Dag 1, week 1: de M3 spyshots

Auteur: , 173 Reacties

Een nieuw jaar, een nieuw begin en nog 51 weken te gaan. Tijd om oude tradities weer nieuw leven in te blazen.

Ditmaal was Autoblog bezoeker Jurgen zo aardig om de foto’s van de nieuwe BMW M3 uit Car Magazine aan ons ter beschikking te stellen.

De specs zijn de volgende: de 4.0 liter grote V8 levert 420 pk. Schakelen doe je zelf met een zesbak of laat je voor je doen met de 7-traps SMG bak. De M3 zal standaard op 19″ velgen worden afgeleverd. Geschatte prijs in de UK: 48.000 pond (71.000 euro). Daar komt in Nederland nog belasting bij, dus reken op een kleine 90K.

BMW M3 Car

BMW M3 Car

BMW M3 Car

Met dank aan Jurgen voor de foto’s!



173 reacties

die achterkant/achterlichten is een twijfelgeval…maar ja…..zodra je de nieuwe m3 in t echt tegen komt ben ik altijd direct verkocht, zal met deze niet anders zijn….gewoon porno, jammer dat ze er een 8 cilinder in hebben gegooid ipv die traditionele 6-in-lijn…maar ja je moet met de concurrentie (mercedes) mee
En lexus met de 425pk sterke IS-F.
90k das goedkoop voor 420 pk
Leuke photoshops.
Het lijkt me nu wel duidelijk dat dit photoshops zijn.

De stoelen zijn van een “normale” 3 serie. De nieyuwe stoelen zullen echt wel een stuk sportiever worden dan de normale stoelen.
Daarbij als je kijkt naar het nummerbord aan de achterkant dan zie je zo dat dit er opgeplakt is. Spatborden zijn niet breder etc etc…

Ze moeten zeker magazines slijten. Durven zelfs te stellen dat ze foto´s van Porsche Panamera.

M.a.w. BS!
Damn, wat is die achterkant lelijk, terwijl ik die van de 3-serie coupé juist zo mooi vond.
Jurgen! kan je me ook een scan bezorgen van het artikeltje ”

Ultimate M3 shootout!” Which generation of BMW’s world-beating coupe was best? We pick the greatest example from each era and set them head-to-head in a no-holds-barred road test”

staat blijkbaar ook in het magazine van februari 2007..

Over deze M3… waarom hangt er op dit exemplaar (wat dezelfde kleur heeft als degene op de cover een Brits nummerbord..? En op de eerste foto in deze post staat het stuur wel aan de “goede” kant..? Zou mij ten zeerste bewonderen moesten deze heren 2 identieke M3’s ter beschikking gekregen hebben, 1 met het stuur aan de linkerkant en 1 met het stuur aan de rechterkant.
Waar is trouwens de bobbel (om de V8 te kunnen herbereg) in de motorkap gebleven op de 1e foto?
Bmw is wel goed bezig dat ze de knipperlichten niet op het spiegels monteren
zo is het veel vettere Style;)
@ Alexander;
492 PK voor 70K is goedkoper;
http://autocontrol.nl/(l3mg1355hw4sq1mmdpniscir)/autocontrol/Default.aspx
kijk even naar de Diablo bij occaisions ;)
@Pieliej Ja alleen helaas geldt dat alleen maar voor het moment van de aankoop, want je wilt niet weten hoeveel het onderhoud van zo’n diablo kost, dat is echt het veelvoud van deze nieuwe M3.

En toen weer even on-topic: Opzich ziet het er allemaal niet verkeerd uit, maar ik mag toch niet hopen dat dat M3 logo achterop echt ZO groot wordt? Ziet er nogal lomp uit als je het mij vraagt, mensen hebben dat grote logo echt niet nodig om te zien dat dit een M3 is.
Doe mij er maar 1 hoor, ziet er goed uit! :)
Geef mij maar de standaard 3 coupe . Een 335i ofzo
Clk 63 ////AMG ziet er veel bruter uit en meer vermogen en koppel, vooral als je hem nog meer verlaagd!

Enige minpunt; 50.000 euro duurder, net als de vorige!
@slk: Waarom dan? Zo te zien is de M3 qua uiterlijk niet mooier en ruim 110 PK minder.
Sorry schrap M3 en lees 335i. (Teveel gezopen toch gisteren.
@ Barry330cd:

Ik denk dat 1 blik op de achterkant genoeg zegt, de E92 335i is veel meer in verhouding dan deze fotoshop….

Er zijn teveel foutjes in de fotoshop, ik schrok al dat de nieuwe M3 er zo uit zo komen te zien, niet dus :D

Het wachten is op de echte foto’s en niet deze dus
eigenwijs als ik ben, denk ik dat dit geen fotoshop is. het lijkt op de eerste foto alsof de bestuurder links zit, maar de foto is precies van de zijkant genomen, en om eerlijk te zijn als je goed kijkt zie je dat de man op de rechter stoel zit. de man zit ook op de rest van de foto’s op de rechter stoel, dus dit klopt. De bobbel is inderdaad op de eerste foto niet goed te zien, dit in tegenstelling tot de andere foto’s. maar je ziet wel een zeer kleine ophoging op de motorkap (als je goed kijkt) daar komt ook nog eens bij dat de foto erg laag genomen is. een andere redenen waarom ik denk dat dit geen fotoshop is, is omdat het 3 foto’s zijn. als er maar een foto van naar buiten was gekomen had ik het me kunnen voorstellen, maar om nou 3 verschillende foto’s zo gedetaileerd te fotoshoppen, daar ben je wel heel erg lang mee bezig. ook kan ik geen ‘fotoshopfoutjes’ herkennen. maar dat zegt niet veel want ik ben een leek in photoshoppen. tja, en dan heb je die stoelen nog.. Het enige wat ik daar bij kan bedenken is dat je een meerprijs moet betalen voor de sport stoelen. dit zou goed kunnen aangezien de aanschaf prijs zo laag is. want 90.000 euro is absoluut niet veel voor een coupe met 420 PK. als ik mij niet vergis kost de RS4 20.000 euro meer.
Dan over de auto zelf. ik vind het een zeer geslaagde auto. hij ziet er geweldig uit! met het nummerbord op de bumper (hier kom ik later op terug) ziet hij er – vind ik – beter/dikker uit. het maakt de achterkant (de bumper) dikker, en de aandacht wordt niet van het bmw en het m3 logo afgeleid. wel vind ik nog steeds de uitlaten er totaal niet bij passen, ze passen niet bij het geheel. zoals vaker gezegt lijken ze er zo onder geplakt te zijn.
dan nog even over de verhuizing van de nummerplaat. Het kan zomaar dat de nummerplaat zn plekje op de achterklep moet inruilen voor de bumper. als je naar spyshots kijkt dan zie je dat op de plek – op de bumper – waar nu het nummerbord zit. een groot afgeplakt rechtvlak te zien is. dit zou erop kunnen wijzen dat ze daar iets (rechthoekigs) willen verbergen. bijvoorbeeld een nummerplaat.

voor de duidelijkheid hier een spyshot met een afgeplakt rechthoekig midden stuk:

http://static.autoblog.nl/images/wp/BMW%20M3%20week%2051%20%286%29.jpg
let ook op de gigantische remschijven, die zijn volgens mij veel groter dan de normale 3 coupe.
Als dit werkelijk de defintieve uitvoering is hoef ik niet langer te wachten tot de M3 uit komt, dan ga ik voor de E92 335i.

