Rijtest: Mercedes-Benz ML63 AMG

Auteur: , 117 Reacties

Niet alleen het snelste, maar ook het knapste jongetje van de klas. Speciaal voor de SUV liefhebbers nemen we de Mercedes-Benz ML63 AMG onder de loep; waarom overdaad niet altijd schaadt.

De ML63 is de huidige Alpha Male onder de PC Hooft tractors. We zagen laatst al tot ontzetting van velen hoe de ML63 de kachel aanmaakt met de Cayenne Turbo S, en dat maar liefst €30K voordeliger! En deze AMG is, in tegenstelling tot zijn collega’s een stuk aantrekkelijker.

Mercedes-Benz ML63 AMG

De AMG styling op een gewone ML geeft ‘m al wat meer peper en zout, maar de echte AMG is meteen een stuk bruter: Aanvullende tupperware, dikke wielen met enorme remschijven, vier uitlaten, een in het oog springende treeplank en andere styling elementen attenderen de argeloze toeschouwer erop dat we niet met een reguliere Mercedes te maken hebben. En neem van me aan dat deze foto’s de ML63 geen recht doen; in het echt is het nog indrukwekkender. Persoonlijk vind ik het sinistere privacy-glas op de achterruiten erg goed passen bij deze zilverkleurige auto. De echte piece-de-resistance kun je niet eens zien (maar wel horen): de kersvers ontwikkelde 6,2 liter V8 motor. De 63 aanduiding voor de 6,2 liter motor is ter ere van de legendarische 300SEL 6.3.

Mercedes-Benz ML63 AMG

AMG heeft slechts één concessie aan deze SUV gedaan, namelijk het weglaten van de lage overbrenging versnellingsbak uit het off-road pakket. En die is ook niet als optie leverbaar zoals bij de gewone modellen.

Het interieur is discreet en netjes afgewerkt, en met name de stoelen zijn een speciale vermelding waard. Zoals bij alle AMGs zijn die vele malen beter dan de gewone stoelen. Er is genoeg ruimte om met 4 personen comfortabel lange stukken te rijden, en ook de achterbak is behoorlijk ruim.

Dit was voor mij tevens de eerste keer dat ik met het nieuwe Mercedes versnellingspookje aan de stuurkolom kennis kon maken. Mercedes-Benz ML63 AMG velg Dit pookje vervangt de versnellingspook in de middenconsole en levert daar ruimte op voor een paar mooie bekerhouders. Na er een hele dag mee gereden te hebben moet ik concluderen dat het erg handig werkt, en het vergde mij slechts een korte tijd om eraan te wennen.

Ik was zowieso erg benieuwd om eens in een nieuwe ML te rijden. Ik heb een tijdje in het oude model gereden, en hoewel ik dat met veel plezier heb gedaan was het wel duidelijk dat de wegligging en met name het comfort beter konden.

En dat blijkt ook zo te zijn, de luchtvering, standaard op de ML63, maakt inderdaad een hele beschaafde rijdbare auto van deze 2.200 Kg (leeggewicht) tank. Tijdens het rijden heb je wel het gevoel dat je in een echt zware auto zit (wat dus klopt), maar door de 510 Pk, 630 Nm en de actieve luchtvering is het geheel toch erg wendbaar en is ie zó snel van zijn plek dat de wetten van Newton tot het uiterste opgerekt lijken te worden.

Mercedes-Benz ML63 AMG dashboard

En dat is toch waar het uiteindelijk om gaat bij deze auto. Want waarom zou je anders een SUV willen die bijna net zo snel optrekt als een BMW M5? Helemaal met de permanente 4WD en 295/40 R20 banden die grenzeloos grip lijken te hebben. Stoplichtsprintjes waren nog nooit zo leuk!

Mercedes-Benz ML63 AMG interieur

En sprinten doet ie. Om het onderste uit de kan te halen moeten de toeren hoog gehouden worden. Maar dankzij de AMG Speedshift 7-Tronic versnellingsbak is dat niet echt een probleem. AMG staat erom bekend alleen maar automaten in hun auto’s te stoppen. Sommige puriteinse zeurpieten zien daar een reden in om het af te doen als rijkeluis-speelgoed, maar feit is wel dat deze geherprogrammeerde versnellingsbak onvermoeibaar sneller en assertiever, en misschien wel belangrijker, altijd sneller en assertiever schakelt dan dat je met de hand kunt bijhouden. Tenzij je een coureur bent natuurlijk, maar dat zijn er niet zoveel.

