We hadden al zandsculpturen van de nieuwe Smart ForTwo gezien, maar zo worden de veranderingen toch een stuk duidelijker. De ForTwo wordt iets dikker en ook 20 cm langer overigens. Om aan de regels voor voetgangersveiligheid te voldoen is de voorkant met 7 cm gegroeid. Die centimers komen ook te goede aan de bagageruimte die groeit van 150 naar 220 liter.
De motoren worden ook vernieuwd. De 1.0 liter driecylinder is uitgerust met een turbo en zal in verschillende smaken verkrijgbaar zijn. De basisversie krijgt 71 pk en voor de liefhebbers met meer pit is er een 84 pk sterke variant. Later volgt er ook een Brabus uitvoering met rond de 100 pk. Dieselen kan in een 45 pk sterke CDI, die met zijn verbruik van 1 op 33 de zuinigste auto van Europa zal zijn.
(via: smart-forum.de)
Dit is zo´n fantastische auto, dat zelfs de testrijder er met volle teugen ervan zit te genieten………zie foto´s 1 en 2…….Als zelfs de testrijder er niet warm van kan worden, waarom zou ik het dan wel doen?!
Ben benieuwd. Hij is groter in lengte, wielbasis (comfort!), meer power. De diesel mag nog wel iets krachtiger. De vouw in de deuren schijnt onvermijdelijk te zijn in het productieproces. De huidige ziet er ook nog prima uit! Deze wordt snel volwassen.
topauto
is gewoon mercedes onwaardig!!!!!!!!!!!!!!!!!! zo’n klein pruts dat heb ik nog nooit gezien:)
Ik vind het een fantastische wagen, zeker niet door de prestaties maar wel omwille van het verbruik, zeker een leuke 2de of 3de wagen.
cool wagentje ;)
Topauto!?? Ja, alleen jammer dat ze hem lelijker hebben gemaakt dan zijn voorganger (net zoals bij de Peugot 207)
De lijnen zijn kloppen niet meer (onderbroken). De neus is eraangeplakt (MJ-neus)
Wat ze ook niet begrepen hebben is dat het JUIST zijn geringe omvang is zijn voordeel is… zijn ‘edge’.
Maar ze moesten natuurlijk mee in de welhaast verplicht lijkende afmetingengroei voor een nieuw model. Zaken als overdwarsparkeren is er nu niet meer bij (kon eigenlijk al niet echt)
Helaas lijken tegenwoordig de brommobielen ook op Smarts (lees: ze zijn fraai vormgegeven). Daardoor associeer ik de Smart weer met een brommobiel.
Ik ben het compleet met Ivo eens. Jammer van de Smart, de eerste vond ik best geinig.
nu maar hopen dat ze dat ene punt waar ze het altijd laten schieten deze keer niet laten schieten (de prijs dus)
Nee, ik vind de voorganger veel mooier. dit komt denk ik door die lelijke neus die erop geplakt is. nee, hier hadden ze best wat mooiers van kunnen maken. kijk bijvoorbeeld eens naar de ‘italiaanse smart’ de pininfarina Nido, helaas heeft die nooit het proiductieproces gehaalt, maar hij is zeer zeker een stuk mooier dan de smart. oké het uiterlijk is dus niet verbeterd, maar de veiligheid, de binneruimte, en het vermogen wel. van mij mag hij dus komen.
dit zijn photoshop foto´s. kijk maar naar de schaduweffecten en het lijnenverloop.
de echte auto, welke ik weken geleden bijna zonder camou heb gezien, ziet er iets beter uit. blijft niettemin een Smartie…………
jammer jammer, de auto lijkt net op een (lelijke?) Peugeot
wanneer gaat smart nu eens verbeteren in zijn auto’s?
hier nog drie plaatjes van autoblog.it:
Eens met Ivo. De eerste smart is geniaal, maar dit tweede model valt me tegen. De achterkant lijkt over de kooicontructie heen geplakt. De neus en koplampen zijn onzeker vormgegeven en die 20cm extra zijn erg jammer. De lengte (of moet ik zeggen ‘de korte’) van de auto was nu net een heel sterk punt.
wat zijn die sex-speeltjes/ dildo’s op het dashboard?
Gadver…. Op de foto’s van slk55 amg heeft hij ook nog eens een Teletubbie glimlach mond. Oh Oooh.
@Rossi.
Volgens mij kan dat wel eens het meest aantrekkelijke feature worden ;-)
doet gewoon pijn aan mn ogen…wat is ie oerlelijk!
Ag ja ik hep nooit iets met autootjes gehad die na een jaartje kapotgaan stom zijn.. sorry Smart
De in de reacties door SLK55 toegevoegde foto’s zijn allemaal nep. De kooi loopt foutief onder het voorraam door, de delen onder de kooi bij de portieren zijn foutief gekleurd en het dashboard is van een andere nooit geproduceerde smart, de crosstown.
shit he …. dit ziet er echt niet goed uit.
Het lijkt inderdaad wel alsof er een verdwaalde Peugoet ontwerper aan geknutseld heeft. Kijk maar naar de neus en de niet kloppende verhoudingen.
eindelijk er is iemand met me eens!
@ Ivo : Weet je dat dwars parkeren eigenlijk verboden is ?
Uiteindelijk blijft hij toch heel gemakkelijk te parkeren (2.7 m lang ongeveer ) en die langere wielbasis komt dan weer het weggedrag en comfort ten goede.
Ook leuk die extra pk’tjes natuurlijk. :)
Als het gewicht tenminste ongeveer gelijk blijft, anders is het gewoon nodig.
Begint dit een trend te worden, nieuwe auto’s lanceren die precies hetzelfde zijn als de modellen die ze opvolgen? Eerst de nieuwe nieuwe mini, nu de “nieuwe” smart for2.
@relax
Ik dacht ook al dat ze nep waren, maar wist dit niet zeker. Toch heb ik besloten om de plaatjes te posten omdat hij, denk ik, sterk overeen komt met de echte smart.
Hopelijk komt er ook een nieuwe versnellingsbak in, anders heb je niet veel aan het extra vermogen. :(
@sjonnie:
Overdwars parkeren verboden? Dat moet je me eens uitleggen!
Ik heb een SMART for two met alles erop en eraan : dat is de aangenaamste auto dat ik ooit in mijn bezit heb . Ik heb ook een Mecedes , en die is voor mij heel wat minder aangenaam dan mijn Smart .
Smart in luxe uitvoering is een ongelooflijke goede auto
Grint erin, en je hebt een aardige kattebak
allemaal op naar de AutoRAI en gewoon kijken, er in zittten, etc.
het is gewoon de meest luxe tweepersoons auto ter wereld