1054pk voor MISSION 400 PLUS op basis van Porsche 997 Turbo

Auteur: , 67 Reacties

Deze 1054pk sterke "Mission 400 PLUS" heeft het nieuwe wereldrecord voor Street-Legal Cars...

Het project Mission 400 PLUS is gemaakt door het bekende Jurgen Alzen Motorsport en RS Tuning, onder leiding van H&R. De auto is onthuld op de Essen Motorshow 2006, men claimde daarbij een topsnelheid van over de 400km/u.

De motor is gebaseerd op de Porsche 911 Turbo, welke is bewerkt door RS Tuning. Jurgen Alzen zorgde voor de aerodynamica en H&R gaf daarbij advies over de vering.

Opvallende externe wijzigingen zijn het dak dat 75 millimeter lager is gemaakt, plastic ramen en lichtgewicht 18-inch BBS-velgen.

RS Tuning heeft de motor van de 911 Turbo vergroot van 3,6 naar 3,8 liter. Eigenaar Reinhold Schmirler gaf de 997 een power cocktail wat uiteindelijk zorgde voor maar liefst 1054 pk en 1030 Nm koppel! En toch nog voldoen aan Euro-IV emissie-eisen ;)

De MISSION 400 PLUS zal in de eerste helft van volgend jaar op Nardo een gooi gaan doen naar een nieuw record, achter het stuur zal uiteraard Jurgen Alzen plaatsnemen.

Porsche 997 HR Mission 400 Plus
Porsche 997 HR Mission 400 Plus
Porsche 997 HR Mission 400 Plus
Porsche 997 HR Mission 400 Plus
Porsche 997 HR Mission 400 Plus



67 reacties

wat een bak, liever zo’n bak dan een nissan micra!!
veyron killer mms
the real stig!
tja weer eentje over de 1000pk , zal je de laaste tijd veel horen! ;)
wat een bak!
Wat een ziek gaaf ding, en hij ziet er nog prachtig uit ook. Met stip op 1!
ziet er mooi uit gelukkig geen overdreven bodykit
Shoot, net een Techart besteld met 800+ pk… Even afbellen dus.

Wat een ruige wagen. Enige minpuntje zijn de (te) kleine uitlaatjes.
WOOW Ik vind hem echt cool!
die 2 kleine uitlaatjess…??
Kijk, ZO! had Porsche de 997 moeten maken qua uiterlijk. Snel gemeen en dierlijk, dit is een echte sportwagen om te zien…. en dat terwijl de auto in de basis hetzelfde is……
Yeeehaaa !!!
mooi clean gehouden/gemaakt!!
tering dat ding ADEMT snelheid. echt wel mooi!
Prachtige daklijn, Deze aërodynamische aanpassingen doen de wagen toch nog net dat beetje meer sportwagen ogen. wat voor mij de porsche altijd distantieerde van de echte exoten. ooit had je ook die geweldige 959.
Idderdaad zonde van die kleine uitlaten al zal het wel uit gewichtsbesparing zijn.
Lol, dacht al dat ik iets vreemd zag, hij heeft namelijk geen zijspiegels, en dat is ook meteen de reden dat hij 400+ rijdt ;-)
Franqie, als je had gelezen…
Behalve de koplampen ziet deze ding er super uit. Zo zouden de Porsche’s moeten zijn. 1 voor mij a.u.b.
Nu maar wachten op de 9ff met 1000+ pk….
Beetje flauw dat deze auto geen buitenspiegels heeft ;-). Dat zijn heftige spelbrekers bij snelheden van 400+. Niettemin een dappere creatie. En komt 9ff niet ook met een op een 911 gebaseerde auto die de Veyron van z’n troon moet stoten? Ook daar een aangepast (verlengde?) achterkant.
sinterklaas ik ben braaf geweest het voorbije jaar en ik vraag deze auto in mijn schoentje. super vettigen bak op zin westvlams gezegd
die ziet er zoveel mooier uit dan de standaard 911 vooral die daklijn
lijkt aardig op het 9ff-project.. 997 met verlaagd dak en verlengde carrosserie die over de 400 moet lopen, motor van de 911 turbo met rond de 1000 pk.
@peter.. right so, ik typ wat langzaam;)
Oe vet dat verlaagde dak!!!
Prachtig! Stikkers eraf en hij wordt er nog mooier van, helemaal top!
Whahaha, focking lelijk. Aber, wel focking bruut :P
“Street-legal”, zonder linkerbuitenspiegel? Dat verlaagde dak staat ‘m trouwens waanzinnig goed, doet me samen met de verlengde achterkant denken aan de GT1 racer.
Mensen die klagen over “te kleine uitlaten” hebben er weer niks van begrepen, het is toch geen showauto?
@El-Loco: Het spijt me, het zal door het tijdstip komen denk.
mmmm…tof! De 1000 pk grens is definitief doorbroken. 250 pk wordt alledaags en voor iedereen bereikbaar. Je hebt al 250 pk voor 100 Euro per pk tegenwoordig. DAT is vooruitgang! En die hypersnelheden die gaan er voor zorgen dat we héééél sleeky designs gaan zien, met zo weinig toeters en bellen aan de buitenkant als een straaljager. Iedere toeter of bel zorgt immers voor 100 kilo weerstand.
Achterkant is volgens mij helemaal niet verlengd. Als je kijkt naar de naad van de bumper naar de lamp, die is evenlang. Het lijkt alleen zo omdat het dak nu vlakker overloopt in de achterkant.
Hmm, dat verlaagde dak kan ie best goed hebben! Hij wordt er wat gemener van, best cool.

