Maybach 62 S

Auteur: , 43 Reacties

We wisten dat Maybach met een dikkere versie van de 62 zou komen, maar dat is nu ook officieel. De Maybach 62 S is het vierde model van het luxemerk, dat pas sinds vier jaar weer terug op de markt is! De "S" staat voor "Special" en dat mag ook wel, gezien de 612pk 6,0-liter met twee turbo’s.

De twaalfcilinder motor van de 62 S (met dank aan AMG) is ook in de Maybach 57 S te vinden, deze heeft 62pk meer dan de motor van de gewone Maybach 62. Het koppel is begrensd op 1000 Nm en zorgt ervoor dat de enorme limo in 5,2 seconden naar de 100km/u sprint. De topsnelheid is uiteraard begrensd op 250 km/u.

Van buiten valt de 62 S op door het aangepaste front met een grille die ge-redesigned is, en natuurlijk de 20-inch velgen. Verder laat Maybach weten dat naast de kleuren zwart en grijs de 62 S ook in het wit te bestellen is, in navolging van de 57 S. Lekkerrr!

Het nieuwe vlaggenschip, AKA “the world’s most powerful chauffeur-driven saloon in series production“, zal deze maand worden onthuld op de China autoshow 2006 in Beijing.

Maybach 62S

Update: de auto is vanaf januari 2007 leverbaar in Nederland en de consumentenprijs inclusief BTW bedraagt € 713.058,=.



43 reacties

tja… groot, snel en luxe! Verder doet het me weinig!
Klassiekerrally
Ik kan maar niet warm lopen voor ’t uiterlijk…
… maar ’t lijkt me heerlijk om achterin te zitten :)
Ik snap het programma van Maybach niet. Vierde model in 4 jaar? IMHO hebben ze maar 1 model, leverbaar in twee lengtes met twee motoren. Verder kleedt je je auto aan in elke kleur die jezelf wilt toch zeker??
smaakversterker
geeft niet meer uitstraling dan een e klasse taxi mercedes…
@ LJL, helemaal mee eens.. en ze mogen toch nu wel ns een nieuw design gaan verzinnen want vind t niks
@Cmolle
Inderdaad, het design is veel te conservatief.
Klassiekerrally
@Mcello:
Dus als ze het ontwerp naar jouw smaak maken, koop je er een?
Ik denk dat ze nu wel wakker worden bij Maybach ;)
Is het weer zover?

Welk vershil is er met de vorige?
Ik zou zeggen kopen maar wie geld teveel heeft?

Geld iemand?
IK vindt het model maar niets, teveel Amerikaans en dat is geen compliment. Er zijn zoveel mooiere auto s voor dat geld. De kwaliteit zal wel goed zijn, daar hoor je mij niet over.
“De “S” staat voor “Special””
Alsof de uitvoering zonder “S” zo lekker gewoontjes is ! :-D
”… het wit te bestellen is, in navolging van de 52 S. Lekkerrr!”

de link is niet helemaal goed, maarja, en het moet 57S zijn ;)

tja, hij is wel dik, ik heb de 57S gezien in Amsterdam, die ook mooi is, maar de 62S is dus precies hetzelfde als de 57S? Alleen wat langer? Dat vind ik dan wel weer jammer, het zou leuk zijn als ze er nog wat details aan zouden toevoegen.
HA fijn op deze manier kan je tenminste nog een beetje zien dat je echt veel geld uitgegeven hebt en niet somaar in een wat te lang uitgevallen mercedes rijdt…… Het wachten is allen nog op de Brabus ;-)
Ik vind het eigenlijk wel een stijlvolle bak! Niet zo vol van charisma als een RollsRoyce, maar ’t ziet er toch niet heel verkeerd uit. De voorkant is gewoon mooi, de achterkant een beetje te ouderwets. Maar met die nieuwe velgen eronder: strak!
@Mr.R
je hebt gelijk dat de Phantom meer charisma heeft en er stijlvoller en eksclusiever uit ziet.
IK bedoel als een leek deze MAybach zou zien dan denkt ie niet aan een super eksclusieve auto met 6,0 liter v12 met twee turbo’s.
Klassiekerrally
Ik denk dat het -ahem- onopvallende van de Maybach juist een USP is…
Dit is toch je reinste Hyundai-ontwerp of niet dan
koning of all limo .
Inpakken danmaar, mij lijkt het wel wat, zo’n exclusieve wagen…..en nog snel ook..kortom,,, erg bruut
Geef mij maar een gepimpte rolls royce phantom, die is nog mooier ook
Ik heb op de Autorai 2005 in de Maybach gezeten die daar toen stond, en die is al behoorlijk speciaal! En natuurlijk ‘uiteraard begrensd op 250 km/u’, want noem er maar eens 5 die erboven zitten, uitgezonderd van de (tuning) Porshes, Brabussen en andere getunede auto’s?
Mooi auto, maar hij blijft nog teveel Mercedes-Benz…
Gooi er wat fantasie achter, maak het uiterlijk wat extremer.
Tsja zit iemand die in de markt is voor zo´n wagen nou echt te wachten op een “S”nellere versie hiervan? Want voor de rest zijn er toch geen verschillen?!
de tijd begint door te wgen voor de maybach, en je ziet dat goed ;)
Dus 62pk extra om (en dat merk je echt…) 0,2 sec sneller op de 100 km/h te zitten? Je kunt natuurlijk ook gewoon je chauffeur ontslaan en zelf gaan rijden, scheelt namelijk gewicht. ;-)
waarom begrenst op 1000nm?
Klassiekerrally
@ Stefan:
Op speciaal verzoek van de transmissie ;)
Die kan niet meer aan denk ik…
ik vraag me vooral af of het nodig is om 600+ PK in een limousine te zetten, 5.2seconden naar de 100 , is dat nodig als je met je glas champagne in die zetel ligt, gewoon de prijs 200.000€ verhogen is voor mij al genoeg
hij is niet mooi klopt,slechte uiterlijk maar oh oh oh wat een bak kwa innerlijk!
@Stefan

