BMW M5 met handbak

Auteur: , 61 Reacties

We wisten al geruime tijd dat Amerikaanse klanten vragen om een handgeschakelde M5. En ze hebben hun zin! BMW zal vanaf modeljaar 2007 de M5 met handbak aanbieden.

De M5 wordt op dit moment geleverd met een zeven versnellingen tellende SMG bak. Deze uitvoering zal standaard blijven bestaan maar als optie komt er nu ook (kosteloos) een handbak voor de echte die hards.

Update: Hij is er al, met dank aan m5 voor de linkjes.

BMW M5 Handgeschakeld
BMW M5 Handgeschakeld
BMW M5 Handgeschakeld

Met dank aan iedereen voor de tips!



61 reacties

Ok fijn.
heel goed van bmw:)
Eerst wouden de amerikanen graag een Automaat. nu willen ze een handbak. BLijven apparte mensen.
Jan-Jaap-Karel-Kees
HAHAHAAHA
De omgekeerde wereld. De Amerikanen aan de handbak…
ik zie het nut niet amerikanen kunnen toch niet over weg met echte auto’s
Ik kan niet zeggen dat ik een handbak heb gemist met mijn ritje in de M5…….ach ja, lood om oud ijzer lijkt me zo. Het blijft een geweldenaar!
De Amerikanen die een BMW M5 kopen zijn niet de doorsnee Amerikanen blijkbaar. Maar dit is wel goed nieuws. De SMG-bak schijnt toch niet je-van-het te zijn zoals we al van vele bronnen kunnen horen. Soms irritant om mee te leven en bovendien schijnen ze snel kapot te gaan.
Het is wel een mooi stukje techniek, maar dat je nu de keuze hebt is alleen maar beter. Kan Clarkson weer een keer gaan twijfelen! :-D
best wel gaaf!

maar idd waarom de amerikanen?! als er één natie is waar schakelen niet de norm is :S
he vieze_freddy er zijn echt wel amerikanen die kunnen rijden hoor, dus waar dit op slaat snap ik niet. als je nou zegt dat ze geen autos kunnnen bouwen, ok, dan begrijp ik je ;)
ze kunnen trouwens wel degelijk autos bouwen, kijk maar naar de ford gt.
maar dat is dan denk ik ook wel de enige :P
Launch control is dodelijk voor de techniek, maar wel de snelste manier om weg te spurten. Naja met handbak kan je het iig nog fout doen :D
Handbak of SMG… ik blijf hem echt lelijk vinden
Maar als het dan toch moet, dan maar lekker paddle-shiften.
Een handbak is zo ook zo gewoontjes tegenwoordig!
best grappig dat uitgerekent de amerikanen om een handbak vragen :P
veranderen de specs dan nog? want meestal is een handgeschakelde versie toch sneller dan een automaat.
@ O.D. De SMG bak is zeker wel goed, alleen is hij niet erop gebouwd om bij elk stoplicht de launch control te gebruiken. Een goede BMW dealer zegt je dat er ook bij als je m koopt. Je moet hem een tijdje laten ‘afkoelen’ voordat je de LC opnieuw kunt gebruiken

Snap niet wat die Amerikanen met die handbak moeten, maar ik zou er zelf ook een willen (met handbak uiteraard, voor de echte Die Hards)
Wordt wel lachen een handbak met zoveel vermogen.
Wat is dat gelul over de SMG zeg! We hebben nooit een probleem met de M5 gehad. De versnellingsbak is gewoon perfect.
Heel apart: de Europeanen beginnen langzamerhand over te schakelen (handmatig…:)) ) op de automaat en de Yanks gaan met het knuppeltje roeren.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar nu de nieuwe 5 alweer een tijdje op de markt is begin ik hem bijna op sommige onderdelen mooi te vinden. Een heeeeeeeel klein beetje dan….
We hebben hiervoor ruim 3jaar de BMW M3 met SMG gehad nooit problemen gehad met de auto. ALtijd bij BMW dealer zijn onderhoudbeurtjes gehad. Nu hebben we al dik 1.5jaar een M5 en hebben nog steeds geen problemen mee gehad. De auto rijdt en schakeld als een droom.
Heel goed van BMW.

