HARTGE BMW monsters

Auteur: , 47 Reacties

Bij HARTGE hebben ze wel leuke ideeen. Zoals het vervangen van de 2.5 zescylinder van een 325i door de 5.0 V10 uit de M5.

En ze laten het blokje niet eens standaard, een aantal aanpassingen zorgen er voor dat er nu maximaal 550 pk en 530 nm beschikbaar is. De H50 Coupe weegt 1630 kg en daarmee komen zeer aansprekende prestaties binnen bereik. In 4,4 tel staat er 100 op de klok en de maximale (begrensde!) waarde die je daar zult zien is 320 km/u. Behalve de V10 is ook de SMG versnellingsbak overgenomen van de M5 en de achteras is getooid met een sperdifferentieel. Dikke wielen (295/25/20 achter en 245/30/20 voor) en dito remmen (380 Millimeter voor en 324 Millimeter achter) maken het plaatje compleet.

HARTGE H50 V10

HARTGE H50 V10

Heb je geen behoefte aan vier volwaardige zitplaatsen, dan is een door HARTGE aangepakte Z4 3.0i Coupe wellicht wel wat. Hier schroeft HARTGE twee turbo’s op en doopt hem H30 Biturbo. Toch nog goed voor 380 pk, 430 nm, 285 km/u en 4,8 seconden naar de 100. Daar is best mee te leven en de Z4M geef je er in ieder geval klop mee.

HARTGE H30 Biturbo

HARTGE H30 Biturbo

HARTGE H30 Biturbo

HARTGE H30 Biturbo

Liever een wat groter coupe? Wellicht is de HARTGE H6 Kompressor wel wat. De H6 Kompressor wordt gebouwd op basis van de BMW 650i. Zoals de naam al doet vermoeden is de 5.0 V8 uitgerust met een kompressor, wat resulteert in een prettige vermogensstijging. Dankzij de 560 pk en 730 nm die beschikbaar is, stijgt de topsnelheid tot 325 km/u. De sprint naar de 100 kan nu worden afgeraffeld in 4,6 seconden. Alleen een beetje jammer van die grille, echt mooi kunnen we het niet noemen.

HARTGE H6 Kompressor

HARTGE H6 Kompressor

HARTGE H6 Kompressor



47 reacties

Jasper Simons
mooi
minder mooi(6-series)
Kan ik ook alleen de motortuning krijgen ? (Dus zonder die gaten in de motorkap, trieste hondenogen en varkenssnuit !)
Heeft die 6-serie iets te lang bij een kampvuur gestaan ofzo? Heel zn voorkant is gesmolten. De Z4 vind ik dan wel weer mooi.
wie zit er nu met zijn fikken aan de bmw nieren daar moet je van af blijven ziet er niet uit
Ik vind Hartge voor BMW de beste tuner. Ik vind alle getoonde modellen stoer of gruwelijk.
Zelfs de 6 serie vind ik heel stoer.
Ik zou me er niet in schamen in ieder geval.
Als alleen al de velgen van Hartge eronder worden bevestigd vind ik het in de meeste gevallen een optische verbetering.
Eigenlijk ben ik geen fan van bmw alleen de 3 serie coupe is een plaatje, zeker deze die omgetoverd werd door hartge. De 4,5 en 6 serie is weer wat minder mooi, je weet dat bmw extreme modellen uit brengt die niet meer te tunen zijn, ze worden meestal te ruig te worden, en het imago van Sjonnie en Anita bak komt dan ook wel op z’n plaats.
Nur die Titanic liegt tiefer...
Affengeil!!! man nur unsere Deutsche freunde wissen wie man pkw’s baut! Das hier zieht toch wirklich ganz gut aus oder? Ein V10 in ein 3er reihe und 320 stunden kilometer snell??!!
@Hartge, Question: 6-series. Why?!

Hebben ze dit nou gedaan om alleen maar anders te zijn ofzeau?! Slaat totaal nergens op! Aan de andere kant ook wel weer respect als je iets verneukt, verneuk het dan goed!

