Rijtest: Bentley Continental GT

Auteur: , 65 Reacties

Ik geloof dat ik weet welke auto ik wil hebben als ik later groot en welgesteld ben. Uiteraard nadat Autoblog naar de beurs is gegaan.

Na al het geweld van de opgevoerde middenklassers van het afgelopen jaar was het een welkome afwisseling om eens echte upper-class in de praktijk te mogen ervaren. Begin December viel mij de eer ten deel om in de Bentley Continental GT te mogen rijden, voor mij de laatste auto van 2006.

Bentley Continental GT

Om een beetje in de stemming te komen sloeg ik voor de rit mijn aandelen portefuille er op na (stond op verlies), trok ik mijn tweed jasje aan en voor ik wegreed programmeerde ik Business News Radio en Arrow Jazz FM onder de eerste twee voorkeurszenders. Ik ging namelijk in een Bentley rijden.

Leuk die clichés, maar tegenwoordig is een Bentley niet alleen maar weggelegd voor het oude geld. Sinds 2003 heeft Bentley, onder de vleugels van het Volkswagen AG concern, zowaar een betaalbaar instapmodel gemaakt. Let wel, betaalbaar is relatief t.o.v. de Arnage en de Azure, maar toch. Vanaf €240.000 (Nederlands geld) mag je komen praten.

Bentley Continental GT

Dit instappertje is zeer succesvol gebleken. Met een productiecapaciteit van zo’n 9.000 exemplaren per jaar kan Bentley de vraag maar amper aan. Dat terwijl in het dieptepunt van de Bentley-geschiedenis er twee-en-een-half per jaar werden afgeleverd.

En het succes is duidelijk zichtbaar, want in en om Amsterdam en in het Gooi zijn de Continental GTs niet van de lucht. Op een gemiddelde zaterdag staan er in de P.C. Hooftstraat doorgaans meer dan bij Hessing in de showroom.

Bentley Continental GT detail

Liefhebbers willen nog wel eens mopperen dat de exclusiviteit van Bentley te grabbel wordt gegooid ten gunste van de winst en verlies rekening van VW, maar dankzij VW hebben we überhaupt nog Bentleys om van te genieten. Een ander autoconcern had bij overname (de enige redding voor Bentley) precies hetzelfde gedaan, of erger, de kwaliteit ook nog te grabbel gegooid.

Bij de ontwikkeling en productie van de Continental GT wordt uiteraard gretig gegraaid in het onderdelen magazijn van Volkswagen. Zo is de luchtvering gebaseerd op die uit de Phaeton. En als basis voor de motor wordt de welbekende 6 liter W12 gebruikt. Interessante wetenswaardigheid; de Continental GT is daarmee de eerste Bentley met een 12 Cilinder motor.

Bentley Continental GT

De W12, die we kennen uit de Touareg, is natuurlijk best leuk, maar nog steeds Bentley onwaardig, vandaar dat ze er in de fabriek in Crewe nog twee turbo’s op schroeven. Leuk voor de koppelcurve, en leuk voor de tuners.

Tot zover de theorie. Immers: The proof of the pudding is in the eating. Of in the driving in dit geval.

Onze Bentley was uitgerust met winterbanden met een maximum snelheid van 240 Km/h, dus ik heb de onbegrensde top van 318 Km/h helaas niet kunnen testen. Maar aan de trekkracht te oordelen moet die topsnelheid geen enkel probleem zijn. Over het motorgeweld kan ik kort zijn: Verkocht! Met het maximale koppel van 650 Nm al beschikbaar bij 1.600 rpm loopt de motor bij gewoon gebruik alleen maar stationair. En door de 4WD is het vermogen en koppel ook goed bruikbaar, zelfs onder de erbarmelijke omstandigheden van de rijtest (pijpestelen).

Bentley Continental GT

Het vermogen loopt op tot 560 pk bij 6.100 rpm, maar omdat deze auto zo makkelijk van zijn plek komt had ik tijdens het rijden geen enkele behoefte om dat te toetsen. De voorlopige conclusie die ik heb moeten trekken is dat een Bentley, deze in ieder geval, uitnodigt tot ingetogen rijden. De wetenschap dat 0-100 met deze 2.300 Kg zware kanonskogel mogelijk is in 4,8 s is genoeg.