Mooier en stukken goedkoper, maar nog steeds met genoeg power en geld over voor alle denkbare opties :D

Dit ziet er echt niet uit, hoe kun je een auto op t allerlaatste moment zo vern**ken, t is een kunst op zich zeg ik dan maar…
Voor een m3 heeft hij een veels te bescheiden uiterlijk.
Het is net een prelude of een accord van de achterkant.
Zware tegenvaller dus…
Ik ben echt benieuwd of de M3 er definiet zo uit gaat zien. Technisch gezien zal het wel weer een juweeltje zijn met een superwegligging. Kan niet wachten op de proefrit zodra hij leverbaar is. En by the way, over 5 weken kan mijn 335d Coupe ophalen en dat is ook niet slecht toch?
Das ook zeker niet verkeerd, is 282 pk twin turbo toch?

Gaat ook als de brandweer! ;)
@Knilles: zeker weten, daarom heb ik voor deze versie gekozen en omdat ik veel kilometers maak. Bovendien is de sedan veel minder mooi.
BMW M3 2008, las primeras fotos de 2007
[…] Vía | autoblog.nl Más información | Carscoop En Motorpasión | Las fotos espía del BMW M3 de esta semana: coupé y cabrio, Más fotos espía del BMW M3 2007: interior y exterior […]
Echt een zeer vreemde achterkant, met die nummerplaat in de bumper. Dat hóórt niet bij deze auto. Het ziet er niet uit.
Kijk eens wat er op m3post.com staat jongens en meisjes:

PSHOP!!!!

Hi people just wanna say hi and shed sum light on the above article….. I myself work for a BMW Here in the UK and can confirm with you that the car pictured is a 335i that has been photoshoped.

Here are your clues.

The car is pictured with a Chrome window surround….. M3 will have a Black or high gloss shadow line.

The front fenders are not flared

Bonnet buldge not consistent in all pics.

Wheels in motion – not showing proper M Wheels

No M Sport seats in cabin.

All 4 Tail pipes are too large and look disperportioned with Mules etc. plus no clear view of front bumper .

Absence of true front fender vent, the one pictured copied off an m6.

So i say to you all dont take to much intrest in what you see here cause its probably going look very different.
De nieuwe 335i is met 282pk en een twin turbo wel een beetje slap
de skyline sedan die heeft 315pk uit een NA motor en de lexus is350
haalt 305 ook uit een NA v6,die duitsers moeten hun huiswerk nog is goed door nemen.
Dan liever idd de E92 335i zoals op de onderstaande link:

http://img209.imageshack.us/img209/55/asngte92335i5el.jpg

Er is nog wel aardig wat vermogen te winnen uit dat blok met twinturbo…
de neiuwe 335i heeft 305 PK !!!!!Wel ff je huiswerk goed doen stefan.
En Stefan vergeet ook niet dat het een 3.0l motor is waar 306pk uitgehaald wordt.
@Knilles

Precies wat ik zei dus! ;)
Niet te geloven wat sommige BMW haters verzinnen, wat een nonsens.
@ stefan:

een 335i is niet hetzelfde als een 335d, goed lezen aub.

Ik bedoelde dus een 335d met dezelfde motor als de 535d en 735d, dus een diesel met 2 turbo’s en 282 pk.
Om het helemaal af te maken: De standaart 335i schijnt nog meer te hebben dan die 306pk…. http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/14/335i-op-de-dyno-bijna-m3-powerrrr
286 PK zelfs om correct te zijn!
volgens mij kan het niet dat ze de lijn net boven de nummerplaat op de E92 en die over de hele breedte van de kofferklep doorloopt (die een belangrijk punt uitmaakt van het design van de achterkant van de E92) zomaar laten vallen voor deze japans ogende achterkant. Ik ben geen pro op dit vlak maar het lijkt me sterk dat de M3 de familieband met de “gewone E92” hier zou doorbreken.. misschien iemand zoals Michiel hier een mening over.. ?
Leuk voor de bmw met zijn twee turbo’s niet eens een jap kan evenaren met geen een turbo de skyline blijft een betere auto en het is algemeen bekend dat
de vq35de en de nieuwe vq35hr een van de beste motoren ooit gemaakt zijn
ik zou is wel willen zien hoe de 335i het doet tegen de nieuwe skyline 350gt sedan.
Ik lijk wel een papegaai hiero, de twee turbo’s horen bij de 335D en niet de 335i.

Zet die Japanse spleetogen van je wat beter open, dan zie je wellicht anderen typen ;)
Stefan, je bent een beetje blind zo te lezen. Ga je huiswerk doen man.
sorry KNILLES maar 335i heeft ook twee turbo’s ga maar is eens je huiswerk doen en kijk in de autoblog voor de bmw 335 rijimpressie van 4 oktober.
Stefan: Je bent zielig door nu een ander te wijzen op huiswerk terwijl je zelf klaarblijkelijk niet weet hoeveel PK die 335i nu eigenlijk bezit.
Best gezellig hier. zullen we het erop houden dat het een dikke motor is.
Daar kunnen we het prima overeenszijn slk.
+1, ik heb geen zin om hier nog verder over te schrijven, straks schrijf ik over de 2 turbo’s voor de derde keer….

BMW haalt niet voor niets elk jaar de “Engine of the Year” award binnen, zegt genoeg denk ik over het feit dat BMW weet hoe een goede automotor gebouwd moet worden ;)
we hadden het hier toch over de aantal turbo’s maar als je over pk’s wilt beginnen heb je in de autoblog artikel nissan 350z twin turbo gelezen hoeveel
die pk’s heeft 624 op precies te zijn en dat is nog uit de oude VQ en niet de nieuwe VQ35HR.En als de nieuwe GT-R komt met 450 pk uit de VQ37HRTT standaard ik zie bmw dat niet doen zij proppen liever een v8 in de nieuwe M3.
stefan.. get a life man.. het gaat hier over de nieuwe M3 en niet een potje BMW afzeiken…
Aardige zet van BMW, maar de 335i Coupe trekt mij wat meer aan. Beetje mooie techniek kan ook geen kwaad :)
@stefan
Je verhaal klopt niet hellemaal, komt een beetje uit de lucht vallen.