De achterkant lijkt mij ook niet verlengd, ik denk dat het komt door de combinatie van het verlaagde dak + kleinere velgen + verlaagde auto. Als je kijkt naar de wielkasten en die vergelijkt met het origineel (zie Franqie’s post) dan lijkt het dus niet verlengd in mijn ogen.

Ben benieuwd naar z’n snelheid. Maarja, ook al haalt ie de snelheid van een Veyron.. zou ie het ook zo lang volhouden als de Veyron?
btw, de velgen zijn misschien toch wel niet kleiner :P
Dit lijkt erg veel op wat 9FF aan het ontwikkelen is. Dak lager, achterkant langer..
Ben benieuwd wie wint als ze dat ding testen tegen deze en die Gemballa Mirage met 1200 pk die eraan schijnt te komen..
Trouwens zonde dat ik hem niet heb gezien in Essen
Gelijkt straf op de GT1 van enkele jaren terug, wiens motor de basis vormt voor de GT3 en Turbo motoren van Porsche.

Ik denk niet dat je met deze wagen lang in de file moet staan. Mooie prestatie, maar het zal geen Veyron killer zijn.
0 naar 100 – 1.9 sec?
Ziet er vreselijk bruut uit zeg met dat verlaagde dak.
Is echt een heel andere auto geworden zo.

Ben bang dat ik er nu alleen niet meer in pas :-(
Wow…. Overduidelijk de mooiste 911 die getuned is :|
Die lijnen :D Deze is tenminste niet overdreven getuned maar heel beschaafd en rete geil!!!
@ thomas

Dat ziet er inderdaad een beetje lafjes uit
Dit is weer jaren ´80 pimpen, chopped roof. Iemand hier die dat iets zegt?!

Het vervelende alleen is dat het er niet uitziet! Verhoudingen kloppen niet meer…….liedje van sir-mix-alot springt in mijn hoofd….I like big butts!
@Rick Dos: HUH? kloppen niet meer? Kloppen in mijn ogen veel beter en die kont is langer, maar ook minder bol. Alleen jammer van het stukje motorkap dat vanaf de zijkant de vloeiende lijn van de achterruit naar beneden verstoort.