Mercedes-Benz ML63 AMG 'one man one engine'

Na het sprinten blijkt dat deze ML63 ook heel beheerst en rustig te berijden is. En met name comfortabel. Want als je rechter voet niet al te zwaar is, en de luchtvering in de comfortstand staat zou je bijna denken in een S-Klasse te rijden. Bijna, want we moeten niet overdrijven. Verder blijft een SUV een praktische boodschappenauto omdat je lekker veel zooi kunt meenemen, en niet zo bezorgd hoeft te zijn over drempels, stoepranden, slecht wegdek etc.

6.3 AMG logo

Ik durf te stellen dat Mercedes met hun nieuwe ML in het algemeen, en deze AMG uitvoering in het bijzonder, de nieuwe maatstaf op SUV gebied neerzetten. Wat altijd handig is voor de andere merken, dan hebben die tenminste weer iets om zich aan op te trekken. Of ik ‘m als boodschappenauto zou aanschaffen weet ik niet. Ik denk dat de keuze eerder op een E63 Combi zou vallen, want mijn vriendin vindt SUVs maar milieuonvriendelijk en opzichtig.

Mercedes-Benz ML63 AMG kont

De basisprijs van de ML63 begint bij €138.640,- waaronder €540 ozonlaag-statiegeld. Maar dan begint het feest pas, ik denk dat je zonder al te veel moeite €15.000,- erbij aankruist zodra je de optielijst (PDF) in handen krijgt. En dat zijn dan alleen nog maar de opties waar je echt niet zonder kunt, want als je echt los gaat kan dat makkelijk een veelvoud daarvan worden.

Mercedes-Benz ML63 AMG dashboard detail

Foto’s

De foto’s uit dit artikel zijn allemaal klikbaar voor een groter formaat. Zie ook onze ML63 AMG gallery voor meer plaatjes. Mocht er behoefte zijn aan een wallpaper van één van deze foto’s dan lezen we het graag in de comments.

Video

Om de indruk compleet te maken hebben we bewegende beelden van de ML63 verpakt in een sfeervolle video geproduceerd door Ruben Baeten.

Met dank aan ASV te Veghel voor het ter beschikking stellen van de ML63. We kennen ASV natuurlijk nog van onze CLK DTM AMG en G55 AMG rij-impressies.



117 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
erg goede review :D
bij mij staat de ML 63 AMG ook bovenaan de top
niet alleen omdat hij mooier is dan de Porsche Cayenne Turbo S maar ook sneller!!
op mijn site heb ik dit duo tevens tegenover elkaar gezet :)
Voor worstfabrikanten.

Lelijk dashboard en console trouwens.
ik vind hem ook wel mooi.
ik woon zelf in belgie ik heb hem hier in de mercedes dealer gezien.
hij koste rond 110.d €€€€.
wat mag hij met BPM in nederland kosten..

en op dat foto is dat het min. verbruik… :)
Om hem helemaal af te maken zou ik die tupperware rond de wielkasten er af laten slopen, dan is het zeker een mooie SUV.
Jammer dat in de video het motorgeluid weinig aan bod is gekomen, ook miste ik het geluid binnen, maar verder leuk intitiatief – kudo’s
wel vet opzich! mooier dan de vorige ml, maar range rover sport is toch mooier! (weliswaar minder snel maar who cares?!..)
Wij hebben onlangs een besteld hij komt toe op 15 december ;).
Zot baksje! 0-100 in 5 sec. voor een jeep dan ng.
Ik kan hiet toch niet warm van worden, ik vind de Cayenne meer uitstralen dat hij snel is… Heb het sowieso niet zo op SUV’s, kijk maar naar het verbruik… nog niet eens 1 op 5.
minimum verbruik van de ML 63 AMG is 6,1km/L

