Audi S3 met 408pk

Auteur: , 44 Reacties

Het Duitse Wimmer Rennsporttechnik komt met een zeer nette update voor de nieuwe Audi S3... Het vermogen stijgt daarbij van 265pk naar ruim 400pk!!!

Om precies te zijn gaat het om 408 paardenkrachten. Ook het max koppel doet gezellig mee, die gaat van 350 Nm naar 540 Nm! OMG!

De vermogenstoename wordt bereikt door modificaties aan de motor, aan de turbocharger, de injectie en andere onderdelen.

Standaard gaat de S3 met 2.0 TFSI in 5,7 seconden naar de 100 km/u, het is echter niet bekend hoe snel de S3 van Wimmer dit doet.



44 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
een bom op wiele
WOOT. die R32 zal ff raar opkijken
wel een beetje veel van het goede lijkt mij…..
zeer machtig… mag alleen nog wel wat aan de body gedaan worden.
de body is niet sportief genoeg
dat heeft de r32 toch mooier….
maar goed die spit t onderdelft als het gaat om t vermogen
R32? ik zie volkswagen de laatste tijd alleen maar zakken met zn baggere nieuwe autotjes terwijl ik een ware VW liefhebber ben….

gewoon vreselijk jammer..
RS3? ;)
Woohoo : )

400+ pk is idd een beetje te veel van het goede, maar een dikke 300 in deze auto is toch ook al lekker…

Standaard laat de S3 de R32 al staan. De S3 is ook een auto die je in het echt moet zien, zeker van binnen.

Ik vraag me af wat ze precies hebben gedaan en wat de kosten ervan zijn.
Eens onderzoeken….
is de mooiste in zijn klasse.Kan de bmw 1 serie voorbeeld aannemen
Komt er ook een RS3 …………? Ben dan benieuwd hoeveel PK er dan bij komen.Echt een toppertje
Ik denk in 3,9 seconden naar 100
Dat lijkt me een mooie doelstelling ;)
Hopelijk is ook iets gedaan aan de versnellingsbak en aandrijving?
Anders komen de eigenaars nog onverwachte kosten tegen lijkt me..
@heidekonijn

Natuurlijk is dat gebeurd, van 265 naar over de 400 pk vraagt om nog sterker gedimensioneerde onderdelen
Inderdaad een bommetje op wielen, prachtig!
leuk gedaan maar de prijs is wel er hoog lijkt mij
Te vet, vooral omdat je er eigenlijk niets van ziet! Dit is tuning waar ik wèl van hou ;)
Een echte wolf in schaapskleren. Gaaf hoor, 408 pk waar Audi “maar” 265 haalt. Vraag je je toch af waar Audi wat fout doet of hoe snel de getunede auto kapot gaat. Hopelijk gaat de motor niet na 50.000 km eraan.

@ ML Benz: die delft het onderspit als ik me niet vergis :)
@lebastille
ja waar zou audi die fout maken dat is een grote vraag maar ik denk niet dat hij sneller kapot gaat maar dit is echt een bom op wielen
dear Santa..I´ve been jolly good this year..Please..?! :-)
deze auto kan concurreren met de nieuwe m3?
@ Lebastille

volgens mij doet Audi niets fout maar willen ze gewoon “redelijk” blijven :D

ik vraag mij ook af wat dit doet met het motorblok en vooral met het verbruik van je wagen! Heeft er iemand een idee wat de weerslag hiervan is op het bedrag dat je moet betalen voor je verzekering etc

@ FrankH: echt he, tuning mag je enkel merken in het rijgedrag en springt best niet te veel in het oog