Wat sommigen niet snappen is dat bij BMW niet alleen om de power gaat maar ook wat er allemaal erbij hoort, om het op de beste manier allemaal op de weg te krijgen zodat je extreme veel lol kunt hebben.
De hele concept moet kloppen, dus niet alleen het vermogen.

Niet voor niets wacht iedereen op de volgende M3, omdat deze op zijn gebied de Benchmark is. Daarna krijgen de concurrenten weer zo’n 6 jaar om zich omhoog te trekken.
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!
Toch vind ik de achterbumper niet alles. Voor mijn part mochten ze de uitlaatjes in die gaten verwerkt hebben…
@ Mark: dat moet je mij toch even uitleggen? Hoe kan een 335i je nu meer aantrekken dan een M3?
gaap…. heb nu al weer genoeg m3 shots gezien voor de rest van het jaar…… dit is artikel 10 of zo? tijd voor wat anders…
@w0o0dy
Dit is ook alleen voor de liefhebbers bedoeld!!
Mensen, dit is NIET de nieuwe M3 (Godzijdank, deze is lelijk gefotoshopped, vooral de achterkant)

Lees alles nog maar eens goed door wat hier al geschreven is, het nieuwste wat we ontdekt hebben is dat de voorlichtenreiniger niet meer bestaat op de foto’s, terwijl deze toch echt wel op alle testauto’s zat.

Meer info:

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?s=7aa819fae8b1efdcb84468ba13064805&t=13329
Ik word zo langzamerhand gek van die M3 ;-)
@Tombnolz. Het uiterlijk staat me niet zo aan, en verder is een M3 voor mij iets teveel van het goede. Moet wel leuk blijven. Met een 335 ben je onopvallend leuk. Vink ook wel wat hebben :-).
De vorige M3 is heerlijk iig, alleen al om naar te kijken. Dat plus het feit dat ik de nieuwe coupé zowaar nog mooier vind dan z’n voorganger doen me vermoeden dat de uiteindelijke M3 er echt wel gaat staan hoor. Kom op mensen, bekijk de M5 en M6 ff, snap je? BMW gaat echt geen al te onopvallend Honda Prelude-afkooksel op de markt zetten hoor, dat kunnen ze zich niet permitteren namelijk, simple as that. Ben er wel gerust in dat ook de nieuwe M3 het asfalt zal verscheuren als geen ander.
Ik vind ‘m wel perfect! Zelfs de achterkant, volgens mij hebben ze dat gedaan, zodat het niet op een gewone 3coupe gaat lijken.. dat denk ik..

Gelukkig Nieuwjaar Iedereen!
De RS4 is heeft dus een snellere acceleratie, wat ik hier lees is dat de bmw in 4,9 naar 100 km/h gaat. Dat valt dan toch wel een beetje tegen voor de M3 he :p.

In de autovisie stond laatst ook een stuk waar de RS4 tegenover de M6 en de E63 AMG werd getest op de Nurnburgring. Quess what, de RS4 was de snelste van de drie, dus ook niet verwonderlijk dat de M3 niet zo’n goede acceleratie heeft als de RS4 :).

Qua styling vind ik de bmw ook wel wat tegenvallen maar dat zal wel aan mij liggen, ik vind de auto te veel ‘losse’ lijnen hebben en niet strak genoeg.
Ach Rick

Je weet toch ook best dat de nieuwe M3 de huidige RS4 rauw lust? Ok, ok een dragrace op sneeuw is van de RS4, je kan ook niet overal het beste in zijn, toch?
@Mpower

o wat interresant, meneer heeft zo te horen al met de m3 gereden..? nou vertel eens hoe zag hij eruit? kom op zeg. je kan niet zeggen dat de m3 de rs4 eruit rijd als er nog geen officiele (drag)test mee is gedaan. nu kun je alleen nog maar uit de opgegeven acceleratietijden een conclusie trekken over wie sneller zou zijn. en quess what, daaruit blijkt dat de rs4 sneller is.
en nog even voor de duidelijkheid, ik ben absoluut geen bmw hater, en al helemaal niet als het om een ‘M’ model gaat.
Safrane BiTurbo
Ziet er goed uit maar de plek van het nummer bord…….??, twijfelachtig
G R U W E L I J K ! ! !
@slkamg
Prachtig hoe serieus je er nog op ingaat, hier had ik het voor gedaan ;). Maar eh, vertel me 1 opgeleukte A4 die een top dreier voor is geweest wat betreft prestaties? Succes uit het verleden is geen garantie voor de toekomst, wie belegd nou in een bedrijf die voorheen altijd verlies heeft geleden?

Natuurlijk ben je geen BMW hater, dat zou niet rationeel geweest zijn…
ROFLMAO! :)

Mensen wat betekent Quess what? Of bedoelde jullie Guess what? Whahahaha!
Mpower : dat was gemeen. Maar wel bloody good :D
Rick dos, ik heb je door. Jou motto is: MAKE SOME NOISE!!!!!!! toch? hahahaaha, ROFLMAO, is dat de nieuwe variant van LOL, of loop ik nu al achter op die scene?
@Mpower

Nee, daar komt nog wat voor. IS EVERYBODY HAPPY?! en dan komt MAKE SOME NOISE! :) :P ;)

ROFLMAO kwam ik heel toevallig hier: http://www.acronymdictionary.co.uk/acronympt.html tegen toen ik het zelf zat op te zoeken. Vond het wel grappig!

Ik ken de hele scene niet. Ik was al blij dat ik begreep wat LOL! betekende! :) :D
oké Mpower, dus als ik het goed begrijp dan zit jij hier expres een hier mensen een beetje uit te lokken voor een (hevige) bmw/mercedes discussie..? leuk hoor… beetje kinderachtig.
als je sarcastisch bezig bent laat dat dan ook duidelijk blijken door er een smiley achter te zetten. anders denken de mede autobloggers dat je zo’n blinde bmw fan bent, zeker met zo’n naam. maar goed, omdat ik dacht dat jou opmerking serieus was, ging ik er ook serieus op in. dit kun je me denk ik niet kwalijk nemen.

