat zegt vaak niets. Zulke rijden over 10 jaar nog steeds. En over 30jaar ook nog wel. Dat is nog maar de vraag bij menig auto die vandaag gefabriceerd word (lada/daewoo/dacia).
…maar da’s een andere discussie ;)

Het leuke van deze auto’s is, dat ze op de 2de hands markt inmiddels best aardig betaalbaar zijn.
Waar je dus vroeguh dus ” 96.250 florijnen ” voor moest betalen, voor een snelle, exclusive, luxe auto (C28 AMG), koop je die nu voor 15.000 euro? (gokje hoor…)


Ik denk trouwens niet, dat de gemiddelde taxi, een (bensine slurpende) snelle amg moter erin had zitten….


Ik moet zeggen dat ik nog nooit in een Mercedes heb gereden. Wat ik altijd overal hoor is dat er zulke harde stoelen in zitten. Deze ervaring heb ik zelf ook eens gehad op de leren achterbank van een mercedes taxi.
Zijn er hier mensen die dat ook vinden? of valt het allemaal nog wel mee?
Je vindt op Autotrader zomaar een aantal C36’s voor minder dan 15000 euro. Verder kwam ik nog een C280 tegen (nog goedkoper)….. het is dus gewoon een alternatief voor een 4 jaar oude middenklasser… tis maar wat je wil.
Ook al ben ik niet bijzonder gecharmeerd van Mercedes; knap werk weer Appeltje! Ik lees altijd met veel plezier je artikelen.

Ik had gister het genoegen om de nieuwe Mercedes S 65 AMG te rijden. Ik kan je wel vertellen dat dit wel echt een genot was!
Je bedoelt de nieuwe S63 AMG?
Nee C30 CDI AMG. Het was echt de S 65 AMG. Check de volgende link maar eens…

http://www.mercedes.nl/web/show?id=843944&modelid=25472
@ tjerk

en hoe was dat? w
was hij van MB nederland ofzo?
ja klopt, sorry je hebt gelijk
Aan het niveau van de comments is duidelijke te merken dat er jaloezie in het spel is… Allemaal Mercedes afkraken maar ik durf te wedden dat de gemiddelde commenter hier gewoon een afgetrapte Opel astra rijdt. Ga eerst maar eens sparen en koop een echte auto voordat je andere gaat afzeiken die het wel kunnen betalen. lutsers!
we blijven wel met respect praten he?
@appeltje, ik lees nu pas dat je mijn auto al eerder hebt gebruikt voor een artikel hier bij autoblog? welke als ik vragen mag?
Maybach_Freak
Zo’n zwarte C30 CDI AMG Combi met het kenteken 40-PK-HJ woont bij mijn oma in de straat :)
Ultimora,

ik zie dat je verkochte c43 inmiddels is voorzien van 19 inch velgen, en een command systeem, erg fraai. Is dit niet toevallig de c43 die ongeveer drie jaar lang in de autotrader te koop stond bij autobedrijf selles in Apeldoorn?

Voor de liefhebber, nu staat hij hier te koop:
http://www.autobedrijfgeertdejonge.nl/

Een Bmw m3 3.2 is in alle opzichten een fantastische auto dat zal ik niet tegenspreken, maar een complete V8 in een c-klasse en dat al in 1998, hiermee was Mercedes met deze ‘musscle car’ zijn tijd ver vooruit!! Erg leuk artikel overigens. Het verbaasd me wel dat je vaker de c43 tegenkomt dan de c36, veel mensen kennen namelijk wel de c36, maar weten niet eens van het bestaan van een c43 (is mijn ervaring).

Alleen met de kleurstellingen van met name het interieur is AMG, in de c43, naar mijn idee iets doorgeslagen, knal geel leer, blauw leer en groen leer zijn waarschijnlijk niet een ieder zijn smaak.
Voor diegene die graag eens een review willen lezen over de C30 CDI AMG kan eens kijken op

http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?cache=no&ID=12496&merk=Mercedes-Benz&serietotaal=&bouwjaar=

Was ik eigenlijk alweer vergeten, maar daar heb ik mijn ervaringen opgeschreven. Have fun met lezen
Zeer sterk en informatief stuk.
MERCEDES-BENZ!!!!!!!!! :D:D:D:D:D
eindelijk een fatsoenlijk stukje over the best or nothing.:D:D:D

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).