andere gegevens
510pk (375kW) @ 6800tpm
630Nm @ 5200tpm
topsnelheid 250km/h
0-100km/h in 5,0 seconde
Ik vind het wel onnozel dat AMG bijna al zijn wagens begrensd!!
Maja 250 km/h is al snel genoeg ;)
Deze auto vind ik toch één van de weinige echt mooie SUV’s. Hij heeft die prachtige statige, doch dynamische belijning van de nieuwe Mercedes, maar ook de gewone versie weet ook te overtuigen. Je ziet dat ie offroad kan, dat ie sterk is en alles aan kan, maar dat ie toch liever op de weg blijft om schoon en mooi te blijven.
Deze AMG vind ik eerlijk gezegd wat van z’n schoonheid verliezen doordat ie wat dikker is dan normaal, 4 uitlaten op zo’n auto is in mijn ogen overdreven.
mooie rijtest, mooie wagen, alleen vind ik persoonlijk de cayenne en de Q7 mooier, hij is er in iedergeval vooruitgegaan gegaan met de vorige types, want dat was niks.
shit he, dat jullie zo’n auto eens mogen aanvoelen;), ben jaloers. Op de eerdere rijtesten trouwens ook hoor
Filmpje vind ik trouwens wel mooi, mooie muziek enzo erbij. Ik vind alleen de voorkant van de Merc een beetje ‘hamsterwangetjes’ hebben.
@Rick dos.
Zeg nou eens HEEEEEEEEEEEEEEEEL eerlijk……
Gewoon heel eerlijk zeggen hè. Niet jokken !

Deze is toch mooier dan de X5 ! :-D
@Janus,

Ik hou ook van BMW maar ik moet me bij je aansluiten.
De nieuwe ML is mooier dan de X5. Zeker met AMG spoilers.
En Rick Dos, niet liegen anders zorgt je neus ervoor dat je een nieuw beeldscherm moet kopen.
Je kan het ons vertellen!!! ;)
@[email protected]
Zullen we afspreken dat als Rick ons niet binnen 5 minuten tegenspreekt is hij het met ons eens is ?!
Tsja, duidelijk dus.
Rick dos zwijgt in alle talen.
Hij is het met ons eens dus.

@ HEEL AUTOBLOG.NL en al haar bezoekers. Groot nieuws.
Rick dos vind de nieuwe ML mooier dan de X5 !!
(Oeps. 1 minuut te vroeg :-D )
@Janus,

whuaaaaaaahhhhaaaaaaa. Ik ben benieuwd of hij je nu nog wel als vriend wil zien.

Oh, ik ga helemaal kapot van het lachen hierzo.

Stel je nu eens voor dat dit model geen Merc is maar een Audi.
Ik persoonlijk denk dat hij de eerst komende 2 weken geen autoblog meer leest (op z’n minst).

Arme jongen!!!!!!
@Oulaapenstaartje.
Heerlijk hè. Ben heel benieuwd hoe hij terugslaat !
Ik zie het al helemaal voor me hoe hij straks z’n PC aan zet.
“Zo, eens even kijkenof ik nog iets gemist heb op autoblog”
HAHAHAHAHA. Heerlijk.
Prachtige machine! De mensen uit Affelterbach zijn helemaal terug!
is sacha lesbisch?

-edit: Sacha valt uitsluitend op vrouwen-
Hij is veel mooier dan de oude ML die gewoon te lelijk en log was.
nieuwe ML is weliswaar een verbetering, toch staat hij bij mij nog steeds onderaan mn SUV-lijstje. bovenaan staat overigens de (binnekort gefacelifte) cayenne.
Ik hou van über SUV’s!
maar er zijn een paar redenen waarom ik liever de porsche heb dan deze ML. Ik vind het uiterlijk van de ML AMG gewoon niet stijlvol, dit in tegenstelling tot de cayenne. neem nou die diffusor of die lelijke treeplank. ja, de Ml is mooier, maar de cayenne, zeker de turbo S, is stijlvoller.van de cayenne zou je het niet verwachten dat hij 280 haalt. maar van deze (begrensde) ML wel. enneh..als je helemaal goedkoop de ml of de cayenne in het stof wilt rijden, moet je de jeep grand cherokee srt-8 nemen.
mooie video! en een leuke bak

en trouwens: bij top gear werd het ook al verteld. Dat plaatje op de motor wat vertelt; HANDCRAFTED By blablabla……..Hoe kan dat nou? Er worden echt zoooooooooooooooooooveel AMG motoren geproduceerd per jaar. Dat kan je echt niet door handwerk laten doen. Dan kost het en duurt het 130404x zo langer. Als ik fout zit, corrigeer mij dan even aub :D

-edit: je zit fout, ze worden wel degelijk met de hand geassembleerd-

greetz
ehy man mooie interieur vooral het stuur lekkrz zeg :D
Ja ze ZOUDEN zogezegd met de hand worden geassembleerd, maar zoals jeremy clarkson al zei : de motoren bij amg zouden door “a few dozen” (dus een paar dozijn?) van hun beste mensen worden ineengezet.

