
Vandaag werd bekend dat de Maserati Quattroporte per direct leverbaar zal zijn met een volwaardige automaat. De reden hiervoor was dat niet iedereen even gelukkig is met de DuoSelect versnellingsbak.
Met de DuoSelect bak kan met de hand worden geschakeld, vol-automatisch en met flippers aan het stuur. Sommigen mensen zijn echter van mening dat de DuoSelect afbreuk doet aan de prestaties van de auto. Vooral vanuit de Amerikaanse markt was er veel vraag naar een volwaardige automaat. Jeremy Clarkson, die wordt betaald om auto’s kritisch aan de tand te voelen (en waar nodig volledig af te branden), had vreemd genoeg niets te klagen over de Quattroporte. Volgens hem is de auto eigenlijk gewoon een Ferrari en hij is ervan overtuigd dat de Quattroporte naar de hemel gaat.
Ondanks de lovende woorden van Clarkson, heeft Maserati gehoor gegeven aan de vraag naar een echte automaat en zal begin volgend jaar op de Detroit Motor Show de Quattroporte Automatic met zestraps automaat presenteren. De Automatic is even duur als de DuoSelect.
que bella italiana,
park it in my garage pls
mooie bak zie je niet iedere dag rijden
zo verschrikkelijk mooi…
doet mij er maar 1, een zwarte
Damnit, die ziet er chique uit in het wit!
Prachtig! Ja, ik weet het, het voegt niet echt veel toe! Maar het blijft een prachtige wagen! :)
Wit zou ik ook nemen als ik 82.000 pond had…
idd een originele auto die je niet elke dag ziet..ikke niet dan iig ;)
Een auto met veel meer smoel dan al die Duitse eenheidsworsten.
Echt prachtig.
En, beste Germanofielen, begin nou niet direct te zeiken over betrouwbaarheid…
Zo’n auto zou ik een ietsiepietsie meer vergeven dan een ‘doodgewone’ 7-serie, A8 of S Klasse.
Hij heeft / wil er vast een :)
leuke dvd is dat, ‘Jeremy Clarkson’s Heaven and Hell’. Komen paar heerlijke auto’s voorbij en hij doet een paar prachtige dingen met een Renault Espace en wat andere brikkies :)
Doe mij maar een S8 ;)
-edit: we weten het Tom, we weten het…-
@ Klassiekerrally Groot gelijk, ik zou deze beauty ook verkiezen boven de Duitse vlaggeschepen, simpelweg omwille van dat ietsje meer passie, karakter en exclusiviteit. Zeer geslaagde auto!!!
@klassiekerrally & Fej
AMEN
EN GA IN VREDE
u spreekt de waarheid (eindelijk ;-) iemand die verstand heeft)
heb liever een a8 voor dat geld die is luxer en die is betrouwbaar ;)
Sorry voor deze Italiaan net als die andere Duitse modellen.Moet ze LS 460 voor laten gaan.Dus Gooi de Europees maar bij het Rijtje B klasse en Zet de LEXUS LS460 op 1
Gaaf model, maar dan heb ik meer een zwak voor de vorige “4deurs”.
@hoogheid
Ik denk dat we inmiddels wel jouw voorkeur kunnen raden……………iemand die nog twijfelt?! Anders ga ik het verklappen hoor! :) ;)
Rick dos
soms twijfel ik wel hoor.Of het mij voorkeur naar de lexus of de Bentley gaat.het is een moeilijke keuze aangezien ze van de zelfde waarde zijn.De lexus is vaak prijziger dan de europese modelen.En het is wel jammer.Ik rij zelf in een 3 serie van 2003 maar ik zou heb zo willen in ruilen voor een IS.
@zielloosheid
…op 1 bij het witgoed, bij bosch en zanussi ;-)
Deze auto is veel en veel mooier en biedt meer plezier dan de Audi 8, BMW 7 en Lexus parade. Duurder maar ook exclusiever en derhalve mijn keuze.
heheh Barry330cd………..Weet je wel wat je zeg
lexus parade.Okee veel mooier en en beter en meer rij plezier dan de AUDI en BWM ben je met je eens.Maar deze Italiaanse blikje vergelijken met de TOP der TOPPERS(lexus dus) neem ik je niet dank af.Weet vergelijk een kiezelsteen met een DIAMANT kom zeg.word volwassen zeg
Nou ja zeg! Nog steeds niemand die niet weet wat de voorkeur van onze Hoogheid is?! ;) :P
@ laagheid
Lexus zijn grafbakken, altijd gejat design en ontwerp. Waardeloos spul.
weet jij wel mij voorkeur rick dos
Een klant van mij heeft een zwarte. Schitterende wagen en eigenlijk best onopvallend als je ‘m zo voor de deur ziet staan.
