Luxe chauffeurs limousines vergeleken

Auteur: , 176 Reacties

Autoblad Car and Driver heeft weer één van hun grote vergelijkingen gepubliceerd. Deze keer tussen de toonaangevende luxe limousines: Jaguar Super V-8, Mercedes-Benz S550, Audi A8L Quattro, Lexus LS460L en BMW 750Li. Niet de lulligste modelletjes.

Mocht je in de markt zijn voor zo’n slee, al dan niet met chauffeur, dan kun je wellicht nog wat inspiratie putten uit deze test. Maar ik ben ervan overtuigd dat imago en smaak veel zwaarwegender zijn in de keuze in dit segment. Desalniettemin de uitkomst van de test met de eindconclusie van de jury van Car and Driver:

5: Lexus LS460L
4: Jaguar Super V-8
3: BMW 750Li
2: Audi A8L Quattro
1: Mercedes-Benz S550

Although the Benz doesn’t really have the exaggerated waist section of other “stretched” models, it certainly offers a ton of rear-seat space and scored maximum points in our comfort assessment. But C/D priorities invariably center on the driver, and for a big luxury car, the S550 dishes up plenty of sensual and aesthetic stimulation for the guy behind the wheel. Whether you prefer to sit in the front or back — to drive or to be driven — this car’s a winner.

Lees de complete test op de Car and Driver website.



176 reacties

De duitsers heersen weer is :D duitsers produceren gewoon de beste auto’s van de wereld
Ik zou voor de BMW en de Audi gaan.
maar smaken verschillen.
Daar ben ik het ook wel mee eens sacha, het lijkt er sterk op dat het vooral om de naam gaat mercedis S klinkt vooral heel goed audi a8 ook natuurlijk maar net iets minder, dan BMW, en dan Jag, en dan de ”nieuwkomer” de lexus. Dit is erg smaakgebonden en dat het ook door het imago van het merk komt.
mercedes is gewoon een glimp in de toekomst,vooral de s klasse die is gewoon niet the verslaan ,het verbaasde mij ook niet dat hij op een stond gewoon de beste.
DeNNi$ - RaMM$teiN
idd duitse auto’s zijn de beste.
Applausje voor de Moffen die ons hun mooie auto’s hebben geschonken! :D
bij dit soort auto’s gaat het gewoon om smaak: welke duitser neem ik?? Ik hou nooit zo van jappaners en britten. 1. a8 2. s-klasse 3. 7-serie. BMW is heel hard aan vernieuwing toe. S-klasse net vernieuwd dus niet helemaal eerlijk. Waarom ontbreekt de chromen rand om de ramen bij de a8 en 7 serie??
Geef mij maar die audi daar zit pas pit in !
@Vertigo: Mail even je adres, dan sturen we ‘m op!
Die duitsers vallen voor mij sowieso af: Wat een gebrek aan elegantie voor een limousine!
Ik ben directie chauffeur en heb alle auto’s gereden op de Lexus na. Ok, eerlijk gezegd was de Jag het model er net voor. De Audi is net te strak, de BMW is lomp en voelt veeels te licht aan en de W221 MB S500 L ,die ik nu elke doordeweekse dag onder mijn tere bi***n mag voelen, is in 1 woord subliem. Reed hiervoor een W220 S430 L maar dit is echt een fantastische mooie auto. Raad ook iedereen aan die het kan betalen en diens smaak al dan wel of niet is: DOEN!!!

Zal nu hun test eens lezen :-)
Uit de conclusie van de Lexus:
“But if the back seat is where you spend most of your time, then Lexus has its priorities correct.”
Das nou juist waar je een extra lange auto voor zou kopen dacht ik? Als je voorin wilt zitten “om even lekker te rijen” koop dan een M5 ofzo..
De Lexus is een auto zonder emotie en enig sex appeal. Ik kijk ook altijd even naar de bestuurder van zo’n auto, wat hem in godsnaam bezielt om zoveel geld neer te leggen voor zon jap. Er zijn natuurlijk genoeg mensen op deze aardkloot zonder smaak.
allemaal schitterende wagens maar geef me toch maar de beemer
De mooiste in die klasse zijn ze vergeten :S

DE PHEATON!
@Joost
Ik hoef mijn sex appeal niet uit een auto te halen. Die Emotie waar jij het over hebt is door de reclame van de auto fabrikanten in je koppie gekomen (nee je wordt niet de Marlboro man als je een sigaret rookt)
Anyway vind de lexus helemaal niet lelijk gewoon netjes en of hij uit Japan komt of uit Duitsland het maakt mij niks uit. Voor gebruik als super comfortable vervoer is dit volgens mij een hele goede nette auto zoals ze ook schrijven in het artikel.
Mercedes-benz S550??Ik veronderstel dat dat ofwel 450 of 500 moet zijn?
Ik neem mijn woorden terug, blijkt te bestaan ( waar is die edit knop…)
Ik vind de jaguar trouwens het meeste klasse uitstralen, op de 2de plaats komt de mercedes, en op de 100ste plaats ofzo komt de bmw.
@ Stek,

Zo je hebt ook een lesje marketing gehad op school. Je maakt alleen weer een paar stomme denkfouten. Ten eerste; als we jouw marking logica volgen, dan zou iedere (stoere) man vandaag de dag nog altijd sigareten roken. Dit is helaas niet het geval.
De tweede denkfout die je maakt, je stelt: “Ik hoef mijn sex appeal niet uit een auto te halen.” Wat een lulkoek. Een auto is ongeacht merk of model, primair een vervoersmiddel om je van A naar B te kunnen verplaatsen. Waarom kiezen mensen dan toch voor het ene merk boven het andere. Dat heeft puur met emotie en sex appeal te maken. Waarom bestaan er anders tientallen merken naast elkaar?
Nogmaals die Lexus is een surrogaat duitser! Vandaar dat er ook zo weinig van rond rijden gelukkig.
en toch is de elegantie van de Jaguar onovertroffen. De anderen zijn allemaal zo dik en pompeus. De Jag is elegant. Eigenlijk meer iets voor een vrouwelijke High executive
Mercedes staat in dit sigment in principe zonder concurentie, de nieuwe S-Klasse is een mini Maybach.
Had niet anders verwacht.
het zijn allemaal lompe bakken maar doe mij de a8 maar
De bmw ziet er wat te oud uit, de A8 lijt teveel op de A6 en de super V-8 lijkt teveel op de x-type. Geef mij dus maar de lexus of de s klasse. Misschien toch voor de lexus gaan. Die zie je namelijk veel minder en dan ben je net even origineler dan al die ouwe mannen met hun s-klasse.
doe mij een donkerblauwe mercedes
rick.vanquish.bmw
mijn rijtje is
5 mercedes
4 lexus
3 jaguar
2 audi
1 bmw 750 d ja jullie zegge dat hij niet bestaat het is wel zo want me oom heeft hem het is eigelijk een 745d hij is getunded dat heeft bmw voor hem gedaan voor 250 euro
rick.vanquish.bmw
een bmw 7 daar hebbe jullie dan nog nooit in gezten die trekt harstikke hard op je moet een keer 8 uur inzitte dan weet je het wel
rick.vanquish.bmw
en hij kan hastikke hard dus ja dit is mijn mening en mercedes staat op 5 dat het een lelijke auto is een beetje pooierig en waarom hebbej uellie geen s klasse genomen ?
Keuze voor mij zal tussen de Merc en de Jag zijn. BMW ziet er al beter uit dan voor de make over, maar weet nog steeds niet of ik hem mooi of lelijk moet vinden. De A8 is mooi, maar voor de rest kan je er ook niet meer over zeggen. Daarmee wil ik zeggen dat de A8 te klinisch is. Er is voor de rest geen emotie bij mij als ik hem zie. De Lexus, tsja, aziatische luxe…..not my cup of tea. We leven immers in Europa waar we weer wat anders gewend zijn.
Voor mij de 7 serie omdat hij de mooiste is,.. Als je er nog breyton magic 22 inch velgen eronder zet… Kan niemand aan je tippen ;)
Doe mij geen van allen maar..
@ rick.vanquish.bmw
dus als ik mijn 535d laat tunen bij de dealer dan wordt het zeker een 540d ?
Doe mij maar een Quattroporte
@ SimonMc,