Hij wist dat AMG ong.18.000 motoren ineenzet per jaar, dus dat zouden er 100 per shift zijn.Met de hand?

En daar zijn dan nog de motoren voor pagani nog niet bij meegerekend.

Ik verwijs u graag door naar het filmpje van top gear over de CLS55, waar jeremy clarkson het bovenstaande zegt, vanaf 6.05 minuten.

http://www.youtube.com/watch?v=MkQuTje-mGg
stoplichtsprintjes?
sprintjes van tankstation naar tankstation zul je bedoelen!
ik kom echt van het oude continent; die hamburger-styling mag van mij aan de andere kant van de plas blijven!
pietje precies
gefilmt in eindhoven> in de heiligegeeststraat en op het wilhelminaplein:P:P
Wauw, wat een strak gemonteerd filmpje! Combinatie van muziek en montage, super. Echt beter dan de laatste filmpjes die ik heb gezien. Snel meer! ;)

Het is inderdaad wel een superbak, die ML63 AMG: fraaier dan een Cayenne, X5 of Q7 en sneller dan een Range Rover Sport. Al is de G55 AMG toch nog nét wat stijlvoller en bijna net zo snel.
wat een auto zeg .ik vind hem zeker bruut en vet.geluid is ook vet .gewoon een topauto meer kan ik er niet over zeggen.
Leuke video!

Alleen heb ik dit hele stukje lopen zoeken naar een negatief punt van deze auto.
Het kan toch niet zo zijn dat alles perfect is aan deze auto. Ik hoop volgende keer iets meer een test met veel pluspunten maar ook een aantal minpunten.

Persoonlijk zou ik trouwens kiezen voor een q7 of cayenne.
Voor de rest blijft het natuurlijk een beest!!!
@SimonMC: Ik heb dat filmpje ook gezien. Ze suggereren van alles, maar volgens mijn bronnen worden de motoren daadwerkelijk met de hand geassembleerd. Er werken dan ook een hoop mensen inmiddels.
Haha ja de handbuild etiketjes die worden er met de hand op gezet ja :-)

Maarre, mooie review hoor! Super filmpje ook, prima geluid. Foto’s zijn wat donker, of mijn TFT is bagger.

Die velgen vind ik te ordinair, voor de rest is het redelijk subtiel sportief. Overigens vind ik 2 uitlaten (beetje dik) wel voldoende. Maarja dat geluid moet toch ergens vandaan komen. (en de peut moet ergens uitstromen…)
@Leejoo: Enige minpunt: Geen lage overbrenging voor terreinrijden als optie mogelijk. Voor de rest is er echt weinig op aan te merken.
@Pietje Precies: scherp ;-)
@sacha: Dan zullen er wel heel veel van worden verkocht!:P
@sacha “Voor de rest is er echt weinig op aan te merken.”
Wat dacht je van het
Enorme verbruik!
Enorme prijs !
Enorme gewicht!
En de PK verhouding is zelfs lager dan een M5 van bijna 9 jaar terug
voor iedereen die twijfelt of amg zijn motoren wel of niet met de hand bouwd, die moeten eens naar de amg website gaan (link via mijn naam). druk dan op ‘engine room’ en vervolgens krijg je alle gewenste informatie, zelfs met filmpjes en foto’s als ze de motor in elkaar zetten. Ik zelf heb trouwens ook zo’n ‘handbuilt bewijs’ op mijn motor staan.
@Leejoo: Dat denk ik ook.
met de hand gebouwd of niet, het zou me rukken echt
@CSL: Als je voor een SUV gaat winkelen dan weet je dat je dat verbruik en gewicht erbij kado krijgt, anders ben je wel èrg naïef (of gewoon dom). Prijs valt eigenlijk wel mee (i.v.m. Cayenne Turbo S).
De ML is vooruitgegaan, maar echt super mooi is ie niet, if you ask me. De carosserie oogt nog steeds smal en hoog. Vind dat niet mooi bij een SUV. Breed en een beetje hoog zoals een Cayenne spreekt meer aan.
Ff kijken wat iedereen zoal te schrijven heeft….
SummerSky. hmm interessant. Franqie, oké opvallend. JeffreyG, jeetje! 510PK! Goh! BRAM, apart normale versie vindt hij mooier………..Oh god Janus en [email protected]….nou laat ik die maar overslaan, want die hebben toch nooit iets interessants te vertellen! :P ;)

