TechArt Porsche 997 Turbo met extra vermogen

Auteur: , 56 Reacties

We schreven al eerder over de Techart 997 Turbo, toen was er alleen sprake van een (overheerlijke) bodykit. Nu is eindelijk ook de motor aangepakt. Het vermogen stijgt naar 580 pk (standaard 480 pk) en het max koppel gaat naar 700 Nm (standaard 620 Nm). De topsnelheid is 339 km/u!

Gevolg van deze Techart tuningkit is een zeer vlotte acceleratie, volgens autoblog.it sprint de 997 Turbo in 3,46 seconden naar de 100 km/u!

Porsche 997 Turbo TECHART Turbo wit
Porsche 997 Turbo TECHART Turbo wit



56 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Heerlijke wagen, zeker zo in het wit, TechArt maakt echt mooie bodykits. Okee, die voor de Cayenne is wat over-the-top ;)
Very nice!
Nu kan je een Porsche GT1 bijhouden met je 911 :P
met zown auto kun je wel thuis komen..
wat een vet ding.. die wielen zijn ook mooi!
Ziet er wel gelikt uit! Alleen loop ik nog steeds niet warm van zo’n 911. Het blijft mij een te gewone auto! Zeker mooi, zeker suoergoed, maar hij mist bij mij de wow-factor of de X-factor….

Gemballa vind ik trouwens ook een betere tuner als Techart, zeker bij de Cayenne! Superlelijke auto, maar in Gemballa outfit helemaal super!

zie bijna onderaan deze topic:

http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/01/al-het-fouts-komt-uit-londen
Mooi gedaan, deze bodykit ziet er teminste niet zo geforceerd uit van “kijk mij getuned zijn”. Over de specificaties van de motor valt ook niet al te veel te klagen!
Maar toch zeg ik: doe mij de Aston Martin V8 Vantage maar!
die is ook vast wel wat op te kietelen, en dan heb je wel een véél stijlvollere auto!
pracht auto hoor!!! Mooi bodykitje en dat extra vermogen kon die porsche wel gebruiken ;);)!
Weet iemand wat dit kost?
@mvagusta & Franqie; Een Cayenne blijft gewoon lelijk, en is eigenlijk al over-the-top.

Maar dit is precies goed, een 911 sprekender en mooier gemaakt.
schitterend zijn altijd zulke meetwaarden als 3,46 sec. ;) alsof je dat nog kan meten (en zeker weten dat het bij de tweede meting 3.51 is…of 3,48…of 3.47)
Dat subtiele zwarte streepje op de spiegels is ook mooi.
Whaha die gastem van TechArt zijn echt een stelletje verraders hoor, oh oh oh:

http://www.testosteronline.nl/2005/11/techart_politieporsche_tegen_t.php

Wel grappig dat ze anticiperen op een achtervolgsituatie, erg humoristisch… Bewijst ook wel dat die Duitsers toch echt hardcore tuners blijven :)
@blogger
gastem = gasten
wit bij deze auto is echt prachtig
foute velgen veel te druk voor een porsche
alhoewel op welke auto zouden ze wel passen? …..
gewoon lelijk dus
Hele vette upgrade voor een toch al vette Porsch. Alleen de kleur staat me niet echt aan.
Zeg ik iets vreemds, als ik zeg dat ik de 997 reeks de mooiste uit de Porsche 911 reeks vind?

Ik vond altijd de 993 de mooiste, maar hoe vaker ik deze Porsche zie, hoe verliefder (JANUS klopt dit?! :P ) ik er op word! Ik ben vooral blij dat ze terug zijn gegaan naar ronde koplampen.

Maar enfin daar gaat dit topic niet over! :)

De achterbumper vind ik een beetje overdone, maar voor de rest ziet ie er goed uit.
Die zwarte velgen zijn top. Weet iemand of Porsche zelf ook zwarte velgen levert?
Zal wel niet…
Doe mij maar de Avalanche van Gemballa.
Ook al is de achtervleugel dan aan de grote kant.
Dit zijn alleen maar lipjes onder de standaard bumpers
Mooie glikte auto. Ik zou alleen toch voor een RUF gaan. Past net iets meer bij porsche. Wit met zwarte velgen is niet mijn ding. helemaal zwart of gewone velgen AUB.
@ alwin
Ja, dat kan. Tegen betaling (het zal niet) kan je bijna alle velgen in kleur gespoten krijgen.
hij ziet er nog steeds prachtig uit, de velgen zouden wel wat meer Porsche mogen zijn, maar verder een indrukwekkende verschijning!
En dan dat vermogen.. pff onvoorstelbaar :P
Een hele dikke auto! Niet te, maar gewoon helemaal goed. Witte auto en zwarte wielen…. Niet echt mijn ding maar vind het hiet super.