De S500 heeft een 5.5 V8, in europa heet dit gewoon de S500, in Amerika heet het de S550 (is ook een Amerikaanse auto, kijk maar naar de oranje reflector bij de voorbumper).
de S-klasse en de LS460 liggen qua stijl en doelgroep dicht bij elkaar, maar de reden dat de auto niet wint in deze test is juist de reden dat de auto eigenlijk een beter limo is…. alles is gericht op veiligheid en comfort van de passagiers en da’s eigenlijk logisch. Toch zullen ook de meeste auto’s in deze klasse niet met chauffeur worden gereden denk ik. Als de 7-serie niet zo lelijk was dan zou dat een goede keuze zijn om zelf mee te rijden. De S-klasse valt teveel op als über-luxe slagschip en de A8 is op de meeste punten een goede keuze maar lijkt me ook wel een beetje steriel. De Jag spreekt mij het meest aan, maar de motor zou wel iets groter/sterker/soepeler mogen zijn….
Prachtige foto van CarandDriver, tegen zo’n mooi landschap op de achtergrond zien auto’s er toch een stuk beter uit.
We hebben zelf een Jaguar XJ (weliswaar geen Super V8, maar een XJ8 4.2) en dat bevalt zeer goed. Is weer eens wat anders dan zo’n strakke BMW 7 of Mercedes S met allerlei high-tech ‘zooi’ erin. Zo’n Jaguar is lekker klassiek (veel hout etc.)
@ woody
Precies wat ik dacht, vind ik dus ook verwonderlijk van deze review.
Inderdaad als je hem zelf wilt rijden zijn je wensen anders en wil je wellicht wat meer een sportief of in iedergeval meer contact met de weg hebben.

@ Joost sorry hoor domme fouten? Ik geloof dat ik gewoon de conclusie citeerde die in de review stond bij de Lexus…. Nee niet iedereen rookt maar ik suggereer dit ook helemaal niet probeerde enkel reclame wat meer te visualiseren En waarom mensen voor een bepaald merk kiezen zijn natuurlijk meerdere factoren van invloed een grote factor hierin is hoe een auto/merk in de markt wordt gezet d.m.v marketing en of deze vervolgens in de evoked set kan komen. Maar goed jou beinvloeden ze in iedergeval niet he..
///M FOR LIFE!!!
Lijkt me logisch dat de Merc hier als winnaar uit de bus kwam, hij is immers pas vernieuwd.
Ik vind Audi momenteel echt wel afgezaagd, altijd maar hetzelfde.
De 7-serie is nog altijd zeer mooi maar loopt toch wel achter op zijn concurenten, hij is aan vervanging toe.
De Jag vind ik zeer prachtig, heb nooit met een gereden dus weet niet hoe hij zich op de baan gedraagt.
En lexus is echt niet mijn ding, gewoon een toyota met een ander logo op!

Mijn top 5 (techniek en technologie)

5: Lexus
4: Audi
3: BMW
2: Jaguar
1: Mercedes

Mijn top 5 (uiterlijk en overkomen)

5: Lexus
4: Mercedes
3: Audi
2: Jaguar
1: BMW
pff iedereen die een S klasse gereden heeft weet dat er niet aan te tippen valt. ik heb welliswaar alleen de S65 AMG gereden maar daar kan ook geen audi a8 W12 of 760Li tegen op! de details, de snufjes, de uitstraling, het comfort, power, niet normaal…
leuk rijtje natuurlijk, maar mijn keus zou gewoon vallen op de quatroporte. verreweg de stijlvolste, en dat mag toch al bijna als objectief worden beschouwd ;)
T leuke van dit alles is dat deze auto’s zo snel in waarde dalen dat we ze over een jaartje of 5-6 al voor € 15.000 kunnen kopen! how about that :-)

En dan zou t voor mij gaan tussen de Audi en de Lexus.. Audi omdat ie zo mooi en tijdloos is (kijk maar naar de oudere A8’s.. die zien d’r nog steeds geweldig uit op de weg) En Lexus.. omdat de japanners naar perfectie streven en deze Lexus is op dit moment de perfectie)

Maar Audi wint!
de audi A8 staat nog steeds op 2, terwijl het 1v/d oudste modellen is die er getest word, moet toch iets zeggen eh ;)
ik denk dat de auto met de meeste kwaliteit, de lexus is. Ik vind deze auto alleen niet zo mooi uiterlijk hebben(niet zoals je verwacht bij lexus). daarom is mijn lijstje:

5: Mercedes
4: Jaguar
3: Lexus
2: Bmw
1: Audi
Ik zou voor de A8 of de jag kiezen. De bmw en de mercedes vind ik helemaal niet mooi.
Ik zou een mooi huis kopen. Thans lage rente en het groeipotentieel van mijn ingebrachte geld is beter dan bij welke auto dan ook.
uitspraak van het weekend :
eu bmw 535 laten tunen word dan een 540? whoehahahahahahaha……
even opletten heren. de 535 is reeds de getunede 530. dus …..
voor meeeeeeeer 535 moet je nu op dit moment volgens mij bij hamann aankloppen.
mijn besluit : in dit segment maakt de uitstraling de dienst uit en het comfort niet de prestates noch het verbruik noch de technische snuffies.
hoe de chauffuer aan zijn trekken komt in dit segment is niet van belang want deze word normaliter benadert als zijnde de werkplaats van de man of vrouw.
in dit segment is mercedes al sinds 1928 marktleider en dit zal volgens mij nog altijd zo zijn en bovendien is het net dit segment waar ze hun naam mee gemaakt hebben. roots kan je nooit verloochenen. de resterende concurentie is in dit segment na-aperij ofwel proberen ze het benz lastig te maken oftewel een graantje mee te pikken. dat deze heel sneldalen in prijs is gewoon om het feit dat men ze niet aan de straatstenen kwijtgeraakt net omwille van hun pompeische kant van de wagens
rick.vanquish.bmw
@ M5
dat is alleen voor de 7 series rijders want ze wil beter zijn de dan de audi a8 n de mercedes s klasse toen die kwamen waren ze beter dan de 7 serie en nu niej meer nu is de 7 serie beter
Het is duidelijk dat de Maserati quattroporte de absolute winnaar zou zijn als deze bij de test betrokken zou zijn!!
@ mgs013
ja dat weet ik ook wel kerel maar ik doelde op de post van iemand ander die zij dat als je 745d laat tunen wordt het een 750d dat is natuurlijk onzin he
rick.vanquish.bmw
yo! had jij gedacht!
quattroporte is kleiner, valt net buiten deze klasse, als je een chauffeur hebt en vaak een tyfuseind moet rijden koop je geen quattroporte
rick.vanquish.bmw
me oom heeft nu met die 7 serie in anderhalf jaar 100 000 kilometer gered het is een 750d
@ rick.vanquish.bmw: 750d? goh zeker een M uitvoering….. Zoek jij even de specificaties op?
Deze week reed de nieuwe lexus LS bij ons door de straat en het is een geweldige gewaarwording. Bijna iedereen draait zijn hoofd om. Ik denk dat Lexus het ver gaat schoppen in de toekomst.

Mijn rijtje:

1. Lexus
2. Mercedes
3. Audi
4. Jaguar
5. BMW
Doe mij de Quattroporte maar, meer mijn stijl..
1: quatroporte
2: lexus
3: mercedes
4: bmw
5: phaeton
6: audi
7: jaguar
Allemachtig, als 30% van jullie nou eerst eens wat grammatica en punctuatie leren, en vervolgens pas weer over auto’s gingen praten, zou dit alles een stuk soepeler verlopen.
mijn volgorde:
1. Lexus LS
2. Mercedes S
3. Jaguar Super V -8
4. Audi A8
5. BMW 7

Lexus is veel te underrated

greets,
– Sammie
JAGUAR

orgineel en heel erg engels
super bak!!
1. BMW
2. MAYBACH
3. MERCEDES
4. MASERATI
5. JAGUAR
6. LEXUS
7. VOLVO
8. AUDI
1: Lexus LS
2: BMW 7
En de rest vind ik niet eens thuis horen in dit rijtje.
@rick.vanquish.bmw ik denk dat je oom je blaasjes wijs maakt. Er bestaat niet zoiets als een 750d, maar je kan natuurlijk wel de cijfertjes op je wagen plakken.
De Mercedes S-klasse blijft een opgewaardeerde taxi…

Voor de rest moet ik toegeven dat de Duitse merken het goed voor elkaar hebben wat imago betreft. Dat bepaalt toch vooral de verkopen.
Toch valt de Lexus mij erg mee. Geef ze nog een paar jaar en ze zijn minimaal gelijkwaardig aan de Duitse merken.
///M FOR LIFE!!!
ik vraag me af wat al die andere wagens, die niet eens vergeleken zijn, nu ineens in sommige hun lijsten toch voorkomt?
MercedesFreak
Jaja, de Duitse degelijkheid wint het weer zoals altijd :D

Mijn top 5 bestaad dan ook alleenmaar uit Duitse (of merken die in handen zijn van Duitse merken) limo´s:

1: Maybach 62
2: Mercedes-Benz S65 AMG
3: BMW 765 Li
4: Audi S8 Quattro
5: Bentley Continental Flying Spur
JAGUAR

orgineel en heel erg engels
super bak!!