In het belang van de rijtest heb ik ‘m natuurlijk wel even flink op zijn staart getrapt. Het is werkelijk waar indrukwekkend hoe snel en beheerst dit ding van zijn plek komt. En het moet gezegd worden, deze auto klinkt binnen achter het stuur zo mogelijk beter dan erbuiten. Met een zijden voetje is het fluisterstil, met een zware voet klinkt de motorbrul door de cabine.

Bentley Continental GT in actie

Gemiddeld verbruik volgens opgave is een krappe 1-op-6, in de praktijk is het 1-op-5. Niet echt groen, maar niet slecht gezien de omstandigheden (gewicht, vermogen). En met die Airmiles zit je dus wel goed.

Het luchtgeveerde onderstel is in vier standen van comfortabel naar stug in te stellen. Maar in alle standen vind ik ‘m behoorlijk strak op zijn wielen staan. Van de snelweg af is de stugste stand naar mijn mening ongeschikt (drempels, hobbels) en biedt de comfortstand uitkomst, maar op de snelweg glijdt de auto ook in de strakste stand als een vliegend tapijt over de weg. Deze auto heet met recht Continental GT.

Bentley Continental GT interieur

Als dit niet de ideale auto is om ‘even‘ mee van ‘t Gooi naar de Côte d’Azur te zoeven dan weet ik het niet meer. Kruissnelheid ergens tussen 160 en 180, vijf keer tanken, drie boetes aftikken en je bent er. Volgens mijn inschatting is dit één van de lekkerste, zo niet dè lekkerste auto om dit mee te doen. Geen wonder dat er zoveel van rondrijden in zowel Laren als Nice.

Rijden in deze auto voelt uiterst solide. Een soort kollosaal rijdende bankkluis met de manoeuvreerbaarheid van een Ford Focus en geknipt voor inhaalacties dankzij omnipresent koppel. En als ik ergens van hou dan is dat het wel. De automaat is niet de slimste ter wereld, maar doordat er weinig geschakeld hoeft te worden is dat niet zo erg. En de automaat kan altijd nog met de schakelaars aan het stuur worden wakker geschud.

Bentley Continental GT interieur detail

Het interieur zou ik willen omschrijven als neo-klasiek met Duits afwerkingsniveau. Normaliter houd ik niet van beige en hout maar hier is het helemaal op zijn plaats. De details zijn zeer bewerkt, maar toch niet overdadig aanwezig. Zelfs aan de contactsleutel is aandacht besteed. De stoelen zijn vrij eenvoudig en stevig maar toch uiterst comfortabel. En alles is zo ruim opgezet dat er appartementen in Amsterdam zijn met woonkamers die kleiner aanvoelen.

Een mooi voorbeeld van het afwerkingsniveau is de ingebouwde autotelefoon met een LCD-display in de cradle en met een draadloze privacy telefoonhoorn. Alles aan deze auto straalt rijkdom en ‘goed geregeld‘ uit.

Bentley Continental GT sleutel

Twee puntjes van kritiek over het interieur; de A-stijl zit niet op de meest ideale plek t.o.v. de bestuurder. Meerdere malen viel me op dat die in de weg zit bij kruispunten. En het achterraam is erg klein. Dat is op zich geen probleem, want de parkeer-radar behoedt voor paaltjes, maar het is wennen want het zicht is erg beperkt.

En dan het uiterlijk. Het moge duidelijk zijn dat Dirk van Braeckel, de Belgische ontwerper van de Continental GT, de woorden subtiel, bescheiden en ingetogen operatief uit zijn repertoire heeft laten verwijderen alvorens te beginnen met tekenen. Niet vreemd gezien het voorkomen van Bentleys door de jaren. Maar sommige mensen die beweren verstand van zaken te hebben vinden de Continental GT wat veel weg heeft van de Volkswagen lijn. Een niet geheel uit de lucht gegrepen constatering.