Heren, een paar maanden geleden stond ik op het punt om mijn X5 in te ruilen tegen een ML. Dus daaruit kan je concluderen dat ik een ML wel mooi vind. Hij is mooier dan de huidige X5, maar niet mooier dan de volgende X5! ;) En trouwens dit ding heeft nog een groot minpunt een bepaalde S uit acha is nogal fan van AMG(god mag weten waarom!) ……maar dat maakt dit ding gelijk zo ordinair….. :P

Leuk SUBJECTIEF stukje trouwens heren! ;) En dat filmpje! Echt heel mooi gedaan en ziet er ook wel prof. (kan het niet schrijven daarom een afkorting! ;) ) uit!

Mooie auto en zeker wel een beest van een wagen!
doe mij toch echt maar die bmw X5 le mans

http://images.google.nl/images?hl=nl&lr=&q=+site:www.bmwinfo.com+bmw+x5+le+mans

ook wel de BMW M5 van de x5 genoemd toevallig heb ik hem een keer gezien maar geen foto van gemaakt er zijn der trouwens maar een stuk of 10 van op de wereld door dat hij te duur zo worden om uit te brengen maar hij is wel te bestellen bij BMW. en ze willen als het goed is bij de nieuwe wel een m uit brengen maar hopen.
Ik moet trouwens wel aan Jurassic park denken als ik deze auto zo zie……
alle amg motoren worden inderdaad echt met de hand gebouwd.
het is alleen een kwestie van even goed rekenen.

+/- 40 à 50 personen doen er per persoon ongeveer 2 à 3 uur over om een motor in elkaar te zetten.

(de motor onderdelen worden gewoon aangelevert bij amg door hun toeleveranciers. Net als bij iedere andere motor bouwer)

dit is dus bij een werkdag van 8 uur 4×45=180 motoren per dag
dus per week bouwen ze 5×180=900 motoren
laten we zeggen 50 werkweken in een jaar dat zijn 900×50=45.000 motoren!!!!!!!
dus als ze er maar 18.000 per jaar maken MET DE HAND doen ze het volgens mij nog gewoon rustig aan.
wat een zeikerds in deze wereld bah super mooie suv voor het wat suffere segment
waren jullie laatst in Oisterwijk met deze auto, ik heb die namelijk gespot met precies hetzelfde kenteken.
Vind er niks aan, die ML. Geef maar een G, eentje van Brabus of als het echt niet anders kan van AMG.
te veel reacties om allemaal te lezen….wat een brute/mooie SUV…mooie reportage en erg mooi/kort filmpje….ook mooie reclame voor ASV…hulde!
Een pracht wagen,
ik heb een keer in de Jeep Grand Cherokee 5.7 (hemi) gezeten, nou die wil ook wel,
En dit is een 6.3 AMG, nou die drukt je echt in je stoel. ;)

@OLY Hoe moet die BMW Dan gaan heten? BMW MX5
@Rick Dos: Wat vind je ze opvallend aan mijn uitspraken?? ;)
Spijtig maar helaas, deze is dus echt wel even wat mooier dan de X5. Alhoewel het geluid.. dat weet ik nog zo net niet.. 4.8i is ook zeker niet mis. De prestaties zijn ook zeker erg netjes voor zoon logge bak. Nice
ik vind dit echt niet de mooiste SUV, ik vind dit meer een bodybuilder in pak. ik vind de Q7 echt stukken mooier.
Q7 vind ik veel mooier
Wat vinden jullie eigenlijk van die donker getinte achterramen? Ik kan het nog steeds niet mooi vinden. Net alsof het een bestel-versie is!