“orgineel”

Whahah, dat ding is al 30 jaar hetzelfde van buiten, lekker orgineel!

—# Joost schrijft,
16 December 2006 om 20:50

@ Stek,

Zo je hebt ook een lesje marketing gehad op school. Je maakt alleen weer een paar stomme denkfouten. Ten eerste; als we jouw marking logica volgen, dan zou iedere (stoere) man vandaag de dag nog altijd sigareten roken. Dit is helaas niet het geval.
De tweede denkfout die je maakt, je stelt: “Ik hoef mijn sex appeal niet uit een auto te halen.” Wat een lulkoek. Een auto is ongeacht merk of model, primair een vervoersmiddel om je van A naar B te kunnen verplaatsen. Waarom kiezen mensen dan toch voor het ene merk boven het andere. Dat heeft puur met emotie en sex appeal te maken. Waarom bestaan er anders tientallen merken naast elkaar?
Nogmaals die Lexus is een surrogaat duitser! Vandaar dat er ook zo weinig van rond rijden gelukkig.



In de tijd van de Marlboro man moest wel iedere stoere man roken, dus… Jou denkfout!

Je 2e denkfourt is dat hij het over zichzelf heeft, en niet over iemand anders.

Je 3e denkfout is dat een Lexus een surrogaat duitser is… Dat is blijkbaar ook al je hoofdje ingepraat.


-En lexus is echt niet mijn ding, gewoon een toyota met een ander logo op!-

Aston Martin: Ford met ander logo
Jaguar: Ford met ander logo
Mini: BMW met ander logo
Rolls Royce: BMW met ander logo
Audi: VW met ander logo
Maybach: Overdreven Mercedes

Een lexus LS is wat anders dan een Toyota Avensis, dat je het maar even weet!
Europeanen bouwen wagens zonder charisma en stijl, geef mij maar een Amerikaan als sportwagen en een japanner ( Lexus) als limousine. Ik vind een Lexus veel beter en schoner afgewerkt dan die tank van een Mercedes.
Achja, in deze klasse gaat het denk ik idd om smaak. Prijzen zijn wel verschillend maar in deze klasse niet doorslaggevend. Persoonlijk vind ik dat afstandelijke interieur van S en 7 niets voor mij.

Denk dat ik voor de Audi ga. Toch wel gevoelig voor status :p
Ik ga voor 1:BMW
2:Audi
3:Jaguar
4:Mercedes-Benz
5:Lexus
Dit is weer zo’n frusti vergelijking. In dit segment weet ik wel dat je dan als CEO “the biggest dick” hebt als je de Jag Super V-8 rijdt.

Daarmee geef je aan dat het je geen reet kan schelen dat ie 3 keer per jaar kapot gaat, dan haal je toch gewoon weer een nieuwe. Het kan je geen reet schelen dat de accountant nachtmerries heeft van de lugubere afschrijving op de Jag, omdat je elk jaar de winst verdubbeld van het bedrijf waar je CEO bent. Dus, ben je een “I dont give a fuck”-type, dan rijdt je Jag.

Ben je meer iemand die geen vieze blikken van iedereen wil en zich ongemakkelijk voelt tussen jaloerse mensen, dan moet je de Lex of Audi (VW+) rijden.

Ik zou persoonlijk blij zijn met elke van deze vijf wagens (toch stiekem de Jag als favo ;) ).
rick.vanquish.bmw
lexus is een toyota met een ander logo
Kan iemand a.u.b. rick.vanquish.bmw even een spreekverbod opleggen ofzo.
Er is nog geen zinnig woord uit die jongen gekomen.
Enne Ca.dil…. je slaat de spijker op zijn kop, ik erger me ook al maanden aan zulke uitspraken.
@Stylez

Die rick.vanquish.bmw geeft idd reacties als iemand die net de basisschool heeft verlaten, dat is mij al vaker opgevallen. Misschien is hij ook wel niet slimmer.

Dan ken ik er ook nog een: een ferrari is een fiat met een ander logo
mijn top 3

1. Audi A8 / VW Phaeton
2. Mercedes S klasse
3. BMW 7 reeks
@ Ca.dil

“In de tijd van de marlboro man moest wel iedere stoere man roken”. Dat zegt dus meer over jouw schaapachtige kuddegedrag. Als je buurman in de sloot springt dan doe je dat dus ook maar.

Bij denkfout 2, wijs je mij erop dat ‘Stek’ hier slechts zijn eigen mening ventileert, prima hoor, maar vervolgens maak je bij ‘denkfout 3’ zelf die fout, door mij ervan te beschuldigen, dat het anti lexus gevoel mijn hoofdje zou zijn ingepraat, terwijl OOK ik hier slechts mijn mening verkondig.

Kortom, niet zo slap ouwehoeren.
Ik zou zelfs zonder een proefrit de Jaguar kiezen…

Waarom?

– Klasse
– Stijl
– Soul
– Emotie
– Badge
Dit is Car&Driver man, de naam zegt het al. Ze testen op rijkwaliteiten, niet hoe het comfort op de achterbank is. Waardeloze test dus voor de doelgroep, leuk voor iedereen die zo’n auto nooit in overweging zou nemen…
Zeker 99% van de reageerders heeft de test niet gelezen gezien de reacties…..
Nee alle ingredienten wat een auto moet hebben heeft alleen de LEXUS

Lexus is Klasse 10+
Lexus heeft Stijf 10+
Lexus heeft Soul 10+
Lexus heeft Emotie10+
Lexus is best of all the rest 10+
Daar kan geen BMW of AUDI aan tippen
Geloof me de lexus is echt een klasse apart Hij maakt echt gehakt van de Audi en BMW.Merecedes en die Engelse Katachtige wagen.moeten nog veel leren van de lexus en AUDI en BMW moeten maar eens naar JAPAN komen om te weten hoe een echte klassieke Limo hoort.DUS AL EN AL LEXUS DE BEST
Hoogheid heeft zijn pillen weer niet ingenomen? Tsss wat een berg zwets.
@ W0o0dy

inderdaad gezwets! “Lexus heeft stijf 10+”
Wat moet ik me daar nou in godsnaam bij voorstellen ;)
Dankzij hoogheid begin ik een hekel aan Lexus te krijgen, jammer.

En lees ik nou dat de Lexus een Stijve heeft?
@autobloggert: ik denk dat hij zich net iets TEVEEL identificeert met zijn merk…… hij denkt dat hij Lexus is…..
Volgens mij zijn het nog de hormonen bij onze ”hoogheid 10+” die het rationele denkwijze beinvloedt.