De uitlaten onder de 3-serie coupé kloppen naar mijn mening ook niet. Zit te dicht bij elkaar en ze hadden het mooi in de bumper moeten wegwerken. Lijkt nu of ze het vergeten waren en dus er maar gewoon onder hebben gehangen. En de gleuven zijnook niet mooi, maar het heeft in ieder geval een functie dus dat scheelt.

Z4 ziet er hier ook weer goed uit. Op de voorspoiler na dan.

Advies: koop alleen de velgen en verlagingsset en klaar. Niets meer aan doen………oh misschien de motortuning dan……. :)
die gaten in de motorkap van de 3 (of noemen we dat nu een 5?… iig die auto die eruit ziet als een 3, maar het motorblok van een 5 heeft) vind ik lelijk

van de Z4 loop ik sowiso niet warm…

en die 6… wow… te-gek gewoon… superagressief (hadde ze eigelijk stadslichten moeten aanzette… i
die 3 serie coupe en z4 erg netjes getuned, en dan vooral optisch niet overdreven, beetje jammer van die neus van die 6
BMW Z4 M Coupe en dan deze Hartge uitvoering !

Gruwelijk race-monster ! :D
Hebben we hier ook nog betaalbaar BMW nieuws?????
Ik zie alleen maar auto’s voorbij komen die Rick Dos kan betalen, maar de meeste reageerders hier nooit in hun leven bij elkaar gewerkt krijgen :-)
lelijke nieren zeg, op die 6-serie.
@[email protected]:

Dan koop je toch een tweedehandsje. Vroeg of laat kelderen die dingen allemaal in prijs.
LEKKEUUUUURRR DINGGGG
Die 6 serie vind ik niet mooi, maar die 3 serie met een V10 is natuurlijk erg vet. Verder dan zo min mogelijk veranderen en dan iedereen het nakijken geven bij het stoplicht :D
BMW tuners zijn leip…

LANG LEVE BRABUS!!!!!
http://www.brabus.com
550pk en 530nm? heel erg hoogtoerige motor of gewoon een crappy koppel? Verder zijn ze wel leuk bewerkt, hoewel de verbouwing van de 6-serie het tot een waar gedrocht heeft gemaakt.
@Appeltje: Dat is die V10 uit de M5. Dus ja, hoogtoerig.
BRABUS bakt er niets van.
Geef ze een v12 met 7liter en paar turbo’s dan komen ze mischien met iets leuks.
Verder bakken ze niets van.

-edit: dit is heiligschennis, hoe durf je!-
Die H50 Coupé moet een machtige machine zijn. 550 pk zeg, brrrrrrrrr. Geweldig.

‘k Vind hem niet eens lelijk getuned, nee… mag er zijn.

Kostprijs? Iemand?
Heeft er misschien iemand ook info over de prijzen van deze bolides? :)

Niet dat ik ze nu kan kopen maar het is toch altijd interessant als we weten hoeveel dit moet gaan kosten. :p Ik had ergens gelezen dat die H50 Coupe tegen de 100.000 euro’tjes aanliep. Indien dit zo is, wie is er nou in godsnaam zot genoeg om aan een BMW 3 serie zoveel geld te geven…
En is die goed gekeurt:D
@ Matthias, een 335i met full options zit je ook boven de 80k. Dan valt die 20k nog wel mee. Zeker gezien de waarschijnlijke prijs van de M3.
100k is erg optimistisch jongens… de H50 sedan kost in NL bijna 220.000 op basis van een 320i dus ga maar van minimaal 150k uit…. Erug duur dus maar niet minder leuk!!! ;-)
@ Martijn

Ik dacht al dat 100k beetje weinig was. In USD kost hij 120k. Jammer dat die we hier zoveel taxen moeten opleggen…

@ Ejay

Waar haal je die prijs van 80k voor een 335i FO ? :o Hij kost 43.800,00 Euro, je gaat me niet vertellen dat er voor 40k opties in zitten… Voor 80k heb je een 745d ;)
@ iedereen die kritiek heeft op mij

Slechte ervaringen met bmw s, altijd wel koelingsproblemen of iets anders.