Bentley Continental GTBentley Continental GT grille

Hoedanook, de Continental GT is niet echt een schoonheidsverkiezing winnaar. Ongenuanceerd is misschien de beste kwalificatie voor het uiterlijk. En pompeus en plomp. Maar hoewel dat misschien niet als een compliment klinkt is het wel helemaal des Bentleys. Mooie Bentleys bestaan niet, maar stoer zijn wel.

Foto’s

De foto’s uit dit artikel zijn allemaal klikbaar voor een groter formaat. Mocht er behoefte zijn aan een wallpaper van één van deze foto’s dan lezen we het graag in de comments. Bekijk de gallery van deze rijtest voor nog meer plaatjes.



65 reacties

Goed verhaal! Alleen ben ik het niet eens met je kwalificatie voor het uiterlijk, wat mij betreft is het design juist prachtig. Denk ook dat dat de reden is waarom de GT zo populair is, in dat segment zijn de looks natuurlijk ook erg belangrijk…
Deze wagen heeft dan ook vorig jaar de Gumball 3000 gewonnen. Een mooi alternatief voor de weggevallen Concorde!! Of hoe de Jetset zich het best naar Zuid Frankrijk verplaatst.
Het blijft een wolf in een lamswollen truitje if you ask me,

wel jammer van die velgen, wat is dat toch met die klassebakken en lelijke velgen (cfr Maybach (waar lelijke velgen zelfs een optie zijn!))
Ik ben het er ook niet mee eens dat ie er niet goed uit ziet! Ik vind m juist wel een van de mooiste auto’s! en ik vind dat eeuwige gemekker over die overname van volkswagen echt onzin!! de autos zijn er alleen maar beter van geworden, dus hou daar nou alsjeblieft over op!

Voor de rest, leuk stuk :D
Jeremy heeft de Continental GT ook perfect beschreven. Het is een serieus goede auto: weglegging is super, motor is heerlijk, afwerking is netjes, het rijdt echt goed. Maar echt léuk, dat is het niet.

Het is een beetje als een Volkswagen Passat of Toyota Avensis. (Welliswaar wat klasses lager, maar toch hetzelfde idee.) Hele degelijke auto’s, maar erg saai. Ter vergelijking in dezelfde klasse: Een Alfa Romeo 159 is dan wel niet de béste (niet zo ruim, niet bewezen betrouwbaar), maar wel leuk; eentje om van te houden. ;)
@ Mr. R
Mag ik vragen heb je ooit een cgt gereden?
zonee, dan is dit een zinloze reactie want dan maak je van een mening die je gehoord hebt een feit.
Het ontwerp en de kwaliteit is juist waar de Bentley zich in onderscheidt, werkelijk aan alles is gedacht. Kijk eens de twee ovalen in de achterlichten, de uitlaten eronder zijn precies dezelfde vorm en het loopt van boven naar onder van klein naar groot. Het interieur, de materialen alles is werkelijk prachtig aan deze auto. Leuk geschreven verder maar ben het dus niet met je eens.
Hey, hey, kijk eens aan! Zelfs de Golf voor de welgestelde gaat aan jullie niet voorbij.

Opzich wel een mooie auto alleen de achterkant is naar mijn smaak te lomp. En ook de associatie met VW is zonde.


Voor de rest een leuk stuk.
Jongens wat een geweldige test! Maar even uit interesse, hoe komen jullie eigenlijk aan zo’n auto?! Staat ook nog eens op Engelse platen!
Lelijke bak in tegenstelling tot de Flying Spur; die heeft wel de goede verhoudingen.
@Mareno: Nope, nog nooit in een Continental GT gereden! Tuurlijk kan je een beter oordeel vormen als je er in gereden hebt, maar je kan nou eenmaal niet allemaal in een auto van twee ton gereden hebben. ;)