Doe dan álle ramen getint of alleen de achterruit en dus niet de zijruiten achter. Ik vind het nu zo ‘net-niet’. Wat jullie?
Vind het wel wat hebben
sorry maar deze heeft gewoon niet de uitstraling die de Audi Q7 wel heeft…!!
mercedes heeft natuurlijk qua interieurr wat verfijndere snufjes.. maar dat zal me verder een zorg zijn.

het is wel een hele mooie wagen en een stuk mooier dan de vorige ML… mja ik denk dat je eerder een vrouwtje erin ziet rijden :P
Cuore sportivo
the aplha male ?? is dat niet de G klasse ? en de ML voor de vrouwen ?
cayenne is mij betreft echt niet mooi.kwa prijs is hij duurder dan amg .20.000 euro verschil nul naar 100 5.3 seconden ,amg 4.9 seconden .dus ja zegt al genoeg .mercedes is toch beter.
dit is now eens een auto waar je tegen kunt zeggen “dit is een mooie suv” ik zal dit niet snel zeggen want een mooie coupe is niet weg gelegd of wel.. maar even over de ml dit is wel een zeer krachtige suv en is ook nog veel voordeliger tegen de concuremte van hem en ook nog veel stijvoller afgewerkt..
Peugeot407coupe
een heerlijke Uber SUV :D
@Cuore: Alpha Male onder de SUVs. De Alpha Male onder de 4WD terreinauto’s is natuurlijk de Brabus G 12 Cylinder:

http://static.autoblog.nl/images/wp/v12-suv_brabus_g-v12.jpg
coole review, maar de sound had wel iets beter uit de verf mogen komen op dat filmpje. En ik ben en blijf geen fan van muziek achter filmpjes (maar weet dat het uit praktisch oogpunt bijna noodzaak is… maar) hoor toch liefst vaak de motor van zo’n beest.

Nice job Ruben!
Dit is gewoon de opper suv. De rest kan gewoon inpakken.
Ja, maar die brabus G klasse met z’n v12 kost dan ook onnoemelijk veel geld.

Trouwens, dat AMG zijn motoren met de hand bouwt, wil ik best geloven, ik citeerde gewoon jeremy clarkson (maar die heeft daarom niet gelijk).
Vet bruut heftig. Daderprofiel: voetballers, vastgoed en snelle jongens die wit poeier importeren. 4 uitlaten een beetje armoedig, 2 grote ovale uitlaten lijkt me mooier. Dat kleine schakelhendeltje aan het stuur is toch minder sportief dan een “traditionele” automaat handle. Ik spaar nog even door voor een Audi Q7 V12 TDI.
@W0o0dy: Thanks. Aangezien we geen commentaar/voice-over gebruiken is muziek de aangewezen manier om de boel aan elkaar te rijgen en het geheel viewable te houden. Dat, en motorgeluid natuurlijk. In dit filmpje is de auto idd niet zo veel te horen. Volgende keer… ;-)
Verbruikt redelijk als ge trekt
@Rick dos: nee, hij lijkt toch niet helemaal…
http://www-users.cs.york.ac.uk/susan/sf/films/jrscpark/car.jpg
@sacha
Nee ik ben niet dom en gelukkig niet naïef.
Maar dat de SUV’ volgens jou allemaal evenveel gebruiken en allemaal een Enorme gewicht hebben vind ik wel erg dom opgemerkt.
Me pa zit enorm te twijfele tussen de ml500 en de nieuwe x5 4.8i wat is jullie mening ik ben voor de x5 4.8i want ik vind mercedesen taxi’s maar deze ml 63 amg ziet er wel heel erg goed uit is ut mogelijk om de ml500 met amg pakket te bestellen
Brabus G12 blijft de KING OVER SUV’s..NO DOUBT!