@Rick dos

he mierenneuker ( :P ;) ), jij bent nog scherp op dit laten tijdstip. dat was inderdaad een domme fout. ik had even moeten nadenken voordat ik het klakkeloos over nam van Rick.
@KVK
ach zo gemeen ben ik eigenlijk niet. Mijn zus is nu opzoek naar een nieuwe auto, ik moet haar erbij helpen. Ik ben zo lief om ook de A4 als serieus alternatief te nemen tegenover de 3-er…
@slk55 amg

Heb het geprobeerd met mieren, maar die kolere beesten zijn zo klein! Waren ze ietsjes groter geweest dan had……..laat maar! :) :P ;)
@ rick dos

jee zeg. die bmw rijders doen echt alles om hun positie als ‘rijders met de meeste sex’ te behouden. ik houd het toch echt bij mijn vrouw.
@SLKAMG
Ik geef toe dat ik het leuk vind, hevige discussies tussen Audi-BMW-Mercedes. Ik denk dat je het anders ziet als ik het bekijk. Ik neus hier al geruime tijd rond op autoblog. Wat ik heb gemerkt is dat je in zo’n discussie eigenlijk heel veel leert van andere merken, dan alleen je ”eigen” merk. Je leert andere merken vanuit een andere perspectief te bekijken, omdat je ook zoveel voordelen van de Audi of Mercedes hoort en dat BMW echt niet het ”beste” is, wel het beste voor mij maar dat is weer een andere verhaal. Mijns inziens is het niet kinderachtig. Pas in een latere stadium beginnen de discussies steeds onzinniger te worden, maar dan ben ik allang al bezig in een andere topic.

Vindt jij het niet leuk dan, stukje discussieren over verschillende automerken? Daar hoef je echt niet merk gebonden voor te zijn.
@slk55 amg

Nee, die titel behouden we wel via de gebruikelijke wegen. Maar je moet alles in het leven geprobeerd hebben! ;)

We dreigen heel off topic te gaan!
@ SLK55AMG : de enige echte sex-drivers zijn Volvo-rijders…
Doet me eraan denken dat ik m’n V40 naar de carwash moet brengen…. ;)
Trouwens Rick Dos, da’s toch net waarom mierenneuken zo leuk is? Zo klein, zo strak, zo…

OK, ik stop al ;)
@KVK

Ik ook! ;)
BRUTE bak..
Het enige lichtpuntje in deze vind ik persoonlijk de 4 pijpen die te dicht op elkaar zitten..Voor de rest Bombastic :-D
De achterklep heeft wel iets van een Alfa Romeo achterklep weg.
die neus lijkt op een of andere vis uit de amazone ofzo…
@Mpower

Er is inderdaad niks mis met een leuke hevige discussie, maar dan moet hij wel ergens over gaan. en de reacties moeten dan ook ergens op slaan. En jou reactie dat de m3 sneller zou zijn, sloeg nergens op. simpel weg omdat je dat nog niet kunt vaststellen.

@KVK & Rick dos

LOL ;)
mmmh,
weet het niet zo goed hoor,
Had hem toch iets agressiever verwacht van BMW.
Lijkt mij op het eerste zich nogal braafjes.
Iets bredere wielkasten en wat kevlar en honinggraatjes, kan je hem m.i. sportiever maken.
Hoor iedereen hier al zeggen, de M-reeks is een wolf in schapenvacht.
Akkoord maar zeg nu eerlijk, dit is toch echt wel veel te veel schaap
@ MPOWER

Alsof jouw stukje sarcastisch bedoeld was, en al was het wel zo bedoeld dan is je schrijfstijl dramatisch want het was nergens aan te melden.

Dan nog even wat, zoek eens even naar het filmpje op youtube ‘fifth gear RS4 vs. M3’ hier wordt op DROOG WEGDEK de m3 eruit gereden zowel op het circuit als op het rechte stuk, dus tot zover met jouw: ‘m3 was altijd sneller’.

Verder ga je er ook totaal niet op in dat de RS4 al sneller is dan de M6 op de Nurnburgring dus dat zegt alweer genoeg. Feit is gewoon dat de RS4 sneller optrekt dus je kan zeggen wat je wilt maar een feit is een feit. Dat jij dan ook nog moet zeggen dat de Audi alleen op sneeuw kan winnen, whaha think again boy!

ps. Dit is NIET sarcastisch bedoeld, dit is de financiele bijsluiter waar jij het over had, pikkie! ;) met je investeringsvoorbeeldje erbij, gast laat me niet lachen echt…
regel 2, melden is zien…
@ Rick
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3652395864558606634&q=fifth+gear+RS4+vs.+M3

Dit is het filmpje dat je bedoelde denk ik, maar het gaat hier wel om het nieuwe model van de RS4 tegen het huidige model van de M3 csl, wat toch een verschil is van 80 pk. Je zou eigenlijk de nieuwe M3 tegenover deze RS4 moeten zetten en dan zou het wel eens anders kunnen lopen. Feit is dat de M3 meer fun is op het circuit.
Doe mij toch maar de RS4!!
@ Fej

Daar heb je absoluut gelijk in, maar wat Mpower zei is dat audi nooit sneller was en dat is dus niet zo en dat punt moest ik even maken ;). Maar denk je nou echt dat de nieuwe M3 sneller is op het circuit of met het optrekken, ik weet wel zeker van niet, en ik denk dat jij dat ook wel weet, die achterwielaandrijving is inderdaad wel veel fun maar de snelste blijft nog steeds de RS4 :).
@Rick
Ik dacht dat je slim genoeg was om te kunnen bedenken dat je een M3 en een (R)S4 van dezelfde generatie erbij moest pakken.

In 2000 heeft BMW de M3 gelanceerd toen had de Audi nog de RS4 lopen, even voor de duidelijkheid ik vind de RS4 is een topper, maar de RS4 stationcar was niet goed genoeg om de volbloed coupe 3-er de piste af te vegen. Ik zal niet eens woorden vuil maken aan de S4 van die generatie, weinig power maar ook stuk goedkoper dan de M3.

In 2003 kwam Audi met een antwoord op de M3 die al 3 jaar lang de benchmark is/was in die klasse. De ene pk die Audi de S4 gaf plus de extra koppel was weer niet genoeg om de M3 moeilijk te maken. Wel heeft VAG het slim gedaan en heeft de S4 anders gepositioneerd ten op zichte van de M3. Je had nu een reden om een S4 boven de M3 te kiezen.

Audi weer verloren. Dan maar afkijken bij M-divisie. We maken een atmosferische hoge-toeren motor die 100pk/l levert. Niet minder, want dat is de magische grens om een motor hoog toerig te noemen. En 2005! De Audi RS4 is geboren, een pracht staal techniek. 420 pk’s gekoppeld aan de beruchte quattro systeem. Resultaat fenomenaal. Even meten, we nemen de M3 en gaan even testen. Wat blijkt de RS4 blijkt op veel fronten het beter te doen, alleen meoten we niet vergeten dat de RS4 80 pk meer levert dan de M3. De speciefieke vermogen van de M3 is vooralsnog hoger, ach wat maakt dat uit toch Rick? Conclusie: De RS4 2005 komt beter uit de test dan de M3 uit 2000. Wel moet vermeld worden dat de fun factor volgens de testen hoger ligt.