@hoogheid:
Ik weet het wel! Een Ford Scorpio! Die reed Hare Majesteit! :)
@hoogheid
Ik denk dat het met L begint en eindigt met een S……….
Lotus????????????? ;)
@Piet K,
Wat zeg je nou?
Hoe lang heb jij een winterslaap gehouden?
Nee ik ben een oosterse HOOGHEID.Ik ben me land trouw dan zal ik voor de BEST gaan en het merk van mij eigen land houden LEXUS genaamd.Maar over deze Italiaan met bijna MADZA naam vind ik ook prima.En AUb Mvaugtus verlaag mij niet zo met een FORD bmw en audi zijn al te taboe voor mij
En een X in het midden, een E tussen de L en de X en een U tussen de X en de S. Maximaal 5 letters! En nu geef ik geen clues meer!…..christ! Lijkt net op zo´n tv spelletje…… ;)
is jeremy afgevallen ofzo:P
Ruud schrijft:
mooie bak zie je niet iedere dag rijden
@Ruud,
nou, ik wel! maar dan wel iedere dag dezelfde :)
Lexus is naar mijn mening zielloos, geen emotie, geen historie en geen passie.
Design’s van Lexus zeggen weinig, het in- en exterieur is veel te steriel.
Hoewel het best goede auto’s kunnen zijn, maar hebben absoluut niet de X-factor.
Iedereen op dit blog zal inmiddels wel weten dat ik een zwak heb voor Italiaanse en Engelse auto’s.
Maar zelfs ik zal altijd een Mercedes, Audi of BMW kiezen boven Lexus.
@ hoogheid: jij zegt: Maar deze Italiaanse blikje vergelijken met de TOP der TOPPERS(lexus dus) neem ik je niet dank af.Weet vergelijk een kiezelsteen met een DIAMANT kom zeg.word volwassen zeg. Dat zeg je goed, Lexus (kiezelsteen) Maserati (diamant). Je kunt ze inderdaad niet vergelijken want de quattroporte staat in die vergelijking op eenzame hoogte.
@hoogheid
Lexus is niks vergeleken met Audi,BMW,Mercedes of Maserati. Een stel japanners die een Toyota omvormen in een Lexus. pfff
Veruit de mooiste meest elegante sedan in zijn klasse.
Nieuwe 6-traps automaat komt van ZF, nu alleen nog een grotere V8 erin met wat meer trekkracht voor de 2031 kilogram (A, M & S meting) en hij is perfect.
Luister toch . . . Bono has bought one!
Ja Bono rijdt ook Maserati. Bono rocks en ik begrijp dat ie z’n koters naar school moet brengen… maar een Maserati!? Moet dat nou!?
Ik kies voor een Duitse auto. Niet alleen vanwege de betrouwbaarheid, maar deze Maserati is gewoon niet mooi!
ehm…klassieker rally ik weet niet of je ooit met een maseratie quatroporte te maken hebt gehad maar ik reed er 1 dag in en ik zal even vertellen wat er kapot ging: zonneklep viel omlaag, moter was oververhit (geen gekke dingen gedaan…echt!), stoelen bewogen niet meer, kofferbak ging niet meer open en nog een paar kleine dingetjes. Bij de dealer zeiden ze: ja is gewoon een garantie auto he. Toen was voor mij de keuze al snel gemaakt…de RS6
Het gaat hier volgens mij om de nieuwe Grande Punto 5 deurs ! Een behoorlijke nep auto dus !
@RS6: Oei, dat is wel meer dan een ‘ietsiepietsie’ wat ik ‘m zou kunnen vergeven.