Ik zie zon S3 ook wel zitten in ieder geval !
wow! er werd mij laatst gevraagt om tussen de R32 en de S3 te keizen. Ik zei toen dat ik voor de R32 zou gaan. maar nu ik dit zie ga ik zeker voor de S3! 400 PK! in een 3 deurs hatch! het moet niet gekker (of hoe de belgen dat zo mooi zeggen: zotter) worden. Het is mooi dat ze niks aan de body hebben verandert, wel hadden er van mij nog wel 2 uitlaatpijpen – in de zelfde stijl – bij gemogen. enne.. ik neem aan dat ze de begrenzer er ook vanaf hebben gehaalt? hoe hard zou daie dan wel niet kunnen? 300…..? wow, wat een gave wagen! ben benieuwd of er ook een 5-deurs (sportback) uitvoering van de S3 komt. autoblogger kun jij mij daarover misschien iets meer vertellen?
Ehm jullie hebben het wel over schaapskleren e.d., maar volgens mij is de getoonde foto een fabrieksfoto ;) Als er echte persfoto’s vrij waren gekomen had je er wel meer dan 1 gezien.
@ El-loco.
Dit is idd een persauto en niet de variant met 400 pk. De bovenstaande foto met “S3-kenteken” geeft aan dat het een persauto van Audi is. Die auto met S3-kenteken heeft in alle bladen gezien ten tijde van de introductie.
WHAHA daar zit je dan in je bmw 135i, oeps :).
Precies genoeg van het goede! Vet hoor. En… in het wit natuurlijk!
normaal zou ik echt helemaal enthousiast zijn, maar nadat ik de (zeer goed) geschreven review van Sacha heb gelezen vind ik dit vrij uhm, njaa wel meevallen…
nou ik vraag me wel af hoe snel die bak op de 100 zit …

en hoewel ik het uiterlijk ietwatminder vind maakt de pk’s het wel goed:D
De originele heeft al een overdreven turbodruk van 1.2Bar(17PSI). Een rijdende BOMM. Ik kan me nu niet voorstellen wat ze nu ermee gedaan hebben.
Nogmaals zielig voor Audi dat ze maar 260pk met zoveel turbodruk kunne halen.
Ik heb Oude Opel Calibra Turbo’s gezien die met 1.2 bar al over de 350Pk hadden.
Liever een Subaru Pimpreza ofzo.
@CSL

luister goser alleen BMW kan echte motoren bouwen als het gaat om vermogen zonder Xtra turbo’s compressors enz enz.
Het is daarom maar goed dat er tuners zijn die onze autoliefhebbersw voorzien van wat xtra pk’s en Nm’s
Zo blijft het voor iedereen leuk
Motor Authority » The 400hp Audi S3
[…] If you’re after a performance upgrade that will make ever other “hot hatch” seem like a “mildly warm hatch,” you can’t look further than the upgraded Audi S3 being offered by German tuning house Wimmer Rennsporttechnik. Our friends over at Autoblog.nl uncovered this beast of a hatch that now develops 408hp, up from a standard 256hp. Torque figures are even more impressive, with the S3 now pumping out 540Nm as opposed to the piddly 350Nm on the standard model. […]
Ben ik het of slaat het echt nergen meer op?! Ik bedoel 400pk in een A3. Ik vind de 135i met 306 PK al een beetje erg overdone. Voordat je het weet liggen er V10´en in die krengen…….Slaat in mijn optiek echt nergens meer op!
Nou, ik heb de S3 besteld en ben dus aandachtig alles omtrent deze auto aan het volgen.

Hetgeen me het meest opvalt is de vergelijking BMW 130i t.o.v. de S3. Je kan de motoren niet echt vergelijken maar de S3 wint het qua prestaties zowel qua acceleratie, wegligging en ook remafstand. Dus als je vergelijkt op deze vlakken wint de S3 het gewoonweg omdat het een ander pakket biedt (geblazen/4wd/4cyl – ongeblazen/rwd/6cyl).

Tevens komt er iemand met een opmerking dat BMW leading is in ongeblazen motoren, snap ik niet want volgens mij doet Ferrari het bijvoorbeeld een stukkie beter zowel historisch als momenteel, dus zo een statement is gewoonweg overdreven, tuurlijk verschil qua prijs is aanwezig maar verschil van design in 100voud dus daar zijn we klaar mee.