Rick, kennis die je vandaag gebruikt heb je gisteren opgedaan. Als het zo is verlopen kan ik niks minder dan hopen en geloven dat de aanstaande M3 de RS4 de baas zal zijn. Mocht dat het geval zijn, noem jij mij dan 1 reden om voor de RS4 te kiezen. Vanwege de hogere prijs die Audi heeft, of de quattro met relatief minder pk op de wielen?
Mpwer : in die RS4 kan ik tenminste zonder al te veel problemen (gezien m’n lengte van 1m86) een lekker potje n**ken, dat zie ik me in de M3 nog niet doen… ;) (hey, ben Volvo-fan, ik denk aan niet veel anders dan n****n ;))

Sorry voor’t topic-jacking.
@KVK
Volgens mij waren de BMW-rijders die vaker aan sex deden/dachten. Onze Expert Rick Dos weet er alles van, toch Dos?
@ Rick en Mpower ik denk dat we kunnen zeggen dat het twee zeer goede wagens zijn. Zelfs als audifanaat kan ik niet ontkennen dat de bmw meer fun is om te rijden en ik vermoed zelfs dat de nieuwe M3 ietsje sneller zal zijn dan de huidige RS4, op het circuit althans (op rechte stukken heeft de quattro het voordeel). Laten we hopen dat fifth gear deze test nog eens herhaalt, maar dan met de nieuwe M3.
Persoonlijk vind ik de RS4 veel mooier dan de M3, zowel interieur als exterieur. Daarbij komt dat je het ‘dagelijkse verkeer’ niet echt kan vergelijken met een circuit en is de RS4 dus net iets veiliger dan de M3.

@ Rick als de nieuwe M3 sneller blijkt te zijn dan de huidige RS4, dan kan ik toch nog wel enkele redenen bedenken waarom ik hem zou willen hebben hoor :-) Ik kies een auto niet boven een andere omdat hij beter kan driften of sneller rondjes kan rijden op een circuit, tenzij ik daar specifiek naar op zoek ben.
@ MPower : bijna juist. BMW-rijders zijn degenen die denken dat ze het meeste sex hebben… Nietwaar Rick Dos? ;)
@Fej
Ik weet niet hoe jij rijdt in het dagelijks verkeer, maar om te veronderstellen dat de RS4 iets beter is in het dagelijks verkeer is mij onbegrijpelijk. Bedoel je misschien de extra deuren van de RS4? Als je elke dag met 5 man staat te carpoolen dan geef ik je op dat punt gelijk. Zelfs een 318i is zeer goed te doen in het dagelijk verkeer, laat staan de M3.

De enige voordeel van de quattro op droogwegdek ten op zichte van een achterwielaandrijver is de tractie in de 1e versnelling. Daarna is de quattro een en al nadeel ten op zichte van een achterwielaandrijver. Want een quattro in de rol levert ralatief gezien minder hp en nm op de wielen dan een achterwielaandrijver of een voorwielaandrijver.
@ Mpower ik doelde op de vierwielaandrijving. Ik weet niet van waar jij bent, maar hier in Belgie kan het heel erg nat of glad zijn en dat in combinatie met de (über)slechte staat van de wegen en snelwegen kan toch wel gevaarlijk zijn voor autos met 400 pk op de achterwielen. Zelfs met alle electronische snufjes
@FEJ
Onder natte omstandigheden durf ik zoiezo niet hard te rijden, al heb ik 5 wiel aandrijving. Want je type aandrijving verkort niet je remweg. Ik denk dat het een probleem wordt als je op de grenzen van de kunnen gaat rijden. Als ik dan toch al zo onverantwoord bezig ben, dan zet ik alle electrische snufjes uit en neem de bochten driftend. Wel moet ik toegeven dat je een punt hebt, een punt waar ik minder om geef. Ik leef in Nederland trouwens, wij hebben hier minder klinkers als wegdek.
@ Mpower laten we het erop houden dat het beide fantastische stukjes techniek zijn. Jij ziet de M3 liever, ik de RS4. Nu alleen nog een test van topgear of fifth gear en dan zullen we met zekerheid kunnen zeggen welke de snelste is.
Volgens een BMW dealer in Friesland staat de nieuwe E92 M3 vanaf april bij de dealers, de autorai is van 29 maart t/m 9 april 2007.

Grote kans lijkt mij dat de M3 op de autorai live te bezichtigen zal zijn :D

Daarna zullen de testen ook wel komen
@Fej
De vergelijking klopt niet in het filmpje.
Het is een M3 tegen een RS4 en niet een M3 CSL tegen een RS4!
Je moet eerder de M3 met de huidige S4 verglijken als je tenminste weet dat deze ongeveer hetzelfde kosten. Endan is de M3 natuurlijk na 6 jaar nog steeds de Benchmark.

De RS4 heeft 420pk en weegt 1650KG. Dat komt neer op 1pk voor 3.93kg
De M3 CSL heeft 360pk en weegt 1280KG! Dat komt neer op 1pk voor 3.56kg!!
Plus dat de CSL een SMG bak heeft lijk me duidelijk welke sneller is: De M3 CSL. Op de Circuit weet iedereen wel welke sneller is.
Carfreak (BMW 320i)
Jullie denken dat de nieuwe M3 is. Wacht maar tot hij uitkomt, alle concurenten gaan ervan stil worden !
@ Carfreak:

Wat denken wij van de M3??
@ Knilles : ff het woordje ‘dit’ tussen ‘dat’ en ‘de’ in de eerste zin plakken.
Geen dank.

:P

(sorry ben fully charged aka ongelooflijk goed gezind, dan krijg je dit soort dingen wel eens)
Ik ben wel de laatste die denkt dat dit de nieuwe M3 is, als je mn vorige posts had gelezen was je er ook al achter dat dit een photoshop is.

Op een M3 forum was een BMW medewerker uit Engeland die het kenteken heeft nagetrokken, dit behoord aan een BMW 335i, ook zijn er nog meerdere punten waaraan de photoshop te herkennen is.