Ik vind de verhouding van de auto juist beter omdat de lage neus nu overloopt in een lagere cockpit. Bij de foto boven het artikel van de review lijkt de turbo echt heel erg slecht geproportioneerd….(in mijn ogen. Talking about a big ASS)
@Rick dos
Image Hosted by ImageShack.us
Bedoel je zoiets ?!
Er rijdt hier bij mij op de Waalhaven regelmatig zo’n Golf rond. Ziet er niet uit.
Maar verder ben ik het helemaal niet met je eens. Verhoudingen kloppen inderdaad veel beter zo. Echt heel mooi geworden !!
@w0o0dy

Ja, maar kijk eens bij de overhang van de achterwielen. Het lijkt nu net alsof ze (ja nu is het ineens een vrouwtje :) ) haar kont aan het meeslepen is. En bij de overhang bij de voorwielen lijkt het net alsof ze een paardegebit (Janus?!) heeft.
En het lijkt nu net alsof ze een dak heeft alleen maar OMDAT ze een dak moet hebben.
Nee, voor mij kloppen de verhoudingen niet….

@JANUS
Yep exactly! Chopped roofs kunnen mooi zijn mits het juist is gedaan…..en hier is het in mijn ogen niet goed gedaan.
Echt een heel mooie Tuning deze versie van de 911! Zo te zien aan de commentaren van de heren, ben ik niet de enige met deze mening. Die lage daklijn maakt de 911 zoveel mooier, in het vreleden was er op basis van de 964 een Speedster, die had ook een verlaagde daklijn als de kap dicht zat. GEILLL!!!!
@rick dos de overhang achter is wat groot, maar ja de motor zit nou eenmaal op de verkeerde plek…..
Het choppen is op zich wel goed gedaan, maar de overhang voor en achter zou idd iets kleiner kunnen zijn (visueel). Maar voor dit soort prestaties moet je wel veel concessies doen om een kloppende aerodynamica te krijgen. De 911 turbo heeft ook teveel achter. Het dak een klein stukkie lager zou best wel eens mooier kunnen zijn….
@w0o0dy

Als die kont wat kleiner was geweest dan was de chopped roof ook meer tot zijn recht gekomen.

Het design is idd. wel helemaal in het teken van de functie gesteld.
Ben wel razend benieuwd wat dit puppy kan doen! :)
Ik vind dat het veel van de huidige auto’s een veel te hoge daklijn heeft.
ook de schouderlijn is vaak veel te laag waardoor je het gevoel krijgt dat je “op de bok” zit.
deze porsche heeft wat mij betreft precies die touch die een normale 911 mist om als nekkendraaier te fungeren.
ik denk dat heel veel auto’s er baat bij zouden hebben als de daklijn minimaal wordt bijgesteld (naar beneden). ik ben 1.85 en heb in heel veel moderne auto’s belachelijk veel ruimte over.
@Rick dos.
“En bij de overhang bij de voorwielen lijkt het net alsof ze een paardegebit (Janus?!)”
Hé Rick. Heb je met mijn tandarts gesproken ofzo ?
Wat bedoel je hier vriend ?????
Nou is het wel netjes om dit en public te bespreken Janus?!……. :P

Ik twijfelde of ik het wel correct gespeld had dus ik verzocht om jou hulp. Jij als taalpurist zijnde….. ;)
O, sorry. Ik had hem ff niet door.
Je bedoelt in ieder geval.:
Jij, taalpurist zijnde OF Jij als taalpurist.
Jij als taalpurist zijnde is vout !

Enneehh. Als ik heel eerlijk ben wil ik het daar even bij laten………
(Met andere woorden, ik ben er niet zeker van !!)
Ik dacht eerst dat het aan de foto lag want ik vond de auto er ook al langer uitzien.
Alsof de foto in de panoramastand was gemaakt maar nu ik de foto’s zie van Franqi en de comments van Wooody is het me duidelijk.

