De nieuwe Chrysler Sebring Cabrio

Auteur: , 30 Reacties

Op de Los Angeles Auto Show (1-10 december) presenteert Chrysler de nieuwe Sebring Convertible. De cabrio is leverbaar met keus uit een elektrisch bediende softtop of met een ‘hard’ cabriodak, dat is uniek te noemen. Ook noemenswaardig is het feit dat dit de eerste open auto van Chrysler is die leverbaar wordt met een dieselmotor.

Over het uiterlijk van de nieuwe Sebring ben ik niet positief, maar met deze cabrio wordt de auto wel een stuk sportiever. De vorige generatie Sebring cabrio is in Nederland nooit aangeslagen (de coupe was volgens mij niet eens leverbaar), maar was in Amerika een regelrechte hit. Het is daar al jaren achtereen de best verkopende cabrio!

De nieuwe Sebring Convertible, die in het 3e kwartaal van 2007 bij ons op de markt komt, zal de beschikking krijgen uit vier motoren. Het programma begint met de 2,4-liter viercilinder World Engine (173 pk), vervolgens is er de 2.7 V6 met 189 pk en de 3.5 V6 met 235 pk. De diesel heeft directe inspuiting en levert een vermogen van circa 140 pk. Op het gebied van transmissies zijn er diverse mogelijkheden waaronder een handgeschakelde zesbak en een zestraps automaat. Welke motor-transmissiecombinaties medio 2007 naar Europa komen, is nog niet bekend. Ook de uitvoeringsspecificaties en prijzen worden later bekend gemaakt.

Chrysler Sebring Cabrio
Chrysler Sebring Cabrio
Chrysler Sebring Cabrio
Chrysler Sebring Cabrio
Chrysler Sebring Cabrio

UPDATE: Filmpje!



30 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Herken ik hierin een CLK?
Pipo_de_Clown
eigenlijk snap ik et niet… toch best vette bak voor weinig, wit leer, zwart exterieurtje, hmmm automaat niet te vergeten! lekker cruizen
Chrysler, stop maar, dat gaat echt niet lukken in NL; behalve misschien een verdwaalde sjonnie-vutter, gaat niemand voor zo’n plastic hamburger sloep
ziet er mooi uit, hij is niet de mooiste in zijn soort, maar hij is zeker niet lelijk. vooral dat dashboard ziet er strak uit. ook vind ik het tamelijk kleine achteruitje mooi staan.
Het enige minpunt vind ik dat z’n kont wat te dik is, en de lampen iets te ‘gestyld’ zijn, ze lopen helemaal in de lijnen van de auto mee.
Krijgt de softtop versie ook die dikke kont? Heb je daar ook foto’s van? Het ziet er inderdaad stukken beter uit dan de sedan. Ik ben benieuwd naar de prijzen, dit kan wel eens een succes worden hier in Europa!
Soon available at your local Florida car-rental!

In Florida struikel je over de Chrysler Cabrio’s, allemaal voor de verhuur.
Zo zo.. Chrysler past zich echt aan, aan de Europese markt. Mooi vind ik hiet.
De kont is net een Renault Megane convertible. Het interieur is natuurlijk wel mooi, ten opzichte van andere Chryslers. Mijn oom heeft 3 maand geleden de Dodge Caliber aangeschaft maar daarvan is het interieur dus zwaar beroerd (alleen maar kunststof).
En toch vindt ik die amerikaanse bakken maar lelijk !!!!
Klassiekerrally
Eerste gedachte bij het zien van de bovenste foto: hé, een Mercedes.
Niet zo vreemd natuurlijk, maar een beetje meer eigen smoel zou niet slecht zijn.
De achterkant doet inderdaad vaag denken aan de Renault.
Beetje saai ogende auto, maar inderdaad niet lelijk.
Wat een lelijk gedrocht is dit!! Deze auto zal in Europa geen veel betekende functie gaan vervullen op de wegen. Er zijn veel mooiere cabrio’s. Misschien dat hij in amerika meer potten zal breken.
Ik vond de vorige Sebring eigenlijk wel wat hebben maar ik kan deze niet mooi vinden. Beetje saaie uitstraling.
hij ziet er zo “cheap” uit…

Amerikaanse auto’s hebben het heeeeeel vaak gewoon NIET en dat is nu weer het geval…

ik rij denk ik nog liever een franse cabrio dan deze amerikaan :P

maar uiteraard zou ik voor de A4 Cabrio gaan (A)
Wat een gezeik over dat íe er goedkoop uitziet. Hij IS goedkoop en dan kan je geen BMW kwaliteit verwachten. Volgens mij krijg je met deze cabrio een goede rpijs/prestatie verhouding. Hij rijdt goed, is goed afgewerkt en ziet er beter uit als de gemiddelde koreaan en fransoos.
De amerikanen hebben wat mij betreft een heel belangrijk argument dat altijd voor ze heeft gesproken laten liggen:
comfort.