@autoblogger: dat had ik met Audi, netzoals de Audi fans het hebben van BMW, hoort erbij en gaat vanzelf over.
Wrm doen jullie zo negatief over mij als het over lexus gaat……..?
Het is gewoon een aparte en prachtige auto.BMW EN AUDI en MERCEDES en de JAG zijn geen slechte wagens.Maar ze missen net de X- factor wat Lexus wel heeft.En LEXUS heeft stijl als je de interieur begeef.ZIt je echt als een vorst op je troon.de Duistse merken zijn zo gewoontjes.Niet echt exclusief.Jullie moet de LEXUS als de PSV onder de auto zien.Altijd staan ie ook boven aan de ranglijst
@hoogheid
Begin maar eens bij jezelf hoogheid, waarom doe jij zo uber-positief over Lexus? Ik zou bijna denken dat je hiervoor betaald krijgt
En nog ter info.Menigt vrouwen zullen eerder voor een man kiezen die in een Lexus rijd.Een Lexus heeft geen slecht imago.En als je de liefde bedrijf in een lexus is het net of je in de 7de hemel ben.Het interieur van de LS is een soort van luxe suite in een hotelkamer.WOW I LOVE LEXUS
Wrm ik zo positief over lexus doet.Omdat het een mooie auto is met de allerbeste techniek die ooit heeft bestaan.Een lexus is en blijft een apart wagen.
ik vind het een knap staaltje perfectie met uistraling.En ik zie maar weinig wagens die dat ook hebben op de Bentely na
@ Hoogheid

Menig vrouw wéét waarschijnlijk niet eens wat een lexus is ;)
(Enkele positieve uitzonderingen daargelaten natuurelijk!! :P)
@Hoogheid
Ik heb toevallig mijn vriendin gevraagd of ze wist wat Lexus was (steekproef). Ze vroeg of je dat kon opeten. Hahah, alle gekheid op een stokje, ze wist niet dat Lexus een automerk was, laat staan ”op vallen”. Ik dacht dat BMW algemeen bekend stons als BringsMeWomen a.k.a chick magnet, toch Rick Dos?

En je hebt helemaal gelijk met je verhaal over Bentley, persoonlijk denk ik dat Bentley nipt wint van Lexus of nee ik ga voor Lexus I’m hypnotised!
@deon
Je bent net een minuut sneller!
@ Mpower

haha, verschil moet er zijn he ;)
maar ik heb dan ook geen officiele steekproef uitgevoerd om tot mijn conclusie te komen :P
Nou ik ben zelf eigenaar van een bmw 318 sedan.Ze zien mij eerder als een patser met deze duiste bolide dan als ik in bezit van een Lexus zou zjn.En waar haal je die onzin vandaan dat menig vrouwen niet weten wat een LEXUS is.Wat lexus niet heeft is een geschiedenis.het is een merk dat nog geen 20 jaar bestaat.Maar in de VS zijn ze helemaal in de ban van de LEXUS.En in iede segment is de Lexus de 3 duisters de baas.Vraag aan de gemiddelde amerikaan of Canadees of Jappener
@Mpower: BMW = Brings Me Women

LOL Die onthouden we!
Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat deze post zoveel discussie te weeg zou brengen.
Iedereen die ik ken is het er wel over eens dat de Merc S-Klasse een niveau’tje beter is, vooral qua techniek.
Stylex je bent niet goed wijs Mercedes en qua techniek beter dan de LEXUS.Waar haal je niet nonses vandaan.Als je goed de autobladeren lees.Is gebleken dat LS kwa techniek boven uitsteek op alle duisters.Mercedes das een Duiste Toyota
LOL…
Sorry hoor “hoogheid” maar op die onzin ga ik nog niet eens reageren, hahhahahaha
@ Stylez

Gelijk heb je gewoon niet op ingaan. De laagheid (woordgrap :P ) van zijn posts is echt om te huilen!
@hoogheid

Wat een lariekoek…

Jij hebt absoluut een verkeerd beeld van Lexus. Het is slechts een slechte kopie van de Duitse merken.

En dan laten we het totaal afwijkende, rijk traditionele en charismatische Jaguar nog maar buiten kijf.
@ Ilquadrifoglio

Jou beeld klopt ook niet helemaal. Kopie is het al helemaal niet! Lexus zit gewoon op de goede weg. En de kans dat je auto maandelijks bij de garage is toch echt vele malen groter wanneer je een Merc rijdt in vergelijking met Lexus. Tis maar wat je liever wil…
@Mpower

“Ik dacht dat BMW algemeen bekend stons als BringsMeWomen a.k.a chick magnet, toch Rick Dos?”

Ik zou het niet weten! Ik ontken alles!……….-fluisterend- zolang mijn vrouw hier naast mij zit! ;) :P Maar uh! Brings Me Women die houden we er natuurlijk in. hè! ;)


En voor diegene die het nog niet weten……..LEXUS rulez natuurlijk, hè!
In verdediging van de Lexus IS. Ik was afgelopen week bij de officiële intro van de LS460 in het Muziekgebouw aan het IJ, en zo’n LS460 President is wel behoorlijk goed uitgerust. De interieur materialen en kleurstellingen zijn totaal niet naar mijn smaak, maar de afwerking is netjes, en het is net alsof je in een Gulfstream zit achterin, werkelijk vorstelijk. Ik heb er nog niet in gereden, maar ook dat zal wel dik in orde zijn. Het is echt een kollosale verschijning, en zeker niet lelijk.

Enige nadeel is dat het allemaal zo ongelooflijk saai aandoet dat het slaapverwekkend is. Het is, met recht, een ouwelullen bak. Hopelijk dat een LS-F daar uitkomst kan bieden.
(zie http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/05/lexus-f-serie-amg-en-m-concurrentie )
@ david

Het is naar mijn mening duidelijk dat Lexus zich wil refereren aan de Duitse merken. Dit kun je vooral zien aan de manier hoe het zichzelf presenteert.

Dit kun je vooral zien als je Lexus vergelijkt met Jaguar. Die heeft namelijk een eigen manier van denken als het gaat om stijl, ambiance, marktpositionering en productpresentatie.

Ze doelen naar mijn mening duidelijk op dezelfde doelgroep als de Duiters.
Even voor alle duidelijkheid.Lexus is een wagen diemen niet zomaar koop.Lexus wil kopers met allure.Lexus wil zijn naam hoog houden.Het merk is perfect.Geen een andere merk zal zo’n goede services verlenen als lexus.Mercedes heeft alleen zijn naam te danken aan zijn hoger prijskaartje.En auto van boven de 2 ton met technische problemen.dat kan toch niet.Lexus heeft hele wijze lessen genomen toen ze de LS uitbrachten.Audi tja die blijft maar concurren met BMW om een hogere status te krijgen.En ja Jaguar blijft een apart geval.Ze houden te veel aan hun tradionele uiterlijk en dat maakt de Brits zo exclusief.Maar de voor mij zal Lexus het ultieme auto blijven.Dat merk is zijn geld meer dan waard.De techniek die ze gebruiken ………daar heeft nog geen andere merk aangedacht.Maar goed over smaak val niet te twisten.TER INFO………….LEXUS IS GEEN COPIE van de europese wagen.Ze willen zelf gaan concurren met de MAybach………Nou dat zeg al genoeg over dit merk.Wil echt bij de top der toppers horen.En het is geen larie koek.Jullie zouden echt goed naar het uiterlijk van lexus moeten kijken dan zie je echt Emotie virtuele stijl en perfectie prestaties…………KIJK GOED dan zullen jullie mij niet meer tegen spreken.
Jezus gristus, die marketing van Lexus werkt echt goed!
Zeg eens eerlijk hoogheid. Je loopt hier gewoon een beetje met ons te kloten, hè?
De GH450h die ik heb gereden was ook prima, erg vlot en toch best zuinig (in vergelijking tot een V8) Comfort was dik in orde de afwerking was prima, maar dat geschreeuw van Hoogheid dat gaat nergens over…. is *********** nog erger dan BMW- Audi en MB fans bij elkaar!
Mijn rijtje is: (onafhankelijk van persoonlijke ervaringen :( )
5. Lexus
4. Audi
3. Jaguar
2. BMW
1. Mercedes
Ja ik weet het, ik was anti-Mercedes, maar ik kan niet ontkennen dat ze met de nieuwe S een prachtwagen hebben neergezet.
@ Hoogheid

Ok… ik zal eens heel goed kijken…

http://www.autoteile-blinker.de/images/MERCEDES%20W140%20300-600SE-SEL%200593-0998.jpg

en nu dit…

http://www.edmunds.com/media/seo/500/2006.lexus.ls.430.jpg

ik snap helemaal wat je bedoelt “lexus kopieert geen duitse auto’s” ;)
Dacht altijd dat ik een vervelende poster was :D.

Maar dit slaat toch echt alles.