@ Rick dos:
De 997 is een hele mooie Porsche maar als je een 996 er naats zet is het grootste alleen de koplampen. De achterkant is nagenoeg gelijk gebleven als je goed kijkt. Ik denk dat de ontwerpers iets hadden van…. Zo even andere koplampen erop, hier en daar wat lijntjes zo klaar! Kom jongens het is weer tijd voor de kroeg…..

Biertje?
Daarom bestellen nu dus veel 996 bezitters een ombouw kit met de koplampen van de 997.. ene yoerie uit belgie deed dat.. kocht een 996.. plaatste er een air ride op.. een 997 ombouwkit plus een set sloffen die je normaal onder een muscle car of hot rod verwacht.. met als resultaat:
http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag254/tuning-porsche-966-12.jpg
@Z-Rider
Hé kerel! Jij weer hier?! ;)

Ze hebben er idd niet al teveel aan veranderd, maar de veranderingen die ze er aan hebben gebracht vind ik juist perfect….

http://perso.numericable.fr/~gabuzo38/cars/Porsche%20996%20Turbo%20mini.jpg

http://www.speedsportlife.com/photopost/data/954/thumbs/Porsche-997-Turbo-001.jpg

Het lijkt net alsof ze met de 996 een dipje hebben gehad en dit met de 997 weer helemaal recht hebben getrokken.
@ Rick dos:

Hey hey was er nog wel hoor, had alleen niet veel gepost. De eerste interesante post was ook tegen onze grote vriend Ilquadrofolio “The Beamer Hater” gericht.

ben er mee eens dat de subtiele wijzigingen een hoop goeds gedaan hebben, maar vind het eerder een upgrade dan “Nieuw Model” ik lachte me dood bij de introductie toen ik al die oe’s en aaaa’s hoorde bij de introductie van de 997.

Maar goed veder is het een mooie auto maar voor het geld zou ik toch even beter rondkijken.
@Z-Rider
Voor 911 turbo geld zou ik idd ook beter rondkijken.
@ Rick dos:

Zoals????

Ik denk dat ik dan vreemd ga en even bij Aston Martin ga kijken….. :)
strakke auto die techart hier neerzet! Sportec zet trouwens ook een zeer beschaafde auto neer.

http://www.sportec.ch/upload/images/galleries/20060728020518/PO_Chromsilber.JPG
@Z-rider & Rick Dos

Aston DB9 of Lambo Gallardo!?
Doe mij dan maar een Aston Martin V8, de mooiste auto! Zeker voor het geld! Meer of minder hoef ik niet! :)
hoe meer vermogen, hoe meer vreugd!
En nu pas zie ik 1 (heeeeel klein) minpuntje: de gele remklauwen, maak die rood, en hij ziet er nog beter uit.
@mvagusta een Wiesmann met een V10 uit de M5? Exclusiviteit heb je dan ook ;)
@bas

En een gare Kitcar! :) Nee, zonder gekheid… Ik vind het interieur van een Wiesmann niet echt super! Kijk naar de AMV8… Helemaal perfect! Die klokkenwinkel! :) :)
Bas…Bas….Bas….A man after my own heart! :)

Natuurlijk wordt het dan een DB9 of Gallardo en hoe kan je nou de Wiesmann vergeten! Ik kan zelf zeker niet ff 1,2,3 een andere auto er bij bedenken! :)

Ik ga ff een doekje pakken! (ik kwijl namelijk een beetje! :) )
Rick dos.

Tuurlijk een Wiesmann met BMW motor! Niks boven BMW! :) hahaha
Te erg voor woorden! ;)

Maar serieus; vinden jullie een DB9 mooier dan een V8? Ik persoonlijk absoluut niet, maar ik hou dan ook erg van klein en gedrongen! Net als ik de Gallardo ook mooier vind dan de Murcielago!
Ik denk niet dat je met een 997 Turbo vermogen tekort komt, dus of het nu loont om hem te tunen? Maar je hebt natuurlijk altijd mensen die een beetje meer willen.
@mvagusta, jah ik weet het niet.. de DB9 is eleganter maar de V8 speelser en meer een rijders auto!!

@RickDos, dankje! Voel me vereerd!! :D Welke wordt het voor jou V8 of DB9?

Overigens een hele moeilijke keus: 911 Tubro, Gallardo, DB9, AMV8, Weismann (M)V10!!??
Barst maar los! ;)
@mvagusta
Haha! Nee het gaat me echt niet om de motor. Alhoewel dat een grote bonus is natuurlijk, maar je kan toch niet ontkennen dat dit niet een schoonheid is?!

http://www.diseno-art.com/images/Wiesmann_GT.jpg

De discussie had ik ook een tijd geleden met iemand anders en wij waren tot de conclussie gekomen, dat de AMV8 en Gallardo prachtige wagens zijn, maar dat we toch voor de DB9 en Murci zouden gaan.
Ik hou van de DB9, omdat het elegantie en sportiviteit in 1 combineert en daar hou ik wel van! :)
@Bas
Voor mij de DB9 als we het hebben over de keuze tussen een AMV8 en een DB9

911 Tubro, Gallardo, DB9, AMV8, Weismann (M)V10!!??

Als ik zou oeten kiezen tussen deze auto´s dan wordt het al een stuk moeilijker.
Het zal in ieder geval tussen de Wiesmann, DB9 en Gallardo gaan…….
Duidelijk valt de 911 Turbo af! Die is veel te afgezaagt! :) Zie je op elke straathoek in armmoedige verise en geeft daaraan weinig onderscheid! :)

Voor mij de AMV8, maar dat is wel heel moeilijk, de Gallardo zit hem op zijn hielen en de Wiesmann eerlijk gezegd ook wel een beetje!