Een amerikaanse auto is altijd comfortabeler geweest dan zijn europeese prijsklasse variant.

het enige dat ze hoeven te doen is technologisch meegaan (trommelremmen achter op een auto van 1700 kilo.. wtf???) en een duidelijk onderscheid houden tussen amerikaanse en europeese rijeigenschappen.
op de een of andere manier denken ze daar echt dat europeanen allemaal sportief willen rijden en dat dat gelijk staat aan het monteren van knoeperharde vering op een auto met een starre achteras.

voor mij is een amerikaan een soepele stille bak. die mij in alle rust op de cruisecontrol van a naar b zoeft.
als ik wil racen koop ik wel een BMW. dat doen ze in amerika ook.

nee, de manier waarop chrysler en dodge nu de europese markt willen benaderen is volgens mij niet de juiste.
wij weten hoe we sportieve en snelle auto’s moeten maken. de amerikanen comfortabele. laat ze zich daar dan onderscheiden.
Hmm deze auto kan m’n hartje toch niet sneller doen laten slaan hoor. Het eerste wat ik dacht bij de eerste foto was “hmm wat lelijk” en dat werd er niet beter op bij het zien van de rest van de foto’s. De vorige Sebring vond ik geslaagd, een mooie neus en een stevig maar elegant uiterlijk. Deze auto is gewoon ronduit saai.
Amerikaanse wagens zijn ook niet echt m’n ding (musclecars aside, een originele Plymouth HemiCuda van ’71 bv, héérlijk), maar idd auto-maat, als het op comfort aankomt kennen ze er wel wat van. Amerikaanse auto’s voelen doorgaans niet aan als auto’s vind ik, eerder als een lekker gezellig en zacht salon met van die zetels die je helemaal opslorpen. Brute trekkracht, comfort en hoge benzinerekeningen, dat moeten ze uitspelen! Nee, wacht… :P
comfort ?? je bedoelt zeker alleen de stoelen??

ik heb in de escelade gereden en het voelt behoorlijk lekker om erin te zitten jaa….maar het dashboard en de rest valt heel erg tegen tegenover ze europese goedkopere concurrenten.

maar aan Comfort denk ik niet alleen aan de stoeltjes maar ook de technische snufjes en iedereen met een beetje verstand weet dat ze daar ook niet aan tippen!!

kijk voor de grap ff die nieuwe Clarkson dvd dan weet je wat ik bedoel :P
Met comfort doelde ik idd vooral op de stoelen ja, had er nog een zin bijgeschreven over hoe het doorgaans wel vervelend is dat je je uit je luilekker-positie moet halen om aan de noodzakelijke schakelaars te kunnen, maar kreeg hem niet geheel goed. Maar je hebt volkomen gelijk ja :)
Lelijke Toyota-achtige achterkant.
Ziet er niet uit! Lijkt te veel op een Mégane!

1 ding weten we wel. De nieuwe CLK krijgt ook een 3klaper.
De Kofferbak doet me denken aan die van de BMW’s!!
“De cabrio is leverbaar met keus uit een elektrisch bediende softtop of met een ‘hard’ cabriodak, dat is uniek te noemen”

Heeft de MX-5 dit ook niet?
lelijk…
hoewel mss ziet hijer met stoffen kap beter uit.
in ieder geval veel tre burgerlijk
Voor de liefhebbers heb ik onderaan het artikel een filmpje toegevoegd.
Ik vind hem niet eens zo slecht…
>Heeft de MX-5 dit ook niet?
Was die stoffen kap niet handbediend? Inderdaad een beetje sneu van Chrysler om zich daarom “uniek” te noemen. Gelukkig zijn alle auto’s uniek, als het niet het serienummer is dan wel samen met de kilometerstand.
begrijp het niet. chrysler cabrio: iedereen schreeuwt lelijk! bmw 3 cabrio: iedereen zegt MOOI!
terwijl ze qua uiterlijk echt bij dicht bij elkaar komen:s kijk maar de achterkant en zijkant. Besnuffel ik hier wat voor oordelen.
Wat ik 100 procent zeker weet is dat deze wel 100 keer lekkerder zal rijden dan menigeen andere cabrio;)
Ik zag de foto’s en dacht zonder te lezen even dat een paar chinezen de chinese variant van de VW eos hadden gemaakt
Mijn vrouw heeft de vorige/huidige Sebring Cabrio en ik moet zeggen dat die auto beter meevalt dan ik ooit had kunnen verwachten. Heel ruime auto met serieus wat kofferruimte en redelijk zuinig voor z’n gewicht (8 L/100km). In onze familiekring is ie ook uiterst gewild als trouwauto, zit je niet zo opeengepakt als in een open Kevertje ;-) Voor de prijs van een redelijk uitgeruste Passat of Mondeao rijd ik toch liever in de Chrysler! Toch gaan we hem van de hand doen omdat m’n vrouw terug in de stad gaat werken en het is nogal lastig om die bijna 5 meter weg te krijgen op parkeerplaatsen die op Clio’s en Golfjes zijn berekend :-(
hans leenarts
niet geweldig , maar het is nog steeds de grootste cabrio op de markt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).