Jammer dat hij geen concrete voorbeelden aanhaalt.
Als Hoogheid niet snel zelf een Lexus koop i.p.v. blijft ‘patsen’ in zijn BMW dan loopt ie het gevaar sontaan te ontbranden. Of een IP ban natuurlijk.
Nee Rick dos
Ik wil als een normale bezoek mijn mening geven.Over 5 de modellen.Wrm zou ik kloten met jullie.Maar goed ……….Mijn voorkeur na de Lexus is de 7 serie.Alleen is de serie 7 serie achter haald door de Audi A8.Dus BMW zal snel een nieuwe 7 serie model uit moeten brengen,want gezien de verkoop cijfers verliezen behoorlijk aan de Audi a8.Maar ik wil jullie duidelijk mening lezen waarom de LS460 minder in trek is dan die andere wagens.En ik mag me 318 bmw niet weg doen van mij vrouw want die hebben samen gekocht.Zij is helemaal weg van de 6 serie BMW.Wellicht tot dat ze de nieuwe SC vam lexus hoop dat ze dan van gedachten veranderd…………..
Sacha de als jij zo gul kan zijn trakteer mij mij op een lexus.
@ Hoogheid
Lexus is echt niets anders dan Toyota…

Hier in de EU en ook in de VS zie je Lexussen rondrijden en probeert Toyota Lexus apart en exclusiever te neer te zetten in de markt. Jij lijkt ook helemaal gebrainwasht door Lexus.

Maar de Lexus RX is in de rest van de wereld gewoon een Toyota Harrier, en de Lexus LS een Toyota Crown/Windom en de Lexus LX is een Toyota Landcruiser 100.. Zo kan ik verder gaan met alle modellen Lexussen die feitelijk doodgewone toyota’s zijn met een andere badge. Zoals de Lexus SC die buiten de VS en EU als Toyota Soarer wordt verkocht.
Mailt je aan Greg en de rest
Jullie worden bedankt hoor.Dat ik een Toyota zat op te hemelen.Ik vind de Lexus gelijk geen aparte wagen meer. Toyota vind hele lelijken wagens
Dacht echt Lexus een klassieke model was.maar als het echt Toyota met een andere logo is ben ik weer terug op aarde.maar neem niet weg dat het model beter is dan die anderen
lmao @ hoogheids laatste ( en ook zijn voorgaande ) post(s) :D

On topic;

Ik ben een BMW fanaat, dus geef mij maar een 760Li. Maar, dat neemt niet weg dat die andere wagens ook zeer mooi zijn en wel degelijk klasse uitstralen. Zelfs de Lexus zou op m’n oprit mogen staan ;)
Nee de lexus heeft gedaan bij mij
het is een toyota met een masker
Zo hoogheid, wat heeft je besloten je keutel in te trekken?
Van ‘Lexus perfect, emotie, blabla’ naar ‘afgedaan’. Je bent wel snel van je principes af te praten zeg.
Ik zeg je, die gozer zit met ons te kloten………
haha, leuke conversatie … ik denk dat Rick Dos gelijk heeft
rick dos
andere maal ik zat niet te kloten met jullie……Ik had echt een beeld dat Lexus
gezien de naam echt meer dan een Toyota was.Ik wist wel dat het van de Toyota concern was.maar dat het echt een Toyota was niet.Toen ik de VS was en men mij vertelde dat het Top model die boven de duitse wagen zat.was ik helemaal verkocht.Ik had echt een idee dat de SC van Lexus een degelijk concurrent was van de Auston en de Bentley continantel.Dus ben ik mooi in de zeik genomen door die Yankees.Mijn excuus als jullie vinden dat ik zat te kloten
Ik hou helemaal niet van Toyota’s wellicht goed merk maar weinig Emoties.
Vandaar dat ik de LEXUS zo perfect vind
@hoogheid

Laat me je dan nog een wijze les geven. Je moet niet blindelings alles van de Yanks aannemen. Hebben andere mensen ook gedaan, daardoor staan we nu ineens in Irak……….. ;)
Rick dos

Audi gebruikt toch ook geen volkswagen logo
Maar wrm zeg men dan niet van een luxe volkwagen
Eingelijk heeft Audi dan ook geen emotie
zoals BMW en MERCEDES,want die ontwikkelen hun motoren zelf
@hoogheid
Audi past nog veranderingen toe aan een model. Neem bijvoorbeeld de nieuwe A3. Die deelt enorm veel met de Golf. Maar Audi heeft bijv. het onderstel naar hun smaak aangepast en de geluidsisolatie verbetert. De turbodiesel hoor je in een A3 veel minder ratelen dan in een Golf. Bij Toyota is zelfs daar geen sprake van. Ander stuur, andere badge en motorafdichting en woppa.. A Lexus is born.
@hoogheid

Dat formuleer ik toch anders. Een Audi is een te dure VW. ;)

Maar wat je daar zegt dat zeg ik al een tijdje hoor. :)
Audi een te dure VW… :-) is wel een grappige theorie en ergens kan je er idd niet omheen.

Maarja.. daarmee krijgt Audi denk ik niet de credits die ze verdienen. Audi design is klassen beter dan VW. Audi is ook in de autosport al tientallen jaren goed bezig.. rally is een goed voorbeeld.
Naar mijn mening kan Audi zoveel beter, maar dan moet VW wel duidelijke (in alle opzichten) scheidingslijnen stellen tussen de merken. Tot nu toe vind ik dat jammer genoeg niet gebeuren.
That’s right…!

Ik denk dat men de boodschap bij Audi begint te begrijpen. De nieuwe A5 lijkt me wel een model dat t VAG niveau wil overstijgen en serieus in gevecht wil gaan tegen de 6 serie en misschien zelfs de CLS.
64-JV-DS (géén auto kenteken)
Sjongejonge,

Er wordt een (helaas subjectieve) top 5 op deze blog gelanceerd en meteen lees ik een stammenstrijd over wat nou beter is. Pfff….

Heren, laten we het over één ding eens zijn: we verschillen van elkaar van mening – want het onderwerp is en blijft pure emotie. Smaken verschillen nu eenmaal…

Rule Brittannia….
Nu ik naar de Lexus kijk moet ik echt concluderen dat ik nauwlijk of niets van Toyota tegen kom integen deel zelf.Ik vind juist dat de Mercedes Benz een beetje van Lexus heeft.Maar als men zou moeten kiezen denk ik dat menigt mensen de Lexus verkies boven die andere.Je ziet er weinig van rijden en is dan weer een voordeel en tevens schelen ze meer dan 70Mil met de BENZ S600.
@hoogheid
goh, waarom zouden er meer 7-series en S-klasse’s rondrijden, misschien omdat ze niets te bewijzen hebben?
Lexus is gewoon een goedkopere Alternatief voor de Amerikaanse markt.

In dit segment gaat er ook vooral om wat je persoonlijke voorkeur is. Tegenwoordig hebben dit soort auto’s gewoon heel veel te bieden.
Mijn keuze zal bijvoorbeeld nooit op een Jaguar vallen.

mijn top 3!!
1. 7-serie; S-klasse
2. A8
Top 3:

1. BMW 7
2. Audi A8
3. Mercedes S

Dit zijn kwalitatief gezien de beste auto’s. De lexus is slechts een “luxe” Toyota. Jaguars staan vaak bekend om technische mankementen. Duitse limo’s zijn de betere limo’s. Punt.
@ CSL
Lees en huiver…….en prent dit in je bovenkamertje.LEXUS is niet goedkoop.
LEXUS heeft ook niets te bewijzen integendeel zelfs die andere modellen hebben juist tegen wel wat te bewijzen kwa levensduur.Waarom Lexus in europa goedkoper dan de S en wellicht de 7 serie is om de europese markt te veroveren.Kijk in VS hebben ze de 3 duisters kwa verkoop cijfers al achterhaalt.
En wees er maar zeker van dat ze in Europa ook meer gaan verkopen.Ik vind wel dat LEXUS zich zelf te kort doet om een hun modellen TE goedkoop te maken.De is IS en de GS en de LS zitten heel ver onder hun waarde.De LS zou ongeveer kwa prijs moeten liggen bij de AUSTIN MARTIN RAPIDE

En CSL 1 ding moet ik je gelijk geven het gaat inderdaad om je persoonlijk voorkeur.KEUZE uit de LS BENTELY en AUSTIN MARTIN is niet eenvoudig
@ hoogheid

volgens mij kan jij beter niet te veel meer zeggen. Als je een lexus gaat vergelijken met een ASTON martin, dan heb je toch wat te veel uitlaatgassen ingeademd. Waarom wil je ook persé bewijzen dat Lexus ‘the best’ is? Ieder zijn voorkeur he!!
Tja.. hoogheid is al verschillende malen verteld dat zijn liefde voor Lexus natuurlijk gerespecteerd wordt, maar dat hij de dingen wel in de juiste context moet zien.