Zoals Rick al zei is het echt een schoonheid!
tja zo’n turbo is idd maar een doorontwikkelde kever ;) echt nix aan ;);)
Ik denk dat ik dan voor de Gallardo (Spyder) ga. Antreciet grijs met oranje bekleden als je het vraagt! http://www.youtube.com/watch?v=iiHJtZPgp-w

Maar die Weismann maakt de keuze wel ontzettend moeilijk!

Over de vraag AMV8 of DB9 moet ik eerst even een proefrit aanvragen! ;) daarna zal ik het jullie vertellen!! :p
@ mvagusta waarom valt de turbo af als zelfs een standaard carera S 997 al beter wordt bevonden dan een wiesmann, die wel erg mooi en eksclusief is.

Neej Porsche beat al deze modellen zonder meer
=edit= bekleding.. sorry ik werd een beetje licht in me hoofd na het kijken van het filmpje! :p:p Wat een auto!
ff over die tech art bak
die is echt super strak geweldige kit… hier en daar wat overdone maar dat moet kunnen toch ;)
Mooie tuning, en een elegante bodykit die gelukkig niet zo veel aan de auto verandert. Wit met deze zwarte velgen staat hem trouwens perfect! In Londen heb ik hem ook in het wit gezien (maar crapfoto’s :(), en dat kan nog best. 580pk kan hij vast wel hebben!
Ik wil deze hebben
~600PK én 700Nm in zo’n lichte auto met zo’n klein lief boxertje. O_O
zolang produceerd porsche al de 911… en hij is nog steeds erg mooi en niet bij te houden, ik ga hem bestellen…. (eerst de lotto winnen)…
@911

Jij bent gewoon een 911 fan! En ik absoluut niet! Ik had al eerder genoemd dat het zeer goede auto’s zijn!, alleen is het design al 40 jaar hetzelfde en zie je ze op elke straathoek! Het zijn geen echt lelijke auto’s alleen zou ik voor dat geld een stuk meer exclusieviteit willen!

En trouwens… Dat verschil in rijden doet me niet zo veel! Het is allemaal supersnel! Het verschil is zo klein dat dat bijna alleen uitkomt op het circuit.
@ Bas:

De DB9 natuurlijk voor stijl en elegantie, maar een Gallardo is ook erg goed. Voor de Wiesmann zou ik niet snel gaan ook al zit er een dijk van een motor in en zit er veel BMW techniek in…..

Oei oei, nu ga ik erg vreemd met deze uitspraak.

Maar goed het blijft een lastige keuze….. :)
das mooi!
Jajajaja…kiezen tussen een AMV8/DB9 Lambo Gallardo of een Wiesman…zijn jullie wel helemaal fris ;) allemaal leuk en aardig die Wiesman zeker met M5 blok maar het blijft natuurlijk wel een veredeld kitkarretje hè? Maar voor mij dan 1. Gallardo spider 2. DB9 Volante (= toch caab?) en op 3 de V8 Vantage, maar met een Wiesmann kan ik ook wel leven hoor..het is echt een prachtauto en heel erg exclusief , maar geen volwaardige superexoot als AM/Lambo/Fer/Bentl etc etc hoewel superexoten zijn natuurlijk alleen de Bugatti Veyron, Pagani Zonda ,de Carrega GT,de Enzo en dat Zweedse geval plus nog een paar minder bekende zoals de Saleem.
BITURBO:

Noem jij een Bentley een superexoot?? Helemaal gek geworden ofzo? Over de rest oké!, maar Bentley! HELP!!! Nee, maar serieus een Wiesmann is meer sportauto als een Bentley! Hij ziet er misschien klassiek uit, maar is super!
Enne….. een Saleem? Is dat een Marokaans vriendje van je? :) Je bedoelt zeker Saleen!
Grapjes!
edit… GRAPJAS! :)
911 Turbo is misschien afgezaagd en je ziet hem vaker als de bovenstaande genoemde concurrentie echter zou ikzelf voor een 911 Turbo gaan.
Vind het een geweldige auto, met een ijzersterke uitstraling!
DB9 is eigenlijk een beetje TE, beetje massaal ervan uitgaant de auto(‘s) te gebruiken in het dagelijks leven evenals de lambo.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).