Ze zijn inderdaad snel en krachtig en snel in de bochten, maar ze houden het niet lang uit. Motor is HEEL ERG KWETSBAAR!!!!
De CL63 AMG staat nu op de site van AMG http://www.mercedes-amg.com
misschien niet interresant maar ja ik dacht ik zeg het effe
Ik weet wel dat de HARTGE H50 Sedan in duitsland 160.000 euro kost.
precies JANUS, die laatste ziet der egt nie uit
Zullen we afspreken dat jullie Brabus met rust laten? Het enige wat daar mis mee is, is dat ze bij hun auto’s de Benzgrille standaard moeten laten. Klaar.
@ Matthias, is België zeker? Een 335i High Executive kost in NL al 65.222 zonder aflevering en meuk. Dan moeten er nog opties op.
Prachtige coupé(3reeks)van Hartge maar de bmw 6 is verkloot vind ik
@[email protected]

Waar een wil is, is een weg……. ;) :)
geef mij die 3serie!!! tsjonge jonge,, die 6je heeft me togh een lelijke gril,, lijkt wel een doodskop! :S Ik heb trouwens een 3serie-coupé in zutphen gezien!! Mooi auto echt,, het was trouwens een 325,,
Cuore sportivo
over de grille bij de 6, stond die vroeger ook niet zo ?? Hoger uitgerekt dan de breedte ??Jammer dat ze die lichten verkloten! Om mamoe zijn standpunt een beetje te bevestigen denk ik ook dat een standaart ongeblazen motor die ineens 2 turbo’s in zijn nek krijgt het niet lang zal uithouden … Tenzij er serieuze aanpassingen gebeurt zijn.
@ Ejay

In België zijn dat de prijzen ja :) Dus een 100-120k USD voor die H50 zal uitkomen op een 150k hier in België.

Ik wist niet dat je in Nederland zoveel meer betaalde voor auto’s dan in België :p
@ Rick:

Die wil is er wel, echter de weg is steeds opgebroken…….
@ Sacha:

Heb ik al……. http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=image&file=356713_11_06_003.jpg ben ik best tevreden mee, kinderhand is snel gevuld zeg maar ;-)
Ik hou van BMW. De nieuwe 3-reeks was eerst een grote teleurstelling maar deze coupé vind ik echt mooi. Alleen spijtig van de voorbumper, die onderste uitstekende lippen laten de klasse-voorkant een beetje dwaas overkomen in de zin dat er een 18-jarige zijn eerste auto heeft getuned, bijzonder jammer van die paar vierkante meters voorbumper.De z is weer crême-de-la-crême, echt een mooie BMW. De 6 vind ik (zelfs de originele versie) een wolf in “lelijk” schapenvacht.Wat een ongelooflijke motoren, maar wat een uiterlijk! Het koetswerk heeft zijn charmes omdat wij (BMW-liefhebbers) weten wat een torsie en luxe onder het koetswerk zit. Deze 6 valt uiterlijk nog wel mee, ookal kan z’n snoet een correctie hebruiken. In het algemeen hoop ik dat BMW-tuners niet gaan overdrijven…
Kikke ding man!
Junior (BMW Liefhebber)
Is die 6-serie een miskraam geweest van Hartge?
ls ik mocht kiezen wordt het wel zeker de 3 serie…
Ik ben gisteren in essen geweest en wat een bak zeg!!!!
Tja ik BMW ook een super merk, Dit is natuurlijk ook erg leuk, maar doe mij maar een leuk aangeklede 335d coupe met hartge chip, vering en uitlaat.
335 pk en 712nm in een 3 serie coupe trekt me meer dan die 550 pk en 530 nm.
al had ik natuurlijk liever 550 pk en 712nm hahaha

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).