Dank u.
Wanneer staat hij geboekt voor een autoblog-rijtest?;)

En wat ben ik benieuwd naar deze 4de editie van de ondertussen iconische M3.
Temeer daar menig magazine de 335i al quasi ongelooflijk vindt…
Waar ik naar benieuwd ben is hoe de Nieuwe M3 Sedan wordt aangezien de laatste M3 sedan(e36) bijna 10 jaar geleden is gebouwd en tussen 1995 en 1998 de snelste Sedan was.
http://www.autoweek.nl/cbimages/bmw/3bm3s3_a.jpg
http://www.autoweek.nl/cbimages/bmw/3bm3s2_a.jpg
wat ik nu zie op die site van ziptuning:
4.0 V8
301KW
410PK
250KM/H (geen verrassing)
er zit ook nog een vage photoshop bij ;)

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw-M3-E92-4.0-V8.html#header
@Fova’
Klopt dat is al een tijdje.
@rick, heb je soms gedroomd dat de rs4 sneller is op de nurburgring dan de M6? droom dan maar verder, want de rs4 heeft het moeilijk van de e46 m3 te winnen laat staan de M6. ga eerst eens kijken wat voor rondetijden ze hebben gereden en oordeel daarna. als je daar niks over weet dan moet je niet van die onzin hier gaan schrijven. de M6 had een tijd heel dicht bij de 8 minuten dat kan minder zijn en dat kan een beetje meer zijn(dan 8 minuten). de M5 heeft een tijd neergezet van 8.03 minuten, dus een ding is zeker de M6 is sneller op een circuit dan de M5 en zeker sneller dan de RS4
Alleen om te bewijzen hoe snel een RS4 echt is,..

420 PK VS 400 PK

http://video.google.nl/videoplay?docid=-4683140780431473118&q=e39+m5+vs+rs4

er is geen discussie mogelijk
de M3 e90, e92 enz zullen sneller accelereren dan de rs4 de 335i hebben ze geklopt op een 0-100 tijd van 5,2sec. laatst stond er op een site dat de M3 in 4.6 sec van 0-100 zal gaan. in het verleden was de M3 altijd de M5 de baas van 0-100, dus ik denk niet dat ze dat gaan veranderen.
@Don_Mario
De oude M5 heeft in 1998 evenveel gekost als de Huidige RS4!!
Dat een M5 die ooit in 1998 is gelanceerd sneller is dan de RS4 vind ik erg goed, ondanks dat de M5 minder vermogen heeft en zwaarder is dan de RS4.
De nieuwe M3 zal wel sneller zijn dan de oude (e39)M5 en dus zowiezo sneller dan de RS4.
Ik vind wel dat Audi met de RS4 eindelijk de goeie kant is opgegaan.
De oude s3, S4, RS4, RS6 etc.. vond ik geen bal aan. De nieuwe RS4 heeft daar zeker veranderingen aan gebracht.
@Knilles
Goed bezig jongen!
Ik heb een zeer goede vriend bij bmw in duitsland werken, en hij wist mij te vertellen dat de nummerplaat inderdaad hoogswaarschijnlijk op de achterbumper komt te zitten. dit om het m3 duidelijk te onderscheiden van de normale 3 coupe. ook zal hierdoor de bumper vele male dikker ogen, en je aan dacht er meteen naar toe worden getrokken. ook zouden ze hiermee proberen te vorkomen dat de M3 veelvuldig wordt na gemaakt door een bumpersetje op je normale 3 coupe te plakken (de kofferbak zou dan ook helemaal vervangen moeten worden, en dat zal niet zo gemakkelijk gaan).
dit bericht wordt versterkt doordat alle spyshots van de nieuwe m3 een rechthoekige plaat op de bumper heeft, hieronder zou de nummerplaat zitten.

http://static.autoblog.nl/images/wp/BMW%20M3%20week%2051%20%286%29.jpg
Dan zit die vriend van je je in de maling te nemen slk55 amg. ;)
@rick dos

dat hoop jij….of heb jij betere bronnen? hoe dan ook, ik neem niet aan dat een vriend zoiets doet. en zeker hij niet.
@slk55 amg

Yep! Jouw spyphoto! De reden dat ze de achterkant zo bedekken is dat ze de vorm van de achterbumper nog niet willen prijs geven. De voorkant is ook afgedekt net zoals de powerbulge op de motorkap en de gleuven aan de zijkanten. De typische kenmerken voor een M3.

Jij hebt je laten leiden door de foto´s van CAR magazine. Waarvan overduidelijk is gebleken dat dit photoshops zijn.

Logisch beredeneren. Waarom al die moeite om alleen een plek van een nummerplaat niet te verraden? Doesn´t make sense in my opinion
@ Rick dos

sorry hoor, maar ik ga niet alleem maar af op de foto. als je mij reactie van 13.29 nou eens leest dan lees je dat ik een goede vriend heb die bij bmw werkt, hij heeft mij dit in vertrouwen vertelt. het is dus niet zo dat ik mijn commentaar alleen maar op de foto basseer. en die vriend even min.
o ja, die spyfoto versterkt het telefoongesprek (van mij en mijn vriend) alleen, het is over duidelijk dat ze echt wat willen verbergen achter die plaat. de voorbumper is wel afgeplakt maar niet zo goed en al helemaal niet met plaat werk.
@slk55 amg

Weet ik het goed gemaakt. Een weddenschap. Ik wed dat de nummerplaat op die plek blijft.

Moeten we alleen nog verzinnen waarop we wedden……..
Ik heb ook opgemerkt dat onder de plaat iets verbergd wordt, wat SLKAMG verteld klinkt niet eens zo gek, wie weet.. (Rick Dos natuurlijk ;))
@Rick dos

als jij die weddenschap aandurft door alleen van de foto uit te gaan, dan durf ik wel een gok te wagen. waar zullen we voor wedden?
standaard prijs voor weddenschappen is een krat bier toch? Kistje wijn mag ook natuurlijk.
@slk55 amg

Oké, gaan we het niet te moeilijk maken, degene die wint, die moet een jaar lang de andere in alles gelijk geven in wat die schrijft op dit blog. EN elke reageersel afsluiten met de woorden SLK55 AMG of in jouw geval Rick dos is de slimste en meest briljante persoon van dit blog!

Wat denk je ervan? Of heb jij een betere?
@Mpower

I know! ;)
ik zet mijn geld op Slk55amg!
@Fej

Wil jij wat voor mij doen?