Ze gaan hem nu waarschijnlijk aanbieden met handbak omdat er teveel mensen last hadden van een whiplash na het overgaan van de ene naar de andere versnelling.
@ CSL:

Mijn vader heeft ook een E46 M3 cabrio en ook netjes dealer onderhouden….. en raad eens wat…. Ook geen problemen met de SMG bak.

Ik denk dat het grootste probleem met de SMG bak is dat er mensen zijn die het nodig vinden om aan de lopende band Launch control te moeten gebruiken…

Gek he dat die dan stuk gaat…..
We hebben de zogenaamde Launch control ook zeer vaak gebruikt, maar zonder enige probleem.
Zonder de Launch control gaat het optrekken ook subliem goed.
In het 400pk mode gaat het supersnel en 500+ als een raket.
Ik heb BMW met SMG’s gezien met meer dan 1000pk/1000nm zonder enige probleem. Er zijn altijd wel mensen die zich door dit soort opmerkingen voor schut zetten.
Handbak is wel leuk, maar snelheid is toch ook wel belangrijk. Aan de andere kant, als het alleen om snelheid te doen is kan je sowieso beter een andere auto kopen zoals een TVR of een Lambo. :P
@CSL & Z-Rider: Of jullie rijden als een stelletje meisjes…
hand geschakeld is ook mooi, en hee…HET BLIJFT EEN M5
Nu gaan ze wel met het probleem zitten dat je met die hoge-toeren motor korte verhoudingen nodig hebt, en veel moet schakelend. Dat is waarom ze er in de eerste plaats een robotische 7bak hadden ingestopt.
Ik heb toch liever de 7 traps sequëntiele bak dan de handgeschakelde versnellingsbak, volgens mij gaat dat het rijplezier niet bevorderen.
@Sacha, Jij kan het gewoon niet hebben dat het allemaal wel heel erg meevalt hoe snel die dingen stuk gaan…

net als de M5 motor die zogenaamd ‘snel’ stuk zou gaan… Onzin!! niemand heeft mij cijfers kunnen laten zien daarover en hij wint wel alle prijzen dus BMW haterss: Helaas!!!

+ feit blijft dat SMG (tot de Ferrari 599 kwam) één van de snelst schakelende semi auto bakken is!!! en idd als je alleen maar lauch control gebruikt dan gaat het uiteraard sneller!!!! heel logisch…

Persoonlijk vind ik het enige nadeel dat ie tijdens normaal gebruik van de auto, in NL ook wel bekend als filerijden…, beetje shokkerig kan zijn maar het valt ook allemaal nog wel weer mee…

Feit blijft: geweldige auto, geweldige motor, geweldig merk en laat die Handbak maar komen want dat blijft natuurlijk echt rijden… (en dat zullen ze bij MB nou ook nooit is gaan begrijpen lijkt wel maar dat is weer een ander verhaal…)
Toch lekker? Sommige mensen hebben ’t niet op zo’n flipper-bak, kan ik me wel in vinden..
Altijd slim om meerdere voorkeuren aan te spreken :) Er is vast wel ’s een SMG-bak naar de klote gegaan, maar wat ik er over lees en hoor is dat het toch gewoon opperste BMW-kwaliteit is. Iets anders zou ik ook niet verwachten.
Sommigen snappen d’r ook niks van. Je 530D is fijn met automaat, eigenlijk vrijwel alle wat grotere, maar vooral op comfortabel doordampen ingestelde wagens wel. Maar zo’n M is toch eigenlijk gemaakt om al driftend door de bochten te kunnen, en zoveel mogelijk “in touch” te zijn met het mechaniek. Liever handgeschakeld dus.