Ik zie in ieder geval weinig spannends aan deze auto, weinig emotie. Ik vind het design bijvoorbeeld maar saai. Heus een prima auto, maar een auto met emotie lijkt me leuker. Vandaar mijn vergelijking Passat vs. 159.
Ook ik vind het een mooie auto, alleen die velgen vind ik niets. En voor de rest alleen positief commentaar… Ik weet wat mijn auto wordt als ik HEEL rijk wordt! (Als ik wat minder rijk wordt neem ik gewoon een C6 :P ;) ) De overname door VW mag misschien de exclusiviteit weggehaald hebben (relatief gezien dan), maar voor de rest heeft het Bentley alleen maar goed gedaan. Ik vind het prima zo.
aardige auto, vooral erg luxe. Het is niet mijn ding, maar tsja.. hij is duur, hij gaat snel en de kwaliteit is hoog.
De foto’s vond ik dit keer vooral om over naar huis te schrijven ;) Vooral die bij het Ij en ‘de gebouwen aan het Ij’! Vooral die verticale, jammer dat ik geen verticaal beeldscherm heb! :D
Leuke test.
En hoezo opgevoerde middenklassers? Volgens mij is de Focus ST de enige die daaronder valt. Voor de rest hebben jullie allemaal andere dure snelle dingen gereden… Lucky bastards… ;)
Geweldige test! Mooie fotos en een goed verhaal maa komt er ook nog een filmpje bij? Ik hoop het.
Ik vind de achterkant zo lomp, daarom dat ik eerder voor de flying spur zou kiezen.
Ja marcel groot gelijk
Wederom leuk geschreven en mooie foto’s maar ik zou graag het motor geluid horen
Eventjes iets:

De auto heeft engelse kentekens en is linksgestuurd? Demowagen van de fabriek?

Verder erg mooie test, toch wel een van mijn favo auto’s.
Carfreak (BMW 320i)
Och, autoblog toch jullie denken omdat hij een stuk te maken heeft met VW dat hij dan opeens op een VW gaat lijken, hahah. Ja natuurlijk de lijnen en patronen gaan even veranderen in een Phaeton ;-). Och jongens toch, heel vaak snap ik jullie niet. En waauww ” hij heeft onderdelen van een VW ” de luchtveringen zijn van een Phaeton gebaseerd, en de motor. Hahaha joenges toch !!! Ik heb helemaal niks tegen VW het zijn leuke auto’s, niet om te zeggen heel leuk, maar fijne alledaagse auto’s. Maar nu ga je toch niet zeggen dat dit op een BENTLEY lijkt alé nu .
@ Carfreak : lees dit even http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/08/designer-dna-een-pot-vag-nat
Je hoeft het er daarom niet eens mee te zijn natuurlijk, maar er zit toch echt wel wat in hoor. (overigens weer erg leuk geschreven Sacha!)
Het is het idee ook gewoon, dat een Bentley onderdelen van Rolls gebruikt (nuja, gebruikte) : geen probleem. Ze zaten in dezelfde klasse, ook al spraken ze andere klanten aan. Daarentegen, nu dat er VW-onderdelen gebruikt worden.
Mja, VolkswagenBentley. Het klopt gewoon niet weet je. It doesn’t feel right. Vergelijk het met een uiterst knap 15-jarig meisje. Je lichaam wil wel hoor, maar je weet gewoon dat het niet hoort. OK, slechte vergelijking, maar altijd leuk om aan knappe 15-jarige meisjes te denken, nee? ;)

Persoonlijk vind ik deze CGT trouwens maar een uitermate saaie bak. Ik vind hem ook niet veel elegants hebben. Het ligt er te dik op dat ze hun best hebben willen doen om hem elegant te maken, maar ik vind het dus gewoon een platgeslagen olifant. Exclusiviteit, nog zoiets. Als ik 240k neertel (jullie Nederlanders worden echt wel gigantisch hard genaaid eh? Heb medelijden met jullie, eerlijk waar. BPM onder het mom van zogenaamd socialisme zeker? ;)) voor een wagen dan wil ik toch echt een wagen die niet alleen exclusief is, maar dat ook uitstraalt. Ik zie gewoon al hier in hartje Antwerpen meer CGT’s dan dat ik pakweg een CLS AMG zie (welke ik nog nooit gezien heb overigens, niet hier in A’pen en ook nergens anders), terwijl die CLS toch echt wel honderdmaal mooier is en honderdmaal meer exclusiviteit uitstraalt. En hij is nog goedkoper ook! De prestaties spreken daarentegen wel voor zich natuurlijk.