Je wijsvinger en je duim van je rechterhand uitsteken en dan je hand tegen je voorhoofd drukken…….. :P :P
@ Rick Dos Is gebeurd(en niemand die me gezien heeft :-)), maar mijn geld staat nog steeds op Slk55amg. Niet dat het mij zo veel uitmaakt wie wint, maar als slk55amg gelijk heeft wordt de achterkant van de m3 hopelijk mooier dan die van de ‘gewone’ 3. Ben benieuwd!
@Fej

Thx man! ;)
@ Rick lost

haha, dat lijkt mij een leuke weddenschap! ik doe mee! moet alleen wel autoblog zo sportief zijn om de edit knop bij jouw toekomstige reacties even uit gebruik te nemen ;)
@Sorry, Luitjes Kannietharderdan 55. Asociaal Met Geld

Is goed die staat! Begin maar alvast te oefenen zou ik zeggen! ;)
@CSL

juist ja,.. rs4 zou eigenlijk veel sneller moeten zijn dan de e39 m5. maar toch is de 9 jaar oude M5 sneller dan de rs 4 van dit moment. echt veel respect voor de BMW.


nog een keer de link

http://video.google.nl/videoplay?docid=-4683140780431473118&q=e39+m5+vs+rs4

het blijft leuk :D
@ Don_Mario in dat filmpje van jou gaat het dus wel om een getunede M5 he!
En die moet je eigenlijk tegenover de rs6 zetten. Dan is hij kansloos denk ik!
@fej

die m5 heeft alleen een ander uitlaat, van voor tot achter. reken maar op +- 420pk

420 vs 420 dan zou de rs4 sneller moeten zijn,..
@fej

Audi RS6…………………………….M5……….. …………E55
Engine… 4.2 V8 Twin turbo…..5.0 NA V8………….5.5 SC V8
Power…. 444@5700…………….400@6600……….469@6100
Torque… 413@1950-5500……369@3800………..516@2650-4500
Weight… 1865 Kg………………..1720 Kg…………..1760 Kg

Performance:-

0-30…………1.7………………………2.1… ……………….2.2
0-40…………2.5………………………3.0… ……………….2.9
0-50…………3.6………………………3.9… ……………….3.7
0-60 ………..4.8………………………4.9…… …………….4.8
0-70…………6.1………………………6.4… ……………….5.8
0-80…………7.9………………………7.8… ……………….7.0
0-90…………9.7………………………9.5… ……………….8.6
0-100……….11.6……………………11.5….. …………….10.2
0-110……….14.8……………………13.7….. …………….12.1
0-120……….18.3……………………16.3….. …………… 14.1
0-130……….22.0……………………19.9….. …………… 16.5
0-140……….26.2……………………23.8….. …………….19.5
0-150………….NL……………………..NL…. ……………….22.8
1/4 mile……13.3@106…………..13.4@109………. .13.1@115
@Don_Mario
Ja precies, daarom vind ik het absurd wat ze voor de huidige RS4 vragen. Terwijl hij iets trager of even snel is als een M5 van 9jaar geleden. Maar ze vragen meer dan wat BMW 9jaar terug voor die techniek vroeg in een auto van hogere klasse!

@Fej
De RS6 met zijn turbo’s zet je natuurlijk tegen de huidige M5 en daarvan zijn de uitkomsten al heeel lang bekend.
@ alle mensen die zitten te zeuren over ‘wie er nou sneller is’ de rs4 of de m5

jongens, het gaat er niet om of de rs4 of de m5 (uit 1999) nou 0.2 sec sneller is, het gaat erom welke auto er beter/lekkerder rijd. natuurlijk moeten beide auto’s snel zijn, anders zijn ze niet ‘m’ of ‘rs’ waardig. de koper die op zoek is naar een rs4 of gelijksoortig die zal het niet uit maken of de audi of de m5 een fractie van een seconde sneller is. het gaat erom welke het beste rijd, de auto moet natuurlijk comfortabel blijven en voor dagelijks gebruik te gebruiken zijn (anders zou je wel een 2 persoons sportwagen kopen). meestal is het zo dat hoe sneller hoe minder comfortabel de auto. snel optrekken is leuk, maar rustig rijden moet ook kunnen in een auto voor dagelijks gebruik.
Het is helemaal niet moeilijk om een auto sneller te maken, maar wel om ervoor te zorgen dat de wegligging en het comfort behouden blijven bij een toename in de snelheid.
En volgens mij zijn de mensen van audi nou net daar erg goed in geslaagd. want de rs4 is al tal van keren geprezen om zijn rij eigenschappen.
want wees nou eerlijk, hoe vaak komt het voor dat je in het drukke nederlandse verkeer een sprintje verliest met een 0-100 in 11,6 seconden?

o ja, uit die cijfers die Don_Mario geeft blijkt maar weer eens hoe geweldig die AMG is ;) .
maar wat ook uit die cijfers blijkt is dat de rs6 sneller in alle gevallen sneller is tot de 0-70mph (112 km/h). het lijkt mij dat een sprintje van 0-100 of in dit geval 0-112 vaker voor komt dan een (bijna nooit voorkomende) sprint van 0-200 km/h.
@Don_Mario
Nog twee leuke filmpjes van de Z8

BMW Z8
http://www.youtube.com/watch?v=Im6kFpWXV_E

Porsche 911Turbo vs Z8
http://www.youtube.com/watch?v=ehqMA1fdi9s
@ CSL ik denk niet dat audi van de RS4 een kopie heeft gemaakt van de vorige M5. Ze hebben beide ongeveer evenveel pk, maar het verbaast mij toch dat de RS4 met zo een verschil verliest.

@ Don Mario als je gaat vergelijken moet je wachten tot de nieuwe RS6 uitkomt. De ‘huidige’ RS6 moet je vergelijken met het vorig model M5.

@ slk55amg ik geef je helemaal gelijk. Cijfers zijn niet het enige wat belangrijk is. Uiterlijk speelt voor mij meer mee dan het feit dat mijn wagen 0,2 sec sneller of trager is dan die van iemand anders. Ik kies nog altijd voor de RS4 omwille van de looks en ik zal me er niet slechter door voelen als ik verlies in een sprintje tegen een M5.
Maar ik rijd (nog) geen RS4 dus daar hoef ik me ook al geen zorgen over te maken.
@Fej
Ik denk ook niet dat Audi met de RS4 een kopie heeft geprobeerd te maken van de M5 maar ze proberen het wel.
De cijfers die Don Mario liet zien zijn juist van de oude model M5(v8).
De nieuwe M5 heeft andere rijden!
@Fej
Alleen met evenveel vermogen kom je er niet, dat zou je toch moeten weten!
@ CSL Ik denk niet dat Audi met de RS-series de M-serie van BMW probeert te kopieren. Audi vertrekt ten eerste van vierwielaandrijving, BMW van achterwielaandrijving. BMW leunt iets meer bij het supersportieve aan, want er is eigenlijk geen concurrentie voor hun M-series. Audi heeft een meer beschaafde sportwagen die al dan niet de M-serie kan verslaan op een beste tijd, maar die nooit zoveel rijplezier zal verschaffen als de M (op een circuit).
In ieder geval, ik hoop dat jij veel plezier hebt met je M3 (of dat je er in de toekomst een kan aanschaffen) en dan zie ik wel dat ik mijn RS4 bij elkaar gespaard krijg. Donaties zijn altijd welkom :-)
@Fej
Ja, ik ben het met je eens.
@CSL Een Bmw en een Audi-fahrer die het eens zijn op dit forum! Dit moet wel de eerste keer zijn :-).
Maar als Audi bij de volgende RS-generatie gebruik maakt van het nieuwe MLP-platform dan zal BMW toch moeten oppassen :-)
@csl

brute filmpjes,.. :D

S62 V8 die klaar gewoon,… echt een hele goede motor!