En paddles zijn bovendien zoooo 2005…
Now we’re talking.
@sacha “jullie rijden als een stelletje meisjes…”
Daarom kopen wij de M auto’s.
Mensen die graag een handbak willen kunnen wel terecht bij de Z4M/Roadster.
Echte kerels schakelen met de hand, want alleen dan kun je het uiterste uit de auto halen en met behulp van “heel and toe” (dat begrijpen MB rijders niet denk ik) op de grens de bocht ingaan. Dat is zooo kicken, ik doe dit minstens 10 maal per dag! LoL!
I like te color
Ben ik de enige die 5 serie met M5 lelijk vindt of zijn er nog andere kandidaten?
Aii, dan moet ik toch bekenen dat ik de kleur niet helemaal tip-top vind. Oja, M5 is het net niet voor mij :-)
Hebben jullie zoveel geld dan?
Niet iedereen is tevreden over de BMW-versnellingsbakken. In het Duitse autotijdschrift Auto Motor und Sport stond onlangs deze advertentie. Te koop: “BMW M6 hobbelpaard. Auto rijdt met F1-schakeling als een hobbepaard wat volgens BMW normaal is.” Even verderop: “Ik heb voor mezelf een echte sportwagen gekocht.”

http://img475.imageshack.us/img475/985/bmwm6tekoopinduitslandti1.jpg
@CSL. In het vervolg ben jij dus stil als het om een beetje auto gaat?
@Barry330cd
Ook met die flipperdingen schakel je met de hand…

De handschakelde M5 wordt vooralsnog alleen maar op de amerikaanse markt aangeboden. Hier in EU komt ie (voorlopig?) niet!
Zo hoort het.
Helemaal met Bertus eens flipper bakken zijn zoooooo 2005

Nu allen Mercedes-Benz nog…… of is dat een merk voor watjes??
@m5: Thanks, ik heb even een paar plaatjes toegevoegd aan het artikel.
wel geniaal dat die gast van M5 board zo’n handbak al had
Hm, kan niet editen, misschien kan de admin ff width en height meegeven :D
COOOL!!!!!

dude ik ben heel erg jaloers op jou!

Welke kleur neem je hem?!?
haha, Ik niet.. zou ik willen. Dat is van een andere gast van ’t autoweek forum.
@ tdj die foto kan ik ook maken met 2 a4t tjes even achter een rs6 houden en een foto maken die gast op het auto week forum lult uit zijn nek
@Wilson
Ik begrijp je niet precies!
Kan je toelichten wat je bedoeld?
@m5 dat kan je zeker.

Je kan natuurlijk ook gewoon ‘voor de fun’ je m5 op een serviceauto rijden
http://www.m5board.com/photopost/data/500/CIMG1289.JPG
… Om hem vervolgens 500km en een nieuwe versnellingsbak verder weer voor de fun op zo’n auto te rijden :D.

De pedalen kunnen van een 520d komen….maar goed traanplaatpedaaltjes zie ik ook niet zitten :-).
Check deze Filmpje van TOPGEAR:
http://www.youtube.com/watch?v=ExirpLn0iCc
De Nederlandse importeur heeft nadrukkelijk laten weten dat er geen handgeschakelde M5 naar Nederland zal komen.
bron: autoweek
zoals gewete heeft bwm veel probleme me dan elektronica in de nieuwe m series zoal de injectie die SOMS niet kan volgen als men lang door trekt en ja de bak heeft ook wat min punten moja het is bwm en ze moete hun aandacht voor kwaliteit niet uit het oog verliezen!!
Heb je toch 507 hobbelpaarden onder je kont in zo’n M6.
Mooie advertentie zeg, maar het is nou niet echt reclame… ben benieuwd of die gast ‘m snel kwijt is zo.
Amerikanen houden zich vrij goed aan de snelheids limieten vandaar dat zij meestal een automaat om mee naar het werk te rijden. Met 50 miles voortsukkelen op weg naar je werk is rustgevender met een automaat dan met een schakelbak.

Wel kopen zij er meestal een 2e wagen erbij voor het betere werk, gaan ook vaak met een groep naar racetracks om zelf te rijden en dan is een handgschakelde bak vele malen sportiever om mee te rijden

Onzin verhaal dat Amerikanen niet kunnen rijden. Als niet Europeanen, incl de Amerikanen, naar Europa komen zijn voor hen de ergernislanden, lees landen waar men rijdt als complete randdebielen, 1 Frankrijk, 2 Nederland, 3 Italie, 4 Belgie, over de overige lidstaten m.u.v. Oosteuropa is men wel tevreden, zeker wat de Duitse rij mentaliteit betreft.
ikv vind het wel erg jammer dat ze niet in nederland komen waarom eigelijk niet?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).