Om terug te komen op S3 en 130i vind ik het heel simpel om te vergelijken.
De lijnen van de Audi zijn niet spannend maar wel mooi, terwijl ik de 1serie van BMW gewoonweg lelijk vind zonder er met een M pakket e.d. aan de slag te gaan. let wel ik heb het nu over een gewone A3 t.o.v. een gewone 1serie.
Blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar BMW bouwt naar mijn mening momenteel vrij weinig auto’s met een mooie look.

Dan voor mij het belangrijkste punt – het interieur, want daarin vind ik de audi de bmw gewoonweg huishoog overtreffen.

Dit waren voor mij de 3 belangrijke redenen om een S3 te verkiezen boven een 130i en hopelijk mag ik begin februari in mijn nieuwe bolide plaatsnemen : )

Blijft allemaal kwestie van smaak natuurlijk, maar met bovengenoemde rest ik mijn case en ik denk dat veel mensen waaronder genoeg bmw liefhebbers hier niet omheen kunnen.

Italianen maken toch nog steeds de mooiste auto’s hehehe

groeten!
@ Hoogheid, er komt geen RS3
audi s3 met 265pk is goed voor audi anderen zijn o.a. Wimmer rennsporttechnik, sporttech enz die draaien het maximum eruit met dezelfde blok. Dus niks over andere auto’s zeggen aub zoals golf r32 ,bmw enz die zijn ook standaard van hun eigen merk . je kan ze ook door tuners laten tunen, bv voor golf oettinger, bmw hartghe enz. maar 408pk voor een audi WAAUUUUUW
ik hoop rs3 dus kan de concurrenten weer ertegen aan.
audi s3 met 265pk is goed voor audi anderen zijn o.a. Wimmer rennsporttechnik, sporttech enz die draaien het maximum eruit met dezelfde blok. Dus niks over andere auto’s zeggen aub zoals golf r32 ,bmw enz die zijn ook standaard van hun eigen merk . je kan ze ook door tuners laten tunen, bv voor golf oettinger, bmw hartghe enz. maar 408pk voor een audi WAAUUUUUW
ik hoop rs3 dus kan de concurrenten weer ertegen aan. ik persoonlijk vind het een mooie kleur
Deze auto is sick!
hij is snel, mooi en ik vind dat die body in principe er wel een beetje thuis hoort..
mag nog wel iets lager.. het is een duitser he? dus geen overduidelijke styling-parts..
de 400pk is weerzinwekkend.. de koppel van 500nm is helemaal ziek!
deze auto kan niet meer vermogen eruit halen anders knappen de assen als lucifers..
maarja.. wel een TE brute wagen en zeker een toppertje voor men boodschappenlijstje (als ik de jackpot heb :P)
IEMAND!! gezocht: een auto die nog meer geblazen is en nog sneller etc. dan deze auto in ook nog een klein(er) formaat?:P
@gwnweg audi
hahaha, easy! een 675pk Honda Civic!!
http://www.turbomagazine.com/features/0507_turbo_ek_10_z.jpg
Loze opmerking King Cardi. BMW bouwt zeker goeie atmosferische motoren, maar dat doet Audi ook (Lamborghini Gallardo, S8 en S6 -alledrie V10 met respectievelijk 500, 450 en 420 pk- en de RS4 en R8 -beiden ook 420 pk-)
wat heb je er aan??
Motor: 1.984 cm3
ca. 300 KW / 408 PS
bei 6.850 U/min
Drehmoment: max. 540 Nm von
4.050U/min
Leistungsgewicht: 3,56 Kg/PS
(1455kg Leergewicht)
V-Max: ca. 284 Km/h

Bron: http://www.wimmer-rennsporttechnik.de/
Een S3 TFSI met andere software is soms al eng genoeg…!!!!!
waar kan je hem kopen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).