De q7 oogt ook mooier .. Daar tegenover is de AMG natuurlijk supersnel..(en betrouwbaar)
@justfendi

ik denk niet dat hij betrouwbaarder is maar wel sneller dat is een feit
w8 even is deze recensie geschreven door een vrouw?
Ik vond t al een rare recensie gezien de ongegronde uitspraken! vrouwen horen zich toch echt met andere dingen bezig te houden.. Cars are a MAN-thing
@JustFendi
JA eigenlijk wel.
@autoblogger
Tuurlijk wel…..

http://www.whnet.com/4x4/pix/281_image.jpg

……. ;)
@Franqie
Alles! Altijd wel geinteresseerd! ;)
@CSL: Kom op. Als je een 500Pk sterke SUV koopt (of het nou een Cayenne, ML63, Jeep SRT8 of G55 is) dan let je op alles behalve verbruik of gewicht. Je koopt dan hetgeen je mooi vindt of het snelst is. Als je over verbruik wilt praten dan moeten we het over de Yaris vs. de 207 gaan hebben, toch?
Dit is een super SUV. De Porsche Cayenne Turbo S kan hier totaal niet aan tippen. Super comfortabel, Supersnel, Superstabiel, perfect en kompleet geheel. Echt een onbeschrijfelijk gevoel hoe deze auto rijd.

En een prettige bijkomstigheid : het verbruik is 1/3 van wat de Cayenne verbruikt.
@sacha
neej AUB niet, maar please don’t insult me.
Marc uit Eindhoven
Verrek nu zie ik aan het kenteken dat dit mijn auto is.

Nee ik ben geen voetballer, nee ik doe niet in vastgoed en nee geen poeier. Gewoon 25 jaar hard werken en een beetje geluk hebben. Jammer van de vooroordelen.

Maar de wagen is echt een topper.
@Marc: Hebben we nog snel voor ie afgeleverd was in demo modus met je auto gereden :-)
We zijn er zuinig mee omgesprongen. Je bent een bofkont met die auto.
vette wagen en film
@Sacha : Bén je een vrouw, of is het maar een grapje van de jongens hier?Aangezien je er niet echt op reageert?
Die ML is echt top, wat een prachtige auto, mijn vraag is echter welk achtergrond muziek wordt er gedraaid >>?
@Marc uit Eindhoven: Geen vooroordelen:
Voetballer stond op deze site;
Vastgoed stond in de Quote;
Coke jongens stond in de Elsevier.
(Zegt overigens niets over de qualiteit van de auto, hij trekt alleen, zoals meer modellen van dit merk, vaak een wat euhh apart publiek).
@Sacha : ok ;-)
dus een meisje met baard ;)
*zucht* niemand neemt mij serieus.
jawel hoor :-)
@Sacha
Be carefull what you wish for !! ;-)
Mmmm AMG-attributen lekker lekker. Heb zelf al de gelegenheid gehad om vorig jaar met de ML 500 te rijden met AMG styling en die ervaring was fantastisch maar ik kan me wel voorstellen dat het angstwekkende bereikt is. Alles is piekfijn behalve de velgen komen wat klein uit. Mercedes heeft BMW weer overtroffen.
@Steef, ik zou voor de BMW X5 gaan, want hij is mooier , ruimer en goed koper
en snel maar de ml500 is sneller(denk ik)
Als het hem om de grootte gaat, kun je beter een GL500 nemen, maar die is in mijn ogen wel iets te groot.Ruim is hij in ieder geval wel, maar die is dan ook weer 20.000 EUR duurder (in België).

Maar er is ook nog een GL450, en die is maar een beetje langzamer dan de ML500 en die kost 14.000 EUR meer dan de ML500.
renault freak
geweldige auto, even een hot hatch afbluffen bij het stoplicht,
maar toch alle luxe aan boord.
hopelijk zit er wel een harman kardon audio-installatie in als je het geluid van deV8 zat bent( al kan ik het me niet voorstellen!).
1 nadeel de prijs.
Vetste auto van dit moment en ook nog eens de mooiste suv :D
ik heb de gl 500 in de showroom gezien die was echt hoog en breed die was standaard al vet .laat staan de ml 63 amg die zal nog breder en vettter zijn.
Die hebben we al gespot.. :)

precies dezelfde.. :)

-edit: link op verzoek verwijderd-
Ik vindt hem prachtig maar als het op kiezen neer komt dan moet ik echt goed nadenken.

Waar ik echt benieuwd naar ben is de

GL63AMG!!!!!!!! en de G63!!!!!! want dit zijn juweeltjes echte juweeltjes.

En laten we niet meer praten over bmw want dat is een audi concurrent!!!!
Bmw fan sorry;-)

Adiossss
Superieure magistrale designbak!