Ziet er mooi uit, ik zou alleen andere velgen nemen ( ben nooit weggeweest van dit model velgen) en die lip aan de onderkant verwijderen maar aan de andere kant heb je die wel nodig bij die snelheden.
Klassiekerrally
Twee woorden: prach tig.
Ik neem aan dat de achteruitkijkspiegels vervangen zijn door een camera of zo?
zeer mooi, de lijnen zijn nu een stuk vloeiender. de daklijn loopt mooier en de achterspoiler loopt mooi vloeiend over in de carosserie. Dat hij boven de 400 gaat dat geloof ik wel, maar of hij in NL ook street legal is zonder zijspiegels.. dat denk ik niet. Het enige minpuntje aan deze auto is dat hij denk ik wat te laag voor mij is. ik pas er denk ik niet meer in. Ook moeten ze dat lelijke grijze gaas in de voorbumper meteen zwart spuiten en de lelijke velgen vervangen (ja, ik weet dat ze gewicht besparend zijn). Ook hadden ze er niet zo’n ‘mini cooper s achtige’ uitlaat onder moeten zetten. bij de mini staat dat erg leuk, omdat de mini zelf ook een kleine auto is, maar bij zo’n brute brede porsche hadden ze toch wel wat groter gemogen. Als je het doet, doe het dan goed.
Doe mij maar de standaard turbo…
Zou dit geen idee voor porsche kunnen zijn? Ziet er zeker goed uit. Mooi netjes gehouden!. De bescheiden veyron-eter.
dit is echt vet, die verlengde achterkant maakt hem nog gestroomlijnder. zoals al eerder gezegd is; hoe kan een auto “street-legal” zijn als zijn beiden buitenspiegels ontbreken? leg dat maar is uit aan de agent die met zijn zielige opel die al gaat remmen als ie zo’n racebak in zijn “wel aanwezige” zijspiegels ziet. moet je vooral even vragen hoeveel pk zijn auto’tje heeft het zal wel ongeveer 10 keer minder zijn dan wat er onder je eigen motorkap ligt.

wel hoef je deze auto nooit op slot te doen, hij is uniek dus als iemand hem jat is ie binnen 2 uur weer gevonden. met als oorzaak: 1. hij valt best wel op.
2. geluidsoverlast.
ik vraag me af hoeveel dit (zoveelste) leuke boodschappenwagentje gekost heeft. ik bedoel voordat je 604pk extra in een wagen krijgt die al wel een aardige verzameling aan paardenstallen onder zijn hoede heeft plus een moter die maar met 0.2 liter vehoogd wordt, moet je toch zeker wel wat kosten maken. goed je moet er natuurlijk wel bijreken dat hij een power cocktail er bij heeft maar hoeveel pk moet je er daana als nog bijsleutelen.
kortom het is een knap staaltje tunen.

en het uiterlijk is helemaal geniaal, maar die uitlaten… DIE DINGEN ZIJN NOG KLEINER DAN HUN EIGEN “JONGE HEER”!!!
zielige uitlaatjes
Zeer Mooie Posche,,, Maar Wanneer Gaan ze De Veyron eens Tunen,,,, Dan zullen we nog eens kijken wat veyron killers zijn :P
Tja voor prestaties moet je de look voor betalen.
Dit konden ze toch beter doen é :)
JP MACH1 Santing
Heerlijk om 420 KM te rijden op de duitse autobhan of even op de afsluitdijk.
Toch zal het in de woestijn beter zijn van Cairo naar Luxor. en naar Dubai.
hij heeft dan wel meer pk dan een veyron, maar rijdt hij de veyron er ook uit qua topsnelheid en optrekken?
WOW
Ja Jamieee!
Deze 400 mission TURBO is op dit moment in de wererld het snelst met alle stijlen.
Ja weet je wat leuk dat die krullebol van wegmisbruikers nooit ziet wat er zo vreselijk snel voorbij zou gaan als hij commentaar geeft!
-edit: nutteloze bijdrage-

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).