Maar ik kan me niet voorstellen dat iedere Quattroporte een maandagmorgenexemplaar is. Dat wil ik ook gewoon niet geloven…
@ JC Maar een toyota is dan wel een van de meest betrouwbare merken, misschien wel het meest betrouwbare. Als je dan onder een andere naam meer luxe en uitstraling, maar toch nog dezelfde kwaliteit kan aanbieden dan is dat toch een goed ding. Lexus is niet echt naar mijn smaak, behalve de nieuwe IS. Verkies ik zo boven een C-klasse, of 3-serie, misschien zelfs boven een audi A4
echt een hele mooie auto. idd ook nog exclusief, je ziet hem niet zoveel rijden. Ik had begrepen dat er misschien ook een 8 cilinder diesel in zou komen (misschien van audi). Lijkt me helemaal geweldig.
Waar hebben ze deze automaat vandaan gevist? De quattroporte heeft een transaxle, en ik ken eigenlijk geen fabrikanten die een automaat maken voor integratie in de achteras.
Dus zelfs met flippers aan het stuur kunnen Amerikanen niet schakelen? Up and Down how complicated can it be?
Die flippers houden me tegen . . . ik wil met één hand op de knop kunnen rijden.
Met twee handen aan ’t stuur is voor mietjes :hehe:
Ho ho ho Dink!
Met twee handen op ’t stuur voor mietjes?
Vertel dat maar aan Colin McRae! ;)
It’s all about control my friend! :)
Bovendien is ’t slecht voor de synchromesh als je met je hand op de pook rijdt ;)
@Robert:
Kans op een diesel is vrijwel nul: geen vraag naar in USA, Azie, of midden-oosten, dus slechts voor een handvol Europese geinteresseerden: niet lonend, al helemaal niet voor financieel zwak moederbedrijf FIAT. Porsche Cayenne: zelfde verhaal.
Ik vind die neus nog steeds niets. Drie grille is erg… De achterkant is weer te sáái. In totaal helemaal niets dus.
Ik zie zeg nieg dat de Mazdaratie geen toppertje is maar om hem te vergelijken met de elite Jappenet klopt niet De SC430 van Lexus is te vergelijken met de Bentlely continatal en met de Austin martin Vanquiz
Euhm, is er kortsluiting in je toetsenbord of zit die wat hogerop?
Ik zag vandaag heel veel auto’s op me afstuiven . . . op de tegenliggende zijde van de A1. Er knalde er één echt uit en ’t was een nieuwe Maserati.
@ iedereen die over betrouwbaarheid bezig is
Na 50.000 km nog steeds geen problemen met onze quattroporte, en dat terwijl je bijna bij alle grote merken voor de babyziektes de auto een paar dagen kwijt bent. En dit hebben ook alle Duitse jongens gehad, dus alle auto’s hebben wel wat. Wel is het zo dat je meer functionaliteit krijgt bij de Duitse jongens en dus ook bij Lexus, maar betrouwbaarheid van een ferrari V8 is echt wel goed.
@ Hoogheid
Sorry, emotie is een belangrijk aspect van auto’s en daar hoort ook historie bij.
In dat opzicht zal Lexus nooit kunnen tippen aan Duitse laat staan aan Italiaanse auto’s in dezelfde klasse. De quattroporte is uniek als concept dat het een sportwagen en een limousine combineert dus eigenlijk ook niet te vergelijken valt met de grote Duitse jongens en sorry ook al vind ik Lexus mooi al helemaal niet.
Deze quattroporte is gewoon sexy en dat is iets wat limousines meestal missen.. en in dat opzicht spreek ik uit ervaringen die ik met deze auto heb meegemaakt. Die zul je niet zo snel krijgen met andere auto’s. Vergelijken kan je de quattroporte pas met de nieuwe sportlimo van Aston Martin, verder zijn er geen soortgelijke auto’s op de markt. Dus eigenlijk kan je geen goede vergelijking maken.
Groeten
heb hem lijf in Essen gezien, sorry hij is echt LELIJK. die koplampies zijn veel te klijn en zijn grille lijkt wel de bek van Marijke van Helwegen, die stan echt 30 centimeter voor de koplampen.
lekker man! stjiezez! doe er maar eentje int zwart………
Achterkant is werkelijk fenomenaal. Van voren vind ik em ietwat zielig kijken. Desondanks de mooiste luxe sedan op de markt.
Dit is gewoon de mooiste vier deurs sedan ter wereld punt
WAT EEN AUTO !!!!!!!
Ik vind dit de mooiste !!!