@fej

die rs6 kan alleen winnen van de e39 m5 stilstaand,..

als je wilt invoegen op de snelweg bijvoorbeeld (rollende start),.. dan is de M5 sneller. ;)
@Knilles
Je bent goed bezig. Die zijn zeker de beste tot nu toe!
http://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=16117&stc=1&d=1168266808
En het kenteken is gelukkig ook weer goed op deze foto’s :D
@Knilles
haha, klopt.
Die schermen zijn toch wel breed te noemen. Die velgen staan ook gruwelijk zo.
Het lijkt wel alsof ze echt de M3 GTR terug willen halen.

http://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=16116&stc=1&d=1168266808
dat zijn zeer duidelijke foto’s, de m3 ziet er mooi uit. zeker met die breede side skirts en die zwarte velgen. over die kentekenplaat zeg ik maar even niets (en tegen rick dos ook niet (nu het nog kan) ;) ) nee, ik houd voet bij stuk, en vertrouw mijn vriend uit duitsland, die kentekenplaat komt op de bumper!
De kenteken blijft waar hij is. Watch my words.
@ slk55amg: als ik op deze foto’s zie is er geen plaats meer voor een kentekenplaat, de tape loopt strak door en er zit nu een rooster, zou niet weten voor die plaat dan moet komen.

Als ze m daar nog tussen wurmen moet of de bumper heel hoog en anders is het compleet uit verhouding, afstand onderkant bumper-kentekenplaat en bovenkant idem.

Ik zal geen grapjes maken over je duitse vriend, zou te makkelijk zijn ;) ;)
Ik denk dat ik me maar eens mentaal ga voorbereiden, op de a.s. egostreling die ik ga krijgen van iemand van dit blog, voor een jaar lang! ;) :P
@Rick dos
Ik weet al wie je bedoeld ;)
@CSL

Ik hoop dat diegene waar ik het over heb het ook maar door heeft. Kan die alvast gaan oefenen! ;)
Het blijft nu wel akelig stil hoor… ;)

Zeker met de buren uit het oosten aan het bellen, hoe die vriend van hem er zo naast kon zitten :D
nee, nee, ik wacht toch echt nog even op de definitieve persfoto’s. Ik heb net die (ex)vriend (nee, ik ben geen homo) even gebeld, en die zei dat ik moest afwachten, en dat op deze spyshots een verkeerde bumper zit. er zal ook niet worden proefgereden met de nieuwe bumper, die zou echt als een verassing moeten komen tijdens de definitieve onthulling.
je zou misschien nu denken ‘hè, hoe kan dat nou, niet proefrijden met een o zo belangrijke achterbumper..?’ dat dacht ik ook, maar toen ik op door vroeg aan mijn vriend zei die dat de bumper waar mee testgereden word (de ‘afleidings bumper’ aldus mijn vriend) precies de zelfde vorm en luchtgaten heeft als de definitieve bumper, het enige verschil is dat er een uitsparing in zit voor het nummerbord.
dus ik houd mij poot stijf, en ga rick nog niet de hemel in prijzen voor dat de echte persfoto’s zijn verschenen.
o ja, en dat ‘(ex)vriend’ geldt natuurlijk voor als hij mij bedonderd ;)
Heel goed dat je dat laatste er even bij zegt slk 55 amg! ;)

Maar goed, we wachten af, de M3 staat over enkele weken op de AutoRai, dan kunnen we met zn allen genieten.
@ knilles

ik wou er nog even de nadruk op leggen ;)

wanneer is de autorai eigenlijk? kan niet wachten..
Van 29/3 t/m 9/4 2007.

Normaal was het altijd in februari, maar omdat Geneve na februari is hebben ze de rai ook verplaatst, anders stonden er helemaal geen nieuwe auto’s.

Dit zouden ze dan bewaren voor Geneve, nu staat de BMW M3 in Geneve en kort daarna dus ook op de Rai :D
@slk55 amg

http://www.autorai.com/autorai2007/n

de 29e van de 3e maand dus ;)
Dat zeg ik toch ook? Ik kom dan wel uit Friesland, maar ik schrijf niet zo hoop ik!

;)
Op AutoRAI 2007 valt dit jaar meer te beleven dan ooit! Voor het eerst is er voor een ander tijdstip gekozen, namelijk donderdag 29 maart tot en met maandag 9 april 2007, zodat de AutoRAI als eerste na de Autosalon in Genève al het autowereldnieuws kan brengen. U, als echte autofan, kunt zich te goed doen aan meer auto’s, meer nieuws en meer spektakel dan ooit tevoren!

De nieuwe M3 zal hier ook aanwezig zijn met vernieuwde achterkant, deze rijdt al enige tijd met een camouflage bumper rond om de persmuskieten zand in de ogen te strooien, dit zal een grote verassing voor velen worden.

Zo zo, dat dit al op de site staat zeg….
@Knilles
LOL! je reactie stond er bij mij nog niet toen ik postte :P
@slk55 amg

“nee, nee, ik wacht toch echt nog even op de definitieve persfoto’s.”

Ja hoor dat kan. In de tussentijd wel blijven oefenen, hè? ;) :)

@Knilles

Toevallig ook bronvermelding erbij? Toch niet héél toevallig ein Deutsche freund van SLK55 AMG, hè?! ;)
Die laatste regels waren een slip of the pen ;)
Hoewel het photoshop foto’s zijn lijken ze wel erg op de laatste “spy”fotos:
http://images.leftlanenews.com/content/2-jan8-2008-bmw-m3-spied.jpg
http://images.leftlanenews.com/content/1-jan8-2008-bmw-m3-spied.jpg
Brute voorspoiler; achterkant is nog steeds goed afgeplakt maar toont toch rooster/opening…
@ JH

zijn het photoshop foto’s dan?
egt een vette bak die m3 hopelijk komt er ook snel een csl van
jammer dat de dubbelpijps uitlaten weer zo dicht bij elkaar zitten net als de e46 m3… Ik zie liever dat die uitlaten verder uit elkaar staan, zoals bij de huidige m5 en m6.
Nou! Verdomd zeg!
w00t! Rick dos is terug! Waar was je man.
Haha! Druuuuk, druk, druk, druk, eindelijk weer eens wat vrije tijd gevonden……..ik heb het hier allemaal wel vanaf de zijlijnen gevolgd hoor!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).