Lexus LS, Bentley en Aston Martin in 1 adem noemen is even nutteloos als een big mac bestellen bij de groenteboer.
Een lexus kan je niet vergelijken met een Aston Martin Rapide of een Bentley. Dan doe je de laatse twee merken de das om.

Een lexus is en blijft een luxe Toyota, Lexus staat niet voor niets voor: ‘Luxury cars for EXport to the US’ “LEXUS”. Dus deze auto is inprincipe gemaakt voor export naar de VS. Daarmee minder geschikt voor de Europese markt, want in dit segment spelen kwaliteit en imago een ietwat grotere rol. Daarom zijn de Duitse auto’s beter.

Uiteraard kun je persoonlijke smaak en de aantrekkelijkere prijs erbij betrekken, maar als je echte kwaliteit en imago wilt, zou ik niet voor de lexus kiezen.
@Benrus
wat imago betreft.. kan je over verschillen van mening, maar de kwaliteit is bij Lexus dik in orde. Wellicht zelfs beter dan bij de Duitse toppers.
@Greg
Je hebt mij niet horen zeggen dat de kwaliteit niet in orde is.

Uit de test van caranddriver blijkt dat de lexus het minst is van allen 5. De lexus schijnt niet goed genoeg geisoleerd te zijn en last te hebben van rolgeluiden. Mankementen die een auto van deze klasse niet hoort te hebben! Ook schijnen de electrohydrolische remmen minder te zijn. En raad eens Greg wie er eerste, tweede en derde zijn geindigd? De Duiste Concurrenten! Lexus is dus minder van kwaliteit! Punt.
@Benrus
Grappig reactie! :-) je begint je commentaar met “Je hebt mij niet horen zeggen dat de kwaliteit niet in orde is” en je eindigt je commentaar met Lexus is dus minder van kwaliteit! Punt

Ik zou zelf niet op basis van deze test de conclusie trekken dat de kwaliteit van Lexus minder is dan die van de grotere duitsers. Er zijn talloze andere testen die t tegendeel suggereren. Dit is een hele mooie bijvoorbeeld: http://www.autozine.nl/text/491.html

Anyways.. Merry X-Mas to you Benrus en iedereen die mijn comment leest!
@Benrus en Greg….
Nu breek echt mij klom.Hoe halen in jullie hoofden om een 1 van de beste merken ter wereld naar beneden te halen.Lexus zoals ik vernomen heb van de Toyota concern.En het is gebleken dat daar ook de allerbeste wagens worden gemaakt.En na mij weten is er nog nooit een Toyota met mankement op de weg gesignaleerd.Bij de Mercedes benz zoals bij de A klasse en ook de electronisch problemen die de MB geleden heeft.En zoals 1 van jullie beweren luxe auto voor export naar de VS.Lijk me dat Lexus een merk dat alles op alles gezet heeft om echt meer dan een aparte klassieker te zijn.Jullie zouden het interieur van de LS moeten zijn.geen plastic of goedkoop kunststof maar aller beste hout soorten en de beste electronica.Dus waarom geen vergelijkenis met de Bentley en de Austin Martin Rapide………..?
@Greg

Ik zeg dat de kwaliteit van de Lexus minder is dan die van de Duitse concurrenten.

Daarmee zeg ik toch niet dat de kwaliteit niet goed is?

Ik zeg alleen dat de kwaliteit “minder” is. Dus een “minder” goede kwaliteit dan de Duitse merken.

Wat is daar zo grappig aan :P

Daarnaast maakt de test van autozine geen enkele vergelijking met een ander Duits automerk. Alleen de Lexus wordt getest. Daarom is deze test te subjectief. Iedereen kan aan de hand van de test van caranddriverdus dus wel de conclusie trekken dat de Duitse limo’s kwalitatief beter zijn dan de lexus LS460.

Overigens kan ik geen enkele andere test vinden waarin de lexus wordt vergeleken met andere merken. ;)
@Hoogheid
Hou je klomp maar rustig aan, breek ‘m vooral niet… want ik heb totaal geen reden om disrespectfull naar Lexus toe te doen. In tegendeel als je goed naar me comments kijkt zal opvallen dat ik juist onderstreep dat Lexus in orde is. (mede ook doordat ’t dezelfde toyota kwaliteit is)

@Benrus
My bad.. ik heb je laatste comment te snel gelezen en ‘m daardoor verkeerd begrepen. Excuses daarvoor. Mijn post van de autozine test was alleen om te illustreren dat een team van experts (dat is men na het uitvoerig testen van tientallen cars) zeer lovend is over de Lexus en zelfs kopt met “perfectie dichterbij” Zo’n kop past bij een auto die extreem goede kwaliteiten bezit.

Wat betreft de kwaliteit van Lexus t.o.v. de Duitsers dan. Om een waarde oordeel daarover uit te spreken is de test van caranddriver simpelweg statistisch niet goed genoeg onderbouwd. Je moet significant kunnen aantonen dat er sprake is van een betere kwaliteit. Dat kan alleen als je vele malen de auto’s test en aan een hoop andere voorwaarden voldoet. Wat mij meer aanspreekt zijn onderzoeken zoals die van Autoweek.nl, waarbij “wij” zelf in grote getalen (groot genoeg voor statistisch onderzoek) onze mening geven over de auto’s die wij rijden. Uit deze onderzoeken komt naar voren dat “wij” contenter zijn met Lexus dan met de grote duitsers en dat ook de kwaliteit daarbij een grote rol speelt.
@hoogheid…
Je lijkt me een toffe peer. Respect 2 you natuurlijk, maar het is ASTON martin en geen Austin Martin. Austin is een aparte fabrikant geweest die als ik t goed heb samen ging met MGRover
@ Greg

Mijn oordeel was heel misschien iets te kort door de bocht.
Statistisch onderzoek tussen consumenten geeft inderdaad een beter beeld over de kwaliteit van een auto over de jaren heen, de gebruikerservaring is uiteraard het belangrijkste.

Het is echter onzin dat “wij” contenter zouden moeten zijn met het merk Lexus.
Je kunt dit niet aantonen aan de hand van de onderzoeken in de autoweek. Als je dat wel zou kunnen zou ik dat wel eens willen zien… ;)

Overigens zijn er voor de nieuwe Lexus LS nog geen reviews. Voorlopig kun je daarom nog geen “hard” oordeel geven over de kwaliteit van deze auto. Daarom zou je als consument moeten vertrouwen op het oordeel van autotesters als die van caranddriver, relatief gezien geven deze testst een redelijk beeld van bijvoorbeeld de kwaliteit.
@ Hoogheid

Je lijkt me ook een toffe peer ;) Ik zou toch letten op bepaalde dingen als grammatica, spelling een leestekens. Dat is toch prettiger lezen voor andere bezoekers… :D

Wij halen Lexus niet naar beneden, wij laten hem op dezelfde hoogte als merken als BMW, Mercedes en Audi. Dat is de klasse die hem toebehoort.
Een lexus is een heel andere auto als een Bentley of Aston Martin Rapide. De laatste twee hebben talloze malen meer exclusiviteit en prestige, ook qua prestaties scoren de laatste twee beter. Tevens liggen ze ook in een geheel andere prijsklasse. Zijn daarom niet goed te vergelijken met lexus.
@Benrus
Ik heb het dan over de autoweek tevredeneheidstrofee. Lexus heeft in 2004 de eerste plek bemachtigd als beste fabrikant boven alle anderen, waaronder de Duitsers. Ook in het laatste onderzoek van dit jaar hebben duizenden mensen gereageerd op vragen over kwaliteit en rijprestaties e.d. Je haalt er interessante dingen uit. Zo vinden “wij” de Lexus IS betere rijprestaties hebben dan de BMW 3-Serie (en zelfs de 5 serie!)

http://www.autoweek.nl/tt2006.php
Suddenly I see :P
:-)

Allright.. 2 be continued tomorrow waarschijnlijk, want dit topic blijft maar in leven ;-)

Trusten!