OT : leuke stelling : Socialisten zijn de grootste kapitalisten die er zijn, en liberalen de meest soicalistische mensdieren die je kan tegenkomen. (argumentatie zal ik bewaren voor op filosofieblog.nl. Owja, die bestaat niet, ook juist)
Ej, die bestaat wèl!! Krijg nou wat.
Een coupe van 2300 KG! Geen wonder dat je dan veel Pk’s en koppel moet leveren, om hem snel van zijn plek te krijgen. Ik ben zelf geen fan van deze Bentley, omdat ik vindt dat een coupe ook lichtvoetig moet zijn en dat kan deze GT niet zijn gezien zijn gewicht. En geloof best dat hij een bijzonder goede kwaliteit biedt, maar dat doen BMW en Mercedes ook en ook Aston Martin (vooral de DB9) kan een fijne coupe leveren.
Voor de liefhebber wel een mooi artikel trouwens!
ik zou voor mercedes cl63 amg of brabus gaan ,zoals jeremy het zegt als je perfectie wilt ga dan voor de mercedes.
@Marcel e.a.: Helaas geen filmpje… Er was in december een dag dat het zulk noodweer was dat de A1 bij Diemen onder water liep – dat was de dag van deze test.
Mooie test, en die laatste 2 foto’s + foto van het logo zijn echt super! :D
Op een of andere manier heb ik altijd de indruk als ik deze auto zie dat hij niet zo duur is… Maar hij is pokkeduur en dat geld toch helemaal niet waard. Oké je rijdt met een Bentley, maar tis een beetje zoals een Boxer kopen: oké het is een Porsche en hij is niet goedkoop, maar het komt zo over van ‘willen maar niet kunnen’
en hierop hebben we weeral geen kritiek, maar op een JAG die op een AM lijkt wel.

Dit is gewoon een over te betalen VW
;-)
Mooie wagen. Mensen, jullie kunnen hem wel afzeiken maar dit is toch gewoon STIJLVOL!! De prestaties zijn super, en over het uiterlijk valt te twisten. Maar je koopt niet mooi of lelijk. Je koopt stijl als je zoon wagen koopt
@ Sander hoe kunnen lelijke wagens dan stijlvol zijn?
Dit is toch niet stijlvol, dit ziet er gewoon patserig uit. Een Azure is stijlvol, dit niet.

Flying Spur is al een stuk beter.
ik vind het altijd zo zielig dat mensen lopen te zeuren dat er onderdelen van volkswagen worden gebruikt. bijna alle fabrikanten gebruiken onderdelen van elkaar alleen bentley komt er voor uit. daarnaast gebruiken ze alleen de onderdelen die ook echt goed zijn.
kijk naar lambo die gebruiken ook 80% van het interieur van audi.als het goede onderdelen zijn en ze zijn niet lelijk wat boeit het dan.
@ Ruud omdat je volgens mij in een dergelijke exotische auto, die zo een kapitaal kost toch op enige originaliteit of exclusiviteit mag rekenen. Ikzelf ben absoluut een audi-liefhebber en kan begrijpen dat ze onderdelen onder bepaalde merken uitwisselen. Maar volkswagen en audi die met Lamborghini en Bentley gaan uitwisselen gaat toch net iets te ver!
@ Bezem, een Mercedes (en dan met name een Brabus) is perfect als je in een wagen woont. Als je een groot huis woont is dit mooi.

Ik heb gisteren nog in een continental gezeten op mijn werk, sommige klanten in een autowasstraat zijn geweldig als je interesse hebt!
Volgens mij staat er zelfs op de gordel-inklik-dingen (geen idee hoe die dingen heten :) bij lamborghini een audi logo, omdat het om een of andere reden te duur is om daar het lamborghini logo zelf op te zetten. Dat heeft iets met de wetgeving te maken volgens mij
kwam er vanmorgen nog eentje op de a2 tegen…..echt een brute bak
Zoals anderen ook al opmerkten: die wielen…!
Hebben een hoog wieldop-styling gehalte.