Héél mooie foto’s trouwens!
Wat een vreselijk ding… het wordt ook alleen maar erger met die achterlijke motoren in te grote wagens… En Mercedes weet zichzelf weer te overtreffen met de zoveelste compensatiemobiel voor miezerige mannetjes.

Misschien kan er eens iemand met een idee komen om dit soort lompe benzinetractoren met hun belachelijke verbruik en uitstoot van de weg te halen? Waarom heb je 510 pk nodig in je pathetische aannemersbak? toch zeker niet vanwege de besneeuwde bergpassen in de flevopolder?
@dbr9: “Misschien kan er eens iemand met een idee komen om dit soort lompe benzinetractoren met hun belachelijke verbruik en uitstoot van de weg te halen?

1. Word lid van GroenLinks (of andere groene partij)
2. Zorg dat je in het Europese parlement wordt gekozen
3. Lobby genoeg stemmen bij elkaar voor een verbod op alle auto’s die je niet aanstaan
4. Dien een wetsvoorstel om die auto’s te verbieden
5. Wacht 20 jaar totdat de laatste van de weg is gerot
6. Presto!

Succes!
@sacha: GroenLinks is echt helemaal niks voor mij.

Ik denk dat je me niet begrijpt. Ik vind hard rijden in een gave auto prima. Wat ik zo jammer vind aan dit soort wagens is dat ze zo groot, zwaar en lomp zijn met de cw waarde van een tuinschuur. Inefficientie troef. Dit zorgt er in combinatie met een 6.2 liter motor voor dat zo’n wagen in één stoplichtsprintje meer olie wegstookt dan een chinees gezin in een heel jaar. Dat is waar wat mij betreft het probleem ligt.

In plaats van gebruik te maken van nieuwe ontwikkelingen om auto’s sneller en tegelijk zuiniger te maken, zoals de TSI technologie van Volkswagen (om de hybrides eens niet te noemen) wordt hier de oude bekende “nothing beats cubic inches” lijn gevolgd. Iets waar ik het gezien de technologische mogelijkheden én de klimaatproblematiek helemaal niet mee eens kan zijn.
@dbr9: Hoe zou je dan zelf je eigen vraag beantwoorden? “Misschien kan er eens iemand met een idee komen om dit soort lompe benzinetractoren met hun belachelijke verbruik en uitstoot van de weg te halen?
@sacha: zoals ik al zei zie ik meer in het slim toepassen van nieuwe technologie dan in het almaar vergroten van de motoren.

Ik wil ook niemand iets gaan verbieden. Dit levert namelijk niks op behalve ergernis en vragen over wat wel en wat niet verboden zou moeten zijn. Wat ik graag zou zien is dat de autofabrikanten hun verantwoordelijkheid nemen om auto’s schoner en vriendelijker te maken, wat ze tot nu toe niet overtuigend doen. Blijkbaar is de wil er niet om er wat van te maken met de inzet van slimme technologie.
Complimenten voor de Review!!!
De ML 63 is een super auto…

En het filmpje zit goed inelkaar!!!
Zou iemand mij dat nummer wat onder het filmpje zit kunnen sturen?
Het is een nummer wat ik al een tijdje zoek….
Xpert, ik heb ook al gevraagd wat voor nummer er onder het filmpje zit maar hellaas heb ik nog geen reactie. Want ik vind het een mooi nummer.
Als je het filmpje nu gewoon even afkijkt, aan het eind staat namelijk welk nummer het is: Plethora – Float
dodelijke ml63 AMG
iedereen heeft het wel over het verbruik maar van deze auto’s rijden er echt geen 200 van in Nederland. en hij verbruikt echt niet veel meer dan een M5 of een 997 Turbo.
maar wel leuker bij het stoplicht mensen die er geen verstand van hebben verwachten niet dat als je deze voor je hebt staan en er geen belg in rijd je hem waarschijnlijk nooit meer terug ziet
mooi is dat …..
renault freak
je zal maar moeten remmen. met al dat vermogen en ook nog eens 510 paarden word ik niet blij als er zo’n ding op me af komt bulderen.
en trouwens nog wat je rijd hier al in z’n 2 of 3 als je op normaal snelweg tempo rijd. gewoon gekken werk.
geef maar liever jolanthe
ik ben benieuwd of er iemand is met ervaring die een paardentrailerachter de ML heeft gehad

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).