G.
Zal mij dan ook eens mengen in deze (wellicht al gestorven) discussie.

Smaak is persoonlijk, dit staat voorop. Alleen is het zo oer-hollands om de oogkleppen op te zetten en pappa met zijn lease passat na te praten;

“Duitse Degelijkheid”

Kwalitatief staat Lexus onbetwist bovenaan. Het is juist positief dat deze door Toyota gebouwd wordt. Want men kan alles over de Toyota zeggen, het merk is ultiem betrouwbaar. Dit heeft Lexus ook. Inderdaad, de vorige twee LSen vertonen gelijkenissen met Duitse varianten. Echter, deze LS heeft de L-Finesse lijn als ontwerpfilosofie (net als de GS en IS) – en heeft ook een eigen identiteit. Dus van een kopie kan men niet meer spreken.

Waat zit dan, los van uiterlijk (smaak, kan je uren over praten) het aantoonbare verschil?

Techniek.

Lexus toont als eerst een revelutionaire automaat. 8-traps als ik me niet vergis. En op het gebied van veiligheid loopt het merk al een jaar of vijf voor.

In de USA zijn ze nummer 1. Hier ook, heel snel.




Mijn smaak en mening?
Mercedes is een zigeuner auto, een 7 is prima. Audi lijkt op een Golf 4. Maar goed, da’s smaak.

Dus:
1. Lexus.
2. Jag.
3. BMW
4,5 Niet het geld waard.
Blijkbaar staat de lexus kwalitatief gezien niet bovenaan, zo resulteert het uit de test van caranddriver. BMW, Mercedes en Audi scoren in hun ogen beter. De lexus zou bijvoorbeeld last hebben van rolgeluiden en een slechte isolatie. Eerst maar eens een andere test zien die het tegendeel weet te bewijzen. Voorlopig zou men toch moeten vertrouwen op de bestaande testst als deze. Jaguar op 2? Lijkt me niet zo slim, Jaguar is wel de laatste van de 5 die degelijk of betrouwbaar zou zijn. Jaguars hebben vaker problemen met elektronica e.d. Dan zou je als consument toch echt op het uiterlijk van de Jag moeten vallen, of de badge?
Nou, als ik zou moeten kiezen:

Audi
Bmw
Mercedes

Die ik niet zou kiezen zijn

Jaguar
Lexus

En mensen die altijd zeuren over audi kopie van vw enz… Niets mis met het samen ontwikkelen van apparaten :) Net of die hybride aandrijving van Lexus zo revolutionair is ;)

Ik heb gewoon liever een duits merk. Heb altijd in of met duitse auto’s gereden en bevalt mij prima
@ Benrus

Je moet je Engels een beetje bijspijkeren.

Het artikel is niet accuraat. Ze plaatsen de Lexus onderaan, terwijl ze concreet het volgende er op aan te merken hebben;

– Hij zou te lange remweg hebben.
– Slechte banden
– Kleine baggageruimte.

Verder wordt er gezegd dat het de meest luxe auto in zijn segment is, een enorme plus. Tevens zijn de roleigenschappen en slechte banden kwaliteit een stuk te verbeteren door een grotere velg te kiezen en een betere kwaliteit band.
@ H.J. Vaesen

Bijspijkeren is niet nodig:
“But you have to blame the Lexus’s obsessive isolation from noise and vibration for this outcome”

Overigens zijn grotere velgen geen fatsoenlijke optie. Door grotere velgen aan te bregen verminder je het veercomfort. In een lexus als deze verwacht je direct goede kwaliteit banden. Teleurstellend als dat niet het geval is.
@ Benrus

Zucht, dan zal pappa het maar voor doen;

Ze zeggen in het artikel dat Lexus een obsessieve manier van isoleren heeft. En dus géén slechte zoals jij zegt. Het artikel stelt dat het juist té geïsoleerd is.

Wat ik eerder al stelde, dit is eigenlijk waarvoor de auto voor gemaakt is. Om iemand achterin te zetten en deze persoon te verplaatsen. Niet om zelf mee door de bergen te toeren.

Het is dus een slecht artikel.

Bijna net zo slecht als jouw Engels, Benrus.
Tja, ik ben nog maar 14. Volgens mij is mijn Engels helemaal niet zo verkeerd. Ik had laatst een 9 voor grammatica. Maar goed… blijkbaar begreep ik dit zinnetje iets minder :P

Om gelijk te concluderen dat het hele artikel slecht is, vind ik onterecht.

Maar wat betreft die minpunten die je al eerder opnoemde snap ik best waarom de lexus als laatste eindigde.
Mercedes S klasse is gewoon de beste autoo van deze 5 audi vindt ik echt niks want die heeft al jaren dezelfde type allemaal lijken op elkaar en BMW vndt ikk ook echt nikss Jaguar klassiek auto maar wel mooi Lexus is gewoon naaper van de S klasse dit mis mijn lijstje

1.Mercedes-Benz S-Klasse
2.Audi A8
3.BMW 7-Serie
4.Jaguar V
5.Lexus

Maar toch produceren de Duitsers de beste auto’s…
@s KlAsSE
Mercedes heeft een hele slechte electronica
Vaak storing.
Ik zou zelf kiezen na de LEXUS voor de BMW
Alleen vind ik dat bwm rijders vaak van die foute rijders zijn
En als je exclusiviteit wil hebben kies je echt voor de LEXUS
@ S KLAsSE :

Autoblind heet dat…alleen oog hebben voor je eigen merk en als iets beter is meteen afkraken.
De lexus LS lijkt totaal niet eens op de s-klasse…wat audi betreft ben ik ’t met je eens…A3/4/6…front van ze is haast exact hetzelfde.
Jaguar nope heb ik nooit wat gevonden.
Blijft alleen bmw nog over en dat vind ik wel ’n prima bak!
In de hele wereld hebben Duitse auto’s een torenhoge reputatie op te houden. Dat valt niet mee als zo de hele wereld al decennia lang naar je kijkt. Lexus lijkt alleen geslaagd in de USA, maar Lexus betekend dan ook Luxury Export United States. Trouwens deze positie hebben ze alleen maar te danken aan de RX serie die ongeveer eenderde van de verkopen uitmaakt. Daar zijn zij de grootste gevolgd door BMW en Mercedes. In Japan, waar Lexus nu een heel jaar heeft meegedraaid kan het niet op tegen BMW en Mercedes. Hier in Europa zijn de cijfers bij de meeste wel bekend, denk ik. Check de cijfers maar bij JAIA, JAMA, ACEA, AUTOMOTIVE.COM
Wij hebben zelf de S klasse. Ik kan me geen betere auto voorstellen als we nu hebben. Ik kan over de andere auto’s geen mening geven we hebben altijd S klasse gereden. Maar 1 nadeel aan deze auto is de OPTIES die zijn gewoon regelrecht onbetaalbaar..en voor de rest is de auto in 1 woord subliem
Directiechauffeur
Om eerlijk te zijn heb ik niet in alle auto’s gereden die op de foto staan. Ben namelijk werkzaam als directiechauffeur bij de Chauffeurstelefoon.
Zal mijn top 4 hier aangeven:

1. BMW 750 LI individual
2. Mercedes S 500L
3. Audi A8 6.0W12
4 Jaquar XJR

Helaas heb ik niet in alle aangegeven auto’s gereden. Wel in de meeste alleen soms van een andere typenummer. De meeste worden gereden als auto met chauffeur.

Lexus heeft ook niet zo mijn voorkeur.

Kijk ook even op de site: auto met chauffeur
Wat, Lexus niet op tegen BMW en Mercedes? En de kwaliteit dan? En het megasucces in de USA dan? En de acceptatie in Nederland met nieuwe serie’s?
De pers lult alles goed van de duitse auto’s Emotie is waar het allen om draait!
Kwaliteit hoor je nooit iets van. En geloof me, het is dramatisch. Ik kan het weten, heb een leasemaatschappij! Reparatie onderhoudscijfers? Laat het weten en uitgepraat bent u. Rij er eerst eens in, dan praat je echt anders!!
Vandermeyden Andreas
Geef mij maar de Jaguar XJ. Wat een auto is dat. Ik heb nog nooit zo’n rijmachine geweten die zijn plezier combineert met een ultra hoog comfort.

Bovendien is zijn stijl en zijn ijzerstek imago gewoonweg onovertrefbaar.

De onpersoonlijke Audi (met zijn lage jaja,ik weet waarover ik spreek,betrouwbaarheid) laat mij volledig koud.
De Lexus zou mijn 2 de plaats behalen.
Vandermeyden Andreas
Bovendien wijzen de betrouwbaarheidsonderzoeken duidelijk uit dat de Jaguar en de Lexus voorop staan wat kwaliteit betreft.