Verder vind ik het een beetje een onopvallende auto.
Rijdt er een aan de andere kant van de snelweg. Je ziet ‘m.
En vijf seconden nadat ‘ie uit zicht is registreer je ‘m pas.

Interieur is best fraai. Ik kan niet beoordelen of en welke onderdelen uit het VAG magazijn komen, maar een dusdanig dure auto hoort geen Lupo of Passat knoppen te hebben. Maar nogmaals: ik heb geen idee of ze er in zitten.

Voor ’t geld kocht ik wat anders, maar dat probleem heb ik voorlopig nog niet ;)
@ Fej,

Mooie opmerking, maar bedoelde het niet zo.. je hebt mooi lelijk en stijlvol. Als een auto stijlvol is, is ie niet mooi of lelijk maar stijlvol. Dan heb je nog de mooie auto’s.. En de grootste groep is (helaas) de lelijke wagens :) Hoop dat ik beetje duidelijk overkom. Merk dat het nogal vaag is :P Hopelijk snap je mijn bedoeling.
Ik woon in het Gooi, en inderdaad, het is niet eens een leuke auto meer omdat je hem zo vaak ziet rijden. Toch gek denken we, voor hetzelfde geld of nog minder heb je een Gallardo of F430.
Gaaf, ik vind het echt leuk om te zien dat jullie steeds mooiere auto’s meekrijgen om te testen!!! RESPECT
@Sasha, You are one lucky Bastard!! :D


Hmmm…. Opmerkelijk, een scheerapparaat als sleutelhanger.
@ JINX
Dat dit een auto is van `willen maar niet kunnen` slaat natuurlijk nergens op..
Je legt wel ff 240K neer.. en welke auto (Bentley) zou je dan moeten nemen ?

Ik vind de Continental GT iig een erg mooie auto, en vind de beschaafde kont ook erg passend bij een Bentley ! Als ik ze zie rijden of ergens zie staan geven ze altijd een erg brute en tegelijk stijlvolle indruk!

En om nou op die VW onderdelen te zeuren is zielig.

http://www.dieselstation.com/wallpapers/Bentley-by-Breitling/Bentley-by-Breitling-002.jpg
Prachtige auto heb em laats noch zien rijden heel erg strakk
het kost wel een pak meer, maar deze zou ik liever hebben;)
http://www.youtube.com/watch?v=j_fgdQ0BnLs
@ DrieK3K

Gewoon geen Bentley nemen lijkt me nog altijd het verstandigst. ’t is veel te veel geld voor een auto die goed verkoopt door zijn naam en ‘relatief’ goedkope prijs ivgl met de andere Bentey’s. Bovendien is hij in Belgie niet zo duur als in Nederland; jullie worden idd zwaar genaaid
Mooi verslag! Je zou bijna moeten gaan schrijven voor een hoogstaand automagazine. Vind daarentegen het design van mijn landgenoot wel geslaagd. Vooral met andere velgen dan (bvb Diamond Series)…
heel mooi verslag! klopt het dat de phaeton trouwens geen turbo’s heeft? mooi vind ik hem niet echt maar indrukwekkend deste meer :)

ik vind al de autorevieuws hier op autoblog ontzettend gaaf trouwens! en jullie weten het stuk voor stuk op een originele manier neer te zetten vanuit de beleving, heel erg knap! het is erg moeilijk om in zo’n revieuw niet op alle cijfertjes terug te vallen en toch nuttige info te geven.
leukere en interessantere revieuws dan de autobladen die ik ken iig! :D
@Alle complimenten: Bedankt! We doen ons best, en gelukkig valt het in de smaak.

@Velgen commentaar: Dit zijn de 19″ winterbandjes. Voor de zomerbandjes kiezen we natuurlijk blitsere velgen.

@Volkswagen onderdelen: Ik zie daar het probleem niet zo. Als de techniek deugt, zal het mij echt jeuken waar de onderdelen vandaan komen. En de techniek deugt. In het interieur is weinig tot niks Volkswagen-AG terug te vinden.