Kdacht dat de motor ook dienst doed/deed in de SL65 en CL65AMG… en ook daar begrenst is op 1000nm…
Hoewel ik flink fan ben van Mercedes moet ik hierbij zeggen: doe mij toch maar de Phantom…
Ik blijf het design een gemiste kans vinden voor Maybach, want voor de rest is dit toch wel het summum!
MercedesFreak
Daar begin je toch spontaan van te kwijlen als je dat ziet:)
@JANUS JANUS” “De “S” staat voor “Special””
Alsof de uitvoering zonder “S” zo lekker gewoontjes is ! ”

Volgens mij staat die S gewoon voor sultan :D die heeft z’n Sinterklaascadeau al weer binnen nu natuurlijk :P
Ik zag vandaag nog een 57 rijden (de eerste en enige Maybach die ik ooit gezien heb, gelukkig). Ik vind het echt helemaal niets. Het is gewoon een XXL-Mercedes met ander merkteken. :(
Ik heb Maybach altijd al zeer stijvol gevonden maar ik vind toch ook dat ze iets meer hadden mogen veranderen als de ‘S’ voor ‘Special’ staat.

@ Smaakversterker:
Ik denk toch wel dat de meeste mensen 2 keer omkijken als ze zo’n Maybach zien voorbijrijden en dat gebeurt bij een Mercedes E ‘taxi’ niet.
@ 911

nu is het wachten op de brabus?

brabus was de eerste die hem tunede.. en die tunede hem al meteen naar 640 pk en 1026nm.

dit was ongeveer 2,5 jaar terug.. dus in dit geval was het niet wachten op brabus.. maar op mercedes/amg
Maybach = Moneypit voor MB…

Ik kan me niet voorstellen dat ze hier echt geld op verdienen. Als ik het ding zie denk ik: Chinese copy van een SEL and then some… Die grille is mij ietskes te Koreaans van aanblik (breedbek-versie van de Kia Opirus)
Interieur mag dan wel Sjiek-deFriemel zijn, maar toch: ik laat deze voorbijgaan.
Eigenlijk onnodig dat ze hier aandacht aan besteden. Maybach moet perfectie zijn etc, dus ja dan heb je naar mij idee 1 motor. 1 is goed, de beste optie. Nu staat die klant voor nog meer keuzes :)
Op Autotelegraaf staat: Maybach regelt de topsnelheid van de 62S elektronisch af op 250 km/h, terwijl voor de kortere 57S de topsnelheid is verhoogd tot 275 km/h. De autobouwer voert de begrensde maximumsnelheid niet op vanwege de gehomologeerde banden. Het gewicht van de limousine is dermate hoog dat het schoeisel bij hoge snelheden de koets op verantwoorde wijze moet kunnen dragen. Ook zal de fabrikant afzien van het verlaagde onderstel.
volgens mij is dit gewoon een gepimpte s klasse…
hoi ik vind het echt een prachtige auto voor een miljonair en ik wil later politicus worden en dan kan ik die auto misschien ook krijgen.
Gewoon grasieus tót en mét.

Echter, een stretshlimousine mag er ook komen.

Ik heb tijdens de eerste editie van de Millionair Fair 2006 in Kortrijk even plaatsgenomen in de Maybach 62 met de seperate glazen uitvoering aan de binnenkant ervan, en het viel mij echt op dat zelfs deze 62 echt te kort is voor deze uitvoering.

Dus ik hoop dat de engineers van Maybach dit ook gauw inzien, of hebben die gasten hun verstand misschien in hun . . . . .

Ik mag dan misschien wel van de boerenbuiten afkomstig zijn, mijn gezond verstand laat mij op ‘optisch’ vlak nooit of te nimmer falen.
Ik als trouwe mercedes fanaat, ben het dan wel eens dat het model uiteraard vor de zoveelste keer het zelfde is…

Maar om dan te gaan zeggen dat een vietkante koelkast met een motor van een oud vliegtuig motoren imperium (rolls royce) mooier is? dat nooit.

Vergelijk nou zelf de Volvo 1800S met Volvo’s van 10 jaar geleden en met die van nu… rond is mooi, vierkant is lelijk ;)

Daarnaast is een Maybach tegenwoordig niet meer dan een Mercedes – Benz aangezien het behoort tot de Daimler AG Group afdeling: Mercedes – Benz Automobielen

En dat ze daar altijd maar de zelfde model gebruiken is niet helemaal waar, de Exelero is toch aardig gewaagd.

Een geduchte kanidaat voor een Batman-film dat zeker, maar niet voor Batman zelf maar voor de zakelijke kant van Batman, Bruce Wayne.
Bas schrijft,

6 November 2006 om 12:47
tja… groot, snel en luxe! Verder doet het me weinig!

———————————————————-

Helemaal mee eens. Het zal ongetwijfelt verschrikkelijk goed en ongemerkt snel rijden maar de looks maken me toch niet echt warm van binnen.

Maar als ik echter een testritje zou mogen maken, dan zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen *hint* *hint* :-P

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).