Bye Bye Duiste Degelijkheid: UK-cars rules
Iedereen blijft maar dromen.
alle 5 zijn best mooi, en allemaal hebben ze hun kwaliteiten.
Maar de S is gewoon de beste,niets voor niets straatl onze zon als een ster.
Wat betreft de lexus, is ook een mooie auto, maar naar aanleiding van welke onderzoek is hij gebouwd(gekopieerd naar de oude s-klasse) zelfs nu zie je mercedes lijnen.
Feit blijft dat het nog een jonge automerk is.
S-klasse is Uber klasse( en wat ik in één van de reacties heb mogen lezen, helemaal geen storing)
Ik heb gereden
de S600, 745i, XJ8 (en de vergeten Pheaton)
en meegereden in een A8 W12 en de GS450h President(verder geen lexus kenner) En mijn top 5 is:
1. S klasse
2. LS
3. Pheaton
4. A8
5. 7 Serie

Voor wie verder intresse heeft in mijn ervaringen met deze limo’s staat hieronder een stukje.

De is S voorzien alles van alles wat nieuw is op het gebied van luxe. Infrarood camera voor, heel leuk maar ook zeer afleidend, parkeercam achter, verwarmd stuur, massagezetels, distronic(Cruisecontrole met afstandssensors), 517 pk, V12 biturbo….517 PK! Maar verder natuurlijk ook wat de rest ook heeft, namelijk: DVD voor en achter, koelkast, airco in de stoelen, xenon met actieve bochtenverlichting, zelf dichtzuigende deuren, kofferbak ook automatisch op en dicht, keyless entry, je weet wel, the usual. Tel hier een uiterst geweldige afwerking bij op en je hebt luxe zoals luxe bedoelt is. Over het uiterlijk verschillen bij de Mercedes ook de smaken. Niemand vindt hem echt lelijk…. Maar het blijft een Mercedes

De 745i was een tegenvaller. Het racen over landweggetjes zorgde wel voor de nodige ontspanning, zeker op de sportstand is de motor lekker vel en klinkt hij super. Maar de luxe en ontspanning valt tegen. Het sturen gaat relatief zwaar en de luxe en stijl is niet extreem bijzonder. Eigenlijk is het gewoon een lompere versie van de 5 serie.

En dan de XJ8… het kan aan mij liggen… maar wat een suffe wagen. Misschien wel de mooiste van het elitaire groepje maar niks voor mij. Waar ik bij de Mercedes sprak over “the usuel” telde ik de XJ niet mee. Elektrische stoelverstelling beetje xenon en een oude navigatie en daar houdt het wel op… Tja veel hout is ook wat waard…110.000 ongeveer.

Over de A8 gaat ongeveer het zelfde verhaal op als bij de BMW. Net iets groter, sneller, luxer als de A6. Maar hij is lichter en goedkoper als zijn vergelijkbare tegenstanders (S600, 760li) en misschien ook wat ingetogener. Maar zeker een mooie en stijlvolle auto… met weer een beul van een 12 cilinder!

De Lexus, nooit in gereden/gezeten, maar de GS sloeg al alles. Echt super mooi en luxe, en dat voor nog geen 100.000. Kan zeker meekomen met de top klasse. Verder een hybride motor.. wel V8 natuurlijk.. tenminste dat dacht ik… ach ja, de V6 trekt je ook in 5,9 seconden naar de 100. Niks om je voor te schamen, helemaal niet met een verbruik van 1 op 11.

And last but not least, de Pheaton. Tja wat kan ik zeggen…. Luxe, mooi, snel, etc, etc en al het bovenstaande tot “De 745i…”. Maar voorop heel groot VW net als op de kofferbak…en het stuur… VW VW VW VW. VOLKSwagen… van meer dan een ton… leuk volk! Maar goed klinkt dus als niks. Veel te dure volksauto die niet luxer of sneller is dan de rest… klaar toch? Niet dus, op een of andere manier heeft hij mijn hart gestolen. De dikkere Passat rijdt toch super fijn, heeft niet alle beschikbare luxe maar alles werkt wel goed. Je wordt er niet warm vanbinnen van… maar toch is het een fijne limousinewagending.
Hoezo duitsers… liggen achter met alle techniek, hybride kennen ze niet en dat noemt zich subliem!

Pak nou de v8 hybride van lexus. Deze houdt de “toppers” met een v12 (haha) aardig bij hoor. Snap al het ouderwets geleuter van de duitsers niet. Waarom kunnen ze niet meer uit een kleiner blok persen.

Gelukkig dat de luxe divisie van Toyota (lexus) het beter doet. Maar ja, smaken verschillen! Ik hou het wel bij de Jaguar. en lexus… tenminste een unieke en betaalbare auto
FlorisFerrari
ff mijn mening.

Audi: daar zeg ik maar niets over anders word ik verbannen…:)

Bmw: Sorry liefhebbers maar ik vindt heb erg lelijk…

Jag : wat verouderd model maar nogsteeds mooi…..

Volkswagen : lelijke bak ………..

Mercedes : Niet zo mooi terwijl ik mercedes rijdt…..

en dan de Lexus : Iets te scherpe lijnen…..

Oftewel : gewoon lekker een Ferrari 599 :P
@ rick.vanquish.bmw

Jouw oom heeft jou zeker belazerd he met je 750d xD hahaha, grappige gozer.
Het is jammer dat er mensen zijn die de Pheaton hierin betrekken daar deze nu niet meedraaid in de test.
De Pheaton is een VW, een Volkswagen dus een auto voor het “volk” ik vind persoonlijk de Pheaton totaal niet past bij het VW imago.

Volgende is dat ik de Jaguar totaal een mindere auto vind
Het is een Brit en een amerikaanse Ford. zo is de auto ook afgewerkt ( heb er mee moeten rijden)

de BMW is lomp, vond het vorige model een stuk mooier.

De Lexus valt af omdat deze gewoon een getunde toyota is en ook zo aanvoelt, das nie best :s

Ik denk dat de moeilijkste keuze is tussen de Audi en de Benz
Ik zou zeggen voor de sportieve ondernemer een Audi al heeft mercedes met de W221 een heeeeeele verbetering gemaakt.

en voor de wat serieuzere ondernemer een S W221, straalt degelijkheid en klasse uit en is gewoon 1 van mooiste auto’s op deze aardkluit.

En zeker als deze word geleverd als 420CDI of 63AMG is het een superbolide en een geweldige ervaring om mee te mogen rijden.

Succes als je in de lage bent om een keuze te maken in dit segment.
Autotransport
Benz heeft bij mij de voorkeur.
als prive chauffeur heb ik ze allemaal wel gereden,

mijn lijstje

1 lexus ls600 hl wel hybride dat juist het mooie van die car, de ideale auto voor de chauffer ;D

2 bmw7 jammer van die ouwe sokkenlucht uit de airco als je hem start

3 s klasse, die amg 65 is te bruut, maar blijft beetje taxi gehalte houden

4 jaguar, top auto, beetje zweverig maar das wel mooi, jammer van die knopjes van ford

5 audi a8, lijkt van binnen niet veel groter dan de a6 en audi;s stuiteren nogal hard op verdiepte putten

flyingspur is trouwens ook een hele vette wagen met die w12, zeker met dat donkerblauwe leer tot aan het dak

quatro porte is mooi maar die zou ik dus echt noooooit kopen, die staat meer in de garage alsdus een klant

pheaton, tja net niet heh, er staat vw op en het is net geen a8, beetje jammer

C6 leuk, wel even wennen

607, rot auto, automaat is nog ingewikkelder ingedeeld dan een schakelbak en in het donker lichten de lettertjes niet een op

maar goed die 600h is echt helemaal de shit, ik rij er redelijk vaak in en hij rijd echt fantastisch. Wel wat ingewikkelde snufjes die je even moet uitvinden, zoals het automatisch inparkeren, gebruik ik overigens noooit want ik steek hem er 3 keer sneller in als ik het zelf doe.
wel veel veiligheids snufjes zoals anti wiplash gedoe en automatische noodstop bij naderende aanrijding en gezichtscontrole camera.
Mocht ik gereden willen worden easy, een Mercedes of een BMW.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).