@Alwood: De turbo’s zijn volgens mij exclusief voor de Bentley

@fout: In vind het ontwerp ook geslaagd. Moeders mooiste is het niet, maar dat was volgens mij ook niet de bedoeling.

@Koen: Klopt.
@fout: “Je zou bijna moeten gaan schrijven voor een hoogstaand automagazine.

Dat doet ie toch! ;)
touaregv6tdi.driver
In dat interieur is wel degelijk veel van VW terug te vinden, 3 voorbeeldjes…

Het stuur. precies hetzelde als in de touareg en de pheaton
Het display op in het dashboard precies hetzelfde
De versnellingsbak is ook precies hetzelfde…

Niet verkeerd omdat het gewoon goed is, maar misschien hadden ze het een ander jasje kunnen geven?
@ touareg

De (opstelling van de) wijzerplaten in de Bentley lijken ook erg goed op die van mn Touareg. Maar we gaan niet beginnen muggenziften e
*is het helemaal eens met ruud*
Mooie test weer.
Aangezien [email protected] zich al een tijdje niet gemeld heeft mag je mij in dit soort gevallen ook altijd bellen hoor Sacha ;-)

Vreselijk mooie wagen. Soms ben ik wel eens droevig gestemd dat ik zoiets niet kan betalen. Als ik de centen had zou ik het wel weten (of niet eigenlijk :-D )

Jammer dat er dit keer geen filmpje bij zit !!!
te lekkere wagen!! de oom van m’n vriendin heeft er ook een, maar daar heb ik nog niet mee mogen rijden, en met zijn AMG en zijn Maserati ook nog niet :(
Leuke vriendin heb jij Maassen. (Maar ik had toch liever haar nicht gehad ;-) )
@Sacha: ja natuurlijk, een belg heeft deze prachtige wagen ontworpen en plots is het niet meer als een volkswagen…Had een Nederlander deze wagen getekent, was het wel de mooiste wagen ter wereld.

En kenners zeggen dat hij veel weg heeft van de volkswagen lijn??Welke kenners zijn dat dan als ik vragen mag??Nog nooit gehoord van de bentley hunaudieres concept zeker?
@SimonMc: Klik dan op dat linkje wat erbij staat. Overgens staat er volgens mij nergens dat het “niet meer als een Volkswagen” is. Sterker nog, helemaal niet juist.
Heb mijn GT sinds vorige week vrijdag, deze auto is gewoon in 1 woord SUPER.

Gelukkig zit er Duitse techniek in dat maakt deze auto tot wat ie nu is een perfecte combinatie van design, klasse, hi-tech en afwerking.

Degene die twijfels heeft moet maar eens een proefrit doen bij de dealer en daarna een DB9 of een andere 12 cilinder coupe rijden dan is de keuze snel gemaakt.

Wat de velgen betreft daar kan ik inkomen daarom heb ik dan ook voor de Diamond Series gekozen, die ook nog eens de Keramische remschijven heeft.

Alle mensen die zeggen dit is een Volkwagen kunnen dit ook van een Veyron beweren of van Lamborgini, zonder de hulp van VW/Audi was Lamborgini nog net zo slecht als vroeger.
Leuke review, weer prachtige foto’s. De Continental GT is het beste wat VW tot nu toe heeft gemaakt, en daarom is het terecht dat er Bentley op staat.
What a car, nice photo’s;p
Echt een mooie en dure auto
Harry Noppert
Sacha, wat me opvalt in je reacties in de Blog is dat het bijzonder subjectief is. Is het mogelijk om wat objectiever te zijn in je statements?

Harry
@Harry: het is een weblog… dat is vaak wat persoonlijker…
kijk.. deze auto zie je tenminste niet 10 keer per dag rijden (behalve in Laren, Blaricum, Wassenaar, Knokke ect) :P
deze wage is mooi maar niet te mooi
zkr mooie kar er hangt ook zkr een mooi prijsje aan maar dat mag ook wel zkr als je natuurlijk de w12 heb. deze auto heeft veel bezondere dingen bij zijn karakter het geluid klinkt zeer sterk maar lang niet zo mooi als van een lambo of ferrari

-edit: en nu 100 strafregels: “klinkers zijn fijn”-

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).